STATUTJAVNOG PREDUZEĆA "DIREKCIJA ZA IZGRADNJU GRADA POŽAREVCA" POŽAREVAC("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 1/2009) |
Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju grada Požarevca" Požarevac (u daljem tekstu: Direkcija) obavlja urbanističku, komunalnu i građevinsku delatnost i zaštitu životne sredine od značaja za funkcionisanje lokalne samouprave.
Osnivač Javnog preduzeća je Skupština opštine Požarevac, svojom Odlukom broj 023-12/94-01 od 23.12.1994. godine, Odluke SO Požarevac o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za izgradnju opštine Požarevac broj 01-06-6/6 od 09.02.2001. godine, Odluke SO Požarevac o dopunama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za izgradnju opštine Požarevac broj 01-06-31/6 od 16.06.2004. godine, Odluke SO Požarevac o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća Direkcija za izgradnju opštine Požarevac broj 01-06-6/12 od 01.03.2005. godine i Odluke o izmeni i dopuni odluke osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju grada Požarevca" Skupštine grada Požarevca br. 01-06-107/6 od 22.12.2008. godine ("Sl. glasnik Grada Požarevca" br. 5/2008).
Direkcija ima status pravnog lica i za obaveze u pravnom prometu odgovara celokupnom svojom imovinom.
Prava i obaveze osnivača utvrđena su Odlukom osnivača.
Zaposleni ostvaruju svoja prava u Direkciji u skladu sa zakonom, Kolektivnim ugovorom i odredbama ovog Statuta.
Direkcija je dužna da posluje u skladu sa zakonom, dobrim poslovnim običajima i poslovnim moralom.
Ovim Statutom uređuje se organizacija, poslovanje i osnovna pitanja unutrašnjih odnosa u Direkciji i to:
1. Firma i sedište Direkcije
2. Delatnost Direkcije
3. Zastupanje Direkcije
4. Odgovornost Direkcije za obaveze
5. Kapital (sredstva) Direkcije
6. Organizacija Direkcije
7. Unapređenje rada i razvoja
8. Ovlašćenja osnivača i obezbeđenje opšteg interesa
9. Raspodela dobiti i pokriće gubitka
10. Sredstva rezervi Direkcije
11. Organi Direkcije
12. Zaštita životne sredine
13. Poslovna tajna i obaveštenje
14. Statusne promene
15. Saradnja sa Sindikatom
16. Opšti akti Direkcije.
Firma Preduzeća je: Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju grada Požarevca" Požarevac.
Skraćeni naziv firme je: Direkcija.
Sedište Preduzeća je u Požarevcu, ulica Lole Ribara broj 2.
Odluku o promeni firme i promeni sedišta Direkcije donosi Upravni odbor, na predlog direktora Direkcije, uz saglasnost osnivača.
2. Pečat, štambilj i zaštitni znak
Direkcija ima svoj pečat.
Pečat Direkcije je okruglog oblika, prečnika 28 mm i sadrži kružno upisan tekst: Javno preduzeće "Direkcija za izgradnju grada Požarevca" Požarevac.
Štambilj Direkcije je pravougaonog oblika, dimenzije 60 mm x 28 mm i sadrži vodoravno upisan isti tekst kao na pečatu sa mestom za upisivanje broja i datuma akta.
Direkcija ima zaštitni znak.
Zaštitni znak utvrđuje direktor Direkcije.
Predmet poslovanja Direkcije čine sledeće delatnosti:
- 01412 uređenje i održavanje parkova, zelenih i rekreacionih površina
- 45110 rušenje i razbijanje objekata: zemljani radovi
- 45120 ispitivanje terena bušenjem i sondiranjem
- 45210 grubi građevinski radovi i specifični radovi niskogradnje
- 45220 montaža krovnih konstrukcija i pokrivanje krovova
- 45230 izgradnja saobraćajnica i sportskih terena
- 45250 ostali građevinski radovi, uključujući i specijalizovane radove
- 45310 postavljanje električnih instalacija i opreme
- 45320 izolacioni radovi
- 45330 postavljanje cevnih instalacija
- 45340 ostali instalacioni radovi
- 45410 malterisanje
- 45420 ugradnja stolarije
- 45430 postavljanje podnih i zidnih obloga
- 45440 bojenje zastakljivanje
- 45450 ostali završni radovi
- 45500 iznajmljivanje opreme za izgradnju ili rušenje s rukovaocem
- 63214 usluge u drumskom saobraćaju
- 70110 razvoj projekata o nekretninama
- 70120 kupovina i prodaja nekretnina za sopstveni račun
- 70200 iznajmljivanje nekretnina
- 70310 agencije za nekretnine
- 70320 upravljanje nekretninama za tuđ račun
- 74140 konsalting i menadžment poslovi
- 74150 holding poslovi
- 74201 prostorno planiranje
- 74202 projektovanje građevinskih i drugih objekata
- 74203 inženjering
- 74204 ostale arhitektonske i inženjerske aktivnosti i tehnički saveti
- 74402 ostale usluge, reklame i propagande
- 74700 čišćenje objekata
- 74112 ostali pravni poslovi - veštačenje.
Direkcija može, bez upisa u registar, koji vodi Agencija za privredne registre Republike Srbije, da obavlja i druge delatnosti koje služe delatnosti upisanoj u registar, koje se uobičajeno obavljaju uz te delatnosti, u manjem obimu, uz saglasnost osnivača.
Odluku o promeni delatnosti Direkcije donosi Upravni odbor Direkcije na predlog direktora Direkcije, uz saglasnost osnivača.
Direkciju zastupa direktor Direkcije, bez ograničenja.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti direktora, Direkciju zastupa lice koje odredi direktor.
Direktor Direkcije može u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje Direkcije.
U slučaju prekoračenja datog punomoćja iz člana 14. direktor i drugi zastupnici snose materijalnu odgovornost.
Direktor Direkcije može dati određenom licu prokuru.
Prokura se daje uz saglasnost Upravnog odbora Direkcije.
Prokura sadrži ovlašćenje za zaključivanje ugovora i vršenje pravnih poslova i radnji u vezi sa delatnošću Direkcije.
Prokura se može dati jednom licu ili većem broju lica.
Data prokura može se opozvati u svako doba, bez navođenja razloga za opozivanje.
Davanje prokure upisuje se u registar.
Direkciju potpisuju njeni zastupnici.
Zastupnik potpisuje Direkciju tako što uz firmu stavlja svoj potpis uz naznaku funkcije koju vrši.
Zastupnik je u obavezi da svoj potpis dostavi Agenciji za privredni registar RS koja vodi registar.
Lica ovlašćena za raspolaganje novčanim sredstvima obavezna su da svoje overene potpise dostave organizaciji ovlašćenoj za platni promet.
U pravnom prometu sa trećim licima Direkcija istupa u svoje ime i za svoj račun.
Direkcija odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Sredstva za obavljanje delatnosti iz člana 11. ovog Statuta obezbeđuju se iz budžeta grada Požarevca, neposredno od korisnika usluga Direkcije, prodajom proizvoda i usluga na tržištu i drugih izvora u skladu sa zakonom.
Sredstva koja čine imovinu Direkcije su objekti, uređaji, postrojenja i oprema koja su uslov rada i u funkciji su obavljanja njene delatnosti.
Imovina iz stava 1. ovog člana ne može se otuđiti odnosno za njeno raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) potrebna je saglasnost osnivača.
Direkcija može za potrebe svog poslovanja pribavljati sredstva i po drugim osnovama.
VII UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA DIREKCIJE
Direkcija je organizovana i poslove obavlja preko organizacionih celina na način na koji se stvaraju uslovi za najcelishodnije i najekonomičnije obavljanje delatnosti iz člana 11. ovog Statuta i kojom se obezbeđuje unapređenje rada i razvoja Direkcije.
Direkcija svoju organizaciju bliže uređuje Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji poslova koji donosi direktor.
VIII UNAPREĐENJE RADA I RAZVOJA
Unapređenje rada i razvoja Direkcije zasniva se na dugoročnom i srednjeročnom planu rada i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Direkcija donosi godišnji program poslovanja. Godišnji program poslovanja posebno prikazuje planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama, politiku zarada i zaposlenosti, kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Upravnog i Nadzornog odbora.
Upravni odbor i direktor Direkcije u okviru svojih prava i dužnosti, dužni su da redovno prate i ocenjuju ostvarivanje plana rada i razvoja Direkcije i da preduzimaju mere i akcije za njihovo ostvarivanje.
Planove rada i razvoja na predlog direktora donosi Upravni odbor Direkcije uz saglasnost osnivača. Direktor sa svojim stručnim timom priprema predlog planova Direkcije.
VIII OVLAŠĆENJA OSNIVAČA I OBEZBEĐIVANJE OPŠTEG INTERESA
U slučaju poremećaja u poslovanju osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje i obavljanje delatnosti za koje je Direkcija osnovana, a naročito:
1. Promenu unutrašnje organizacije Direkcije.
2. Razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Direkcije.
3. Ograničenja prava pojedinih delova Direkcije da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima.
4. Ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u državnoj svojini,
5. Druge mere određene zakonom.
2. Obezbeđenje zaštite opšteg interesa
Radi obezbeđenja zaštite opšteg interesa u Direkciji, Osnivač daje saglasnost na:
1) Statut Direkcije;
2) Tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);
3) Raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) imovinom Direkcije veće vrednosti, koja u neposrednoj funkciji obavlja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenu osnivačkim aktom;
4) Ulaganje kapitala;
5) Statusne promene Direkcije;
6) Akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanja tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i
7) Druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.
IX RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITAKA
Osnivač odnosno vlasnici kapitala i ulagači učestvuju u raspodeli dobiti odnosno u snošenju rizika i gubitaka, srazmerno delu uloženog kapitala u ukupnom kapitalu Direkcije.
Raspodela dobiti vrši se na osnovu odluke Upravnog odbora, uz saglasnost osnivača, u skladu sa godišnjim obračunom Direkcije. Ostvarena dobit Direkcije raspodeljuje se:
1) Zaposlenima u Direkciji na ime zarade, u skladu sa Kolektivnim ugovorom,
2) Za rezerve Direkcije u skladu sa ovim Statutom,
3) za druge namene u skladu sa odlukom Upravnog odbora, i
4) deo koji se usmerava osnivaču i uplaćuje na račun javnih prihoda.
Direkcija formira obaveznu rezervu tako što iz dobiti Direkcije izdvaja najmanje 5% dok sredstva rezervi ne dostignu najmanje 10% osnovnog kapitala. Ako se obavezna rezerva iz stava 1. ovog člana smanji, može se dopuniti do utvrđenog iznosa.
Direkcija može imati posebne rezerve u skladu sa zakonom.
Organi Direkcije su:
1. Upravni odbor kao organ upravljanja
2. Direktor kao organ poslovođenja
3. Nadzorni odbor
Upravni odbor i direktor čine upravu preduzeća.
Upravni odbor Direkcije, sastav, izbor i mandat
Organ upravljanja Direkcije je Upravni odbor.
Upravni odbor Direkcije ima predsednika, zamenika predsednika i sedam članova i to: 6 članova predlaže Skupština grada Požarevca i 3 člana iz reda zaposlenih u Direkciji.
Članove Upravnog odbora bira i razrešava Skupština Grada Požarevca. Mandat članova Upravnog odbora traje četiri godine sa pravom ponovnog imenovanja.
Za člana Upravnog odbora Direkcije ne može biti izabrano lice koje je:
1. Član Upravnog odbora u najviše tri preduzeća, a predsednik u jednom od tih preduzeća.
2. Vlasnik, direktor član Upravnog odbora ili zaposlen u preduzeću koje obavlja istu ili srodnu delatnost.
3. Lice koje prema odredbama Zakona o sprečavanju sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija ne može biti birano za člana upravnog odbora javnog preduzeća.
Predsednika Upravnog odbora Direkcije određuje osnivač aktom o imenovanju Upravnog odbora.
Delokrug i rad Upravnog odbora
Upravni odbor:
1. Utvrđuje poslovnu politiku,
2. Odlučuje o statusnim promenama,
3. Odlučuje o smanjivanju i povećanju glavnice,
4. Odlučuje o osnivanju novih preduzeća uz saglasnost osnivača,
5. Usvaja Izveštaj o poslovanju preduzeća i godišnji obračun,
6. Donosi Statut,
7. Donosi dugoročni, srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja uz saglasnost osnivača,
8. Odlučuje o raspodeli dobiti uz saglasnost osnivača,
9. Donosi investicione odluke,
10. Odlučuje o kupovini deonica odnosno udela drugih preduzeća,
11. Donosi opšta akta Direkcije koja ne donosi direktor,
12. Odlučuje o promeni firme i promeni sedišta Direkcije uz saglasnost osnivača,
13. Odlučuje o saradnji i povezivanju sa drugim preduzećima,
14. Daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike,
15. Donosi Poslovnik o radu,
16. Obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, osnivačkim aktom i ovim Statutom.
Upravni odbor Direkcije radi i odlučuje na sednicama.
Upravni odbor može punovažno da radi i odlučuje ako je na sednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova.
Sednice Upravnog odbora saziva i njima rukovodi predsednik Upravnog odbora, a u njegovoj odsutnosti zamenik predsednika.
O donošenju opštih akata iz svoje nadležnosti, predloga za izbor i razrešenje direktora Direkcije i o saradnji i povezivanju sa drugim preduzećima Upravni odbor odlučuje većinom glasova svih članova.
Druge Odluke iz svog delokruga Upravni odbor donosi većinom glasova prisutnih članova.
U slučaju jednake podele glasova članova pri odlučivanju o pojedinom pitanju, glas predsednika Upravnog odbora je odlučujući.
U slučaju više sile kada odlaganjem donošenje određene odluke ne bi bilo u interesu Direkcije, Upravni odbor može doneti odluku i bez sazivanja i održavanja sednica (pismeno, telefonski, telegrafski ili na drugi sličan način), ako se tome ne protivi ni jedan član Upravnog odbora.
Kada nastupi slučaj iz stava 1. ovog člana predsednik Upravnog odbora obaveštava članove o neophodnosti donošenja odluke bez sazivanja i održavanja sednice i upoznaje ih sa odlukom koju treba doneti.
Ako se ni jedan član Upravnog odbora ne protivi donošenju odluke na način iz stava 1. Ovog člana, odluka se smatra donetom kada se za nju izjasni (pismeno, telefonski, telegrafski ili na drugi način) većina ukupnog broja članova Upravnog odbora.
Na prvoj sednici po donošenju odluke pismeno, telefonski, telegrafski ili na drugi sličan način, predsednik Upravnog odbora podnosi Informaciju o donetoj odluci i razlozima za njeno donošenje, na način i po postupku predviđenim ovim članom.
Član Upravnog odbora Direkcije ne može glasati kada Upravni odbor odlučuje o:
1. Oslobađanju od obaveze i odgovornosti tog člana,
2. Priznavanju pogodnosti člana na račun Direkcije,
3. Utvrđivanju zahteva koji Direkcija ima u odnosu na tog člana,
4. Pokretanju i odustajanju od spora protiv tog člana i
5. Drugim slučajevima kada taj član ima interes protivan interesu Direkcije.
Članovi Upravnog odbora Direkcije imaju pravo na naknadu za svoj rad. Visina naknade zavisi od uspešnosti poslovanja Direkcije i mora biti srazmerna zadacima i obavljenim poslovima članova Upravnog odbora. Naknada članovima Upravnog odbora određuje se na osnovu kriterijuma određenim u godišnjem Programu poslovanja Direkcije, uz saglasnost osnivača.
Ako se posle određivanja primanja članova Upravnog odbora pogoršava finansijsko stanje Direkcije, Upravni odbor ima pravo da smanji ranije utvrđena primanja.
Odgovornost članova Upravnog odbora
Članovi Upravnog odbora odgovorni su za svoj rad u skladu sa zakonom.
Članovi Upravnog odbora Direkcije odgovaraju solidarno za štetu koju svojom Odlukom prouzrokuju Direkciji i poveriocima ako je ta Odluka donesena grubom nepažnjom ili sa namerom da se šteta prouzrokuje. Član Upravnog odbora ne snosi odgovornost ako je pri glasanju o donošenju Odluke iz stava 1. Ovog člana izdvojio svoje mišljenje u zapisniku.
Osnivač Direkcije može pokrenuti postupak pred sudom opšte nadležnosti protiv članova Upravnog odbora koji su doneli Odluku kojom se nanosi šteta Direkciji zahtevati poništaj te Odluke i naknadu prouzrokovane štete.
Opoziv članova Upravnog odbora
Upravni odbor Direkcije može biti opozvan ako je Direkcija poslovala sa gubitkom, a Osnivač utvrdi da je za nastali gubitak odgovoran Upravni odbor. Pojedini član Upravnog odbora može biti opozvan:
1. Ako ne učestvuje ili ne učestvuje redovno u radu Upravnog odbora.
2. Ukoliko svojom krivicom nanese veću materijalnu štetu Direkciji.
3. Ako nesavesno obavlja dužnost člana Upravnog odbora Direkcije.
O opozivu članova Upravnog odbora odlučuje Osnivač po svojoj inicijativi ili na zahtev Upravnog i Nadzornog odbora Direkcije.
Član Upravnog odbora Direkcije koji je opozvan bez osnovanog razloga ima pravo na naknadu štete u skladu sa Zakonom.
Način rada i odlučivanje na sednicama Upravnog odbora bliže se reguliše Poslovnikom o radu.
Direktor Direkcije, imenovanje i mandat direktora
Direktor je organ poslovođenja u Direkciji. Direktora Direkcije imenuje i razrešava Osnivač.
Za direktora Direkcije može biti imenovano lice koje pored uslova iz Zakona ispunjava i sledeće uslove:
1. Da ima visoku stručnu spremu, odnosno VII stepen stručne spreme, tehničkog, pravnog ili ekonomskog smera,
2. Da ima najmanje pet godina radnog iskustva,
3. Da poseduje organizatorske sposobnosti i smisao za rukovođenje i preduzetništvo,
4. Da je na ranijem radnom mestu pokazao pozitivne rezultate u radu i
5. Da ne postoje zakonske smetnje.
Mandat direktora traje četiri godine sa mogućnošću ponovnog izbora odnosno onoliko koliko je utvrđeno osnivačkim aktom.
Odlukom o imenovanju direktora utvrđuje se dan stupanja na dužnost direktora Direkcije.
Sa imenovanim direktorom Upravni odbor zaključuje ugovor kojim se bliže utvrđuju njegova prava i obaveze.
Ako direktor Direkcije nije mogao biti imenovan osnivač postavlja vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, dužnosti i odgovornosti direktora Direkcije.
Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže godinu dana od dana postavljenja.
Direktor obavlja sledeće poslove:
1. Predstavlja i zastupa Direkciju,
2. Vodi poslovanje Direkcije,
3. Predlaže osnove poslovanja Direkcije,
4. Predlaže godišnji Program poslovanja i Plan rada i razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,
5. Stara se o zakonitosti i odgovara za zakonitost u radu Direkcije,
6. Vrši prijem radnika u skladu sa Zakonom i opštim aktom o radnim odnosima,
7. Izvršava Odluke Upravnog odbora,
8. Odlučuje o disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti radnika u skladu sa Zakonom i opštim aktom,
9. Podnosi izveštaj o rezultatima Direkcije po periodičnom i godišnjem obračunu i druge izveštaje propisane Zakonom,
10. Odlučuje o sredstvima za ličnu i zajedničku potrošnju radnika,
11. Odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima na radu radnika Direkcije u skladu sa Zakonom,
12. Vrši druge poslove određene aktom o osnivanju, Statutom i Zakonom.
Ako direktor Direkcije smatra da je opšti akt Direkcije suprotan Zakonu ili drugom propisu, dužan je da takav akt obustavi od izvršenja i da o tome bez odlaganja obavesti organ koji je doneo takav akt.
Ukoliko organ Direkcije koji je doneo opšti akt iz stava 1. Ovog člana ne uskladi taj akt sa Zakonom u roku od 30 dana od dana kada je primio obaveštenje direktora da je taj akt obustavio od izvršenja, direktor će po isteku tog roka u daljem roku od 8 dana pokrenuti postupak za ocenu njegove zakonitosti. Do donošenja Odluke organa Direkcije povodom obaveštenja direktora iz stava 1. Ovog člana odnosno do donošenja Odluke Ustavnog suda obustavljeni opšti akt ne može se primenjivati.
Direktor vrši svoje funkcije u interesu Direkcije.
Odgovornost direktora
Direktor Direkcije odgovara za svoj rad Upravnom odboru Direkcije i osnivaču.
Direktor za svoj rad odgovara u skladu sa Zakonom.
Direktor Direkcije odgovara solidarno sa članovima Upravnog odbora za štetu prouzrokovanu Direkciji i poveriocima, ako je Odluka kojom je šteta prouzrokovana donesena grubom nepažnjom ili sa namerom da se prouzrokuje.
Direktor je odgovoran državnim organima za zakonitost rada Direkcije i za ispunjavanje Zakonom propisanih obaveza.
Razrešenje direktora
Direktor Direkcije može biti razrešen dužnosti i pre isteka vremena na koje je imenovan u skladu sa Zakonom.
Postupak za razrešenje direktora Direkcije pokreće Upravni odbor po svojoj inicijativi ili na zahtev osnivača.
O razrešenju direktora odlučuje osnivač.
Odluka osnivača o razrešenju direktora Direkcije je konačna.
Položaj, sastav i izbor nadzornog odbora
Nadzorni odbor Direkcije je organ nadzora.
U vršenju svoje funkcije Nadzorni odbor je nezavisan u svom radu.
Nadzorni odbor Direkcije ima predsednika i 4 člana, koje imenuje i razrešava Skupština grada Požarevca i to tri člana iz reda stručnjaka afirmisanih u oblasti iz delatnosti Direkcija i dva člana iz reda zaposlenih u Direkciji. Mandat članova nadzornog odbora traje 4 godine sa pravom ponovnog imenovanja.
Za člana Nadzornog odbora Direkcije ne mogu biti birani:
1. Članovi Upravnog odbora.
2. Direktor Direkcije.
3. Zastupnici i prokuristi Direkcije.
4. Lice koje je član Nadzornog odbora u tri druga preduzeća koja ne obavljaju istu ili srodnu delatnost.
5. Lice koje prema odredbama Zakona o sprečavanju sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija ne može biti birano za člana nadzornog odbora javnog preduzeća.
Predsednik Nadzornog odbora ne može istovremeno obavljati funkciju predsednika Nadzornog odbora u drugom preduzeću.
Članovi Nadzornog odbora biraju se na period utvrđen osnivačkim aktom.
Po isteku mandata isto lice može biti ponovo birano za člana Nadzornog organa.
Delokrug Nadzornog odbora
Nadzorni odbor Direkcije obavlja sledeće poslove:
1. Vrši nadzor nad poslovanjem Direkcije.
2. Pregleda periodične i godišnje obračune Direkcije i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima.
3. Da li se poslovne knjige i druga dokumenta Direkcije vode uredno i u skladu sa propisima i iste može dati na veštačenje ako je to potrebno.
4. Izveštava o godišnjim računovodstvenim iskazima i izveštajima o poslovanju preduzeća koji se podnose Upravnom odboru i osnivaču, najmanje jedanput godišnje.
5. Daje mišljenje o predlozima za raspodelu dobiti Direkcije.
6. Donosi Poslovnik o svom radu.
7. Obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim Statutom.
8. Razmatra izveštaje o izvršenoj reviziji poslovanja Direkcije.
Članovi Nadzornog odbora mogu prisustvovati sednicama Upravnog odbora i učestvovati u raspravi bez prava glasa.
Nadzorni odbor ima pravo pregleda poslovnih knjiga i celokupne dokumentacije koja se vodi u Direkciji.
Zaposleni Direkcije i organi Direkcije, a posebno direktor Direkcije dužni su da pomažu u radu Nadzornog odbora i da mu daju potrebne podatke, izveštaje i obaveštenja kada ovaj organ to zatraži od njih.
O rezultatima nadzora po pitanjima iz svog delokruga. Nadzorni odbor podnosi Izveštaj Upravnom odboru i osnivaču.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana podnosi u pismenom obliku najmanje jednom godišnje.
Rad Nadzornog odbora
Sednice Nadzornog odbora saziva i njima rukovodi predsednik Nadzornog odbora, a u njegovoj odsutnosti zamenik predsednika. Sednice Nadzornog odbora sazivaju se prema potrebi.
Nadzorni odbor može punovažno da radi i odlučuje ako na sednici prisustvuje najmanje dve trećine članova.
Nadzorni odbor donosi Odluke većinom glasova prisutnih članova.
Članovima Nadzornog odbora obezbeđuje se naknada za njihov rad u skladu sa Odlukom Upravnog odbora, na osnovu kriterijuma utvrđenih u godišnjem programu poslovanja Direkcije.
Pri određivanju naknade članovima Nadzornog odbora vodi se računa da ona bude u srazmeri sa njihovim zadacima i finansijskim stanjem Direkcije.
Odgovornost i opoziv članova Nadzornog odbora
Članovi Nadzornog odbora odgovaraju za svoj rad osnivaču.
Članovi Nadzornog odbora odgovorni su solidarno Direkciji i poveriocima za štetu koju, u vršenju svojih ovlašćenja, prouzrokuju namerno ili grubom nepažnjom.
Odgovornost iz stava 2. ovog člana ne snosi član Nadzornog odbora koji je svoje mišljenje izdvojio u zapisnik.
Članovi Nadzornog odbora preduzeća odgovorni su i za štetu prouzrokovanu Odlukom Upravnog odbora ili direktora Direkcije ako su za tu Odluku znali ili morali znati, a o tome nisu obavestili Upravni odbor i osnivača.
Član Nadzornog odbora može biti opozvan i pre isteka vremena na koje je izabran ako bude utvrđena njegova odgovornost za radnje ili propuštanja u vezi sa obavljanjem funkcije Nadzornog odbora.
O opozivu člana Nadzornog odbora odlučuje osnivač po svojoj inicijativi ili na zahtev Nadzornog odbora, javnim glasanjem.
Način rada i odlučivanja na sednicama Nadzornog odbora bliže se reguliše Poslovnikom o radu.
U Direkciji postoji kolegijum direktora čiji sastav određuje direktor. Kolegijum direktora saziva i njime rukovodi direktor.
Rukovodioce Direkcije postavlja i razrešava direktor Direkcije.
U svom radu članovi kolegijuma postupaju po nalozima direktora Direkcije. Radom kolegijuma direktora rukovodi direktor Direkcije.
Organi i zaposleni u Direkciji dužni su da organizuju obavljanje delatnosti kojim se osigurava bezbednost u radu kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu kao i zaštite sredine, u skladu sa Zakonom.
XIV POSLOVNA TAJNA I OBAVEŠTAVANJE
Članovi uprave (Upravni odbor i direktor) i Nadzorni odbor kao i zaposleni u Direkciji obavezni su da informacije o poslovanju Direkcije čuvaju kao poslovnu tajnu za vreme trajanja njihove funkcije, odnosno radnog odnosa.
Poslovnu tajnu predstavljaju isprave i podaci koji su utvrđeni Odlukom uprave Direkcije.
Isprave i podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu može drugim licima saopštavati direktor Direkcije, odnosno lice koje on odredi.
Zaposleni u Direkciji obaveštavaju se redovno, blagovremeno i potpuno o poslovanju Direkcije i radu njenih organa.
Obaveštavanje zaposlenih vrši se naročito o:
1. Izveštajima o poslovanju Direkcije i njegovim računovodstvenim iskazima,
2. Izveštajima o radu organa Direkcije,
3. Razvojnim planovima Direkcije i njihovim uticajima ekonomsko socijalni položaj zaposlenih,
4. Raspodeli dobiti,
5. Zaštiti i bezbednosti na radu i merama za poboljšanje uslova rada Direkcije,
6. Statusnim promenama Direkcije,
7. Drugim pitanjima od značaja za zaposlene.
Obaveštenje u Direkciji vrši se putem biltena, preko oglasnih tabli ili na drugi pogodan način.
XV STATUSNE PROMENE I PROMENE OBLIKA DIREKCIJE
Odluke o statusnoj promeni Direkcije donosi Upravni odbor uz saglasnost Osnivača.
Direkcija može promeniti oblik u drugi ako ispunjava uslove utvrđene Zakonom.
Odluku o promeni oblika Direkcije, donosi osnivač.
Direkcija, odnosno njeni organi su dužni da Sindikatu omoguće delovanje u skladu sa njegovom uslovom i zadacima. Upravni odbor je dužan da:
1. razmotri i zauzme stavove o pokrenutim inicijativama, zahtevima i predlozima Sindikata, a posebno po Odlukama od značaja za materijalni, ekonomski i socijalni položaj zaposlenih u Direkciji.
2. obaveštava Sindikat o pitanjima koja su od bitnog značaja za materijalni i socijalni položaj zaposlenih i da dostavlja pozive sa materijalima radi prisustvovanja sednicama na kojima se razmatraju njegova mišljenja, predlozi, inicijative, odnosno na kojima se odlučuje o pojedinačnim pravima zaposlenih.
Direkcija obezbeđuje organizaciji Sindikata uslove za njen rad i delovanje u skladu sa odredbama Kolektivnog ugovora kod poslodavca.
Opšti akti Direkcije su: Statut, Pravilnik, Odluka kojom se na opšti način uređuju određena pitanja i Poslovnik.
Statut je osnovni opšti akt kojim se utvrđuju najvažniji odnosi i pitanja u Direkciji.
Statut Direkcije donosi Upravni odbor uz saglasnost osnivača.
Doneti Statut Direkcije može se menjati.
Predlog za izmenu Statuta mogu podneti: Upravni odbor, Nadzorni odbor, direktor, sindikalne organizacije i osnivač.
Drugi opšti akti Direkcije su: pravilnici, odluke kojima se na opšti način uređuju određena pitanja i poslovnici.
Pravilnik je opšti akt kojim se, na osnovu Statuta ili neposredno na osnovu Zakona, celovito uređuje određena vrsta unutrašnjeg odnosa u Direkciji ili više vrsta ovakvih odnosa.
Odluka kao opšti akt je Odluka kojom se na opšti način uređuje određeno pitanje.
Poslovnik je opšti akt kojim se bliže uređuje rad određenog kolegijalnog organa Direkcije.
Pravilnike i Odluke kojima se na opšti način uređuju određena pitanja donosi Upravni odbor Direkcije, ako za donošenje pojedinih opštih akata nije nadležan direktor Direkcije.
Poslovnik donosi organ Direkcije čiji se rad uređuje ovim opštim aktom.
Opšti akti Direkcije (pravilnici), odluke kojima se na opšti način uređuju određena pitanja i poslovnici moraju biti u saglasnosti sa Statutom Direkcije.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Direkciji moraju biti u skladu sa opštim aktima Direkcije.
Opšti akti menjaju se na način i po postupku koji važe za njihovo donošenje.
Opšti akti stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Direkcije, ako opštim aktom nije drugačije određeno.
Pored Statuta u Direkciji se donose i sledeći opšti akti:
1. Kolektivni ugovor kod poslodavca,
2. Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova,
3. Pravilnik o bezbednosti i zdravlju na radu,
4. Pravilnik o rešavanju stambenih potreba zaposlenih,
5. Poslovnik o radu Upravnog odbora,
6. Drugi opšti akti čija obaveza donošenja proizilazi iz Zakona i ovog Statuta.
Za sve što nije regulisano ovim Statutom primenjivaće se odredbe Zakona o privrednim društvima, odredbe Zakona o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa, Zakona o sredstvima u svojini Republike Srbije.
Drugi opšti akti Direkcije doneće se odnosno uskladiće se sa ovim Statutom, u roku od tri meseca po donošenju Statuta.
Do donošenja opštih akata iz stava 1. ovog člana primenjivaće se odredbe postojećih opštih akata ukoliko nisu u suprotnosti sa Zakonom o privrednim društvima, Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa i ovim Statutom.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje da važi Statut Direkcije od 14.05.2001. godine.
Ovaj Statut stupa na snagu danom objavljivanja, a po prethodno pribavljenoj saglasnosti osnivača u skladu sa članom 27. stav 1. tačka 9. Statuta grada Požarevca ("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 2/08).
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka i članova na način kako su oni objavljeni u "Sl. glasniku grada Požarevca", br. 1/2009.