ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "POSLOVNI CENTAR" KRUŠEVAC("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2009 - prečišćen tekst) |
Ovom Odlukom se vrši usklađivanje Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Poslovni centar" Kruševac ("Službeni list opštine Kruševac", broj 3/91) sa Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa ("Službeni glasnik RS", br. 25/00 i 25/02), i Zakonom o sredstvima u svojini Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", br. 53/95 i 32/97).
Javno preduzeće "Poslovni centar" Kruševac (u daljem tekstu: Preduzeće) je osnovano i posluje radi:
- upravljanja poslovnim prostorom u državnoj svojini Republike Srbije čiji je korisnik grad Kruševac, a ne služi neposredno ostvarivanju funkcija organa grada, kao i upravljanja poslovnim prostorom u državnoj svojini čiji je korisnik Preduzeće;
- trajnog obavljanja komunalne delatnosti uređenja i održavanja pijaca i pružanja usluga na njima;
- trajnog obavljanja komunalne delatnosti uređenja održavanje javnog prostora za parkiranje vozila;
- razvoja i unapređenja delatnosti od opšteg interesa;
- sticanja dobiti i
- ostvarivanja drugog Zakonom utvrđenog interesa grada Kruševca.
Upravljanje ovim prostorom u smislu ove odluke jeste njegovog davanja u zakup, održavanje, obnavljanje i izvršavanje zakonskih i drugih obaveza u vezi sa tom imovinom.
Preduzeće je osnovano na neodređeno vreme. Preduzeće posluje u skladu sa zakonom, ovom Odlukom, dobrim poslovnim običajima i poslovnim moralom.
Preduzeće posluje pod firmom: Javno preduzeće za upravljanje poslovnim prostorom i pijacama "Poslovni centar" Kruševac.
Skraćeni naziv firme je "Poslovni centar" Kruševac - JP.
Sedište preduzeća je u Kruševcu Trg Kosovskih junaka br. 6.
II - DELATNOST, POSLOVANJE I RASPODELA DOBITI
Preduzeće obavlja sledeće delatnosti:
1. Upravljanje i izdavanje poslovnih zgrada i poslovnih prostorija čiji je korisnik grad Kruševac
2. Organizovanje rada pijace
3. Čišćenje i uređenje jarkova, rigola, propusta i drugih delova sistema za odvodnjavanje puta
3. Postavljanje, zamenjivanje i obnavljanje saobraćajne signalizacije
45230 - Izgradnja železničkih pruga, drugih saobraćajnica, biciklističkih i pešačkih staza;
52620 - Trgovina na malo na tezgama i pijacama;
55300 - Restorani
55400 - Barovi
63120 - Skladišta i stovarišta
63214 - Usluge u drumskom saobraćaju (prateće aktivnosti vezane za rad puteva, parkirališta ili garaža)
70110 - Razvoj projekata o nekretninama
70200 - Iznajmljivanje nekretnina i upravljanje tim nekretninama
70310 - Agencije za nekretnine
74120 - Računovodstveni i knjigovodstveni poslovi i poslovi kontrole savetodavni poslovi u vezi sa porezom
74400 - Reklame i propaganda
74401 - Priređivanje sajmova
O promeni delatnosti Preduzeća odlučuje Upravni odbor uz saglasnost Skupštine grada.
Preduzeće može da obavlja i druge delatnosti u manjem obimu koje se uobičajeno obavljaju uz navedene delatnosti.
Kriterijumi, način i postupak izdavanja u zakup poslovnog prostora, način utvrđivanja zakupnine za poslovni prostor, promet na pijacama i način pružanja usluga na njima kao i uređivanje i održavanje parkirališta uređuju se posebnom odlukom Skupštine grada.
Sredstva za obavljanje delatnosti, Preduzeće obezbeđuje iz cena usluga, zakupnine za poslovni prostor na pijacama čiji je korisnik Preduzeće i iz dela zakupnine za poslovni prostor čiji je korisnik grad Kruševac.
Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi Program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.
Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Javnog preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga kao i politike zarada i zaposlenosti u Javnom preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada Republike Srbije za godinu za koju se Program donosi; kriterijume korišćenja sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Upravnog odbora i predsednika i članova Nadzornog odbora.
Dobit preduzeća se raspoređuje na:
- deo za obnavljanje rezerve Preduzeća,
- deo za unapređenje rada Preduzeća,
- deo za budžet grada na način utvrđen Programom i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
- raspodela dobiti vršiće se po završetku poslovne godine po usvajanju godišnjeg obračuna.
Gubitak Preduzeća se pokriva iz sredstava rezervi Preduzeća.
Preduzeće je dužno da uz saglasnost Gradskog veća utvrdi i obezbedi minimum procesa rada u slučaju štrajka zaposlenih.
U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Skupština grada, odnosno Gradsko veće može preduzeti Zakonom predviđene mere za nesmetano funkcionisanje Preduzeća.
Poremećajem o poslovanju smatra se poremećaj u redovnom, kvalitetnom pružanju pojačanih usluga i poremećaj u finansijskom poslovanju Preduzeća.
Preduzeće ima svojstvo pravnog lica i ima pravo da u pravnom prometu istupa u svoje ime i za svoj račun, a kada se radi o izdavanju poslovnog prostora izvan pijaca u zakup, u svoje ime, a za račun grada Kruševca.
Preduzeće odgovara za obaveze celokupnom svojom imovinom.
Preduzeće u celini posluje državnim kapitalom. Imovinu preduzeća čini:
- Pravo korišćenja građevinskog zemljišta namenjenog za pijace i objekata na njima prenetih na korišćenje od strane Skupštine grada i stečeni od strane Preduzeća i njegovih pravnih prethodnika (pijačni platoi, objekti na platoima i poslovni prostor na pijacama) kao i pokretnih stvari dobijenih od osnivača i ostvarenih radom i poslovanjem Preduzeća namenjenih snabdevanju stanovništva prodajom poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda na malo;
- Novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava Preduzeća.
Vrednost državnog kapitala kojim posluje Preduzeće, utvrdiće se od strane ovlašćenog procenjivača i podeliti na obračunske akcije nominalne vrednosti i upisaće se u skladu sa Zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.
Procenat državnog kapitala Javnog preduzeća koji će biti predmet privatizacije biće određen u skladu sa propisima važećim u trenutku pokretanja postupka privatizacije.
Poslovni prostor izvan pijaca kojima upravlja Preduzeće ne čini imovinu Preduzeća.
Spisak poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana vodi se kod Odseka za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove Gradske uprave i sastavni je deo ove Odluke.
Preduzeće ne može preduzimati bilo kakve radnje vezane za otuđenje i opterećenje poslovnog prostora iz stava 1. ovog člana.
Gradsko veće može radi obezbeđivanja radnog prostora za organe grada, da utvrdi da Preduzeće prestaje da upravlja određenim poslovnim prostorom, kao i da preuzima upravljanje novopribavljenim poslovnim prostorom.
Organi preduzeća su:
1. Upravni odbor
2. Nadzorni odbor
3. Direktor.
Upravni odbor i Direktor Preduzeća čine upravu Preduzeća.
Upravni odbor ima predsednika i 4 člana.
Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje Skupština aktom o imenovanju Upravnog odbora.
Predsednika i članove Upravnog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.
Jedan član Upravnog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način predviđen Statutom.
Mandat Upravnog odbora traje 4 godine.
Predsednik i članovi Upravnog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.
Upravni odbor:
1. utvrđuje poslovnu politiku,
2. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja,
3. donosi Statut,
4. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
5. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,
6. usvaja izveštaje o poslovanju Javnog preduzeća i godišnji obračun,
7. odlučuje o raspodeli dobiti i snošenju rizika,
8. donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja,
9. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu,
10. donosi investicione odluke,
11. vrši i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom.
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana.
Predsednika i članove Nadzornog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada na vreme od četiri godine.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način predviđen Statutom.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.
Nadzorni odbor:
1. Vrši nadzor nad poslovanjem,
2. Pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi osnivaču izveštaj o izvršenom nadzoru.
Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor, istovremeno dostavlja Upravnom odboru.
Direktora imenuje i razrešava Skupština grada na osnovu konkursa a po pribavljenom mišljenju Upravnog odbora Preduzeća.
Mandat direktora traje 4 godine.
Upravni odbor Preduzeća raspisuje konkurs za imenovanje direktora.
Za direktora Preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava uslove utvrđene Zakonom i Statutom Preduzeća.
Za vršioca dužnosti direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za imenovanje direktora.
Direktor Javnog preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Javno preduzeće,
2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Javnog preduzeća,
3. odgovara za zakonitost rada preduzeća,
4. predlaže program rada i plan razvoja i godišnji program poslovanja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,
5. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun,
6. izvršava odluke Upravnog odbora,
7. donosi Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
8. vrši i druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom.
Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.
Direktor može dati pisano punomoćje drugom licu radi zaključenja određenog ugovora, zastupanja u pravnom poslu i preduzimanja druge pravne radnje.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:
- Statut,
- davanje garancija, avansa, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa,
- raspolaganje imovinom veće vrednosti,
- akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga,
- ulaganje kapitala,
- statusne promene,
- akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji,
- Odluku o raspodeli dobiti i
- Akt o osnivanju zavisnog društva kapitala.
Gradsko veće daje saglasnost na:
- odluku o cenama komunalnih usluga,
- na investicione odluke,
- akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.
Preduzeće je dužno da Gradskom veću podnosi godišnji Izveštaj o poslovanju i druge izveštaje po zahtevu organa grada.
Opšti akti Preduzeća su Statut, Pravilnik, program i Odluka kojom se na opšti način uređuju određena pitanja.
Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.
Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Poslovni centar" Kruševac obuhvata:
Odluku o osnivanju Javnog preduzeća "Poslovni centar" Kruševac objavljenu u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 6/02) i izmene i dopune Odluke objavljene u ("Službenom listu opštine Kruševac", broj 6/06) i ("Službenom listu grada Kruševca", broj 14 /08 i 15/08).