UPUTSTVO
O RADU TREZORA GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 15/2009)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Uputstvom uređuje se postupak izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje i interna kontrola svih finansijskih transakcija trezora Grada Niša.

Član 2

Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora su:

1. Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog korisnika budžetskih sredstava:

a) Lice ovlašćeno za pripremu predloga ili zahteva za plaćanje,

b) Lice ovlašćeno za overu tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnose zahtevi,

v) Načelnik ili pomoćnik načelnika uprave ili službe (po ovlašćenju) kao rukovodilac organa koji odobrava zahtev u vezi izvršenja budžeta.

2. Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora u Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke:

a) Načelnik ili pomoćnik načelnika po ovlašćenju,

b) Lice koje radi na poslovima planiranja - kontrole budžeta, lice koje odobrava plaćanje i lice koje neposredno vrši poslove izvršenja rashoda sa konsolidovanog računa trezora.

3. Naredbodavac za izvršenje budžeta - Gradonačelnik grada.

II APROPRIJACIJE

2.1. Definicija

Član 3

Aproprijacija je od strane Skupštine grada Odlukom o budžetu grada, dato ovlašćenje Gradonačelniku za trošenje javnih sredstava do određenog iznosa i za određene namene za budžetsku godinu.

2.2. Svrha

Član 4

Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj za tu namenu tom korisniku za budžetsku godinu.

U roku od 15 dana od dana stupanja na snagu odluke o budžetu, direktni korisnici budžetskih sredstava koji su, u budžetskom smislu, odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru svojih odobrenih aproprijacija, i o tome obaveštavaju svakog indirektnog korisnika, po dobijenoj saglasnosti trezora Grada Niša.

Direktnom korisniku budžetskih sredstava, koji ne postupi u skladu sa stavom 2. ovog člana, neće se vršiti prenos sredstava budžeta, uključujući sredstva za plate.

Član 5

Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje odredi načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora grada.

Član 6

Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja nije postojao pravni osnov, direktni korisnik budžetskih sredstava obavezan je da odmah zatraži povraćaj sredstava u budžet.

Ne može se vršiti plaćanje koje nije odobreno u budžetu.

2.3. Evidentiranje aproprijacija promena u aproprijaciji

Član 7

Evidentiranje aproprijacija i sprovođenje promena u aproprijaciji obuhvata:

1) Godišnju aproprijaciju - Skupština grada donosi budžet do 20. decembra - šifra evidentiranja je 01.

2) Privremeno finansiranje - ukoliko Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine, vrši se privremeno finansiranje u vremenu od najduže prva tri meseca fiskalne godine - šifra evidentiranja 02.

3) Dopunski budžet - Skupština grada, na predlog Gradskog veća, usvaja dopunski budžet kojim se usklađuju primanja i izdaci budžeta - šifra evidentiranja je 03.

4) Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu: Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje nisu izvršene aproprijacije, ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da aproprijacije nisu bile dovoljne na osnovu rešenja o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve, koje na predlog Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke donosi Gradonačelnik grada - šifra evidentiranja je 04.

5) Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Rešenje o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi Gradonačelnik grada na predlog Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke za finansiranje rashoda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti - šifra evidentiranja je 05.

6) Promene u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava - Direktni korisnik budžetskih sredstava, uz odobrenje Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke, izuzev aproprijacija za sredstva za realizaciju Nacionalnog investicionog plana (NIP) može vršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje - šifra evidentiranja je 06.

2.4. Interna kontrola

Član 8

Kontrolu postupka evidentiranja i promene aproprijacije vrše budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora:

1. Za evidentiranje godišnjih aproprijacija, aproprijacija dopunskog budžeta i evidentiranje privremenog finansiranja nadležna je Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek za budžet (šifre evidentiranja 01, 02 i 03).

2. Za pripremu obrazaca za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava.

3. Za odobrenje zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava (načelnik uprave ili lice koje on ovlasti) i Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek za budžet.

4. Za overavanje obrazaca zahteva za promenu nadležna je Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - lice zaduženo u Grupi za plan za određenu oblast.

5. Za unos promena u aproprijaciji u Odseku trezora i čuvanje zvaničnih podataka o aproprijacijama nadležna je Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek trezora.

Odsek trezora vodi registar aproprijacija koji sadrži informacije o svim odobrenim aproprijacijama i promenama u aproprijaciji:

- broj dokumenta aproprijacije,

- datum unete promene u aproprijaciji u Odseku za trezor,

- razlog za promenu,

- šifre transakcije,

- ukupan iznos po aproprijaciji.

Odsek trezora sačinjava mesečni Izveštaj o aproprijacijama koji sadrži podatke o primljenim obrascima za promenu u aproprijaciji, odbijene obrasce za aproprijacije i promene u aproprijaciji.

2.5. Raspoloživa aproprijacija

Član 9

Obračun raspoložive aproprijacije vrši se na Obrascu ORA na sledeći način:

RA = A ± PA - NPO - R

Slovne oznake imaju sledeće značenje:

RA - raspoloživa aproprijacija

A - Aproprijacija

PA - promene u aproprijaciji

NPO - neizmirene preuzete obaveze

R - rashodi

Obračun raspoložive aproprijacije vrši se U Odseku za budžet na osnovu zahteva koji podnosi direktni korisnik budžetskih sredstava.

2.6. Zahtev za promenu u aproprijaciji

Član 10

Zahtev za promenu u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava podnosi direktni korisnik kada se menja aproprijacija koja je evidentirana u trezoru (šifra evidentiranja 01, 02 i 03).

Zahtev se podnosi na obrascu PA.

Direktni korisnik budžetskih sredstava je pored dostavljanja zahteva u obavezi da dostavi sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu

- razlog zašto je potrebna promena (obrazloženje)

- da li su tekuće aproprijacije dovoljne da finansiraju promenu, ako nisu zašto nisu.

Odsek za budžet vrši kontrolu dostavljenog zahteva, vrši obračun raspoložive aproprijacije proverom izvršenih rashoda i preuzetih obaveza po aproprijaciji i svojim potpisom overava i odobrava zahtev.

Odobreni zahtev prosleđuje se Odseku trezora koji vodi evidenciju primljenih zahteva i obaveštava podnosioca zahteva u elektronskom obliku.

Direktni korisnik budžetskih sredstava dužan je da vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu aproprijacija.

III PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA I KVOTE

3.1. Definicija

Član 11

Plan izvršenja budžeta predstavlja predlog tromesečnog plana za potrebnim sredstvima za svaki kvartal direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Kvota predstavlja visinu tromesečnog izdatka do kojeg, po odobrenju načelnika Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke, direktni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanja u skladu sa tromesečnim planovima izvršenja budžeta i mesečnom dinamikom izvršenja.

3.2. Svrha

Član 12

Plan izvršenja budžeta i kvote imaju za cilj:

1) Poštovanje Zakona o budžetskom sistemu i Odluke o budžetu grada;

2) Stvaranje osnova za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;

3) Kontrola prekomerne potrošnje putem rezervisanja iznosa u okviru aproprijacija i kvota pre kupovine roba i usluga i pre dospeća računa.

Planovi izvršenja budžeta i kvote utvrđuju se za rashode i izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta.

3.3. Interna kontrola

Član 13

Radi sprečavanja prekoračenja budžeta, a u cilju osiguranja potrošnje u okviru raspoloživih sredstava, kontrolu procesa vezanih za planove izvršenja budžeta i kvote vrše budžetski izvršioci trezora:

1. Za pripremu obrazaca za plan izvršenja budžeta i za promenu kvota nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava.

2. Za odobravanje planova izvršenja budžeta i promene kvote nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava i budžetski izvršilac trezora - Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek trezora.

3. Za overavanje obrazaca za planove nadležan je budžetski izvršilac trezora Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek trezora.

4. Za unos planova izvršenja budžeta i promena kvota u trezoru i čuvanje zvaničnih podataka o kvotama nadležan je Odsek trezora.

Registar plana izvršenja i zahteva za promenu kvote vodi Odsek trezora pri Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.

3.4. Plan izvršenja budžeta - Obrazac TPIB

Član 14

Direktni korisnici budžetskih sredstava podnose svoje predloge tromesečnih planova izvršenja budžeta Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odseku trezora u dva primerka na Obrascu TPIB. Obrazac se podnosi najkasnije do 10. u mesecu koji prethodi tromesečju za koje se predlažu planovi izvršenja budžeta. Tekstualni deo koji se prilaže uz plan bliže objašnjava kako su predloženi mesečni iznosi u planu i obrazloženje potrebnih iznosa.

Član 15

Ukoliko direktni korisnik budžetskih sredstava ne donese plan izvršenja budžeta, Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke ne vrši evidenciju odobrenja kvota za tog direktnog korisnika, a Odsek trezora ne dozvoljava preuzimanje obaveza, niti plaćanje na teret sredstava budžeta, sve dok se plan ne odobri i kvote ne unesu u Odsek trezora.

Član 16

Tromesečni plan izvršenja budžeta po donošenju od strane Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke dostavlja se svakom direktnom budžetskom korisniku.

Član 17

Direktni korisnik budžetskih sredstava može da zahteva izmenu tromesečne kvote.

Tromesečne kvote mogu biti jednake, odnosno manje od ukupnog iznosa budžetske aproprijacije.

3.5. Zahtev za promenu kvota - Obrazac PK

Član 18

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanje do visine izdataka za period od tri meseca koje odredi načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.

Određivanje kvote vrši se na osnovu sredstava koja su planirana u budžetu za direktnog korisnika budžetskih sredstava, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 19

Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke obaveštava direktnog korisnika budžetskih sredstava o visini odobrenih kvota najkasnije do 25. u mesecu koji prethodi početku perioda za koji se kvote donose.

Član 20

Zahtev za promenu kvote podnosi se na obrascu PK. Pored zahteva direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da podnese sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu

- razlog zašto je promena neophodna sa obrazloženjem

- obračun, kako je izračunat iznos za promenu kvote.

Član 21

Načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke ili lice koje on ovlasti odobrava promenu visine tromesečne kvote ceneći opravdanost zahteva direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Obaveštenje po podnetom zahtevu dostavlja se direktnom budžetskom korisniku u elektronskom obliku.

Član 22

Registar zahteva za promenu kvota po korisnicima budžetskih sredstava vodi Odsek trezora.

Član 23

Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu kvote, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.

Član 24

Raspoloživa tromesečna kvota izračunava se na Obrascu ORK na sledeći način:

RK = TK + NK ± PK - PO - R

Slovne oznake imaju sledeće značenje:

RK - raspoloživa kvota

TK - tekuća kvota

NK - neutrošena kvota iz prethodnog perioda

PK - promena kvote

PO - preuzete neplaćene obaveze

R - rashodi

Neutrošena kvota (NK) predstavlja odobrenu a neizvršenu preuzetu obavezu iz prethodnih perioda kojom se uvećava tekuća kvota (TK) perioda u kome se takva obaveza izvršava.

Obračun raspoložive kvote vrši Odsek trezora.

4. Preuzimanje obaveza

4.1. Definicija

Član 25

Preuzimanje obaveza predstavlja rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava po osnovu neizvršenog ugovora ili drugog obavezujućeg pravnog akta, od kojeg se u momentu angažovanja opravdano očekuje da dovede do gotovinskog izdatka neposredno ili u budućnosti.

4.2. Svrha

Član 26

Sprovođenje postupka za preuzimanje obaveza služi u sledeće svrhe:

1. Obezbeđivanje poštovanja Zakona o javnim nabavkama;

2. Uvođenje boljeg planiranja nabavke;

3. Rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota u mesecu u kom se očekuje plaćanje preuzete obaveze;

4. Kontrolisanje prevelike potrošnje putem rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota pre kupovine roba, usluga i izvođenja radova i pre dospeća računa;

5. Obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;

6. Pružanje garancije dobavljačima da će sredstva za plaćanje računa biti obezbeđena.

4.3. Interna kontrola

Član 27

U cilju kontrole procesa preuzimanja obaveza, utvrđuje se nadležnost za proveru radi rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota koje će biti angažovane u momentu gotovinskog izdatka i to:

- pripremu obrasca zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava;

- overavanje zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava;

- odobravanje zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava Odsek za budžet i Odsek trezora Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.

Pre odobravanja zahteva za preuzimanje obaveza od strane direktnog budžetskog korisnika, direktni budžetski korisnik mora pribaviti mišljenje Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke za uslove plaćanja utvrđene nacrtom ugovora u postupku sprovođenja javne nabavke.

Obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva za preuzimanje obaveza Odsek trezora dostavlja podnosiocu zahteva u elektronskom obliku.

Odsek trezora čuva podatke o odbijenim i vraćenim zahtevima.

Član 28

Zahtev za preuzimanje obaveze popunjava se za sve vrste nabavke ili obaveze plaćanja, osim u sledećim slučajevima:

1) kada je iznos obaveze do visine minimalnog iznosa javne nabavke, koji se utvrđuje Zakonom o budžetu za fiskalnu godinu;

2) kada obaveza odgovara hitnoj nabavci u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama;

3) kada je preuzeta obaveza na teret šifre ekonomske klasifikacije koja ne zahteva preuzimanje obaveze.

Član 29

Uz zahtev za preuzimanje obaveza podnosi se sledeća dokumentacija:

1) Dokaz da je ispoštovan Zakon o javnim nabavkama;

2) Mišljenje Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke o nacrtu ugovora ili dokumenta o dodeljivanju.

Član 30

Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da zahtev za preuzimanje obaveza podnesu pre početka izvršavanja ugovora, a najmanje 10 radnih dana pre podnošenja zahteva trezoru za plaćanje.

Zahtevi za preuzimanje obaveza u budžetskoj godini mogu da se podnose do 01. novembra kalendarske godine.

Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za preuzimanje obaveza, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.

Član 31

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje određuje Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.

Član 32

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu ugovora u pisanoj formi.

Član 33

Preuzete obaveze koje su veće od iznosa sredstava planiranih budžetom ili koje su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora.

5. Plaćanje i transfer sredstava

5.1. Definicija

Član 34

Pod plaćanjem se podrazumevaju sve finansijske transakcije koje dovode do izdavanja naloga za plaćanje, evidentiranje izdataka i smanjenje salda računa.

5.2. Svrha

Član 35

Proces plaćanja ima za cilj:

1. Obezbeđivanje boljeg planiranja gotovinskih sredstava raspoređivanjem plaćanja dobavljačima i primaocima sredstava;

2. Kontrolu prekomernog trošenja;

3. Vođenje tačne evidencije rashoda u finansijskim evidencijama.

Član 36

Plaćanje iz budžeta zasniva se na knjigovodstvenoj dokumentaciji i rešenju o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom koje donosi odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Pravni osnov i iznos preuzetih obaveza koji proističu iz izvorne knjigovodstvene dokumentacije, moraju biti potvrđeni u pisanoj formi pre plaćanja obaveze.

Član 37

U cilju kontrole procesa plaćanja, utvrđuje se nadležnost kako bi se obezbedila odgovarajuća provera:

1. Za pripremu obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava.

2. Za overavanje obrazaca za plaćanje nadležna je Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke i direktni korisnik budžetskih sredstava.

3. Za odobravanje svih obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava - načelnik uprave, odnosno službe ili lice koje on ovlasti i Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.

4. Prijem odobrenih zahteva vrši Odsek trezora.

5. Za unos dokumenata, odnosno zahteva za plaćanje i vođenje zvanične evidencije o plaćanjima sa konsolidovanog računa trezora zadužen je Odsek trezora.

6. Registar plaćanja po vrstama zahteva vodi Odsek trezora.

7. Obaveštenja o izvršenom plaćanju radi Odsek trezora i dostavlja ih direktnim korisnicima u elektronskom obliku.

Član 38

Direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi sledeće zahteve za plaćanje:

1. Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzimanjem obaveza na obrascu ZPT-1 i bez preuzimanja obaveza na obrascu ZPT-2

2. Zahtev za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih na obrascu ZPTP.

Član 39

Direktni korisnik budžetskih sredstava, odgovorno lice korisnika ceni da li preuzimanje obaveza i nastalih izdataka predstavlja opravdanu upotrebu novčanih sredstava budžeta i da li je to u funkciji obavljanja poslova za koje je budžetski korisnik zadužen.

Član 40

Direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi zahteve za plaćanje uz prateću originalnu dokumentaciju (predračun, račun, otpremnica, obračun kamate, ugovor, rešenje, nalog za putovanje i ostala dokumenta koja mogu biti osnov za plaćanje) za direktnog korisnika budžetskih sredstava i odgovarajuću dokumentaciju sa specifikacijom (broj ugovora ili odluke, broj fakture, valuta plaćanja, naziv poverioca, šifra ekonomske klasifikacije i iznos) za indirektne korisnike i dokaz o sprovedenom postupku javne nabavke u roku od 3 dana po prijemu računa za indirektne korisnike budžetskih sredstava, odnosno najkasnije 10 radnih dana pre datuma dospeća.

Ukoliko je, zbog hitnosti potrebno izvršiti odmah plaćanje, odobrenje daje načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke ili lice koje on ovlasti.

Kada se u prilogu zahteva za plaćanje nalazi predračun sa obrazloženjem razloga za avansno plaćanje, direktni korisnik budžetskih sredstava je dužan da u roku od 10 dana po izvršenom plaćanju dostavi račun Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.

Član 41

Budžetski izvršilac konsolidovanog računa trezora u Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke po izvršenom prijemu zahteva vrši proveru zahteva za plaćanje i transfer sredstava, overava zahtev i najkasnije u roku od 3 dana dostavlja Odseku trezora.

Ukoliko se u postupku provere, odnosno kontrole podnetog zahteva za plaćanje i transfer sredstava utvrdi da stvorene obaveze nisu u nadležnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava, kao i da su iznad sredstava odobrenih tromesečnim planom za izvršenje budžeta zahtev neće biti odobren, a direktni korisnik budžetskih sredstava biće obavešten o razlozima za neodobravanje isplate.

U slučaju da direktni korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava, može obavestiti Gradonačelnika.

Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.

Član 42

Pre podnošenja zahteva korisnik budžetskih sredstava koji za određene rashode ili izdatke ostvaruje i prihode iz drugih izvora, obavezan je da izmirenje tih rashoda i izdataka prvo vrši iz prihoda iz drugih izvora. Nakon što utroši sredstva iz drugih izvora, za realizaciju rashoda i izdataka vrši se prenos sredstava iz budžeta.

Za izvršeno plaćanje iz prihoda iz drugih izvora ne može se tražiti refundacija sredstava iz budžeta.

Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da tromesečno, a najkasnije do 20. u mesecu po isteku tromesečja dostavi Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke izveštaj o ostvarenim sopstvenim prihodima indirektnog korisnika budžetskih sredstava i izvršenim rashodima na teret sopstvenih prihoda na obrascu SP.

Član 43

Načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke dnevno vrši raspodelu sredstava za overene i odobrene zahteve za plaćanje od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava i kontrole na obrascu DOS kada utvrdi da su potrebna sredstva za plaćanje po zahtevima u skladu sa raspoloživim sredstvima na konsolidovanom računu trezora.

Načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke može odobriti vanredni zahtev za plaćanje koji je iznad mesečnog plana za prenos sredstava ukoliko proceni da neizvršavanje zahteva može izazvati poremećaj u poslovanju direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava.

U slučaju smanjene likvidne sposobnosti budžeta načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke utvrđuje redosled izmirivanja preuzetih obaveza u skladu sa Zakonom i Odlukom o budžetu.

Član 44

Gradonačelnik Grada Niša donosi naredbu za prenos sredstava za namene koje su utvrđene raspodelom sredstava iz člana 43. Uputstva vodeći računa o zakonskom i namenskom trošenju budžetskih sredstava.

Član 45

Kod procedure za plaćanje i transfer sredstava kod unošenja poziva na broj zaduženja (šifra plaćanja) unos se vrši na sledeći način:

1. Plaćanje se vrši po modelu 97;

2. Kontrolni broj po modelu 97;

3. Jedinstveni broj budžetskog korisnika direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava (petocifreni broj);

4. Ekonomska klasifikacija (šestocifreni broj iz Pravilnika o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem);

5. Organizaciona klasifikacija (dvocifreni broj);

6. Izvor finansiranja (dvocifreni broj);

7. Funkcionalna klasifikacija (trocifreni broj).

6. Budžetsko izveštavanje

Član 46

Odsek za budžet sačinjava jednom nedeljno izveštaj o primanjima i izvršenim plaćanjima sa konsolidovanog računa trezora i dostavlja ga načelniku Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.

Član 47

Direktni budžetski korisnik je dužan da Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke dostavi dodatne podatke koji su neophodni za izradu izveštaja za potrebe Gradonačelnika i Skupštine grada.

Član 48

Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke priprema sledeće izveštaje:

1. Mesečni tabelarni izveštaj o izvršenju budžeta za potrebe sajta Grada Niša;

2. Polugodišnji i godišnji izveštaj o izvršenju budžeta koji Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke podnosi Gradonačelniku;

3. Ostale finansijske izveštaje.

Član 49

Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke do 15. maja priprema nacrt Odluke o završnom računu budžeta Grada Niša i podnosi ga Gradskom veću.

Član 50

Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke do 15. juna podnosi Upravi za trezor Odluku o završnom računu budžeta Grada Niša usvojenu od strane Skupštine Grada Niša.

Član 51

Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke do 01. jula sastavlja konsolidovani izveštaj grada i podnosi ga Upravi za trezor.

7. Glavna knjiga trezora

Član 52

Glavna knjiga trezora vodi se u Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.

Član 53

U glavnoj knjizi trezora evidentiraju se sve transakcije i poslovni događaji, uključujući prihode i primanja, rashode i izdatke i stanje i promene na imovini, obavezama i izvorima finansiranja.

Član 54

U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava.

Član 55

Glavna knjiga trezora i glavne knjige direktnih i indirektnih korisnika u okviru glavne knjige trezora vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem.

Član 56

Računovodstvene isprave knjiže se istog dana, a najkasnije narednog dana od dana dobijanja računovodstvene isprave.

Član 57

Usaglašenje knjiženja u glavnoj knjizi trezora vrši se u cilju ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka koje ne utiču na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora.

Član 58

Zahtev za ispravku knjiženja podnosi se na obrascu IK u dva primerka.

Po izvršenom usaglašenju vrši se overa zahteva i dostavlja se direktnom ili indirektnom korisniku budžetskih sredstava.

Član 59

Sastavni deo Uputstva o radu trezora Grada Niša su obrasci utvrđeni članovima 9, 10, 14, 20, 24, 30, 38, 42, 43, 44, 58. Uputstva, šifre direktnih korisnika budžetskih sredstava, šifre indirektnih korisnika budžetskih sredstava, šifre funkcionalne klasifikacije i šifre izvora finansiranja.

Završne odredbe

Član 60

Donošenjem ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo o radu trezora Grada Niša broj 11-441/06 od 23. marta 2006. godine.

Član 61

Ovo Uputstvo stupa na snagu u roku od 8 dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".

Obrazac ORA

 

Obračun
raspoložive aproprijacije

 

Direktni korisnik budžetskih sredstava
_____________________________________
Šifra korisnika _________________________
Broj zahteva iz Obrasca PA ______________
Datum _________________

Iznos aproprijacije
(A)

Promene u aproprijaciji ±
(PA)

Neizmirene preuzete Obaveze
(NPO)

Rashodi
(R)

Raspoloživa aproprijacija *
1±2-3-4=5

1

2

3

4

5




 

 

 

 

* RA = A ± PA - NPO - R

 

 

 

Obračunao,

 

Datum,

 

Odobrava,

 

 

 

 

 

 

Obrazac PA

 

Zahtev za promenu u aproprijaciji

 

UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PROMENU U APROPRIJACIJI

A.1.

Naziv direktnog korisnika

 

budžetskih sredstava ________________________

2.

Šifra ______________________

3.

Šifra promene

 

aproprijacije ______________

4.

Broj zahteva ______________

5.

Datum ___________________

 

OPIS PROMENE APROPRIJACIJE
________________________________________
________________________________________

Red.
broj

OPIS

Šifra funkc.
klasif.

Šifra ekonom.
klasif.

Šifra izvora
fin.

Iznos
aproprijacije

Promena u aproprijaciji

Promenjeni iznos
aproprijacije

+

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Odobrenje za promenu u aproprijaciji

(popunjava budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava)

Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

V. Odobrenje za promenu u aproprijaciji

(popunjava Uprava za finansije)

Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

 

Zahtev odobren

   

Zahtev odbijen

   

Razlog za odbijanje zahteva

 

 

Obrazac TPIB

 

Predlog plana izvršenja budžeta

 

PREDLOG PLANA IZVRŠENJA BUDŽETA
ZA PERIOD __________ 200_. GODINE

A.1.

Naziv direktnog korisnika

 

budžetskih sredstava __________________

2.

Šifra korisnika _______________________

3.

Broj zahteva ______________

4.

Datum __________________

 

Funkcionalna
klasifikacija

Ekonomska
klasifikacija

Broj
pozicije

Dodeljena
          aproprijacija          

Ukupno raspoređena
sredstva

Plan izvršenja budžeta
za period      200_. god.

Izvor
   finansiranja    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Odobrenje za plan izvršenja budžeta

1. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno iskazani i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

 

Obrazac PK

 

Zahtev za promenu kvote

 

UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PROMENU KVOTE

A.1.

Naziv direktnog korisnika

 

budžetskih sredstava __________________

2.

Šifra korisnika _______________________

3.

Broj zahteva ______________

4.

Datum __________________

 

Red.
broj

Šifra
   funkcionalne
    klasifikacije

Broj
budžetske
pozicije

Šifra
ekonomske
klasifikacije

Šifra
izvora
finansiranja

Iznos
aproprijacije

Iznos kvote za
kvartal ________

          Promena kvote          

Promenjeni
iznos kvote

+

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Odlukom o budžetu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

V. Popunjava Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Odlukom o budžetu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

 

Zahtev odobren

   

Zahtev odbijen

   

Razlog za odbijanje zahteva

 

 

Obrazac ORK

 

Obračun
raspoložive kvote

Direktni korisnik budžetskih sredstava
_____________________________________
Šifra korisnika _________________________
Broj zahteva iz Obrasca PK ______________
Datum _________________

 

Tekuća
kvota
(TK)

Neutrošena
kvota iz
prethodnog
perioda (NK)

Promene
kvote
(PK)±

Preuzete
neplaćene
obaveze
(PO)

Rashodi
(R)

Raspoloživa
kvota *
1+2±3-4-5=6

1

2

3

4

5

6




 

 

 

 

 

* RK = TK + NK ± PK - PO - R

 

 

 

Obračunao,

 

Datum,

 

Odobrava,

 

 

 

 

 

 

Obrazac PO

 

Zahtev za preuzimanje obaveze

 

UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PREUZIMANJE OBAVEZE

A.

Naziv direktnog korisnika

 

budžetskih sredstava __________________

 

Šifra korisnika_______________________

 

Broj zahteva ______________

 

Datum __________________

 

Red.
broj

          Opis           

Primalac
sredstava

Šifra
indirektnog
korisnika

Šifra

Broj
budžetske
pozicije

Šifra
ekonomske
klasifikacije

Šifra izvora
finansiranja

Očekivani
datum
plaćanja

     Iznos     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

V. Popunjava Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke

Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu, Odlukom o budžetu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Odsek za budžet

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

 

Zahtev odobren

   

Zahtev odbijen

   

Razlog za odbijanje zahteva

 

Odsek trezora

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

 

Zahtev odobren

   

Zahtev odbijen

   

Razlog za odbijanje zahteva

 

 

Obrazac ZPT-1

 

Zahtev za plaćanje - transfer sredstava sa preuzimanjem obaveza

 

UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PLAĆANJE - TRANSFER SREDSTAVA SA PREUZIMANJEM OBAVEZA

 

A.

Naziv korisnika

 

budžetskih sredstava __________________________

 

Šifra _______________________

 

Broj zahteva ______________

 

Datum __________________

 

Broj zahteva za preuzimanje obaveza __________________

 

 

Ukupni iznos za plaćanje

 

dinara

     

 

       

Poziv na broj   

 

           

(popunjava Odsek trezora)

             
 

Rok plaćanja

         
     

(datum)

     

 

Red.
broj

      Opis      

Glava

Razdeo

Pozicija

Funkc.
klasifikacija

Ekon.
klasif.

Šifra izvora finans.

Naziv
primaoca

Tekući račun

Broj
dokumenta

Iznos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno:

 

 

 

B. Odobrenje za plaćanje

(popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava)

Potvrđujem da je plaćanje po ovom zahtevu je u skladu sa Odlukom o budžetu grada Niša za 200_ . godinu, a originalna kopija - dokumentacije je istinita, potpuna, računski tačna i u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu, tromesečnim planom, kao i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

V. Odobrenje za plaćanje

(popunjava Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke)

Zahtev je ispravan i u skladu sa tromesečnim planom izvršenja budžeta.

Kontrolu izvršio

 

 

Overava

 

 

Odgovorno lice za odobravanje

 

 

Obrazac ZPT-2

 

Zahtev za plaćanje - transfer sredstava bez preuzimanja obaveza

 

UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PLAĆANJE - TRANSFER SREDSTAVA BEZ PREUZIMANJA OBAVEZA

A.

Naziv korisnika

 

budžetskih sredstava __________________

 

Šifra _______________________

 

Broj zahteva ______________

 

Datum __________________

 

 

Ukupni iznos za plaćanje

 

dinara

     

 

       

Poziv na broj   

 

           

(popunjava Odsek trezora)

 

Rok plaćanja

         
     

(datum)

     

 

Red.
broj

      Opis      

Glava

Razdeo

Pozicija

Funkc.
klasifikacija

Ekon.
klasifikacija

Šifra
izvora
finans.

Naziv
primaoca

Tekući račun

Broj
dokumenta

Iznos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno:

 

 

 

B. Odobrenje za plaćanje

(popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava)

Potvrđujem da je plaćanje po ovom zahtevu u skladu sa Odlukom o budžetu grada Niša za 200_ . godinu, a originalna - kopija dokumentacije je istinita, potpuna, računski tačna i u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu, tromesečnim planom, kao i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

V. Odobrenje za plaćanje

(popunjava Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke)

Zahtev je ispravan i u skladu sa tromesečnim planom izvršenja budžeta.

Kontrolu izvršio

 

 

Overava

 

 

Odgovorno lice za odobravanje

 

 

Obrazac ZPTP

 

Zahtev
za prenos sredstava za isplatu plata i naknada zaposlenih

 

A. Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava _______________________________
    Šifra___________________
    Broj zahteva_____________
    Datum __________200___. godine
                                                 N I Š

UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
I
ZAHTEV
ZA PRENOS SREDSTAVA ZA ISPLATU PLATA I NAKNADA ZAPOSLENIH
ZA _________ MESEC ___________ GODINE

Glava

Razdeo

Pozicija

Direktni korisnik
budžetskih sredstava

Indirektni korisnik
budžetskih sredstava

     

 

 

 

 

 

 

CENA RADA ___________

 

STEPEN STRUČNE SPREME

 

Klasifikaciona struktura

I-II

III

IV

V

VI

VII1

VII2

UKUPNO

Broj zaposlenih

 

 

 

 

 

 

 

 

Koeficijent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konto

OPIS

Iznos

1.

411000

Plate, dodaci i naknade zaposlenih

 

2.

412000

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

 

3.

413000

Naknade u naturi

 

4.

414000

Socijalna davanja zaposlenima

 

5.

415000

Naknade za zaposlene

 

 

UKUPNO:

 

B. Odobrenje za plaćanje

(popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava)

Potvrđujem da je plaćanje po ovom zahtevu u skladu sa Odlukom o budžetu grada Niša za 200__. godinu a originalna kopija - dokumentacija je istinita, potpuna, računski tačna i u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i kvartalnim planom, kao i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.

Priprema (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Overava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

Odobrava (ime)

 

 

Potpis

 

 

Datum

   

V. Odobrenje za plaćanje

(popunjava Uprava za finansije)

Zahtev je u skladu sa kvartalnim predlogom plana izvršenja budžeta.

Kontrolu izvršio

 

 

Overava

 

 

Odgovorno lice za odobravanje

 

 

 

Obrazac SP

 

Izveštaj
o ostvarenim sopstvenim prihodima indirektnog korisnika

 

Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava
______________________________________
Šifra _________________
Broj __________________
Datum, _________ 200___. godine

 

UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE

IZVEŠTAJ
O OSTVARENIM SOPSTVENIM PRIHODIMA INDIREKTNOG KORISNIKA
_____________ ZA PERIOD ____________ 200___. GODINE

Red.
broj

OSTVARENI PRIHODI

IZNOS

1.

Prihodi od naknada za izvršene usluge

 

2.

Prihodi od subvencija i dotacija

 

3.

Prihodi od donacija

 

4.

Transferi

 

5.

Ostali sopstveni prihodi

 

 

UKUPNO:

 

 

IZVEŠTAJ
O IZVRŠENIM RASHODIMA NA TERET SOPSTVENIH PRIHODA
_____________ ZA PERIOD ____________ 200___. GODINE

Red.
broj

Ekonomska klasifikacija

Iznos

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

 

UKUPNO:

 

 

Podnosilac izveštaja

 

M.P.

 

Odgovorno lice
direktnog korisnika

 

 

 

 

 

 

Obrazac DOS

 

Dnevno odobrenje sredstava
sa računa budžeta grada Niša broj: 840-157640-83

 

UPRAVA ZA FINANSIJEI
IZVORNE PRIHODE LOKALNE
SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE

DNEVNO ODOBRENJE SREDSTAVA
SA RAČUNA BUDŽETA GRADA NIŠA BROJ: 840-157640-83
NA DAN ________ 200__. GODINE

Funkcija

Broj pozicije

Ekonomska
klasifikacija

Broj zahteva

Datum

OPIS

          Iznos           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RAČUN DEPOZITA UPRAVE ZA FINANSIJE
BROJ: 840-564804-15 NA DAN ______ 2009. GODINE

         

POVRAĆAJ KAUCIJE

          Iznos           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ODSEK TREZORA

Potvrđujem da su za podnete zahteve za plaćanje sprovedene sve procedure interne kontrole u skladu sa zakonom, propisima i pravilima, da su isti u skladu sa dodeljenim tromesečnim kvotama za plaćanje i da su na računu Budžeta Grada Niša obezbeđena sredstva za plaćanje.

 

Priprema:

Ime i prezime ____________

 

Potpis _______________________

 

Datum ______ 2009. god.

Overava:

Ime i prezime ____________

 

Potpis _______________________

 

Datum ______ 2009. god.

 

 

NAČELNIK

 

____________________

 

Na osnovu člana 39. Odluke o budžetu Grada Niša za 2009. godinu ("Službeni list Grada Niša", broj 117/08) i člana 2. Uputstva o radu trezora Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 16/2006), Gradonačelnik Grada Niša donosi:

NAREDBU

Izvršiti prenos - transfer sredstava na teret sredstava budžeta grada za 2009. godinu, sa računa Grad Niš - Budžet grada broj 840-157640-83 u iznosu od _________ dinara, sledećim korisnicima:

Funkcija

Broj pozicije

Ekonomska
klasifik.

Broj zahteva

Datum

OPIS

          Iznos           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RAČUN DEPOZITA UPRAVE ZA FINANSIJE
BROJ: 840-564804-15 NA DAN ______ 2009. GODINE

         

POVRAĆAJ KAUCIJE

          Iznos           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GRADONAČELNIK GRADA NIŠA

 

 

 

 

Obrazac IK

 

Zahtev za ispravku knjiženja

 

Naziv direktnog korisnika
budžetskih sredstava
___________________________________________

 

UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE

ZAHTEV ZA ISPRAVKU KNJIŽENJA

Glava

Razdeo

Pozicija

Ekonomska
klasifikacija

          Opis          

Vrednost
dugovanja
u glavnoj knjizi
(+)

Vrednost
potraživanja
u glavnoj knjizi
(-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Potvrđuje se da su sa usaglašenjem knjiženja saglasni:

Ovlašćeno lice
direktnog korisnika
budžetskih sredstava

 

Datum,

 

Ovlašćeno lice
u trezoru

 

 

 

 

 

 

Rešenje
o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom

 

 

 

(naziv direktnog budžetskog korisnika)

 

Broj: ______________________
Datum: ____________200___. godine

Na osnovu člana 2, 45. i 46. Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 90/08), člana 36. stav 1. Uputstva o radu trezora Grada Niša i člana ____ Odluke o budžetu Grada Niša za 200____. godinu, donosim

REŠENJE
o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom

1. Iz sredstava utvrđenih Odlukom o budžetu Grada Niša za 200___. godinu, u razdelu br. ____ - _______________, glava ________ - Uprava za ________________________________________, sa pozicije broj _________i godišnjeg finansijskog plana na koji je saglasnost dao Gradonačelnik Grada Niša dana ________ 200____. godine

ODOBRAVAM prenos sredstava u iznosu od

DIN: _______________

korisniku - primaocu: _____________________________________________.

2. Prenos sredstava vrši se na osnovu ___________________________

__________________________________________________________________.
                                                          (navesti zakonski osnov - odluka, ugovor, akt)

3. Prenos sredstava iz tačke 1. ovog rešenja izvršiti u korist računa broj _______________________.

Ovo rešenje čini sastavni deo knjigovodstvene dokumentacije za prenos - transfer sredstava.

 

 

 

 

NAČELNIK UPRAVE

M.P.

_____________________

 

 

 

(naziv direktnog budžetskog korisnika)

 

Broj: ______________________
Datum: ____________200___. godine

Na osnovu člana __ Statuta Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 88/08), člana 36. stav 1. Uputstva o radu trezora Grada Niša i člana ____ Odluke o budžetu Grada Niša za 200____. godinu, donosim

REŠENJE
o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom

1. Iz sredstava utvrđenih Odlukom o budžetu Grada Niša za 200___. godinu, u razdelu br. ____ - _______________, glava ________ - Služba za ________________________________________, sa pozicije broj _________i godišnjeg finansijskog plana na koji je saglasnost dao Gradonačelnik Grada Niša dana ________ 200____. godine

ODOBRAVAM prenos sredstava u iznosu od

DIN: _______________

korisniku - primaocu: _____________________________________________.

2. Prenos sredstava vrši se na osnovu ___________________________

__________________________________________________________________.
                                                          (navesti zakonski osnov - odluka, ugovor, akt)

3. Prenos sredstava iz tačke 1. ovog rešenja izvršiti u korist računa broj _______________________.

Ovo rešenje čini sastavni deo knjigovodstvene dokumentacije za prenos - transfer sredstava.

 

 

 

 

NAČELNIK SLUŽBE,

M.P.

_____________________

 

ŠIFRE DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA GRADA NIŠA

Šifra

DIREKTNI KORISNICI BUDŽETSKIH SREDSTAVA

1

2

09768

Skupština Grada Niša

09769

Gradonačelnik

09770

Gradsko veće

09771

Zaštitnik građana

03670

Gradsko javno pravobranilaštvo

09772

Uprava za građanska stanja i opšte poslove

80309

Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke

80310

Uprava za imovinu i inspekcijske poslove

09775

Uprava za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu

09776

Uprava za obrazovanje, kulturu i sport

09777

Uprava za planiranje i izgradnju

80311

Uprava za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj

09779

Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine

80308

Uprava za poljoprivredu i razvoj sela

80312

Služba za održavanje i informatičko-komunikacione tehnologije

 

ŠIFRE INDIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA GRADA NIŠA

Šifra

INDIREKTNI KORISNICI BUDŽETSKIH SREDSTAVA

03685

Ustanova "Mara"

03684

Ustanova "Pčelica"

03687

Ustanova "DKORC"

03690

Narodni muzej

03689

Narodna biblioteka

03691

Narodno pozorište

03694

Pozorište lutaka

03693

Niški simfonijski orkestar

03686

Galerija savremene likovne umetnosti

03692

Niški kulturni centar

03688

Istorijski arhiv

06351

Zavod za zaštitu spomenika

03695

Sportski centar "Čair"

09811

Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju

03697

JP "Direkcija za izgradnju Grada Niša"

03682

Fond za razvoj i samofinansiranje zajedničkih potreba građana

03681

Turistička organizacija Niša

 

ŠIFRE KORISNIKA SUBVENCIJA, DOTACIJA, DONACIJA I TRANSFERA

Šifra

KORISNICI SUBVENCIJA, DOTACIJA, DONACIJA I TRANSFERA

00786

OŠ "Njegoš"

00774

OŠ "Vuk Karadžić"

00780

OŠ "Ivo Andrić"

00788

OŠ "Radoje Domanović"

00783

OŠ "Kole Rašić"

00771

OŠ "Vožd Karađorđe"

00784

OŠ "Kralj Petar I"

00796

OŠ "Učitelj Tasa"

00789

OŠ "Ratko Vukićević"

00776

OŠ "Dositej Obradović"

00764

OŠ "Car Konstantin"

00798

OŠ "Čegar"

00767

OŠ "Branko Miljković"

00795

OŠ "Ćele Kula"

00769

OŠ "Bubanjski Heroji"

00794

OŠ "Stefan Nemanja"

00791

OŠ "Sveti Sava"

00792

OŠ "S. Mladenović-Mika"

00790

OŠ "Miroslav Antić"

00797

OŠ "Duško Radović"

00779

OŠ "Ivan Goran Kovačić", Niška Banja

00768

OŠ "Branko Radičević", Gabrovac

00782

OŠ "Karađorđe", Gornji Matejevac

00775

OŠ "Desanka Maksimović", Čokot

00766

OŠ "Branislav Nušić", Donja Trnava

00778

OŠ "Đura Jakšić", Jelašnica

00777

OŠ "D. T. Srećko", Sićevo

00793

OŠ "Stevan Sinđelić", Kamenica

00772

OŠ "Vojislav Ilić Mlađi", Hum

00787

OŠ "1. maj", Trupale

00785

OŠ "Lela Popović", Miljkovac

00765

OŠ "Milan Rakić ", Medoševac

09575

OŠ "Jovan Jovanović Zmaj", Malča

01583

Škola za osnovno i srednje obrazovanje "14. oktobar"

01582

Specijalna škola "Bubanj"

00806

OŠ "Aca Sinadinović", Loćika

01712

Gimnazija "B. Stanković"

01714

Gimnazija "S. Sremac"

01713

Gimnazija "S. Marković"

01711

Gimnazija "9. maj"

01909

Ekonomska škola

01919

Trgovinska škola

01920

Ugostiteljsko-turistička škola

01912

MTŠ "15. maj"

01913

Mašinska škola

01918

TŠ "12. februar"

01911

ETŠ "Nikola Tesla"

01910

ETŠ "Mija Stanimirović"

01916

Prehrambeno-hemijska škola

01917

Škola mode i lepote

01908

GTŠ "Neimar"

01914

Medicinska škola

01907

Administrativno-birotehnička škola

01921

Umetnička škola

01915

Muzička škola

00001

Gradska opština Niška Banja

00002

Gradska opština Pantelej

00003

Gradska opština Crveni krst

00004

Gradska opština Palilula

00005

Gradska opština Mediana

00006

Demokratska stranka

00007

Demokratska stranka Srbije

00008

Nova Srbija

00009

Srpski pokret obnove

00010

Srpska radikalna stranka

00011

Pokret snaga Srbije

00012

G17+

00013

Socijalistička partija Srbije

00014

Stalna konferencija gradova

00015

Centar za socijalni rad

00016

Gerontološki centar

00017

Narodna kuhinja

00018

Savez slepih

00019

Savez gluvih

00020

Savez civilnih invalida rata

00021

MNRO

00022

Udruženje distrofičara

00023

Udruženje paraplegičara

00024

AK "Železničar"

00025

GK "Niš"

00026

ŽFK "Mašinac"

00027

DŽK "Železničar"

00028

RK "DIN"

00029

RK "Jugopetrol"

00030

SK "Niš 1881"

00031

TK "Radnički"

00032

DŽK "Niš"

00033

KKK "Gusar"

00034

UŽKK "Student"

00035

KK "Čegar"

00036

FK "Radnički"

00037

KK "Ergonom sport"

00038

ŠK "Niš"

00039

BK "Niš klasik"

00040

KMF "Niš"

00041

SK "Niš"

00042

KDT "Niš"

00043

ŽOK "Student"

00044

FK "Železničar"

00045

KSP "Niš"

00046

USR "Nišava"

00047

ORK "Niš"

00048

KK "Omladinac"

00049

STK "Niš"

00050

OFK "Niš"

00051

FK "Car Konstantin"

00052

KK "Niš-put"

00053

OK "Niš"

00054

PK "Sveti Nikola"

00055

FK "Jastrebac"

00056

FK "Sinđelić"

00057

UKK "Student"

00058

BK "Železničar"

00059

SK "Niš"

00060

KK "Niš"

00061

OSTK "Josip Kolumbo"

00062

KBK "Radnički"

00063

"I srpski piloti"

00064

BK "Radnički"

00065

"Kinezis"

00066

KK "Čair"

00067

AK "Niški maraton"

00068

Sportski savez Niša

00069

Sportski savez invalida

00070

ŠSD "Ekonomist"

00071

DRS "Palilula"

00072

AFK "Filip Kljajić"

00073

DFK "Moša Pijade"

00074

DFK "Stanko Paunović"

00075

JP "Niška televizija"

00076

JP "Narodne novine"

00077

Saborna crkva

00078

Eparhija Niška

00079

Prizrenska bogoslovija

00080

SUBNOR

00081

SRVS

00082

Sindikat "Nezavisnost"

00083

Udruženje obolelih od multipleks skleroze

00084

Dečji parlament

00085

JP "Gradska stambena agencija"

00086

JKP "Naisus"

00087

JP "Gradska toplana"

00088

JP "Aerodrom"

00089

JKP "Mediana"

00090

Zona unapređenog poslovanja (BID zona)

00091

Zavod za tržište rada

 

Šifra

IZVORI FINANSIRANJA

01

Prihodi iz budžeta

02

Transferi između korisnika na istom nivou

03

Socijalni doprinosi

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

05

Donacije od inostranih zemalja

06

Donacije od međunarodnih organizacija

07

Donacije od ostalih nivoa vlasti

08

Donacije od nevladinih organizacija i pojedinaca

09

Primanja od prodaje nefinansijske imovine

10

Primanja od domaćih zaduživanja

11

Primanja od inostranih zaduživanja

12

Primanja od otplate datih kredita i prodaje finansijske imovine

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

14

Neutrošena sredstva privatizacije iz ranijih godina

15

Neutrošena sredstva donacija iz ranijih godina

 

ŠIFRE EKONOMSKE KLASIFIKACIJE ZA KOJE SE NE PODNOSE ZAHTEVI NA OBRASCU ZAHTEV ZA PREUZIMANJE OBAVEZA (PO)

Šifra ekonomske klasifikacije

NAZIV

Do mesečnog iznosa u % od godišnjeg plana

411

Plate i dodaci zaposlenih

-

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

-

413

Naknade u naturi

-

414

Socijalna davanja zaposlenima

-

415

Naknade za zaposlene

-

421

Stalni troškovi

-

422

Troškovi putovanja

-

434

Upotreba zemljišta, šuma, voda i rudnih bogatstava

-

451

Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama

9%

462

Donacije međunarodnim organizacijama

-

463

Donacije i transferi ostalim nivoima vlasti

9%

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

9%

481

Dotacije nevladinim organizacijama

9%

482

Porezi, obavezne takse i kazne nametnute od jednog nivoa vlasti drugom

-

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

-

 

ŠIFRE FUNKCIONALNE KLASIFIKACIJE

Šifra

Funkcija

000

Socijalna zaštita

010

Bolest i invalidnost

011

Bolest

012

Invalidnost

020

Starost

030

Porodica preminulih

040

Porodica i deca

050

Nezaposlenost

060

Stanovanje

070

Socijalna pomoć ugroženom stanovništvu neklasifikovana na drugom mestu

080

Istraživanja i razvoj - Socijalna zaštita

090

Socijalna zaštita neklasifikovana na drugom mestu

100

Opšte javne usluge

110

Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi

111

Izvršni i zakonodavni organi

112

Finansijski i fiskalni poslovi i usluge

113

Spoljni poslovi

120

Strana ekonomska pomoć (davanje)

121

Ekonomska pomoć zemljama u razvoju i zemljama u tranziciji

122

Ekonomska pomoć usmerena preko međunarodnih organizacija

130

Opšte usluge

131

Opšte kadrovske usluge

132

Globalne usluge planiranja i statistike

133

Ostale opšte usluge

140

Osnovno istraživanje

150

Istraživanje i razvoj - Opšte javne usluge

160

Opšte javne usluge koje nisu klasifikovane na drugom mestu

170

Transakcije vezane za javni dug

180

Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti

200

Odbrana

210

Vojna odbrana

220

Civilna odbrana

230

Inostrana vojna pomoć

240

Istraživanje i razvoj - Odbrana

250

Odbrana neklasifikovana na drugom mestu

300

Javni red i mir

310

Policijske usluge

320

Usluge protivpožarne zaštite

330

Sudovi

340

Zatvori

350

Istraživanje i razvoj - Javni red i mir

360

Javni red i mir neklasifikovan na drugom mestu

400

Ekonomski poslovi

410

Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada

411

Opšti ekonomski i komercijalni poslovi

412

Opšti poslovi po pitanju rada

420

Poljoprivreda, šumarstvo, lov i ribolov

421

Poljoprivreda

422

Šumarstvo

423

Lov i ribolov

430

Gorivo i energija

431

Ugalj i druga čvrsta mineralna goriva

432

Nafta i prirodni gas

434

Nuklearno gorivo

435

Ostala goriva

436

Električna energija

437

Neelektrična energija

440

Rudarstvo, proizvodnja i izgradnja

441

Iskopavanje mineralnih resursa, osim mineralnih goriva

442

Proizvodnja

443

Izgradnja

450

Transport

451

Drumski transport

452

Vodeni transport

453

Železnički transport

454

Vazdušni transport

455

Cevovodi

460

Komunikacije

470

Ostale delatnosti

471

Distributivna trgovine, smeštaj i skladištenje

472

Hoteli i restorani

473

Turizam

474

Višenamenski razvojni projekti

480

Istraživanje i razvoj - Ekonomski poslovi

481

Istraživanje i razvoj - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada

482

Istraživanje i razvoj - Poljoprivreda, šumarstvo, lov i ribolov

483

Istraživanje i razvoj - Gorivo i energija

484

Istraživanje i razvoj - Rudarstvo, proizvodnja i gradnja

485

Istraživanje i razvoj - Transport

486

Istraživanje i razvoj - Komunikacije

487

Istraživanje i razvoj - Ostale delatnosti

490

Ekonomski poslovi neklasifikovani na drugom mestu

500

Zaštita životne sredine

510

Upravljanje otpadom

520

Upravljanje otpadnim vodama

530

Smanjenje zagađenosti

540

Zaštita raznovrsnosti flore i faune i zaštita krajolika

550

Istraživanje i razvoj - Zaštita životne sredine

560

Zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu

600

Stambeni razvoj i razvoj zajednice

610

Stambeni razvoj

620

Razvoj zajednice

630

Vodosnabdevanje

640

Ulična rasveta

650

Istraživanje i razvoj - Stambeni razvoj i razvoj zajednice

660

Stambeni razvoj i razvoj zajednice neklasifikovan na drugom mestu

700

Zdravstvo

710

Medicinski proizvodi, uređaji i oprema

711

Farmaceutski proizvodi

712

Ostali medicinski proizvodi

713

Terapeutski uređaji i oprema

720

Vanbolničke usluge

721

Opšte medicinske usluge

722

Specijalističke medicinske usluge

723

Zubarske usluge

724

Paramedicinske usluge

730

Bolničke usluge

731

Opšte bolničke usluge

732

Specijalističke bolničke usluge

733

Usluge medicinskih i porodiljskih centara

734

Usluge staračkih domova i domova za oporavak

740

Javne zdravstvene usluge

750

Istraživanje i razvoj - Zdravstvo

760

Zdravstvo neklasifikovano na drugom mestu

800

Rekreacija, kulture i vere

810

Usluge rekreacije i sporta

820

Usluge kulture

830

Usluge emitovanja i izdavaštva

840

Verske i druge zajednice

850

Istraživanje i razvoj - Rekreacija, kultura i vere

860

Rekreacija, kulture i vere neklasifikovane na drugom mestu

900

Obrazovanje

910

Predškolsko i osnovno obrazovanje

911

Predškolsko obrazovanje

912

Osnovno obrazovanje

920

Srednje obrazovanje

921

Niže srednje obrazovanje

922

Više srednje obrazovanje

930

Više obrazovanje

940

Visoko obrazovanje

941

Prvi stepen visokog obrazovanja

942

Drugi stepen visokog obrazovanja

950

Obrazovanje koje nije definisano nivoom

960

Pomoćne usluge u obrazovanju

970

Istraživanje i razvoj - Obrazovanje

980

Obrazovanje neklasifikovano na drugom mestu