REŠENJEO DAVANJU SAGLASNOSTI NA PRAVILNIK O NAČINU KORIŠĆENJA KUPALIŠTA "ŠTRAND" U NOVOM SADU, SA PRAVILNIKOM("Sl. list Grada Novog Sada", br. 9/2009) |
I. Daje se saglasnost na Pravilnik o načinu korišćenja kupališta "Štrand" u Novom Sadu, koji je Upravni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Gradsko zelenilo" Novi Sad, doneo na XXII sednici od 23. februara 2009. godine.
II. Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu Grada Novog Sada".
* * *
Na osnovu člana 13. stav 1. Odluke o uređenju, zaštiti i održavanju zelenih površina i javnih plaža ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 23/2001, 6/2002 i 47/2006), Upravni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Gradsko zelenilo" Novi Sad na 22. sednici od 23.02.2009. godine, donosi
PRAVILNIK
O NAČINU KORIŠĆENJA KUPALIŠTA "ŠTRAND" U NOVOM SADU
Ovim pravilnikom se utvrđuje radno vreme na kupalištu "Štrand" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Štrand), bliži uslovi i način njegovog korišćenja i održavanje reda na njemu, uslovi, način i postupak davanja u zakup kabina i poslovnih objekata i poslovnog prostora na Štrandu, kao i druga pitanja od značaja za korišćenje Štranda.
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:
1. korisnik Štranda je fizičko lice koje koristi Štrand za kupanje, odmor i razonodu;
2. zakupac kabine je fizičko ili pravno lice koje ima zaključen ugovor sa Javnim komunalnim preduzećem "Gradsko zelenilo" Novi Sad (u daljem tekstu: Preduzeće) o zakupu kabine;
3. poslovni objekat je ugostiteljski objekat, kiosk i pult, ispred kojih može biti postavljena bašta i teren za mini golf;
4. poslovni prostor je mesto na Štrandu na kojem se postavljaju uređaji za kokice i druge pečenjarske proizvode, rashladni uređaji i objekti i uređaji za izvođenje zabavnih programa (u daljem tekstu: uređaji);
5. zakupac poslovnog objekta i poslovnog prostora je preduzetnik, nosilac poljoprivrednog gazdinstva ili pravno lice koje ima zaključen ugovor o zakupu sa Preduzećem.
Štrand je otvoren tokom cele godine i to:
- u toku letnje - kupališne sezone od 1. maja do 30. septembra tekuće godine, i
- zimske - vankupališne sezone od 1. oktobra tekuće godine do 30. aprila naredne godine.
Radno vreme Štranda u letnjoj - kupališnoj sezoni je od 8,00 do 24,00 sata.
Radno vreme Štranda u zimskoj - vankupališnoj sezoni je od 8,00 do 22,00 sata.
Kupanje u letnjoj - kupališnoj sezoni je dozvoljeno u vremenu od 8,00 do 20,00 sati, odnosno dok radi spasilačka služba na vodi.
Za vreme održavanja kulturnih, sportskih i drugih manifestacija na Štrandu, direktor Preduzeća može utvrditi radno vreme Štranda duže od radnog vremena iz člana 4. ovog pravilnika o čemu će zakupci poslovnih objekata i poslovnih prostora (u daljem tekstu: zakupac) biti blagovremeno obavešteni.
Korisnici, zakupci kabina i zakupci su dužni da se pridržavaju radnog vremena Štranda.
Lica zaposlena kod zakupca moraju napustiti Štrand najkasnije jedan sat nakon njegovog zatvaranja.
Izuzetno, lica ovlašćena od strane zakupca za čuvanje poslovnog objekta mogu ostati na Štrandu i nakon njegovog zatvaranja.
Zakupac je dužan da Preduzeću blagovremeno dostavi imena lica iz stava 2. ovog člana.
Vozilima za snabdevanje poslovnih objekata i poslovnih prostora zakupaca dozvoljen je ulaz na Štrand u vremenu od 6,00 do 8,00 sati.
Prilikom ulaska vozila iz stava 1. ovog člana na Štrand, vozač je dužan da ovlašćenom zaposlenom u Preduzeću da na uvid ličnu kartu ili drugu ispravu kojom dokazuje identitet.
Zakupac je dužan da o obavezi iz stava 2. ovog člana upozna preduzeće koje za njegove potrebe vrši dostavu robe.
U letnjoj - kupališnoj sezoni za ulazak na Štrand plaća se ulaznica.
Za vreme letnje - kupališne sezone ulaznice na blagajnama Štranda prodaju se korisnicima u vremenu od 8,00 do 23,00 sata.
Obaveštenje o ceni ulaznica mora biti istaknuto na vidnom mestu na ulazima na Štrand iz člana 13. ovog pravilnika.
Za vreme zimske - vankupališne sezone ne vrši se naplata ulaznica.
Ulaznica za vreme letnje - kupališne sezone može biti dnevna i sezonska.
Zakupac kabine i zakupac imaju pravo na jednu besplatnu sezonsku ulaznicu na svoje ime.
Pri ulasku na Štrand korisnik, zakupac kabine i zakupac je dužan da pokaže ulaznicu ovlašćenom zaposlenom u Preduzeću.
Jednom poništena ulaznica pri ulasku na Štrand ne može se koristiti za ponovni ulazak istog ili drugog korisnika, zakupca kabine i zakupca.
Za ulazak na Štrand u letnjoj - kupališnoj sezoni korisnici, zakupac kabine i zakupac mogu da koriste četiri ulaza i to:
- ulaz broj 1 kod centralnog platoa,
- ulaz broj 2 ispod Mosta "Slobode",
- ulaz broj 3 kod sportskih terena, i
- ulaz broj 4 kod Veslačkog kluba "Danubius".
Za ulazak na Štrand u zimskoj - vankupališnoj sezoni korisnici, zakupac kabine i zakupac mogu da koriste ulaz broj 1 kod centralnog platoa.
Ukoliko postoje uslovi za korišćenje sportskih terena u zimskoj - vankupališnoj sezoni koristiće se i ulaz broj 3 kod sportskih terena.
Cene dnevnih i sezonskih ulaznica na Štrand utvrđuje Upravni odbor Preduzeća uz prethodnu saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).
IV NAČIN I POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP KABINA
Kabine se daju u zakup za vreme letnje - kupališne sezone u periodu od 1. maja do 30. septembra i za vreme zimske - vankupališne sezone u periodu od 15. oktobra tekuće godine do 15. aprila naredne godine.
Preduzeće je dužno da do 15. aprila tekuće godine objavi u sredstvima javnog informisanja obaveštenje o davanju u zakup kabina u letnjoj - kupališnoj sezoni, a do 1. oktobra obaveštenje o davanju u zakup kabina u zimskoj - vankupališnoj sezoni.
Prilikom zakupa kabina u letnjoj - kupališnoj sezoni prednost imaju stari zakupci kabina.
Pod starim zakupcima kabina, u smislu ovog pravilnika, smatraju se fizička lica koja u poslednjih pet godina imaju zaključen ugovor o zakupu kabine sa Preduzećem.
O zakupu kabine zakupac kabine zaključuje ugovor sa Preduzećem kojim se regulišu uslovi, način i sezona korišćenja kabine.
Zakupac kabine ne može izdati kabinu u podzakup drugom licu.
Cenu zakupa kabina utvrđuje Upravni odbor Preduzeća uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.
Zaposleni u Preduzeću i članovi njihove uže porodice, prilikom zakupa kabina nemaju prednost i povlastice u odnosu na druge zakupce kabina.
Zaposleni u Preduzeću i članovi njihove uže porodice, nemaju pravo na zakup više od jedne kabine.
Zakupac kabine je dužan da kabinu održava u ispravnom i čistom stanju.
U slučaju prouzrokovanja štete prilikom korišćenja kabine, zakupac kabine dužan je da Preduzeću nadoknadi štetu.
U kabini je zabranjeno držanje zapaljivih materija, goriva i motora za čamce.
Ovlašćeni zaposleni u Preduzeću imaju pravo da izvrše kontrolu kabine i provere da li se u kabini nalaze zapaljive materije, gorivo i motori za čamce.
Zakupac kabine je dužan da omogući nesmetani pregled kabine iz stava 4. ovog člana.
Zakupac kabine je dužan da u roku od pet dana od dana isteka ugovora o zakupu kabine oslobodi kabinu od stvari i u ispravnom i funkcionalnom stanju je preda Preduzeću.
Ukoliko zakupac kabine ne isprazni kabinu u roku utvrđenom u članu 23. ovog pravilnika, Preduzeće će kabinu otvoriti i osloboditi je od stvari zakupca kabine na njegov rizik i štetu.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Preduzeće ne snosi odgovornost za propast ili nestanak stvari zakupca kabine.
U slučaju da zakupac kabine postupa suprotno članu 22. ovog pravilnika Preduzeće ima pravo da raskine ugovor o zakupu kabine pre isteka vremena na koji je zaključen bez prava na povraćaj uplaćenih novčanih sredstava za zakup kabine.
V NAČIN I POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP POSLOVNIH OBJEKATA I PROSTORA
Poslovni objekat i poslovni prostor daju se u zakup na osnovu plana izdavanja poslovnih objekata i poslovnih prostora koji se posebno donosi za letnju - kupališnu sezonu, odnosno zimsku - vankupališnu sezonu.
Plan iz stava 1. ovog člana donosi Upravni odbor Preduzeća uz saglasnost Gradskog veća.
Planom iz stava 1. ovog člana utvrđuje se lokacija poslovnog objekta i poslovnog prostora, delatnost koja će se obavljati u poslovnom objektu, odnosno poslovnom prostoru, površina bašte, odnosno terena za mini golf ispred poslovnog objekta, visina početne cene zakupa poslovnog objekta i poslovnog prostora i visina depozita.
Poslovni objekat i poslovni prostor daju se u zakup na osnovu konkursa koji raspisuje Upravni odbor Preduzeća, najkasnije 30 dana pre početka letnje - kupališne, odnosno zimske - vankupališne sezone.
Konkurs iz stava 1. ovog člana objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i na zvaničnom sajtu Preduzeća.
Rok za podnošenje prijave na konkurs je 15 dana od dana objavljivanja konkursa u sredstvima javnog informisanja.
Pravo učešća na konkursu iz člana 27. ovog pravilnika imaju pravna lica, preduzetnici i nosioci poljoprivrednog gazdinstva.
Zaposleni u Preduzeću i članovi njihovih užih porodica nemaju pravo učešća na konkursu.
Lica iz člana 28. stav 1. ovog pravilnika koja su imala zaključen ugovor o zakupu poslovnog objekta ili poslovnog prostora sa Preduzećem u prethodnom periodu mogu učestvovati na konkursu pod uslovom da su uredno izmirili sve obaveze prema Preduzeću, kao i da su u prethodnom periodu namenski koristili poslovni objekat ili poslovni prostor.
Pravna lica koja učestvuju na konkursu dužna su da uz prijavu na konkurs dostave:
- dokaz o upisanoj delatnosti u Registar privrednih subjekata,
- uverenje Trgovinskog suda o nekažnjavanju za privredni prestup u poslednje dve godine,
- uverenje da se ne vodi postupak likvidacije ili stečaja, i
- uverenje o nekažnjavanju odgovornog lica u pravnom licu, kao i uverenje da se protiv njega ne vodi krivični postupak.
Nosilac poljoprivrednog gazdinstva koji učestvuje na konkursu dužan je da uz prijavu na konkurs dostavi:
- potvrdu o upisu u Registar poljoprivrednih gazdinstava,
- uverenje o nekažnjavanju, kao i uverenje da se ne vodi krivični postupak, ukoliko je nosilac poljoprivrednog gazdinstva fizičko lice ili preduzetnik,
- uverenje Trgovinskog suda o nekažnjavanju za privredni prestup u poslednje dve godine, ukoliko je nosilac poljoprivrednog gazdinstva pravno lice,
- uverenje da se ne vodi postupak likvidacije ili stečaja, ukoliko je nosilac poljoprivrednog gazdinstva preduzetnik ili pravno lice, i
- uverenje o nekažnjavanju odgovornog lica u pravnom licu, kao i uverenje da se protiv njega ne vodi krivični postupak, ukoliko je nosilac poljoprivrednog gazdinstva pravno lice.
Preduzetnik koji učestvuje na konkursu dužan je da uz prijavu na konkurs dostavi:
- dokaz o upisanoj delatnosti u Registar privrednih subjekata,
- uverenje o nekažnjavanju, kao i uverenje da se protiv njega ne vodi krivični postupak, i
- uverenje da se ne vodi postupak likvidacije ili stečaja.
Lica iz člana 28. stav 1. ovog pravilnika koja učestvuju na konkursu i vrše usluge pripreme i prodaje hrane i pića moraju dostaviti dokaz da su najmanje tri godine registrovana za delatnost koju obavljaju.
Konkurs za davanje u zakup poslovnog objekta i poslovnog prostora sadrži:
- sezonu iz člana 3. ovog pravilnika, odnosno vreme u toku sezone na koje se daje u zakup poslovni objekat i poslovni prostor,
- oznaku i lokaciju poslovnog objekta i poslovnog prostora,
- vrstu delatnosti,
- površinu bašte ispred poslovnog objekta, odnosno površinu terena za mini golf,
- instalisanu snagu električne energije za poslovni objekat i poslovni prostor,
- početnu visinu zakupnine,
- visinu depozita,
- uslove učešća na konkursu,
- podatke o dokumentaciji koja se prilaže uz prijavu na konkurs,
- način odlučivanja o izboru zakupca,
- rok i način objavljivanja rezultata konkursa,
- naznaku da se prijave podnose u zatvorenim kovertama, i
- druga obaveštenja u vezi sa konkursom.
Prijava za učešće na konkurs se podnosi u zatvorenoj koverti sa naznakom "PONUDA ZA KONKURS ZA DAVANJE U ZAKUP POSLOVNOG OBJEKTA I POSLOVNOG PROSTORA NA KUPALIŠTU ŠTRAND".
Koverta iz stava 1. ovog člana sadrži dokumentaciju o ispunjenosti propisanih uslova, i to:
1. podatke o učesniku na konkursu na osnovu kojih će biti zaključen ugovor o zakupu (naziv pravnog lica, preduzetnika, odnosno nosioca poljoprivrednog gazdinstva koji podnose prijavu, zvanična i kontakt adresa, JMBG, odnosno PIB, odnosno BPG, ime i prezime odgovornog lica - za pravna lica, odnosno za nosioca poljoprivrednog gazdinstva ukoliko je nosilac poljoprivrednog gazdinstva pravno lice, kao i broj računa na koji će biti moguće izvršiti povraćaj depozita),
2. izjavu učesnika na konkursu da nije u radnom odnosu u Preduzeću, kao i da nije član uže porodice zaposlenog u Preduzeću,
3. potvrdu da nemaju ili da su izmirili sve obaveze prema Preduzeću (potvrdu izdaje Služba za ekonomsko-finansijske poslove Preduzeća),
4. dokaz da su najmanje tri godine registrovani za delatnost koju obavljaju u skladu sa članom 33. ovog pravilnika,
5. uverenje o nekažnjavanju i dokaz da se protiv njih ne vodi krivični postupak ukoliko je učesnik konkursa preduzetnik ili fizičko lice kao nosilac poljoprivrednog gazdinstva, odnosno uverenje Trgovinskog suda o nekažnjavanju za privredni prestup u poslednje dve godine, kao i uverenje da se ne vodi postupak likvidacije ili stečaja ukoliko je učesnik na konkursu pravno lice, preduzetnik, odnosno ako je nosilac poljoprivrednog gazdinstva preduzetnik ili pravno lice,
6. dokaz o uplati depozita (uplata depozita se vrši na račun Preduzeća ili na blagajni Preduzeća), i
7. zatvorenu cenovnu kovertu.
Koverta iz stava 2. tačka 7. ovog člana sadrži:
1. oznake i lokacije poslovnih objekata i poslovnih prostora za koje se podnosi prijava na konkurs,
2. vrstu delatnosti, i
3. visinu ponuđene cene.
Nepotpune, neblagovremene i prijave koje nisu u skladu sa članom 35. ovog pravilnika neće se razmatrati, a Upravni odbor Preduzeća će doneti odluku o vraćanju depozita.
Prijave na konkurs se predaju Službi za pravne i opšte poslove Preduzeća, koja je dužna da prilikom prijema:
a) na prednjoj strani koverte u gornjem levom uglu evidentira broj iz delovodnika i datum prijema,
b) na zadnjoj strani koverte pečatira spojeve koverte na tri mesta, i
v) izda potvrdu učesniku na konkursu o prijemu prijave.
Upravni odbor Preduzeća će pristupiti otvaranju prijava u roku od pet dana od dana zaključenja konkursa.
Pri otvaranju prijave utvrđuje se blagovremenost, potpunost prijave i ispunjenost propisanih uslova učesnika na konkursu.
O izboru učesnika na konkursu Upravni odbor Preduzeća donosi odluku na osnovu najviše ponuđene cene zakupa poslovnog objekta ili poslovnog prostora.
U slučaju da više učesnika na konkursu ponudi isti iznos najviše ponuđene cene zakupa poslovnog objekta ili poslovnog prostora, Upravni odbor Preduzeća obavestiće učesnike konkursa da u roku od tri dana, od dana prijema obaveštenja dostave novu ponudu koja mora biti veća od prethodno ponuđene cene.
Na osnovu ponovljenih ponuda iz stava 2. ovog člana Upravni odbor Preduzeća, na prvoj narednoj sednici, donosi odluku o davanju u zakup poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
U slučaju da učesnik na konkursu odustane od zakupa dodeljenog poslovnog objekta ili poslovnog prostora, odnosno ne uplati iznos zakupnine u roku koji mu je naznačen u obaveštenju Upravnog odbora Preduzeća iz člana 41. ovog pravilnika, ovlašćuje se direktor Preduzeća da poslovni objekat ili poslovni prostor ponudi sledećem učesniku na konkursu koji je ponudio sledeću najvišu cenu zakupa poslovnog objekta ili poslovnog prostora.
Upravni odbor Preduzeća će u roku od tri dana od dana donošenja odluke iz člana 39. ovog pravilnika dostaviti obaveštenje i odluku Upravnog odbora Preduzeća učesniku na konkursu o dodeli poslovnog objekta ili poslovnog prostora.
Učesnik na konkursu ima pravo prigovora Upravnom odboru Preduzeća u roku od tri dana od dana prijema odluke Upravnog odbora Preduzeća.
Odluka Upravnog odbora Preduzeća po prigovoru je konačna.
Učesnik na konkursu kome je dodeljen u zakup poslovni objekat ili poslovni prostor, dužan je da u roku od pet dana izvrši uplatu iznosa zakupnine koji mu je naznačen u obaveštenju iz člana 41. ovog pravilnika.
Učesnik na konkursu kome je dodeljen u zakup poslovni objekat ili poslovni prostor, nakon uplate zakupnine, sa Preduzećem zaključuje ugovor o zakupu za sezonu, odnosno za vreme u toku sezone iz člana 34. alineja jedan ovog pravilnika.
Učesnik na konkursu je dužan da prilikom potpisivanja ugovora o zakupu Preduzeću dostavi potpisanu menicu sa potpisanim meničnim ovlašćenjem kao garanciju za izmirenje troškova korišćenja poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora (električna energija, voda, čistoća).
Nakon uplate celokupnog iznosa zakupnine, akontacije za struju, paušala za vodu i održavanje čistoće i potpisivanja ugovora o zakupu zakupac može da stupi u posed zakupljenog poslovnog objekta ili poslovnog prostora.
Učesniku na konkursu kome je dodeljen u zakup poslovni objekat ili poslovni prostor i sa kojim je zaključen ugovor o zakupu, depozit se uračunava u cenu zakupa.
Učesniku na konkursu kome nije dodeljen u zakup poslovni objekat ili poslovni prostor, depozit se vraća na račun koji je naznačen u prijavi.
Učesnik na konkursu kome je dodeljen u zakup poslovni objekat ili poslovni prostor, a odustane ili ne uplati iznos zakupnine u roku koji mu je naznačen u obaveštenju Upravnog odbora Preduzeća iz člana 41. ovog pravilnika, gubi pravo na povraćaj depozita.
Ukoliko se na konkurs iz člana 27. ovog pravilnika ne prijavi nijedan učesnik, konkurs će se ponoviti.
Na konkurs iz stava 1. ovog člana shodno se primenjuju odredbe čl. 27. do 46. ovog pravilnika.
VI PRAVA I OBAVEZE ZAKUPCA I PREDUZEĆA
Zakupac poslovni objekat, odnosno poslovni prostor koristi u skladu sa planom iz člana 26. ovog pravilnika.
Odluku o promeni delatnosti koja se obavlja u poslovnom objektu, odnosno poslovnom prostoru donosi Upravni odbor Preduzeća uz saglasnost Gradskog veća.
Zakupac je dužan da obezbedi dozvolu za rad od nadležnih organa za obavljanje delatnosti u poslovnom objektu ili poslovnom prostoru.
Zakupac ne može dati poslovni objekat, baštu ili poslovni prostor u podzakup drugom licu.
Zakupac ne može da vrši prepravke na zakupljenom poslovnom objektu ili poslovnom prostoru bez prethodne saglasnosti Upravnog odbora Preduzeća.
Površina prostora za postavljanje bašte, odnosno terena za mini golf za svaki poslovni objekat, određena je planom iz člana 26. ovog pravilnika i posebno je obeležena.
Zakupac ne može da poveća površinu bašte, odnosno terena za mini golf utvrđenu planom iz člana 26. ovog pravilnika.
U baštama postavljenim ispred poslovnih objekata dozvoljeno je postavljanje stolova i stolica izrađenih od drveta, platna, stakla, aluminijuma i gvožđa.
Postavljanje plastičnih stolova i stolica u baštama iz stava 1. ovog člana nije dozvoljeno radi bezbednosti korisnika.
Zakupac oko poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, kao i na prostoru predviđenom za postavljanje bašte ne može postavljati rashladne uređaje, aparate, ambalažu, tende i slično, kao i stolove i stolice van prostora predviđenog za baštu.
Ukoliko zakupac postupi suprotno odredbi stava 1. ovog člana, Preduzeće će bez upozorenja zakupca ukloniti postavljene rashladne uređaje, aparate, ambalažu, tende, kao i stolove sa stolicama postavljene van prostora predviđenog za baštu o trošku zakupca.
Preduzeće će predati zakupcu na korišćenje jedan dvodelni sudoper sa baterijom za vodu, jedan potisni bojler, jedan strujomer i jedan protivpožarni aparat (u daljem tekstu: zaduženi inventar).
Pored zaduženog inventara iz stava 1. ovog člana Preduzeće će zakupcima obezbediti prostor za magacin i pristup službenim toaletima.
Zakupac zaduženi inventar koristi sa pažnjom dobrog domaćina.
Uređaje i instalacije u zakupljenom poslovnom objektu zakupac mora da održava u ispravnom i funkcionalnom stanju, i mora da obavesti Preduzeće o njihovom oštećenju ili nestanku i da nadoknadi nastalu štetu prema opštim propisima za naknadu štete.
Zakupac preuzima poslovni objekat u viđenom stanju.
O preuzimanju poslovnog objekta sačinjava se zapisnik.
Zakupac pri uplati zakupnine uplaćuje i:
- iznos akontacije na ime električne energije, čiju visinu određuje Preduzeće, na osnovu prošlogodišnje potrošnje električne energije poslovnog objekta, odnosno uređaja, i
- paušal na ime utrošene vode, odnosno paušal za održavanje čistoće, čiju visinu utvrđuje Preduzeće, na osnovu površine i namene poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Zakupac prilikom stupanja u posed i na kraju sezone mora da izvrši unutrašnje i spoljno pranje i čišćenje zakupljenog poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Prilikom pregleda Štranda od strane nadležne komisije zakupac prisustvuje, u poslovnom objektu, odnosno poslovnom prostoru, ovom pregledu.
Zaduženi inventar iz člana 54. ovog pravilnika zakupac će predati ovlašćenom zaposlenom u Preduzeću najkasnije dve nedelje nakon završetka sezone za koju je izdat poslovni objekat, odnosno poslovni prostor.
Preduzeće nije dužno da čuva stvari i inventar zakupca, niti odgovara za njih.
Zakupac sam organizuje čuvanje svog inventara.
Preduzeće ne snosi obavezu nadoknade štete za nestanak i oštećenje stvari zakupca koje su unete na prostor Štranda.
Zakupac je dužan da održava čistoću oko zakupljenog poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, kao i prostora predviđenog za baštu, odnosno teren za mini golf i da smeće odlaže na posebna za to predviđena mesta.
Zakupac koji obavlja delatnost pripreme i prodaje hrane i pića dužan je da obezbedi kante za pražnjenje ulja iz friteza i za otpatke od hrane, kao i da ih sam iznese sa Štranda.
Ovlašćeni zaposleni u Preduzeću imaju pravo kontrole zakupljenih poslovnih objekata, odnosno poslovnih prostora i provere da li se zakupci pridržavaju obaveza utvrđenih u st. 1. i 2. ovog člana.
Zakupac je dužan da omogući ovlašćenom zaposlenom u Preduzeću nesmetani pregled poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora.
Zakupac ne može da koristi sopstvene muzičke uređaje, niti da organizuje muzičke programe.
Muzika na Štrandu se emituje putem razglasne stanice ili sa prostora predviđenih za kulturno-umetnička dešavanja (bine).
Izuzetno, zakupcu drvenog kafe broda, kioska ispod Mosta "Slobode" i objekta na špicu može se dozvoliti da posle 20,00 sati organizuje kulturno-umetničke, audio i video sadržaje na osnovu posebnog programa, koji je zakupac dužan da pisanim putem dostavi Preduzeću na saglasnost najkasnije pet dana pre organizovanja manifestacije.
Zakupac ne može da vrši reklamiranje i promovisanje proizvoda i usluga bez prethodne pisane saglasnosti Preduzeća.
Preduzeće je dužno da zakupcu za zakupljeni poslovni objekat, odnosno poslovni prostor obezbedi instalisanu snagu električne energije koja se za svaki poslovni objekat, odnosno poslovni prostor pojedinačno određuje planom iz člana 26. ovog pravilnika.
Zakupac instalisanu snagu električne energije iz stava 1. ovog člana ne sme da prekorači.
Ovlašćeni zaposleni u Preduzeću imaju pravo da izvrše kontrolu i provere da li se zakupci pridržavaju obaveze iz stava 2. ovog člana, a zakupci su u obavezi da omoguće nesmetan pregled.
Zakupac mora da bude prisutan prilikom primopredaje zakupljenog poslovnog objekta, odnosno poslovnog prostora, kao i prilikom vraćanja zaduženog inventara iz člana 54. ovog pravilnika nakon završetka sezone, kako bi se sačinio zapisnik o stanju električnog brojila.
Ukoliko zakupac ne bude prisutan u slučajevima iz stava 1. ovog člana, stanje električnog brojila će utvrditi ovlašćeni zaposleni u Preduzeću.
Na stanje brojila utvrđenog na način iz stava 2. ovog člana zakupac nema pravo prigovora.
Za vreme održavanja manifestacija kojima je pokrovitelj Grad Novi Sad, bašte postavljene ispred poslovnog objekta i uređaji mogu se privremeno ukloniti ili izmestiti za vreme trajanja manifestacije.
Ukoliko zakupci postupaju suprotno odredbama ovog pravilnika Preduzeće može da raskine ugovor o zakupu poslovnog objekta ili poslovnog prostora bez prava na povraćaj uplaćenih novčanih sredstava na ime zakupa, akontacije za struju i paušala za vodu i održavanje čistoće.
Ukoliko Preduzeće raskine ugovor o zakupu poslovnog objekta ili poslovnog prostora, konkurs za davanje u zakup poslovnog objekta ili poslovnog prostora se može ponoviti.
Na konkurs iz stava 2. ovog člana shodno se primenjuju odredbe čl. 27. do 46. ovog pravilnika.
VII USLOVI I NAČIN KORIŠĆENJA ŠTRANDA I ODRŽAVANJE REDA NA NJEMU
Korisnik Štranda, zakupac kabine i zakupac su dužni da Štrand koriste u skladu sa njegovom namenom, odnosno u skladu sa uslovima propisanim ovim pravilnikom.
Preduzeće je dužno da obezbedi održavanje reda i čistoće na Štrandu u skladu sa uslovima propisanim Odlukom o uređenju, zaštiti i održavanju zelenih površina i javnih plaža i ovim pravilnikom.
Preduzeće ne snosi odgovornost i obavezu naknade štete za nestanak ili oštećenje stvari koje su unete na prostor Štranda.
Preduzeće je dužno da tokom cele godine organizuje čuvarsku službu neprekidno.
U toku letnje - kupališne sezone Preduzeće je dužno da obezbedi spasilačku službu na vodi kao i službu pružanja prve pomoći.
Za vreme letnje-kupališne sezone korisnici Štranda, zakupci kabina i zakupci mogu da ostavljaju bicikle na posebno označenom mestu kod ulaza broj 2 ispod Mosta "Slobode", o čemu Preduzeće izdaje odgovarajuću potvrdu.
Na Štrandu je zabranjena vožnja bicikla, bicikla sa motorom, rolera, rolšua, skejtborda i trotineta.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, u zimskoj-vankupališnoj sezoni, na Štrandu je dozvoljena vožnja rolera, rolšua i trotineta.
Motorna vozila i druga prevozna sredstva mogu da se parkiraju samo na označenim mestima za parkiranje motornih vozila van prostora Štranda.
Pored obaveza predviđenih Odlukom o uređenju, zaštiti i održavanju zelenih površina i javnih plaža na Štrandu nije dozvoljeno:
1. unošenje i šetanje pasa, mačaka i ostalih kućnih ljubimaca i životinja na Štrand.
2. paljenje vatre i upotreba otvorenog plamena,
3. prljanje ili oštećenje Štranda i ostavljanje stvari, drugih predmeta i raznog otpada koji mogu ozlediti korisnike,
4. premeštanje, oštećenje i prljanje uređaja i inventara Štranda,
5. neovlašćeno uklanjanje i postavljanje uređaja, kao i neovlašćena prodaja robe,
6. uznemiravanje korisnika i narušavanje njihove bezbednosti na bilo koji način, i
7. ponašanje koje ometa red na Štrandu.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu korišćenja i održavanju reda na kupalištu "Štrand" u Novom Sadu ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 25/2006) i Pravilnik o postupku davanja u zakup poslovnih objekata i prostora na Kupalištu "Štrand" u Novom Sadu broj 01-3/3 od 28.2.2005. godine.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a objaviće se po dobijanju saglasnosti Gradskog veća Grada Novog Sada.