UPUTSTVOO RADU TREZORA GRADA NIŠA("Sl. list grada Niša", br. 15/2009) |
Ovim Uputstvom uređuje se postupak izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje i interna kontrola svih finansijskih transakcija trezora Grada Niša.
Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora su:
1. Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog korisnika budžetskih sredstava:
a) Lice ovlašćeno za pripremu predloga ili zahteva za plaćanje,
b) Lice ovlašćeno za overu tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnose zahtevi,
v) Načelnik ili pomoćnik načelnika uprave ili službe (po ovlašćenju) kao rukovodilac organa koji odobrava zahtev u vezi izvršenja budžeta.
2. Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora u Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke:
a) Načelnik ili pomoćnik načelnika po ovlašćenju,
b) Lice koje radi na poslovima planiranja - kontrole budžeta, lice koje odobrava plaćanje i lice koje neposredno vrši poslove izvršenja rashoda sa konsolidovanog računa trezora.
3. Naredbodavac za izvršenje budžeta - Gradonačelnik grada.
Aproprijacija je od strane Skupštine grada Odlukom o budžetu grada, dato ovlašćenje Gradonačelniku za trošenje javnih sredstava do određenog iznosa i za određene namene za budžetsku godinu.
Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj za tu namenu tom korisniku za budžetsku godinu.
U roku od 15 dana od dana stupanja na snagu odluke o budžetu, direktni korisnici budžetskih sredstava koji su, u budžetskom smislu, odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru svojih odobrenih aproprijacija, i o tome obaveštavaju svakog indirektnog korisnika, po dobijenoj saglasnosti trezora Grada Niša.
Direktnom korisniku budžetskih sredstava, koji ne postupi u skladu sa stavom 2. ovog člana, neće se vršiti prenos sredstava budžeta, uključujući sredstva za plate.
Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje odredi načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora.
Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora grada.
Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja nije postojao pravni osnov, direktni korisnik budžetskih sredstava obavezan je da odmah zatraži povraćaj sredstava u budžet.
Ne može se vršiti plaćanje koje nije odobreno u budžetu.
2.3. Evidentiranje aproprijacija promena u aproprijaciji
Evidentiranje aproprijacija i sprovođenje promena u aproprijaciji obuhvata:
1) Godišnju aproprijaciju - Skupština grada donosi budžet do 20. decembra - šifra evidentiranja je 01.
2) Privremeno finansiranje - ukoliko Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine, vrši se privremeno finansiranje u vremenu od najduže prva tri meseca fiskalne godine - šifra evidentiranja 02.
3) Dopunski budžet - Skupština grada, na predlog Gradskog veća, usvaja dopunski budžet kojim se usklađuju primanja i izdaci budžeta - šifra evidentiranja je 03.
4) Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu: Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje nisu izvršene aproprijacije, ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da aproprijacije nisu bile dovoljne na osnovu rešenja o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve, koje na predlog Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke donosi Gradonačelnik grada - šifra evidentiranja je 04.
5) Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - Rešenje o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi Gradonačelnik grada na predlog Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke za finansiranje rashoda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti - šifra evidentiranja je 05.
6) Promene u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava - Direktni korisnik budžetskih sredstava, uz odobrenje Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke, izuzev aproprijacija za sredstva za realizaciju Nacionalnog investicionog plana (NIP) može vršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje - šifra evidentiranja je 06.
Kontrolu postupka evidentiranja i promene aproprijacije vrše budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora:
1. Za evidentiranje godišnjih aproprijacija, aproprijacija dopunskog budžeta i evidentiranje privremenog finansiranja nadležna je Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek za budžet (šifre evidentiranja 01, 02 i 03).
2. Za pripremu obrazaca za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava.
3. Za odobrenje zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava (načelnik uprave ili lice koje on ovlasti) i Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek za budžet.
4. Za overavanje obrazaca zahteva za promenu nadležna je Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - lice zaduženo u Grupi za plan za određenu oblast.
5. Za unos promena u aproprijaciji u Odseku trezora i čuvanje zvaničnih podataka o aproprijacijama nadležna je Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek trezora.
Odsek trezora vodi registar aproprijacija koji sadrži informacije o svim odobrenim aproprijacijama i promenama u aproprijaciji:
- broj dokumenta aproprijacije,
- datum unete promene u aproprijaciji u Odseku za trezor,
- razlog za promenu,
- šifre transakcije,
- ukupan iznos po aproprijaciji.
Odsek trezora sačinjava mesečni Izveštaj o aproprijacijama koji sadrži podatke o primljenim obrascima za promenu u aproprijaciji, odbijene obrasce za aproprijacije i promene u aproprijaciji.
2.5. Raspoloživa aproprijacija
Obračun raspoložive aproprijacije vrši se na Obrascu ORA na sledeći način:
RA = A ± PA - NPO - R
Slovne oznake imaju sledeće značenje:
RA - raspoloživa aproprijacija
A - Aproprijacija
PA - promene u aproprijaciji
NPO - neizmirene preuzete obaveze
R - rashodi
Obračun raspoložive aproprijacije vrši se U Odseku za budžet na osnovu zahteva koji podnosi direktni korisnik budžetskih sredstava.
2.6. Zahtev za promenu u aproprijaciji
Zahtev za promenu u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava podnosi direktni korisnik kada se menja aproprijacija koja je evidentirana u trezoru (šifra evidentiranja 01, 02 i 03).
Zahtev se podnosi na obrascu PA.
Direktni korisnik budžetskih sredstava je pored dostavljanja zahteva u obavezi da dostavi sledeće podatke:
- iznos zahteva za promenu
- razlog zašto je potrebna promena (obrazloženje)
- da li su tekuće aproprijacije dovoljne da finansiraju promenu, ako nisu zašto nisu.
Odsek za budžet vrši kontrolu dostavljenog zahteva, vrši obračun raspoložive aproprijacije proverom izvršenih rashoda i preuzetih obaveza po aproprijaciji i svojim potpisom overava i odobrava zahtev.
Odobreni zahtev prosleđuje se Odseku trezora koji vodi evidenciju primljenih zahteva i obaveštava podnosioca zahteva u elektronskom obliku.
Direktni korisnik budžetskih sredstava dužan je da vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu aproprijacija.
III PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA I KVOTE
Plan izvršenja budžeta predstavlja predlog tromesečnog plana za potrebnim sredstvima za svaki kvartal direktnog korisnika budžetskih sredstava.
Kvota predstavlja visinu tromesečnog izdatka do kojeg, po odobrenju načelnika Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke, direktni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanja u skladu sa tromesečnim planovima izvršenja budžeta i mesečnom dinamikom izvršenja.
Plan izvršenja budžeta i kvote imaju za cilj:
1) Poštovanje Zakona o budžetskom sistemu i Odluke o budžetu grada;
2) Stvaranje osnova za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;
3) Kontrola prekomerne potrošnje putem rezervisanja iznosa u okviru aproprijacija i kvota pre kupovine roba i usluga i pre dospeća računa.
Planovi izvršenja budžeta i kvote utvrđuju se za rashode i izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta.
Radi sprečavanja prekoračenja budžeta, a u cilju osiguranja potrošnje u okviru raspoloživih sredstava, kontrolu procesa vezanih za planove izvršenja budžeta i kvote vrše budžetski izvršioci trezora:
1. Za pripremu obrazaca za plan izvršenja budžeta i za promenu kvota nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava.
2. Za odobravanje planova izvršenja budžeta i promene kvote nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava i budžetski izvršilac trezora - Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek trezora.
3. Za overavanje obrazaca za planove nadležan je budžetski izvršilac trezora Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odsek trezora.
4. Za unos planova izvršenja budžeta i promena kvota u trezoru i čuvanje zvaničnih podataka o kvotama nadležan je Odsek trezora.
Registar plana izvršenja i zahteva za promenu kvote vodi Odsek trezora pri Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.
3.4. Plan izvršenja budžeta - Obrazac TPIB
Direktni korisnici budžetskih sredstava podnose svoje predloge tromesečnih planova izvršenja budžeta Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke - Odseku trezora u dva primerka na Obrascu TPIB. Obrazac se podnosi najkasnije do 10. u mesecu koji prethodi tromesečju za koje se predlažu planovi izvršenja budžeta. Tekstualni deo koji se prilaže uz plan bliže objašnjava kako su predloženi mesečni iznosi u planu i obrazloženje potrebnih iznosa.
Ukoliko direktni korisnik budžetskih sredstava ne donese plan izvršenja budžeta, Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke ne vrši evidenciju odobrenja kvota za tog direktnog korisnika, a Odsek trezora ne dozvoljava preuzimanje obaveza, niti plaćanje na teret sredstava budžeta, sve dok se plan ne odobri i kvote ne unesu u Odsek trezora.
Tromesečni plan izvršenja budžeta po donošenju od strane Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke dostavlja se svakom direktnom budžetskom korisniku.
Direktni korisnik budžetskih sredstava može da zahteva izmenu tromesečne kvote.
Tromesečne kvote mogu biti jednake, odnosno manje od ukupnog iznosa budžetske aproprijacije.
3.5. Zahtev za promenu kvota - Obrazac PK
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanje do visine izdataka za period od tri meseca koje odredi načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.
Određivanje kvote vrši se na osnovu sredstava koja su planirana u budžetu za direktnog korisnika budžetskih sredstava, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.
Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke obaveštava direktnog korisnika budžetskih sredstava o visini odobrenih kvota najkasnije do 25. u mesecu koji prethodi početku perioda za koji se kvote donose.
Zahtev za promenu kvote podnosi se na obrascu PK. Pored zahteva direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da podnese sledeće podatke:
- iznos zahteva za promenu
- razlog zašto je promena neophodna sa obrazloženjem
- obračun, kako je izračunat iznos za promenu kvote.
Načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke ili lice koje on ovlasti odobrava promenu visine tromesečne kvote ceneći opravdanost zahteva direktnog korisnika budžetskih sredstava.
Obaveštenje po podnetom zahtevu dostavlja se direktnom budžetskom korisniku u elektronskom obliku.
Registar zahteva za promenu kvota po korisnicima budžetskih sredstava vodi Odsek trezora.
Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu kvote, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.
Raspoloživa tromesečna kvota izračunava se na Obrascu ORK na sledeći način:
RK = TK + NK ± PK - PO - R
Slovne oznake imaju sledeće značenje:
RK - raspoloživa kvota
TK - tekuća kvota
NK - neutrošena kvota iz prethodnog perioda
PK - promena kvote
PO - preuzete neplaćene obaveze
R - rashodi
Neutrošena kvota (NK) predstavlja odobrenu a neizvršenu preuzetu obavezu iz prethodnih perioda kojom se uvećava tekuća kvota (TK) perioda u kome se takva obaveza izvršava.
Obračun raspoložive kvote vrši Odsek trezora.
Preuzimanje obaveza predstavlja rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava po osnovu neizvršenog ugovora ili drugog obavezujućeg pravnog akta, od kojeg se u momentu angažovanja opravdano očekuje da dovede do gotovinskog izdatka neposredno ili u budućnosti.
Sprovođenje postupka za preuzimanje obaveza služi u sledeće svrhe:
1. Obezbeđivanje poštovanja Zakona o javnim nabavkama;
2. Uvođenje boljeg planiranja nabavke;
3. Rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota u mesecu u kom se očekuje plaćanje preuzete obaveze;
4. Kontrolisanje prevelike potrošnje putem rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota pre kupovine roba, usluga i izvođenja radova i pre dospeća računa;
5. Obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;
6. Pružanje garancije dobavljačima da će sredstva za plaćanje računa biti obezbeđena.
U cilju kontrole procesa preuzimanja obaveza, utvrđuje se nadležnost za proveru radi rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota koje će biti angažovane u momentu gotovinskog izdatka i to:
- pripremu obrasca zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava;
- overavanje zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava;
- odobravanje zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava Odsek za budžet i Odsek trezora Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.
Pre odobravanja zahteva za preuzimanje obaveza od strane direktnog budžetskog korisnika, direktni budžetski korisnik mora pribaviti mišljenje Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke za uslove plaćanja utvrđene nacrtom ugovora u postupku sprovođenja javne nabavke.
Obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva za preuzimanje obaveza Odsek trezora dostavlja podnosiocu zahteva u elektronskom obliku.
Odsek trezora čuva podatke o odbijenim i vraćenim zahtevima.
Zahtev za preuzimanje obaveze popunjava se za sve vrste nabavke ili obaveze plaćanja, osim u sledećim slučajevima:
1) kada je iznos obaveze do visine minimalnog iznosa javne nabavke, koji se utvrđuje Zakonom o budžetu za fiskalnu godinu;
2) kada obaveza odgovara hitnoj nabavci u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama;
3) kada je preuzeta obaveza na teret šifre ekonomske klasifikacije koja ne zahteva preuzimanje obaveze.
Uz zahtev za preuzimanje obaveza podnosi se sledeća dokumentacija:
1) Dokaz da je ispoštovan Zakon o javnim nabavkama;
2) Mišljenje Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke o nacrtu ugovora ili dokumenta o dodeljivanju.
Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da zahtev za preuzimanje obaveza podnesu pre početka izvršavanja ugovora, a najmanje 10 radnih dana pre podnošenja zahteva trezoru za plaćanje.
Zahtevi za preuzimanje obaveza u budžetskoj godini mogu da se podnose do 01. novembra kalendarske godine.
Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za preuzimanje obaveza, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje određuje Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.
Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu ugovora u pisanoj formi.
Preuzete obaveze koje su veće od iznosa sredstava planiranih budžetom ili koje su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora.
5. Plaćanje i transfer sredstava
Pod plaćanjem se podrazumevaju sve finansijske transakcije koje dovode do izdavanja naloga za plaćanje, evidentiranje izdataka i smanjenje salda računa.
Proces plaćanja ima za cilj:
1. Obezbeđivanje boljeg planiranja gotovinskih sredstava raspoređivanjem plaćanja dobavljačima i primaocima sredstava;
2. Kontrolu prekomernog trošenja;
3. Vođenje tačne evidencije rashoda u finansijskim evidencijama.
Plaćanje iz budžeta zasniva se na knjigovodstvenoj dokumentaciji i rešenju o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom koje donosi odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava.
Pravni osnov i iznos preuzetih obaveza koji proističu iz izvorne knjigovodstvene dokumentacije, moraju biti potvrđeni u pisanoj formi pre plaćanja obaveze.
U cilju kontrole procesa plaćanja, utvrđuje se nadležnost kako bi se obezbedila odgovarajuća provera:
1. Za pripremu obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava.
2. Za overavanje obrazaca za plaćanje nadležna je Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke i direktni korisnik budžetskih sredstava.
3. Za odobravanje svih obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava - načelnik uprave, odnosno službe ili lice koje on ovlasti i Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.
4. Prijem odobrenih zahteva vrši Odsek trezora.
5. Za unos dokumenata, odnosno zahteva za plaćanje i vođenje zvanične evidencije o plaćanjima sa konsolidovanog računa trezora zadužen je Odsek trezora.
6. Registar plaćanja po vrstama zahteva vodi Odsek trezora.
7. Obaveštenja o izvršenom plaćanju radi Odsek trezora i dostavlja ih direktnim korisnicima u elektronskom obliku.
Direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi sledeće zahteve za plaćanje:
1. Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzimanjem obaveza na obrascu ZPT-1 i bez preuzimanja obaveza na obrascu ZPT-2
2. Zahtev za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih na obrascu ZPTP.
Direktni korisnik budžetskih sredstava, odgovorno lice korisnika ceni da li preuzimanje obaveza i nastalih izdataka predstavlja opravdanu upotrebu novčanih sredstava budžeta i da li je to u funkciji obavljanja poslova za koje je budžetski korisnik zadužen.
Direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi zahteve za plaćanje uz prateću originalnu dokumentaciju (predračun, račun, otpremnica, obračun kamate, ugovor, rešenje, nalog za putovanje i ostala dokumenta koja mogu biti osnov za plaćanje) za direktnog korisnika budžetskih sredstava i odgovarajuću dokumentaciju sa specifikacijom (broj ugovora ili odluke, broj fakture, valuta plaćanja, naziv poverioca, šifra ekonomske klasifikacije i iznos) za indirektne korisnike i dokaz o sprovedenom postupku javne nabavke u roku od 3 dana po prijemu računa za indirektne korisnike budžetskih sredstava, odnosno najkasnije 10 radnih dana pre datuma dospeća.
Ukoliko je, zbog hitnosti potrebno izvršiti odmah plaćanje, odobrenje daje načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke ili lice koje on ovlasti.
Kada se u prilogu zahteva za plaćanje nalazi predračun sa obrazloženjem razloga za avansno plaćanje, direktni korisnik budžetskih sredstava je dužan da u roku od 10 dana po izvršenom plaćanju dostavi račun Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.
Budžetski izvršilac konsolidovanog računa trezora u Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke po izvršenom prijemu zahteva vrši proveru zahteva za plaćanje i transfer sredstava, overava zahtev i najkasnije u roku od 3 dana dostavlja Odseku trezora.
Ukoliko se u postupku provere, odnosno kontrole podnetog zahteva za plaćanje i transfer sredstava utvrdi da stvorene obaveze nisu u nadležnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava, kao i da su iznad sredstava odobrenih tromesečnim planom za izvršenje budžeta zahtev neće biti odobren, a direktni korisnik budžetskih sredstava biće obavešten o razlozima za neodobravanje isplate.
U slučaju da direktni korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava, može obavestiti Gradonačelnika.
Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.
Pre podnošenja zahteva korisnik budžetskih sredstava koji za određene rashode ili izdatke ostvaruje i prihode iz drugih izvora, obavezan je da izmirenje tih rashoda i izdataka prvo vrši iz prihoda iz drugih izvora. Nakon što utroši sredstva iz drugih izvora, za realizaciju rashoda i izdataka vrši se prenos sredstava iz budžeta.
Za izvršeno plaćanje iz prihoda iz drugih izvora ne može se tražiti refundacija sredstava iz budžeta.
Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da tromesečno, a najkasnije do 20. u mesecu po isteku tromesečja dostavi Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke izveštaj o ostvarenim sopstvenim prihodima indirektnog korisnika budžetskih sredstava i izvršenim rashodima na teret sopstvenih prihoda na obrascu SP.
Načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke dnevno vrši raspodelu sredstava za overene i odobrene zahteve za plaćanje od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava i kontrole na obrascu DOS kada utvrdi da su potrebna sredstva za plaćanje po zahtevima u skladu sa raspoloživim sredstvima na konsolidovanom računu trezora.
Načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke može odobriti vanredni zahtev za plaćanje koji je iznad mesečnog plana za prenos sredstava ukoliko proceni da neizvršavanje zahteva može izazvati poremećaj u poslovanju direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava.
U slučaju smanjene likvidne sposobnosti budžeta načelnik Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke utvrđuje redosled izmirivanja preuzetih obaveza u skladu sa Zakonom i Odlukom o budžetu.
Gradonačelnik Grada Niša donosi naredbu za prenos sredstava za namene koje su utvrđene raspodelom sredstava iz člana 43. Uputstva vodeći računa o zakonskom i namenskom trošenju budžetskih sredstava.
Kod procedure za plaćanje i transfer sredstava kod unošenja poziva na broj zaduženja (šifra plaćanja) unos se vrši na sledeći način:
1. Plaćanje se vrši po modelu 97;
2. Kontrolni broj po modelu 97;
3. Jedinstveni broj budžetskog korisnika direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava (petocifreni broj);
4. Ekonomska klasifikacija (šestocifreni broj iz Pravilnika o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem);
5. Organizaciona klasifikacija (dvocifreni broj);
6. Izvor finansiranja (dvocifreni broj);
7. Funkcionalna klasifikacija (trocifreni broj).
Odsek za budžet sačinjava jednom nedeljno izveštaj o primanjima i izvršenim plaćanjima sa konsolidovanog računa trezora i dostavlja ga načelniku Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.
Direktni budžetski korisnik je dužan da Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke dostavi dodatne podatke koji su neophodni za izradu izveštaja za potrebe Gradonačelnika i Skupštine grada.
Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke priprema sledeće izveštaje:
1. Mesečni tabelarni izveštaj o izvršenju budžeta za potrebe sajta Grada Niša;
2. Polugodišnji i godišnji izveštaj o izvršenju budžeta koji Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke podnosi Gradonačelniku;
3. Ostale finansijske izveštaje.
Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke do 15. maja priprema nacrt Odluke o završnom računu budžeta Grada Niša i podnosi ga Gradskom veću.
Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke do 15. juna podnosi Upravi za trezor Odluku o završnom računu budžeta Grada Niša usvojenu od strane Skupštine Grada Niša.
Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke do 01. jula sastavlja konsolidovani izveštaj grada i podnosi ga Upravi za trezor.
Glavna knjiga trezora vodi se u Upravi za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke.
U glavnoj knjizi trezora evidentiraju se sve transakcije i poslovni događaji, uključujući prihode i primanja, rashode i izdatke i stanje i promene na imovini, obavezama i izvorima finansiranja.
U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava.
Glavna knjiga trezora i glavne knjige direktnih i indirektnih korisnika u okviru glavne knjige trezora vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem.
Računovodstvene isprave knjiže se istog dana, a najkasnije narednog dana od dana dobijanja računovodstvene isprave.
Usaglašenje knjiženja u glavnoj knjizi trezora vrši se u cilju ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka koje ne utiču na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora.
Zahtev za ispravku knjiženja podnosi se na obrascu IK u dva primerka.
Po izvršenom usaglašenju vrši se overa zahteva i dostavlja se direktnom ili indirektnom korisniku budžetskih sredstava.
Sastavni deo Uputstva o radu trezora Grada Niša su obrasci utvrđeni članovima 9, 10, 14, 20, 24, 30, 38, 42, 43, 44, 58. Uputstva, šifre direktnih korisnika budžetskih sredstava, šifre indirektnih korisnika budžetskih sredstava, šifre funkcionalne klasifikacije i šifre izvora finansiranja.
Donošenjem ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo o radu trezora Grada Niša broj 11-441/06 od 23. marta 2006. godine.
Ovo Uputstvo stupa na snagu u roku od 8 dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".
Obračun
raspoložive aproprijacije
Direktni korisnik budžetskih sredstava
_____________________________________
Šifra korisnika _________________________
Broj zahteva iz Obrasca PA ______________
Datum _________________
Iznos aproprijacije |
Promene u aproprijaciji ± |
Neizmirene preuzete Obaveze |
Rashodi |
Raspoloživa aproprijacija * |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
* RA = A ± PA - NPO - R
Obračunao, |
|
Datum, |
|
Odobrava, |
|
|
|
|
|
Zahtev za promenu u aproprijaciji
UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PROMENU U APROPRIJACIJI
A.1. |
Naziv direktnog korisnika |
|
budžetskih sredstava ________________________ |
2. |
Šifra ______________________ |
3. |
Šifra promene |
|
aproprijacije ______________ |
4. |
Broj zahteva ______________ |
5. |
Datum ___________________ |
OPIS PROMENE APROPRIJACIJE
________________________________________
________________________________________
Red. |
OPIS |
Šifra funkc. |
Šifra ekonom. |
Šifra izvora |
Iznos |
Promena u aproprijaciji |
Promenjeni iznos |
|
+ |
- |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Odobrenje za promenu u aproprijaciji
(popunjava budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava)
Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
V. Odobrenje za promenu u aproprijaciji
(popunjava Uprava za finansije)
Podaci i prateća dokumentacija su istinito i tačno prikazani, a transfer je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora, potvrđujem kao lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
Zahtev odobren |
Zahtev odbijen |
Razlog za odbijanje zahteva |
Predlog plana izvršenja budžeta
PREDLOG PLANA IZVRŠENJA BUDŽETA
ZA PERIOD __________ 200_. GODINE
A.1. |
Naziv direktnog korisnika |
|
budžetskih sredstava __________________ |
2. |
Šifra korisnika _______________________ |
3. |
Broj zahteva ______________ |
4. |
Datum __________________ |
Funkcionalna |
Ekonomska |
Broj |
Dodeljena |
Ukupno raspoređena |
Plan izvršenja budžeta |
Izvor |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Odobrenje za plan izvršenja budžeta
1. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno iskazani i da sam lice ovlašćeno za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PROMENU KVOTE
A.1. |
Naziv direktnog korisnika |
|
budžetskih sredstava __________________ |
2. |
Šifra korisnika _______________________ |
3. |
Broj zahteva ______________ |
4. |
Datum __________________ |
Red. |
Šifra |
Broj |
Šifra |
Šifra |
Iznos |
Iznos kvote za |
Promena kvote |
Promenjeni |
|
+ |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Odlukom o budžetu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
V. Popunjava Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Odlukom o budžetu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
Zahtev odobren |
Zahtev odbijen |
Razlog za odbijanje zahteva |
Direktni korisnik budžetskih sredstava
_____________________________________
Šifra korisnika _________________________
Broj zahteva iz Obrasca PK ______________
Datum _________________
Tekuća |
Neutrošena |
Promene |
Preuzete |
Rashodi |
Raspoloživa |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
* RK = TK + NK ± PK - PO - R
Obračunao, |
|
Datum, |
|
Odobrava, |
|
|
|
|
|
UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PREUZIMANJE OBAVEZE
A. |
Naziv direktnog korisnika |
|
budžetskih sredstava __________________ |
|
Šifra korisnika_______________________ |
|
Broj zahteva ______________ |
|
Datum __________________ |
Red. |
Opis |
Primalac |
Šifra |
Šifra |
Broj |
Šifra |
Šifra izvora |
Očekivani |
Iznos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B. Popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
V. Popunjava Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke
Potvrđujem da su podaci i prateća dokumentacija istinito i tačno prikazani, da je transfer u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu, Odlukom o budžetu i Uputstvom o radu trezora i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Odsek za budžet
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
Zahtev odobren |
Zahtev odbijen |
Razlog za odbijanje zahteva |
Odsek trezora
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
Zahtev odobren |
Zahtev odbijen |
Razlog za odbijanje zahteva |
Zahtev za plaćanje - transfer sredstava sa preuzimanjem obaveza
UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PLAĆANJE - TRANSFER SREDSTAVA SA PREUZIMANJEM OBAVEZA
A. |
Naziv korisnika |
|
budžetskih sredstava __________________________ |
|
Šifra _______________________ |
|
Broj zahteva ______________ |
|
Datum __________________ |
Broj zahteva za preuzimanje obaveza __________________ |
Ukupni iznos za plaćanje |
dinara |
||||||
|
Poziv na broj |
|
|||||
(popunjava Odsek trezora) |
|||||||
Rok plaćanja |
|||||||
(datum) |
Red. |
Opis |
Glava |
Razdeo |
Pozicija |
Funkc. |
Ekon. |
Šifra izvora finans. |
Naziv |
Tekući račun |
Broj |
Iznos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
B. Odobrenje za plaćanje
(popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava)
Potvrđujem da je plaćanje po ovom zahtevu je u skladu sa Odlukom o budžetu grada Niša za 200_ . godinu, a originalna kopija - dokumentacije je istinita, potpuna, računski tačna i u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu, tromesečnim planom, kao i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
V. Odobrenje za plaćanje
(popunjava Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke)
Zahtev je ispravan i u skladu sa tromesečnim planom izvršenja budžeta.
Kontrolu izvršio |
|
Overava |
|
Odgovorno lice za odobravanje |
Zahtev za plaćanje - transfer sredstava bez preuzimanja obaveza
UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA PLAĆANJE - TRANSFER SREDSTAVA BEZ PREUZIMANJA OBAVEZA
A. |
Naziv korisnika |
|
budžetskih sredstava __________________ |
|
Šifra _______________________ |
|
Broj zahteva ______________ |
|
Datum __________________ |
Ukupni iznos za plaćanje |
dinara |
||||||
|
Poziv na broj |
|
|||||
(popunjava Odsek trezora) |
|||||||
Rok plaćanja |
|||||||
(datum) |
Red. |
Opis |
Glava |
Razdeo |
Pozicija |
Funkc. |
Ekon. |
Šifra |
Naziv |
Tekući račun |
Broj |
Iznos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
B. Odobrenje za plaćanje
(popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava)
Potvrđujem da je plaćanje po ovom zahtevu u skladu sa Odlukom o budžetu grada Niša za 200_ . godinu, a originalna - kopija dokumentacije je istinita, potpuna, računski tačna i u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, Zakonom o budžetskom sistemu, tromesečnim planom, kao i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
V. Odobrenje za plaćanje
(popunjava Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke)
Zahtev je ispravan i u skladu sa tromesečnim planom izvršenja budžeta.
Kontrolu izvršio |
|
Overava |
|
Odgovorno lice za odobravanje |
Zahtev
za prenos sredstava za isplatu plata i naknada zaposlenih
A. Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava _______________________________
Šifra___________________
Broj zahteva_____________
Datum __________200___. godine
N I Š
UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
I
ZAHTEV
ZA PRENOS SREDSTAVA ZA ISPLATU PLATA I NAKNADA ZAPOSLENIH
ZA _________ MESEC ___________ GODINE
Glava |
Razdeo |
Pozicija |
Direktni korisnik |
Indirektni korisnik |
|
|
|
|
|
|
|
CENA RADA ___________
|
STEPEN STRUČNE SPREME |
|
||||||
Klasifikaciona struktura |
I-II |
III |
IV |
V |
VI |
VII1 |
VII2 |
UKUPNO |
Broj zaposlenih |
|
|
|
|
|
|
|
|
Koeficijent |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Konto |
OPIS |
Iznos |
1. |
411000 |
Plate, dodaci i naknade zaposlenih |
|
2. |
412000 |
Socijalni doprinosi na teret poslodavca |
|
3. |
413000 |
Naknade u naturi |
|
4. |
414000 |
Socijalna davanja zaposlenima |
|
5. |
415000 |
Naknade za zaposlene |
|
|
UKUPNO: |
|
B. Odobrenje za plaćanje
(popunjava direktni korisnik budžetskih sredstava)
Potvrđujem da je plaćanje po ovom zahtevu u skladu sa Odlukom o budžetu grada Niša za 200__. godinu a originalna kopija - dokumentacija je istinita, potpuna, računski tačna i u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu i kvartalnim planom, kao i da sam ovlašćeno lice za potpisivanje ovog obrasca.
Priprema (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Overava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
|||
Odobrava (ime) |
|
|
Potpis |
|
Datum |
V. Odobrenje za plaćanje
(popunjava Uprava za finansije)
Zahtev je u skladu sa kvartalnim predlogom plana izvršenja budžeta.
Kontrolu izvršio |
|
Overava |
|
Odgovorno lice za odobravanje |
Izveštaj
o ostvarenim sopstvenim prihodima indirektnog korisnika
Naziv direktnog korisnika budžetskih sredstava
______________________________________
Šifra _________________
Broj __________________
Datum, _________ 200___. godine
UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
IZVEŠTAJ
O OSTVARENIM SOPSTVENIM PRIHODIMA INDIREKTNOG KORISNIKA
_____________ ZA PERIOD ____________ 200___. GODINE
Red. |
OSTVARENI PRIHODI |
IZNOS |
1. |
Prihodi od naknada za izvršene usluge |
|
2. |
Prihodi od subvencija i dotacija |
|
3. |
Prihodi od donacija |
|
4. |
Transferi |
|
5. |
Ostali sopstveni prihodi |
|
|
UKUPNO: |
|
IZVEŠTAJ
O IZVRŠENIM RASHODIMA NA TERET SOPSTVENIH PRIHODA
_____________ ZA PERIOD ____________ 200___. GODINE
Red. |
Ekonomska klasifikacija |
Iznos |
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
|
UKUPNO: |
|
Podnosilac izveštaja |
|
M.P. |
|
Odgovorno lice |
|
|
|
|
|
Dnevno odobrenje sredstava
sa računa budžeta grada Niša broj: 840-157640-83
UPRAVA ZA FINANSIJEI
IZVORNE PRIHODE LOKALNE
SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
DNEVNO ODOBRENJE SREDSTAVA
SA RAČUNA BUDŽETA GRADA NIŠA BROJ: 840-157640-83
NA DAN ________ 200__. GODINE
Funkcija |
Broj pozicije |
Ekonomska |
Broj zahteva |
Datum |
OPIS |
Iznos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RAČUN DEPOZITA UPRAVE ZA FINANSIJE
BROJ: 840-564804-15 NA DAN ______ 2009. GODINE
POVRAĆAJ KAUCIJE |
Iznos |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ODSEK TREZORA
Potvrđujem da su za podnete zahteve za plaćanje sprovedene sve procedure interne kontrole u skladu sa zakonom, propisima i pravilima, da su isti u skladu sa dodeljenim tromesečnim kvotama za plaćanje i da su na računu Budžeta Grada Niša obezbeđena sredstva za plaćanje.
Priprema: |
Ime i prezime ____________ |
|
Potpis _______________________ |
|
Datum ______ 2009. god. |
Overava: |
Ime i prezime ____________ |
|
Potpis _______________________ |
|
Datum ______ 2009. god. |
|
NAČELNIK |
|
____________________ |
Na osnovu člana 39. Odluke o budžetu Grada Niša za 2009. godinu ("Službeni list Grada Niša", broj 117/08) i člana 2. Uputstva o radu trezora Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 16/2006), Gradonačelnik Grada Niša donosi:
NAREDBU
Izvršiti prenos - transfer sredstava na teret sredstava budžeta grada za 2009. godinu, sa računa Grad Niš - Budžet grada broj 840-157640-83 u iznosu od _________ dinara, sledećim korisnicima:
Funkcija |
Broj pozicije |
Ekonomska |
Broj zahteva |
Datum |
OPIS |
Iznos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RAČUN DEPOZITA UPRAVE ZA FINANSIJE
BROJ: 840-564804-15 NA DAN ______ 2009. GODINE
POVRAĆAJ KAUCIJE |
Iznos |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GRADONAČELNIK GRADA NIŠA |
|
|
|
Naziv direktnog korisnika
budžetskih sredstava
___________________________________________
UPRAVA ZA FINANSIJE, IZVORNE PRIHODE LOKALNE SAMOUPRAVE I JAVNE NABAVKE
ZAHTEV ZA ISPRAVKU KNJIŽENJA
Glava |
Razdeo |
Pozicija |
Ekonomska |
Opis |
Vrednost |
Vrednost |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Potvrđuje se da su sa usaglašenjem knjiženja saglasni:
Ovlašćeno lice |
|
Datum, |
|
Ovlašćeno lice |
|
|
|
|
|
Rešenje
o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom
|
|
(naziv direktnog budžetskog korisnika) |
Broj: ______________________
Datum: ____________200___. godine
Na osnovu člana 2, 45. i 46. Odluke o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 90/08), člana 36. stav 1. Uputstva o radu trezora Grada Niša i člana ____ Odluke o budžetu Grada Niša za 200____. godinu, donosim
REŠENJE
o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom
1. Iz sredstava utvrđenih Odlukom o budžetu Grada Niša za 200___. godinu, u razdelu br. ____ - _______________, glava ________ - Uprava za ________________________________________, sa pozicije broj _________i godišnjeg finansijskog plana na koji je saglasnost dao Gradonačelnik Grada Niša dana ________ 200____. godine
ODOBRAVAM prenos sredstava u iznosu od
DIN: _______________
korisniku - primaocu: _____________________________________________.
2. Prenos sredstava vrši se na osnovu ___________________________
__________________________________________________________________.
(navesti zakonski osnov - odluka, ugovor, akt)
3. Prenos sredstava iz tačke 1. ovog rešenja izvršiti u korist računa broj _______________________.
Ovo rešenje čini sastavni deo knjigovodstvene dokumentacije za prenos - transfer sredstava.
|
|
|
NAČELNIK UPRAVE |
M.P. |
_____________________ |
|
|
(naziv direktnog budžetskog korisnika) |
Broj: ______________________
Datum: ____________200___. godine
Na osnovu člana __ Statuta Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 88/08), člana 36. stav 1. Uputstva o radu trezora Grada Niša i člana ____ Odluke o budžetu Grada Niša za 200____. godinu, donosim
REŠENJE
o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom
1. Iz sredstava utvrđenih Odlukom o budžetu Grada Niša za 200___. godinu, u razdelu br. ____ - _______________, glava ________ - Služba za ________________________________________, sa pozicije broj _________i godišnjeg finansijskog plana na koji je saglasnost dao Gradonačelnik Grada Niša dana ________ 200____. godine
ODOBRAVAM prenos sredstava u iznosu od
DIN: _______________
korisniku - primaocu: _____________________________________________.
2. Prenos sredstava vrši se na osnovu ___________________________
__________________________________________________________________.
(navesti zakonski osnov - odluka, ugovor, akt)
3. Prenos sredstava iz tačke 1. ovog rešenja izvršiti u korist računa broj _______________________.
Ovo rešenje čini sastavni deo knjigovodstvene dokumentacije za prenos - transfer sredstava.
|
|
|
NAČELNIK SLUŽBE, |
M.P. |
_____________________ |
ŠIFRE DIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA GRADA NIŠA
Šifra |
DIREKTNI KORISNICI BUDŽETSKIH SREDSTAVA |
1 |
2 |
09768 |
Skupština Grada Niša |
09769 |
Gradonačelnik |
09770 |
Gradsko veće |
09771 |
Zaštitnik građana |
03670 |
Gradsko javno pravobranilaštvo |
09772 |
Uprava za građanska stanja i opšte poslove |
80309 |
Uprava za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke |
80310 |
Uprava za imovinu i inspekcijske poslove |
09775 |
Uprava za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu |
09776 |
Uprava za obrazovanje, kulturu i sport |
09777 |
Uprava za planiranje i izgradnju |
80311 |
Uprava za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj |
09779 |
Uprava za privredu, održivi razvoj i zaštitu životne sredine |
80308 |
Uprava za poljoprivredu i razvoj sela |
80312 |
Služba za održavanje i informatičko-komunikacione tehnologije |
ŠIFRE INDIREKTNIH KORISNIKA BUDŽETSKIH SREDSTAVA GRADA NIŠA
Šifra |
INDIREKTNI KORISNICI BUDŽETSKIH SREDSTAVA |
03685 |
Ustanova "Mara" |
03684 |
Ustanova "Pčelica" |
03687 |
Ustanova "DKORC" |
03690 |
Narodni muzej |
03689 |
Narodna biblioteka |
03691 |
Narodno pozorište |
03694 |
Pozorište lutaka |
03693 |
Niški simfonijski orkestar |
03686 |
Galerija savremene likovne umetnosti |
03692 |
Niški kulturni centar |
03688 |
Istorijski arhiv |
06351 |
Zavod za zaštitu spomenika |
03695 |
Sportski centar "Čair" |
09811 |
Regionalni centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju |
03697 |
JP "Direkcija za izgradnju Grada Niša" |
03682 |
Fond za razvoj i samofinansiranje zajedničkih potreba građana |
03681 |
Turistička organizacija Niša |
ŠIFRE KORISNIKA SUBVENCIJA, DOTACIJA, DONACIJA I TRANSFERA
Šifra |
KORISNICI SUBVENCIJA, DOTACIJA, DONACIJA I TRANSFERA |
00786 |
OŠ "Njegoš" |
00774 |
OŠ "Vuk Karadžić" |
00780 |
OŠ "Ivo Andrić" |
00788 |
OŠ "Radoje Domanović" |
00783 |
OŠ "Kole Rašić" |
00771 |
OŠ "Vožd Karađorđe" |
00784 |
OŠ "Kralj Petar I" |
00796 |
OŠ "Učitelj Tasa" |
00789 |
OŠ "Ratko Vukićević" |
00776 |
OŠ "Dositej Obradović" |
00764 |
OŠ "Car Konstantin" |
00798 |
OŠ "Čegar" |
00767 |
OŠ "Branko Miljković" |
00795 |
OŠ "Ćele Kula" |
00769 |
OŠ "Bubanjski Heroji" |
00794 |
OŠ "Stefan Nemanja" |
00791 |
OŠ "Sveti Sava" |
00792 |
OŠ "S. Mladenović-Mika" |
00790 |
OŠ "Miroslav Antić" |
00797 |
OŠ "Duško Radović" |
00779 |
OŠ "Ivan Goran Kovačić", Niška Banja |
00768 |
OŠ "Branko Radičević", Gabrovac |
00782 |
OŠ "Karađorđe", Gornji Matejevac |
00775 |
OŠ "Desanka Maksimović", Čokot |
00766 |
OŠ "Branislav Nušić", Donja Trnava |
00778 |
OŠ "Đura Jakšić", Jelašnica |
00777 |
OŠ "D. T. Srećko", Sićevo |
00793 |
OŠ "Stevan Sinđelić", Kamenica |
00772 |
OŠ "Vojislav Ilić Mlađi", Hum |
00787 |
OŠ "1. maj", Trupale |
00785 |
OŠ "Lela Popović", Miljkovac |
00765 |
OŠ "Milan Rakić ", Medoševac |
09575 |
OŠ "Jovan Jovanović Zmaj", Malča |
01583 |
Škola za osnovno i srednje obrazovanje "14. oktobar" |
01582 |
Specijalna škola "Bubanj" |
00806 |
OŠ "Aca Sinadinović", Loćika |
01712 |
Gimnazija "B. Stanković" |
01714 |
Gimnazija "S. Sremac" |
01713 |
Gimnazija "S. Marković" |
01711 |
Gimnazija "9. maj" |
01909 |
Ekonomska škola |
01919 |
Trgovinska škola |
01920 |
Ugostiteljsko-turistička škola |
01912 |
MTŠ "15. maj" |
01913 |
Mašinska škola |
01918 |
TŠ "12. februar" |
01911 |
ETŠ "Nikola Tesla" |
01910 |
ETŠ "Mija Stanimirović" |
01916 |
Prehrambeno-hemijska škola |
01917 |
Škola mode i lepote |
01908 |
GTŠ "Neimar" |
01914 |
Medicinska škola |
01907 |
Administrativno-birotehnička škola |
01921 |
Umetnička škola |
01915 |
Muzička škola |
00001 |
Gradska opština Niška Banja |
00002 |
Gradska opština Pantelej |
00003 |
Gradska opština Crveni krst |
00004 |
Gradska opština Palilula |
00005 |
Gradska opština Mediana |
00006 |
Demokratska stranka |
00007 |
Demokratska stranka Srbije |
00008 |
Nova Srbija |
00009 |
Srpski pokret obnove |
00010 |
Srpska radikalna stranka |
00011 |
Pokret snaga Srbije |
00012 |
G17+ |
00013 |
Socijalistička partija Srbije |
00014 |
Stalna konferencija gradova |
00015 |
Centar za socijalni rad |
00016 |
Gerontološki centar |
00017 |
Narodna kuhinja |
00018 |
Savez slepih |
00019 |
Savez gluvih |
00020 |
Savez civilnih invalida rata |
00021 |
MNRO |
00022 |
Udruženje distrofičara |
00023 |
Udruženje paraplegičara |
00024 |
AK "Železničar" |
00025 |
GK "Niš" |
00026 |
ŽFK "Mašinac" |
00027 |
DŽK "Železničar" |
00028 |
RK "DIN" |
00029 |
RK "Jugopetrol" |
00030 |
SK "Niš 1881" |
00031 |
TK "Radnički" |
00032 |
DŽK "Niš" |
00033 |
KKK "Gusar" |
00034 |
UŽKK "Student" |
00035 |
KK "Čegar" |
00036 |
FK "Radnički" |
00037 |
KK "Ergonom sport" |
00038 |
ŠK "Niš" |
00039 |
BK "Niš klasik" |
00040 |
KMF "Niš" |
00041 |
SK "Niš" |
00042 |
KDT "Niš" |
00043 |
ŽOK "Student" |
00044 |
FK "Železničar" |
00045 |
KSP "Niš" |
00046 |
USR "Nišava" |
00047 |
ORK "Niš" |
00048 |
KK "Omladinac" |
00049 |
STK "Niš" |
00050 |
OFK "Niš" |
00051 |
FK "Car Konstantin" |
00052 |
KK "Niš-put" |
00053 |
OK "Niš" |
00054 |
PK "Sveti Nikola" |
00055 |
FK "Jastrebac" |
00056 |
FK "Sinđelić" |
00057 |
UKK "Student" |
00058 |
BK "Železničar" |
00059 |
SK "Niš" |
00060 |
KK "Niš" |
00061 |
OSTK "Josip Kolumbo" |
00062 |
KBK "Radnički" |
00063 |
"I srpski piloti" |
00064 |
BK "Radnički" |
00065 |
"Kinezis" |
00066 |
KK "Čair" |
00067 |
AK "Niški maraton" |
00068 |
Sportski savez Niša |
00069 |
Sportski savez invalida |
00070 |
ŠSD "Ekonomist" |
00071 |
DRS "Palilula" |
00072 |
AFK "Filip Kljajić" |
00073 |
DFK "Moša Pijade" |
00074 |
DFK "Stanko Paunović" |
00075 |
JP "Niška televizija" |
00076 |
JP "Narodne novine" |
00077 |
Saborna crkva |
00078 |
Eparhija Niška |
00079 |
Prizrenska bogoslovija |
00080 |
SUBNOR |
00081 |
SRVS |
00082 |
Sindikat "Nezavisnost" |
00083 |
Udruženje obolelih od multipleks skleroze |
00084 |
Dečji parlament |
00085 |
JP "Gradska stambena agencija" |
00086 |
JKP "Naisus" |
00087 |
JP "Gradska toplana" |
00088 |
JP "Aerodrom" |
00089 |
JKP "Mediana" |
00090 |
Zona unapređenog poslovanja (BID zona) |
00091 |
Zavod za tržište rada |
Šifra |
IZVORI FINANSIRANJA |
01 |
Prihodi iz budžeta |
02 |
Transferi između korisnika na istom nivou |
03 |
Socijalni doprinosi |
04 |
Sopstveni prihodi budžetskih korisnika |
05 |
Donacije od inostranih zemalja |
06 |
Donacije od međunarodnih organizacija |
07 |
Donacije od ostalih nivoa vlasti |
08 |
Donacije od nevladinih organizacija i pojedinaca |
09 |
Primanja od prodaje nefinansijske imovine |
10 |
Primanja od domaćih zaduživanja |
11 |
Primanja od inostranih zaduživanja |
12 |
Primanja od otplate datih kredita i prodaje finansijske imovine |
13 |
Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina |
14 |
Neutrošena sredstva privatizacije iz ranijih godina |
15 |
Neutrošena sredstva donacija iz ranijih godina |
ŠIFRE EKONOMSKE KLASIFIKACIJE ZA KOJE SE NE PODNOSE ZAHTEVI NA OBRASCU ZAHTEV ZA PREUZIMANJE OBAVEZA (PO)
Šifra ekonomske klasifikacije |
NAZIV |
Do mesečnog iznosa u % od godišnjeg plana |
411 |
Plate i dodaci zaposlenih |
- |
412 |
Socijalni doprinosi na teret poslodavca |
- |
413 |
Naknade u naturi |
- |
414 |
Socijalna davanja zaposlenima |
- |
415 |
Naknade za zaposlene |
- |
421 |
Stalni troškovi |
- |
422 |
Troškovi putovanja |
- |
434 |
Upotreba zemljišta, šuma, voda i rudnih bogatstava |
- |
451 |
Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama |
9% |
462 |
Donacije međunarodnim organizacijama |
- |
463 |
Donacije i transferi ostalim nivoima vlasti |
9% |
472 |
Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta |
9% |
481 |
Dotacije nevladinim organizacijama |
9% |
482 |
Porezi, obavezne takse i kazne nametnute od jednog nivoa vlasti drugom |
- |
483 |
Novčane kazne i penali po rešenju sudova |
- |
ŠIFRE FUNKCIONALNE KLASIFIKACIJE
Šifra |
Funkcija |
000 |
Socijalna zaštita |
010 |
Bolest i invalidnost |
011 |
Bolest |
012 |
Invalidnost |
020 |
Starost |
030 |
Porodica preminulih |
040 |
Porodica i deca |
050 |
Nezaposlenost |
060 |
Stanovanje |
070 |
Socijalna pomoć ugroženom stanovništvu neklasifikovana na drugom mestu |
080 |
Istraživanja i razvoj - Socijalna zaštita |
090 |
Socijalna zaštita neklasifikovana na drugom mestu |
100 |
Opšte javne usluge |
110 |
Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi |
111 |
Izvršni i zakonodavni organi |
112 |
Finansijski i fiskalni poslovi i usluge |
113 |
Spoljni poslovi |
120 |
Strana ekonomska pomoć (davanje) |
121 |
Ekonomska pomoć zemljama u razvoju i zemljama u tranziciji |
122 |
Ekonomska pomoć usmerena preko međunarodnih organizacija |
130 |
Opšte usluge |
131 |
Opšte kadrovske usluge |
132 |
Globalne usluge planiranja i statistike |
133 |
Ostale opšte usluge |
140 |
Osnovno istraživanje |
150 |
Istraživanje i razvoj - Opšte javne usluge |
160 |
Opšte javne usluge koje nisu klasifikovane na drugom mestu |
170 |
Transakcije vezane za javni dug |
180 |
Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti |
200 |
Odbrana |
210 |
Vojna odbrana |
220 |
Civilna odbrana |
230 |
Inostrana vojna pomoć |
240 |
Istraživanje i razvoj - Odbrana |
250 |
Odbrana neklasifikovana na drugom mestu |
300 |
Javni red i mir |
310 |
Policijske usluge |
320 |
Usluge protivpožarne zaštite |
330 |
Sudovi |
340 |
Zatvori |
350 |
Istraživanje i razvoj - Javni red i mir |
360 |
Javni red i mir neklasifikovan na drugom mestu |
400 |
Ekonomski poslovi |
410 |
Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada |
411 |
Opšti ekonomski i komercijalni poslovi |
412 |
Opšti poslovi po pitanju rada |
420 |
Poljoprivreda, šumarstvo, lov i ribolov |
421 |
Poljoprivreda |
422 |
Šumarstvo |
423 |
Lov i ribolov |
430 |
Gorivo i energija |
431 |
Ugalj i druga čvrsta mineralna goriva |
432 |
Nafta i prirodni gas |
434 |
Nuklearno gorivo |
435 |
Ostala goriva |
436 |
Električna energija |
437 |
Neelektrična energija |
440 |
Rudarstvo, proizvodnja i izgradnja |
441 |
Iskopavanje mineralnih resursa, osim mineralnih goriva |
442 |
Proizvodnja |
443 |
Izgradnja |
450 |
Transport |
451 |
Drumski transport |
452 |
Vodeni transport |
453 |
Železnički transport |
454 |
Vazdušni transport |
455 |
Cevovodi |
460 |
Komunikacije |
470 |
Ostale delatnosti |
471 |
Distributivna trgovine, smeštaj i skladištenje |
472 |
Hoteli i restorani |
473 |
Turizam |
474 |
Višenamenski razvojni projekti |
480 |
Istraživanje i razvoj - Ekonomski poslovi |
481 |
Istraživanje i razvoj - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada |
482 |
Istraživanje i razvoj - Poljoprivreda, šumarstvo, lov i ribolov |
483 |
Istraživanje i razvoj - Gorivo i energija |
484 |
Istraživanje i razvoj - Rudarstvo, proizvodnja i gradnja |
485 |
Istraživanje i razvoj - Transport |
486 |
Istraživanje i razvoj - Komunikacije |
487 |
Istraživanje i razvoj - Ostale delatnosti |
490 |
Ekonomski poslovi neklasifikovani na drugom mestu |
500 |
Zaštita životne sredine |
510 |
Upravljanje otpadom |
520 |
Upravljanje otpadnim vodama |
530 |
Smanjenje zagađenosti |
540 |
Zaštita raznovrsnosti flore i faune i zaštita krajolika |
550 |
Istraživanje i razvoj - Zaštita životne sredine |
560 |
Zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu |
600 |
Stambeni razvoj i razvoj zajednice |
610 |
Stambeni razvoj |
620 |
Razvoj zajednice |
630 |
Vodosnabdevanje |
640 |
Ulična rasveta |
650 |
Istraživanje i razvoj - Stambeni razvoj i razvoj zajednice |
660 |
Stambeni razvoj i razvoj zajednice neklasifikovan na drugom mestu |
700 |
Zdravstvo |
710 |
Medicinski proizvodi, uređaji i oprema |
711 |
Farmaceutski proizvodi |
712 |
Ostali medicinski proizvodi |
713 |
Terapeutski uređaji i oprema |
720 |
Vanbolničke usluge |
721 |
Opšte medicinske usluge |
722 |
Specijalističke medicinske usluge |
723 |
Zubarske usluge |
724 |
Paramedicinske usluge |
730 |
Bolničke usluge |
731 |
Opšte bolničke usluge |
732 |
Specijalističke bolničke usluge |
733 |
Usluge medicinskih i porodiljskih centara |
734 |
Usluge staračkih domova i domova za oporavak |
740 |
Javne zdravstvene usluge |
750 |
Istraživanje i razvoj - Zdravstvo |
760 |
Zdravstvo neklasifikovano na drugom mestu |
800 |
Rekreacija, kulture i vere |
810 |
Usluge rekreacije i sporta |
820 |
Usluge kulture |
830 |
Usluge emitovanja i izdavaštva |
840 |
Verske i druge zajednice |
850 |
Istraživanje i razvoj - Rekreacija, kultura i vere |
860 |
Rekreacija, kulture i vere neklasifikovane na drugom mestu |
900 |
Obrazovanje |
910 |
Predškolsko i osnovno obrazovanje |
911 |
Predškolsko obrazovanje |
912 |
Osnovno obrazovanje |
920 |
Srednje obrazovanje |
921 |
Niže srednje obrazovanje |
922 |
Više srednje obrazovanje |
930 |
Više obrazovanje |
940 |
Visoko obrazovanje |
941 |
Prvi stepen visokog obrazovanja |
942 |
Drugi stepen visokog obrazovanja |
950 |
Obrazovanje koje nije definisano nivoom |
960 |
Pomoćne usluge u obrazovanju |
970 |
Istraživanje i razvoj - Obrazovanje |
980 |
Obrazovanje neklasifikovano na drugom mestu |