ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "DIREKCIJE ZA URBANIZAM I IZGRADNJU" JP KRUŠEVAC("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2009 - prečišćen tekst) |
Radi trajnog obavljanja stručnih poslova urbanističkog planiranja i uređenja prostora i naselja, radi obezbeđenja uslova za uređenje, korišćenje, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta i radi izgradnje javnih objekata od značaja za grad Kruševac osniva se Javno preduzeće - Direkcija za urbanizam i izgradnju JP Kruševac.
Javno preduzeće posluje pod firmom:
"Direkcija za urbanizam i izgradnju Kruševac J.P." (u daljem tekstu Direkcija).
Sedište Direkcije je u Kruševcu, Ul. Kosančićeva br. 5.
Direkcija ima svojstvo pravnog lica sa pravima i obavezama utvrđenim Zakonom o javnim preduzećima, ovom Odlukom i Statutom i u pravnom prometu sa trećim licima istupa bez ograničenja.
Za obaveze nastale u pravnom prometu sa trećim licima Direkcija odgovara celokupnom svojom imovinom.
Direkcija ima pečat i štambilj čiji se oblik i sadržina bliže određuju Statutom.
Delatnost Direkcije je:
- 74201 - Prostorno planiranje
- 74202 - Projektovanje građevinskih i drugih objekata
- 74203 - Inženjering
- 74204 - Ostale arhitektonske i inženjerske aktivnosti i tehnički saveti
- Uređivanje građevinskog zemljišta
- 70110 - Razvoj projekta o nekretninama
- 70120 - Kupovina i prodaja nekretnina za sopstveni račun
- 65232 - Ostalo finansijsko posredovanje.
U okviru delatnosti Direkcija obavlja sledeće poslove.
1. Stručne poslove urbanističkog planiranja i projektovanja i to:
- prati i proučava promene i pojave i promene u prostoru i naselju i obezbeđuje obavljanje prethodnih radova za potrebe pripreme izrade urbanističke dokumentacije,
- priprema, izrađuje i prati sprovođenje prostornog i urbanističkih planova i projekata,
- izrađuje urbanističko-tehničke uslove za potrebe izdavanja urbanističke dozvole i prikuplja potvrde da je tehnička dokumentacija urađena u skladu sa datim uslovima radi izdavanja urbanističke saglasnosti,
- prikuplja, sređuje, obrađuje, čuva i publikuje podatke od značaja za naselja i uređenje prostora i vodi informacionu osnovu o prostoru i njegovom uređenju na celoj teritoriji grada,
- izdaje uverenja, izveštaje i informacije o činjenicama i podacima sadržanim u urbanističkoj dokumentaciji na zahtev zainteresovanih lica i nadležnih organa,
- priprema predloge odluka o izradi urbanističkih planova i projekata.
2. Priprema predloge srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta:
- vrši sve tehničke, pravne, finansijske, administrativne i druge stručne poslove za finansiranje programa i prati njihovu realizaciju u skladu sa ostvarenim prihodima,
- vrši stručne poslove na usklađivanju programa uređivanja građevinskog zemljišta sa razvojnim programima komunalne infrastrukture u skladu sa Odlukama Skupštine grada.
3. Uređuje građevinsko zemljište i vrši poslove organizacije, finansiranja i izgradnje objekata komunalne infrastrukture:
- sprovodi postupak pribavljanja građevinskog zemljišta (rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, raseljavanje),
- pribavlja i izrađuje geološke, geomehaničke, geodetske i druge podloge,
- organizuje izvođenje asanacionih i drugih radova i raščišćavanje zemljišta od postojećih objekata i uređaja,
- organizuje izgradnju komunalnih objekata i uređaja i vrši poslove stručnog nadzora.
4. Izrađuje studije i analize o ekonomskoj opravdanosti uređivanja građevinskog zemljišta za lokacije koje se ustupaju.
5. Izrađuje sve potrebne podloge i elaborate za ustupanje zemljišta, utvrđuje elemente za formiranje početne cene zemljišta koje se ustupa, priprema predloge za raspisivanje konkursa.
6. Stara se o zaštiti i racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta.
7. Vrši poslove organizacije, koordinacije građenja i stručnog nadzora nad izgradnjom objekata koje se finansiraju sredstvima grada i mesnih zajednica.
8. Izrađuje tehničku dokumentaciju za objekte za potrebe grada i mesnih zajednica.
9. Za potrebe uređivanja građevinskog zemljišta pokreće inicijativu za pribavljanje ili otuđenje nepokretnosti prema godišnjem programu.
10. Sprovodi odluke koje se odnose na delatnost i razvoj javnih komunalnih preduzeća.
11. Vrši poslove organizacije, izgradnje i rekonstrukcije, održavanja, zaštite, razvoja i upravljanja lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama na području grada.
12. Vrši tehnički pregled objekta.
Obavljanje pojedinih stručnih poslova Direkcija može da ustupi drugom preduzeću odnosno organizaciji koja ispunjava uslove propisane Zakonom.
Javno preduzeće može, pored delatnosti za čije je obavljanje osnovano, da obavlja i druge delatnosti, ako za to ispunjava uslove predviđene zakonom i ako to nije u suprotnosti sa ciljem i svrhom njegovog osnivanja, uz saglasnost osnivača.
Javno preduzeće ne može promeniti svoju delatnost, sedište i poslovno ime, niti vršiti statusne promene bez saglasnosti osnivača.
Za osnivanje i početak rada Direkcije sredstva se obezbeđuju iz ukupnih sredstava koja preuzima od Fonda za građevinsko zemljište puteve i komunalne delatnosti i Zavoda za urbanizam i izgradnju u Kruševcu, čiji popis i procena čini sastavni deo ove Odluke.
Vrednost i struktura državnog kapitala kojim posluje Javno preduzeće, utvrdiće se na osnovu procene vrednosti kapitala, sačinjene od ovlašćenog procenjivača i podeliti na obračunske akcije - udele određene nominalne vrednosti i upisati u registar u skladu sa Zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.
Procenat državnog kapitala Javnog preduzeća koji će biti predmet privatizacije biće određen u skladu sa propisima važećim u trenutku pokretanja postupka privatizacije.
Za uređivanje građevinskog zemljišta, izgradnju ulica i puteva, komunalnih i drugih javnih objekata i za druge namene utvrđene u čl. 5. ove Odluke grad obezbeđuje sredstva iz:
- naknade za uređivanje građevinskog zemljišta,
- naknade za korišćenje građevinskog zemljišta,
- naknade za korišćenje komunalnih dobara od opšteg interesa,
- naknade za izgradnju, održavanje i korišćenje lokalnih i nekategorisanih puteva i ulica,
- sredstva samodoprinosa,
- drugih izvora prihoda u skladu sa Zakonom i drugim propisima.
Sredstva iz stava 1. ovog člana Grad prenosi Direkciji pod uslovima i po dinamici utvrđenoj programima i drugim aktima grada.
Direkcija može sticati prihod i obavljanjem poslova za treća lica u skladu sa čl. 6. ove Odluke.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Upravni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost Skupštine grada.
Odlukom iz stava 1. ovog člana deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču na način utvrđen Programom i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
Raspodela dobiti vršiće se po završetku poslovne godine a po usvajanju godišnjeg obračuna.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:
- Statut,
- davanje garancija, avansa, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,
- raspolaganje imovinom veće vrednosti,
- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga,
- ulaganje kapitala,
- statusne promene,
- akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji,
- Odluku o raspodeli dobiti,
- akt o osnivanju zavisnog društva kapitala.
Gradsko veće daje saglasnost na:
- investicione odluke,
- akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.
U slučaju poremećaja o poslovanju Direkcije, Skupština grada može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i to:
1. Promenu unutrašnje organizacije Direkcije.
2. Razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Direkcije.
3. Ograničenje prava raspolaganja sredstvima Direkcije.
4. Druge mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Direkcije i obavljanje delatnosti za koje je Direkcija osnovana.
Poremećajem u poslovanju, u smislu ove odluke smatra se poremećaj u stalnom, kontinuiranom i kvalitetnom pružanju usluga, poremećaj u finansijskom poslovanju Direkcije, nenamensko korišćenje sredstava, nepostupanje po zahtevima i smernicama osnivača i drugi poremećaji kojima se ugrožava poslovanje Direkcije i obavljanje delatnosti radi kojih je osnovano.
Gradsko veće na predlog Upravnog odbora Javnog preduzeća utvrđuje minimum procesa rada u slučaju štrajka.
Organi Direkcije su Upravni odbor, Nadzorni odbor i Direktor koji se imenuje na period od 4 godine.
Upravni odbor je organ upravljanja Direkcije i ima predsednika i 10 članova.
Predsednike i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.
Jednu trećinu članova Upravnog odbora čine predstavnici zaposlenih izabranih na način utvrđen Statutom Direkcije.
Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje Skupština aktom o imenovanju Upravnog odbora.
Upravni odbor:
1. utvrđuje poslovnu politiku,
2. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja,
3. donosi Statut,
4. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
5. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,
6. usvaja izveštaje o poslovanju Javnog preduzeća i godišnji obračun,
7. odlučuje o raspodeli dobiti i snošenju rizika,
8. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu,
9. donosi investicione odluke,
10. vrši i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom.
Nadzorni odbor je organ nadzora Direkcije i ima predsednika i 6 članova.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.
Jednu trećinu članova Nadzornog odbora čine predstavnici zaposlenih izabrani na način utvrđen Statutom Direkcije.
Nadzorni odbor:
1. vrši nadzor nad poslovanjem,
2. pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi osnivaču izveštaj o izvršenom nadzoru.
Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor, istovremeno dostavlja Upravnom odboru.
Direktora Direkcije imenuje i razrešava Skupština grada, na osnovu konkursa a po pribavljenom mišljenju Upravnog odbora Direkcije.
Upravni odbor Direkcije raspisuje konkurs za imenovanje direktora.
Za direktora Direkcije može biti imenovano lice koje ispunjava uslove utvrđene Zakonom i Statutom Direkcije.
Za vršioca dužnosti direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za direktora.
Direktor je za svoj rad odgovoran Upravnom odboru i osnivaču.
Direktor Javnog preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Javno preduzeće,
2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Javnog preduzeća,
3. odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća,
4. predlaže program rada i plan razvoja i godišnji program poslovanja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,
5. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun,
6. izvršava odluke Upravnog odbora,
7. donosi Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
8. vrši i druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom.
Statut je osnovni opšti akt direkcije. Upravni odbor će doneti Statut u roku od 30 dana od dana imenovanja.
Statutom će se utvrditi koji se drugi opšti akti donose u Direkciji i rokovi za njihovo donošenje.
Do donošenja Statuta Direkcije primenjivaće se Statut Fonda za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti.
Do donošenja ostalih akata Direkcije shodno će se primenjivati postojeća akta Fonda za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti i Zavoda za urbanizam i izgradnju Kruševac.
Organi Direkcije i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način kojim se osigurava bezbednost na radu kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštite i unapređenje životne sredine u skladu sa Zakonom i Statutom.
Javno preduzeće je dužno da Skupštini grada podnosi godišnji Izveštaj o poslovanju Javnog preduzeća i druge izveštaje po zahtevu organa grada.
Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.
Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Javnog preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga kao i politike zarada i zaposlenosti u Javnom preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada Republike Srbije za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Upravnog odbora i predsednika i članova Nadzornog odbora.
Za svoje poslovanje Direkcija će koristiti žiro račun Fonda za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti.
Direkcija preuzima sva sredstva, prava i obaveze kao i sve radnike Fonda za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti i Zavoda za urbanizam i izgradnju Kruševac.
Sastavni deo ove odluke je odluka organa upravljanja Zavoda za urbanizam i izgradnju broj 01-2992 od 26.12.1996. godine o pripajanju Direkciji sa svim sredstvima, pravima i obavezama.
Upisom Direkcije u registar kod nadležnog privrednog suda prestaju da postoje i brišu se iz registra Fond za građevinsko zemljište, puteve i komunalne delatnosti i Zavod za urbanizam i izgradnju Kruševac.
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcije za urbanizam i izgradnju Kruševac obuhvata:
Odluku o osnivanju Javnog preduzeća Direkcije za urbanizam i izgradnju Kruševac objavljenu u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 1/97), Odluku o usklađivanju Odluke o osnivanju JP Direkcije za urbanizam i izgradnju Kruševac sa Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa objavljenu u ("Službenom listu opštine Kruševac", br. 1/02) kao i izmene i dopune Odluke objavljene u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 8/02, 5/03 6/06) i ("Službenom listu grada Kruševca", broj 13/08, 14/08 i 15/08).