PRAVILNIKO VRSTI STRUČNE SPREME NASTAVNIKA, STRUČNIH SARADNIKA I POMOĆNIH NASTAVNIKA U SREDNJIM ŠKOLAMA KOJE OSTVARUJU NASTAVNE PLANOVE I PROGRAME ZA NAGLUVE I GLUVE UČENIKE("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 1/97, 9/98, 24/2004 i 2/2009) |
Ovim pravilnikom propisuje se vrsta stručne spreme nastavnika, stručnih saradnika i saradnika u nastavi koji ostvaruju nastavne planove i programe u srednjoj školi, i to za sticanje osposobljenosti za rad u trajanju od jedne godine, za obrazovanje za rad u trajanju od dve godine i za sticanje srednjeg obrazovanja u trajanju od tri godine za nagluve i gluve učenike.
Nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada za zajedničke predmete može da izvodi, i to za:
1. Srpski jezik i književnost:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom metodike srpskog jezika;
- profesor, odnosno diplomirani filolog za srpskohrvatski jezik i jugoslovensku književnost;
- profesor, odnosno diplomirani filolog za jugoslovensku književnost i srpskohrvatski jezik;
- profesor, odnosno diplomirani filolog za jugoslovensku književnost i opštu književnost;
- profesor jugoslovenske književnosti sa stranim jezikom;
- profesor srpskog jezika i književnosti;
- profesor srpske književnosti i jezika sa opštom književnošću;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa završenom višom školom za nastavnika predmetne nastave iz srpskohrvatskog jezika i književnosti, odnosno dvopredmetnom grupom u kojoj je glavni predmet srpskohrvatski jezik i književnost.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 1. al. 2. do 5. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost ili stručnu spremu diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
2. Albanski jezik i književnost:
- profesor, odnosno diplomirani filolog za albanski jezik i književnost koji poseduju stručnu defektološku osposobljenost ili stručnu spremu diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
3. Mađarski jezik i književnost:
- profesor, odnosno diplomirani filolog za mađarski jezik i književnost koji poseduje stručnu defektološku osposobljenost ili stručnu spremu diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
4. Bugarski jezik i književnost:
- profesor, odnosno diplomirani filolog za bugarski jezik i književnost koji poseduje stručnu defektološku osposobljenost ili stručnu spremu diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
5. Rusinski jezik i književnost:
- profesor rusinskog jezika i književnosti;
- profesor ruskog ili srpskohrvatskog jezika i književnosti, sa savladanim planom i programom rusinskog jezika visokog obrazovanja koji poseduje stručnu defektološku osposobljenost ili ima stručnu spremu diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
6. Rumunski jezik i književnost:
- profesor, odnosno diplomirani filolog za rumunski jezik i književnost koji poseduje stručnu spremu diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
7. Turski jezik i književnost:
- profesor, odnosno diplomirani filolog za turski jezik i književnost sa orijentalnom filologijom, koji poseduje stručnu defektološku osposobljenost ili stručnu spremu diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
7a Engleski jezik:
- profesor, odnosno diplomirani filolog za engleski jezik i književnost sa stručnom defektološkom osposobljenošću za rad sa nagluvim i gluvim učenicima ili sa stečenim obrazovanjem diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
8. Fizičko vaspitanje:
- profesor fizičkog vaspitanja;
- diplomirani pedagog fizičke kulture;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa završenom višom školom za nastavnika predmetne nastave fizičkog vaspitanja;
- profesor fizičke kulture.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 8. al. 1. i 2. i 4. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost ili stručnu spremu diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
9. Matematika:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom metodike nastave matematike;
- profesor matematike;
- diplomirani matematičar;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa završenom višom školom za nastavnika predmetne nastave matematike.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 9. al. 2. i 3. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost ili stručnu spremu diplomiranog defektologa-surdopedagoga.
10. Likovna kultura:
- profesor likovne umetnosti;
- akademski slikar, odnosno diplomirani slikar;
- akademski vajar, odnosno diplomirani vajar;
- akademski grafičar, odnosno diplomirani grafičar.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 10. al. 1. do 4. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost.
11. Istorija:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom društvene grupe predmeta;
- profesor istorije;
- diplomirani istoričar.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 11. al. 2. i 3. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost.
12. Geografija:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom prirodno-matematičke grupe predmeta;
- profesor geografije;
- diplomirani geograf.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 12. al. 2. i 3. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost.
13. Fizika:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom prirodno-matematičke grupe predmeta;
- profesor fizike;
- diplomirani fizičar;
- diplomirani pedagog - grupa fizika i hemija ili grupa osnovni tehnike.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 13. al. 2. do 4. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
14. Biologija sa ekologijom:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom iz prirodno-matematičke grupe predmeta;
- profesor biologije;
- diplomirani molekularni biolog i fiziolog;
- diplomirani pedagog - grupa biologija i hemija;
- diplomirani biolog;
- diplomirani biolog - ekolog;
- profesor biologije - hemije;
- diplomirani profesor biologije i hemije;
- diplomirani biolog za ekologiju i zaštitu životne sredine;
- diplomirani biolog, smer zaštita životne sredine.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 14. al. 2. do 10. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
15. Računarstvo i informatika:
- profesor informatike;
- profesor matematike;
- diplomirani matematičar;
- profesor osnova tehnike sa savladanim programom iz informatike i računarstva.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 15. al. 1. do 4. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
16. Uređenje društva:
- diplomirani pravnik;
- profesor sociologije;
- diplomirani politikolog - nastavni smer;
- diplomirani pedagog za odbranu i zaštitu.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 16. al. 1. do 4. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
17. Osnove tehnike rada sa praktičnom nastavom:
A) za ostvarivanje sadržaja programa teorijskog dela po obrazovnim profilima i područjima rada mogu da izvode:
- diplomirani inženjer poljoprivrede - svi smerovi;
- diplomirani inženjer mašinstva;
- diplomirani inženjer tehnologije;
- diplomirani inženjer tehnologije - tekstilni odsek;
- diplomirani inženjer tehnologije - odsek grafičkog inženjerstva;
- diplomirani inženjer tehnologije - odsek tekstilne konfekcije;
- diplomirani građevinski inženjer;
- diplomirani inženjer arhitekture;
- diplomirani arhitekta.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 17. podtački A) al. 1. do 9. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga ili stručnu spremu diplomirani defektolog-surdopedagog.
B) za ostvarivanje sadržaja programa praktičnog dela nastave po obrazovnim profilima, osim nastavnika obuhvaćenih pod A), nastavu mogu da izvode i:
a) u području rada: poljoprivreda i prerada hrane:
- mlinar, pekar, mesar, proizvođač prehrambenih proizvoda-specijalista, odnosno stečeni V stepen stručne spreme;
- poljoprivredni tehničar - svi smerovi;
- prehrambeni tehničar.
b) u području rada: mašinstvo i obrada metala:
- profesor mašinstva;
- inženjer mašinstva;
- diplomirani pedagog opštetehničkog obrazovanja;
- viši stručni radnik metalske struke;
- nastavnik praktične nastave metalske struke;
- nastavnik opštetehničkog obrazovanja;
- odgovarajući obrazovni profil u području rada mašinstvo i obrada metala sa najmanje III stepenom stručne spreme ili položenim specijalističkim ispitom, odnosno stečenim V stepenom stručne spreme.
v) u području rada: hemija, nemetali i grafičarstvo:
- lice sa odgovarajućim obrazovnim profilom stečenim u srednjoj grafičkoj školi ili sa položenim specijalističkim ispitom, odnosno odgovarajućim V stepenom stručne spreme.
g) u području rada: tekstilstvo i kožarstvo:
- lice sa odgovarajućim obrazovnim profilom IV stepena stručne spreme tekstilne ili kožarske struke, sa prethodno stečenim obrazovnim profilom III stepena stručne spreme ili školom za KV radnike odgovarajućeg zanimanja:
- lice sa položenim specijalističkim ispitom, odnosno V stepenom stručne spreme odgovarajućeg obrazovnog profila.
d) u području rada: geodezija i građevinarstvo:
- nastavnik praktične nastave građevinske struke;
- lice sa završenom građevinskom tehničkom školom, sa prethodno stečenim obrazovnim profilom III stepena stručne spreme ili školom za KV radnike odgovarajućeg zanimanja:
- lice sa položenim specijalističkim ispitom, odnosno V stepenom stručne spreme odgovarajućeg obrazovnog profila;
đ) u području rada: lične usluge:
- lice sa odgovarajućim obrazovnim profilom IV stepena stručne spreme, ili školom za KV radnike odgovarajućeg zanimanja, odnosno položenim specijalističkim ispitom ili stečenim V stepenom stručne spreme odgovarajućeg obrazovnog profila.
U području rada: poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane, nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz stručnih predmeta može da izvodi, i to za:
1. Osnove biljne proizvodnje:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom poljoprivredne grupe predmeta;
- diplomirani inženjer poljoprivrede za ratarstvo;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - smer ratarsko-povrtarski;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - smer voćarsko-vinogradarski;
- diplomirani inženjer poljoprivrede za hortikulturu;
- diplomirani inženjer poljoprivrede, opšti smer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 1. al. 2. i 6. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
2. Osnove prehrambene tehnologije:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom poljoprivredne grupe predmeta;
- diplomirani inženjer prehrambene tehnologije animalnih proizvoda;
- diplomirani inženjer poljoprivrede za tehnologiju stočarskih proizvoda;
- diplomirani veterinar.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 2. al. 2. do 4. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
3. Anatomija i fiziologija:
- diplomirani veterinar;
- diplomirani inženjer poljoprivrede za stočarstvo;
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom poljoprivredne grupe predmeta.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 3. al. 1. i 2. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
4. Mašine i aparati:
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom poljoprivredne grupe predmeta;
- diplomirani inženjer prehrambene tehnologije.
Nastavnik, osim stručne spreme utvrđene u tački 4. alineja 2. ovog člana mora da poseduje i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
5. Tehnologija rada za obrazovne profile povrtar, voćar-vinogradar i cvećar-vrtlar:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom poljoprivredne grupe predmeta;
- diplomirani inženjer poljoprivrede za ratarstvo;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - smer ratarstvo-povrtarstvo;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - smer voćarstvo-vinogradarstvo;
- diplomirani inženjer - smer voćarstvo-vinogradarstvo;
- diplomirani inženjer za hortikulturu;
- diplomirani inženjer poljoprivrede smer hortikultura;
- diplomirani inženjer poljoprivrede, opšti smer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 5. al. 2. do 8. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
6. Tehnologija rada za obrazovni profil stočar:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom iz poljoprivredne grupe predmeta;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - smer stočarstvo,
- diplomirani veterinar;
- diplomirani inženjer poljoprivrede za stočarstvo.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 6. al. 2. do 4. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
7. Prehrambena tehnologija i sirovine:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom prehrambene grupe predmeta;
- diplomirani inženjer prehrambene tehnologije animalnih proizvoda;
- diplomirani inženjer poljoprivrede za tehnologiju stočarskih proizvoda;
- diplomirani veterinar.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 7. al. 2. do 4. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
8. Praktična nastava:
a) Za sve obrazovne profile u poljoprivredi;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom poljoprivredne grupe predmeta;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - smer ratarsko-povrtarski;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - smer voćarstvo i vinogradarstvo;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - opšti smer;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - stočarski smer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 8 podtačka a) alineja 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
b) Za sve obrazovne profile u proizvodnji i preradi hrane;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom poljoprivredne grupe predmeta;
- diplomirani inženjer prehrambene tehnologije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 8 podtački b) alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
v) Pekar peciva, prerađivač voća i povrća, pekar, mesar-kobasičar, crevar i proizvođač prehrambenih proizvoda sa položenim specijalističkim ispitom, odnosno stečenim V stepenom stručne spreme:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom prehrambene grupe predmeta;
- poljoprivredni tehničar - svi smerovi;
- prehrambeni tehničar.
Nastavnici praktične nastave, osim stručne spreme utvrđene u tački 8. podtačka v) ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
U području rada šumarstvo i obrada drveta, nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz stručnih predmeta može da izvodi, i to za:
1. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom drvoprerađivačke grupe predmeta;
- diplomirani inženjer šumarstva za obradu drveta;
- diplomirani inženjer arhitekture.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 1. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost.
2. Tehnologija materijala:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom drvoprerađivačke grupe predmeta;
- diplomirani inženjer šumarstva za obradu drveta.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 2. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost.
3. Mašine i aparati:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom drvoprerađivačke grupe predmeta;
- diplomirani inženjer šumarstva za obradu drveta.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 3. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
4. Drvne konstrukcije:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom drvoprerađivačke grupe predmeta;
- diplomirani inženjer šumarstva za obradu drveta.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 4. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
5. Tehnologija rada:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom drvoprerađivačke grupe predmeta;
- diplomirani inženjer šumarstva za obradu drveta;
- inženjer obrade drveta.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 5. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
6. Praktična nastava:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom drvoprerađivačke grupe predmeta;
- inženjer obrade drveta;
- svi obrazovni profili V stepena stručne spreme i lica sa položenim specijalističkim ispitom u oblasti obrade drveta.
Nastavnici praktične nastave, osim utvrđene stručne spreme u tački 6. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
U području rada mašinstvo i obrada metala, nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz stručnih predmeta može da izvodi, i to za:
1. Poznavanje materijala:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom mašinstva i obrade metala;
- diplomirani inženjer tehnologije - grupa neorgansko-tehnološka;
- diplomirani inženjer mašinstva;
- profesor mašinstva;
- diplomirani inženjer metalurgije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 1. al. 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
2. Osnove mašinstva:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom mašinstva i obrade metala;
- diplomirani inženjer mašinstva;
- profesor mašinstva.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 2. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
3. Tehničko crtanje sa mašinskim elementima:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom mašinstva i obrade metala;
- diplomirani inženjer mašinstva;
- profesor mašinstva;
- diplomirani pedagog opštetehničkog obrazovanja.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 3. al. 2. do 4. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
4. Materijali i obrada metala:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom mašinstva i obrade metala;
- diplomirani inženjer tehnologije - grupa neorgansko-tehnološka;
- diplomirani inženjer mašinstva;
- profesor mašinstva;
- diplomirani inženjer metalurgije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 4. al. 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
5. Tehnologija rada:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom mašinstva i obrade metala;
- diplomirani inženjer mašinstva;
- inženjer mašinstva;
- profesor mašinstva diplomirani defektolog;
- diplomirani pedagog opštetehničkog obrazovanja.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 5. al. 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
6. Praktična nastava:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom mašinstva i obrade metala;
- diplomirani inženjer mašinstva;
- profesor mašinstva;
- inženjer mašinstva;
- diplomirani pedagog opštetehničkog obrazovanja;
- viši stručni radnik metalske struke;
- nastavnik praktične nastave metalske struke;
- nastavnik opštetehničkog obrazovanja;
- specijalistički stepen za odgovarajući obrazovni profil (lemilac, bravar, limar, autolimar, zavarivač, oštrač alata, metalostrugar, mašinbravar), odnosno V stepen stručne spreme.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 6. al. 2. do 8. ovog člana moraju imati najmanje završenu školu za KV radnike ili III stepen stručne spreme za odgovarajući obrazovni profil.
Nastavnici praktične nastave, osim stručne spreme utvrđene u tački 6 al. 2. do 9. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
U području rada geologija, rudarstvo i metalurgija, nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz stručnih predmeta može da izvodi, i to za:
1. Hemija:
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada geologija, rudarstvo i metalurgija;
- profesor hemije;
- diplomirani hemičar;
- diplomirani inženjer tehnologije;
- diplomirani inženjer metalurgije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 1. al. 2. do 5. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
2. Tehničko crtanje sa mašinskim elementima:
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada geologija, rudarstvo i metalurgija;
- diplomirani inženjer mašinstva;
- diplomirani inženjer metalurgije;
- diplomirani inženjer tehnologije;
- profesor mašinstva.
Nastavnici osim stručne spreme utvrđene u tački 2. od al. 2. do 5. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
3. Osnovi metalurgije.
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada geologija, rudarstvo i metalurgija;
- diplomirani inženjer metalurgije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 3. alineja 2. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
4. Poznavanje materijala:
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada geologija, rudarstvo i metalurgija;
- diplomirani inženjer metalurgije;
- diplomirani inženjer tehnologije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 4. al. 2. i 3. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
5. Dobijanje i prerada metala:
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada geologija, rudarstvo i metalurgija;
- diplomirani inženjer metalurgije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 5. alineja 2. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
6. Prerada metala:
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada geologija, rudarstvo i metalurgija;
- diplomirani inženjer metalurgije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 6. alineja 2. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
7. Tehnologija rada:
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada geologija, rudarstvo i metalurgija;
- diplomirani inženjer metalurgije, svi smerovi osim smera za ekstraktivnu metalurgiju.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 7. alineja 2. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
8. Praktična nastava:
- diplomirani defektolog - surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada geologija, rudarstvo i metalurgija;
- diplomirani inženjer metalurgije, svi smerovi osim smera za ekstraktivnu metalurgiju;
- inženjer metalurgije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 8. al. 2. i 3. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
U području rada hemija, nemetali i grafičarstvo, nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz stručnih predmeta može da izvodi, i to za:
1. Tehnologija materijala:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemije, nemetala i grafičarstva;
- diplomirani inženjer tehnologije - svi smerovi osim tekstilnog.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u alineji 2. moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
2. Mašine i uređaji:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije - svi smerovi osim tekstilnog.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 2. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost.
3. Tehnologija proizvoda od plastičnih masa:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom iz grupe predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije, svi smerovi osim tekstilnog.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 3. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
4. Korozija i zaštita materijala:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije - svi smerovi osim tekstilnog;
- diplomirani inženjer tehnologije,
- diplomirani inženjer mašinstva;
- profesor mašinstva.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 4. al. 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
5. Zaštitni premazi:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije - svi smerovi osim tekstilnog;
- diplomirani hemičar;
- profesor hemije;
- diplomirani inženjer metalurgije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 5. al. 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
6. Tehnologija grafičkog materijala:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije - smer grafičarstvo.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 6. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
7. Grafičko oblikovanje i pismo:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani slikar - grafičar;
- diplomirani grafičar.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 7. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
8. Hemija:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- profesor hemije;
- diplomirani hemičar;
- diplomirani inženjer tehnologije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 8. al. 2. do 4. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
9. Tehnologija gume:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije - organsko-tehnološki odsek ili smer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 9. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
10. Tehnologija materijala proizvoda za grnčara-lončara;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije, organsko-tehnološki odsek ili smer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 10. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
11. Tehnologija rada:
U zavisnosti od obrazovnog profila:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije, svi odseci osim tekstilnog;
- diplomirani grafički inženjer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 11. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
12. Praktična nastava:
U zavisnosti od obrazovnog profila:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada hemija, nemetali i grafičarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije, neorgansko-tehnološki odsek ili smer;
- diplomirani inženjer tehnologije - odsek grafičko inženjerstvo;
diplomirani grafički inženjer;
- inženjer za nemetale;
- grafički inženjer;
- položen specijalistički ispit za odgovarajući obrazovni profil odnosno V stepena stručne spreme.
Nastavnici praktične nastave, osim stručne spreme utvrđene u tački 12. al. 2. do 7. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
U području rada tekstilstvo i kožarstvo, nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz stručnih predmeta može da izvodi, i to:
1. Poznavanje materijala:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada tekstilstvo i kožarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije tekstila;
- diplomirani inženjer tehnologije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 1. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
2. Mašine i aparati:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada tekstilstvo i kožarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije tekstila;
- diplomirani inženjer tehnologije;
- inženjer tehnologije - smer proizvodnja obuće (za obrazovni profil šivač obuće);
- inženjer tehnologije - smer proizvodnja kožne galanterije i konfekcije.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 2. al. 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
3. Tekstilna vlakna:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada tekstilstvo i kožarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije tekstila.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 3. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
4. Tehnologija izrade rukavica:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada tekstilstvo i kožarstvo;
- inženjer tehnologije - smer galanterija i konfekcija.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 4. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
5. Tehnologija šivenja tekstila:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada tekstilstvo i kožarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije tekstilne konfekcije;
- inženjer tehnologije za tekstilnu konfekciju.
Nastavnici, osim stručne spreme predviđene u tački 5. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
6. Tehnologija izrade kapa:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada tekstilstvo i kožarstvo;
- inženjer tehnologije za tekstilnu konfekciju.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 6. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
7. Tehnologija šivenja obuće:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada tekstilstvo i kožarstvo;
- inženjer tehnologije - smer proizvodnja obuće.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 7. alineja 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
8. Praktična nastava:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada tekstilstvo i kožarstvo;
- diplomirani inženjer tehnologije tekstila;
- diplomirani inženjer tehnologije tekstilne konfekcije;
- inženjer tehnologije - smer proizvodnja obuće;
- inženjer tehnologije - smer galanterija i konfekcija;
- inženjer tehnologije tekstila;
- odgovarajući obrazovni profil V stepena stručne spreme odnosno položen specijalistički ispit.
Nastavnici praktične nastave, osim stručne spreme utvrđene u tački 8. al. 2. do 7. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
U području rada geodezija i građevinarstvo nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz stručnih predmeta može da izvodi, i to za:
1. Crtanje i slikanje:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada građevinarstvo;
- profesor likovnih umetnosti;
- profesor primenjenih umetnosti;
- akademski slikar;
- akademski grafičar.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 1. al. 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
2. Građevinski objekti i materijali:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada građevinarstvo;
- diplomirani inženjer arhitekture;
- diplomirani građevinski inženjer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 2. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
3. Čitanje planova:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada građevinarstvo;
- diplomirani inženjer arhitekture;
- diplomirani građevinski inženjer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 3. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
4. Tehničko crtanje sa nacrtnom geometrijom:
- diplomirani defektolog sa savladanim programom predmeta u području rada građevinarstvo;
- diplomirani inženjer arhitekture;
- diplomirani građevinski inženjer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 4. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost.
5. Tehnologija rada:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada građevinarstvo;
- diplomirani inženjer arhitekture;
- diplomirani građevinski inženjer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 5. al. 2. i 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
6. Peći i kamini:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada građevinarstvo;
- viši stručni radnik - smer za završne građevinske radove;
- nastavnik praktične nastave građevinske struke;
- viši stručni radnik građevinske struke;
- majstori, odnosno odgovarajući obrazovni profil V stepena stručne spreme ili položen specijalistički ispit.
Nastavnici praktične nastave, osim stručne spreme utvrđene u tački 6. al. 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
7. Praktična nastava:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa savladanim programom predmeta u području rada građevinarstvo;
- viši stručni radnik - smer za završne građevinske radove;
- nastavnik praktične nastave građevinske struke;
- majstori, odnosno odgovarajući obrazovni profil V stepena stručne spreme ili položen specijalistički ispit.
Nastavnici praktične nastave, osim stručne spreme utvrđene u tački 7. al. 2. do 5. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
U području rada trgovina, ugostiteljstvo i turizam, nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz stručnih predmeta može da izvodi, i to za:
1. Osnovi ugostiteljstva:
- diplomirani turizmolog;
- diplomirani ekonomista.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 1. al. 1. i 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
2. Poznavanje robe:
- diplomirani inženjer tehnologije, biohemijsko-tehnološki inženjerski odsek;
- diplomirani inženjer poljoprivrede - smer za prehrambenu tehnologiju;
- diplomirani inženjer tehnologije - prehrambeni smer.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 2. al. 1. do 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
3. Higijena i zaštita na radu:
- doktor medicine;
- profesor biologije.
Nastavnici, pored stručne spreme utvrđene u tački 3. al. 1. i 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
4. Pripremanje namirnica i praktična nastava:
- viši stručni saradnik tehnologije kuvarstva;
- viši ugostitelj;
- lice sa petim stepenom stručne spreme ili položenim specijalističkim ispitom za obrazovni profil kuvara ili konobara.
Nastavnici praktične nastave, osim stručne spreme utvrđene u tački 4. al. 1. do 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
5. Serviranje sa praktičnom nastavom:
- viši stručni saradnik tehnologije usluživanja;
- viši ugostitelj;
- lice sa V stepenom stručne spreme ili položenim specijalističkim ispitom za konobara.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 5. al. 1. do 3. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
6. Skladišno i transportno poslovanje:
- diplomirani ekonomista.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 6. alineja 1. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
7. Tehnika pakovanja sa praktičnom nastavom:
- viši stručni radnik u trgovini;
- lice sa V stepenom stručne spreme ili položenim specijalističkim ispitom za obrazovni profil trgovac.
Nastavnici, osim stručne spreme utvrđene u tački 7. al. 1. i 2. ovog člana moraju posedovati stručnu defektološku osposobljenost surdopedagoga.
U području rada Lične usluge nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz stručnih predmeta može da izvodi:
1. Higijena i prva pomoć:
- doktor medicine, specijalista za higijenu, odnosno specijalista higijene;
- doktor medicine;
- doktor stomatologije;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa prethodno stečenim srednjim obrazovanjem u četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil u području rada zdravstvo i socijalna zaštita.
Nastavnici iz al. 1. do 3. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
2. Osnove dermatologije:
- doktor medicine, specijalista dermatovenerolog;
- doktor medicine;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa prethodno stečenim srednjim obrazovanjem u četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil u području rada zdravstvo i socijalna zaštita.
Nastavnici iz al. 1. i 2. ovog člana moraju da poseduju i stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
3. Preduzetništvo:
- diplomirani ekonomist, sa savladanim programom Preduzetništva;
- diplomirani defektolog-surdopedagog, sa savladanim programom Preduzetništva.
Nastavnik iz alineje 1. mora da poseduje i stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
4. Poznavanje preparata:
- diplomirani farmaceut;
- diplomirani inženjer farmaceutskog inženjerstva;
- diplomirani inženjer hemijskog i biohemijskog inženjerstva;
- diplomirani inženjer hemije, bioorganski smer;
- diplomirani hemičar, smer hemijsko inženjerstvo;
- profesor hemije;
- diplomirani hemičar;
- diplomirani hemičar opšte hemije;
- diplomirani inženjer hemije, analitički smer;
- diplomirani inženjer tehnologije, svi odseci i smerovi osim tekstilnog;
- diplomirani inženjer organske hemijske tehnologije i polimernog inženjerstva;
- diplomirani hemičar za istraživanje i razvoj;
- diplomirani defektolog-surdopedagog, sa stečenim višim obrazovanjem za nastavnika hemije.
Nastavnici iz al. 1. do 12. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
5. Estetsko oblikovanje frizura
Estetsko pedikirsko i manikirsko oblikovanje:
- profesor likovnih umetnosti;
- diplomirani slikar - profesor likovne kulture;
- akademski slikar - likovni pedagog;
- diplomirani vajar - profesor likovne kulture;
- akademski vajar - likovni pedagog;
- diplomirani grafički dizajner - profesor likovne kulture;
- akademski grafičar - likovni pedagog;
- diplomirani grafičar - profesor likovne kulture;
- diplomirani umetnik fotografije - profesor likovne kulture;
- diplomirani umetnik novih likovnih medija - profesor likovne kulture;
- diplomirani grafičar vizuelnih komunikacija - profesor likovne kulture;
- diplomirani slikar;
- diplomirani vajar;
- lice sa završenim fakultetom primenjenih umetnosti;
- lice sa završenim fakultetom likovnih umetnosti;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa stečenim srednjim obrazovanjem za ženskog, odnosno muškog frizera;
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa stečenim srednjim obrazovanjem za pedikira i manikira.
Nastavnici iz al. 1. do 15. ovog člana moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
6. Tehnologija rada:
Za obrazovni profil ženski frizer:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa stečenim srednjim obrazovanjem za ženskog frizera;
- lice sa visokim obrazovanjem sa stečenim srednjim obrazovanjem za ženskog frizera.
Nastavnik iz alineje 2. mora da poseduje stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
Za obrazovni profil muški frizer:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa stečenim srednjim obrazovanjem za muškog frizera;
- lice sa visokim obrazovanjem sa stečenim srednjim obrazovanjem za muškog frizera.
Nastavnik iz alineje 2. mora da poseduje stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
Za obrazovni profil pedikir i manikir:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa stečenim srednjim obrazovanjem za pedikira i manikira;
- lice sa visokim obrazovanjem sa stečenim srednjim obrazovanjem za pedikira i manikira.
Nastavnik iz alineje 2. mora da poseduje i stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
7. Praktična nastava:
Za obrazovni profil ženski frizer:
- diplomirani defektolog-surdopedagog i završenom specijalizacijom - kreator ženskih frizura;
- lice sa visokim obrazovanjem i završenom specijalizacijom - kreator ženskih frizura;
- lice sa višim obrazovanjem i završenom specijalizacijom - kreator ženskih frizura;
- kreator ženskih frizura.
Nastavnici iz al. 2. do 4. moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
Za obrazovni profil muški frizer:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa završenom specijalizacijom - kreator muških frizura;
- lice sa visokim obrazovanjem i završenom specijalizacijom - kreator muških frizura;
- lice sa višim obrazovanjem i završenom specijalizacijom - kreator muških frizura;
- kreator muških frizura.
Nastavnici iz al. 2. do 4. moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
Za obrazovni profil pedikir i manikir:
- diplomirani defektolog-surdopedagog sa završenom specijalizacijom - kreator manikir-pedikir;
- lice sa visokim obrazovanjem i završenom specijalizacijom - kreator manikir-pedikir;
- lice sa višim obrazovanjem i završenom specijalizacijom - kreator manikir-pedikir;
- kreator manikir-pedikir.
Nastavnici iz al. 2. do 4. moraju da poseduju stručnu defektološku osposobljenost za rad sa nagluvim i gluvim učenicima.
Poslove stručnog saradnika može da obavlja:
1. Školski pedagog:
- diplomirani defektolog-surdopedagog;
- diplomirani pedagog;
- profesor pedagogije;
- diplomirani školski psiholog-pedagog.
2. Školski psiholog:
- diplomirani psiholog;
- diplomirani školski psiholog-pedagog;
- diplomirani pedagog - smer školsko-klinički;
- profesor psihologije.
3. Socijalni radnik:
- diplomirani socijalni radnik;
- diplomirani sociolog, odnosno profesor sociologije.
4. Zdravstveni radnik:
- doktor medicine;
- doktor stomatologije.
5. Bibliotekar:
- profesor jezika i književnosti - smer bibliotekarski;
- profesor, odnosno diplomirani filolog za opštu književnost i teoriju književnosti;
- profesor odnosno diplomirani filolog.
Poslove pomoćnog nastavnika može da obavlja:
1) U području rada poljoprivreda, proizvodnja i prerada hrane - lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje, i to:
a) u oblasti poljoprivreda:
- poljoprivredni tehničar;
- tehničar hortikulture;
- poljoprivredni proizvođač.
b) u oblasti proizvodnja i prerada hrane:
- prehrambeni tehničar;
- tehničar za biotehnologiju;
- tehničar za preradu namirnica biljnog porekla;
- tehničar za preradu namirnica životinjskog porekla;
- pekar;
- mesar.
2) u području rada šumarstvo i obrada drveta, oblast prerada drveta - lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem i četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje:
- tehničar za primarnu obradu drveta;
- tehničar za finalnu obradu drveta;
- stolar;
- proizvođač primarnih proizvoda od drveta;
- proizvođač finalnih proizvoda od drveta;
- tapetar - dekorater.
3) u području rada mašinstvo i obrada metala - lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje:
- metalostrugar;
- metaloglodač;
- metalobrusač;
- metalobušač;
- zavarivač;
- limar;
- autolimar;
- automehaničar.
4) u području rada geologija, rudarstvo i metalurgija, oblast metalurgija:
a) lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem i četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje:
- tehničar za preradu metala;
- metalurški tehničar;
- obrađivač plemenitih metala;
b) lice koje je steklo specijalističko obrazovanje za obrazovni profil:
- zlatar - draguljar.
5) U području rada hemija, nemetali i grafičarstvo - lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje, i to:
a) u oblasti hemija i nemetali:
- hemijsko-tehnološki tehničar;
- tehničar za polimere;
- tehničar u industriji nemetala;
- nanosilac zaštitnih prevlaka;
- gumar;
- plastičar;
- keramičar;
- izrađivač građevinskih materijala;
b) u oblasti grafičarstvo:
- tehničar štampe;
- tehničar grafičke dorade;
- ofsetmašinista;
- sitoštampar;
- knjigovezac;
- kartonažer.
6) U području rada tekstilstvo i kožarstvo - lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje, i to:
a) u oblasti tekstilstvo:
- tekstilni tehničar;
- konfekcijski tehničar;
- tehničar - modelar odeće;
- konfekcionar krojač;
- tekstilni radnik;
b) u oblasti kožarstvo:
- kožarski tehničar;
- tehničar - modelar kože;
- konfekcionar kože i krzna;
- obućar;
- galanterista.
7) U području rada geodezija i građevinarstvo, oblast građevinarstvo - lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem i četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje:
- izvođač osnovnih građevinskih radova;
- izvođač instalaterskih i završnih građevinskih radova;
- dekorater zidnih površina;
- polagač obloga.
8) U području rada trgovina, ugostiteljstvo i turizam:
a) u oblasti trgovina - lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje:
- trgovinski tehničar;
- trgovac;
b) u oblasti ugostiteljstvo:
(1) lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje:
- ugostiteljski tehničar;
- kulinarski tehničar;
- kuvar;
- konobar;
(2) lice koje je steklo specijalističko obrazovanje za obrazovni profil:
- kuvar specijalista;
- konobar specijalista.
9) u području rada lične usluge - lice koje je steklo srednje obrazovanje u trogodišnjem ili četvorogodišnjem trajanju za obrazovni profil, odnosno zanimanje:
- muški frizer;
- ženski frizer;
- frizer.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se počev od školske 1997/98. godine.
Samostalni član Pravilnika o dopunama
Pravilnika o vrsti stručne spreme nastavnika, stručnih saradnika i saradnika u nastavi u srednjim školama koje ostvaruju nastavne planove i programe za nagluve i gluve učenike
("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 9/98)
Član 2
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se počev od školske 1999/2000. godine.
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o vrsti stručne spreme nastavnika, stručnih saradnika i saradnika u nastavi u srednjim školama koje ostvaruju nastavne planove i programe za nagluve i gluve učenike
("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 24/2004)
Član 4
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o vrsti stručne spreme nastavnika, stručnih saradnika i saradnika u nastavi u srednjim školama koje ostvaruju nastavne planove i programe za nagluve i gluve učenike
("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 2/2009)
Član 4
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku", a primenjivaće se od školske 2009/2010. godine.