ODLUKA
O OSNIVANJU ISTORIJSKOG ARHIVA SOMBOR

("Sl. list Grada Sombora ", br. 1/2009)

Član 1

Istorijski arhiv Sombor (u daljem tekstu: Istorijski arhiv) je Ustanova javne službe od posebnog društvenog interesa, koja je osnovana Rešenjem GNO Sombor, br. 24360/51, decembra 1952. godine.

Skupština opštine Sombor je preuzela prava i obaveze osnivača prema Istorijskom arhivu Odlukom br. 022-6/91 od 16.05.1991. godine.

Ovom Odlukom se regulišu i usklađuju obavezni elementi osnivačkog akta sa zakonom.

Član 2

Naziv Istorijskog arhiva je: Istorijski arhiv Sombor.

Istorijski arhiv je pravno lice.

Sedište Istorijskog arhiva je u Somboru, ul. Trg cara Lazara br. 5.

Član 3

Istorijski arhiv je ustanova iz oblasti kulture koja je osnovana radi zaštite, čuvanja, sređivanja, obrade i prezentovanja arhivske građe za teritoriju grada Sombora i opština Apatin, Kula, Odžaci i Bač.

Delatnost Istorijskog arhiva je:

92512 - DELATNOST ARHIVA

Ova delatnost obuhvata:

- delatnost javnih arhiva za opšte i posebne korisnike kao što su studenti, naučnici, nastavno osoblje i članovi,

- organizovanje zbirki,

- izrada kataloga i dr.

22110 - IZDAVANJE KNJIGA, BROŠURA, MUZIČKIH KNJIGA I DRUGIH PUBLIKACIJA

22130 - IZDAVANJE ČASOPISA I SLIČNIH PERIODIČNIH IZDANJA.

Član 4

Istorijski arhiv stiče sredstva za ostvarivanje svoje delatnosti u skladu sa Zakonom, i to:

1. iz sredstava budžeta grada Sombora i opština Apatin, Kula, Odžaci i Bač,

2. iz sredstava pokrajinskog i republičkog budžeta,

3. iz sopstvenih prihoda ostvarenih obavljanjem svoje delatnosti,

4. sponzorstva i donacija,

5. iz drugih izvora.

Član 5

Organi Istorijskog arhiva su:

1. Direktor,

2. Upravni odbor,

3. Nadzorni odbor.

Član 6

Radom i poslovanjem Istorijskog arhiva rukovodi direktor.

Direktora imenuje i razrešava Autonomna pokrajina preko svojih organa, nakon sprovedenog konkursnog postupka.

Skupština grada Sombora, kao osnivač daje predlog i mišljenje nadležnom organu Autonomne pokrajine o imenovanju direktora Istorijskog arhiva.

Direktor obavlja poslove utvrđene Zakonom, ovom Odlukom i Statutom Istorijskog arhiva Sombor.

Za direktora može biti imenovano lice koje ima:

- visoku stručnu spremu, društvenog smera;

- pet godina radnog iskustva u struci.

Član 7

Direktor Istorijskog arhiva može biti razrešen i pre isteka vremena na koje je imenovan u slučajevima predviđenim Zakonom.

Postupak i razrešenje direktora Istorijskog arhiva pokreće osnivač po svojoj inicijativi ili na inicijativu Upravnog odbora Istorijskog arhiva.

O razrešenju direktora Istorijskog arhiva odlučuje Autonomna pokrajina preko svojih organa, uz mišljenje i na predlog Osnivača.

Član 8

Do imenovanja direktora po raspisanom konkursu Autonomna pokrajina preko svojih organa, na predlog i uz mišljenje Osnivača, može imenovati vršioca dužnosti direktora.

Za vršioca dužnosti direktora može biti imenovano lice najduže šest meseci.

Prava, obaveze i odgovornosti direktora odnose se i na vršioca dužnosti direktora.

Član 9

Organ upravljanja Ustanove je Upravni odbor.

Upravni odbor ima 7 članova, uključujući i predsednika.

Predsednika i članove Upravnog odbora Ustanove imenuje i razrešava Autonomna pokrajina preko svojih organa.

Upravni odbor čine:

- 5 predstavnika osnivača, od kojih 3 predstavnika predlaže Odbor za kadrovska i administrativna pitanja Skupštine grada Sombora, a 2 predstavnika predlaže Ministarstvo nadležno za poslove kulture,

- 2 predstavnika iz reda zaposlenih koji se predlažu na način utvrđen Statutom ustanove.

Autonomna pokrajina preko svojih organa odlučuje o predlogu ovlašćenih predlagača u celini.

Članovi Upravnog odbora imenuju se na period od 4 godine i mogu biti ponovo birani.

Član 10

Upravni odbor:

1. Donosi Statut Istorijskog arhiva uz saglasnost osnivača;

2. Odlučuje o poslovanju Istorijskog arhiva;

3. Donosi godišnji program rada Istorijskog arhiva;

4. Usvaja izveštaj o poslovanju, godišnji obračun i finansijski plan;

5. Odlučuje o korišćenju sredstava u skladu sa Zakonom;

6. Predlaže direktoru akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Ustanove;

7. Daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike;

8. Daje prethodno odobrenje za otuđenje osnovnih sredstava;

9. Raspisuje konkurs za izbor i imenovanje direktora;

10. Donosi Odluku o cenama usluga zaštite, čuvanja, sređivanja i obrade arhivske građe, na predlog Direktora;

11. Vrši druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom.

Član 11

Nadzorni odbor je organ nadzora nad zakonitošću u poslovanju Ustanove.

Predsednika i članove Nadzornog odbora Ustanove imenuje i razrešava Autonomna pokrajina preko svojih organa.

Nadzorni odbor ima 5 članova, uključujući i predsednika.

Nadzorni odbor čine:

- 3 predstavnika osnivača, od kojih dva predstavnika predlaže Odbor za kadrovska i administrativna pitanja grada Sombora, a jednog predstavnika predlaže Ministarstvo nadležno za poslove kulture,

- 2 predstavnika iz reda zaposlenih koji se predlažu na način utvrđen Statutom ustanove.

Autonomna pokrajina preko svojih organa odlučuje o predlogu ovlašćenih predlagača u celini.

Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period 4 godine i mogu ponovo biti birani.

Član 12

Nadzorni odbor:

1. Vrši nadzor nad zakonitošću poslovanja Ustanove;

2. Pregleda periodične i godišnje obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;

3. Utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta Istorijskog arhiva vode uredno i u skladu sa propisima i može ih dati na veštačenje;

4. Izveštava o godišnjim računovodstvenim iskazima i izveštajima o poslovanju Istorijskog arhiva koji se podnose Osnivaču;

5. Razmatra izveštaj revizora;

6. Donosi poslovnik o svom radu;

7. Obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, Odlukom o osnivanju i Statutom.

Član 13

Stručno veće Istorijskog arhiva se osniva radi razmatranja stručnih pitanja za obavljanje i unapređivanje delatnosti Istorijskog arhiva.

Stručno veće Istorijskog arhiva je savetodavni organ u čijem radu učestvuju stručni radnici arhiva.

Odluku o osnivanju i delokrug rada stručnog veća donosi i utvrđuje direktor.

Član 14

Stručno veće:

- koncipira programsku politiku Istorijskog arhiva;

- predlaže planove rada i programe stručnog razvoja Istorijskog arhiva;

- daje predloge za organizaciju stručnog rada Istorijskog arhiva;

- predlaže mere za stručno usavršavanje radnika;

- predlaže nabavku potrebne tehničke opreme.

Član 15

Skupština grada kao osnivač:

- razmatra godišnje izveštaje o radu i finansijskom poslovanju i usvaja iste;

- daje saglasnost na godišnji program rada;

- daje saglasnost na statusne promene;

- daje saglasnost na promenu delatnosti, promenu sedišta i naziv Ustanove.

Član 16

Istorijski arhiv je dužan da:

- osnivaču podnosi godišnji izveštaj o radu i finansijskom poslovanju i program rada;

- za statusne promene, promene i proširenje delatnosti, kao i za promene sedišta traži prethodnu saglasnost osnivača.

Član 17

Gradonačelnik kao izvršni organ i Skupština grada Sombora kao osnivač imaju pravo da nalože kontrolu poslovanja ustanove i traže podnošenje izveštaja o radu ustanove.

Član 18

Statutom Istorijskog arhiva bliže se određuje delokrug rada i unutrašnja organizacija Istorijskog arhiva, zastupanje, predstavljanje, prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih, donošenje opštih akata i druga pitanja od značaja za poslovanje Istorijskog arhiva.

Član 19

Skupština grada kao osnivač daje saglasnost na Statut Istorijskog arhiva.

Gradonačelnik daje saglasnost na akt kojim se utvrđuje broj i struktura zaposlenih.

Kolektivni ugovor kod poslodavca zaključuju ovlašćeni predstavnik Osnivača, reprezentativni sindikat i direktor.

Član 20

Obavezuje se Istorijski arhiv, da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi statut sa istom.

Član 21

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".