ODLUKA

O ORGANIZOVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLOTNE ENERGIJE "GRADSKA TOPLANA" KRUŠEVAC

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2009 - prečišćen tekst)

 

UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom usklađuje se Odluka o organizovanju radne organizacije za proizvodnju i distribuciju toplotne energije "Gradska toplana" Kruševac kao Javnog komunalnog preduzeća ("Međuopštinski sl. list Kruševac", br. 23/89 i 12/91) - (u daljem tekstu: Preduzeće) sa odredbama Zakona o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa ("Sl. glasnik RS", br. 25/2000) i regulišu prava, obaveze i odgovornosti osnivača i Preduzeća.

Član 2

Preduzeće je osnovano i posluje radi:

- obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalne delatnosti proizvodnje i distribucije toplotne energije

- razvoja i unapređenja obavljanja delatnosti od opšteg interesa

- sticanje dobiti

- ostvarivanje drugih Zakonom utvrđenih interesa.

Član 3

Preduzeće u celini posluje državnim kapitalom.

Član 4

Preduzeće je osnovano na neodređeno vreme. Preduzeće i posluje u skladu sa Zakonom, ovom Odlukom dobrim poslovnim običajima i poslovnim moralom.

FIRMA I SEDIŠTE

Član 5

Preduzeće posluje pod firmom: Javno komunalno preduzeće za proizvodnju i distribuciju toplotne energije "Gradska toplana" Kruševac.

Skraćeni naziv firme je JKP "Gradska toplana" Kruševac.

Sedište Preduzeća je u Kruševcu, ul. Jasički put bb.

O promeni naziva i sedišta preduzeća odlučuje Upravni odbor preduzeća uz saglasnost Skupštine grada.

DELATNOST

Član 6

Preduzeće obavlja sledeću delatnost:

10300 - Proizvodnja i snabdevanje parom i toplom vodom.

Član 7

Preduzeće može pored delatnosti za čije je obavljanje osnovano da obavlja i druge delatnosti za koje je registrovano uz saglasnost osnivača.

Član 8

Preduzeće je dužno da kvalitetno, blagovremeno, trajno i nesmetano pruža komunalne usluge korisnicima pod utvrđenim uslovima, odnosno da obavlja komunalne delatnosti za koje je organizovano.

Za slučaj poremećaja u proizvodnji i distribuciji toplotne energije usled više sile (havarije, elementarnih nepogoda i dr.) isporuka toplotne energije vršiće se prema Planu za vanredne prilike.

Preduzeće je odgovorno za funkcionalnu ispravnost komunalnih objekata, njihovo održavanje i unapređivanje.

Član 9

Gradsko veće na predlog Upravnog odbora Javnog preduzeća utvrđuje minimum procesa rada u slučaju štrajka.

Član 10

Sredstva za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti, Preduzeće obezbeđuje iz cena proizvoda i komunalnih usluga, dela naknade za uređivanje građevinskog zemljišta kao i drugih izvora u skladu sa Zakonom.

Član 11

Cene komunalnih usluga Preduzeće utvrđuje uz saglasnost Gradskog veća, na osnovu elemenata predviđenih Zakonom o komunalnim delatnostima.

IMOVINA PREDUZEĆA

Član 12

Imovinu Preduzeća čine: prava svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartija od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući pravo korišćenja sredstava i dobara u državnoj svojini, odnosno dobra od opšteg interesa.

Sredstva i dobra u državnoj svojini Preduzeće može koristiti i upravljati njima u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.

Vrednost i struktura državnog kapitala kojim posluje Javno preduzeće, utvrdiće se na osnovu procene vrednosti kapitala, sačinjene od ovlašćenog procenjivača i podeliti na obračunske akcije - udele određene nominalne vrednosti i upisati u registar u skladu sa Zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.

Procenat državnog kapitala Javnog preduzeća koji će biti predmet privatizacije biće određen u skladu sa propisima važećim u trenutku pokretanja postupka privatizacije.

PRAVA OBAVEZE I ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 13

Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje kontinuirano i kvalitetno održavanje usluga korisnicima.

Član 14

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut,

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa,

- raspolaganje imovinom veće vrednosti,

- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga,

- ulaganje kapitala,

- statusne promene,

- akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji,

- Odluku o raspodeli dobiti i

- akt o osnivanju zavisnog društva kapitala.

Gradsko veće daje saglasnost na:

- odluku o cenama usluga,

- akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.

Član 15

Preduzeće je dužno da Gradskom veću podnosi godišnji Izveštaj o poslovanju Preduzeća kao i druge izveštaje po zahtevu organa Grada.

Član 16

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Skupština grada može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Preduzeća,

- razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Preduzeća,

- ograničenje prava raspolaganja sredstvima Preduzeća,

- druge mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća.

Poremećajem u poslovanju u smislu ove Odluke smatra se poremećaj u stalnom, kontinuiranom i kvalitetnom pružanju usluga, poremećaj u finansijskom poslovanju Preduzeća i drugi poremećaji kojima se ugrožava poslovanje Preduzeća i obavljanje delatnosti radi kojih je osnovano.

PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI U PRAVNOM PROMETU

Član 17

Preduzeće ima svojstvo pravnog lica i ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i druge pravne poslove kao i da preduzima druge pravne radnje u okviru svoje delatnosti i iz tih odnosa preuzima prava i obaveze.

Član 18

Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.

ORGANI PREDUZEĆA

Član 19

Organi Preduzeća su:

1. Upravni odbor

2. Nadzorni odbor

3 . Direktor.

Upravni odbor i Direktor Preduzeća čine Upravu Preduzeća.

Član 20

Upravni odbor ima Predsednika i 4 člana.

Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje Skupština aktom o imenovanju Upravnog odbora.

Predsednika i članove Upravnog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.

Jedan član Upravnog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način predviđen Statutom.

Član 21

Mandat Upravnog odbora traje 4. godine.

Predsednik i članovi Upravnog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.

Član 22

Upravni odbor:

1. utvrđuje poslovnu politiku,

2. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja,

3. donosi Statut,

4. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,

5. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,

6. usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun,

7. odlučuje o raspodeli dobiti i snošenju rizika,

8. donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja,

9. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu,

10. donosi investicione odluke,

11. vrši i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom.

NADZORNI ODBOR

Član 23

Nadzorni odbor ima predsednika i 2 člana.

Predsednike i članove Nadzornog odbora preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada na vreme od 4 godine.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način predviđen Statutom.

Član 24

Nadzorni odbor:

1 . vrši Nadzor nad poslovanjem,

2. pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.

Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi osnivaču izveštaj o izvršenom nadzoru.

Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor, istovremeno dostavlja Upravnom odboru.

Član 25

Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada na osnovu konkursa, a po pribavljenom mišljenju Upravnog odbora Preduzeća.

Mandat direktora traje 4 godine.

Upravni odbor Preduzeća raspisuje konkurs za imenovanje direktora.

Član 26

Za direktora preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava uslove utvrđene Zakonom i Statutom Preduzeća.

Za vršioca dužnosti direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za imenovanje direktora.

Član 27

Direktor preduzeća:

1. predstavlja i zastupa preduzeće,

2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje preduzeća,

3. odgovara za zakonitost rada preduzeća,

4. predlaže program rada i plan razvoja i godišnji program poslovanja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,

5. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun,

6. izvršava odluke Upravnog odbora,

7. donosi Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

8. vrši i druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom.

UTVRĐIVANJE I RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITAKA

Član 28

Dobit Preduzeća raspoređuje se:

- za povećanje osnovnog kapitala,

- za rezerve Preduzeća,

- za zarade zaposlenih.

Deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču na način utvrđen Programom i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.

Raspodela dobiti vršiće se po završetku poslovne godine po usvajanju godišnjeg obračuna.

Član 29

Gubitak Preduzeća se pokriva iz sredstava rezervi Preduzeća.

ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Član 30

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Član 31

Direktor ima pravo zastupanja prema trećim licima bez ograničenja.

Direktor može na osnovu punomoćja preneti pravo za zastupanje Preduzeća na drugo lice.

UNAPREĐENJE RADA I RAZVOJA

Član 32

Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.

Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga kao i politike zarada i zaposlenosti u Preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada Republike Srbije za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Upravnog odbora i predsednika i članova Nadzornog odbora.

ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 33

Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način kojim se osigurava bezbednost na radu kao i da sprovede potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštita i unapređenja životne sredine u skladu sa Zakonom i Statutom.

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća "Gradska toplana" - Kruševac obuhvata:
Odluku o organizovanju Javnog komunalnog preduzeća za proizvodnju i distribuciju toplotne energije "Gradska toplana" Kruševac objavljenu u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 1/02), kao i izmene i dopune Odluke objavljene u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 8/02, 8/03 i 6/06) i ("Službenom listu grada Kruševca", broj 14/08 i 15/08).