STATUT

INŽENJERSKE KOMORE SRBIJE

("Sl. glasnik RS", br. 88/2005 i 16/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim statutom uređuju se ciljevi i zadaci, unutrašnja organizacija Inženjerske komore Srbije (u daljem tekstu: Komora), izbor i delokrug njenih organa, način vršenja javnih ovlašćenja i druga pitanja vezana za rad Komore.

Član 2

Komora je organizacija nosilaca licenci kojima je u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji (u daljem tekstu: Zakon) izdata licenca odgovornog planera, odgovornog urbaniste, odgovornog projektanta i odgovornog izvođača radova.

Član 3

Naziv Komore je Inženjerska komora Srbije.

Sedište Komore je u Beogradu.

Pri poslovanju sa inostranstvom kao naziv Komore upotrebljava se Serbian Chamber of Engineers.

Član 4

Komora ima svojstvo pravnog lica sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom i ovim statutom.

Član 5

Komoru predstavlja i zastupa predsednik Komore.

Član 6

Za svoje obaveze Komora odgovara svim svojim sredstvima.

Sredstva za rad Komore obezbeđuju se na način propisan Zakonom i ovim statutom.

Član 7

Komora ima grb, znak i zastavu.

Komora ima pečat heksagonalnog (šestougaonog) oblika, prečnika opisanog kruga 3,46 cm.

U sredini pečata je grb Komore oko kojeg je u koncentričnom krugu ispisano: Republika Srbija, Inženjerska komora Srbije, Beograd.

Dan Komore je 14. juni.

Član 8

Rad Komore i njenih organa je javan, osim u slučajevima propisanim ovim statutom.

Član 9

Članovi Komore su jednaki u pravima, obavezama i odgovornostima u Komori.

Članovi Komore imaju naročito sledeća prava i dužnosti:

1) da poštuju Statut i Etički kodeks Komore;

2) da neguju dobre poslovne običaje svoje struke i poštuju profesionalne standarde i normative;

3) da pokreću i razmatraju sva pitanja iz delatnosti Komore sa ciljem unapređenja organizovanja u pružanju usluga u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja, izgradnje objekata i drugih oblasti značajnih za planiranje i izgradnju;

4) da učestvuju u donošenju programa i planova rada Komore;

5) da biraju i da budu birani u organe Komore;

6) da neposredno, ili preko svojih predstavnika u organima Komore i telima matičnih sekcija u sastavu Komore, daju predloge, sugestije i mišljenja radi donošenja odluka, zaključaka i drugih akata u cilju zaštite opšteg i pojedinačnog interesa u obavljanju poslova iz oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, izgradnje objekata i drugih oblasti značajnih za planiranje i izgradnju;

7) da iniciraju i predlažu osnivanje podsekcija, komisija i drugih oblika organizovanja i rada u Komori;

8) da koriste poslovne i druge informacije kojima raspolaže Komora;

9) da koriste stručnu i drugu pomoć, kao i usluge koje vrši Komora u okviru ostvarivanja svojih ciljeva i zadataka;

10) da koriste lični pečat člana Komore pod uslovima propisanim opštim aktom Komore;

11) da uredno plaćaju članarinu i obezbeđuju uslove za efikasan rad Komore;

12) da poštuju i primenjuju sve odluke, cenovnike, normative, normative radova i ostala dokumenta iz struke i delatnosti struke, koje donese ili usvoji Komora.

II CILJEVI I ZADACI KOMORE

Član 10

Osnovni ciljevi i zadaci Komore su da:

1) utvrđuje profesionalna prava i dužnosti i etičke norme ponašanja članova u obavljanju poslova planiranja, projektovanja i izvođenja radova (u daljem tekstu: Etički kodeks);

2) utvrđuje ispunjenost uslova za izdavanje, odnosno oduzimanje licence za odgovornog planera, odgovornog urbanistu, odgovornog projektanta i odgovornog izvođača radova u skladu sa Zakonom, Pravilnikom o uslovima i postupku za izdavanje i oduzimanje licence za odgovornog urbanistu, projektanta, izvođača radova i odgovornog planera (u daljem tekstu: Pravilnik) i opštim aktima Komore;

3) proverava usklađenost izdatih licenci po propisima drugih zemalja;

4) vodi evidenciju lica iz tačke 2. ovog člana;

5) organizuje Sud časti za utvrđivanje povreda profesionalnih standarda i normativa (profesionalne odgovornosti), kao i za izricanje mera za te povrede;

6) redovno informiše članove Komore o svim bitnim aktivnostima Komore i njenih članova;

7) uređuje i unapređuje uslove za obavljanje stručnih poslova u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja, izgradnje objekata i drugih oblasti značajnih za planiranje i izgradnju;

8) prati i utiče na razvoj profesionalnih odnosa u struci obezbeđujući uslove svojim članovima za takvu delatnost;

9) obezbeđuje sigurnost i zaštitu opštih i pojedinačnih profesionalnih interesa članova;

10) donosi normative i kriterijume za procenu vrednosti poslova iz delatnosti članova;

11) prati rad svojih članova i primenu pravila profesionalne etike;

12) predlaže nadležnim organima donošenje odgovarajućih propisa i sarađuje sa odgovarajućim ministarstvima i državnim organima u pripremi i primeni zakonske i druge regulative koja se odnosi na oblasti delatnosti Komore;

13) uspostavlja, održava i unapređuje saradnju sa drugim inženjerskim komorama i drugim srodnim organizacijama i institucijama u zemlji i inostranstvu;

14) organizuje i učestvuje u pripremi stručnih skupova i pruža pomoć u izdavanju publikacija od interesa za struku i delatnost članova;

15) obavlja poverene poslove veštačenja i ekspertize i druge poverene poslove, kao i poslove od značaja za profesionalnu praksu i usavršavanje rada članova Komore;

16) organizuje arbitražno rešavanje sporova u skladu sa Zakonom o arbitraži.

III ORGANI KOMORE

Član 11

Organi Komore jesu:

1) Skupština Komore;

2) Upravni odbor;

3) Nadzorni odbor;

4) predsednik Komore.

1. Skupština Komore

Član 12

Skupština Komore je najviši organ Komore sa pravima i obavezama utvrđenim Zakonom i ovim statutom.

Član 13

Skupština Komore ima 120 članova.

U Skupštinu Komore svaka matična sekcija bira po pet članova, a ostale članove Skupštine do ukupnog broja, matične sekcije biraju srazmerno svom učešću u ukupnom broju članova Komore, utvrđenom na dan raspisivanja izbora.

Član 14

Izbori za članove Skupštine Komore u Matičnoj sekciji planera obavljaju se na nivou Matične sekcije kao celine.

Izbori za članove Skupštine Komore u matičnim sekcijama urbanista, projektanta i izvođača radova obavljaju se po izbornim jedinicama - regionalnim centrima.

Prilikom izbora za članove Skupštine Komore obezbeđuje se zastupljenost članova u Skupštini Komore po regionalnom i strukovnom principu.

Postupak kandidovanja, kriterijumi zastupljenosti članova u Skupštini Komore po regionalnom i strukovnom principu i način izbora za članove Skupštine Komore, bliže se uređuju Pravilnikom o izboru članova Skupštine Komore koji donosi Skupština Komore.

Organ za sprovođenje izbora je izborna komisija Komore.

Član 15

Skupština Komore:

1) donosi Statut;

2) donosi godišnji plan i program rada Komore;

3) donosi finansijski plan i usvaja izveštaj o finansijskom poslovanju Komore;

4) usvaja izveštaj o radu Upravnog odbora Komore;

5) usvaja izveštaj o radu Nadzornog odbora Komore;

6) usvaja izveštaj o radu Suda časti;

7) donosi Etički kodeks Komore;

8) bira i razrešava predsednika i potpredsednika Skupštine Komore;

9) bira i razrešava predsednika i potpredsednika Upravnog odbora Komore;

10) konstatuje imenovanje i prestanak mandata članova Upravnog i Nadzornog odbora koje imenuje nadležno Ministarstvo i konstatuje članstvo po položaju predsednika izvršnih odbora matičnih sekcija;

11) bira i razrešava dva člana Upravnog odbora - po jednog predstavnika matične sekcije projektanata i matične sekcije izvođača radova;

12) bira i razrešava predsednika i člana Nadzornog odbora Komore, koji nisu imenovani od strane nadležnog Ministarstva;

13) bira i razrešava odnosno konstatuje opoziv za članove izvršnih odbora matičnih sekcija planera, urbanista kao i članove matičnih sekcija projektanata i izvođača radova koji nisu članovi po položaju;

14) konstatuje članstvo po položaju i opoziv predsednika podsekcija u izvršnim odborima projektanata i izvođača radova;

15) utvrđuje Listu sudija Suda časti na osnovu predloga izvršnih odbora matičnih sekcija;

16) usvaja znamenja Komore (grb, znak i zastava);

17) donosi odluku o visini naknade za izdavanje licence i članarine, uz saglasnost nadležnog ministarstva;

18) utvrđuje stavove i daje smernice za rad organa i tela Komore;

19) rešava po svim pitanjima dostavljenim od Upravnog odbora Komore;

20) donosi Poslovnik o svom radu;

21) donosi Pravilnik o izboru članova Skupštine Komore;

22) donosi odluku o obrazovanju regionalnih centara na predlog Upravnog odbora;

23) obavlja druge poslove predviđene Zakonom i ovim statutom.

Član 16

Skupština Komore ima predsednika i potpredsednika.

U slučaju odsutnosti, ili sprečenosti predsednika Skupštine, zamenjuje ga potpredsednik Skupštine Komore.

Član 17

Redovnu sednicu Skupštine Komore predsednik Skupštine Komore saziva najmanje jednom godišnje.

Na predlog Upravnog odbora, Nadzornog odbora, predsednika Komore ili najmanje jedne trećine članova Skupštine Komore, predsednik Skupštine je dužan da sazove vanrednu sednicu Skupštine Komore u roku od 30 dana od dana prijema predloga.

Predlog iz stava 2. ovog člana mora biti sastavljen u pisanoj formi s predlogom tačaka dnevnog reda i materijalom koji se odnosi na predlog.

U slučaju da predsednik Skupštine Komore ne sazove sednicu u roku određenom u stavu 2. ovog člana, predlagač može sazvati sednicu Skupštine Komore u daljem roku od 30 dana.

Član 18

Skupština Komore radi u javnim sednicama, a sednica može biti održana ukoliko joj prisustvuje više od polovine članova.

Na predlog predsednika Skupštine, javnim glasanjem većine prisutnih članova Skupštine, sednica se može proglasiti zatvorenom.

Sednicom Skupštine Komore rukovodi predsednik Skupštine Komore.

Glasanje u Skupštini Komore je po pravilu javno.

Na predlog predsednika Skupštine, javnim glasanjem većine prisutnih članova Skupštine, glasanje po pojedinim tačkama dnevnog reda na sednici Skupštine Komore može se obaviti tajno.

Glasanje za utvrđivanje Liste sudija Suda časti je tajno.

Skupština Komore odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Statut Komore i njegove izmene i dopune Skupština Komore donosi većinom glasova od ukupnog broja članova Skupštine Komore.

Član 19

Mandat članova Skupštine Komore, predsednika i potpredsednika Skupštine Komore traje četiri godine i mogu biti birani najviše dva puta uzastopno.

Predsednik i potpredsednik Skupštine Komore ima pravo na nadoknadu za svoj rad.

2. Upravni odbor

Član 20

Upravni odbor je organ Komore koji vrši prava i dužnosti utvrđene ovim statutom i drugim opštim aktima.

Upravni odbor ima 11 članova, i to: predsednika, potpredsednika, tri predstavnika koje imenuje nadležno ministarstvo, predsednike izvršnih odbora matičnih sekcija, po položaju i po jedan iz reda članova Matične sekcije projektanta i Matične sekcije izvođača radova.

Mandat predsednika, potpredsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine i mogu biti birani najviše dva puta uzastopno.

Predsednik Upravnog odbora je predsednik Komore.

U slučaju da je članovima Upravnog odbora istekao mandat, a da novi nisu izabrani, postojećim članovima Upravnog odbora mandat se automatski produžava do izbora novih članova.

Predsednik, potpredsednik i članovi Upravnog odbora imaju pravo na nadoknadu za svoj rad.

Član 21

Upravni odbor:

1) utvrđuje predlog Statuta i drugih opštih akata koje donosi Skupština Komore;

2) utvrđuje predlog Etičkog kodeksa Komore;

3) utvrđuje predlog godišnjeg plana i programa rada Komore;

4) usklađuje godišnje planove i programe rada matičnih sekcija;

5) utvrđuje predlog finansijskog plana;

6) priprema izveštaj o finansijskom poslovanju Komore;

7) priprema izveštaj o svom radu i dostavlja ga Skupštini Komore;

8) usvaja izveštaje o radu izvršnih odbora matičnih sekcija;

9) predlaže znamenja Komore (grb, znak i zastava);

10) priprema materijale koje razmatra i usvaja Skupština Komore;

11) sprovodi odluke zaključke i druga akta Skupštine Komore;

12) donosi Pravilnik Suda časti Komore;

13) donosi Pravilnik o nagradama Komore;

14) donosi Pravilnik o počasnim članovima komore;

15) donosi Pravilnik o izdavačkoj delatnosti;

16) donosi Pravilnik o arbitraži;

17) donosi odluku o promeni sedišta Komore;

18) utvrđuje vrste licenci koje Komora izdaje, na predlog izvršnih odbora matičnih sekcija;

19) donosi odluke o izdavanju licenci i donosi rešenja o odbijanju zahteva za izdavanje licenci, na predlog izvršnih odbora matičnih sekcija;

20) donosi rešenja o oduzimanju licenci na osnovu izvršne odluke Suda časti kojom je izrečena mera oduzimanja licence;

21) utvrđuje usklađenost licenci koje izdaju druge inženjerske komore sa principima i pravilima ove komore, na predlog matičnih sekcija;

22) odlučuje o prigovorima protiv odluka Suda časti;

23) imenuje i razrešava sudije Suda časti na predlog predsednika Upravnog odbora;

24) imenuje i razrešava tužioca i branioca i njihove zamenike, na predlog predsednika Upravnog odbora;

25) utvrđuje cenovnik minimalnih cena usluga članova Komore, na predlog izvršnih odbora matičnih sekcija;

26) prati rad matičnih sekcija;

27) donosi odluku o organizovanju regionalnih odbora sekcija i podsekcija;

28) odlučuje o institucionalnim oblicima saradnje, u skladu sa zakonom i Statutom Komore;

29) ostvaruje saradnju sa srodnim profesionalnim organizacijama;

30) organizuje i obezbeđuje obavljanje poverenih poslova, kao i poslova od značaja za profesionalnu praksu i usavršavanje rada članova Komore;

31) bira i razrešava sekretara Komore;

32) donosi Pravilnik o radu Sekretarijata i druga opšta akta čije donošenje nije u nadležnosti Skupštine Komore;

33) donosi Pravilnik o računovodstvu;

34) donosi Poslovnik o svom radu;

35) obrazuje povremena i stalna radna tela za izvršavanje poslova iz svoje nadležnosti;

36) obavlja druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost ovim statutom, drugim opštim aktima i odlukama Skupštine Komore.

Za vršenje određenih poslova Upravni odbor može obrazovati Komisije. Odlukom o obrazovanju komisije uređuje se njen delokrug rad i sastav. Članovi komisije imaju pravo na nadoknadu za svoj rad.

Član 22

Upravni odbor radi u sednicama kojima mora prisustvovati većina od ukupnog broja njegovih članova, a odlučuje većinom glasova članova Upravnog odbora.

Sednice Upravnog odbora zakazuje predsednik Upravnog odbora.

Radom Upravnog odbora rukovodi predsednik Upravnog odbora.

U odsustvu predsednika sednicom Upravnog odbora rukovodi potpredsednik.

Redovne sednice održavaju se najmanje jednom mesečno.

Vanredne sednice Upravnog odbora predsednik Upravnog odbora dužan je da sazove u roku ne dužem od petnaest dana, ukoliko to pisanim zahtevom od njega zatraži predsednik Skupštine Komore, najmanje trećina članova Upravnog odbora, Nadzorni odbor ili izvršni odbor jedne matične sekcije.

Upravni odbor za svoj rad odgovara Skupštini Komore.

Upravni odbor podnosi izveštaj o svom radu Skupštini Komore, najmanje jednom godišnje.

3. Nadzorni odbor

Član 23

Nadzorni odbor je samostalni organ Komore koji vrši kontrolu zakonitosti rada Komore, kontrolu finansijskog poslovanja Komore, ostvaruje uvid u izvršavanje obaveza članova Komore i vrši kontrolu raspolaganja sredstvima Komore.

Član 24

Nadzorni odbor ima tri člana, i to: predsednika i jednog člana koje bira Skupština Komore iz reda članova Komore, a jednog člana imenuje nadležno ministarstvo.

Nadzorni odbor radi u sednicama koje se održavaju najmanje kvartalno.

Sednice Nadzornog odbora saziva predsednik.

Nadzorni odbor donosi odluke većinom glasova ukupnog broja članova.

Predsednik Nadzornog odbora dužan je da sazove u roku ne dužem od petnaest dana, sednicu na zahtev predsednika Skupštine Komore, predsednika Komore, jednog člana Nadzornog odbora ili Izvršnog odbora jedne matične sekcije.

Član 25

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine i mogu biti birani najviše dva puta uzastopno.

U slučaju da je članovima Nadzornog odbora istekao mandat, a da novi nisu izabrani, postojećim članovima Nadzornog odbora mandat se automatski produžava do izbora novih članova.

Član 26

Nadzorni odbor:

1) vrši kontrolu zakonitosti rada Komore;

2) pregleda periodične i godišnje obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;

3) utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta vode uredno i u skladu sa propisima, a može ih dati na veštačenje;

4) izveštava o godišnjim računovodstvenim iskazima i izveštajima o poslovanju Komore koji se podnose Skupštini Komore;

5) priprema izveštaj o svom radu i dostavlja ga Skupštini Komore;

6) donosi Poslovnik o svom radu;

7) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i ovim statutom.

U obavljanju poslova iz stava 1. ovog člana Nadzorni odbor ima pravo uvida u poslovne i finansijske knjige.

Članovi Nadzornog odbora imaju pravo prisustvovanja sednicama Skupštine Komore, Upravnog odbora i izvršnih odbora matičnih sekcija.

Za vršenje određenih stručnih poslova iz tačke 2. do 4. stava 1. ovog člana, Nadzorni odbor može angažovati ovlašćeno stručno lice, odnosno ovlašćenu instituciju, u skladu sa zakonom. Sredstva za rad po osnovu angažovanja obezbeđuju se u skladu sa članom 84. ovog statuta.

Član 27

Nadzorni odbor za svoj rad neposredno odgovara Skupštini Komore.

Nadzorni odbor podnosi izveštaj o svom radu Skupštini Komore, najmanje jednom godišnje.

Članovi Nadzornog odbora ne mogu biti članovi Upravnog odbora i izvršnog odbora matične sekcije.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na nadoknadu za svoj rad.

4. Predsednik Komore

Član 28

Predsednik Komore:

1) predstavlja i zastupa Komoru i odgovaran je za zakonitost rada Komore;

2) rukovodi radom Komore i usklađuje rad i aktivnosti Komore i njenih organa;

3) priprema predloge opštih akata i odluka koje donosi Upravni odbor;

4) donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova Sekretarijata Komore;

5) organizuje, usmerava i vrši koordinaciju saradnje sa odgovarajućim ministarstvima i drugim organima i organizacijama;

6) daje punomoćja drugim licima za predstavljanje i zastupanje Komore u zemlji i inostranstvu;

7) obavlja i druge poslove određene ovim statutom, ili drugim opštim aktom Komore.

Za svoj rad predsednik Komore odgovara Skupštini Komore i Upravnom odboru.

Predsednika Komore u odsustvu zamenjuje potpredsednik Upravnog odbora.

Mandat predsednika Komore traje četiri godine i može biti biran najviše dva puta uzastopno.

Određena ovlašćenja iz svog delokruga predsednik Komore može preneti na članove Upravnog odbora i sekretara Komore.

IV SUD ČASTI

Član 29

Sud časti broji 25 sudija.

Sudije Suda časti imenuje i razrešava Upravni odbor iz reda članova Komore sa Liste sudija Suda časti koju je utvrdila Skupština Komore na predlog izvršnih odbora matičnih sekcija.

Lista sudija iz stava 2. ovog člana broji 35 sudija, i to: tri iz matične sekcije planera, četiri iz matične sekcije urbanista, po 14 iz matične sekcije projektanata i matične sekcije izvođača radova i čine je kandidati koji su dobili najveći broj glasova, s tim da matične sekcije u kojima su organizovane podsekcije svaka podsekcija bude zastupljena najmanje sa po dvoje sudija.

Predlog Liste sudija iz stava 2. ovog člana broji 50 kandidata, i to: četiri iz matične sekcije planera, šest iz matične sekcije urbanista i po 20 iz matične sekcije projektanata i matične sekcije izvođača radova.

Prilikom predlaganja i imenovanja sudija Suda časti, izvršni odbor matične sekcije, predsednik Upravnog odbora i Upravni odbor dužni su da se pridržavaju pariteta iz st. 3. i 4. ovog člana.

Član 30

Predsednik Suda časti bira se iz redova sudija, većinom glasova svih sudija.

Predsednika Suda časti, u slučaju sprečenosti ili odsutnosti, zamenjuje zamenik predsednika, koga imenuje i razrešava predsednik Suda iz reda sudija.

Član 31

Mandat sudija Suda časti traje četiri godine, s tim da ista lica mogu biti ponovo birana.

Mandat predsednika i zamenika predsednika Suda časti traje dve godine, s tim da ista lica mogu biti ponovo birana.

Prestanak mandata predsednika Suda časti povlači i prestanak mandata zamenika predsednika Suda časti.

Član 32

Sudije Suda časti ne mogu biti istovremeno i članovi Skupštine, Upravnog odbora i Nadzornog odbora Komore.

Član 33

Optužbu u postupku pred Sudom časti zastupa tužilac Komore.

Odbranu u postupku zastupa branilac Komore.

Tužilac Komore i Branilac Komore ne mogu istovremeno biti članovi Upravnog odbora i Nadzornog odbora Komore.

Tužilac i branilac Komore imaju zamenike.

Član 34

Sud časti sudi u veću od tri člana.

Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, pod uslovima propisanim Pravilnikom Suda časti Komore, Sud sudi u veću od 5 članova.

Predsedavajućeg i članove veća određuje predsednik Suda časti.

Predsedavajućeg i jednog člana veća, predsednik Suda časti određuje iz matične sekcije u čijem sastavu se nalazi član protiv kojeg je pred Sudom časti pokrenut postupak za utvrđivanje odgovornosti.

Predsednik Suda časti dužan je da u predlog sastava veća uvrsti najmanje jednog člana iz oblasti na koju se odnosi predmet o kome Sud časti raspravlja.

Član 35

Pred Sudom časti odgovaraju članovi Komore.

Odgovornost članova Komore utvrđuje se na osnovu Zakona, Pravilnika, Etičkog kodeksa i ovog statuta.

Član 36

Sud časti, kao nezavistan i samostalan organ, utvrđuje odgovornost i izriče mere članovima Komore zbog povreda profesionalnih standarda i normativa (profesionalne odgovornosti).

Pod povredom profesionalnih standarda i normativa, u smislu stava 1. ovog člana, podrazumeva se nesavesno i nestručno obavljanje poslova za koje je članu Komore izdata licenca, kao i postupanje protivno profesionalnim pravima i dužnostima i etičkim normama ponašanja članova u obavljanju poslova izrade prostornih i urbanističkih planova, projektovanja i izvođenja radova (Etički kodeks).

Član 37

Ukoliko Sud časti utvrdi odgovornost člana Komore zbog povreda propisanih članom 36. ovog statuta, Sud časti izriče sledeće mere:

1) javnu opomenu sa objavljivanjem na sednici Upravnog odbora Komore;

2) javnu opomenu sa objavljivanjem u štampi i

3) oduzimanje licence.

Mera oduzimanja licence izriče se za period od šest meseci do pet godina.

Pored mera iz stava 1. ovog člana, Sud časti može da izrekne i meru bezbednosti zabrane učešća u radu organa Komore.

Mera bezbednosti iz stava 3. ovog člana izriče se u trajanju do 5 godina.

Član 38

Protiv odluke Suda časti kojom je izrečena mera iz člana 37. ovog statuta može se izjaviti prigovor Upravnom odboru Komore u roku od 15 dana. Odluka Upravnog odbora po prigovoru je konačna.

Radi izvršenja izrečene mere iz člana 37. stav 1. tač. 1. i 3. ovog statuta, Sud časti dostavlja izvršnu odluku Upravnom odboru, u roku od tri dana od dana nastupanja izvršnosti.

U izvršenju mera iz stava 2. ovog člana, Upravni odbor na prvoj narednoj sednici od dana prijema izvršne odluke:

1) objavljuje izreku odluke;

2) donosi rešenje o oduzimanju licence.

Mera iz člana 37. stav 1. tačka 2. ovog statuta, izvršava se objavljivanjem izreke odluke u najmanje jednom dnevnom listu koji izlazi na celokupnoj teritoriji Republike Srbije, koje u izreci odluke odredi sudsko veće uz istovremeno objavljivanje na internet prezentaciji Komore.

Član 39

Sud časti podnosi izveštaj o svom radu Skupštini Komore, najmanje jednom godišnje.

Član 40

Organizacija, sastav, način izbora i razrešenja sudija Suda časti, tužioca i branioca, postupak i rad Suda bliže se uređuju Pravilnikom Suda časti Komore.

Predsednik Suda časti, sudije, tužilac, branilac i zamenici imaju pravo na nadoknadu za svoj rad.

V PRAVA, DUŽNOSTI, NAČIN IZBORA I OPOZIVA ČLANOVA ORGANA KOMORE

Član 41

Članovi organa Komore imaju sledeća prava i dužnosti:

1) da redovno prisustvuju sastancima organa Komore, čiji su članovi;

2) da o radu svojih organa obaveštavaju matične sekcije čiji su članovi i da se staraju da se one izjasne o pitanjima i opštim aktima koji su im dostavljeni na mišljenje;

3) da daju predloge i inicijative za unapređenje rada Komore;

4) da podnose izveštaj o tekućim problemima u radu matičnih sekcija i njihovih tela, čiji su oni članovi;

5) da izvršavaju odluke, naloge i zaključke organa Komore.

Član 42

Za člana organa Komore, odnosno nosioca funkcije može biti izabran samo član Komore kome nije izrečena mera bezbednosti iz člana 37. ovog statuta.

Član organa odnosno nosilac funkcije razrešava se funkcije pre isteka mandata ukoliko mu je izrečena mera bezbednosti iz člana 37. ovog statuta.

Smetnja za izbor odnosno imenovanje iz stava 1. ovog člana traje dok traje mera bezbednosti.

Član 43

Izbore za članove Skupštine Komore raspisuje predsednik Skupštine Komore najkasnije tri meseca pre isteka mandata članova Skupštine Komore, na način bliže propisan Pravilnikom o izboru članova Skupštine Komore i imenuje izbornu komisiju Komore.

Član 44

Članu organa, odnosno nosiocu funkcije prestaje mandat pre isteka vremena na koje je izabran:

1) ukoliko izgubi svojstvo člana Komore;

2) opozivom;

3) ostavkom i

4) razrešenjem.

Član 45

Član organa može biti opozvan ukoliko:

1) duže od šest meseci ne vrši svoju dužnost ili je ne vrši u skladu sa svojom funkcijom;

2) bez opravdanog razloga ne učestvuje ili neredovno učestvuje u radu organa Komore;

3) ne izvršava zaključke i stavove organa Komore za čije je izvršenje zadužen;

4) matičnu sekciju čiji je član ne obaveštava o svom radu u organima Komore;

5) svojim radom i ponašanjem nanosi štetu ugledu Komore;

6) nadležno ministarstvo opozove svog predstavnika u Upravnom odboru ili u Nadzornom odboru.

Član organa, čiji je rad Skupština Komore nepovoljno ocenila, opoziva se.

Član 46

Postupak za opoziv člana organa odnosno nosilaca funkcije može pokrenuti organ čiji se član opoziva.

Opoziv članova organa odnosno nosilaca funkcije vrši se po postupku za njihov izbor.

Član organa, odnosno nosilac funkcije učestvuje u radu organa odnosno obavlja funkciju do okončanja postupka opoziva, ali najduže do tri meseca.

Član 47

Skupština Komore može razrešiti člana organa i pre isteka mandata.

Ukoliko Skupština Komore ne usvoji izveštaj o radu Upravnog odbora Komore, smatra se da je opozvala Upravni odbor u celini.

Ukoliko Skupština Komore ne usvoji izveštaj o radu Nadzornog odbora, smatra se da je opozvala Nadzorni odbor u celini.

U slučaju iz st. 2. i 3. ovog člana predsednik Skupštine Komore je obavezan da, u roku koji ne može biti duži od 60 kalendarskih dana od dana održavanja sednice Skupštine, sazove novu sednicu Skupštine Komore radi izbora članova Upravnog odbora, odnosno Nadzornog odbora.

U slučaju iz st. 2. i 3. ovog člana predsednik Skupštine Komore je obavezan da obavesti nadležno ministarstvo radi imenovanja njihovog predstavnika.

U slučaju iz stava 2. ovog člana izvršni odbori matičnih sekcija obavezni su da, u roku od 30 dana od dana održavanja sednice Skupštine Komore, izvrše ponovni izbor predsednika izvršnih odbora matičnih sekcija.

U slučaju iz st. 2. i 3. ovog člana dosadašnji Upravni odbor, odnosno Nadzorni odbor nastavljaju sa radom do izbora novog Upravnog odbora, odnosno Nadzornog odbora.

Član 48

(Brisan)

Član 49

Ukoliko se za vreme trajanja mandata smanji broj članova organa Komore vrši se dopunski izbor.

Mandat naknadno izabranom članu organa Komore ističe kada i mandat ostalim članovima organa.

Dopunski izbor vrši se po postupku za redovni izbor.

Član 50

Član Komore može biti biran, odnosno imenovan najviše u dva organa.

Član 50a

Odredbe ovog statuta o pravima, dužnostima, načina izbora i opoziva članova organa Komore, izuzev člana 50, shodno se primenjuju i na izvršne odbore matičnih sekcija.

Ukoliko Upravni odbor ne usvoji izveštaj o radu izvršnog odbora matične sekcije smatra se da je izvršni odbor opozvan u celini.

U slučaju iz stava 2. ovog člana predsednik Upravnog odbora je obavezan da obavesti predsednika Skupštine radi sazivanja nove sednice Skupštine Komore radi izbora izvršnih odbora.

VI UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA KOMORE

1. Matične sekcije

Član 51

Matične sekcije su osnovni oblik organizovanja članova Komore, radi ostvarivanja ciljeva i zadataka Komore koji su određeni Zakonom i ovim statutom, kao i zajedničkih interesa članova u obavljanju poslova u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja i izgradnje objekata.

Član Komore istovremeno može biti član više matičnih sekcija, pod uslovima propisanim Zakonom i ovim statutom.

Član 52

U sastavu Komore postoje:

1) Matična sekcija planera;

2) Matična sekcija urbanista;

3) Matična sekcija projektanata,

4) Matična sekcija izvođača radova.

2. Izvršni odbor matične sekcije

Član 53

Organ matične sekcije je Izvršni odbor matične sekcije.

Izvršni odbor matične sekcije upravlja radom matične sekcije.

Izvršni odbor matične sekcije planera ima pet članova.

Izvršni odbor matične sekcije urbanista ima jedanaest članova.

Izvršni odbori matične sekcije projektanata i matične sekcije izvođača radova imaju po petnaest članova.

Predsednici podsekcija su članovi Izvršnog odbora matične sekcije po svom položaju.

Izvršni odbor matične sekcije bira predsednika i zamenika predsednika iz reda svojih članova.

Predsednik Izvršnog odbora matične sekcije je po funkciji član Upravnog odbora.

Član Komore ne može istovremeno biti član više izvršnih odbora matičnih sekcija.

Izvršni odbor matične sekcije radi u sednicama kojima mora prisustvovati većina od ukupnog broja njegovih članova, a odlučuje većinom glasova članova izvršnog odbora.

Mandat predsednika i članova Izvršnog odbora matične sekcije traje četiri godine i mogu biti birani najviše dva puta uzastopno.

U slučaju da je predsedniku i članovima izvršnog odbora matične sekcije istekao mandat, a da novi nisu izabrani, postojećem predsedniku i članovima izvršnog odbora matične sekcije mandat se automatski produžava do izbora novog predsednika i novih članova.

Članovi izvršnog odbora matične sekcije imaju pravo na nadoknadu za svoj rad.

Član 54

Izvršni odbor matične sekcije:

1) predlaže godišnji plan i program rada matične sekcije;

2) donosi Pravilnik o načinu organizovanja podsekcija;

3) koordinira i daje smernice za rad podsekcija u svom sastavu;

4) predlaže Upravnom odboru cenovnik minimalnih cena usluga članova matične sekcije;

5) predlaže Upravnom odboru vrste licenci;

6) predlaže Upravnom odboru donošenje odluka o izdavanju licenci;

7) predlaže Upravnom odboru donošenje odluke o odbijanju zahteva za izdavanje licenci;

8) predlaže Skupštini kandidate za sudije Suda časti;

9) podnosi Upravnom odboru najmanje jednom u tri meseca izveštaje o izvršavanju programa i plana rada matične sekcije u smislu člana 84. ovog statuta;

10) stara se o sprovođenju usvojenog plana i programa rada matične sekcije;

11) donosi Poslovnik o svom radu;

12) usvaja izveštaje o radu regionalnih obora sekcija odnosno podsekcija;

13) obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost ovim statutom, drugim opštim aktima i odlukama Upravnog odbora.

Za vršenje određenih poslova Izvršni odbor sekcije može obrazovati komisije. Odlukom o obrazovanju komisije utvrđuje se njen delokrug i sastav. Članovi komisije imaju pravo na nadoknadu za svoj rad.

Član 55

Članove izvršnih odbora matičnih sekcija planera i urbanista bira Skupština Komore, iz reda članova tih matičnih sekcija na način propisan Poslovnikom o radu Skupštine.

Članove izvršnih odbora matičnih sekcija projektanta i izvođača radova, koji nisu članovi izvršnih odbora po položaju, bira Skupština Komore, iz reda članova tih matičnih sekcija na način propisan Poslovnikom o radu Skupštine.

Prilikom izbora za članove izvršnih odbora matičnih sekcija projektanata i izvođača radova obezbeđuje se zastupljenost članova tih matičnih sekcija u izvršnim odborima po regionalnom i strukovnom principu, a na osnovu kriterijuma utvrđenih odlukom Upravnog odbora.

Način izbora iz st. 1. do 3. ovog člana bliže se uređuje Poslovnikom o radu Skupštine Komore.

3. Regionalna organizacija

Član 56

Radi kvalitetnijeg i neposrednog ostvarivanja ciljeva i zadataka Komore i zajedničkih interesa članova na regionalnom nivou obrazuju se regionalni centri.

Regionalni centri utvrđuju se odlukom Skupštine Komore na predlog Upravnog odbora Komore.

Teritorije regionalnih centara određuju se odlukom Upravnog odbora.

U regionalnim centrima i na teritoriji pojedinih opština, u zavisnosti od potreba članova, obrazuju se regionalne kancelarije.

Odluku o osnivanju regionalne kancelarije donosi Upravni odbor.

Regionalne kancelarije su organizacione jedinice Sekretarijata Komore.

3.1. Podsekcije i regionalni odbori podsekcija

Član 57

Podsekcija je oblik strukovnog povezivanja članova Komore u sastavu matične sekcije projektanta i izvođača radova na nivou pojedinih inženjerskih struka.

Član 57a

Podsekcije se organizuju na regionalnom principu i to tako što se u regionalnim centrima odlukom Izvršnog odbora obrazuju regionalni odbori podsekcija.

Regionalni odbori podsekcija imaju, po pravilu, predsednika, zamenika predsednika i odgovarajući broj članova koji se utvrđuju odlukom Izvršnog odbora.

Regionalni odbor podsekcije biraju članovi podsekcije sa teritorije regionalnog centra.

Regionalni odbor podsekcije za svoj rad odgovara izvršnom odboru svoje matične sekcije.

Mandat članova regionalnog odbora podsekcije traje četiri godine i mogu biti birani najviše dva puta uzastopno.

U slučaju da je članovima regionalnih odbora podsekcija istekao mandat, a da novi nisu izabrani, postojećim članovima regionalnih odbora podsekcija mandat se automatski produžava do izbora novih članova.

Član 57b

Rad svih regionalnih odbora podsekcija u regionalnom centru na nivou matične sekcije projektanta, odnosno izvođača radova usklađuje regionalni koordinator.

Regionalni koordinator je jedan od predsednika regionalnog odbora podsekcije.

Mandat regionalnog koordinatora je rotirajući i za vreme trajanja mandata članova regionalnih obora podsekcija smenjuju se predsednici regionalnog odbora svake podsekcije.

Redosled smenjivanja i trajanje mandata regionalnog koordinatora određuje se odlukom izvršnog odbora.

Regionalni koordinator ima pravo na nadoknadu za svoj rad.

Član 57v

Regionalni odbor podsekcije:

1) razmatra sva pitanja od interesa za unapređenje uslova rada članova podsekcije na teritoriji svog regionalnog centra;

2) stara se o realizaciji programa rada matične sekcije u svom regionalnom centru;

3) realizuje ciljeve i zadatke na području regionalnog centra;

4) obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost ovim statutom, drugim opštim aktima Komore i odlukama Izvršnog odbora matične sekcije.

5) podnosi izveštaje o radu Izvršnom odboru svoje matične sekcije, najmanje jednom u tri meseca.

Član 58

Predsednik podsekcije je lice koje predstavlja podsekciju na teritoriji cele Republike.

Predsednik podsekcije je član izvršnog odbora po položaju.

Predsednik podsekcije ne može istovremeno obavljati funkciju predsednika regionalnog odbora podsekcije.

Predsednika podsekcije biraju članovi podsekcije.

Mandat predsednika podsekcije traje četiri godine i može biti biran najviše dva puta uzastopno.

Predsednik podsekcije organizuje skupove predsednika regionalnih odbora svoje podsekcije na kojima se razmatraju pitanja od interesa podsekcije.

U slučaju da je predsedniku podsekcije istekao mandat, a da novi nije izabran, mandat se automatski produžava do izbora novog.

Član 58a

Ukoliko Izvršni odbor ne usvoji izveštaj o radu regionalnog odbora podsekcije smatra se da je regionalni odbor podsekcije opozvan u celini.

U slučaju iz stava 1. ovog člana izbor novih članova regionalnog odbora podsekcije vrši se prema odredbama pravilnika o načinu organizovanja podsekcija.

Član 59

Sva ostala pitanja u vezi načina organizovanja podsekcija kao i način izbora predsednika podsekcije, bliže se uređuju pravilnikom o načinu organizovanja podsekcija koji donosi izvršni odbor.

3.2. Regionalni odbor Matične sekcije urbanista

Član 60

U regionalnim centrima, u zavisnosti od broja članova matične sekcije urbanista, odlukom Izvršnog odbora mogu se obrazovati regionalni odbori matične sekcije urbanista.

Regionalni odbor matične sekcije ima, po pravilu, predsednika, zamenika predsednika i odgovarajući broj članova koji se utvrđuju odlukom Izvršnog odbora.

Regionalni odbor matične sekcije biraju članovi sekcije sa teritorije regionalnog centra.

Mandat članova regionalnog odbora sekcije traje četiri godine i mogu biti birani najviše dva puta uzastopno.

Sva ostala pitanja u vezi načina organizovanja regionalnog odbora sekcije bliže se uređuju pravilnikom o načinu organizovanja regionalnih odbora sekcije koji donosi Izvršni odbor.

U slučaju da je članovima regionalnih odbora sekcije istekao mandat, a da novi nisu izabrani, postojećim članovima regionalnih odbora sekcije mandat se automatski produžava do izbora novih članova.

Član 60a

Regionalni odbor matične sekcije:

1) razmatra sva pitanja od interesa za unapređenje uslova rada članova Komore na području regionalnog centra;

2) stara se o realizaciji programa rada matične sekcije u regionalnom centru;

3) realizuje ciljeve i zadatke Komore u regionalnom centru;

4) obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost ovim statutom, drugim opštim aktima Komore i odlukama Izvršnog odbora matične sekcije;

5) podnosi izveštaje o radu Izvršnom odboru matične sekcije, najmanje jednom u tri meseca.

Član 60b

Ukoliko Izvršni odbor ne usvoji izveštaj o radu regionalnog odbora sekcije smatra se da je regionalni odbor sekcije opozvan u celini.

U slučaju iz stava 1. ovog člana izbor novih članova regionalnog odbora sekcije vrši se prema odredbama pravilnika o načinu organizovanja regionalnih odbora sekcije.

4. Sekretarijat Komore

Član 61

Radi obavljanja stručnih, administrativnih, pomoćnih i drugih poslova za potrebe Komore obrazuje se Sekretarijat Komore.

Organizacija i rad Sekretarijata Komore utvrđuju se Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Sekretarijata Komore.

Član 62

Sekretarijat Komore:

1) vodi evidenciju lica kojima je, u skladu sa Zakonom, propisima donetim na osnovu Zakona i ovim statutom, izdata licenca odgovornog planera, odgovornog urbaniste, odgovornog projektanta i odgovornog izvođača radova, kao i evidenciju lica kojima je, u skladu sa Zakonom, propisima donetim na osnovu Zakona i ovim statutom, oduzeta licenca;

2) obavlja administrativno-tehničke poslove za potrebe organa Komore, matičnih sekcija, regionalnih odbora i Komoru u celini;

3) obavlja materijalno-finansijske poslove za potrebe Komore;

4) obavlja poslove izdavačke delatnosti Komore;

5) uređuje internet prezentaciju Komore i odgovoran je za blagovremeno, kvalitetno i tačno informisanje članova Komore o svim aktivnostima iz rada Komore;

6) obavlja administrativno-tehničke i računovodstvene poslove za organizovanje i polaganje stručnih ispita;

7) obavlja ostale stručne poslove za potrebe organa i tela Komore i Suda časti;

Član 63

Zaposleni u Sekretarijatu imaju sva prava i dužnosti utvrđene zakonom, ovim statutom, drugim opštim aktima Komore i odlukama organa Komore.

Član 64

Radom Sekretarijata rukovodi sekretar Komore.

Sekretar je lice koje je diplomirani pravnik.

Sekretara bira i razrešava Upravni odbor, putem javnog konkursa.

Mandat sekretara Komore traje četiri godine i može biti ponovo biran na istu funkciju u konkursnom postupku.

Član 65

Sekretar za svoj rad odgovara predsedniku Komore i Upravnom odboru.

Član 66

Sekretar:

1) organizuje i rukovodi radom Sekretarijata;

2) organizuje i kontroliše obavljanje stručnih poslova u Komori i preduzima mere za unapređenje tih poslova;

3) pruža stručnu i administrativnu pomoć predsedniku Skupštine Komore, predsedniku Upravnog odbora u obavljanju poslova iz njihove nadležnosti;

4) prati i predlaže donošenje propisa koji su u vezi sa delokrugom rada Komore;

5) stara se o pripremi sednica organa Komore i o izvršenju odluka i drugih akata tih organa;

6) prisustvuje sednicama Skupštine i Upravnog odbora i ima pravo da prisustvuje sednicama i svih drugih organa i tela u Komori;

7) obavlja i druge poslove koje na njega prenese predsednik Komore.

VII LICENCE

Član 67

Vrste licenci koje Komora izdaje utvrđuje Upravni odbor, na predlog izvršnih odbora matičnih sekcija u skladu sa Zakonom.

Član 68

Pravo na licencu ima lice koje ispunjava uslove utvrđene Zakonom, Pravilnikom i opštim aktima Komore.

Član 69

Upravni odbor odlučuje o zahtevu za izdavanje licence, u roku koji ne može biti duži od 30 dana od dana podnošenja urednog zahteva.

Član 70

Pod danom sticanja licence smatra se dan donošenja odluke Upravnog odbora Komore o izdavanju licence.

Danom sticanja licence u smislu stava 1. ovog člana, stiče se i svojstvo člana Komore, od kog dana imalac licence stiče sva prava i obaveze po osnovu članstva u Komori.

Lice kome je izdata licenca odgovornog planera, odgovornog urbaniste, odgovornog projektanta i odgovornog izvođača radova, odnosno koji je uveden u evidenciju članova Komore, dobija primerak Statuta Komore, primerak Etičkog kodeksa Komore, legitimaciju i pečat člana Komore.

Pečat člana izrađuje Komora o trošku člana Komore.

Izradu duplikata licence i pečata isključivo vrši Komora na način i po postupku propisanim uputstvom Upravnog odbora Komore.

Član 71

Organi Komore prilikom vršenja javnih ovlašćenja, osim ako Zakonom i ovim statutom nije drugačije propisano, shodno primenjuju odredbe zakona kojim je uređen opšti upravni postupak.

Član 72

Rešenje o oduzimanju licence donosi Upravni odbor na osnovu izvršne odluke Suda časti kojom je izrečena mera oduzimanja licence.

Rešenje iz stava 1. ovog člana, pored podataka propisanih zakonom, sadrži i konstataciju da lice kome je oduzeta licenca po isteku utvrđenog roka može podneti zahtev za izdavanje nove licence pod uslovima propisanim Zakonom i Pravilnikom.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba ministru nadležnom za poslove urbanizma i građevinarstva u roku od 15 dana od dana prijema rešenja.

Član 73

Članstvo u Komori prestaje oduzimanjem licence, po zahtevu člana, u slučaju smrti člana i u drugim slučajevima predviđenim zakonom.

Oduzimanjem jedne licence članu Komore prestaje članstvo u Komori.

Član Komore kome je oduzeta licenca, dužan je da u roku od tri dana Komori preda licencu i pečat, a u slučaju da ih ne preda u tom roku, rešenje o oduzimanju licence objavljuje se u najmanje jednom dnevnom listu koji izlazi na celokupnoj teritoriji Republike Srbije i na Internet prezentaciji Komore.

Uz zahtev za prestanak članstva u Komori, član Komore je dužan da dostavi Komori licence i pečate člana Komore.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, vrši se brisanje člana iz evidencije članova Komore.

Rešenje po zahtevu člana Komore za prestanak članstva kao i rešenje o brisanju iz evidencije članova Komore, donosi predsednik Komore.

Rešenja iz stava 6. ovog člana objavljuju se na internet prezentaciji Komore.

Licence i pečati lica kome je prestalo članstvo u Komori kao i u slučaju izmene odluke o izdavanju licence, uništavaju se na način i po postupku propisanim uputstvom Upravnog odbora Komore.

Izuzetno od odredbe stava 8. ovog člana ukoliko je članstvo u Komori prestalo po zahtevu ili u slučaju smrti člana, može se odobriti zadržavanje licence i pečata člana Komore, uz njihovo oglašavanje nevažećim.

Član 74

Član Komore može podneti zahtev da mu članstvo u Komori miruje.

Uz zahtev za mirovanje članstva u Komori član Komore je dužan da dostavi Komori licence i pečate člana Komore.

Za vreme mirovanja članstva u Komori, članu Komore miruju sva prava i obaveze koje proističu iz članstva.

Rešenje o mirovanju članstva u Komori donosi predsednik Komore.

Mirovanje počinje da teče od dana prijema zahteva za mirovanje članstva.

Član 75

Za potrebe postupaka koji se vode pred sudovima, državnim organima, organizacijama i preduzećima, Komora može izdavati potvrde vezane za licence i status člana Komore.

VIII OPŠTI AKTI

Član 76

Opšti akti Komore jesu Statut, pravilnici, poslovnici i drugi opšti akti koji moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Inicijativu za donošenje ili izmenu Statuta, ili drugog opšteg akta može podneti svaki organ Komore, Izvršni odbor matične sekcije ili regionalni odbor.

Član 77

Upravni odbor priprema nacrt Statuta, ili drugog opšteg akta i dostavlja ga na mišljenje članovima Komore.

Rasprava o nacrtu iz stava 1. ovog člana traje najkraće 15 a najduže 30 kalendarskih dana.

Član 78

Upravni odbor utvrđuje predlog Statuta ili drugog opšteg akta.

Upravni odbor prilikom utvrđivanja predloga iz stava 1. ovog člana razmatra mišljenja, primedbe i predloge iz rasprave.

Skupština prilikom razmatranja predloga Statuta, ili drugog opšteg akta postupa sa primedbama i predlozima po proceduri propisanoj Poslovnikom o radu Skupštine.

Statut Komore objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", a drugi opšti akti u glasilu Komore i na Internet prezentaciji Komore.

Opšti akt iz stava 1. ovog člana stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.

Član 79

Izmene i dopune Statuta ili drugog opšteg akta vrše se po postupku propisanom za njihovo donošenje.

IX PLANOVI I PROGRAMI RADA

Član 80

Predloge godišnjih planova i programa rada matičnih sekcija utvrđuju izvršni odbori matičnih sekcija.

Sastavni deo godišnjeg plana i programa rada matičnih sekcija je plan finansijskih sredstava potreban za realizaciju plana i programa.

Upravni odbor usaglašava predloge godišnjih planova i programa rada matičnih sekcija na nivou Komore u celini.

Član 81

Predlog godišnjeg plana i programa rada Komore utvrđuje Upravni odbor Komore.

Sastavni deo godišnjeg plana i programa rada Komore, koji donosi Skupština Komore na predlog Upravnog odbora, sadrži i plan finansijskih sredstava potrebnih za realizaciju usvojenog plana i programa rada.

X FINANSIRANJE

Član 82

Sredstva za rad Komore obezbeđuju se od članarine, naknade za utvrđivanje ispunjenosti uslova za izdavanje licenci, naknada za obavljanje administrativno-tehničkih i računovodstvenih poslova za organizovanje obavljanja poverenih poslova, donacija, sponzorstva, poklona i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 83

Sredstva Komore koriste se za ostvarivanje ciljeva Komore iz člana 10. ovog statuta.

Sredstva Komore koriste se i za redovne troškove rada Komore, organa Komore i Sekretarijata Komore.

Sredstva iz st. 1. i 2. ovog člana koriste se u skladu sa programom i planom rada Komore.

Izuzetno, u slučaju kada nije donet predlog programa i plana rada Komore, odnosno matične sekcije, sredstva Komore mogu se koristiti za finansiranje, odnosno predfinansiranje pojedinačnih programa i projekata Komore, odnosno matičnih sekcija, u skladu sa odlukama Upravnog odbora.

Član 84

O korišćenju sredstava Komore odlučuje Upravni odbor u skladu sa usvojenim planom i programom rada Komore.

Za korišćenje odobrenih sredstava za realizaciju utvrđenog programa i plana rada matične sekcije, Izvršni odbor matične sekcije odgovoran je Upravnom odboru.

Izvršni odbor matične sekcije obavezan je da najmanje jednom u tri meseca obaveštava Upravni odbor o izvršavanju programa i plana rada matične sekcije.

O stanju sredstava Komore sastavlja se završni račun za svaku kalendarsku godinu.

Upravni odbor usvaja završni račun i određuje lica koja su ovlašćena za potpisivanje finansijskih dokumenata.

Član 85

O finansijskom poslovanju Komore sačinjava se detaljan izveštaj.

Izveštaj o finansijskom poslovanju Komore usvaja Skupština Komore.

Vođenje materijalno-finansijskog poslovanja Komore uređuje se Pravilnikom o računovodstvu, koji donosi Upravni odbor.

XI JAVNOST RADA

Član 86

Rad Komore je javan.

Javnost rada Komore obezbeđuje se javnošću sednica organa i tela i drugih skupova u Komori, izdavanjem informativnog glasila i saradnjom sa sredstvima javnog informisanja i drugim sredstvima obaveštavanja i informacijama koje se objavljuju na internet prezentaciji Komore.

Poslovi koji predstavljaju državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu ili su od drugih organa označeni kao tajna, ne mogu se saopštavati na način određen u prethodnom stavu.

Opštim aktom Komore određuju se koji poslovi predstavljaju tajnu, način čuvanja takvih dokumenata i način saopštavanja podataka koji predstavljaju tajnu.

Član 87

Komora redovno upoznaje svoje članove sa odlukama, stavovima i predlozima usvojenim na sednicama organa i tela i drugim skupovima u Komori putem glasila Komore, preko internet prezentacije Komore i drugih sredstava javnog informisanja.

Matične sekcije imaju svoju stranu na internet prezentaciji Komore.

Upravni odbor može doneti odluku da se stranice na internet prezentaciji Komore ustupe sponzorima, donatorima i drugim licima koji pomažu rad Komore.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 88

Postupci izdavanja licenci, oduzimanja licenci i prestanka članstva u Komori po bilo kom osnovu, koji su započeti do dana stupanja na snagu ovog statuta a nisu okončani, nastaviće se po odredbama ovog statuta.

Član 89

Danom stupanja na snagu ovog statuta prestaje da važi Statut Inženjerske komore Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 70/03).

Član 90

Ovaj statut stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Statuta Inženjerske komore Srbije

("Sl. glasnik RS", br. 16/2009)

Član 41

Do usklađivanja Pravilnika o načinu organizovanja podsekcija sa odredbama ove odluke, predsednike podsekcija bira Skupština Komore, na način predviđen odredbama člana 55. ovog Statuta.

Licima izabranim na način iz stava 1. ovog člana mandat traje do izbora predsednika podsekcija u skladu sa Pravilnikom iz stava 1. ovog člana.

Na trajanje mandata članova Izvršnog odbora izabranih u skladu sa ovim članom, primenjuju se odredbe ovog statuta kojima su regulisani dopunski izbori organa Komore.

Član 42

Članovima regionalnih odbora podsekcija produžava se mandat do izbora novih članova, izvršenih u skladu sa Pravilnikom o načinu organizovanja podsekcija usklađenim sa odredbama ove odluke.

U trajanje mandata novoizabranih članova regionalnih odbora podsekcija iz stava 1. ovog člana, računa se i trajanje mandata članova regionalnih odbora podsekcija kojima je mandat produžen.

Član 43

Ovlašćuje se Upravni odbor da sačini prečišćen tekst Statuta Komore.

Član 44

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije."