ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA ŠAPCA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 40/2008)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se organizacija, delokrug, način rada i druga pitanja od značaja za ostvarivanje funkcije Gradske uprave grada Šapca (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 2

Gradska uprava obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom grada Šapca.

Član 3

Rad Gradske uprave je dostupan javnosti.

Član 4

Rad Gradske uprave organizuje se tako da se omogući efikasno ostvarivanje prava i interesa građana.

Gradska uprava je dužna da svakom građaninu obezbedi jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju njegovih prava, obaveza i interesa,

Član 5

U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Član 6

Zaposleni u Gradskoj upravi i postavljena lica dužni su da svoje poslove obavljaju savesno, odgovorno i nepristrasno, čuvajući ugled Gradske uprave, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju svojih poslova mogu izražavati i zastupati.

II POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 7

Gradska uprava:

1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;

2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija iz nadležnosti grada;

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;

6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 8

Pored poslova iz izvorne nadležnosti grada kao jedinice lokalne samouprave, Gradskoj upravi se zakonom može poveriti obavljanje pojedinih poslova iz okvira prava i dužnosti Republike.

Član 9

Gradska uprava u obavljanju upravnog nadzora može:

1. naložiti rešenjem izvršenje mera i radnji u određenom roku;

2. izreći mandatnu kaznu;

3. podneti prijavu nadležnom organu za krivično delo ili privredni prestup i podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;

4. izdati privremeno naređenje, odnosno zabranu;

5. obavestiti drugi organ ako postoje razlozi za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan;

6. preduzeti i druge mere za koje je ovlašćena zakonom, propisom i opštim aktom.

III ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKE UPRAVE

Član 10

Gradska uprava se obrazuje kao jedinstven organ.

Član 11

Za vršenje srodnih upravnih, stručnih i drugih poslova u Gradskoj upravi obrazuju se odeljenja kao osnovne organizacione jedinice.

Odeljenja se obrazuju prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim vršenjem se obezbeđuje efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.

Odeljenje se obrazuje za najmanje osam zaposlenih.

Član 12

Radi obavljanja istih ili sličnih poslova, koji su međusobno povezani, uspešnijeg izvršavanja poslova iz utvrđenog delokruga osnovnih organizacionih jedinica, pune zaposlenosti i odgovornosti zaposlenih, mogu se u okviru odeljenja obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.

Unutrašnje organizacione jedinice su odsek i grupa.

Odsek se obrazuje radi obavljanja srodnih poslova koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i koji objedinjuju rad najmanje pet zaposlenih.

Grupa se obrazuje za obavljanje međusobno povezanih poslova koji objedinjuju rad najmanje troje zaposlenih.

Član 13

Zbog prirode poslova koje obavljaju, unutrašnje organizacione jedinice mogu imati i druge nazive, kao što su: kabinet, pisarnica, računovodstvo, kancelarija i dr., s tim da moraju biti ispunjeni uslovi za obrazovanje unutrašnje organizacione jedinice, utvrđeni ovom Odlukom.

Član 14

Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi utvrđuje se aktom koji donosi načelnik Gradske uprave uz saglasnost Gradskog veća.

Član 15

Osnovne organizacione jedinice Gradske uprave su:

1. Odeljenje za opštu upravu

2. Odeljenje za društvene delatnosti i privredu

3. Odeljenje za finansije

4. Odeljenje za urbanizam

5. Odeljenje za inspekcijske i komunalno-stambene poslove

6. Odeljenje za skupštinske i zajedničke poslove.

Član 16

Odeljenje za opštu upravu obavlja poslove koji se odnose na: sprovođenje propisa o lokalnoj samoupravi i unapređenje organizacije rada Gradske uprave, praćenje zakonitosti, efikasnosti i ažurnosti rada Gradske uprave, pružanje pravne pomoći građanima, poslove pisarnice, vođenje biračkog spiska grada Šapca, vođenje matičnih knjiga i knjiga državljana i izdavanje izvoda, odnosno uverenja iz ovih knjiga, izdavanje uverenja o podacima o kojima se vodi službena evidencija, kao i uverenja na osnovu podataka o kojima se ne vodi službena evidencija kada je dokazivanje tih činjenica propisano zakonom, poslove građanskih stanja (naknadni upisi u matične knjige i ispravljanje grešaka u matičnim knjigama i knjigama državljana, promena ličnog imena i dr.) overavanje potpisa, rukopisa i prepisa, sprovođenje izbornog postupka, pripremanje predloga rešenja po žalbama dostavljenim Gradskom veću, kada Veće odlučuje kao drugostepeni organ, poslove saradnje sa mesnim zajednicama i sve druge poslove koji nisu u delokrugu drugog odeljenja, u skladu sa zakonom.

Član 17

U okviru Odeljenja za opštu upravu, za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave obrazuju se sledeće mesne kancelarije:

1. Mesna kancelarija Bela Reka za naseljeno mesto Bela Reka,

2. Mesna kancelarija Bogosavac za naseljeno mesto Bogosavac,

3. Mesna kancelarija Bukor za naseljeno mesto Bukor,

4. Mesna kancelarija Varna za naseljena mesta Varna i Slatina,

5. Mesna kancelarija Volujac za naseljena mesta Volujac, Bojić i Dvorište,

6. Mesna kancelarija Gornja Vranjska za naseljeno mesto Gornja Vranjska,

7. Mesna kancelarija Grušić za naseljeno mesto Grušić,

8. Mesna kancelarija Desić za naseljena mesta Desić i Miloševac,

9. Mesna kancelarija Dobrić za naseljeno mesto Dobrić,

10. Mesna kancelarija Drenovac za naseljeno mesto Drenovac,

11. Mesna kancelarija Duvanište za naseljeno mesto Duvanište,

12. Mesna kancelarija Zablaće za naseljeno mesto Zablaće,

13. Mesna kancelarija Zminjak za naseljeno mesto Zminjak,

14. Mesna kancelarija Jevremovac za naseljeno mesto Jevremovac,

15. Mesna kancelarija Jelenča za naseljeno mesto Jelenča,

16. Mesna kancelarija Krivaja za naseljeno mesto Krivaja,

17. Mesna kancelarija Lipolist za naseljeno mesto Lipolist,

18. Mesna kancelarija Majur za naseljeno mesto Majur,

19. Mesna kancelarija Maovi za naseljeno mesto Maovi,

20. Mesna kancelarija Mačvanski Pričinović za naseljeno mesto Mačvanski Pričinović,

21. Mesna kancelarija Metlić za naseljeno mesto Metlić,

22. Mesna kancelarija Mišar za naseljeno mesto Mišar,

23. Mesna kancelarija Nakučani za naseljeno mesto Nakučani,

24. Mesna kancelarija Orid za naseljena mesta Korman, Miokus, Mrđenovac, Orašac, Orid i Predvorica,

25. Mesna kancelarija Petkovica za naseljeno mesto Petkovica,

26. Mesna kancelarija Petlovača za naseljeno mesto Petlovača,

27. Mesna kancelarija Pocerski Metković za naseljeno mesto Pocerski Metković,

28. Mesna kancelarija Pocerski Pričinović za naseljeno mesto Pocerski Pričinović,

29. Mesna kancelarija Prnjavor za naseljeno mesto Prnjavor,

30. Mesna kancelarija Ribari za naseljeno mesto Ribari,

31. Mesna kancelarija Rumska za naseljena mesta Gornja Rumska i Donja Rumska,

32. Mesna kancelarija Sinošević za naseljeno mesto Sinošević,

33. Mesna kancelarija Slepčević za naseljeno mesto Slepčević,

34. Mesna kancelarija Tabanović za naseljeno mesto Tabanović,

35. Mesna kancelarija Cerovac za naseljena mesta Cerovac, Mala Vranjska i Žabar,

36. Mesna kancelarija Culjković za naseljena mesta Culjković i Radovašnica,

37. Mesna kancelarija Ševarice za naseljeno mesto Ševarice,

38. Mesna kancelarija Štitar za naseljeno mesto Štitar.

Član 18

Mesne kancelarije vrše poslove koji se odnose na prijem podnesaka za Gradsku upravu, biračke spiskove, overu potpisa, rukopisa i prepisa, uzimanje izjava od građana po zamolnicama nadležnih organa, poslove matičara, izdavanje uverenja o poslovima o kojima se vodi službena evidencija kao i uverenja o činjenicama o kojima se ne vodi evidencija kod Gradske uprave kada je dokazivanje tih činjenica propisano zakonom, prijem, zavođenje i ekspediciju pošte, podnose prijave za kršenje propisa iz saobraćajne, ekološke i komunalne delatnosti nadležnom odeljenju i druge poslove koji im se zakonom, statutom i aktima organa Grada povere.

Član 19

U vršenju poslova i zadataka koje obavljaju, mesne kancelarije ostvaruju saradnju sa nadležnim odeljenjima Gradske uprave i mesnim zajednicama.

Mesne kancelarije obavljaju stručne i administrativno-tehničke poslove (osim finansijskih), za potrebe mesnih zajednica na svom području, ako im vršenje tih poslova bude povereno od strane mesnih zajednica.

Član 20

Odeljenje za društvene delatnosti i privredu, u okviru zakonom utvrđenih nadležnosti lokalne samouprave, obavlja poslove iz oblasti: osnovnog i srednjeg obrazovanja, predškolskog vaspitanja i obrazovanja, politike i potreba mladih, kulture, fizičke kulture, dečije, socijalne i invalidsko-boračke zaštite, primarne zdravstvene zaštite, farmaceutske delatnosti, zaštite kulturnih dobara, prosvetne inspekcije, stručnog nadzora nad izvođačem građevinskih radova, povereništva Komesarijata za izbeglice, privrede, vodoprivrede, robnih rezervi, izdavanja radnih knjižica, overe ugovora kod privatnih poslodavaca, kao i sve druge poslove u oblasti privrede i društvenih delatnosti u skladu sa zakonom.

Član 21

Odeljenje za finansije vrši poslove koji se odnose na: pripremu, izradu i izvršenje budžeta, finansijsko planiranje, upravljanje gotovinskim sredstvima, kontrolu korišćenja budžetskih sredstava, i finansijsko materijalno poslovanje i izveštavanje, finansiranje delatnosti iz nadležnosti grada, finansijsko i materijalno poslovanje mesnih zajednica (kompletiranje, likvidiranje, kontiranje i knjiženje dokumentacije), sastavljanje godišnjih računa za indirektne i direktne korisnike budžeta grada Šapca, zatim sastavljanje konsolidovanog godišnjeg računa za grad Šabac, sprovođenje postupka javnih nabavki za Gradsku upravu i organe Grada, poslove evidencije osnovnih sredstava Gradske uprave i mesnih zajednica, poslove isplate zarada i drugih primanja zaposlenima u Gradskoj upravi i organima Grada, isplate dnevnica odbornicima i članovima radnih tela organa Grada, imovinsko pravne poslove, poslove eksproprijacije, stručne i administrativne poslove Komisije za vraćanje zemljišta po PZF, otkup stanova u svojini grada Šapca, vođenje jedinstvene evidencije celokupne imovine čiji je korisnik Grad. Vrši poslove pripreme programa, informacije i izveštaje o poslovanju javnih preduzeća čiji je osnivač grad Šabac, priprema predloge i daje mišljenja o merama iz oblasti cena. U Odeljenju za finansije obavljaju se poslovi utvrđivanja i naplate poreza na imovinu pravnih i fizičkih lica, organizuju i prate poslovi izvršenja kancelarijske i terenske kontrole pri naplati lokalnih javnih prihoda, kao i prinudne naplate istih, zatim provera ispravnosti knjigovodstvene dokumentacije i knjiženje iste, i vrši druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 22

Odeljenje za urbanizam, obavlja poslove koji se odnose na: prostorno planiranje, urbanizam i izgradnju objekata. Odeljenje sprovodi proceduru donošenja prostornog plana Grada i urbanističkih planova, vrši evidentiranje i čuvanje planskih dokumenata i urbanističkih planova, potvrđuje urbanističke projekte i organizuje javnu prezentaciju istih, vrši administrativne i druge poslove za potrebe gradske Komisije za planove, izdaje akt o urbanističkim uslovima i izvod iz urbanističkog plana, potvrđuje da je idejni projekat urađen u skladu sa aktom o urbanističkim uslovima, ili izvodom iz urbanističkog plana, kao poverene poslove u skladu sa zakonom, izdaje odobrenje za izgradnju, potvrđuje prijavu početka izvođenja radova, potvrđuje prijavu radova za izvođenje radova za koje se ne izdaje odobrenje za izgradnju, potvrđuje prijavu pripremnih radova, vrši kontrolu usaglašenosti izgrađenih temelja sa glavnim projektom, izdaje upotrebnu dozvolu za objekte za koje je izdalo odobrenje za izgradnju, vrši inspekcijski nadzor nad izvršavanjem propisa iz nadležnosti Grada u oblasti građevinarstva, vođenje postupka i donošenje rešenja o rušenju objekata u postupku inspekcijskog nadzora, kao i druge poslove u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji i drugim propisima iz ove oblasti.

Član 23

Odeljenje za inspekcijske i komunalno-stambene poslove vrši poslove koji se odnose na: inspekcijski nadzor nad izvršavanjem propisa iz nadležnosti Grada u oblasti komunalnih delatnosti, saobraćaja, zaštite životne sredine, praćenje rada javnih preduzeća i mesnih zajednica u komunalnoj oblasti, kontrolu javne higijene, iseljenja bespravno useljenih lica iz stanova i zajedničkih prostorija, prenos stanarskog prava i druge stambene poslove, izradu normativnih akata iz nadležnosti odeljenja, a obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.

Član 24

Odeljenje za skupštinske i zajedničke poslove vrši stručne i organizacione poslove za Skupštinu grada, gradonačelnika i Gradsko veće, koji se odnose na: izradu normativnih akata, pripremu i održavanje sednica Skupštine grada, Gradskog veća i njihovih tela, obradu materijala sa sednica, pripremu materijala za gradonačelnika, objavljivanje akata organa Grada, evidentiranje i čuvanje izvornih akata i dokumenata o radu organa Grada, uređivanje i izdavanje službenog lista Grada, predstavke i pritužbe građana i prijem stranaka prevodilačke poslove, protokol, odnose sa javnošću, saradnju sa opštinama i gradovima, sprovođenje strategije lokalnog ekonomskog razvoja, praćenje stanja privrede, promotivne aktivnosti, izrada projekata u cilju realizacije donatorskih programa, poslove vezane za izgradnju regionalne sanitarne deponije i dr.

Odeljenje za skupštinske i zajedničke poslove vrši i poslove projektovanja, razvoja, implementacije i održavanja informacionih sistema, poslove automatske obrade i održavanja baza podataka za potrebe Gradske uprave i organa Grada, javnih preduzeća, ustanova i drugih korisnika budžeta, kao i ostale poslove kojima se obezbeđuju uslovi za rad Gradske uprave i organa Grada, kao što su: korišćenje i održavanje zgrada i službenih prostorija, prevoz motornim vozilima u službene svrhe i njihovo održavanje, održavanje higijene, fizičko - tehničko obezbeđenje, daktilografski poslovi, kurirski poslovi, poslovi telefonske centrale, umnožavanje pisanih materijala, poslovi protivpožarne zaštite, odbrane, poslovi bezbednosti i zdravlja na radu, poslovi u vezi sa radnim odnosima izabranih, imenovanih i postavljenih lica i zaposlenih u Gradskoj upravi i organima grada, kao i drugi slični poslovi u skladu sa zakonom.

Član 25

U Gradskoj upravi se mogu postaviti pet pomoćnika gradonačelnika za pojedine oblasti.

Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od, značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove utvrđene aktom o organizaciji Gradske uprave.

Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.

IV RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI

Član 26

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa na pet godina.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i aktom o organizaciji Gradske uprave.

Član 27

Načelnik Gradske uprave predstavlja upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.

Član 28

Načelnika Gradske uprave, u slučaju sprečenosti ili odsutnosti, zamenjuje lice koje on odredi.

Član 29

Radom odeljenja rukovodi načelnik odeljenja.

Načelnika odeljenja raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 30

Načelnik odeljenja organizuje rad i obezbeđuje efikasno i zakonito obavljanje poslova iz delokruga odeljenja, pruža stručnu pomoć zaposlenima i vrši najsloženije poslove iz delokruga odeljenja, stara se o pravilnom rasporedu poslova, punoj zaposlenosti i ispunjavanju radnih obaveza radnika i vrši druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.

Član 31

Načelnik odeljenja odgovoran je za zakonito, pravilno i blagovremeno vršenje poslova u odeljenju kojim rukovodi.

Za svoj rad i rad odeljenja kojim rukovodi načelnik odeljenja odgovara načelniku Gradske uprave.

Načelnik odeljenja je dužan da se pridržava naloga i uputstava načelnika Gradske uprave.

Član 32

Odsekom rukovodi šef odseka, a grupom rukovodilac grupe. Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave.

V ODNOSI GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnos prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću

Član 33

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.

Gradska uprava je obavezna da organe iz st. 1. ovog člana izveštava o vršenju poslova iz svog delokruga, da daje obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad organa Grada.

Član 34

Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja Gradske uprave, usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.

Gradonačelnik može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje akata organa Grada.

Član 35

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave, poništava i ukida akte Gradske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom Skupštine grada.

2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 36

Gradska uprava je dužna da građanima omogući efikasno ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da daje potrebne podatke, obaveštenja i uputstva, pruža pravnu pomoć, sarađuje sa građanima i poštuje ličnost građana.

Član 37

Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupa po njima i da o tome obaveštava građane.

Član 38

Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim subjektima kada odlučuje o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i drugih propisa.

3. Odnosi u Gradskoj upravi

Član 39

Odeljenja Gradske uprave dužna su da međusobno sarađuju, kada to zahteva priroda posla, da međusobno razmenjuju podatke i obaveštenja neophodna za rad i da ostvaruju druge oblike zajedničkog rada i saradnje.

VI JAVNOST RADA

Član 40

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, davanjem službenih saopštenja i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga.

Član 41

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a može ovlastiti i drugo zaposleno lice u Gradskoj upravi da to učini.

Rukovodioci organizacionih jedinica daju sredstvima javnog informisanja informacije o radu organizacionih jedinica kojima rukovode.

Član 42

Gradska uprava će uskratiti davanje informacija ako njena sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu, odnosno u slučajevima predviđenim zakonom.

O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave.

VII PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 43

Gradska uprava donosi pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenja pojedinih poslova Gradske uprave.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim pitanjima, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.

Gradska uprava može izdavati instrukcije i davati objašnjenja.

Član 44

Akta iz prethodnog člana ove odluke donosi načelnik Gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti.

VIII ODLUČIVANJE PO ŽALBI

Član 45

Po žalbi u upravnom postupku u drugom stepenu o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada rešava Gradsko veće.

Po žalbi protiv prvostepenog akta Gradske uprave, kada vrši poverene poslove državne uprave iz okvira prava i dužnosti Republike, rešava nadležni organ u skladu sa zakonom.

IX IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 46

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave. O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

X SUKOB NADLEŽNOSTI

Član 47

Sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka, rešava Gradsko veće.

Sukob nadležnosti između organizacionih jedinica Gradske uprave rešava načelnik Gradske uprave.

XI RADNI ODNOSI U GRADSKOJ UPRAVI

1. Prijem u radni odnos

Član 48

Radni odnos u Gradskoj upravi može zasnovati lice koje, pored opštih uslova za rad utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

Član 49

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 50

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe zakona i kolektivnog ugovora.

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

Član 51

U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, primati pripravnici pod uslovima utvrđenim zakonom.

Pripravnici se mogu primati u svojstvu zaposlenih na određeno vreme i radi stručnog osposobljavanja u svojstvu volontera.

2. Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih

Član 52

Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja i zanimanja pod uslovima utvrđenim zakonom.

U skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, načelnik Gradske uprave utvrđuje zvanja, zanimanja i koeficijente za obračun plata zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi.

3. Odgovornost zaposlenih

Član 53

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju materijalno i disciplinski na način i po postupku utvrđenom zakonom i kolektivnim ugovorom.

Član 54

Postavljena lica i zaposleni u Gradskoj upravi ne mogu raditi u drugim organima, odnosno kod drugog poslodavca niti mogu obavljati samostalno profesionalnu delatnost koja nije spojiva sa njihovim statusom u Gradskoj upravi.

4. Prestanak radnog odnosa

Član 55

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom.

5. Raspored radnog vremena

Član 56

Raspored radnog vremena Gradske uprave utvrđuje načelnik Gradske uprave.

XII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 57

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada u skladu sa zakonom.

Član 58

Gradska uprava svojom delatnošću ostvaruje prihode, u skladu sa zakonom, koji se unose u budžet Grada.

Član 59

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave čine sredstva za:

1. isplatu plata zaposlenih;

2. materijalne troškove;

3. posebne namene;

4. nabavku i održavanje opreme;

5. druge posebne naknade i solidarne pomoći.

Član 60

Plate i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava Gradske uprave potpisuje načelnik Gradske uprave.

Član 61

Gradska uprava može vršiti usluge trećim licima uz naknadu, s tim što je dužna da osigura trajno i efikasno obavljanje redovnih zadataka i poslova iz svog delokruga.

Ostvarenim prihodima iz stava 1. ovog člana pokrivaju se u celini troškovi za izvršenje usluga, uključuju i troškove za redovno održavanje i nabavku sredstava upotrebljenih u vršenju tih usluga.

Načelnik Gradske uprave utvrđuje cenovnik za vršenje usluga za treća lica na predlog odgovarajućeg odeljenja.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 62

Načelnik Gradske uprave doneće Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Raspoređivanje zaposlenih na radna mesta izvršiće se u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana.

Zaposleni i postavljena lica koji ostanu neraspoređeni ostvaruju svoja prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 63

Odredbe ove Odluke iz glave III Organizacija i delokrug Gradske uprave, primenjivaće se od dana stupanja na snagu novog Pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, a do tada nastavljaju sa radom postojeća odeljenja i službe.

Član 64

Načelnici odeljenja i službi i zaposleni u Gradskoj upravi nastavljaju sa radom na radnim mestima na koje su postavljeni odnosno raspoređeni, do raspoređivanja po novom unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 65

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o Opštinskoj upravi opštine Šabac ("Sl. list opštine Šabac", broj 35/04 i 6/04).

Član 66

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca".