Prethodni

Razdeo

Glavni program/
program/
projekat

Funkcija

Ekonomska klasifikacija

Opis

Sredstva
iz budžeta

Izdaci iz dodatnih
prihoda organa

Ukupna sredstva

1

2

3

4

5

6

7

8

59

         

MINISTARSTVO PROSVETE

107.996.947.000

27.185.625.000

135.182.572.000

           

Izvori finansiranja:

     
         

01

Prihodi iz budžeta

107.996.947.000

 

107.996.947.000

                   
 

2001

     

UREĐENJE I NADZOR OBRAZOVNOG SISTEMA

1.585.558.000

31.940.000

1.617.498.000

       

980

 

Obrazovanje neklasifikovano na drugom mestu

 

 

 

   

2001-01

   

Uređenje i nadzor u oblasti obrazovanja

1.261.208.000

10.000.000

1.271.208.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

461.898.000

 

461.898.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

82.688.000

 

82.688.000

         

413

Naknade u naturi

420.000

 

420.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

5.900.000

 

5.900.000

         

415

Naknade troškova za zaposlene

11.800.000

 

11.800.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

         

421

Stalni troškovi

30.000.000

 

30.000.000

         

422

Troškovi putovanja

12.500.000

 

12.500.000

         

423

Usluge po ugovoru

70.000.000

10.000.000

80.000.000

         

424

Specijalizovane usluge

40.000.000

 

40.000.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

5.000.000

 

5.000.000

         

426

Materijal

24.000.000

 

24.000.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

10.000.000

 

10.000.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

500.000

 

500.000

         

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova i sudskih tela

1.000

 

1.000

         

512

Mašine i oprema

6.500.000

 

6.500.000

   

01

   

Obrazovno politička analitika

     
   

02

   

Univerzijada 2009

500.000.000

 

500.000.000

         

512

Mašine i oprema

500.000.000

 

500.000.000

   

2001-02

   

Utvrđivanje zakonskih okvira i praćenje razvoja obrazovanja na svim nivoima

123.970.000

16.940.000

140.910.000

         

422

Troškovi putovanja

 

2.000.000

2.000.000

         

423

Usluge po ugovoru

123.970.000

14.000.000

137.970.000

         

426

Materijal

 

940.000

940.000

                   
   

2001-03

   

Unapređivanje obrazovanja i vaspitanja

149.595.000

1.000.000

150.595.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

77.558.000

 

77.558.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

14.304.000

 

14.304.000

         

413

Naknade u naturi

700.000

 

700.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

270.000

 

270.000

         

415

Naknade troškova za zaposlene

1.900.000

 

1.900.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

         

421

Stalni troškovi

3.200.000

 

3.200.000

         

422

Troškovi putovanja

1.400.000

 

1.400.000

         

423

Usluge po ugovoru

36.000.000

1.000.000

37.000.000

         

424

Specijalizovane usluge

1.800.000

 

1.800.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

2.800.000

 

2.800.000

         

426

Materijal

3.000.000

 

3.000.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

42.000

 

42.000

         

511

Zgrade i građevinski objekti

3.500.000

 

3.500.000

         

512

Mašine i oprema

3.120.000

 

3.120.000

           

 

     
   

2001-04

   

Vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja

50.785.000

4.000.000

54.785.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

23.581.000

200.000

23.781.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

4.222.000

36.000

4.258.000

         

413

Naknade u naturi

900.000

 

900.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

199.000

 

199.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

         

421

Stalni troškovi

3.200.000

25.000

3.225.000

         

422

Troškovi putovanja

840.000

150.000

990.000

         

423

Usluge po ugovoru

14.467.000

2.850.000

17.317.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

170.000

9.000

179.000

         

426

Materijal

1.495.000

650.000

2.145.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

 

50.000

50.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

10.000

 

10.000

         

512

Mašine i oprema

1.700.000

30.000

1.730.000

           

 

     
 

2002

     

PRIPREMNI I PREDŠKOLSKI PROGRAM

2.499.470.000

 

2.499.470.000

       

910

 

Predškolsko i osnovno obrazovanje

 

 

 

   

2002-01

   

Četvoročasovni pripremni predškolski program

2.489.170.000

 

2.489.170.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

2.489.170.000

 

2.489.170.000

                   
   

2002-02

   

Stručno usavršavanje zaposlenih u predškolskim ustanovama

10.300.000

 

10.300.000

         

423

Usluge po ugovoru

6.600.000

 

6.600.000

         

424

Specijalizovane usluge

1.700.000

 

1.700.000

         

426

Materijal

2.000.000

 

2.000.000

           

 

     
 

2003

     

OSNOVNO OBRAZOVANJE

50.629.401.000

10.600.977.000

61.230.378.000

       

910

 

Predškolsko i osnovno obrazovanje

     
   

2003-01

   

Realizacija delatnosti osnovnog obrazovanja

50.355.348.000

9.932.067.000

60.287.415.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

30.919.836.000

518.070.000

31.437.906.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

5.560.635.000

93.746.000

5.654.381.000

         

413

Naknade u naturi

 

402.161.000

402.161.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

140.000.000

366.352.000

506.352.000

         

415

Naknade troškova za zaposlene

10.000

355.544.000

355.554.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

242.967.000

242.968.000

         

421

Stalni troškovi

 

3.248.561.000

3.248.561.000

         

422

Troškovi putovanja

 

523.659.000

523.659.000

         

423

Usluge po ugovoru

 

1.937.374.000

1.937.374.000

         

424

Specijalizovane usluge

2.500.000

156.740.000

159.240.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

 

1.188.996.000

1.188.996.000

         

426

Materijal

 

789.117.000

789.117.000

         

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

19.762.000

19.762.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

13.562.365.000

5.272.000

13.567.637.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

 

66.548.000

66.548.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

 

251.000

251.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

16.565.000

16.565.000

         

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

1.000

382.000

383.000

                   
     

0910

   

Nabavka besplatnih udžbenika za đake prvake

170.000.000

 

170.000.000

         

426

Materijal

170.000.000

 

170.000.000

           

 

     
   

2003-02

   

Dopunska škola u inostranstvu

105.000.000

 

105.000.000

         

424

Specijalizovane usluge

105.000.000

 

105.000.000

           

 

 

 

 

   

2003-03

   

Takmičenje učenika

20.194.000

 

20.194.000

         

422

Troškovi putovanja

2.500.000

 

2.500.000

         

423

Usluge po ugovoru

8.800.000

 

8.800.000

         

424

Specijalizovane usluge

5.800.000

 

5.800.000

         

426

Materijal

3.094.000

 

3.094.000

           

 

     
   

2003-04

   

Stručno usavršavanje zaposlenih u osnovnim školama

13.630.000

 

13.630.000

         

423

Usluge po ugovoru

6.900.000

 

6.900.000

         

424

Specijalizovane usluge

4.310.000

 

4.310.000

         

426

Materijal

2.420.000

 

2.420.000

                   
   

2003-05

   

Unapređenje infrastrukture osnovnih škola

135.229.000

668.910.000

804.139.000

         

421

Stalni troškovi

380.000

12.750.000

13.130.000

         

422

Troškovi putovanja

750.000

 

750.000

         

423

Usluge po ugovoru

3.789.000

4.360.000

8.149.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

50.000

 

50.000

         

426

Materijal

260.000

 

260.000

         

511

Zgrade i građevinski objekti

100.000.000

571.320.000

671.320.000

         

512

Mašine i oprema

30.000.000

80.480.000

110.480.000

           

 

     
 

2004

     

SREDNJE OBRAZOVANJE

23.472.392.000

5.117.513.000

28.589.905.000

       

920

 

Srednje obrazovanje

 

 

 

   

2004-01

   

Realizacija delatnosti srednjeg obrazovanja

23.357.412.000

4.856.463.000

28.213.875.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

14.840.681.000

442.000.000

15.282.681.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

2.661.489.000

68.000.000

2.729.489.000

         

413

Naknade u naturi

5.000.000

122.770.000

127.770.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

110.500.000

72.770.000

183.270.000

         

415

Naknade troškova za zaposlene

2.700.000

166.750.000

169.450.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

143.945.000

143.946.000

         

421

Stalni troškovi

15.863.000

1.742.486.000

1.758.349.000

         

422

Troškovi putovanja

3.565.000

190.748.000

194.313.000

         

423

Usluge po ugovoru

50.795.000

370.096.000

420.891.000

         

424

Specijalizovane usluge

3.460.000

118.336.000

121.796.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

3.000.000

648.090.000

651.090.000

         

426

Materijal

12.215.000

579.054.000

591.269.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

5.648.142.000

110.890.000

5.759.032.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

 

57.790.000

57.790.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

 

312.000

312.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

8.008.000

8.008.000

         

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

1.000

14.418.000

14.419.000

           

 

     
   

2004-02

   

Takmičenje učenika

21.230.000

 

21.230.000

         

422

Troškovi putovanja

3.000.000

 

3.000.000

         

423

Usluge po ugovoru

6.200.000

 

6.200.000

         

424

Specijalizovane usluge

7.000.000

 

7.000.000

         

426

Materijal

5.030.000

 

5.030.000

           

 

     
   

2004-03

   

Rad sa talentovanim i darovitim učenicima

10.000.000

 

10.000.000

         

424

Specijalizovane usluge

10.000.000

 

10.000.000

           

 

     
   

2004-04

   

Unapređenje infrastrukture srednjih škola

75.000.000

261.050.000

336.050.000

         

423

Usluge po ugovoru

 

600.000

600.000

         

511

Zgrade i građevinski objekti

50.000.000

202.450.000

252.450.000

         

512

Mašine i oprema

25.000.000

58.000.000

83.000.000

           

 

     
   

2004-05

   

Stručno usavršavanje zaposlenih u srednjem obrazovanju

8.750.000

 

8.750.000

         

423

Usluge po ugovoru

5.000.000

 

5.000.000

         

424

Specijalizovane usluge

2.500.000

 

2.500.000

         

426

Materijal

1.250.000

 

1.250.000

           

 

     
 

2005

     

VISOKO OBRAZOVANJE

21.624.966.000

9.074.951.000

30.699.917.000

       

940

 

Visoko obrazovanje

 

 

 

   

2005-01

   

Realizacija delatnosti višeg i visokog obrazovanja

21.424.966.000

8.689.451.000

30.114.417.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

13.749.706.000

2.354.794.000

16.104.500.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

2.461.197.000

487.989.000

2.949.186.000

         

413

Naknade u naturi

12.633.000

12.686.000

25.319.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

1.000

210.300.000

210.301.000

         

415

Naknade troškova za zaposlene

120.000.000

115.483.000

235.483.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

 

55.761.000

55.761.000

         

421

Stalni troškovi

532.458.000

487.587.000

1.020.045.000

         

422

Troškovi putovanja

21.900.000

351.768.000

373.668.000

         

423

Usluge po ugovoru

47.573.000

2.516.511.000

2.564.084.000

         

424

Specijalizovane usluge

10.252.000

970.293.000

980.545.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

36.461.000

415.765.000

452.226.000

         

426

Materijal

54.977.000

407.803.000

462.780.000

         

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

203.182.000

203.182.000

         

435

Upotreba prirodne imovine

 

5.405.000

5.405.000

         

441

Otplate domaćih kamata

 

799.000

799.000

         

444

Prateći troškovi zaduživanja

 

3.069.000

3.069.000

         

451

Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama

 

1.820.000

1.820.000

         

462

Dotacije međunarodnim organizacijama

 

400.000

400.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

4.152.808.000

7.446.000

4.160.254.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

225.000.000

7.988.000

232.988.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

 

17.775.000

17.775.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

35.282.000

35.282.000

         

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

 

2.308.000

2.308.000

         

484

Naknada štete za povrede ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka

 

1.107.000

1.107.000

         

611

Otplata glavnice domaćim kreditorima

 

783.000

783.000

         

621

Nabavka domaće finansijske imovine

 

15.347.000

15.347.000

           

 

     
   

2005-02

   

Međunarodna saradnja, razmena studenata i lektora

80.000.000

 

80.000.000

         

424

Specijalizovane usluge

80.000.000

 

80.000.000

                   
   

2005-03

   

Unapređenje infrastrukture ustanova visokog obrazovanja

120.000.000

385.500.000

505.500.000

         

511

Zgrade i građevinski objekti

100.000.000

 

100.000.000

         

512

Mašine i oprema

20.000.000

385.500.000

405.500.000

           

 

     
 

2007

     

POMOĆNE USLUGE OBRAZOVANJU

8.185.160.000

2.360.244.000

10.545.404.000

       

960

 

Pomoćne usluge obrazovanju

     
   

2007-01

   

Podrška realizaciji procesa nastave na teritoriji AP KiM (osnovno obrazovanje)

80.001.000

 

80.001.000

         

421

Stalni troškovi

3.000.000

 

3.000.000

         

422

Troškovi putovanja

75.000.000

 

75.000.000

         

426

Materijal

2.000.000

 

2.000.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

1.000

 

1.000

                   
   

2007-02

   

Podrška realizaciji procesa nastave na teritoriji AP KiM (srednje obrazovanje)

101.093.000

 

101.093.000

         

421

Stalni troškovi

2.000.000

 

2.000.000

         

422

Troškovi putovanja

97.092.000

 

97.092.000

         

426

Materijal

2.000.000

 

2.000.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

1.000

 

1.000

                   
   

2007-03

   

Sistem ustanova učeničkog standarda (srednje obrazovanje)

2.088.114.000

421.320.000

2.509.434.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

482.444.000

118.310.000

600.754.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

86.589.000

21.177.000

107.766.000

         

413

Naknade u naturi

 

2.616.000

2.616.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

4.000.000

14.095.000

18.095.000

         

415

Naknade troškova za zaposlene

1.000

12.820.000

12.821.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

9.203.000

9.204.000

         

421

Stalni troškovi

1.000

25.550.000

25.551.000

         

422

Troškovi putovanja

 

8.253.000

8.253.000

         

423

Usluge po ugovoru

 

27.046.000

27.046.000

         

424

Specijalizovane usluge

3.500.000

9.516.000

13.016.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

54.000.000

40.485.000

94.485.000

         

426

Materijal

 

72.291.000

72.291.000

         

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

6.400.000

6.400.000

         

435

Upotreba prirodne imovine

 

67.000

67.000

         

441

Otplate domaćih kamata

 

125.000

125.000

         

444

Prateći troškovi zaduživanja

 

192.000

192.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

157.577.000

47.718.000

205.295.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

1.300.000.000

 

1.300.000.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

 

215.000

215.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

2.207.000

2.207.000

         

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

1.000

2.393.000

2.394.000

         

611

Otplata glavnice domaćim kreditorima

 

641.000

641.000

                   
   

2007-04

   

Unapređivanje infrastrukture ustanova učeničkog standarda

90.000.000

63.915.000

153.915.000

         

511

Zgrade i građevinski objekti

60.000.000

44.150.000

104.150.000

         

512

Mašine i oprema

30.000.000

19.765.000

49.765.000

           

 

     
   

2007-05

   

Individualna pomoć učenicima (srednje obrazovanje)

484.177.000

 

484.177.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

467.943.000

 

467.943.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

400.000

 

400.000

         

621

Nabavka domaće finansijske imovine

15.834.000

 

15.834.000

           

 

     
   

2007-06

   

Sistem ustanova studentskog standarda (visoko obrazovanje)

3.737.827.000

961.012.000

4.698.839.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

805.433.000

200.000.000

1.005.433.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

144.252.000

35.800.000

180.052.000

         

413

Naknade u naturi

1.000

3.000.000

3.001.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

7.000.000

9.200.000

16.200.000

         

415

Naknade troškova za zaposlene

1.000

4.000.000

4.001.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

3.000.000

3.001.000

         

421

Stalni troškovi

1.000

224.700.000

224.701.000

         

422

Troškovi putovanja

 

4.000.000

4.000.000

         

423

Usluge po ugovoru

 

74.950.000

74.950.000

         

424

Specijalizovane usluge

8.000.000

21.600.000

29.600.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

60.000.000

89.830.000

149.830.000

         

426

Materijal

 

222.832.000

222.832.000

         

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

7.700.000

7.700.000

         

441

Otplate domaćih kamata

 

200.000

200.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

212.997.000

45.000.000

257.997.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

2.500.140.000

 

2.500.140.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

12.700.000

12.700.000

         

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

1.000

2.500.000

2.501.000

           

 

     
   

2007-07

   

Unapređenje infrastrukture ustanova studentskog standarda

105.000.000

732.000.000

837.000.000

         

511

Zgrade i građevinski objekti

70.000.000

545.000.000

615.000.000

         

512

Mašine i oprema

35.000.000

187.000.000

222.000.000

           

 

     
   

2007-08

   

Individualna pomoć studentima (visoko obrazovanje)

1.404.000.000

150.000.000

1.554.000.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

477.000.000

 

477.000.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

7.000.000

 

7.000.000

         

621

Nabavka domaće finansijske imovine

920.000.000

150.000.000

1.070.000.000

           

 

     
   

2007-09

   

Unapređenje studentskog stvaralaštva

94.948.000

31.997.000

126.945.000

         

421

Stalni troškovi

 

2.600.000

2.600.000

         

423

Usluge po ugovoru

 

7.427.000

7.427.000

         

424

Specijalizovane usluge

 

8.300.000

8.300.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

 

40.000

40.000

         

426

Materijal

 

2.300.000

2.300.000

         

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

350.000

350.000

         

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

73.630.000

 

73.630.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

21.318.000

 

21.318.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

9.550.000

9.550.000

         

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova i sudskih tela

 

1.430.000

1.430.000

                   
 

2501

     

NACIONALNI INVESTICIONI PLAN

 

 

 

       

980

 

Obrazovanje nekvalifikovano na drugom mestu

     
   

2501-01

   

Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana

     
                   

60

         

MINISTARSTVO ZA DRŽAVNU UPRAVU I LOKALNU SAMOUPRAVU

1.400.300.000

744.900.000

2.145.200.000

           

Izvori finansiranja:

     
         

01

Prihodi iz budžeta

1.400.300.000

 

1.400.300.000

                   
 

0601

     

UREĐENJE, KOORDINACIJA I NADZOR U OBLASTI DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE

1.400.300.000

32.500.000

1.432.800.000

       

110

 

Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi

 

 

 

   

0601-01

   

Razvoj politike i kontrola

178.300.000

 

178.300.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

105.424.000

 

105.424.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

18.935.000

 

18.935.000

         

413

Naknade u naturi

500.000

 

500.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

2.500.000

 

2.500.000

         

415

Naknade troškova za zaposlene

3.000.000

 

3.000.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

         

421

Stalni troškovi

4.060.000

 

4.060.000

         

422

Troškovi putovanja

6.000.000

 

6.000.000

         

423

Usluge po ugovoru

14.500.000

 

14.500.000

         

424

Specijalizovane usluge

30.000

 

30.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

1.060.000

 

1.060.000

         

426

Materijal

7.290.000

 

7.290.000

         

462

Donacije međunarodnim organizacijama

12.000.000

 

12.000.000

         

482

Porezi, obavezne takse i kazne

500.000

 

500.000

         

512

Mašine i oprema

2.500.000

 

2.500.000

           

 

     
   

0601-02

   

Otpremnine za zaposlene u državnim organima

122.000.000

 

122.000.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

122.000.000

 

122.000.000

           

 

     
   

0601-03

   

Državni stručni ispiti za rad u organima državne uprave

 

32.500.000

32.500.000

         

423

Usluge po ugovoru

 

32.300.000

32.300.000

         

426

Materijal

 

200.000

200.000

           

 

     
   

0601-04

   

Racionalizacija zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave

1.100.000.000

 

1.100.000.000

         

463

Donacije i transferi ostalim nivoima vlasti

1.100.000.000

 

1.100.000.000

 

0602

     

RAZVOJNI I DRUGI PROGRAMI U OBLASTI LOKALNE SAMOUPRAVE

 

700.000.000

700.000.000

       

180

 

Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti

 

 

 

   

0602-01

   

Podrška projektima koji se finansiraju od strane lokalne samouprave

 

245.000.000

245.000.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

245.000.000

245.000.000

                   
   

0602-02

   

Realizacija programa racionalizacije na lokalnom nivou

 

70.000.000

70.000.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

70.000.000

70.000.000

                   
   

0602-03

   

Pružanje pomoći lokalnim samoupravama usled elementarnih nepogoda

 

70.000.000

70.000.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

70.000.000

70.000.000

                   
   

0602-04

   

Pružanje pomoći u cilju modernizacije rada lokalnih samouprava

 

140.000.000

140.000.000

         

423

Usluge po ugovoru

 

3.000.000

3.000.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

130.000.000

130.000.000

         

512

Mašine i oprema

 

7.000.000

7.000.000

                   
   

0602-05

   

Podrška projektima na lokalnom nivou koji se finansiraju iz međunarodnih sredstava

 

175.000.000

175.000.000

         

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

175.000.000

175.000.000

 

0605

     

SPROVOĐENJE PROGRAMA U OBLASTI DRŽAVNE UPRAVE

 

12.400.000

12.400.000

       

110

 

Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi

 

 

 

   

0605-01

   

Podrška procesu sprovođenja reforme državne uprave

 

12.400.000

12.400.000

                   
     

01

   

Podrška strategiji reforme državne uprave u Srbiji - druga faza

 

12.400.000

12.400.000

         

423

Usluge po ugovoru

 

12.400.000

12.400.000

                   
 

2501

     

NACIONALNI INVESTICIONI PLAN

 

 

 

       

180

 

Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti

     
   

2501-01

   

Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana

     
             

 

 

 

61

         

MINISTARSTVO VERA

822.482.000

 

822.482.000

           

Izvori finansiranja:

     
         

01

Prihodi iz budžeta

822.482.000

 

822.482.000

                   
 

1901

     

UREĐENJE I NADZOR SISTEMA KULTURE, NEVLADINIH ORGANIZACIJA I VERSKIH ZAJEDNICA

51.682.000

 

51.682.000

       

840

 

Verske i druge zajednice

 

 

 

   

1901-01

   

Uređenje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama

51.682.000

 

51.682.000

         

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

28.557.000

 

28.557.000

         

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

5.036.000

 

5.036.000

         

413

Naknade u naturi

500.000

 

500.000

         

414

Socijalna davanja zaposlenima

750.000

 

750.000

         

415

Naknade troškova za zaposlene

720.000

 

720.000

         

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

         

421

Stalni troškovi

1.420.000

 

1.420.000

         

422

Troškovi putovanja

2.000.000

 

2.000.000

         

423

Usluge po ugovoru

9.000.000

 

9.000.000

         

425

Tekuće popravke i održavanje

72.000

 

72.000

         

426

Materijal

626.000

 

626.000

         

512

Mašine i oprema

3.000.000

 

3.000.000

           

 

     
 

1904

     

POMOĆ VERSKIM I DRUGIM POSEBNIM ZAJEDNICAMA

770.800.000

 

770.800.000

       

840

 

Verske i druge zajednice

 

 

 

   

1904-01

   

Ostvarivanje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama

250.000.000

 

250.000.000

                   
   

01

   

Unapređenje verske kulture, verskih sloboda i tolerancije

60.000.000

 

60.000.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

60.000.000

 

60.000.000

                   
   

02

   

Zaštita verskog, kulturnog i nacionalnog identiteta

190.000.000

 

190.000.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

190.000.000

 

190.000.000

                   
   

1904-02

   

Versko obrazovanje

185.000.000

 

185.000.000

                   
   

01

   

Srednjoškolsko obrazovanje

110.000.000

 

110.000.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

110.000.000

 

110.000.000

                   
   

02

   

Visoko teološko obrazovanje

75.000.000

 

75.000.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

75.000.000

 

75.000.000

                   
   

1904-03

   

Pomoć crkvama i verskim zajednicama

335.800.000

 

335.800.000

                   
   

01

   

Pomoć za gradnju, održavanje, hitne sanacije i rekonstrukciju hramova u nerazvijenim područjima

160.800.000

 

160.800.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

160.800.000

 

160.800.000

                   
   

02

   

Pomoć sveštenstvu i monaštvu na Kosovu i Metohiji

55.000.000

 

55.000.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

55.000.000

 

55.000.000

                   
   

03

   

Pomoć sveštenicima, monasima i verskim službenicima u pograničnim i ekonomski nerazvijenim područjima i radi regulisanja doprinosa za penzijsko-invalidsko i zdravstveno osiguranje

120.000.000

 

120.000.000

         

481

Dotacije nevladinim organizacijama

120.000.000

 

120.000.000

                   
 

2501

     

NACIONALNI INVESTICIONI PLAN

 

 

 

       

840

 

Verske i druge zajednice

     
   

2501-01

   

Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana

 

 

 

 

IV IZVRŠAVANJE BUDŽETA

Član 7

Na osnovu čl. 8. i 41. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06 - ispravka i 115/06 - ispravka) utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike, i to: od plate za april 2009. godine u neto iznosu od 16.370 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje i od plate za oktobar 2009. godine u neto iznosu od 17.352 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Član 8

Na osnovu člana 48. stav 4. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika utvrđuje se procenat od ukupnog iznosa sredstava za plate namenjen za ostvarene rezultate rada nameštenika i to 1% mesečnog platnog fonda za mesec koji prethodi mesecu za koji se isplaćuje plata, a za Upravu za zajedničke poslove republičkih organa i Avio službu Vlade u iznosu od 15% mesečnog platnog fonda.

Član 9

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.

Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode utvrđene u čl. 5. i 6. ovog zakona, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Ako korisnici budžetskih sredstava ostvare dodatne prihode u iznosu većem od iznosa iskazanog u čl. 5. i 6. ovog zakona, mogu koristiti sredstva ostvarena iz dodatnih prihoda do nivoa do koga su ta sredstva i ostvarena, a za namene utvrđene ovim zakonom.

Član 10

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije ne mogu zasnovati radni odnos sa novim licima, ukoliko to nije u skladu sa kadrovskim planom.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji nemaju kadrovski plan ne mogu zasnovati radni odnos sa novim licima bez saglasnosti ministarstva nadležnog za poslove finansija.

Član 11

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojim upravljaju drugi korisnici javnih sredstava, ne plaćaju zakup u 2009. godini.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava koriste poslovni prostor iz stava 1. ovog člana, prema planu korišćenja koji će Vlada doneti u roku od 30 dana od dana usvajanja Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu.

Član 12

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji raspolažu nepokretnostima u državnoj svojini, dužni su da nepokretnostima raspolažu u skladu sa zakonom.

Korisnici iz stava 1. ovog člana koji nepokretnosti u državnoj svojini daju na korišćenje, odnosno u zakup uz naknadu, dužni su da sredstva stečena po ovom osnovu uplate u budžet Republike Srbije.

Sredstva iz stava 2. ovog člana smatraju se javnim prihodima i služe za finansiranje javnih rashoda u skladu sa zakonom.

Član 13

Izuzetno, Vlada može da odluči o otpisu, odnosno pretvaranju pojedinih dospelih potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu pozajmica iz budžeta Republike Srbije, u kapital dužnika - pravnog lica, a na osnovu kriterijuma koje utvrđuje Ministarstvo finansija.

Član 14

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2009. godini, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.

Član 15

Izdaci organa i organizacija Republike Srbije izvršavaće se preko trezora Republike Srbije, koji će obavljati kontrolu tih izdataka, a koja obuhvata upravljanje procesima odobravanja preuzimanja obaveza i odobravanja plaćanja na teret budžetskih sredstava.

Član 16

Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana izvršavaće se u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 39/02, 43/03 - dr. zakon, 55/04 i 101/05 - dr. zakon).

Na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan, Vlada uredbom uređuje postupak po kome se biraju projekti za Nacionalni investicioni plan i postupak po kome se Nacionalni investicioni plan sprovodi.

Poseban akt kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana, Vlada donosi na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan.

Aktom Vlade iz stava 3. ovog člana, deo sredstava raspoređen u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan može se rasporediti, odnosno preneti drugom direktnom budžetskom korisniku za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog budžetskog korisnika.

U slučaju iz stava 4. ovog člana, za iznos prenetih sredstava umanjuje se iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, a preneta sredstva iskazuju se na aproprijaciji 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru razdela direktnog budžetskog korisnika kome je taj deo sredstava prenet.

Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana raspoređena u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, koja se aktom Vlade iz stava 3. ovog člana rasporede, odnosno prenesu Ministarstvu vera za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog ministarstva, izvršavaće se preko nove aproprijacije 489 - Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana, za čiji iznos će se umanjiti iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan.

Sredstva iz stava 6. ovog člana prenose se investitorima - crkvama i verskim zajednicama.

Član 17

Izvršavanje obaveza za projekte Nacionalnog investicionog plana, kao i obaveza za projekte koji se finansiraju sredstvima budžeta planiranim kao kapitalni izdatak, može se vršiti i obračunskim oblicima plaćanja (asignacija, cesija, kompenzacija, preuzimanje duga i dr.).

Ministar nadležan za poslove finansija bliže će urediti način izvršavanja izdataka iz stava 1. ovog člana.

Član 18

Nalog za izvršenje ukupnih izdataka za realizaciju Nacionalnog investicionog plana zajednički izdaju funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 16. stav 3. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 16. stav 3. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan, zajednički su odgovorni za preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje i za izvršavanje izdataka namenjenih za realizaciju Nacionalnog investicionog plana.

Ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan ili lice koje on ovlasti učestvuje u pregovaranju oko izdavanja garancija i odobravanja projektnih zajmova namenjenih za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz člana 3. ovog zakona.

Za sredstva Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan koja predlaže Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, kao i za sredstva namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, nalogodavac je ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Izvršena sredstva iz stava 4. ovog člana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, evidentiraju se u budžetu Republike Srbije kao izvršeni izdaci budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine. Ova sredstva izvršavaće se prenosom budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine prema dinamici koju određuje ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Listu projekata Nacionalnog investicionog plana na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za koje se rasporede sredstva u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, utvrdiće Vlada na predlog nadležnog organa Autonomne pokrajine Vojvodine.

Član 19

Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi na evidencione račune pravosudnih organa, kao i za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu sudskih taksi sa računa budžeta na podračune pravosudnih organa.

Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je i za davanje naloga za prenos pravosudnim organima i ostalih sredstava iz razdela 5 - Pravosudni organi sa računa budžeta na podračune pravosudnih organa, osim Vrhovnom sudu Srbije, Upravnom sudu, Višem trgovinskom sudu, Visokom savetu sudstva, Državnom veću tužilaca, Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine i Republičkom javnom pravobranilaštvu.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje jesu funkcioneri koji rukovode radom pravosudnih organa iz Razdela 5 - Pravosudni organi.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, za izdavanje naloga za plaćanje kod javnih nabavki koje se vrše jedinstveno za sve pravosudne organe i za druga plaćanja za koja se ne može utvrditi nadležnost funkcionera koji rukovodi radom pravosudnog organa, nadležan je ministar nadležan za poslove pravde.

Ministarstvo nadležno za poslove pravde vrši nadzor nad trošenjem sredstava iz Razdela 5 - Pravosudni organi, ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije određeno.

Član 20

Transfere sredstava prema indirektnim korisnicima budžeta Republike mogu vršiti svi direktni korisnici budžetskih sredstava kada transferišu sredstva indirektnom korisniku na istom nivou vlasti.

Član 21

Funkcioner koji rukovodi radom direktnog korisnika budžetskih sredstava može, uz saglasnost Vlade, preneti direktoru Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije ovlašćenje za raspolaganje odobrenim aproprijacijama utvrđenim ovim zakonom, koje se odnose na kapitalne investicije i održavanje objekata u svojini Republike Srbije, osim za kapitalne investicije iz Nacionalnog investicionog plana.

Član 22

Za javnu nabavku iznad iznosa sredstava od 590.000.000 dinara, naručilac zahteva bankarsku garanciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Nabavkom male vrednosti, u smislu Zakona o javnim nabavkama, smatra se nabavka čija je procenjena vrednost od 290.000 dinara do 2.900.000 dinara.

Član 23

Obaveze Republike Srbije po Zakonu o izdavanju kratkoročnih obveznica ("Službeni glasnik RS", broj 54/96) izmiriće se do kraja 2010. godine.

Član 24

Sredstva koja su u 2007. godini i ranijim godinama političke stranke utrošile u većem iznosu od predviđenog Zakonom o finansiranju političkih stranaka ("Službeni glasnik RS", br. 72/03 i 75/03 - ispravka), a nisu izvršile povraćaj u budžet do kraja 2008. godine, naplatiće se prinudnim putem.

Član 25

Jedinice lokalne samouprave u 2009. godini mogu planirati ukupna sredstva potrebna za isplatu plata zaposlenih koje se finansiraju iz budžeta jedinica lokalne samouprave, tako da masu sredstava za plate isplaćenu u 2008. godini uvećavaju najviše do 7,8%.

Sredstva iz stava 1. ovog člana jedinice lokalne samouprave mogu uvećati za iznos sredstava potreban za isplatu plata zaposlenih koje će preuzeti iz Ministarstva finansija - Poreske uprave.

Ukoliko jedinice lokalne samouprave ne planiraju u svojim odlukama o budžetu za 2009. godinu i ne izvršavaju ukupna sredstva za isplatu plata na način utvrđen u stavu 1. ovog člana, ministar nadležan za poslove finansija može obustaviti prenos transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije, dok se visina sredstava za plate ne uskladi sa ograničenjem iz stava 1. ovog člana.

Jedinice lokalne samouprave podnose Ministarstvu finansija izveštaje o platama isplaćenim u prethodnom mesecu najkasnije do 15. u tekućem mesecu, počev od januara 2009. godine.

Ministar nadležan za poslove finansija bliže uređuje način i sadržaj izveštavanja iz stava 4. ovog člana.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 26

Izuzetno od odredaba Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju ("Službeni glasnik RS", br. 34/03, 64/04 - US, 84/04 - dr. zakon, 85/05, 101/05 - dr. zakon i 63/06 - US) i Zakona o Vojsci Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 116/07) kojima se uređuje usklađivanje, iznos penzije, najniži iznos penzije, iznos novčane naknade, iznos opšteg boda i iznos penzije vojnih osiguranika, utvrđen za oktobar 2008. godine povećanjem za 10% izvršenim zajedno sa redovnim usklađivanjem penzija u skladu sa odredbama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju - predstavlja osnov za isplatu penzije, odnosno novčane naknade i određivanje vrednosti opšteg boda za 2009. godinu, i neće se menjati u 2009. godini.

Vlada će pratiti monetarno-finansijska i ekonomska kretanja u 2009. godini i, u skladu s tim, može predložiti odgovarajuće mere.

Član 27

Obaveze po osnovu neisplaćenih penzija i novčanih naknada, po osnovu javnog duga poljoprivrednim osiguranicima, koje u skladu sa Zakonom o javnom dugu Republike Srbije po osnovu preuzimanja obaveza Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika nastalih po osnovu neisplaćenih penzija i novčanih naknada ("Službeni glasnik RS", br. 85/05 i 115/05) dospevaju u 2009. godini, izvršiće se u celosti u 2010. godini, uvećane za iznos kamate obračunate po stopi od 8,5% na godišnjem nivou.

Član 28

U skladu sa članom 2. tačka 8), članom 35. i članom 36. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/02, 87/02, 61/05 - dr. zakon, 66/05, 101/05 - dr. zakon, 62/06 - dr. zakon i 85/06), u budžetskoj 2009. godini neće se vršiti obračun i isplata prema Odluci o primeni Opšteg kolektivnog ugovora na sve poslodavce na teritoriji Republike Srbije i Aneksu I Opšteg kolektivnog ugovora ("Službeni glasnik RS", broj 104/08), kao ni obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne vlasti, organizacije obaveznog socijalnog osiguranja i njihove korisnike.

Član 29

Ako se donese propis kojim se određene nadležnosti prenose sa Republike na Autonomnu pokrajinu Vojvodinu, sredstva koja su planirana u budžetu Republike Srbije za 2009. godinu, a neutrošena za finansiranje tih nadležnosti, unose se u tekuću budžetsku rezervu i usmeravaju budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine preko razdela Ministarstva finansija.

Član 30

Sredstva opredeljena ovim zakonom za finansiranje izgradnje i sanacije objekata na teritorijama opština Kolubarskog upravnog okruga pogođenog zemljotresom, prenosiće se Direkciji za izgradnju i razvoj Kolubarskog okruga pogođenog zemljotresom (u daljem tekstu: Direkcija) po dobijanju izveštaja o utrošku sredstava prenetih Direkciji iz budžeta Republike Srbije u 2008. godini.

Ako su sredstva iz stava 1. ovog člana utrošena u skladu sa principima efikasnosti i ekonomičnosti, propisanih u članu 4. Zakona o budžetskom sistemu, sredstva opredeljena ovim zakonom preneće se Direkciji u skladu sa utvrđenim kvotama u roku od pet dana po dobijanju izveštaja.

U narednom periodu sredstva će se prenositi Direkciji tromesečno u roku od pet dana po dobijanju izveštaja o sredstvima prenetim iz budžeta Republike Srbije, ukoliko su sredstva utrošena u skladu sa principima iz stava 2. ovog člana.

Izveštaji iz st. 1. i 3. ovog člana dostavljaju se ministarstvu nadležnom za poslove planiranja i izgradnje.

Član 31

Sredstva ostvarena od prodaje kapitala u postupku privatizacije koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji, u visini od 5%, izdvajaju se za isplatu naknade licima čija je imovina nacionalizovana.

Isplata sredstava iz stava 1. ovog člana vršiće se prema kriterijumima i postupku koji će se urediti posebnim zakonom.

Sredstva od prodaje kapitala u postupku privatizacije u visini od 5% namenjenih lokalnoj samoupravi sa čije teritorije je subjekt privatizacije prebacuju se lokalnoj samoupravi u roku od sedam dana od dana uplate u budžet Republike Srbije od strane kupca.

Član 32

Izveštaj o sredstvima ostvarenim od prodaje kapitala u postupku privatizacije, a pre isplate provizije u visini od 5% od ugovorene cene, određene Pravilnikom o visini posebne naknade ostvarene zaključenjem ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine ("Službeni glasnik RS", broj 49/05) koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji ("Službeni glasnik RS", br. 38/01, 18/03, 45/05, 123/07 i 123/07 - dr. zakon), dostavlja se Ministarstvu finansija i nadležnim skupštinskim odborima u roku od sedam dana od zaključenja prodaje.

Član 33

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije preneće na račun - Izvršenje budžeta Republike Srbije do 31. januara 2009. godine sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2008. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2008. godinu ("Službeni glasnik RS", br. 123/07 i 102/08) zaključno sa 31. decembrom 2008. godine.

Ministar nadležan za poslove finansija propisuje način utvrđivanja iznosa i postupak vraćanja neutrošenih sredstava iz stava 1. ovog člana.

Član 34

Vlada je u obavezi da Narodnoj skupštini Republike Srbije najkasnije do septembra 2009. godine podnese detaljan Izveštaj o realizaciji sredstava, programa i projekata koji se finansiraju iz Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu, a odnose se na:

- subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama i privatnim preduzećima;

- nefinansijsku imovinu koja se finansira iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana;

- garancije koje izdaje Republika Srbija u 2009. godini i Projektne zajmove koje će Republika Srbija izdvojiti u 2009. godini.

Član 35

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2009. godine.