ODLUKA

O JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2009 - prečišćen tekst)

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se organizacija i način obavljanja linijskog, gradskog i prigradskog prevoza putnika u gradu Kruševcu, kao komunalne delatnosti.

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj Odluci imaju sledeće značenje:

1. "linijski prevoz" jeste javni prevoz putnika koji se obavlja na određenoj liniji i po redu vožnje;

2. "gradski prevoz" jeste javni prevoz koji se vrši na području grada Kruševca i naseljenih mesta određenih ovom Odlukom;

3. "prigradski prevoz" jeste javni prevoz koji se vrši između dva i više naseljenih mesta na području opštine Kruševac;

4. "prevoznik" jeste preduzeće ili drugo pravno lice koje obavlja linijski prevoz putnika;

5. "red vožnje" jeste akt kojim se utvrđuje plan obavljanja prevoza na liniji;

6. "autobusko stajalište" jeste uređen prostor pored kolovoza, odnosno označen prostor na kolovozu na kojima se zaustavljaju autobusi radi ukrcavanja i iskrcavanja putnika i prtljaga;

7. "putni nalog" jeste akt na osnovu kojeg autobus može da obavlja linijski prevoz putnika;

8. "putnik" jeste lice koje na osnovu ugovora (vozna karta) ima pravo na prevoz;

9. "zaštitno vreme" jeste vremenski interval u kome se ne može izvršiti registracija nove linije - polazaka;

10. "zajednička trasa" jeste zajednički deo puta sa najmanje dve stanice - stajališta.

Član 3

Prevoz iz člana 1. ove Odluke vrši i organizuje preduzeće ili drugo pravno lice kome je vršenje javnog prevoza putnika kao osnovna delatnost upisana u sudski registar (u daljem tekstu: prevoznik), koje je vlasnik najmanje tri registrovana autobusa i koje ima svoj odgovarajući parking prostor za sva vozila, u radnom odnosu kadrove koji vrše poslove održavanja vozila i kontrolu njihove tehničke ispravnosti i kome je Grad poverio vršenje prevoza, u skladu sa uslovima utvrđenim posebnom Odlukom.

Cene prevoza obrazuje prevoznik na osnovu elemenata utvrđenih Zakonom o komunalnim delatnostima.

Saglasnost na utvrđene cene iz prethodnog stava daje Gradsko veće grada Kruševca.

Član 4

Javni linijski prevoz putnika vrši se kao gradski i prigradski prevoz.

Gradski prevoz vrši se na teritoriji grada Kruševca i naselja: Bivolje, Veliko Golovode, Gari, Dedina, Jasika, Koševi, Lazarica, Lipovac, Makrešane, Malo Golovode, Mudrakovac, Parunovac, Pakašnica, Srnje i Čitluk,

Ne smatra se gradskim prevozom prevoz na gradskim linijama koje se spajaju sa linijama prigradskog prevoza.

Član 5

Gradski i prigradski prevoz vrši se na relaciji (liniji) i po redu vožnje koji su unapred utvrđeni.

Član 6

U pripremi predloga reda vožnje prevoznik je dužan da jednom godišnjem pismenim putem obavesti mesne zajednice na području Grada da u određenom roku dostave primedbe, predloge i zahteve na postojeći red vožnje i uvođenje novih linija.

Član 7

Prevoznik je dužan da razmotri sve primedbe, predloge i zahteve i o zauzetom stavu obavesti podnosioca.

Član 8

Kada dva ili više prevoznika imaju nameru da vrše linijski gradski i prigradski prevoz na istoj trasi na kojoj se ne vrši prevoz, dužni su da predložene redove vožnje međusobno usklade radi celishodnije organizacije prevoza.

Ako se usklađivanje redova vožnje ne izvrši na način i u postupku iz prethodnog stava ovog člana u roku od 60 dana, od dana pokretanja postupka za usklađivanje, Odsek gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja utvrdiće rešenjem koji će prevoznik i po kom redu vožnje vršiti prevoz putnika na određenoj liniji. Ovo rešenje primenjuje se do usklađivanja redova vožnje na način određen u stavu 1. ovog člana.

Usklađeni redovi vožnje upisuju se u registar kod Odseka gradske uprave nadležnog za poslove saobraćaja.

Član 9

Utvrđuje se zaštitno vreme kao vremenski interval u kome se ne može izvršiti registracija novih linija - polazaka, a koje se odnosi na vreme pre i posle registrovanih linija - polazaka, i iznosi:

Dužina zajedničke trase (km)

Zaštitno vreme pre i posle polazaka (min.)

0 - 2

15

2 - 6

20

preko 6

30

Član 10

Red vožnje utvrđuje prevoznik, koji obezbeđuje da najkraće vreme vožnje na liniji odnosno relaciji odgovara dozvoljenoj brzini i gustini saobraćaja na putu.

Red vožnje sadrži:

- firmu, odnosno naziv prevoznika,

- naziv linije, bliže određen pravac i broj polazaka na liniji, a za gradski prevoz i broj linije,

- vrsta linije (stalna, sezonska),

- vrsta prevoza (gradski, prigradski),

- polaznu i krajnju stanicu (stajalište), kao i redosled i naziv stajališta, njihovu udaljenost od polazne stanice (stajalište) prema daljinaru sastavljenom na osnovu podataka koje vodi preduzeće za održavanje puteva,

- vreme polaska i dolazaka za svaku stanicu i stajalište,

- razdoblje u kome se vrši prevoz i

- vreme važenja reda vožnje.

Član 11

Zahtev za proveru ispunjavanja uslova za registraciju novih redova vožnje podnosi se u roku od 1. do 15. aprila tekuće godine u dva primerka sa izvodom iz registra o upisu kod nadležnog suda i dokazom o vlasništvu autobusa, Odseku Gradske uprave nadležnom za poslove saobraćaja.

Proveru ispunjavanja uslova vrši komisija u čiji sastav ulazi i predstavnik prevoznika.

Član 12

Komisija iz prethodnog člana je dužna da u roku do 30. aprila tekuće godine izvrši proveru uslova za dostavljanje redovne vožnje i primerak reda vožnje vrati prevozniku sa napomenom da li su ili nisu ispunjeni uslovi.

Član 13

Zahtev za registraciju reda vožnje podnosi se najkasnije do 10. maja tekuće godine u dovoljnom broju primeraka, a za nove redove vožnje i primerak reda vožnje iz čl. 12. ove Odluke.

Red vožnje za gradski i prigradski prevoz upisuje se u registar kod Odseka gradske uprave nadležnog za poslove saobraćaja.

Upis u registar redova vožnje vrši se do 20. maja tekuće godine sa rokom važenja od 1. juna tekuće godine do 31. maja naredne godine.

Član 14

Obrazac registra redova vožnje i način njegovog vođenja utvrđuje Odsek gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja.

Red vožnje koji nije utvrđen u skladu sa čl. 9. i 10. ove Odluke neće se upisati u registar.

Član 15

Upisani novi red vožnje u registar prevoznik je dužan da objavi putem sredstava javnog informisanja ili na drugi uobičajeni način najkasnije 8 dana pre početka njegove primene.

Red vožnje i cenu prevoza prevoznik dostavlja nadležnoj inspekciji za saobraćaj u roku iz prethodnog stava ovog člana.

Član 16

Prevoznik može otpočeti i obavljati gradski ili prigradski linijski prevoz ako ima registrovan i overen red vožnje i dokaz o ispravnosti vozila.

Član 17

Na linijama za koje ima registrovane redove vožnje, prevoznik može prema tim redovima vožnje povremeno vršiti prevoz i sa više vozila.

Član 18

Prevoznik se mora pridržavati reda vožnje objavljenog i upisanog u registar redova vožnje.

Izmena reda vožnje, usklađivanje i upis u registar izmenjenog reda vožnje vrši se po postupku za utvrđivanje, usklađivanje i upis u registar redova vožnje.

U toku važenja reda vožnje gradski, odnosno prigradski prevoz se može obustaviti u slučajevima prekida saobraćaja i izvođenja radova na rekonstrukciji puta, dok ti razlozi postoje.

Red vožnje ne može se ukinuti pre isteka vremena njegovog važenja.

Član 19

Red vožnje može se ukinuti pre isteka vremena njegovog važenja samo u slučaju više sile i u drugim vanrednim slučajevima koji nezavisno od volje prevoznika onemogućavaju vršenje prevoza duže od šest meseci.

Prevoznik dostavlja izveštaj o obustavi prevoza, odnosno ukidanju reda vožnje, Odseku gradske uprave nadležnog za poslove saobraćaja.

Prevoznik je dužan da objavi putem javnog informisanja ili na drugi uobičajeni način obustavu prevoza, odnosno ukidanje reda vožnje.

Član 20

Red vožnje prema kojem prevoznik ne počne prevoz u roku od 5 dana od početka njegove primene kao i red vožnje u toku čijeg važenja prevoznik obustavi prevoz najmanje 8 dana neprekidno ili sa prekidima 15 dana u toku važenja reda vožnje osim odredbe čl. 19. st. 1. ove Odluke, brisaće se iz registra redova vožnje Odseka gradske uprave nadležnog za poslove saobraćaja na zahtev inspektora za saobraćaj.

Član 21

Naziv stajališta određuje rešenjem Odsek gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja.

Uprava iz st. 1. ovog člana određuje stajališta koja se mogu koristiti u međumesnom prevozu između naseljenih mesta dve ili više opštine.

Prostor (mesto) za stajališta određuje komisija koju obrazuje Odsek gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja u čiji sastav ulazi predstavnik Gradske uprave, prevoznika, MUP-a, Mesne zajednice i drugih zainteresovanih predstavnika.

Direkcija za urbanizam i izgradnju JP Kruševac je dužna da u saradnji sa mesnim zajednicama postavlja nadstrešnice za zaštitu putnika na izgrađenim stajalištima gradskih linija i na izuzetno prometnim stajalištima koja odredi Odsek gradske uprave nadležan za poslove saobraćaja.

Autobuska stajališta na kolovozima lokalnih puteva treba da imaju izgrađen plato van kolovoza za stajanje putnika.

Oblik, boju i dimenzije nadstrešnice kao i dimenzije platoa za stajanje putnika određuje Odsek gradske uprave nadležnog za poslove saobraćaja na predlog Direkcije za urbanizam i izgradnju JP Kruševac.

Član 22

Autobuska stajališta obeležavaju se vertikalnim oznakama, a na području grada gde uslovi kolovoza omogućavaju, i horizontalnim oznakama.

Prevoznik je dužan da se stara o postavljanju i održavanju vertikalnih oznaka na stajalištu.

Vertikalne oznake su veličine 30 x 20 cm i sadrže: naziv prevoznika a po mogućstvu i naziv stajališta i broj linija za gradski prevoz.

Autobusko stajalište na početku i završetku linije treba da ima kratak izvod iz reda vožnje.

Član 23

Vozilo kojim se obavlja linijski prevoz mora imati:

- na bočnim stranama ispisanu firmu, odnosno naziv prevoznika, slovima visine najmanje 10 cm i bojom koja se bitno razlikuje od osnovne boje vozila, osim na vozilima kojima se obavlja gradski prevoz putnika;

- istaknut u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla i pored ulaznih vrata, naziv linije sa naznačenjem najmanje jedne usputne stanice koja određuje pravac linije u smeru kretanja, a u gradskom prevozu i broj linije;

- overen red vožnje i cenovnik prevoza, i

- putni nalog popunjen na propisan način i overen i potpisan od strane ovlašćenog lica i lica odgovornog za kontrolu tehničke ispravnosti vozila.

Član 24

Prevoznik je dužan da primi na prevoz svakog putnika u granicama raspoloživih mesta za putnike ako putnik ispunjava uslove prevoza a prema posebnim propisima nije iz prevoza isključen.

Prevoznik je dužan da u vozilo, kojim vrši gradski prevoz, primi na prevoz i ručni prtljag putnika, a u vozilo kojim vrši prigradski prevoz putnika primi i prtljag putnika zavisno od veličine prostora za smeštaj prtljaga.

Član 25

Pri ulasku u vozilo putnik je dužan da kupi voznu kartu ili pokaže ispravu na osnovu koje ima pravo prevoza.

Vozne karte i druge prevozne isprave izdaju se na stanici, stajalištu ili u vozilu. Vozne karte za prevoz mogu se izdavati i na drugom određenom mestu u gradu.

Član 26

Putnici ulaze na zadnja vrata u smeru kretanja vozila a izlaze na prednja, odnosno srednja vrata ukoliko postoje.

Izuzetno kada vozač obavlja i poslove konduktera putnici ulaze na prednja vrata.

Invalidi, stariji i bolesni putnici, trudnice i lica koja putuju sa malom decom do šest godina starosti mogu ulaziti i na prednja vrata.

Član 27

U slučaju kvara na vozilu prevoznik je dužan putnicima da obezbedi nastavak putovanja.

Članovi posade vozila (vozač i kondukter) su dužni da preduzmu sve mere predostrožnosti, odnosno da obaveste neposrednog rukovodioca.

Član 28

Vozilo u gradskom odnosno u prigradskom prevozu mora biti tehnički ispravno i uredno obojeno, čisto i provetreno pre uključivanja na liniju, a u zimskom periodu vozilo se mora grejati.

Za vreme stajanja na početnoj i krajnjoj stanici linije, a pre ulaska u vozilo vozno osoblje je dužno da vozilo provetri i očisti.

Član 29

Prevoznik je dužan da vodi dnevnu evidenciju o kretanju vozila u gradskom i prigradskom prevozu koja sadrži:

- naziv prevoznika, naziv linije prema redu vožnje sa vremenom polaska i dolaska;

- stvarno vreme dolaska i polaska;

- registarske oznake, odnosno o broju vozila.

Evidencija iz prethodnog stava vodi se za gradski prevoz na punktu u gradu, a za prigradski prevoz u Autobuskoj stanici Kruševac.

Član 30

Prevoznik može na mestu gde vodi evidenciju iz čl. 29. ove Odluke da postavi pano sa grafičkim prikazom linija i brojem linija za gradski prevoz.

Član 31

Na vozilu u gradskom i prigradskom prevozu zabranjeno je blokirati vrata i ugrađivati delove koji ometaju bezbedno ukrcavanje i iskrcavanje putnika.

Član 32

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove Odluke vrši komunalni inspektor za saobraćaj i puteve.

U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor je ovlašćen da:

1. Kontroliše da li se javni linijski prevoz obavlja u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom;

2. Kontroliše da li se usluge prevoza putnika pružaju u skladu sa utvrđenim uslovima;

3. Naredi izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka;

4. Zabrani prevoz i upotrebu vozila, ako se prevoz obavlja protivno odredbama Odluke;

5. Isključi vozilo kojim se vrši javni linijski prevoz putnika na području grada Kruševca protivno odredbama Odluke, odredi mesto parkiranja i oduzme saobraćajnu dozvolu i registarske tablice u trajanju od 48 sati, a u slučaju ponovnog isključenja u trajanju od 5 dana;

6. Zahteva brisanje reda vožnje iz registra upisanih redova vožnje, odnosno polaska iz reda vožnje u slučajevima nepočinjanja odnosno obustavljanja prevoza po registrovanom redu vožnje.

Član 33

Inspektor, radi ostvarivanja pregleda, ima pravo da na putevima zaustavlja vozilo kojim se obavlja linijski prevoz putnika.

Zaustavljanje vozila iz stava 1. ovog člana vrši se isticanjem saobraćajnog znaka "zabranjen saobraćaj svim vozilima u oba smera".

Član 34

Protiv rešenja inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Kruševca, u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja.

Član 35

Novčanom kaznom od 4.000 do 5.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće i drugo pravno lice, ako:

1. Ne izvrši obavezu iz člana 6. ove Odluke;

2. Otpočne da obavlja prevoz suprotno čl. 16. ove Odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 300 do 500 dinara i odgovorno lice u preduzeću odnosno drugom pravnom licu.

Član 36

Novčanom kaznom od 2.000 do 4.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice, ako:

1. Upisani red vožnje u registar ne objavi ili upisani red vožnje i cenu prevoza ne dostavi inspektoru za saobraćaj (čl. 15. Odluke);

2. Se ne pridržava reda vožnje objavljenog i upisanog u registar, izmeni red vožnje suprotno utvrđenom postupku ili obustavi prevoz suprotno Odluci (član 18);

3. Ne dostavi izveštaj o obustavi, odnosno ukidanju reda vožnje Gradskoj upravi nadležnoj za poslove saobraćaja (čl. 19);

4. Ne obeleži autobusko stajalište i ne održava vertikalnu oznaku (čl. 22, st. 2);

5. Ne obezbedi vozilo kojim se obavlja linijski prevoz sa firmom, oznakama naziva linija, overenim redom vožnje, cenovnikom i putnim nalogom (čl. 23. Odluke).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 200 do 300 dinara i odgovorno lice u preduzeću odnosno drugom pravnom licu.

Član 37

Novčanom kaznom od 1.000 do 2.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice, ako:

1. Ne obezbedi nastavak putovanja u slučaju kvara vozila (čl. 27. stav 1. Odluke);

2. Ne obezbedi ispravno vozilo, uredno, obojeno i čisto, a u zimskom periodu vozilo ne greje (čl. 28. st. 1. Odluke);

3. Ne vodi dnevnu evidenciju o kretanju vozila (čl. 29);

4. Blokira vrata ili ogradi delove koji ometaju bezbedno ukrcavanje i iskrcavanje putnika (čl. 31. Odluke).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 100 do 200 dinara i odgovorno lice u preduzeću, odnosno drugom pravnom licu.

Član 38

Novčanom kaznom od 50 do 100 dinara kazniće se za prekršaj član posade vozila ako:

1. Ne primi na prevoz putnika i prtljag putnika (čl. 24. Odluke);

2. Vozač ne postavi u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla oznaku naziva linije u smeru kretanja, nema kod sebe overen red vožnje i propisan putni nalog, a kondukter ne postavi oznaku naziva linije u smeru kretanja pored ulaznih vrata, i nema cenovnik prevoza i putni nalog (čl. 23. Odluke);

3. Ne preduzima mere u slučaju prekida prevoza zbog kvara na vozilu (čl. 27. st. 2. Odluke);

4. Ne provetri i ne očisti vozilo na početnoj ili krajnjoj stanici (čl. 28. st. 2. Odluke) i

5. Blokira vrata koja ometaju bezbedno ukrcavanje i iskrcavanje putnika (čl. 31. Odluke).

Član 39

Novčanom kaznom za nepostupanje po rešenju ili nalogu inspektora kazniće se preduzeće ili drugo pravno lice iznosom od 5.000 dinara i odgovorno lice u preduzeću ili drugom pravnom licu iznosom od 500 dinara.

Napomene

Prečišćeni tekst Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Kruševca obuhvata:
Odluku o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji opštine Kruševac objavljenu u "Sl. listu opštine Kruševac", broj 5/98, i izmene i dopune Odluke koje su objavljene u "Sl. listu grada Kruševca", 14/08 i 15/08.