ODLUKA

O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "DIREKCIJE ZA URBANIZAM I IZGRADNJU" JP KRUŠEVAC

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2009 - prečišćen tekst)

Član 1

Radi trajnog obavljanja stručnih poslova urbanističkog planiranja i uređenja prostora i naselja, radi obezbeđenja uslova za uređenje, korišćenje, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta i radi izgradnje javnih objekata od značaja za grad Kruševac osniva se Javno preduzeće - Direkcija za urbanizam i izgradnju JP Kruševac.

Član 2

Javno preduzeće posluje pod firmom:

"Direkcija za urbanizam i izgradnju Kruševac J.P." (u daljem tekstu Direkcija).

Sedište Direkcije je u Kruševcu, Ul. Kosančićeva br. 5.

Član 3

Direkcija ima svojstvo pravnog lica sa pravima i obavezama utvrđenim Zakonom o javnim preduzećima, ovom Odlukom i Statutom i u pravnom prometu sa trećim licima istupa bez ograničenja.

Za obaveze nastale u pravnom prometu sa trećim licima Direkcija odgovara celokupnom svojom imovinom.

Član 4

Direkcija ima pečat i štambilj čiji se oblik i sadržina bliže određuju Statutom.

Član 5

Delatnost Direkcije je:

- 74201 - Prostorno planiranje

- 74202 - Projektovanje građevinskih i drugih objekata

- 74203 - Inženjering

- 74204 - Ostale arhitektonske i inženjerske aktivnosti i tehnički saveti

- Uređivanje građevinskog zemljišta

- 70110 - Razvoj projekta o nekretninama

- 70120 - Kupovina i prodaja nekretnina za sopstveni račun

- 65232 - Ostalo finansijsko posredovanje.

U okviru delatnosti Direkcija obavlja sledeće poslove.

1. Stručne poslove urbanističkog planiranja i projektovanja i to:

- prati i proučava promene i pojave i promene u prostoru i naselju i obezbeđuje obavljanje prethodnih radova za potrebe pripreme izrade urbanističke dokumentacije,

- priprema, izrađuje i prati sprovođenje prostornog i urbanističkih planova i projekata,

- izrađuje urbanističko-tehničke uslove za potrebe izdavanja urbanističke dozvole i prikuplja potvrde da je tehnička dokumentacija urađena u skladu sa datim uslovima radi izdavanja urbanističke saglasnosti,

- prikuplja, sređuje, obrađuje, čuva i publikuje podatke od značaja za naselja i uređenje prostora i vodi informacionu osnovu o prostoru i njegovom uređenju na celoj teritoriji grada,

- izdaje uverenja, izveštaje i informacije o činjenicama i podacima sadržanim u urbanističkoj dokumentaciji na zahtev zainteresovanih lica i nadležnih organa,

- priprema predloge odluka o izradi urbanističkih planova i projekata.

2. Priprema predloge srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta:

- vrši sve tehničke, pravne, finansijske, administrativne i druge stručne poslove za finansiranje programa i prati njihovu realizaciju u skladu sa ostvarenim prihodima,

- vrši stručne poslove na usklađivanju programa uređivanja građevinskog zemljišta sa razvojnim programima komunalne infrastrukture u skladu sa Odlukama Skupštine grada.

3. Uređuje građevinsko zemljište i vrši poslove organizacije, finansiranja i izgradnje objekata komunalne infrastrukture:

- sprovodi postupak pribavljanja građevinskog zemljišta (rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, raseljavanje),

- pribavlja i izrađuje geološke, geomehaničke, geodetske i druge podloge,

- organizuje izvođenje asanacionih i drugih radova i raščišćavanje zemljišta od postojećih objekata i uređaja,

- organizuje izgradnju komunalnih objekata i uređaja i vrši poslove stručnog nadzora.

4. Izrađuje studije i analize o ekonomskoj opravdanosti uređivanja građevinskog zemljišta za lokacije koje se ustupaju.

5. Izrađuje sve potrebne podloge i elaborate za ustupanje zemljišta, utvrđuje elemente za formiranje početne cene zemljišta koje se ustupa, priprema predloge za raspisivanje konkursa.

6. Stara se o zaštiti i racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta.

7. Vrši poslove organizacije, koordinacije građenja i stručnog nadzora nad izgradnjom objekata koje se finansiraju sredstvima grada i mesnih zajednica.

8. Izrađuje tehničku dokumentaciju za objekte za potrebe grada i mesnih zajednica.

9. Za potrebe uređivanja građevinskog zemljišta pokreće inicijativu za pribavljanje ili otuđenje nepokretnosti prema godišnjem programu.

10. Sprovodi odluke koje se odnose na delatnost i razvoj javnih komunalnih preduzeća.

11. Vrši poslove organizacije, izgradnje i rekonstrukcije, održavanja, zaštite, razvoja i upravljanja lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama na području grada.

12. Vrši tehnički pregled objekta.

Obavljanje pojedinih stručnih poslova Direkcija može da ustupi drugom preduzeću odnosno organizaciji koja ispunjava uslove propisane Zakonom.

Član 6

Javno preduzeće može, pored delatnosti za čije je obavljanje osnovano, da obavlja i druge delatnosti, ako za to ispunjava uslove predviđene zakonom i ako to nije u suprotnosti sa ciljem i svrhom njegovog osnivanja, uz saglasnost osnivača.

Javno preduzeće ne može promeniti svoju delatnost, sedište i poslovno ime, niti vršiti statusne promene bez saglasnosti osnivača.

Član 7

Za osnivanje i početak rada Direkcije sredstva se obezbeđuju iz ukupnih sredstava koja preuzima od Fonda za građevinsko zemljište puteve i komunalne delatnosti i Zavoda za urbanizam i izgradnju u Kruševcu, čiji popis i procena čini sastavni deo ove Odluke.

Član 8

Vrednost i struktura državnog kapitala kojim posluje Javno preduzeće, utvrdiće se na osnovu procene vrednosti kapitala, sačinjene od ovlašćenog procenjivača i podeliti na obračunske akcije - udele određene nominalne vrednosti i upisati u registar u skladu sa Zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.

Procenat državnog kapitala Javnog preduzeća koji će biti predmet privatizacije biće određen u skladu sa propisima važećim u trenutku pokretanja postupka privatizacije.

Član 9

Za uređivanje građevinskog zemljišta, izgradnju ulica i puteva, komunalnih i drugih javnih objekata i za druge namene utvrđene u čl. 5. ove Odluke grad obezbeđuje sredstva iz:

- naknade za uređivanje građevinskog zemljišta,

- naknade za korišćenje građevinskog zemljišta,

- naknade za korišćenje komunalnih dobara od opšteg interesa,

- naknade za izgradnju, održavanje i korišćenje lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica,

- sredstva samodoprinosa,

- drugih izvora prihoda u skladu sa Zakonom i drugim propisima.

Sredstva iz stava 1. ovog člana Grad prenosi Direkciji pod uslovima i po dinamici utvrđenoj programima i drugim aktima grada.

Član 10

Direkcija može sticati prihod i obavljanjem poslova za treća lica u skladu sa čl. 6. ove Odluke.

Član 11

Odluku o raspodeli dobiti donosi Upravni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost Skupštine grada.

Odlukom iz stava 1. ovog člana deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču na način utvrđen Programom i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.

Raspodela dobiti vršiće se po završetku poslovne godine a po usvajanju godišnjeg obračuna.

Član 12

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut,

- davanje garancija, avansa, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

- raspolaganje imovinom veće vrednosti,

- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga,

- ulaganje kapitala,

- statusne promene,

- akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji,

- Odluku o raspodeli dobiti,

- akt o osnivanju zavisnog društva kapitala.

Gradsko veće daje saglasnost na:

- investicione odluke,

- akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.

Član 13

U slučaju poremećaja o poslovanju Direkcije, Skupština grada može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i to:

1. Promenu unutrašnje organizacije Direkcije.

2. Razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Direkcije.

3. Ograničenje prava raspolaganja sredstvima Direkcije.

4. Druge mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Direkcije i obavljanje delatnosti za koje je Direkcija osnovana.

Poremećajem u poslovanju, u smislu ove odluke smatra se poremećaj u stalnom, kontinuiranom i kvalitetnom pružanju usluga, poremećaj u finansijskom poslovanju Direkcije, nenamensko korišćenje sredstava, nepostupanje po zahtevima i smernicama osnivača i drugi poremećaji kojima se ugrožava poslovanje Direkcije i obavljanje delatnosti radi kojih je osnovano.

Član 14

Gradsko veće na predlog Upravnog odbora Javnog preduzeća utvrđuje minimum procesa rada u slučaju štrajka.

Član 15

Organi Direkcije su Upravni odbor, Nadzorni odbor i Direktor koji se imenuje na period od 4 godine.

Član 16

Upravni odbor je organ upravljanja Direkcije i ima predsednika i 10 članova.

Predsednike i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.

Jednu trećinu članova Upravnog odbora čine predstavnici zaposlenih izabranih na način utvrđen Statutom Direkcije.

Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje Skupština aktom o imenovanju Upravnog odbora.

Član 17

Upravni odbor:

1. utvrđuje poslovnu politiku,

2. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja,

3. donosi Statut,

4. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,

5. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,

6. usvaja izveštaje o poslovanju Javnog preduzeća i godišnji obračun,

7. odlučuje o raspodeli dobiti i snošenju rizika,

8. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu,

9. donosi investicione odluke,

10. vrši i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom.

Član 18

Nadzorni odbor je organ nadzora Direkcije i ima predsednika i 6 članova.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.

Jednu trećinu članova Nadzornog odbora čine predstavnici zaposlenih izabrani na način utvrđen Statutom Direkcije.

Član 19

Nadzorni odbor:

1. vrši nadzor nad poslovanjem,

2. pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.

Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi osnivaču izveštaj o izvršenom nadzoru.

Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor, istovremeno dostavlja Upravnom odboru.

Član 20

Direktora Direkcije imenuje i razrešava Skupština grada, na osnovu konkursa a po pribavljenom mišljenju Upravnog odbora Direkcije.

Upravni odbor Direkcije raspisuje konkurs za imenovanje direktora.

Član 21

Za direktora Direkcije može biti imenovano lice koje ispunjava uslove utvrđene Zakonom i Statutom Direkcije.

Za vršioca dužnosti direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za direktora.

Član 22

Direktor je za svoj rad odgovoran Upravnom odboru i osnivaču.

Član 23

Direktor Javnog preduzeća:

1. predstavlja i zastupa Javno preduzeće,

2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Javnog preduzeća,

3. odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća,

4. predlaže program rada i plan razvoja i godišnji program poslovanja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,

5. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun,

6. izvršava odluke Upravnog odbora,

7. donosi Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

8. vrši i druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom.

Član 24

Statut je osnovni opšti akt direkcije. Upravni odbor će doneti Statut u roku od 30 dana od dana imenovanja.

Statutom će se utvrditi koji se drugi opšti akti donose u Direkciji i rokovi za njihovo donošenje.

Do donošenja Statuta Direkcije primenjivaće se Statut Fonda za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti.

Do donošenja ostalih akata Direkcije shodno će se primenjivati postojeća akta Fonda za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti i Zavoda za urbanizam i izgradnju Kruševac.

Član 25

Organi Direkcije i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način kojim se osigurava bezbednost na radu kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštite i unapređenje životne sredine u skladu sa Zakonom i Statutom.

Član 26

Javno preduzeće je dužno da Skupštini grada podnosi godišnji Izveštaj o poslovanju Javnog preduzeća i druge izveštaje po zahtevu organa grada.

Član 27

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.

Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Javnog preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga kao i politike zarada i zaposlenosti u Javnom preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada Republike Srbije za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Upravnog odbora i predsednika i članova Nadzornog odbora.

Član 28

Za svoje poslovanje Direkcija će koristiti žiro račun Fonda za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti.

Član 29

Direkcija preuzima sva sredstva, prava i obaveze kao i sve radnike Fonda za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti i Zavoda za urbanizam i izgradnju Kruševac.

Član 30

Sastavni deo ove odluke je odluka organa upravljanja Zavoda za urbanizam i izgradnju broj 01-2992 od 26.12.1996. godine o pripajanju Direkciji sa svim sredstvima, pravima i obavezama.

Član 31

Upisom Direkcije u registar kod nadležnog privrednog suda prestaju da postoje i brišu se iz registra Fond za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti i Zavod za urbanizam i izgradnju Kruševac.

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcije za urbanizam i izgradnju Kruševac obuhvata:
Odluku o osnivanju Javnog preduzeća Direkcije za urbanizam i izgradnju Kruševac objavljenu u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 1/97), Odluku o usklađivanju Odluke o osnivanju JP Direkcije za urbanizam i izgradnju Kruševac sa Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa objavljenu u ("Službenom listu opštine Kruševac", br. 1/02) kao i izmene i dopune Odluke objavljene u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 8/02, 5/03 6/06) i ("Službenom listu grada Kruševca", broj 13/08, 14/08 i 15/08).