ODLUKA
O MESNIM ZAJEDNICAMA

("Sl. list Grada Loznice", br. 3/2009)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom utvrđuje se mesna zajednica kao oblik mesne samouprave na teritoriji Grada Loznice, određuje nadležnost, način odlučivanja, postupak izbora i način rada organa, kao i druga pitanja od značaja za rad mesne zajednice kao oblika mesne samouprave.

Član 2

U Mesnoj zajednici građani zadovoljavaju potrebe i interese od neposrednog značaja za stanovnike mesne zajednice.

Član 3

Mesna zajednica ima naziv, koji može imati geografsko, etnografsko, istorijsko i drugo obeležje, kao i ime istorijske ili neke druge znamenite ličnosti.

Skupština Grada utvrđuje naziv mesne zajednice.

Naziv mesne zajednice utvrđen ovom Odlukom može se promeniti po prethodno pribavljenom mišljenju Saveta mesne zajednice.

Član 4

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom Grada i ovom Odlukom.

Mesna zajednica ima sedište i žiro račun.

Mesna zajednica ima svoj pečat i štambilj.

Izgled i sadržina pečata i štambilja propisaće se Statutom mesne zajednice u skladu sa zakonom.

Član 5

Na teritoriji Grada Loznice nastavljaju sa radom postojeće mesne zajednice i to:

1. Mesna zajednica "Banja Koviljača" za područje gradskog naselja Banja Koviljača.

2. Mesna zajednica "Baščeluci" za područje naseljenog mesta Baščeluci.

3. Mesna zajednica "Bradić" za područje naseljenog mesta Bradić.

4. Mesna zajednica "Brezjak" za područje naseljenog mesta Brezjak, Gornje Nedeljice i Slatina.

5. Mesna zajednica "Brnjac" za područje naseljenog mesta Brnjac.

6. Mesna zajednica "Veliko Selo" za podruje naseljenog mesta Veliko Selo.

7. Mesna zajednica "Voćnjak" za područje naseljenog mesta Voćnjak.

8. Mesna zajednica "Gornja Badanja" za područje naseljenog mesta Gornja Badanja i Jugovići.

9. Mesna zajednica "Gornji Dobrić" za područje naseljenog mesta Gornji Dobrić.

10. Mesna zajednica "Gornja Koviljača" za područje naseljenog mesta Gornja Koviljača.

11. Mesna zajednica "Gornja Sipulja" za područje naseljenog mesta Gornja Sipulja.

12. Mesna zajednica "Gornja Borina" za područje naseljenog mesta Gornja Borina.

13. Mesna zajednica "Georgije Jakšić" za područje naseljenog mesta grada Loznice koje obuhvataju sledeće ulice: Gimnazijska, Vuje Matića, Vojvode Mišića od ugla Pop Lukine, Vlade Zečevića do ugla Karađorđeve, Trg Jovana Cvijića, Save Kovačevića do Štire, Pašićeva, Vere Blagojević do Štire, Nemanjina, Miodraga Borisavljevića do Štire, Žikice Jovanovića, Vuka Karadžića, Učiteljska, Kralja Petra I, Đure Daničića, Zeke Buljubaše, Ivana Gorana Kovačića, Vladimira Vasića, Nušićeva, Kajmakčalanska, Poenkareva, Radulovačka, Filipa Višnjića, Braće Nedića, Kneza Mihaila i Zdravka Jovanovića.

14. Mesna zajednica "Gradilište" na području naseljenog mesta grada Loznice za naselje Gradilište.

15. Mesna zajednica "Grnčara" za područje naseljenog mesta Grnčara.

16. Mesna zajednica "Donja Badanja" za područje naseljenog mesta Donja Badanja i Donja Sipulja.

17. Mesna zajednica "Donji Dobrić" za područje naseljenog mesta Donji Dobrić.

18. Mesna zajednica "Donje Nedeljice" za područje naseljenog mesta Donje Nedeljice.

19. Mesna zajednica "Draginac" za područje naseljenog mesta Draginac.

20. Mesna zajednica "Zajača" za područje naseljenog mesta Zajača.

21. Mesna zajednica "Jadranska Lešnica" za područje naseljenog mesta Jadranska Lešnica.

22. Mesna zajednica "Jarebice" za područje naseljenog mesta Jarebice.

23. Mesna zajednica "Jelav" za područje naseljenog mesta Jelav.

24. Mesna zajednica "Joševa" za područje naseljenog mesta Joševa i Kamenica.

25. Mesna zajednica "Krajišnici" za područje naseljenog mesta Krajišnici.

26. Mesna zajednica "Korenita" za područje naseljenog mesta Korenita.

27. Mesna zajednica "Kozjak" za područje naseljenog mesta Kozjak.

28. Mesna zajednica "Klupci" za područje mesne zajednice Klupci.

29. Mesna zajednica "Krivajica" za područje naseljenog mesta Krivajica.

30. Mesna zajednica "Lipnički Šor" za područje naseljenog mesta Lipnički Šor koji obuhvata sledeće ulice: Maršala Tita, V. Blagojević, G. Jakšić, Ive Lole Ribara, Vlade Zečević, Drinska, Grobljanska, Radomira Despotovića, Dobrivoja Živanovića, Žikice Jovanovića Španca, Vladimira Filipovića, Miodraga Markovića, Vojvođanskih brigada, Vuka St. Karadžića, Železnička, Dobrosava Živanovića Trdže, Čedomira Damnjanovića, Cvetka Nikolića, Solunska, 7. Jula, Mihajla Ostojića, Radenka Josipovića, Ante Bogićevića, Milisava Damnjanovića, Vladana Aleksića, Dobrivoja Ivanovića, Vojislava Bajića, Slavonska, Rajka Vasića, Kozaračke brigade, Jovana Cvijića, Partizanska, Jadranska, Rađevska, Petra Stankovića, Ada Kurjačića, Žeravijska i Balkanska.

31. Mesna zajednica "Lipnica" za područje naseljenog mesta Lipnica.

32. Mesna zajednica "Lešnica" za područje naseljenog mesta Lešnica.

33. Mesna zajednica "Milina" za područje naseljenog mesta Milina.

34. Mesna zajednica "Novo Naselje" za područje naseljenog mesta grada Loznice koje obuhvata sledeće ulice: Trg Vuka Karadžića, Bulevar Dositeja Obradovića od Luke Stevića prema B. Koviljači, Georgija Jakšića od Luke Stevića prema B. Koviljači, Dragoljuba Popovića, Svetog Save, Đure Jakšića, Branka Radičevića, Beogradska, Bulevar Generala Jurišića, Slobodana Penezića, leva strana Luke Stevića do pruge, Boška Matića, Stevana Filipovića i Drinska od Bulevara Dositeja Obradovića do pruge.

35. Mesna zajednica "Novo Selo" za područje naseljenog mesta Novo Selo.

36. Mesna zajednica "Ploča" za područje naseljenog mesta Ploča.

37. Mesna zajednica "Paskovac" za područje naseljenog mesta Paskovac.

38. Mesna zajednica "Podrinje" za područje naseljenog mesta Lozničko Polje koje se prostire od reke Drine prema granicama sa mesnim zajednicama Trbušnica, Gradilište, Novo Naselje i Filip Kljajić do Bolničkog kanala.

39. Mesna zajednica "Ribarice" za područje naseljenog mesta Ribarice.

40. Mesna zajednica "Runjani" za područje naseljenog mesta Runjani.

41. Mesna zajednica "Simino Brdo" za područje naseljenog mesta Simino Brdo.

42. Mesna zajednica "Stepa Stepanović" za područje naseljenog mesta Lozničko Polje koje se prostire od Bolničkog kanala prema granicama sa mesnim zajednicama Filip Kljajić, Klupci, Runjani i Lipnički Šor do reke Drine.

43. Mesna zajednica "Straža" za područje naseljenog mesta Straža.

44. Mesna zajednica "Stupnica" za područje naseljenog mesta Stupnica.

45. Mesna zajednica "Tekeriš" za područje naseljenog mesta Tekeriš i Pomijača.

46. Mesna zajednica "Trbušnica" za područje koje se prostire od železničke pruge Loznica-Zvornik prema granicama sa mesnim zajednicama Banja Koviljača, Brasina, Paskovac, Voćnjak, Krajišnici i Gradilište.

47. Mesna zajednica "4. Juli" Trbušnica (Topolik) za područje koje se prostire od železničke pruge Loznica-Zvornik prema granicama MZ Gradilište, Podrinje do reke Drine i granice sa mesnom zajednicom Banja Koviljača.

48. Mesna zajednica "Trbosilje" za područje naseljenog mesta Trbosilje.

49. Mesna zajednica "Tršić" za područje naseljenog mesta Tršić.

50. Mesna zajednica "Filipovići" za područje naseljenog mesta Filipovići.

51. Mesna zajednica "Filip Kljajić" za područje naseljenog mesta grada Loznice koje obuhvata sledeće ulice: Dr. Milenka Marina od ugla Bolničke do stadiona FK "Loznica", Bulevar Dositeja Obradovića od Luke Stevića do Kneza Miloša, Vladislava Bronjevskog, desna strana Luke Stevića do pruge, Kneza Miloša, desna strana Filiia Kljajića do Marka Radulovića, desna strana ulice Marka Radulovića, Maksima Gorkog, Miloša Pocerca, Žiće Markovića, Svetozara Markovića, Prešernova, Orašačka i Kosmajska.

52. Mesna zajednica "Centar" za područje naseljenog mesta Grada Loznice koji obuhvata sledeće ulice: Italijanskih dobrovoljaca, Banjska do mosta na Štiri na raskrsnici sa Bulevar Dositeja Obradovića, Gučevska zaključno sa katastarskom parcelom 3787, Vojvode Stepe, Podgorska, Radosava Đukanovića, Mala ulica, Dušana Pandurovića, Janka Veselinovića, Jovana Cvijića, Trg Ante Bogićevića, Major Jaše Đorđevića, Solunska, Gagarinova, Zmaj Jovina, Dragojla Dudića od Major Jaše leva strana - donja zaključno sa katastarskom parcelom 5014, Marije Brusać, Karađorđeva zaključno sa katastarskom parcelom 4974/4, Vase Čarapića, Stevana Filipovića, Vojvode Mišića, zapadna Strana Pop Lukine, Vlade Zečevića od ugla Jovana Cvijića do raskrsnice sa Karađorđevom.

53. Mesna zajednica "Cikote" za područje naseljenog mesta Cikote.

54. Mesna zajednica "Crnogora" za područje naseljenog mesta grada Loznice, koje obuhvata sledeće ulice: Bolnička, Dr. Milenko Marina do ugla sa Bolničkom, Vojvode Putnika, Vere Blagojević od Štire do ulice Vojvode Putnika, Ivana Cankara, Cerska, Hajduk Stanka, Stanoja Glavaša, Azbukovačka, 27. Marta, Rađevska, Nikole Tesle, Bakal Milosava do granice MZ Ploče, Partizanska od Štire prema školi "Jovana Cvijića", Njegoševa, General Ždanova, Proleterskih brigada, Save Kovačevića od Štire, Dušanova, Luke Ćurića, Koste Abraševića, Krupanjska, Tršićka, Zajačka i 29. novembra.

55. Mesna zajednica "Čokešina" za područje naseljenog mesta Čokešina.

56. Mesna zajednica "Šurice" za područje naseljenog mesta Šurice.

Član 6

Mesna zajednica ima svoju imovinu koju čine: novčana sredstva, pokretne i nepokretne stvari, kao i prava i obaveze.

Saveti mesne zajednice su dužni da imovinom iz stava 1. ovog člana raspolažu u skladu sa zakonom, Statutom Grada, ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.

Član 7

Mesne zajednice ostvaruju neposrednu međusobnu saradnju, sarađuju sa Gradom i njegovim organima, preduzećima i drugim organizacijama, ustanovama i udruženjima građana.

Član 8

Mesna zajednica može imati svoj praznik.

Praznik mesne zajednice utvrđuje se Statutom mesne zajednice.

Član 9

O obrazovanju nove, promeni područja i ukidanju mesne zajednice odlučuje Skupština Grada većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

Predlog za osnivanje nove, promenu područja ili ukidanje postojeće mesne zajednice mora biti obrazložen i mogu ga podneti: Gradonačelnik, najmanje jedna trećina odbornika, Savet mesne zajednice ili građani sa prebivalištem na teritoriji na koju se predlog odnosi, putem građanske inicijative.

Član 10

Skupština Grada dužna je da pre donošenja odluke o osnivanju nove mesne zajednice, promeni područja i ukidanju mesne zajednice pribavi mišljenje organa mesne zajednice na koji se predlog odnosi.

Član 11

Predlog za obrazovanje mesne zajednice mora sadržati:

- svojeručno potpisan spisak građana koji predlažu obrazovanje mesne zajednice sa njihovim prezimenom i imenom i adresom stanovanja,

- područje (opisi granice) mesne zajednice i broj stanovnika područja,

- način finansiranja mesne zajednice i

- druga pitanja od interesa za život i rad mesne zajednice.

Član 12

Mesna zajednica ima Statut mesne zajednice.

Statut mesne zajednice donosi Savet mesne zajednice većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta.

Statut mesne zajednice mora biti u skladu sa Statutom Grada i ovom Odlukom.

Član 13

Statut sadrži odredbe o:

1. poslovima mesne zajednice,

2. organima, načinu izbora i rada,

3. oblicima neposrednog izjašnjavanja građana (zbor građana, građanska inicijativa),

4. način sazivanja i rada zborova građana,

5. postupak donošenja akata mesne zajednice,

6. nazivu i sedištu mesne zajednice,

7. zastupanju,

8. načinu sticanja i raspolaganja sredstvima,

9. upotrebi pečata,

10. obezbeđivanju javnosti rada organa mesne zajednice,

11. drugim pitanjima od značaja za mesnu zajednicu.

II POSLOVI MESNE ZAJEDNICE

Član 14

Građani u mesnoj zajednici svoje potrebe i interese zadovoljavaju i ostvaruju:

1. u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja i uređenja mesne zajednice,

2. u izgradnji komunalnih objekata i puteva, kada je investitor tih objekata javno komunalno preduzeće, drugo preduzeće ili preduzetnik,

3. u izgradnji komunalnih objekata i puteva kada javno komunalno preduzeće, drugo preduzeće ili preduzetnik nije investitor tih objekata,

4. u održavanju komunalnih objekata i puteva, koji su u nadležnosti javnih komunalnih preduzeća ili drugih preduzeća ili preduzetnika,

5. u prikupljanju i dostavljanju nadležnim republičkim i gradskim organima, javnim preduzećima i ustanovama predstavki i pritužbi na njihov rad, kao i inicijativa i predloge građana za rešavanje pitanja od njihovog zajedničkog interesa,

6. u saradnji sa organima grada na stvaranju uslova za rad predškolskih ustanova, osnovnih škola i dopunskih oblika obrazovanja dece, stvaranju uslova za socijalno zbrinjavanje starih lica i dece (pomoć i saradnja sa hraniteljskim porodicama),

7. u učešću u obezbeđivanju prostornih, finansijskih i organizacionih uslova za sport i rekreaciju,

8. u saradnji sa zdravstvenim i veterinarskim ustanovama i organizacijama na stvaranju uslova za zdravstvenu i veterinarsku zaštitu,

9. u organizaciji raznih oblika humanitarne pomoći na svom području,

10. u zaštiti od elementarnih nepogoda i organizacije otklanjanja ili ublažavanja posledica istih,

11. u obrazovanju mirovnog veća i komisije za procenu štete,

12. u saradnji sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama o pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice,

13. u uvođenju i realizaciji samodoprinosa,

14. u saradnji sa organima grada, državnim organima, javnim preduzećima i ustanovama,

15. u vršenju poslova koje joj poveri Grad,

16. u obavljanju i drugih poslova utvrđenih Zakonom ili Statutom mesne zajednice.

Član 15

Skupština Grada Loznice može posebnom odlukom poveriti vršenje određenih poslova iz okvira delokruga Grada mesnoj zajednici radi efikasnijeg i racionalnijeg ostvarivanja prava i dužnosti građana i zadovoljavanja njihovih potreba od neposrednog interesa.

Poveravanje poslova iz stava 1. ovog člana Skupština Grada može izvršiti svim ili pojedinim mesnim zajednicama posebnom odlukom.

Sredstva za obavljanje poverenih poslova obezbeđuju se u skladu sa vrstom i obimom poslova.

Član 16

Rad organa mesne zajednice je javan.

Javnost rada, po pravilu se obezbeđuje:

1. Obaveznim javnim raspravama o predlogu finansijskog plana mesne zajednice, završnom računu mesne zajednice, godišnjem izveštaju o radu saveta mesne zajednice, drugim pitanjima kada o tome odluče organi Grada,

2. Obaveznim isticanjem na oglasnoj tabli: dnevnog reda i materijala za sednicu Saveta mesne zajednice, predloga odluka mesne zajednice, usvojenih odluka i drugih akata, obaveštenjem građana o sednicama Saveta mesne zajednice, zborovima građana i drugim skupovima i to najmanje 8 dana pre njihovog najavljenog održavanja,

3. Pravom građana da ostvaruju uvid u zapisnike i akte Saveta mesne zajednice, da prisustvuju njegovim sednicama,

4. Izdavanjem biltena,

5. Saradnjom sa medijima,

6. Postavljanjem internet prezentacije,

7. Organizovanjem javnih rasprava u skladu sa Zakonom, Statutom Grada i ovom Odlukom.

U mesnim zajednicama osnovanim za više sela, Savet mesne zajednice je dužan da obezbedi postavljanje oglasne table u svakom selu.

III SAVET MESNE ZAJEDNICE

Član 17

U mesnoj zajednici obrazuje se Savet mesne zajednice, kao organ mesne zajednice.

Savet mesne zajednice je predstavničko telo građana mesne zajednice koje obavlja sledeće poslove i zadatke:

1. Donosi Statut mesne zajednice,

2. Donosi program rada i predlog finansijskog plana,

3. Podnosi izveštaj o radu i završni račun mesne zajednice,

4. Odlučuje o načinu korišćenja i upravljanja nepokretnostima na kojima ima pravo svojine,

5. Pokreće inicijativu za uvođenje samodoprinosa,

6. Vrši nadzor nad sprovođenjem programa realizacije uvedenog samodoprinosa,

7. Pokreće inicijativu za donošenje novih ili izmenu postojećih propisa Grada,

8. Sarađuje sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama u pitanjima koja su od interesa za građane mesne zajednice,

9. Stara se o sprovođenju referenduma koji se raspisuje na teritoriji Grada, za delove grada, mesnu zajednicu ili delove mesne zajednice,

10. Usvaja jednogodišnji i četvorogodišnji izveštaj o radu mesne zajednice,

11. Obrazuje komisije, mirovna veća, odbore i druga radna tela radi zadovoljavanja zajedničkih potreba građana u skladu sa zakonom i ovom Odlukom,

12. Utvrđuje prestanak mandata članu Saveta mesne zajednice koji je opozvan i pokreće inicijativu za izbor novog člana Saveta,

13. Donosi Poslovnik o radu,

14. Vrši i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.

Član 18

Savet mesne zajednice u skladu sa brojem birača ima od 5 do 15 članova i to:

- do 500 birača

5 članova

- od 501 do 1500 birača

7 članova

- od 1501 do 3000 birača

9 članova

- od 3001 do 5000 birača

11 članova

- preko 5001 birača

15 članova

Broj članova Saveta utvrđuje se pri donošenju Odluke o raspisivanju izbora, a na osnovu Izveštaja Gradske uprave o broju birača na dan donošenja Odluke o raspisivanju izbora za Savet mesne zajednice.

Izveštaj o broju birača iz stava 2. ovog člana sačinjava nadležno odeljenje Gradske uprave.

Mandat članova Saveta traje 4 godine, odnosno do izbora novog Saveta mesne zajednice.

Član 19

Savet mesne zajednice ima predsednika i zamenika predsednika, koje biraju članovi Saveta.

Za predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice izabrani su članovi Saveta koji dobiju najveći broj glasova članova Saveta.

Član 20

Predsednik Saveta mesne zajednice predstavlja i zastupa mesnu zajednicu i nalogodavac je za izvršenje finansijskog plana.

U slučaju sprečenosti predsednika Saveta mesne zajednice da obavlja svoje poslove, mesnu zajednicu predstavlja i zastupa zamenik predsednika Saveta mesne zajednice sa svim ovlašćenjima.

IV IZBOR SAVETA MESNE ZAJEDNICE

Član 21

Članove Saveta mesne zajednice (u daljem tekstu: Savet) biraju građani na osnovu slobodnog, opšteg i jednakog izbornog prava na način i po postupku utvrđenom ovom Odlukom.

Pravo da bira i da bude biran za člana Saveta mesne zajednice ima građanin koji ima državljanstvo Republike Srbije, koji je navršio 18 godina života, poslovno je sposoban i ima prebivalište u Mesnoj zajednici čiji se Savet bira.

Član 22

Izborno pravo građani ostvaruju neposredno tajnim glasanjem za članove Saveta mesne zajednice.

Izborno pravo građana utvrđuje Komisija uvidom u lične karte i overeni izvod iz Biračkog spiska za mesnu zajednicu u kojoj se vrše izbori.

Član 23

Članovi Saveta biraju se na 4 godine.

Izbore za članove Saveta raspisuje odlukom Predsednik Skupštine Grada Loznice.

Odlukom o raspisivanju izbora određuje se dan održavanja izbora, dan od kada počinju teći rokovi za vršenje izbornih radnji i broj članova Saveta koji se bira za svaku mesnu zajednicu.

Od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora ne može proći manje od 30 ni više od 60 dana.

Izbori će se održavati nedeljom u vremenu od 10 do 18 časova.

Izbori za članove Saveta mesnih zajednica u svim mesnim zajednicama na teritoriji Grada Loznice obavljaće se na način propisan ovom Odlukom.

Odluka o raspisivanju izbora objavljuje se u "Službenom listu Grada Loznice".

V ORGANI ZA SPROVOĐENJE IZBORA

Član 24

Organi za sprovođenje izbora u skladu sa ovom Odlukom su:

1. Izborna komisija Grada za sprovođenje izbora za savete mesnih zajednica (u daljem tekstu: Izborna komisija Grada),

2. Izborna komisija Mesne zajednice.

Organi za sprovođenje izbora su samostalni i nezavisni u radu.

Organi za sprovođenje izbora za svoj rad odgovaraju organu koji ih je imenovao.

Predsednici i članovi organa za sprovođenje izbora kao i sekretari izborne komisije i njihovi zamenici ne mogu biti kandidati za članove Saveta mesne zajednice.

Član 25

Izborna komisija Grada ima predsednika i pet članova koji imaju svoje zamenike.

Izborna komisija Grada ima sekretara i zamenika sekretara.

Za predsednika, zamenika predsednika, sekretara i zamenika sekretara Izborne komisije Grada imenuje se lice koje je diplomirani pravnik.

Izbornu komisiju Grada imenuje Skupština Grada.

Član 26

Izborna komisija Grada:

1. Stara se o zakonitosti sprovođenja izbora za članove Saveta mesne zajednice,

2. Utvrđuje rokove za sprovođenje izbornih radnji u skladu sa odredbama ove Odluke,

3. Imenuje članove Izbornih komisija u mesnim zajednicama i njihove zamenike,

4. Propisuje obrasce za sprovođenje postupka izbora za članove Saveta mesne zajednice,

5. Donosi uputstvo za sprovođenje izbora u mesnoj zajednici,

6. Određuje biračka mesta za sprovođenje izbora za članove Saveta u mesnim zajednicama,

7. Priprema i overava glasačke listiće,

8. Odlučuje o žalbama na rešenja i odluke Komisija za mesne zajednice,

9. Podnosi zbirni izveštaj Skupštini Grada o sprovedenim izborima koji se objavljuje u "Službenom listu Grada Loznice".

Član 27

Izborna komisija mesne zajednice ima predsednika i 4 člana koji imaju svoje zamenike.

Članovi Izborne komisije mesne zajednice moraju biti građani koji imaju biračko pravo kao i prebivalište na teritoriji mesne zajednice.

Komisija odlučuje većinom glasova od ukupnog broja svih članova.

Član 28

Izborna komisija mesne zajednice:

- sprovodi izbore za Savet mesne zajednice,

- upućuje javni poziv građanima za predlaganje kandidata za članove Saveta,

- utvrđuje da li su predlozi kandidata sačinjeni i podneti u skladu sa odredbama ove Odluke,

- odlučuje o prigovorima,

- proglašava izborne liste,

- utvrđuje i objavljuje konačne rezultate izbora u mesnoj zajednici,

- podnosi izveštaj Gradskoj izbornoj komisiji o sprovedenim izborima,

- obavlja i druge poslove vezane za sprovođenje izbora za Savet mesne zajednice.

Komisija u svom radu pored ove Odluke primenjuje uputstva, pravila i druge akte Izborne komisije Grada koji se odnose na sprovođenje izbora za Savet mesne zajednice.

Član 29

Podnosilac izborne liste može odrediti lice koje će kontrolisati postupak izbora u mesnoj zajednici.

Lice određeno za kontrolora mora imati prebivalište na teritoriji mesne zajednice.

Predlagač kontrolora dužan je da Izbornoj komisiji mesne zajednice dostavi ovlašćenje sa ličnim podacima i to:

- ime i prezime kontrolora

- matični broj

- adresu stanovanja

Ovlašćeni kontrolor je dužan da omogući Izbornoj komisiji mesne zajednice utvrđivanje identiteta uvidom u ličnu kartu ili drugi verodostojan dokument izdat od nadležnog organa.

Ovlašćeni kontrolor može prisustvovati prilikom glasanja, kao i prisustvovati sednicama Izborne komisije mesne zajednice i Izborne komisije Grada bez prava odlučivanja.

1. Kandidovanje

Član 30

Kandidate za članove Saveta mesne zajednice mogu predlagati posebno ili zajedno grupe građana, čije izborne liste svojim potpisima podrži najmanje 10 birača po predlogu za svakog kandidata na izbornoj listi.

Predlagač može na izbornoj listi imati i samo jednog kandidata, od ukupnog broja članova Saveta koji se bira, ukoliko njegovu kandidaturu podrži svojim potpisom najmanje 50 građana.

Predlog za izbor člana Saveta mesne zajednice može podneti i sam kandidat čiju kandidaturu svojim potpisima podrži najmanje 50 građana mesne zajednice. U tom slučaju izborna lista nosi ime kandidata.

Građanin sa biračkim pravom koji svojim potpisom podržava kandidaturu za člana Saveta mesne zajednice mora imati prebivalište u toj mesnoj zajednici.

Birač može svojim potpisom podržati samo jednog kandidata.

Predlaganje kandidata vrši se na propisanim obrascima.

Ako je birač potpisao predlog za više predloženih kandidata tj. izborih lista, kao važećom smatraće se potpis po predlogu koji je ranije podnet.

U ime grupe građana predloge iz stava jedan ovog člana može podneti samo lice koje je grupa građana ovlastila.

Član 31

Kad izbornu listu predlaže koalicija grupa građana uz izbornu listu se obavezno podnosi ovlašćenje za podnošenje izborne liste i pisani koalicioni sporazum.

Član 32

Izborna lista sadrži naziv podnosioca izborne liste a u naziv se može uključiti ime i prezime nosioca izborne liste (ako je određen) podatke o svim kandidatima za članove Saveta mesne zajednice (redni broj na izbornoj listi, datum rođenja, zanimanje, prebivalište i adresa stana kandidata navedeni prema podacima iz lične karte), mesto i datum podnošenja izborne liste i ime i prezime i potpis lica koje je ovlašćeno da podnese izbornu listu.

Uz izbornu listu Komisiji se dostavlja i sledeća dokumentacija:

1. Ovlašćenje lica koje je podnosilac izborne liste ovlastio da podnese izbornu listu,

2. Pismena izjava svakog kandidata za člana Saveta da prihvata kandidaturu,

3. Fotokopija važeće lične karte kandidata,

4. Potreban broj potpisa birača koji podržava izbornu listu na propisanom obrascu,

5. Koalicioni sporazum ako izbornu listu zajednički podnosi više grupa građana.

Član 33

Jedno lice može biti kandidat za člana Saveta samo na jednoj izbornoj listi.

Podnosilac izborne liste određuje redosled kandidata na listi.

Lice određeno kao nosilac izborne liste može biti kandidat za člana Saveta.

Podnosilac izborne liste može povući listu najkasnije do dana utvrđivanja zbirne izborne liste.

Član 34

Izborna lista sa dokumentacijom iz člana 32. podnosi se Izbornoj komisiji Grada za izbor Saveta mesne zajednice najkasnije 20 dana pre dana određenog za održavanje izbora.

Izborna lista podnosi se u dva primerka predsedniku Izborne komisije Grada preko pisarnice Gradske uprave. Pri prijemu izborne liste na istu se stavlja datum i vreme prijema.

Član 35

Po prijemu izborne liste iz čl. 34. Izborna komisija Grada u roku od 48 časova utvrđuje da li su predlozi podneti u utvrđenom roku i sačinjeni u skladu sa odredbama ove Odluke.

Kad Komisija utvrdi da Izborna lista sadrži nedostatke koji su smetnja za proglašenje Izborne liste u skladu sa ovom Odlukom, doneće zaključak kojim se podnosiocu Izborne liste nalaže da u roku od 48 časova od donošenja Zaključka otkloni nedostatke.

Ukoliko nedostaci ne budu otklonjeni u predviđenom roku smatraće se da izborna lista nije ni podneta.

Član 36

Nakon provere iz čl. 35. ove Odluke i konstatovanja koji su predlozi izbornih lista podneti u utvrđenom roku i sačinjeni u skladu sa odredbama ove Odluke, Izborna komisija Grada sve podnete izborne liste dostavlja Izbornim komisijama mesnih zajednica.

Izborna komisija mesne zajednice utvrđuje i proglašava zbirnu izbornu listu.

Zbirna izborna lista sadrži sve izborne liste, sa ličnim imenima svih kandidata i podacima o godini rođenja, zanimanju i prebivalištu.

Redosled izbornih lista, sa imenima svih kandidata na zbirnoj izbornoj listi utvrđuje se prema redosledu njihovog podnošenja.

Zbirnu izbornu listu Izborna komisija mesne zajednice objavljuje na Oglasnoj tabli mesne zajednice i na drugim prigodnim mestima najkasnije 10 dana pre dana održavanja izbora.

Jedan primerak Zbirne izborne liste Izborna komisija mesne zajednice dostavlja Izbornoj komisiji Grada.

2. Sprovođenje izbora

Član 37

Izborna komisija Grada je dužna da za sve Izborne komisije mesnih zajednica blagovremeno pripremi materijal za glasanje, a naročito potreban broj glasačkih listića, izvod iz biračkog spiska, kao i i obrasce zapisnika o radu i utvrđivanju rezultata glasanja.

Glasački listići štampaju se na jednom mestu.

Član 38

Primopredaja izbornog materijala vrši se najkasnije 48 časova pre dana održavanja izbora.

Izborna komisija mesne zajednice se zajedno sa Gradskom upravom stara o uređivanju biračkih mesta i priprema potreban broj glasačkih kutija sa priborom za njihovo pečaćenje i priborom za pisanje.

Član 39

Izbor članova Saveta mesne zajednice vrši se na glasačkom listiću.

Glasački listić sadrži:

1. Redni broj koji se stavlja ispred naziva Izborne liste;

2. Nazive izbornih lista, prema redosledu utvrđenom na zbirnoj listi, sa ličnim imenom prvog kandidata sa liste,

3. Napomenu da se glasa samo za jednu izbornu listu zaokružavanjem rednog broja ispred naziva te liste ili zaokruživanjem naziva liste.

Član 40

Zbirna izborna lista sa nazivima izbornih lista i imenima svih kandidata, mora za vreme glasanja biti vidno istaknuta na biračkom mestu.

Član 41

Birač glasa na biračkom mestu na kome je upisan u birački spisak.

Birač glasa lično.

Birač može glasati samo za jednu od izbornih lista sa glasačkog listića.

Glasa se zaokruživanjem rednog broja ispred Izborne liste za koju se glasa ili zaokruživanjem naziva izborne liste, tako da se nedvosmisleno može utvrditi za koju je izbornu listu birač glasao.

Birač sam presavija glasački listić, tako da se ne vidi za koju je izbornu listu glasao, ubacuje ga u glasačku kutiju i odmah napušta biračko mesto.

3. Utvrđivanje rezultata izbora

Član 42

Po završenom glasanju pristupa se utvrđivanju rezultata glasanja na biračkim mestima.

Izborna komisija mesne zajednice sačinjava Zapisnik o rezultatima izbora na biračkom mestu i isti objavljuje na oglasnoj tabli mesne zajednice, odnosno prostoriji gde su održani izbori.

Izborna komisija mesne zajednice jedan primerak Zapisnika o rezultatima izbora dostavlja Izbornoj komisiji Grada

Izborna komisija Grada izračunava broj mandata koji pripada svakoj izbornoj listi u mesnoj zajednici.

Svakoj izbornoj listi pripada broj mandata koji je srazmeran broju dobijenih glasova.

Komisija grada utvrđuje mandate primenom sistema najvećeg količnika.

Mandati se raspodeljuju tako što se ukupan broj glasova koji je dobila svaka pojedina lista, podeli brojevima od jedan zaključno sa brojem koji odgovara broju članova Saveta koji se bira. Tako dobijeni količnici razvrstavaju se po veličini, a u obzir se uzima onoliko najvećih količnika koliko se bira članova Saveta mesne zajednice. Svaka izborna lista dobija onoliko mandata koliko tih količnika na njih otpada.

Ako dve ili više izbornih lista dobiju iste količnike na osnovu kojih se dodeljuje jedan mandat, a nema više neraspoređenih mandata, mandat se dodeljuje izbornoj listi koja je dobila veći broj glasova.

Izborna komisija Grada u roku od 48 časova od prijema zapisnika Izborne komisije mesne zajednice o utvrđivanju rezultata glasanja, utvrđuje broj dobijenih mandata na način utvrđen stavom 6. ovog člana o čemu sastavlja poseban zapisnik.

Zapisnik iz prethodnog stava Izborna komisija Grada dostavlja predsednicima Izbornih komisija mesnih zajednica radi objavljivanja broja mandata koja je dobila svaka izborna lista. Objavljivanje se vrši na oglasnoj tabli mesne zajednice, odnosno prostoriji gde su održani izbori.

Član 43

Mandati koji pripadaju određenoj izbornoj listi dodeljuju se u skladu sa odredbama ove Odluke.

Podnosilac izborne liste će najkasnije u roku od 8 dana od dana objavljivanja ukupnih rezultata izbora dostaviti Izbornoj komisiji mesne zajednice podatke o tome kojim kandidatima sa izborne liste se dodeljuju mandati.

Ako podnosilac izborne liste ne dostavi podatke iz stava 2 ovog člana u ostavljenom roku, komisija će sve dobijene mandate sa te liste dodeliti kandidatima sa liste prema njihovom redosledu na listi i isti objaviti na oglasnoj tabli mesne zajednice.

Izborna komisija Grada u "Službenom listu Grada Loznice" objavljuje spisak članova Saveta izabranih u mesnim zajednicama.

4. Zaštita izbornog prava

Član 44

Podnosilac izborne liste ima pravo da podnese prigovor Izbornoj komisiji mesne zajednice, zbog nepravilnosti u toku glasanja i utvrđene rezultate glasanja iz čl. 42. stav 2. u roku od 24 časa od zatvaranja biračkog mesta.

Izborna komisija mesne zajednice odlučuje o prigovoru u roku od 24 časa od njegovog prijema i svoju odluku objavljuje na oglasnoj tabli mesne zajednice, odnosno prostoriji gde su održani izbori, a jedan primerak dostavlja podnosiocu prigovora.

Na odluku Komisije o prigovoru može se izjaviti žalba Izbornoj komisiji Grada u roku od 24 časa od dostavljanja. Žalba se predaje preko pisarnice Gradske uprave.

Izborna komisija Grada odlučuje po žalbi u roku od 48 časova od dana prijema.

Odluka Izborne komisije Grada po žalbi je konačna.

Član 45

Ponovni izbori sprovode se ako Komisija poništi izbore zbog nepravilnosti u sprovođenju istih ako su nepravilnosti bitno uticale na konačne rezultate glasanja.

Predsednik Skupštine Grada će u roku od 15 dana raspisati ponovne izbore za članove Saveta pojedinih mesnih zajednica u slučaju da se izbori za Savet ne održe ili ako budu poništeni.

Ponovni izbori sprovode se po listi kandidata koja je utvrđena za izbore koji su poništeni.

U slučaju ponavljanja izbora konačni rezultati izbora utvrđuju se po završetku ponovljenog glasanja.

5. Konstituisanje

Član 46

Po sprovedenim izborima za Savete mesnih zajednica održaće se konstitutivne sednice Saveta.

Prvu konstitutivnu sednicu Saveta mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva i to u roku od 10 dana od dana utvrđivanja konačnih rezultata izbora.

Ako predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva ne sazove konstitutivnu sednicu u roku iz stava 2. ovog člana, konstitutivna sednica Saveta mesne zajednice može se sazvati na poziv najmanje 1/3 novoizabranih članova i na predlog predsednika Skupštine.

Konstitutivnom sednicom do izbora predsednika Saveta predsedava najstariji član Saveta mesne zajednice.

Konstitutivna sednica se može održati ako prisustvuje većina od ukupnog broja članova Saveta mesne zajednice.

Na konstitutivnoj sednici Saveta mesne zajednice, iz reda članova Saveta biraju se javnim glasanjem predsednik i zamenik predsednika Saveta mesne zajednice.

Za predsednika i zamenika predsednika Saveta mesne zajednice izabrani su članovi Saveta koji dobiju najveći broj glasova članova Saveta.

Predsednik Saveta mesne zajednice iz prethodnog saziva dužan je da u pismenoj formi izvrši primopredaju popisa imovine sa svim pravima i obavezama i zaduženjima mesne zajednice na dan primopredaje.

Član 47

Sednicama Saveta mesne zajednice mogu prisustvovati izabrani odbornici sa teritorije mesne zajednice.

U slučaju da mesna zajednica nema odbornika u Skupštini Grada, na sednice Saveta se poziva odbornik koji je delegiran ispred Skupštine Grada da zastupa interese određene mesne zajednice.

Odbornici mogu učestvovati i pomagati u radu Saveta bez prava odlučivanja.

Odbornike poziva predsednik Saveta pisanim putem.

Član 48

Mesna zajednica može imati sekretara mesne zajednice.

Sekretar mesne zajednice obavlja stručne, administrativne, tehničke, finansijske i druge poslove u skladu sa Zakonom.

6. Prestanak mandata

Član 49

Članu Saveta prestaje mandat pre isteka vremena za koji je izabran:

1) podnošenjem ostavke,

2) donošenjem Odluke o raspuštanju Saveta,

3) ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje 6 meseci,

4) ako je pravosnažnom odlukom lišen poslovne sposobnosti,

5) ako promeni adresu stanovanja van teritorije izborne jedinice mesne zajednice u kojoj je izabran,

6) gubitkom državljanstva,

7) ako nastupi smrt člana Saveta,

8) ako neopravdano izostane tri ili više puta sa sednica Saveta i ako ne poštuje odluke i akte mesne zajednice i njenih organa.

Članu Saveta prestaje mandat nastupanjem slučaja iz stava 1. ovog člana. Dan prestanka mandata konstatuje Savet na prvoj narednoj sednici, posle prijema obaveštenja o razlozima za prestanak mandata člana Saveta.

Savet mesne zajednice donosi Odluku o opozivu iz stava 1. tačka 8. ovog člana.

Član 50

Kada članu Saveta prestane mandat pre isteka vremena na koje je izabran, mandat pripada izbornoj listi sa koje je izabran, kandidatu koga odredi podnosilac izborne liste.

Kada članu Saveta prestane mandat pre isteka vremena na koji je izabran, a na izbornoj listi sa koje je član Saveta bio izabran, nema kandidata za koje podnosilac izborne liste nije dobio mandat, mandat pripada podnosiocu izborne liste koji ima sledeći najveći deo razlomka, a za njega nije dobio mandat.

Mandat novog člana Saveta traje do isteka mandata člana saveta kome je prestao mandat.

Odluku o dodeli mandata novom članu Saveta u skladu sa stavom 2. ovog člana donosi Savet mesne zajednice.

VI STALNA I POVREMENA RADNA TELA

Član 51

Savet mesne zajednice može da obrazuje stalna ili povremena radna tela: komisije, režijske odbore i mirovna veća, a u cilju pripreme. razmatranja i rešavanja pitanja iz nadležnosti mesne zajednice.

Statutom mesne zajednice utvrđuje se broj i struktura članova, nadležnost, mandat, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.

VII KANCELARIJA GRADSKE UPRAVE (MESNE KANCELARIJE)

Član 52

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave u mesnim zajednicama se može organizovati kancelarija gradske uprave (Mesna kancelarija) kao organizacioni deo Gradske uprave, preko koje građani jedne ili više mesnih zajednica mogu ostvarivati određena prava.

Poslove Mesne kancelarije i način njihovog vršenja određuje gradonačelnik, na predlog načelnika Gradske uprave.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, a iz razloga celishodnosti, radnik Gradske uprave zaposlen u kancelariji Gradske uprave uz prethodno pribavljenu saglasnost Saveta mesne zajednice, može istovremeno obavljati i poslove sekretara Mesne zajednice.

VIII UČEŠĆE GRAĐANA U VRŠENJU POSLOVA MESNE ZAJEDNICE

Član 53

Građani mesne zajednice u vršenju poslova od zajedničkog interesa odlučuju:

- na Zboru građana

- davanjem pismene izjave

- preko izabranih predstavnika u organima mesne zajednice

1. Zbor građana

Član 54

Zbor građana Mesne zajednice se saziva za teritoriju Mesne zajednice.

Zbor građana mesne zajednice raspravlja i daje predloge iz nadležnosti organa mesne zajednice, a naročito o programu razvoja mesne zajednice, o finansijskom planu i drugim pitanjima iz nadležnosti organa mesne zajednice.

Organi mesne zajednice dužni su da u roku od 15 dana od održavanja zbora građana razmotre zahteve i predloge građana i o njima zauzmu stav, odnosno donesu odgovarajuću odluku ili meru o čemu obaveštavaju građane.

Član 55

Zbor građana mesne zajednice saziva predsednik Saveta mesne zajednice najmanje 8 dana pre dana održavanja.

Predsednik Saveta mesne zajednice saziva zbor građana po svojoj inicijativi, na predlog gradonačelnika, predsednika Skupštine Grada, Gradskog veća, 1/3 odbornika Skupštine Grada ili najmanje 5% građana sa prebivalištem na području mesne zajednice.

Ako predsednik Saveta ne sazove zbor građana u roku od 8 dana od dana prijema predloga, zbor građana mesne zajednice može sazvati zamenik predsednika.

Ako predsednik ili zamenik predsednika Saveta mesne zajednice ne sazove Zbor građana u roku iz stava 3. ovog člana, Zbor građana može sazvati Gradonačelnik, Predsednik Skupštine Grada, kao i predstavnik predlagača.

Član 56

O zakazanom zboru građana mesne zajednice građani se obaveštavaju preko sredstava informisanja, oglašavanjem na oglasnoj tabli ili na drugi uobičajen način.

Na zbor građana obavezno se pozivaju pismenim pozivom odbornici Skupštine Grada sa teritorije mesne zajednice, odnosno odbornici zaduženi za mesnu zajednicu.

Član 57

Pravo učešća u razmatranju pitanja, pokretanju inicijativa i predlaganju pojedinih rešenja imaju svi punoletni građani sa teritorije mesne zajednice, kao i građani koji imaju imovinu na području mesne zajednice za koje je zbor sazvan.

Odluke na zboru građana se donose većinom glasova prisutnih građana sa pravom odlučivanja.

Zbor građana će punovažno odlučivati ako je na zboru prisustvovalo najmanje 10% građana mesne zajednice koji imaju biračko pravo na području mesne zajednice, kada se radi o pitanju koje je iz izvorne nadležnosti Grada.

Ukoliko početku zbora nije prisutan dovoljan broj građana iz prethodnog stava, napraviće se pauza od 30 minuta a zatim zbor građana može raditi i odlučivati ako je prisutno najmanje 5% birača, a za mesne zajednice preko 3000 birača najmanje 100 birača.

Gradska uprava ima obavezu da pruži pomoć u sazivanju, pripremanju i održavanju zbora građana.

Član 58

O radu zbora vodi se zapisnik koji sadrži: mesto i vreme održavanja, broj prisutnih građana, usvojeni dnevni red, kratak opis rada zbora, predloge građana i zaključke koji su doneti na zboru.

Bliži uslovi o radu zbora građana i druga pitanja od značaja za rad Zbora građana uređuju se Statutom i drugim opštim aktima Mesne zajednice.

2. Pismeno izjašnjavanje građana

Član 59

Građani u mesnoj zajednici se, davanjem pismene izjave, mogu izjasniti o:

- zavođenju samodoprinosa,

- drugim pitanjima, na osnovu Odluke zbora.

Odluku o izjašnjavanju građana davanjem pismene izjave donosi Zbor građana ili Savet mesne zajednice.

Odluka sadrži: naziv organa koji je raspisao pismeno izjašnjavanje, rok za izjašnjavanje o čemu se vrši izjašnjavanje i način objavljivanja odluke.

Član 60

Pismeno izjašnjavanje sprovodi Komisija. Komisiju imenuje Savet mesne zajednice, odnosno Zbor građana.

Komisija se sastoji od predsednika, 4 člana i njihovih zamenika.

Odluka o kojoj se građani u mesnoj zajednici pismeno izjašnjavaju doneta je ako se za nju izjasni većina građana koji imaju pravo na pismeno izjašnjavanje.

3. Referendum

Član 61

Referendumom u mesnoj zajednici građani se izjašnjavaju o određenim pitanjima o kojima odlučuje Skupština Grada, kao i o određenim poslovima od zajedničkog interesa za građane u mesnoj zajednici (samodoprinosi i dr.).

Referendum se raspisuje za područje jedne ili više mesnih zajednica.

Referendum se sprovodi na način i po postupku propisanim Zakonom i Odlukom o raspisivanju referenduma.

Odluku o raspisivanju referenduma donosi Skupština Grada.

IX GRAĐANSKA INICIJATIVA

Član 62

Građani putem građanske inicijative predlažu Skupštini Grada donošenje akata kojim će se urediti određeno pitanje iz nadležnosti Grada, promenu Statuta Grada ili drugih akata i raspisivanje referenduma u skladu sa Zakonom.

Građanska inicijativa je punovažno pokrenuta ako je lista potpisnika građanske inicijative sastavljena u skladu sa Zakonom i Statutom Grada i ako sadrži podatke iz člana 89. Statuta Grada.

Član 63

Svaki građanin mesne zajednice ima pravo da, sam ili zajedno sa drugim građanima mesne zajednice, podnese peticiju Savetu mesne zajednice kojom traži da se:

- donese ili pokrene postupak za donošenje ili izmenu i dopunu pravnog akta iz nadležnosti mesne zajednice,

- preispita rad organa mesne zajednice.

Savet mesne zajednice je dužan da podnetu peticiju razmotri i da o zauzetom stavu u roku od 30 dana od dana podnošenja, obavesti podnosioca peticije.

X SARADNJA SA DRUGIM MESNIM SAMOUPRAVAMA I ORGANIZACIJAMA

Član 64

Mesna zajednica može da ostvaruje saradnju u oblastima od zajedničkog interesa sa drugim mesnim zajednicama na teritoriji iste ili druge jedinice lokalne samouprave.

Odluku o saradnji iz stava 1. ovog člana donosi Savet mesne zajednice.

Član 65

Savet mesne zajednice može sarađivati sa nevladinim organizacijama, humanitarnim i drugim organizacijama, u interesu mesne zajednice i njenih organa.

XI SREDSTVA ZA RAD MESNE ZAJEDNICE

Član 66

Sredstva za rad mesne zajednice obezbeđuju se iz:

1. Sredstava obezbeđenih u budžetu Grada,

2. Sredstava koja građani obezbeđuju samodoprinosom,

3. Donacije, pokloni i druga sredstva,

4. Prihodi koje mesna zajednica ostvari svojom aktivnošću,

5. Zakup na sredstvima na kojima mesna zajednica ima pravo svojine.

Novčana sredstva ostvarena realizacijom aktivnosti iz stava 1. tačka 2. do 5. ovog člana su prihodi budžeta Grada.

Sredstva koja Grad prenosi mesnoj zajednici se obezbeđuju u budžetu Grada posebno za svaku mesnu zajednicu po namenama:

1. Sredstva za rad organa mesne zajednice i za tekuće troškove,

2. Sredstva za obavljanje poslova iz nadležnosti Grada koja su poverena mesnoj zajednici,

3. Sredstva za sufinansiranje programa samodoprinosa, koji je uveden za područje ili deo područja mesne zajednice,

4. Sredstva za sufinansiranje programa komunalne infrastrukture u kome učestvuju građani,

5. Sredstva za finansiranje programa na osnovu pojedinačnih odluka.

Mesna zajednica koristi sredstva u skladu sa finansijskim planom, na koji saglasnost daje Gradsko veće.

Za obaveze stvorene u pravnom prometu sa trećim licima mesna zajednica odgovara samostalno svojom imovinom.

Član 67

Grad u budžetu obezbeđuje sredstva za tekuće investiciono održavanje poslovnog prostora u kome se obavljaju poslovi mesne zajednice i kancelarije Gradske uprave.

Član 68

Na zahtev nadležnog organa Grada Savet mesne zajednice je dužan da dostavi zahtev za obezbeđenje finansijskih sredstava za narednu godinu u rokovima koje odredi gradski organ uprave.

Član 69

Sredstva mesne zajednice raspoređuju se finansijskim planom a konačan obračun ovih sredstava vrši se završnim računom u skladu sa zakonom.

Član 70

Savet mesne zajednice je dužan da najkasnije do 15. marta tekuće godine, dostavi Gradskom veću i Skupštini Grada izveštaj o svom radu i realizaciji programa za prethodnu godinu, kao i izveštaj o korišćenju sredstava koje im je Grad preneo.

Kontrolu materijalno finansijskog poslovanja mesne zajednice vrše zakonom određeni organi, kao i budžetska inspekcija Grada.

Član 71

Stručne, računovodstvene, knjigovodstvene i administrativne poslove za potrebe mesne zajednice obavlja Gradska uprava.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 72

Prve izbore na osnovu ove Odluke na kojima će biti izabrani članovi Saveta mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine Grada, najkasnije u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Izbori za Savet mesne zajednice sprovešće se u roku od 60 dana od dana donošenja odluke o raspisivanju izbora.

Član 73

Saveti mesnih zajednica izabrani u skladu sa propisima koji su bili na snazi do stupanja na snagu ove Odluke, nastavljaju sa radom do izbora i konstituisanja Saveta mesnih zajednica u skladu sa ovom Odlukom.

Saveti mesnih zajednica dužni su da odredbe Statuta mesne zajednice koje se odnose na izbor članova Saveta mesne zajednice usklade sa odredbama ove Odluke najkasnije u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

U slučaju da Saveti mesnih zajednica ne usklade Statut mesnih zajednica u roku iz prethodnog stava, odredbe ove Odluke koje se odnose na izbor i broj članova Saveta mesnih zajednica, primenjivaće se neposredno na prve izbore za Savet mesnih zajednica.

Član 74

Novoizabrani Saveti mesnih zajednica dužni su da u roku od 60 dana od dana svog konstituisanja donesu nove Statute mesnih zajednica saglasno potrebama građana mesne zajednice.

Statuti mesnih zajednica moraju biti u skladu sa Statutom Grada i ovom Odlukom.

Član 75

U slučaju da novoizabrani savet mesne zajednice ne vrši svoju funkciju u skladu sa ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice, jedinica lokalne samouprave će do izbora novog Saveta mesne zajednice imenovati privremeni Savet mesne zajednice od pet članova.

Privremeni Savet mesne zajednice imenuje Gradsko veće na predlog Gradonačelnika.

Član 76

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju mesnih zajednica za područje opštine Loznica ("Sl. list Opštine Loznica", br. 15/04 i 9/07).

Član 77

Ova Odluka stupa na snagu 8 (osmog) dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Loznice."