PRAVILNIK
O POSTUPKU I NAČINU REŠAVANJA ZAHTEVA GRAĐANA ZA NAKNADU ŠTETE NASTALE USLED UJEDA PASA LUTALICA

("Sl. list grada Zaječara", br. 12/2009)

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuje se postupak i način rešavanja zahteva građana za naknadu štete, nastale usled ujeda pasa lutalica (u daljem tekstu: Pravilnik).

Član 2

Oštećeno lice je obavezno da podnese pisanu prijavu o nastalom događaju odmah nakon ujeda psa, a najkasnije u roku od tri dana od dana događaja Komunalnoj inspekciji Odeljenja za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Zaječara (u daljem tekstu: Komunalna inspekcija).

Komunalna inspekcija je dužna da izda potvrdu oštećenom licu o prijavljenom događaju.

Komunalna inspekcija je obavezna da ustroji i uredno vodi evidenciju o podnetim prijavama i izdatim potvrdama oštećenim licima, kao i da na zahtev nadležnih organa dostavlja izveštaje o prijavljenim događajima i izdatim potvrdama.

Član 3

Oštećeno lice, Gradskom javnom pravobranilaštvu, podnosi zahtev za naknadu štete nastale usled ujeda psa lutalice (Obrazac 1. - koji je sastavni deo ovog Pravilnika).

Zahtev iz stava 1. ovog člana oštećeno lice je dužno da podnese najkasnije u roku od 30 dana od dana događaja.

Zahtev iz stava 1. ovog člana, mora da bude u pisanoj formi, jasne sadržine sa naznakom adrese, kontakt telefona i brojem tekućeg ili žiro računa.

Zahtev iz stava 1. ovog člana, mora da sadrži veran opis i lokaciju događaja, opis pretrpljenih povreda, sa iznosom naknade koju potražuje.

Član 4

Uz zahtev iz člana 3. ovog Pravilnika, oštećeno lice je u obavezi da dostavi original ili overene fotokopije dokumentacije i to:

- ličnu kartu (ili izvod iz MKR za maloletno dete),

- potvrdu Komunalne inspekcije kao dokaz da je događaj prijavljen u roku,

- kompletnu medicinsku dokumentaciju koja se odnosi na lečenje (izveštaj nadležne zdravstvene ustanove, izveštaj lekara specijaliste sa detaljnim opisom povrede i sl.),

- druge dokaze koji su od značaja za rešavanje zahteva.

Član 5

Gradsko javno pravobranilaštvo, primljene zahteve iz člana 3. ovog Pravilnika, dostavlja Komisiji za utvrđivanje osnova i visine naknade štete nastale usled ujeda pasa lutalica (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz stava 1. ovog člana obrazuje Gradonačelnik grada Zaječara, posebnim aktom u roku od 7 dana od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.

Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuje se broj i sastav Komisije, poslovi i zadaci koje će Komisija obavljati, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 6

Komisija po razmatranju primljenog zahteva, upućuje predlog Gradskom javnom pravobranilaštvu, da zahtev:

- prihvati i sa oštećenim licem zaključi vansudsko poravnanje o naknadi štete na visinu novčanog iznosa koji je Komisija predložila,

- odbije zahtev ili

- odbaci zahtev.

Predlog Komisije iz stava 1. ovog člana mora biti obrazložen.

Član 7

Komisija je dužna da primljene zahteve razmotri i uputi predlog Gradskom javnom pravobranilaštvu, najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zahteva.

Član 8

Gradsko javno pravobranilaštvo je obavezno da u roku od 10 dana od dana prijema predloga Komisije, donese akt po zahtevu oštećenog lica.

Član 9

Oštećeno lice je dužno da se pre pokretanja postupka za ostvarivanje prava na naknadu štete pred nadležnim sudom obrati Gradskom javnom pravobranilaštvu zahtevom iz člana 3. ovog Pravilnika.

Član 10

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".

 

Obrazac 1.

ZAHTEV ZA NAKNADU ŠTETE NASTALE USLED UJEDA PSA LUTALICE

 

GRADSKOM JAVNOM PRAVOBRANILAŠTVU
- ZAJEČAR

Predmet: Zahtev za naknadu štete nastale usled ujeda psa lutalice.

Dana _______________ u Zaječaru, u ulici _____________________ pretrpeo-la sam, odnosno moje maloletno dete ________________________________
pretrpelo je štetu nastalu usled ujeda psa: __________________________________________________________________
                                                                                                                    (opis psa)
vlasnika _________________________ iz _______________________________________, ulica ____________________________________________.

Opis događaja:

 
 
 
 
 
 

Opis povrede:

 
 
 
 
 
 

Na ime naknade nastale štete potražujem novčani iznos u visini od: __________ dinara, koji treba uplatiti na žiro,
odnosno tekući račun broj: _____________________
koji se vodi kod: ______________________________

Uz zahtev prilažem:
- overenu fotokopiju lične karte (ili izvod iz MKR za maloletno dete),
- potvrdu Komunalne inspekcije,
- original ili overenu fotokopiju lekarske dokumentacije,
- drugu dokumentaciju: ________________________________________________________________________

 

 

 

PODNOSILAC ZAHTEVA

 

U Zaječaru,

 

 

 

Dana ___________________

 

 

 

 

 

(ime i prezime)

 

 

 

adresa: _______________

 

 

 

_______________

 

 

 

lk br. _______________

 

 

 

SUP: _______________

 

 

 

___________________________

 

 

 

(svojeručni potpis podnosioca)

 

 

 

Kontakt telefon br. ______________