ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "GRADSKA STAMBENA AGENCIJA" PANČEVO("Sl. list opštine Pančevo", br. 2/2006 i "Sl. list grada Pančeva", br. 12/2008) |
Osniva se Javno preduzeće "Gradska stambena agencija" Pančevo (u daljem tekstu: Preduzeće) radi izrade analitičko-planske osnove u oblasti politike socijalnog stanovanja grada i realizacije lokalnih i drugih usvojenih projekata izgradnje, rentiranja i prodaja stanova krajnjim korisnicima.
Preduzeće se osniva i posluje radi:
1. stvaranja potrebnih preduslova za utvrđivanje politike socijalnog stanovanja: snimanja i analize stanja postojećeg stambenog fonda i utvrđivanja realnih stambenih potreba,
2. vođenja projekata izgradnje stanova rentalnog stambenog fonda i subvencionisane prodaje i stanovanja: obezbeđivanja potrebne investiciono-tehničke dokumentacije, obezbeđivanja potrebnih uslova kod nadležnih organa u cilju obezbeđenja lokacije za izgradnju, operativnu realizaciju odobrenih projekata investicione izgradnje,
3. izrade programa pribavljanja i otuđenja stanova, kao i koordinacije izgradnje drugih objekata koji su namenjeni rešavanju stambenih potreba,
4. sprovođenja lokalne socijalne stambene politike,
5. upravljanja, korišćenja i održavanja javnog socijalno rentabilnog stambenog fonda, naplate rente, otplata kredita, podugovaranja poslova, održavanja sa javnim ili drugim preduzećima,
6. servisiranja hipotekarskih zajmova prema korisnicima koji kupuju stanove: sakupljanje anuiteta, prenos sredstava po izvorima finansiranja,
7. razvijanja novih programa finansiranja socijalnog stanovanja: rehabilitacije postojećeg stambenog fonda, javno-privatno partnerstvo, agent za nekretnine i sl.
8. veze sa krajnjim korisnicima: prikupljanja i administriranja zahteva, organizovanja komisija, ugovaranja zakupa, kupovine stana ili dodele kredita, servisiranje rata i anuiteta, naplata rente i sl. uz saradnju sa institucijama socijalne zaštite, Povereništvom za izbeglice, gradskom upravom i sl.
9. razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti za koje se osniva Preduzeće,
10. obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja,
11. sticanja dobiti,
12. konkurisanja za dobijanje finansijskih sredstava radi obavljanja poslova u realizaciji programa socijalnog stanovanja u skladu sa zakonom i drugim propisima,
13. ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.
II FIRMA, SEDIŠTE I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA
Preduzeće posluje pod firmom Javno preduzeće "Gradska stambena agencija" Pančevo.
Skraćeni naziv firme je JP "GSA" Pančevo.
Osnivač Preduzeća je Grad Pančevo, sa sedištem u Pančevu, ul. Trg Kralja Petra I br. 2-4 (u daljem tekstu: Osnivač).
Sedište preduzeća je u Pančevu, Njegoševa 1a.
O promeni naziva i sedišta Preduzeća odlučuje Upravni odbor Preduzeća uz saglasnost Skupštine grada.
Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrže naziv i sedište Preduzeća.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.
Preduzeće ima tekuće račune kod poslovnih banaka i namenske račune.
Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.
Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta Preduzeća bliže se uređuju pravilnikom, koji donosi direktor uz saglasnost Gradonačelnika grada.
Delatnost Preduzeća je:
65232 Ostalo finansijsko posredovanje.
70110 Razvoj projekata o nekretninama,
- povezivanje finansijskih, tehničkih i fizičkih sredstava za realizaciju projekta o nekretninama za kasniju prodaju za stambene ili druge zgrade.
70120 Kupovina i prodaja nekretnina za sopstveni račun,
- kupovina i prodaja nekretnina.
70200 Iznajmljivanje nekretnina,
- iznajmljivanje nekretnina i upravljanje tim nekretninama.
70320 Upravljanje nekretninama za tuđ račun.
74140 Konsalting i menadžment poslovi.
74402 Reklama i propaganda.
70310 Agencije za nekretnine.
72300 Obrada podataka.
72400 Izgradnja baze podataka.
74130 Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja.
74202 Projektovanje građevinskih i drugih objekata.
74203 Inženjering.
74204 Ostale arhitektonske i inženjerske aktivnosti i tehnički saveti.
75210 Poslovi sa inostranstvom.
O promeni delatnosti Preduzeća odlučuje Upravni odbor Preduzeća, uz saglasnost Skupštine grada.
Preduzeće može bez upisa u registar privrednih subjekata da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje su upisane u registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinose potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljavaju za vršenje upisane delatnosti.
Sredstva za osnivanje i rad Preduzeća čine novčana sredstva u iznosu od 500 EUR-a, u dinarskoj protivvrednosti na dan upisa u registar privrednih subjekata.
Preduzeće može za obavljanje delatnosti, koristiti sredstva i dobra u državnoj i drugim oblicima svojine u skladu sa zakonom, ovom odlukom i ugovorom.
Preduzeće ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti koji su u funkciji obavljanja delatnosti za koje je osnovano Preduzeće.
Pribavljanje i otuđenje imovine veće vrednosti koje je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti za koje je osnovano Preduzeće vrši se uz saglasnost Skupštine grada.
V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom i ovom odlukom.
Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća samo u slučajevima propisanim zakonom.
U slučajevima statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.
U slučaju štrajka, i prekida u (prim. red.) obavljanju delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzme mere propisane zakonom i odlukom Skupštine grada radi otklanjanja uzroka poremećaja, odnosno prekida.
U slučaju štrajka, u Preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada Pančeva.
U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, odnosno vršeći nadzor nad njegovim radom, Skupština grada može preduzeti mere, u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.
VI USLOVI I NAČIN UTVRĐIVANJA I RASPOREĐIVANJA DOBITI I SNOŠENJE RIZIKA
Preduzeće ostvaruje prihod i stiče dobit obavljanjem svoje delatnosti, prodajom usluga na tržištu, obavljanjem stručnih poslova za potrebe trećih lica i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
Prihod preduzeća obezbeđuje se iz sledećih izvora:
1. sredstava budžeta osnivača namenjenih za stambenu izgradnju, socijalno stanovanje ili opredeljenih na osnovu posebnih odluka nadležnih organa osnivača,
2. transfera od drugih nivoa vlasti,
3. donacija,
4. prihoda od prodaje imovine,
5. primanja od zaduženja prema međunarodnim institucijama za finansiranje socijalnog stanovanja,
6. sredstava od otplate kredita za raspodeljenje stanova solidarnosti,
7. sredstava od kamata,
8. sopstvenih sredstava,
9. prihoda od zakupa stanova iz programa socijalnog stanovanja i zakupa stanova u državnoj svojini, koje koristi jedinica lokalne samouprave,
10. iz kredita odobrenih od strane Republičke stambene agencije,
11. iz sredstava povraćaja stambenog zajma ili kredita,
12. drugih sredstava u skladu sa zakonom.
Prihod i dobit se utvrđuju periodičnim i godišnjim obračunima na način utvrđen zakonom i opštim aktom o utvrđivanju i raspodeli prihoda i dobiti.
Iznos koji ostaje po izmirenju obaveza, poreza i doprinosa iz dobiti, po izmirenju obaveznih zakonskih rezervi, po isplati obaveza prema zaposlenima na osnovu kolektivnog ugovora, predstavlja dobit Preduzeća.
Deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnog prihoda, a dobit u preostalom iznosu se usmerava za finansiranje narednih ciklusa izgradnje stanova.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Upravni odbor prilikom usvajanja godišnjeg obračuna, na predlog direktora, uz saglasnost Skupštine grada.
Za svoje obaveze Preduzeće odgovara svom svojom imovinom.
Ukoliko po godišnjem obračunu Preduzeće iskaže gubitak, Upravni odbor, u skladu sa važećim propisima, donosi odluku o pokriću gubitaka.
VII PRAVA, OBVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće posluje kao samostalni pravni subjekat.
Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje pravne sposobnosti.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
VIII ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Preduzeće zastupa i predstavlja direktor u skladu sa zakonom.
Preduzeće mogu zastupati i druga lica u skladu sa zakonom i Statutom Preduzeća.
Upravni odbor Preduzeća, uz saglasnost Skupštine grada, može drugom licu dati prokuru, u skladu sa zakonom.
Organi Preduzeća su:
1. Upravni odbor, kao organ upravljanja,
2. Direktor, kao organ poslovanja,
3. Nadzorni odbor, kao organ nadzora.
Upravni odbor i direktor Preduzeća čine upravu Preduzeća.
Predsednika, zamenika predsednika i članove Upravnog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada na predlog Komisije za kadrovska administrativna pitanja i radne odnose Skupštine grada Pančeva (u daljem tekstu: Komisija) u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Mandat predsednika, zamenika predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine.
Upravni odbor ima predsednika, zamenika predsednika i pet članova, od kojih su dva člana predstavnici zaposlenih u Preduzeću.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Preduzeća.
Za rad u Upravnom odboru predsednik, zamenik predsednika i članovi Upravnog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu, čiju visinu utvrđuje Upravni odbor Preduzeća, na osnovu kriterijuma sadržanih u godišnjem programu poslovanja Preduzeća.
Upravni odbor u skladu sa zakonom:
1. utvrđuje poslovnu politiku,
2. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja,
3. donosi Statut Preduzeća i odlučuje o statusnim promenama,
4. odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala,
5. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,
6. usvaja izveštaje o poslovanju Preduzeća i godišnji obračun,
7. odlučuje o učešću na konkursima za dobijanje finansijskih sredstava,
8. donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja,
9. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu,
10. donosi odluku o utvrđivanju cena usluga,
11. donosi potrebne odluke za realizaciju odobrenih programa,
12. određuje primanja, odnosno naknadu za rad članovima Upravnog i Nadzornog odbora,
13. daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike,
14. daje osnivaču predlog za razrešenje direktora i članova Upravnog odbora,
15. zaključuje ugovor o radu sa direktorom Preduzeća i odlučuje o drugim pitanjima vezanim za radno-pravni status direktora,
16. donosi druga opšta akta Preduzeća,
17. donosi poslovnik o svom radu,
18. odlučuje i o drugim pitanjima predviđenim zakonom, ovom odlukom i Statutom.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u skladu sa zakonom, na odluku Upravnog odbora Preduzeća iz člana 32, tačke 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. i 12. saglasnost daje Skupština grada, a iz tačke 10. Gradonačelnik grada.
Upravni odbor svoje odluke donosi većinom glasova od ukupnog broja članova.
Sednice Upravnog odbora su javne.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada, na predlog Komisije, na osnovu konkursa, a u skladu sa zakonom, ovom odlukom i statutom Preduzeća.
Direktor se imenuje na period od četiri godine, uz mogućnost ponovnog imenovanja.
Konkurs za direktora raspisuje Komisija, najkasnije tri meseca pre isteka vremena na koje je imenovan.
Skupština grada može, do imenovanja direktora Preduzeća, da imenuje vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju do imenovanja direktora, a najduže jednu godinu.
Direktor Preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Preduzeće,
2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Preduzeća,
3. odgovara za zakonitost rada i odgovara za zakonitost rada Preduzeća,
4. predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,
5. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun,
6. izvršava odluke Upravnog odbora,
7. donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji Preduzeća i sistematizaciji radnih mesta,
8. odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Preduzeću,
9. predlaže opšta akta koja donosi Upravni odbor,
10. obrazuje komisije i druga radna tela za obavljanje određenih poslova,
11. na zahtev Upravnog odbora podnosi izveštaj o svom radu,
12. vrši i druge poslove predviđene zakonom i Statutom.
Direktor Preduzeća za svoj rad odgovora Upravnom odboru i osnivaču.
Predsednika i članove Nadzornog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada, na predlog Komisije, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Nadzorni odbor ima predsednika i četiri člana, od kojih je jedan član predstavnik zaposlenih u Preduzeću.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu.
Visina naknade utvrđuje se odlukom Upravnog odbora Preduzeća, na osnovu kriterijuma sadržanih u godišnjem planu i programu poslovanja Preduzeća.
Nadzorni odbor Preduzeća:
1. nadzire poslovanje javnog Preduzeća,
2. pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti,
3. utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta Preduzeća vode uredno i u skladu sa propisima,
4. daje mišljenja o eventualnom pokriću gubitaka, odnosno o predlozima za raspodelu dobiti,
5. razmatra izveštaje revizora,
6. donosi poslovnik o svom radu,
7. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i Statutom Preduzeća.
Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi Skupštini grada izveštaj o izvršenom nadzoru.
Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor istovremeno dostavlja Upravnom odboru.
XIII ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE, ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ČOVEKOVE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštite i unapređenja čovekove sredine.
U obavljanju svoje delatnosti Preduzeće je dužno da obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje čovekove sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci utvrđeni odlukom direktora Preduzeća, čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Kao poslovna tajna ne mogu se utvrditi podaci koji su po zakonu javni, ili podaci o kršenju zakona, dobrih poslovnih običaja i načela poslovnog morala.
U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Preduzeće počinje sa radom danom upisa u registar privrednih subjekata i po ispunjenju uslova za obavljanje delatnosti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Do ispunjenja uslova iz stava 1. ovog člana, delatnost Preduzeća će obavljati Fond za finansiranje izgradnje i raspodelu stanova solidarnosti grada Pančeva (u daljem tekstu: Fond).
Skupština grada će imenovati predsednika, zamenika predsednika i članove Upravnog i Nadzornog odbora u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu Statuta Preduzeća.
Poslove Upravnog i Nadzornog odbora Preduzeća obavljaće Upravni i Nadzorni odbor Fonda, do imenovanja ovih organa od strane osnivača.
Do imenovanja direktora Preduzeća, ovu dužnost će obavljati vršilac dužnosti direktora kojeg imenuje osnivač posebnom odlukom, na predlog Komisije.
Ovlašćuje se vršilac dužnosti direktora Preduzeća da preduzme sve neophodne radnje vezane za upis Preduzeća u registar privrednih subjekata u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Preduzeća.
Obavezuje se Upravni odbor Fonda da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke donese Statut Preduzeća i dostavi ga Skupštini osnivača na saglasnost.
Preduzeće će u roku od tri meseca od dana upisa Preduzeća u registar privrednih subjekata doneti opšta akta predviđena ovom odlukom, kao i druga akta u skladu sa Zakonom.
Do donošenja Statuta i opštih akata iz stava 1. i 2. ovog člana primenjivaće se odredbe opštih akata Fonda.
Upisom u registar Preduzeće postaje pravni sledbenik Fonda.
Preduzeće preuzima imovinu, prava, ugovorene obaveze, sredstva, stručnu službu i arhivu Fonda, danom ispunjenja uslova iz člana 53. ove odluke.
Sva sredstva, prava i obaveze fonda preuzima Preduzeće danom upisa u registar privrednih subjekata, a prema stanju sredstava, prava i obaveza utvrđenih u završnom računu Fonda i zapisniku o izvršenom popisu na dan prestanka rada Fonda.
Po ispunjenju uslova iz člana 53. ove odluke, Fond prestaje da postoji.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Fonda za finansiranje izgradnje i raspodelu stanova solidarnosti opštine Pančevo ("Službeni list opštine Pančevo, Kovin i Opovo" br. 22/92 i 9/93 i "Službeni list opštine Pančevo" br. 10/97, 7/99 i 8/04).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Pančevo".