ODLUKA

O BLIŽIM USLOVIMA I NAČINU PRIJEMA, KONTROLE I OBRADE FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA I DAVANJA PODATAKA IZ TIH IZVEŠTAJA

("Sl. glasnik RS", br. 129/2007, 120/2008 i 9/2009)

 

OSNOVNE ODREDBE

1. Ovom odlukom propisuju se bliži uslovi i način prijema, kontrole i obrade finansijskih izveštaja koji se dostavljaju Narodnoj banci Srbije u skladu sa zakonom kojim se uređuju računovodstvo i revizija (u daljem tekstu: Zakon), kao i davanje podataka iz tih izveštaja.

2. Pojedini izrazi u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1) obveznici su privredna društva, zadruge, banke, društva za osiguranje, davaoci finansijskog lizinga, društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima, društva za upravljanje investicionim fondovima, berze i brokersko-dilerska društva, druga pravna lica i preduzetnici koji vode dvojno knjigovodstvo, kao i ogranci i drugi organizacioni delovi stranih pravnih lica sa sedištem u inostranstvu koji obavljaju privrednu delatnost u Republici Srbiji (u daljem tekstu: ogranci), a koji, u skladu sa Zakonom, dostavljaju finansijske izveštaje Narodnoj banci Srbije;

2) finansijski izveštaj je set obrazaca propisanih podzakonskim aktima o sadržini i formi obrazaca finansijskih izveštaja, u kojima obveznik prikazuje podatke o svom finansijskom položaju i poslovnim promenama u izveštajnoj godini, sastavljen, overen i potpisan u skladu sa Zakonom, a može biti godišnji i vanredni;

3) propisani obrasci su obrasci i napomene čija je forma i/ili sadržina propisana podzakonskim aktima o sadržini i formi obrazaca finansijskih izveštaja, u kojima obveznik prikazuje finansijske podatke za poslednju izveštajnu godinu i za prethodnu godinu;

4) godišnji finansijski izveštaj je finansijski izveštaj koji je odobrio ili usvojio nadležni organ u skladu sa opštim aktom obveznika, u kome se prikazuje finansijski položaj tog obveznika na dan 31. decembra i poslovne promene u periodu od 1. januara do 31. decembra izveštajne godine, kao i finansijski izveštaj koji je, uz saglasnost ministra finansija ili guvernera, sastavljen za poslovnu godinu koja se razlikuje od kalendarske, a može biti: odobreni, konsolidovani i usvojeni finansijski izveštaj;

5) odobreni finansijski izveštaj je finansijski izveštaj za izveštajnu godinu, za jednog obveznika, koji se dostavlja do kraja februara naredne godine, u skladu s članom 31. stav 1. Zakona;

6) konsolidovani finansijski izveštaj je finansijski izveštaj za izveštajnu godinu s podacima za ekonomsku celinu koju čine matično pravno lice i sva zavisna pravna lica u zemlji i inostranstvu, koji se dostavlja do kraja aprila naredne godine, u skladu s članom 31. stav 4. Zakona;

7) usvojeni finansijski izveštaj može biti usvojeni godišnji finansijski izveštaj i usvojeni konsolidovani finansijski izveštaj;

8) usvojeni godišnji finansijski izveštaj je finansijski izveštaj za izveštajnu godinu, za jednog obveznika, koji se dostavlja posle izvršene revizije tog izveštaja i njegovog usvajanja, a najkasnije do 30. septembra naredne godine, u skladu s članom 31. st. 2. i 3. Zakona;

9) usvojeni konsolidovani finansijski izveštaj je finansijski izveštaj za izveštajnu godinu, za ekonomsku celinu, koji matično pravno lice dostavlja posle izvršene revizije konsolidovanog finansijskog izveštaja i usvajanja tog izveštaja, a najkasnije do 31. oktobra naredne godine, u skladu s članom 31. stav 4. Zakona;

10) vanredni finansijski izveštaj je finansijski izveštaj koji sastavljaju svi učesnici u statusnoj promeni, prodaji, stečaju ili likvidaciji, s podacima o finansijskom položaju na dan promene i o poslovanju u tekućoj godini, i dostavljaju ga u roku od 60 dana od dana kada je sastavljen, u skladu s članom 31. stav 5. Zakona.

3. Narodna banka Srbije, u smislu ove odluke, obavlja sledeće poslove:

- prima, kontroliše i obrađuje finansijske izveštaje;

- vodi evidenciju obveznika za dostavljanje finansijskih izveštaja;

- verifikuje veličinu pravnog lica;

- vodi elektronsku bazu finansijskih izveštaja;

- daje podatke iz baze finansijskih izveštaja državnim organima i organizacijama Republike Srbije, organima autonomne pokrajine i jedinicama lokalne samouprave, kao i svim ostalim zainteresovanim korisnicima;

- objavljuje podatke iz finansijskih izveštaja;

- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i ovom odlukom.

PRIJEM FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA

4. Narodna banka Srbije prima odobrene, konsolidovane, usvojene godišnje i usvojene konsolidovane finansijske izveštaje za poslednju izveštajnu godinu i vanredne finansijske izveštaje za tekuću godinu.

5. Odobreni finansijski izveštaji dostavljaju se u pismenoj ili elektronskoj formi, preporučenom poštanskom pošiljkom na adresu: Narodna banka Srbije, 21101 Novi Sad, s navođenjem odgovarajućeg poštanskog faha, i to:

- za male obveznike, u elektronskoj formi - 1000;

- za velike i srednje obveznike, u pismenoj i elektronskoj formi - 2000;

- za mala privredna društva, zadruge i ogranke, u pismenoj formi - 3000;

- za preduzetnike, u pismenoj formi - 4000;

- za mala druga pravna lica, u pismenoj formi - 5000.

Konsolidovani, usvojeni i vanredni finansijski izveštaji dostavljaju se na adresu: Narodna banka Srbije - Odsek za prijem finansijskih izveštaja i bonitet, 21000 Novi Sad, Vase Stajića 22.

Narodna banka Srbije može organizovati prijem finansijskih izveštaja i na drugi način, o čemu je dužna da obveznike blagovremeno obavesti.

6. Finansijski izveštaj u elektronskoj formi sastavlja se isključivo primenom posebne aplikacije Narodne banke Srbije, koju mogu koristiti svi obveznici osim onih koji nemaju podatke u nekom delu finansijskog izveštaja. Ovaj izveštaj dostavlja se na disketi, CD-u ili fleš memoriji, uz koju se obavezno dostavlja i primerak u pismenoj formi.

7. Godišnji finansijski izveštaji dostavljaju se Narodnoj banci Srbije u jednom primerku, na propisanim obrascima.

Narodna banka Srbije izdaje obvezniku, bez naknade i bez njegovog posebnog zahteva, potvrdu o prijemu finansijskog izveštaja, kao dokaz da je taj finansijski izveštaj dostavljen u skladu sa Zakonom i ovom odlukom. Ova potvrda se izdaje posle okončanog postupka kontrole godišnjih finansijskih izveštaja u smislu ove odluke.

Potvrda iz stava 2. ove tačke, pored statusnih podataka i vremena prijema i kontrole, sadrži i sve podatke koji su iskazani na propisanim obrascima finansijskog izveštaja, veličinu koju je verifikovala Narodna banka Srbije, kao i skenirane napomene uz finansijski izveštaj. Ako se ova potvrda izdaje na zahtev obveznika - Narodna banka Srbije naplaćuje naknadu utvrđenu propisom iz tačke 14, alineja prva, ove odluke.

Izuzetno od st. od 1. do 3. ove tačke, vanredni finansijski izveštaj se dostavlja u dva primerka, od kojih se jedan vraća obvezniku s potvrdom prijema.

8. Narodna banka Srbije prima i obrađuje finansijske izveštaje bez naknade, osim odobrenih i konsolidovanih finansijskih izveštaja koji su dostavljeni u pismenoj formi.

9. Obveznici su dužni da uz finansijske izveštaje dostave:

- podatke o licu koje je odgovorno za sastavljanje finansijskog izveštaja (ime i prezime, službena adresa i kontakt telefon, odnosno i-mejl);

- overu potpisa zakonskog zastupnika na obrascu OP, u slučaju da overa potpisa za tog zakonskog zastupnika nije ranije dostavljena Narodnoj banci Srbije.

Odobreni finansijski izveštaj

10. Odobreni finansijski izveštaj dostavljaju svi obveznici, u obimu propisanom Zakonom.

11. Novoosnovani obveznici prikazuju podatke o poslovanju u izveštajnoj godini u periodu koji je kraći od kalendarske godine ili je najviše jednak kalendarskoj godini, ali ne prikazuju stanje na dan 1. januara izveštajne godine, kao ni poslovanje u prethodnoj godini. Na svim propisanim obrascima ovi obveznici stavljaju naznaku "novoosnovani".

Na način iz stava 1. ove tačke postupaju i preduzetnici koji su u toku izveštajne godine počeli da vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva.

12. Obveznici koji su u toku izveštajne godine imali statusnu promenu ili je nad njima otvoren postupak stečaja, odnosno likvidacije, u odobrenom finansijskom izveštaju prikazuju podatke o poslovanju za ceo izveštajni period objedinjeno, u neto iznosu, i to posle prebijanja rezultata pre i posle promene. Na svim obrascima izveštaja ovog obveznika stavlja se naznaka "statusna promena", "stečaj" ili "likvidacija".

Obveznik iz stava 1. ove tačke u odobrenom finansijskom izveštaju unosi podatke o poslovanju za sve učesnike u statusnoj promeni, a u napomenama uz ovaj izveštaj obelodanjuje informacije o učesnicima i vrsti promene.

Obveznik koji je nastao osnivanjem posle statusne promene, odnosno posle prodaje u stečaju, prikazuje podatke kao novoosnovani obveznik iz tačke 11. ove odluke, s tim što na obrascima stavlja naznaku "novo osnivanje" ili "prodaja".

13. Obveznici koji su dužni da se razvrstaju u skladu sa Zakonom, i to privredna društva, zadruge, druga pravna lica i ogranci - uz odobreni finansijski izveštaj dostavljaju obaveštenje o razvrstavanju, a svoju veličinu utvrđuju na osnovu podataka iz finansijskog izveštaja za izveštajnu godinu, primenom zvaničnog srednjeg kursa dinara prema evru na dan 31. decembra izveštajne godine.

Obaveštenje iz stava 1. ove tačke sadrži: naziv, sedište i matični broj obveznika, PIB, godinu na osnovu koje se vrši razvrstavanje, broj meseci poslovanja i utvrđenu veličinu. Ovo obaveštenje overava se pečatom obveznika i potpisuje ga zakonski zastupnik obveznika.

14. Obveznici uz odobreni finansijski izveštaj dostavljaju i:

- dokaz o uplati naknade za prijem i obradu odobrenog i konsolidovanog finansijskog izveštaja koji je dostavljen u pismenoj formi, u skladu sa odlukom kojom se utvrđuje jedinstvena tarifa po kojoj Narodna banka Srbije naplaćuje naknadu za izvršene usluge (u daljem tekstu: Tarifa);

- dokaz o statusnoj promeni, stečaju ili likvidaciji (odluka organa upravljanja obveznika, rešenje nadležnog organa), ako su u izveštajnoj godini imali navedene promene a nisu dostavili vanredni finansijski izveštaj;

- pismenu saglasnost ministra finansija ili guvernera, ako odobreni finansijski izveštaj sastavljaju za poslovnu godinu koja se razlikuje od kalendarske.

Konsolidovani finansijski izveštaj

15. Matično pravno lice dostavlja sve propisane obrasce finansijskog izveštaja, u skladu s članom 25. Zakona, i na njima stavlja naznaku "konsolidovani".

Matično pravno lice prikazuje konsolidovane podatke za sva zavisna pravna lica u zemlji i inostranstvu - za izveštajnu i prethodnu godinu.

16. Matično pravno lice koje je istovremeno zavisno u višoj ekonomskoj celini ne dostavlja konsolidovani finansijski izveštaj, osim ako njegovo matično pravno lice ima sedište u inostranstvu.

Ako se sastav ekonomske celine promeni u toku izveštajne godine, matično pravno lice u konsolidovanom finansijskom izveštaju prikazuje početno stanje i poslovne promene u prethodnoj godini za prethodnu ekonomsku celinu.

Matično pravno lice obelodanjuje podatke o sastavu ekonomske celine na dan 31. decembra, odnosno 1. januara izveštajne godine u napomenama uz konsolidovani finansijski izveštaj.

Pravno lice koje je postalo matično u izveštajnoj godini - konsolidovane podatke dostavlja kao novoosnovani obveznik iz tačke 11. ove odluke, pri čemu na svaki obrazac stavlja naznaku "novokonsolidovani".

17. Uz konsolidovani finansijski izveštaj, matično pravno lice dostavlja:

- spisak, s nazivom, sedištem i matičnim brojem, zavisnih pravnih lica na dan 31. decembra izveštajne godine;

- dokaz o uplati naknade za prijem i obradu konsolidovanog finansijskog izveštaja, u skladu s Tarifom, ako je taj finansijski izveštaj dostavljen u pismenoj formi.

Usvojeni finansijski izveštaj

18. Usvojeni finansijski izveštaj dostavljaju obveznici revizije utvrđeni Zakonom, kao i mala pravna lica i preduzetnici koji nisu obveznici revizije ako odluče da vrše reviziju u skladu sa Zakonom.

Kao usvojeni finansijski izveštaj dostavljaju se svi propisani obrasci finansijskog izveštaja i mišljenje ovlašćenog revizora - ako je skupština ili drugi nadležni organ obveznika usvojio korekciju podataka u tim obrascima (uključujući i korekciju podataka u napomenama uz finansijski izveštaj).

Ako su usvojena samo dodatna obelodanjivanja, u skladu s MRS/MSFI, bez promene podataka - kao usvojeni finansijski izveštaj dostavljaju se nove napomene, čija je struktura ista a sadržina proširena u odnosu na napomene uz odobreni finansijski izveštaj, kao i mišljenje ovlašćenog revizora.

Ako je skupština ili drugi nadležni organ usvojio finansijski izveštaj bez korekcije i mišljenje ovlašćenog revizora na taj izveštaj - dostavlja se samo mišljenje ovlašćenog revizora.

Mišljenje ovlašćenog revizora, koje je potpisao ovlašćeni revizor i koje je overeno pečatom preduzeća za reviziju - dostavlja se Narodnoj banci Srbije u originalu.

Ako je uz mišljenje ovlašćenog revizora na srpskom jeziku dostavljeno i mišljenje na stranom jeziku, to mišljenje mora biti overeno pečatom preduzeća za reviziju i mora ga potpisati ovlašćeni revizor.

19. Obveznici revizije dužni su da uz usvojeni finansijski izveštaj dostave:

- izjavu zakonskog zastupnika da je skupština ili drugi nadležni organ obveznika usvojio finansijski izveštaj;

- obaveštenje o razvrstavanju, ako je došlo do promene veličine obveznika usled korekcije podataka u usvojenom finansijskom izveštaju.

Izjava iz stava 1. alineja prva, ove tačke obavezno sadrži konstataciju da je skupština ili drugi nadležni organ pravnog lica doneo odluku o usvajanju finansijskog izveštaja, datum zasedanja tog organa, broj odluke, kao i izričitu izjavu da će se podaci iz usvojenog finansijskog izveštaja, koji je dostavljen Narodnoj banci Srbije, obelodaniti u skladu s članom 32. Zakona.

Vanredni finansijski izveštaj

20. Vanredni finansijski izveštaj dostavljaju svi obveznici kod kojih je u toku tekuće godine došlo do statusne promene, odnosno prodaje ili nad kojima je otvoren ili zaključen postupak stečaja, odnosno likvidacije.

21. Uz vanredni finansijski izveštaj obveznik je dužan da dostavi dokaz o nastaloj statusnoj promeni, prodaji, stečaju ili likvidaciji (odluka skupštine ili drugog organa obveznika, rešenje nadležnog organa, ugovor o prodaji).

KONTROLA FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA

22. Narodna banka Srbije vrši kontrolu formalne ispravnosti finansijskog izveštaja prilikom prijema tog izveštaja, kao i naknadno, u toku logičke kontrole.

Kontrolom formalne ispravnosti finansijskog izveštaja utvrđuje se da li je izveštaj sastavljen na način i u obimu propisanim Zakonom, podzakonskim aktima i ovom odlukom i da li ispunjava uslove za statističku obradu.

Finansijski izveštaj je formalno ispravan u smislu stava 2. ove tačke:

- ako je dostavljen na propisanim obrascima;

- ako je dostavljen u kompletnom obimu s propisanom dokumentacijom;

- ako propisani obrasci sadrže sve elemente za potpunu identifikaciju vrste finansijskog izveštaja i vrste obveznika;

- ako su podaci u svim kolonama iskazani za izveštajnu i za prethodnu godinu i sadrže broj iz napomena uz finansijski izveštaj;

- ako su propisani obrasci, odnosno dokumentacija overeni pečatom i ako ih je potpisalo odgovorno lice;

- ako je sačinjen u skladu s tehničkim uputstvom za primenu aplikacije Narodne banke Srbije - u slučaju da je dostavljen u elektronskoj formi.

23. Usvojeni finansijski izveštaj je, pored ispunjavanja uslova iz tačke 22. stav 3. ove odluke, formalno ispravan:

- ako je dostavljeno mišljenje revizora u originalu, ako ga je potpisao ovlašćeni revizor i overeno je pečatom preduzeća za reviziju;

- ako je mišljenje revizora izraženo na godišnji finansijski izveštaj;

- ako je dostavljena izjava o usvajanju finansijskog izveštaja koja sadrži sve elemente propisane tačkom 19. stav 2. te odluke.

24. Narodna banka Srbije vrši automatsku kontrolu računske ispravnosti podataka u finansijskom izveštaju, kojom utvrđuje da li su podaci u finansijskom izveštaju iskazani u skladu s propisom kojim se uređuju sadržina i forma obrazaca finansijskog izveštaja, odnosno u skladu sa utvrđenim kontrolnim pravilima. Ova kontrolna pravila objavljuju se na Internet strani Narodne banke Srbije.

25. Kontrola logičke ispravnosti podataka u finansijskom izveštaju vrši se istovremeno s kontrolom računske ispravnosti, i naknadno - kao vizuelna i uporedna kontrola podataka.

Kontrolom logičke ispravnosti, u smislu stava 1. ove tačke, utvrđuje se da li su propisani obrasci logično popunjeni prema vrsti i veličini obveznika i u odnosu na podatke iz prethodnog finansijskog izveštaja.

U postupku kontrole iz stava 1. ove tačke na individualnom nivou proverava se pravilnost veličine iz obaveštenja o razvrstavanju - na osnovu podataka iskazanih u finansijskom izveštaju, s tim što se kriterijumi za utvrđivanje veličine objavljuju na Internet strani Narodne banke Srbije.

26. Narodna banka Srbije obaveštava obveznika o nedostacima i nepravilnostima u finansijskom izveštaju utvrđenim u postupku kontrole i poziva ga da ih otkloni u roku od osam dana od dana dostavljanja tog obaveštenja.

Obaveštenje iz stava 1. ove tačke smatra se dostavljenim obvezniku i ako je poslato preporučenom pošiljkom na adresu koju je obveznik dostavio uz finansijski izveštaj, odnosno na adresu upisanu u Registru privrednih subjekata a Narodnoj banci Srbije se vratilo s napomenom "nepoznat na ovoj adresi".

Narodna banka Srbije na Internet strani objavljuje podatke o tome da je obveznik finansijski izveštaj dostavio u skladu sa Zakonom i ovom odlukom i da je verifikovana oznaka tog obveznika za veličinu.

27. Računski i logički nedostaci i greške u finansijskom izveštaju mogu se otkloniti i dostavljanjem ispravljenog finansijskog izveštaja u elektronskoj formi, na način propisan tačkom 6. ove odluke.

28. Ako ne postupi po obaveštenju Narodne banke Srbije iz tačke 26. ove odluke i ne otkloni nedostatke i nepravilnosti utvrđene u finansijskom izveštaju - smatra se da obveznik finansijski izveštaj nije dostavio u skladu sa Zakonom.

29. Finansijski izveštaj koji je formalno, računski i logički ispravan unosi se u jedinstvenu bazu finansijskih izveštaja, a obvezniku se istovremeno dostavlja potvrda iz tačke 7. stav 2. ove odluke.

Neispravan finansijski izveštaj ne unosi se u bazu finansijskih izveštaja i ne može se koristiti za davanje podataka.

OBRADA FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA

30. Narodna banka Srbije vrši zbirnu obradu podataka iz odobrenih i konsolidovanih finansijskih izveštaja po vrstama obveznika, veličini, pretežnoj delatnosti i teritorijalnoj pripadnosti.

Zbirno obrađeni podaci iz stava 1. ove tačke unose se u bazu finansijskih izveštaja i smatraju zvaničnim podacima o finansijskom položaju i poslovanju obveznika na teritoriji Republike Srbije.

Narodna banka Srbije završava zbirnu obradu finansijskih izveštaja za izveštajnu godinu najkasnije do 30. juna naredne godine.

Posle okončanja zbirne obrade iz stava 3. ove tačke, podaci iz odobrenog finansijskog izveštaja ne mogu se unositi u bazu finansijskih izveštaja.

31. Baza finansijskih izveštaja, u smislu ove odluke, predstavlja jedinstvenu elektronsku bazu podataka iz godišnjih finansijskih izveštaja, i to na individualnom nivou i na nivou Republike Srbije.

Pored podataka iz finansijskih izveštaja, baza finansijskih izveštaja sadrži mišljenje ovlašćenog revizora, kao i statusne podatke o obveznicima.

32. Podaci iz baze finansijskih izveštaja čuvaju se 20 godina, počev od 1994. godine.

Podaci iz finansijskih izveštaja standardizuju se u skladu s propisima koji se primenjuju u izveštajnoj godini za koju se ovi izveštaji sastavljaju.

DAVANJE PODATAKA

33. Podaci iz baze finansijskih izveštaja ustupaju se bez naknade organima i organizacijama Republike Srbije, organima autonomne pokrajine i jedinicama lokalne samouprave, a radi obavljanja poslova državne uprave koji su im povereni.

34. Podaci iz baze finansijskih izveštaja dostupni su i svim zainteresovanim pravnim i fizičkim licima preko Interneta i preko Sedišta Narodne banke Srbije - organizacione jedinice u Novom Sadu, uz plaćanje naknade propisane Tarifom.

Individualni finansijski izveštaji iz baze finansijskih izveštaja dati na zahtev zainteresovanog korisnika imaju važnost originalnog finansijskog izveštaja.

35. Narodna banka Srbije je odgovorna za istovetnost podataka u bazi finansijskih izveštaja s podacima iz primljenih finansijskih izveštaja.

Obveznik je odgovoran za istinito i pošteno prikazivanje podataka u finansijskom izveštaju.

36. Na način uređen posebnim propisima, Narodna banka Srbije razmenjuje podatke iz baze finansijskih izveštaja s podacima iz registara i evidencija koje vode ovlašćeni republički organi i organizacije.

37. Narodna banka Srbije objavljuje godišnja saopštenja koja sadrže zbirne podatke o finansijskim rezultatima pravnih lica i preduzetnika u Republici Srbiji za poslednju izveštajnu godinu.

38. Na Internet strani Narodne banke Srbije objavljuju se osnovni podaci iz odobrenih i usvojenih godišnjih finansijskih izveštaja za poslednju izveštajnu godinu, a naročito: o ukupnoj aktivi, osnovnom kapitalu, poslovnim prihodima, neto poslovnom rezultatu i broju zaposlenih - za privredna društva, zadruge i preduzetnike.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

39. Finansijski izveštaj sastavljen u elektronskoj formi primenom aplikacije Narodne banke Srbije i potpisan kvalifikovanim certifikovanim potpisom u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski potpis - dostavlja se elektronski (upload) na Internet stranu Narodne banke Srbije, a Narodna banka Srbije njegov prijem potvrđuje elektronski.

40. Izuzetno od tačke 9, alineja druga, ove odluke, svi obveznici su dužni da, uz odobrene finansijske izveštaje za 2007. godinu, dostave, na propisanom obrascu, overu potpisa zakonskog zastupnika.

41. Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o bližim uslovima i načinu prijema, kontrole i obrade finansijskih izveštaja i davanja podataka iz tih izveštaja ("Službeni glasnik RS", broj 116/2006).

42. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku RS".

 

Samostalna odredba Odluke o izmenama i dopuni
Odluke o bližim uslovima i načinu prijema, kontrole i obrade finansijskih izveštaja i davanja podataka iz tih izveštaja

("Sl. glasnik RS", br. 120/2008)

5. Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku RS".