PLAN
OPERATIVNIH MERA RADI OTKLANJANJA POREMEĆAJA U VODOSNABDEVANJU NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 6/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Plan operativnih mera radi otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Plan) se donosi radi otklanjanja uzroka poremećaja u snabdevanju vodom na teritoriji Grada Novog Sada i utvrđuju operativne mere koje je u tom cilju potrebno sprovesti. Primenom operativnih mera obezbedio bi se približno isti kvalitet snabdevanja vodom na teritoriji Grada Novog Sada koji je postojao u 2008. godini, koji se takođe ne može smatrati zadovoljavajućim zbog smanjenog pritiska i ograničene isporuke vode u naseljenim mestima kao i u pojedinim delovima gradskog područja. Poremećaj u snabdevanju vodom nastao je kao posledica nepreduzimanja neophodnih radova na: izvorištima, dogradnji linije tehnološkog procesa prerade vode, izgradnji rezervoarskog prostora i niz drugih planiranih, a nerealizovanih projekata i radova za koje je Grad Novi Sad obezbedio potrebna finansijska sredstva.

II OPERATIVNE MERE

Operativne mere obuhvataju:

1) utvrđivanje hitnih mera i njihovu realizaciju u cilju obezbeđivanja dodatne količine sirove vode,

2) utvrđivanje neophodnih radova i njihovo izvršenje na izvorištima "Štrand", "Petrovaradinska ada" i "Ratno ostrvo",

3) regulisanje načina korišćenja zemljišta za izvorište na Ratnom ostrvu,

4) izdavanja naloga Javnom preduzeću "Vodovod i kanalizacija" Novi Sad za preduzimanje konkretnih operativnih mera, i

5) obavljanje drugih poslova po nalogu nosilaca realizacije operativnih mera.

Utvrđivanje hitnih mera i njihova realizacija u cilju obezbeđivanja dodatne količine sirove vode obuhvata:

- izgradnju do 12 cevastih bunara na izvorištu "Ratno ostrvo" i povezivanje na postojeći sistem sirove vode, kojim se obezbeđuje oko 200 l/sek, kao i izradu neophodne tehničke dokumentacije i izvođenje neophodnih radova na izgradnji bunara;

- izgradnju novih cevastih bunara na izvorištu "Petrovaradinska ada" i povezivanje na postojeći sistem sirove vode, kojim se obezbeđuje oko 150 l/sek, kao i izradu neophodne tehničke dokumentacije i izvođenje neophodnih radova na izgradnji bunara:

- sanaciju (čišćenje, ispiranje, revitalizacija ili regeneracija) i osposobljavanje za korišćenje svih BHD i bušenih bunara kod kojih je registrovano opadanje kapaciteta. U okviru ovih radova potrebno je izvršiti zamenu neispravne ili dotrajale opreme.

Utvrđivanje neophodnih radova i njihovo izvršenje na izvorištima "Štrand", "Petrovaradinska ada" i "Ratno ostrvo", obuhvata:

- aktivnosti na otkrivanju uzroka zagađenja (snimanje kanalizacione mreže i priključaka, otkrivanje ostalih potencijalnih izvora zagađenja, hemijske i mikrobiološke analize uzoraka sirove vode);

- uspostavljanje uslova i kriterijuma za uključivanje bunara u rad;

- propisivanje posebnog režima rada bunara na izvorištu "Štrand"; i

- preduzimanje ostalih mera za zaštitu izvorišta.

U cilju utvrđivanja hitnih mera i njihove realizacije za obezbeđivanje dodatne količine sirove vode i utvrđivanja neophodnih radova i njihovog izvršenja na izvorištima "Štrand", "Petrovaradinska ada" i "Ratno ostrvo", potrebno je propisati režim rada svakog pojedinačnog bunara na svim izvorištima, radi omogućavanja kontinuirane eksploatacije.

Poslovi iz tačke II. podtač. 1) i 2) se moraju hitno sprovesti, od strane Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" Novi Sad (u daljem tekstu: Javno preduzeće) i angažovanjem drugih preduzeća, a u skladu sa propisima koji regulišu javne nabavke.

U okviru regulisanja načina korišćenja zemljišta za izvorište na "Ratnom ostrvu" potrebno je preduzeti neophodne mere radi stvaranja uslova da Grad Novi Sad i Javno preduzeće ga nesmetano i namenski koristite.

Nosioci realizacije operativnih mera mogu izdavati naloge Javnom preduzeću za preduzimanje operativnih mera u cilju otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada, u skladu sa zakonom i ovim planom.

U okviru ovlašćenja utvrđenih ovim planom nosioci realizacije operativnih mera mogu obavljati i druge poslove u cilju otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada, u skladu sa zakonom i ovim planom.

III NOSIOCI REALIZACIJE OPERATIVNIH MERA

Radi realizacije operativnih mera obrazuje se Štab za realizaciju Plana operativnih mera radi otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada, i Operativni tim za realizaciju Plana operativnih mera radi otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada.

1) Štab za realizaciju Plana operativnih mera radi otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada

Štab za realizaciju Plana operativnih mera radi otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Štab) obavlja sledeće poslove u cilju otklanjanja uzroka poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada:

- koordinira realizaciju operativnih i drugih mera,

- izdaje naloge Javnom preduzeću i Operativnom timu za preduzimanje operativnih mera,

- izdaje naloge ostalim nosiocima realizacije operativnih mera,

- angažuje stručna lica za obavljanje određenih poslova, na predlog Operativnog tima,

- obavlja poslove po nalogu Gradskog veća Grada Novog Sada, i

- obavlja druge poslove u cilju obezbeđivanja uslova za trajno i kontinuirano vodosnabdevanje i druge poslove u skladu sa zakonom.

Štab ima predsednika i četiri člana, koje imenuje Gradsko veće Grada Novog Sada.

Štab je obavezan da na zahtev Gradskog veća Grada Novog Sada dostavlja izveštaje o preduzetim operativnim merama.

2) Operativni tim za realizaciju Plana operativnih mera radi otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada

Operativni tim za realizaciju Plana operativnih mera radi otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Operativni tim) obavlja sledeće poslove u cilju otklanjanja uzroka poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada:

- izrađuje Dinamički plan realizacije operativnih mera,

- utvrđuje projektne zadatke,

- priprema konkursnu dokumentaciju,

- vrši nadzor nad izvođenjem radova koji se obavljaju po nalogu Štaba,

- koordinira aktivnosti sa Štabom, nadležnim gradskim upravama i javnim komunalnim i drugim javnim preduzećima, i

- druge poslove po nalogu Štaba i Gradskog veća Grada Novog Sada.

Operativni tim je obavezan da na zahtev Gradskog veća Grada Novog Sada i Štaba dostavlja izveštaje o preduzetim operativnim merama.

Operativni tim ima koordinatora, zamenika koordinatora i sedam članova koje na predlog Štaba imenuje Gradsko veće Grada Novog Sada, iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.

Koordinator, zamenik koordinatora i članovi Operativnog tima zajednički obavljaju poslove na realizaciji Plana u toku radnog vremena. U slučaju potrebe, radno vreme članovima Operativnog tima može biti produženo, o čemu odluku donosi koordinator Operativnog tima. Evidenciju o prekovremenom radu, odnosno o obavljanju poslova u vremenu dužem od punog radnog vremena vrši član Operativnog tima koga odredi koordinator. Za prekovremeni rad, odnosno rad duži od punog radnog vremena članu Operativnog tima pripada odgovarajuća naknada, u skladu sa zakonom i kolektivnim ugovorom u Javnom preduzeću.

Raspodelu poslova iz nadležnosti Operativnog tima vrši koordinator, a u slučaju njegovog odsustva ili sprečenosti zamenik koordinatora, usmenim nalogom.

U slučaju potrebe, koordinator i njegov zamenik mogu privremeno angažovati zaposlenog u Javnom preduzeću koji nije član Operativnog tima, bez prethodnog odobrenja neposrednog rukovodioca.

Razrešenje i imenovanje člana Operativnog tima vrši se na način za njihovo imenovanje. Inicijativu za razrešenje i imenovanje člana može da podnese i koordinator.

Koordinator organizuje svakodnevne sastanke Operativnog tima i članovi Operativnog tima dužni su da im prisustvuju. Sastanci se održavaju u svečanoj sali Javnog preduzeća u Ulici Masarikova 17, sa početkom u 8 časova.

Direktor Javnog preduzeća je, u okviru realizacije Plana, obavezan da: obezbedi nesmetan rad Operativnog tima, kao i prostor, neophodna sredstva za rad, raspoloživu dokumentaciju, podloge i podatke, kao i angažovanje drugih zaposlenih; omogući upotrebu objekata, postrojenja i opreme Javnog preduzeća; privremenom preraspodelom zaposlenih i radnih zadataka obezbedi realizaciju Plana koji ima prioritet nad ostalim poslovima u preduzeću; i druge poslove po nalogu Štaba.

Sastanci Operativnog tima i Štaba se održavaju po potrebi, a najmanje jednom nedeljno, o čemu odlučuje Štab.

Sastavni deo Plana su: Rešenje o imenovanju Štaba za realizaciju Plana operativnih mera radi otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada, i Rešenje o imenovanju Operativnog tima za realizaciju Plana operativnih mera radi otklanjanja poremećaja u vodosnabdevanju na teritoriji Grada Novog Sada.

IV. Rok za izvršenje Plana je 120 dana od dana stupanja na snagu.

V. Ovaj plan stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".