ODLUKAO GRADSKIM UPRAVAMA("Sl. list grada Užica", br. 14/2008 i 2/2009) |
Ovom Odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti, uređuje njihova organizacija i delokrug, rukovođenje, prava, dužnosti i odgovornosti načelnika gradskih uprava i zaposlenih, odnosi gradskih uprava, pravni akti, kancelarijsko poslovanje, javnost rada i druga pitanja od značaja za vršenje poslova gradskih uprava u okviru nadležnosti utvrđenih zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća.
Poslove gradske uprave obavljaju gradske uprave obrazovane ovom Odlukom.
II NAČELA DELOVANJA GRADSKIH UPRAVA
Gradske uprave su samostalne u vršenju svojih poslova koje obavljaju na osnovu i u okviru ustava, zakona, Statuta grada Užica (u daljem tekstu: Statut) i drugih propisa i opštih akata.
2. Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost
Gradske uprave postupaju prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Zaposleni u gradskim upravama i postavljena lica su dužni da obavljaju svoje poslove savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.
3. Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka
Gradske uprave su dužne da strankama omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Kada rešavaju u upravnom postupku i preduzimaju upravne radnje poverene zakonom, gradske uprave su dužne da koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija, ako se i njima postižu svrha i cilj propisa.
Gradske uprave su dužne da poštuju ličnost i dostojanstvo stranaka.
Rad gradskih uprava je javan.
Gradske uprave su dužne da javnosti omoguće uvid u svoj rad, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Gradska uprava za oblast za koju je obrazovana:
1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u stvarima iz nadležnosti grada;
4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;
6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
7) dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada po potrebi, a najmanje jednom godišnje.
IV NADZOR NAD RADOM GRADSKIH UPRAVA
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.
V USMERAVANJE RADA GRADSKIH UPRAVA
Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.
VI FINANSIRANJE GRADSKIH UPRAVA
Sredstva za finansiranje gradskih uprava obezbeđuju se u budžetu Grada.
VII OBRAZOVANJE GRADSKIH UPRAVA
Gradska uprava se obrazuje za poslove u jednoj ili više međusobno povezanih oblasti.
Obrazuju se tri uprave za vršenje poslova iz delokruga gradske uprave.
Obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti i to:
1. Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti,
2. Gradska uprava za poslove finansija, računovodstva i privredu,
3. Gradska uprava za urbanizam, izgradnju i inspekcijske poslove.
Sedište gradskih uprava je u Užicu, ulica Dimitrija Tucovića br. 52.
Gradske uprave imaju svoj pečat.
Pored sadržine propisane Zakonom, pečat sadrži i naziv odgovarajuće gradske uprave iz člana 14. ove Odluke.
Gradske uprave imaju i mali pečat.
Načelnik odgovarajuće uprave određuje broj primeraka pečata i odlučuje kome će poveriti pečat na čuvanje i upotrebu.
VIII DELOKRUG RADA GRADSKIH UPRAVA
1. Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti
Gradska uprava za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na: unapređenje organizacije rada i modernizaciju opštinske uprave, poslove prijemne kancelarije, pisarnice, arhive i dostavne službe, poslove ličnih stanja građana (matičarski poslovi) normativno-pravne poslove za potrebe organa grada, pružanje pravne pomoći građanima, poslove vezane za ostvarivanje prava i obaveza iz radnog odnosa zaposlenih, imenovanih i postavljenih lica, vrši stručne i administrativne poslove za sprovođenje izbora i referenduma, izdavanje radnih knjižica i vođenje biračkog spiska, praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama, stručne i administrativno-tehničke poslove vezane za održavanje sednica Skupštine grada, rad gradonačelnika i sednica Gradskog veća i njihovih radnih tela, vrši obradu i čuvanje svih izvornih akata o radu organa Grada, uređenje i izdavanje "Službenog lista grada Užica", poslove koordinacije, pripreme i ažuriranje informacija za sajt Grada, poslovi informisanja, prati i primenjuje zakone i druge propise iz oblasti javnih nabavki i sprovodi postupak javnih nabavki u saradnji sa komisijom za javne nabavke i izrađuje godišnje izveštaje o ugovorima o javnim nabavkama za potrebe državnih organa, upravlja imovinom koja je u svojini i na korišćenju Grada i mesnih zajednica.
U oblasti društvenih delatnosti obavlja poslove koji se odnose na predškolsko vaspitanje i obrazovanje, osnovno i srednje obrazovanja, kulturu, omladinu, sport, dečije i socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite, primarnu zdravstvenu zaštitu vrši nadzor nad radom ustanova u društvenim delatnostima u kojima je grad osnivač, prati stanje i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova, predlaže mere u cilju sprovođenja utvrđene politike u ovim oblastima, prati sprovođenje propisa, rešava u drugom stepenu o pravima iz oblasti socijalne zaštite koja su u nadležnosti grada, predlaže odluku o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, osnovnog i srednjeg obrazovanja, donosi program mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite, u oblasti učeničkog i studentskog standarda obavlja poslove vezane za utvrđivanje prava na učeničke i studentske stipendije i kredite, smeštaj u domove, oporavak, regresiranje školarine, priprema predloge opštih i drugih akata, izveštaje i analize za potrebe organa grada.
Odlučuje u upravnom postupku o pravu na dodatak na decu, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada posebne nege deteta, naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, decu ometenu u razvoju i decu iz materijalno ugroženih porodica, odlučuje u prvom stepenu o priznavanju zakonom određenih prava borcima, vojnim invalidima i porodicama palih boraca.
Obavlja i poslove inspekcijskog nadzora nad radom ustanova u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kao i druge poslove u skladu sa zakonom.
U oblasti informacionih sistema i informacionih tehnologija obavlja poslove koji se odnose primenu i razvoj informacionih tehnologija, održavanje računarske mreže i komunikacije, administriranje baze podataka, razvoj aplikativnog softvera, u saradnji sa republičkim organima i organizacijama, kao i javnim preduzećima čiji je osnivač grad, odnosno republika uspostavlja, razvija i održava jedinstven geografsko - informacioni sistem (GIS) koji sadrži podatke i informacije od značaja za poboljšanje pristupa poslovnim informacijama i razvoj privrede na teritoriji grada.
Uprava komunicira sa donatorskim organizacijama, poslovnim udruženjima i nevladinim organizacijama u oblasti za koju je osnovana.
Vrši poslove koji se odnose na održavanje i obezbeđenje zgrade i službenih prostorija, obezbeđuje prevoz motornim vozilima sa i bez vozača i stara se o njihovom održavanju, vrši poslove održavanje čistoće poslovnih prostorija, operativne poslove umnožavanja materijala, daktilografske poslove, organizuje rad dostavne službe i vrši druge servisne poslove za potrebe organa grada, administrativno - tehničke poslove nabavke materijala, sitnog inventara i osnovnih sredstava za potrebe organa grada.
U okviru Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti obrazuje se posebna služba u kojoj se obavljaju savetodavni poslovi za potrebe gradonačelnika i poslovi kabineta gradonačelnika.
A) Pomoćnici gradonačelnika
Savetodavnu funkciju obavljaju pomoćnici gradonačelnika i to:
- pomoćnik gradonačelnika za urbanizam,
- pomoćnik gradonačelnika za privredu,
- pomoćnik gradonačelnika za saobraćaj i infrastrukturu,
- pomoćnik gradonačelnika za socijalna pitanja.
Pomoćnici gradonačelnika:
- pokreću inicijative za izradu akata iz oblasti za koju se postavlja, predlaže projekte,
- sačinjava mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni,
- daju uputstva pri rešavanju pitanja u delokrugu svoje nadležnosti, sarađuju sa javnim službama i organizacijama u delokrugu svoje nadležnosti,
- obavljaju i druge poslove po ovlašćenju i zahtevu gradonačelnika.
Pomoćnike gradonačelnika postavlja i razrešava gradonačelnik.
Pomoćnik gradonačelnika je samostalan u radu i za svoj rad odgovara gradonačelniku.
B) Kabinet gradonačelnika
Kabinet gradonačelnika obavlja poslove za potrebe gradonačelnika i zamenika gradonačelnika koji se odnose saradnju Grada sa drugim gradovima i opštinama, državnim organima i organizacijama, vrši organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanje protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada, korespodenciju i prevođenje sa stranih jezika i na strane jezike za potrebe organa Grada.
U Kabinetu gradonačelnika obavljaju se poslovi pripreme radnih i drugih sastanaka, poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, poslovi prijema stranaka koje se neposredno obraćaju gradonačelniku i rešavanje po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama, poslovi tehničkog sekretara gradonačelnika, obrada i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti gradonačelnika.
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti gradskih uprava, a u cilju stvaranja modernog i efikasnog servisa građana, u okviru Gradske uprave za organa grada, opšte uprave i društvenih delatnosti, u mesnim zajednicama se organizuju kancelarije gradske uprave.
Poslove koji se obavljaju u kancelarijama gradske uprave određuje gradonačelnik, na predlog načelnika gradskih uprava.
2. Gradska uprava za poslove finansija, računovodstva i privrede
U Gradskoj upravi za poslove finansija, računovodstva i privrede obavljaju se poslovi koji se odnose na: izradu odluke o budžetu (dopunski budžet, odluka o privremenom finansiranju i odluka o završnom računu), obaveštavanje finansijske službe direktnog korisnika o odobrenim aproprijacijama, propisivanje metodologije i rokova izvršenja budžeta, nadzor nad korišćenjem budžetskih sredstava, propisivanje kvota za svako tromesečje, donošenje rešenja o upotrebi stalne i tekuće budžetske rezerve, bilansiranje sredstava za isplatu zarada i naknada, praćenje nivoa zarada i finansijskih planova javnih preduzeća i utvrđivanje dozvoljenog nivoa, praćenje priliva na konsolidovani račun trezora, upravljanje gotovinskim sredstvima i praćenje zahteva za plaćanje rashoda, evidentiranje tromesečnih, odnosno mesečnih kvota po zahtevima direktnih i indirektnih korisnika, plaćanje sa trezora i proveru prijema dobara i usluga za sve direktne i indirektne korisnike budžetskih sredstava uz kontrolu procedura javnih nabavki, vođenje glavne i odabrane pomoćne knjige za sve direktne i indirektne korisnike budžetskih sredstava, upravljanje dugom, budžetsko izvršavanje (tromesečno i godišnje i izrada konsolidovanog završnog računa trezora), pripremanje i izradu predloga finansijskog plana, raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija, pripremanje i kompletiranje dokumentacije za izvršenje finansijskog plana.
Iz oblasti lokalne poreske administracije obavlja poslove koji se odnose na vođenje prvostepenog postupka utvrđivanja izvornih prihoda grada, obavlja kancelarijsku i terensku kontrolu i naplatu (redovnu i prinudnu) izvornih prihoda grada, pokretanje i vođenje prvostepenog poreskoprekršajnog postupka za učinjene poreske prekršaje iz oblasti izvornih prihoda; vodi poresko knjigovodstvo izvornih prihoda u kome se vrši evidentiranje svih promena u vezi javnih prihoda, održava i razvija svoj informacioni sistem, izdaje poreskim obveznicima poreska uverenja koja su im potrebna u postupku ostvarivanja određenih prava, ostvaruje saradnju sa Poreskom upravom, kao i druge poslove na osnovu zakonskih ovlašćenja.
Iz oblasti opšte privrednih poslova vrši poslove koji se odnose na: praćenje, analiziranje i predlaganje mera za podsticanje razvoja privrednih oblasti za koje je nadležan Grad, praćenje i predlaganje korekcije cena iz nadležnosti Grada, praćenje i analiza kretanja u oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva, učešće u izradi i praćenje i kontrola realizacije programa rada javnih preduzeća čiji je osnivač Grad.
Iz oblasti lokalno-ekonomskog razvoja obavlja poslove koji se odnose na planiranje, pripremu i implementaciju programa ekonomskog razvoja, analizira uslove na tržištu i sagledava mogućnosti za pokretanje razvojnih projekata, komunicira sa donatorskim organizacijama, analizira mogućnosti za prikupljanje sredstava namenjenih realizaciji razvojnih programa, priprema predloge razvojnih projekata, upravlja realizacijom razvojnih projekata, ostvaruje komunikaciju sa državnim organima i institucijama nadležnim za pitanja ekonomskog razvoja, regionalnom privrednom komorom, institucijama koje se na lokalnom i regionalnom nivou bave pitanjima ekonomskog razvoja, poslovnim udruženjima i nevladinim organizacijama; pokreće inicijative za ustanovljavanje industrijskog i tehnološkog parka i biznis inkubatora, organizuje i učestvuje u organizaciji kampanja za informisanje javnosti, priprema ili učestvuje u pripremanju promocionih i marketinških materijala kojima se predstavljaju investicioni potencijali Grada.
3. Gradska uprava za urbanizam, izgradnju i inspekcijske poslove
U Gradskoj upravi za urbanizam, izgradnju i inspekcijske poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na: prostorno planiranje, izradu nacrta odluka o pripremanju prostornog, odnosno urbanističkog plana, izrada programa za izradu urbanističkih planova, izdavanje izvoda iz urbanističkog plana i akta o urbanističkim uslovima, izdavanje odobrenja za izgradnju objekata, predlaganje programa postavljanja privremenih objekata i donošenje odgovarajućih rešenja, obezbeđivanje uslova za zaštitu i unapređivanje životne sredine i preduzimanje mera za sprečavanje i otklanjanje štetnih posledica koje ugrožavaju životnu sredinu i dovode u opasnost život i zdravlje ljudi, uređenje i obezbeđivanje korišćenja građevinskog zemljišta, imovinsko pravne poslove (eksproprijacija, deeksproprijacija, uspostavljanje ranijeg režima svojine, utvrđivanje prava korišćenja ranijim sopstvenicima, davanje u zakup zemljišta), pripremanje propisa i drugih akata za organe Grada, vrši poslove koji se odnose na legalizaciju objekata u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
U oblasti inspekcijskih poslova obavlja poslove koji se odnose na inspekcijski nadzor u oblasti građevinarstva, saobraćaja, zaštite životne sredine i komunalnoj oblasti, kao i sprovođenje postupka izvršenja.
Uprava komunicira sa donatorskim organizacijama, poslovnim udruženjima i nevladinim organizacijama u oblasti za koju je osnovana.
IX UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA GRADSKIH UPRAVA
Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost i u zavisnosti od broja zaposlenih.
Unutrašnje uređenje i sistematizacija gradskih uprava uređuje se pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.
Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradske uprave donosi načelnik gradske uprave uz saglasnost Gradskog veća.
Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u gradskoj upravi mora biti prilagođena delokrugu i radnim procesima u gradskoj upravi da obezbeđuje:
- prilagođenost unutrašnje organizacije celini poslova gradske uprave,
- stručno, efikasno, racionalno i usklađeno vršenje poslova u gradskoj upravi,
- zakonito i blagovremeno odlučivanje u upravnom postupku,
- grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće unutrašnje organizacione jedinice,
- efikasnu saradnju između gradskih uprava za pojedine oblasti i javnih službi čiji je osnivač grad i državnih organa i organizacija.
Unutrašnje organizacione jedinice gradske uprave su: odeljenje, odsek, posebna služba i grupa.
Pojedine poslove u okviru gradskih uprava mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje organizacione jedinice, ako to nalažu priroda ili obim posla.
Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji gradskih uprava sadrži:
- naziv unutrašnje organizacione jedinice i njihove poslove,
- rukovođenje unutrašnjim jedinicama,
- šifra i naziv radnog mesta, opis poslova, potreban broj izvršilaca,
- opšte i posebne uslove za svako radno mesto.
1. Rukovođenje gradskom upravom
Radom Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih zakonom, ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u državnim organima i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za poslove finansija, računovodstva i privrede rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za privredu, finansije i računovodstvo može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih zakonom ima završen ekonomski fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za urbanizam, izgradnju i inspekcijske poslove rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za urbanizam, izgradnju i inspekcijske poslove može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih zakonom, ima završen arhitektonski, pravni ili građevinski fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Načelnike gradskih uprava postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.
Načelnik gradske uprave za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Načelnik Gradske uprave u gradskoj upravi kojom rukovodi:
- predstavlja i zastupa gradsku upravu kojom rukovodi,
- donosi Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji, uz saglasnost Gradskog veća
- organizuje, koordinira i kontroliše obavljanje poslova uprave i zaposlenih,
- raspoređuje rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica i zaposlene u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji,
- raspoređuje poslove organizacionim jedinicama, odnosno neposrednim izvršiocima i pruža potrebnu stručnu pomoć,
- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga uprave,
- donosi i potpisuje akta iz nadležnosti uprave,
- potpisuje akta gradske uprave koja se upućuju organima grada,
- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u upravi,
- rešava o sukobu nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica,
- stara se o izvršavanju radnih obaveza zaposlenih u upravi,
- obavlja i najsloženije poslove iz delokruga rada uprave,
- vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom i drugim aktima grada stavljeni u nadležnost i odgovara za blagovremeno, zakonito i pravilno izvršavanje poslova.
Načelnika Gradske uprave u slučaju njegove odsutnosti zamenjuje lice koje on ovlasti ili rukovodilac organizacione jedinice u delu poslova za koje je nadležna organizaciona jedinica.
2. Rukovođenje organizacionim jedinicama
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:
- odeljenjem - rukovodilac odeljenja;
- odsekom - šef odseka;
- grupom - rukovodilac grupe;
- kancelarijom gradske uprave - šef kancelarije.
Rukovodioce organizacionih jedinica u gradskoj upravi raspoređuje načelnik gradske uprave.
1. Odnos gradskih uprava prema građanima, preduzećima, ustanovama i drugim organima i organizacijama
Gradske uprave su dužne da zahteve u upravnim stvarima građana, preduzeća, ustanova i drugih organa i organizacija rešavaju u rokovima propisanim zakonom, a za slučaj prekoračenja tih rokova obaveste podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i upute ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava.
Zaposleni u Gradskoj upravi su dužni da građanima i pravnim licima u zakonom propisanom postupku omoguće ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva ili podatke od značaja za ostvarivanje njihovih prava i obaveza.
2. Odnos gradskih uprava prema organima grada
Odnos gradskih uprava prema Skupštini grada, Gradskom veću i gradonačelniku zasniva se na pravima i obavezama utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim propisima.
Gradske uprave odgovorne su organima Grada za potpuno i blagovremeno vršenje poslova u skladu sa propisima.
Radi ostvarivanja kontrole rada gradske uprave podnose organima grada najmanje jednom godišnje, i to najkasnije do prvog marta u tekućoj godini, izveštaj o svom radu za prethodnu godinu.
Gradske uprave su dužne da podnesu izveštaj o svom radu organima Grada uvek kada to zatraže.
Gradske uprave su dužne da organima grada daju obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga.
Na zahtev odbornika, gradske uprave su obavezne da daju obaveštenja, podatke, objašnjenja i odgovore.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.
Kada u vršenju nadzora utvrdi da akta gradskih uprava nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktima Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt.
3. Međusobni odnosi gradskih uprava
Međusobni odnosi gradskih uprava zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama organa grada i drugim propisima.
Gradske uprave međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla, razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodne za rad i realizaciju posla.
U slučaju nemogućnosti vršenja poslova iz delokruga uprave zbog ne vršenja poslova druge gradske uprave, odnosno uskraćivanja saradnje, podataka i obaveštenja od druge gradske uprave, načelnik gradske uprave koja je u nemogućnosti da vrši poslove o tome obaveštava Gradsko veće.
XII SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između pojedinih gradskih uprava i između gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana i pravnih lica.
Načelnik rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih jedinica.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave u upravnim stvarima iz nadležnosti grada, rešava Gradsko veće.
Gradska uprava na čiji prvostepeni akt je uložena žalba, dužna je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta i informaciju potrebnu za donošenje drugostepene odluke.
Služba koja vrši stručne poslove za potrebe Gradskog veća priprema predloge akta koje Gradsko veće donosi u drugostepenom postupku.
O izuzeću načelnika rešava Gradsko veće.
O izuzeću službenog lica u gradskoj upravi rešava načelnik gradske uprave.
XIII PRAVNI AKTI GRADSKIH UPRAVA
Radi izvršavanja zakona, drugih propisa i opštih akata Republike, odluka i opštih akata Skupštine grada, gradske uprave mogu donositi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke kada su za to ovlašćene tim aktima.
Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona, odluka i drugih opštih akata.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona, odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenom slučaju koji ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenje poslova gradske uprave.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima i obavezama.
Zaključkom se, u skladu sa zakonom ili drugim propisom, odlučuje o pitanjima koja se tiču postupka i pitanjima koja se kao sporedna pojave u vezi s sprovođenjem postupka, u kojem se odlučuje rešenjem.
Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja gradske uprave kojima se obezbeđuje izvršavanje poslova iz delokruga uprave.
Stručno uputstvo sadrži pravila za stručno organizovanje i za stručan rad zaposlenih.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.
Pravna akta gradske uprave donosi načelnik gradske uprave kojom rukovodi.
Načelnik gradske uprave kojom rukovodi može ovlastiti rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice da donosi rešenja, zaključke i uputstva.
U postupku inspekcijskog nadzora inspektori donose rešenja i zaključke u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Pravilnike i uputstva koji su od interesa za više uprava donosi Gradonačelnik.
Opšta akta gradskih uprava objavljuju se u "Službenom listu grada Užica" kad je to zakonom ili aktom određeno ili na oglasnoj tabli u zgradi Skupštine grada.
U postupku pred gradskom upravom u kome se rešava o pravima i obavezama građana i pravnih lica, primenjuje se Zakon o opštem upravnom postupku.
Kancelarijsko poslovanje gradskih uprava obuhvata primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akta, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta, izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala i predaju arhivske građe nadležnom arhivu, praćenje efikasnosti i ažurnosti rada gradskih uprava.
Uredba o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuje se na gradske uprave kada rešavaju u upravnom postupku o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada i kada vrše poverene poslove državne uprave iz okvira prava i dužnosti Republike.
Rad gradskih uprava je dostupan javnosti.
Gradske uprave obezbeđuju javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem informatora o radu u skladu sa zakonom kojim se uređuje dostupnost informacija, izdavanjem službenih informacija, internet prezentacijom rada gradskih uprava, obezbeđenjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada i dr.
Načelnik gradske uprave daje sredstvima javnog informisanja informacije o radu gradske uprave kojom rukovodi.
Načelnik gradske uprave može ovlastiti drugo zaposleno lice da o radu uprave ili pojedinih organizacionih jedinica daje informacije sredstvima javnog informisanja.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu ili službenu tajnu u skladu sa zakonom.
O uskraćivanju informacije ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik koji rukovodi gradskom upravom na koju se informacija odnosi.
Poslove gradskih uprava obavljaju načelnici gradskih uprava, rukovodioci organizacionih jedinica i zaposleni.
U pogledu prava, obaveza, odgovornosti i stručne spreme zaposlenih i postavljenih lica u gradskim upravama, primenjuju se odredbe važećih zakona koji se primenjuju na zaposlene u lokalnoj samoupravi.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje načelnik gradske uprave kojom rukovodi, ili lice koje ga u slučaju sprečenosti ili odsutnosti zamenjuje.
Gradonačelnik odlučuje o pojedinačnim pravima lica koja postavlja.
XVII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Gradsko veće će u roku od 10 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke doneti odluku o raspisivanju javnog oglasa za izbor načelnika gradskih uprava.
Novopostavljeni načelnici gradskih uprava doneće pravilnike o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji gradskih uprava u roku od 30 dana od dana postavljenja.
Novopostavljeni načelnici gradskih uprava izvršiće raspoređivanje zaposlenih i rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji.
Zaposleni u gradskim upravama, nastavljaju sa obavljanjem istih poslova na kojima su radili do raspoređivanja u skladu sa novim pravilnicima o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji gradskih uprava.
Do donošenja rešenja o postavljenju odnosno raspoređivanju i rešenja o utvrđivanju koeficijenta za obračun plata postavljenim i zaposlenim se obračunava i isplaćuje plata u visini plate koju su imali na dan stupanja na snagu ove Odluke.
Stupanjem na snagu ove odluke Petru Vujadinoviću prestaje dužnost načelnika Opštinske uprave.
Do izrade pečata u skladu sa Zakonom o pečatu i ovom Odlukom gradske uprave će koristiti pečat Opštinske uprave Užice.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Opštinske uprave opštine Užice ("Sl. list opštine Užice" br. 3/05, 22/06 i 3/07).
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".