ZAKLJUČAKO USVAJANJU AKCIONOG PLANA ZA SPROVOĐENJE PRIORITETA ZA RAZVOJ INFORMACIONOG DRUŠTVA("Sl. glasnik RS", br. 29/2009) |
1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje prioriteta iz "eSEE Agenda+ za razvoj informacionog društva u Jugoistočnoj Evropi za period 2007-2012. godine", koji je odštampan uz ovaj zaključak i čini njegov sastavni deo.
2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".
ZA SPROVOĐENJE PRIORITETA IZ "eSEE AGENDA+ ZA RAZVOJ INFORMACIONOG DRUŠTVA U JUGOISTOČNOJ EVROPI ZA PERIOD 2007-2012. GODINE"
"eSEE Agenda+ za razvoj informacionog društva u Jugoistočnoj Evropi 2007-2012. godine" (u daljem tekstu: Agenda+) je novi regionalni plan aktivnosti na razvoju informacionog društva u Jugoistočnoj Evropi.
Agenda+ je usvojena na Regionalnoj ministarskoj konferenciji o informacionom društvu Pakta za stabilnost Jugoistočne Evrope koja je održana u Sarajevu od 28. do 30. oktobra 2007. godine. U ime Vlade Republike Srbije Agendu+ je potpisao ministar za telekomunikacije i informaciono društvo.
Kao strateški okvir za razvoj informacionog društva u regionu Jugoistočne Evrope prihvaćena je Inicijativa "i2010 - Evropsko informaciono društvo za rast i zapošljavanje", s tim što su prioriteti iz te inicijative prilagođeni specifičnostima našeg regiona.
U skladu sa tim, Agendom+ definisani okvir za razvoj informacionog društva čini lista sledećih prihvaćenih prioriteta:
a) dalji razvoj jedinstvenog informacionog prostora Jugoistočne Evrope koji promoviše jedno otvoreno i kompetitivno unutrašnje tržište za informaciono društvo i medije, pomerajući ga ka jednom uobičajenom evropskom informacionom prostoru u smislu interoperabilnosti;
b) jačanje inovacija i investicija na poljima ICT istraživanja i obrazovanja, u toku saradnje sa privatnim sektorom u cilju promocije rasta i većeg broja i boljih radnih pozicija;
c) stvaranje inkluzivnog informacionog društva koje bi promovisalo rast i zapošljavanje na način koji je u skladu sa održivim razvojem i koji prioritetno mesto daje boljim javnim servisima i kvalitetu života.
U okviru svakog od tri prioriteta Agendom+ su definisani okvirni ciljevi za njihovu realizaciju.
Prihvatanjem Agende+ Republika Srbija je preuzela odgovornost za uključivanje prioriteta definisanih ovim dokumentom u domaće politike razvoja, postizanje ciljeva definisanih ovim dokumentom i kreiranje povoljnog ambijenta za ubrzani razvoj i izgradnju informacionog društva.
Imajući to u vidu Vlada je na sednici održanoj 13. marta 2008. godine, prilikom razmatranja Izveštaja o učešću predstavnika Republike Srbije na Regionalnoj ministarskoj konferenciji u Sarajevu, održanoj od 28. do 30. oktobra 2007. godine, donela Zaključak kojim zadužuje Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo (u daljem tekstu: Ministarstvo) da, u saradnji sa nadležnim organima državne uprave, izradi Akcioni plan za sprovođenje prioriteta iz "eSEE Agenda+ za razvoj informacionog društva u Jugoistočnoj Evropi za period 2007-2012. godine" (u daljem tekstu: Akcioni plan). Istim zaključkom Ministarstvo je zaduženo da koordinira rad na sprovođenju prioriteta definisanih u Agendi+.
U cilju realizacije zaključka Vlade, Ministarstvo je formiralo Radnu grupu od predstavnika ministarstava, posebnih organizacija, stručnih službi Vlade i republičkih agencija u čijoj su nadležnosti prioriteti usvojeni Agendom+. Nakon višemesečnih priprema, u saradnji sa članovima Radne grupe, pripremljen je Akcioni plan u kome su definisane konkretne mere i aktivnosti za realizaciju pojedinačnih ciljeva definisanih Agendom+, nadležnosti organa za njihovu realizaciju i rokovi.
Stručnu koordinaciju na sprovođenju aktivnosti iz Akcionog plana vršiće Ministarstvo. Organi državne uprave i ostali učesnici u realizaciji aktivnosti iz Akcionog plana treba da dostavljaju kvartalne izveštaje Ministarstvu o sprovođenju planiranih aktivnosti.
Ministarstvo će jednom godišnje informisati Vladu o stepenu realizacije planiranih aktivnosti, kao i o eventualnim problemima u vezi sa realizacijom i predlozima mera za nastavak sprovođenja planiranih aktivnosti.
APR |
Agencija za privredne registre |
ZUOV |
Zavod za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja |
MDULS |
Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu |
MERR |
Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja |
MŽSPP |
Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja |
MZ |
Ministarstvo zdravlja |
MK |
Ministarstvo kulture |
MN |
Ministarstvo za nauku i tehnološki razvoj |
MOS |
Ministarstvo omladine i sporta |
MPrav |
Ministarstvo pravde |
MPros |
Ministarstvo prosvete |
MRSP |
Ministarstvo rada i socijalne politike |
MSP |
Ministarstvo spoljnih poslova |
MTID |
Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo |
MTU |
Ministarstvo trgovine i usluga |
MUP |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
MF |
Ministarstvo finansija |
MF-PU |
Ministarstvo finansija - Poreska uprava |
MF-UJN |
Ministarstvo finansija - Uprava javnih nabavki |
MF-UC |
Ministarstvo finansija - Uprava carine |
NBLS |
Narodna biblioteka Srbije |
NSZ |
Nacionalna služba za zapošljavanje |
PIO |
Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje |
PKS |
Privredna komora Srbije |
RATEL |
Republička agencija za telekomunikacije |
RGZ |
Republički geodetski zavod |
RZZO |
Republički zavod za zdravstveno osiguranje |
RZII |
Republički zavod za informatiku i Internet |
RZS |
Republički zavod za statistiku |
RRA |
Republička radiodifuzna agencija |
SUK |
Služba za upravljanje kadrovima |
Telekom |
"Telekom Srbija" a.d. |
UZZPRO |
Uprava za zajedničke poslove republičkih organa |
ID |
Informaciono društvo |
JIE |
Jugoistočna Evropa |
1. OBLAST PRIORITETA: JEDINSTVENI INFORMACIONI PROSTOR JUGOISTOČNE EVROPE
Dalji razvoj jedinstvenog informacionog prostora JIE koji promoviše jedno otvoreno i kompetitivno unutrašnje tržište za informaciono društvo i medije, pomerajući ga ka uobičajenom evropskom informacionom prostoru u smislu interoperabilnosti,
1.1. Dostupnost brzih širokopojasnih mreža i bezbednih servisa
Učesnici će promovisati, regulisati, u nedostatku kompetitivnog okruženja, i razvijati brze širokopojasne mobilne komunikacije i servise koji mogu da pruže bezbedan pristup što bogatijem sadržaju.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
1.1.1. Povećati nivo upotrebe širokopojasnih telekomunikacionih usluga na tehnološki neutralnoj osnovi i dostići 50% proseka EU odgovarajući ciljevi Agende+: A.1.a |
1. Izrada strategije razvoja širokopojasnog pristupa Internetu u Republici Srbiji sa akcionim planom za njeno sprovođenje. |
MTID |
jun 2009. |
2. Donošenje pravilnika i u skladu sa njim izdavanje licenci za WiMAX. |
MTID |
jun 2009. |
|
1.1.2. Uspostaviti brzu širokopojasnu okosnicu (high-bandwidth backbone) kao dela regionalne okosnice povezane sa EU |
1. Utvrđivanje postojećeg stanja i raspoloživih resursa TK infrastrukture za potrebe državne uprave. |
MTID |
jun 2009. |
2. Izrada Akcionog plana za efikasno korišćenje telekomunikacione infrastrukture za potrebe javnih telekomunikacionih operatera i državnih organa. |
MTID Telekom |
decembar 2009. |
|
1.1.3. Uspostaviti nacionalni centar razmene Internet saobraćaja |
1. Pružanje podrške uspostavljanju centara domaće Internet razmene kao nevladine inicijative. |
RATEL |
jun 2009. (prva faza) |
1.1.4. Uspostaviti nacionalni centar za prevenciju i pomoć u otklanjanju bezbednosnih problema računarskih mreža i sistema |
1. Izrada strategije za informacionu sigurnost u Republici Srbiji i izrada akcionog plana za njeno sprovođenje. |
MTID |
decembar 2009. |
2. Uspostavljanje CERT-a (Computer Emergency Response Team) kao nacionalnog centra za prevenciju i pomoć u otklanjanju bezbednosnih problema računarskih mreža i sistema. |
MTID |
decembar 2009. |
|
1.1.5. Odrediti skup indikatora razvoja informacionog društva u Republici Srbiji i otpočeti redovno merenje indikatora. |
1. Određivanje skupa indikatora razvoja informacionog društva u Republici Srbiji u skladu sa i2010 indikatorima. |
MTID |
jun 2009. |
2. Otpočinjanje redovnog merenja definisanih indikatora razvoja informacionog društva. |
RZS |
septembar 2009. |
1.2. Razvoj i dostupnost što bogatijih onlajn sadržaja i njihov prenos iz konvencionalnih oblika
Digitalni sadržaj i servisi predstavljaju veoma važan potencijalni izvor novih zaposlenja. Učesnici će stimulisati razvoj digitalnog sadržaja i servisa u oblastima od javnog značaja - kulturnim, zdravstvenim, naučnim i obrazovnim sadržajima, geografskim informacijama, itd.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
1.2.1. Sagledati potrebe i planirati mere za razvoj i dostupnost što bogatijih onlajn sadržaja i njihov prenos iz konvencionalnih oblika |
1. Izrada analize stanja u oblasti kreativnog onlajn sadržaja na srpskom jeziku i jezicima manjina sa uporednom analizom u odnosu na regionalni odnosno evropski nivo sa predlogom prioriteta za razvoj produkcije digitalnih sadržaja. |
MK |
jun 2010. |
2. Izraditi plan mera za podsticaj produkcije digitalnih sadržaja u skladu sa najboljom praksom EU i prethodnom analizom. |
MK |
septembar 2010. |
|
3. Izraditi plan mera za podsticaj prenosa sadržaja iz konvencionalnih oblika u digitalni za ustanove kulture u skladu s najboljom praksom EU i prethodnom analizom. |
MK |
decembar 2009. |
|
1.2.2. Pratiti praksu "European Safer Internet Plus" usvojenu od Evropskog parlamenta 11. maja 2005. godine |
1. Promovisanje standarda EU u oblasti medija i informacionog društva (preporuke i uputstva koja se odnose na zaštitu dostojanstva, bezbednosti i privatnosti dece, internet filtere, e-učenje, pružaoce internet usluga, medijsku pismenost, autorska i srodna prava u digitalnom okruženju i sl.) kroz medijske kampanje, publikacije, interaktivne sadržaje, radionice i seminare. |
MK |
MART 2010. |
2. Izrada plana mera za podsticaj medijske pismenosti u kontekstu razvoja novih informacionih i komunikacionih tehnologija. |
MK MTID MPros MOS MPrav ZUOV |
|
1.3. Interoperabilnost u saglasnosti sa evropskim okvirom interoperabilnosti
Učesnici će usvojiti nacionalne okvire interoperabilnosti uvažavajući evropski okvir interoperabilnosti (za administracije) kako bi se osigurala kompatibilnost i saradnja između sistema, procesa i ljudskih resursa, i kao krajnji rezultat dobili kvalitetni servisi okrenuti ka korisnicima.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nadležna institucija i partneri u sprovođenju |
Rok |
1.3.1. Usvojiti okvir interoperabilnosti, harmonizovan sa "European Interoperability Framework for pan-European eGovernment Services" odgovarajući ciljevi Agende+: A.3.a |
1. Izrada nacionalnog okvira interoperabilnosti. |
RZII |
U skladu sa dinamikom iz plana aktivnosti za sprovođenje reforme državne uprave u Republici Srbiji za period 2009-2012. |
1.4. Harmonizacija propisa za informaciono društvo i medije
Digitalna konvergencija servisa, mreža i uređaja informacionog društva i medija postaje realnost i zahteva i konvergenciju politika. To iziskuje dosledan sistem propisa za informaciono društvo i medije, zasnovan na tehnološkoj neutralnosti kakva je definisana u relevantnom evropskom okviru propisa.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
1.4.1. Usvojiti konvergentne politike u oblasti radiodifuzije i usaglasiti ih sa pozitivnim evropskim iskustvima |
1. Formiranje radne grupe za izradu zakona kojima se uređuje oblast medija koji će biti usklađeni sa propisima Evropske unije i svim relevantnim propisima Saveta Evrope u oblasti audiovizuelnih i medijskih politika. |
MK |
septembar 2009. |
2. Usklađivanje propisa kojim se uređuje oblast medija sa EU Direktivom o audiovizuelnim medijskim uslugama (Audiovisual Media Services Directive). |
MK |
decembar 2010. |
|
3. Izraditi strategiju prelaska sa analognog na digitalno emitovanje radio i televizijskog programa sa akcionim planom za njeno sprovođenje. |
MTID |
jun 2009. |
|
1.4.2. Usvojiti efikasnu strategiju upravljanja radio frekvencijama i usaglasiti je sa regionalnom |
1. Izrada strategije upravljanja radio frekvencijama. |
MTID |
septembar 2009. |
2. Ažuriranje Plana namene korišćenja radio frekvencija. |
MTID |
jun 2009. |
1.5. Upravljanje elektronskim identitetima
Domaća i regionalna komunikacija i trgovina biće olakšane uvođenjem infrastrukture javnih ključeva na domaćem i regionalnom nivou, u cilju ostvarivanja bezbednog e-poslovanja zasnovanog na kvalifikovanom elektronskom potpisu. Štaviše, učesnici će uzeti u obzir saradnju na harmonizaciji podataka o trgovini koje zahtevaju različite agencije i privatni operater.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
1.5.1. Prilagoditi primenu elektronskog potpisa i elektronskog identiteta potrebama prekogranične interoperabilnosti sa zemljama EU i posebno zemljama regiona |
1. Izrada plana mera za prekograničnu interoperabilnost elektronskog potpisa i elektronskog identiteta u skladu sa dokumentom Evropske komisije "Action Plan on e-signatures and e-identification to facilitale the provision of crossborder public services in the Single Market" (COM(2008) 798 final). |
MTID |
jun 2010. |
1.5.2. Uspostavljanje jedinstvenog elektronskog šaltera za spoljnotrgovinsko poslovanje u skladu sa preporukama UN Economic Commission for Europe - UN Centre for Trade Facilitation and Electronic Business |
1. Izrada plana mera za uspostavljanje jedinstvenog elektronskog šaltera za spoljnotrgovinsko poslovanje u skladu sa preporukama UN (Economic Commission for Europe - UN Centre for Trade Facilitation and Electronic Business). |
MERR |
mart 2010. |
2. OBLAST PRIORITETA: INOVACIJE I INVESTICIJE NA POLJIMA ICT ISTRAŽIVANJA I OBRAZOVANJA
Jačanje inovacija i investicija na poljima ICT istraživanja i obrazovanja, u saradnji sa privatnim sektorom u cilju promocije rasta i povećanja broja boljih radnih pozicija.
2.1. Računari i pristup Internetu u svim školama
Kompjuterska pismenost postaje obavezna u novoj ekonomiji. Stoga moramo investirati u ICT infrastrukturu u našim obrazovnim institucijama, kao i u formiranje učionica opremljenih računarima povezanih sa Internetom.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
2.1.1. Svaka škola trebalo bi da ima računarsku laboratoriju (učionicu) i Internet pristup, na raspolaganju učenicima |
1. Obezbeđivanje pristupa Internetu svim osnovnim i srednjim školama u Republici Srbiji. |
MPro |
decembar 2009. |
2.1.2. Broj učenika po računaru treba da bude manji od 20 |
1. Realizacija NIP projekta "ICT oprema za obrazovanje" kojim je planirano opremanje škola računarima. |
MPro |
decembar 2009. |
2.1.3. Širokopojasni pristup Internetu trebalo bi da bude dostupan u svim školama na tehnološki neutralan način, podržan odgovarajućim okvirom propisa |
1. Formiranje komisije za standardizaciju primene ICT u obrazovanju. |
MPro |
jun 2009. |
2.2. Uvođenje ICT u nastavni program
U cilju uvećanja ICT veština, preduzimati mere za unapređivanje obrazovnog sistema promenom nastavnih programa u školama. Takva promena treba da rezultira definisanjem standarda za minimalne i napredne ICT veštine koje učenici treba da steknu tokom svog školovanja.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
2.2.1. Učiniti ICT obaveznim delom nastavnih programa na svim nivoima obrazovanja, naročito u osnovnim školama |
1. Izrada novih nastavnih programa za više razrede osnovnih škola (od petog do osmog) koji uključuju obavezne predmete iz oblasti ICT. |
MPro |
septembar 2010. |
2.2.2. Širom regiona implementirati jednoobrazne standarde koji definišu šta je minimum ICT veština |
1. Formiranje međuresorne grupe sa zadatkom da definiše minimum ICT veština na svim nivoima obrazovanja. |
MPro |
jun 2009. |
2.3. Uspostavljanje stručnih treninga iz ICT oblasti
U cilju prevazilaženja jaza znanja između generacija, organizovaće se stručni treninzi iz oblasti ICT i sarađivaće se sa privatnim sektorom u cilju izjednačavanja ICT znanja u našem društvu. Stručni treninzi treba da obezbede programe učenja tokom čitavog života, dostupne svima.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
2.3.1. Razviti i unaprediti programe doživotnog učenja |
1. U Strategiju stručnog obrazovanja u Republici Srbiji uključiti prioritete kontinuiranog i doživotnog učenja u oblasti ICT i njihovo finansiranje. |
MPro |
decembar 2009. |
2.3.2. Razviti programe kontinuiranog učenja za zaposlene u javnoj administraciji u oblasti savremenih informacionih i komunikacionih tehnologija |
1. Izrada programa edukacije iz oblasti ICT za zaposlene u javnoj administraciji. |
SUK |
decembar 2009. |
2. Realizacija programa edukacije iz oblasti ICT za zaposlene u javnoj administraciji. |
SUK |
jun 2010. |
2.4. Uključiti istraživanja vezana za ICT u domaće istraživačke prioritete
Kako bi se obezbedile nove tehnologije i metodi za unapređenje regionalnih ekonomija, naš cilj je da ojačamo istraživački rad u regionu.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
2.4.1. Osnaživanje domaćih istraživačkih centara u oblasti ICT |
1. Formiranje međuresorne grupe sa zadatkom da izradi analizu stanja i potreba i predloži mere za osnaživanje domaćih istraživačkih centara u oblasti ICT. |
MN |
decembar 2009. |
2.5. Dalji razvoj domaćih akademskih i istraživačkih mreža i poboljšanje regionalne interkonekcije
Podržava se proces daljeg razvoja akademskih i istraživačkih mreža i poboljšanje veza između istraživača i institucija.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
2.5.1. Definisati institucionalni okvir za Akademsku računarsku mrežu Republike Srbije |
1. Izraditi propise koji definišu institucionalni okvir i finansiranje Akademske računarske mreže Republike Srbije. |
MTID |
decembar 2009. |
2.5.2. Stvoriti otvorenu, domaću bazu podataka o profesionalnim istraživačima i institucijama koje se bave istraživanjima |
1. Izrada i realizacija projekta Portala nacionalnih istraživačkih resursa. |
MN |
SEPTEMBAR 2010. |
2.5.3. Podržati domaće inicijative u oblasti primene softvera otvorenog koda |
1. Podrška inicijativama udruženja iz nevladinog sektora u oblasti razvoja primene softvera otvorenog koda (OSS). |
MTID |
decembar 2009. |
2.5.4. Izmeriti i nadalje pratiti intelektualne kapacitete u IT industriji |
1. Definisanje indikatora koji se odnose na intelektualne kapacitete u IT industriji i obezbediti njihovo praćenje. |
MTID |
septembar 2009. |
3. OBLAST PRIORITETA: INKLUZIVNO INFORMACIONO DRUŠTVO
Stvaranje inkluzivnog informacionog društva koje bi promovisalo rast i zapošljavanje na način koji je u skladu sa održivim razvojem i koji prioritetno mesto daje boljim javnim servisima i kvalitetu života.
3.1. Pristup tehnologiji i jednake mogućnosti
Pitanja vezana za e-pristupačnost, domaći i regionalni digitalni jaz (digital divide), kao i digitalnu pismenost biće sistematski obrađeni kroz odgovarajuće domaće i regionalne strategije i akcione planove. Sve aktivnosti će biti dizajnirane i implementirane kako bi se osiguralo da poštuju rodnu jednakost i da podržavaju aktivno i smisleno učešće u informacionom društvu, kako bi se izbegla rodna i digitalna podeljenost. Istovremeno, pristup tehnologiji i jednakim mogućnostima trebalo bi obezbediti na jednak način različitim socio-demografskim grupama u smislu invaliditeta, starosti, kulture i dr.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
3.1.1. Usvojiti Akcioni plan za e-pristupačnost |
1. Izrada novog akcionog plana za sprovođenje Strategije razvoja informacionog društva u Republici Srbiji u kome će e-pristupačnost biti poseban segment. |
MTID |
septembar 2009. |
3.1.2. Dostići minimum 50% stepena zastupljenosti Interneta (Internet penetration level) |
Aktivnosti iz cilja 1.1.1. |
|
|
3.2. Javne usluge omogućene informaciono-komunikacionim tehnologijama i e-uprava
Efikasnom uvođenju elektronskih javnih usluga prethodiće sveobuhvatne aktivnosti na uspostavljanju infrastrukture, sistema nacionalnih registara i elektronske razmene podataka. Ove aktivnosti i prioriteti u njihovoj realizaciji biće usklađene sa planom aktivnosti za sprovođenje reforme državne uprave u Republici Srbiji za period od 2009. do 2012. godine.
Aktivnosti i mere, rokovi realizacije i prioriteti u ciljevima utvrđenim u tač. 3.2.1. do 3.2.5. biće bliže definisani planom aktivnosti za sprovođenje reforme državne uprave u Republici Srbiji za period od 2009. do 2012. godine.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
3.2.1. Utvrditi strategiju primene informaciono-komunikacionih tehnologija u organima javne vlasti |
1. Izrada strategije razvoja e-uprave u Republici Srbiji sa akcionim planom za sprovođenje strategije. |
MTID |
jun 2009. |
3.2.2. Uvesti set osnovnih elektronskih javnih servisa za pravna lica |
1. Realizacija jedinstvenog elektronskog šaltera za poreskog obveznika. |
MF-PU |
decembar 2012. |
2. Realizacija elektronskog servisa za izdavanje dozvola iz oblasti životne sredine (uključujući i izveštavanje). Realizacija elektronskih servisa vezanih za izdavanje građevinskih dozvala. |
MŽSPP |
decembar 2012. |
|
3. Realizacija elektronskog katastra nepokretnosti i prava na nepokretnostima. |
RGZ |
decembar 2012. |
|
4. Realizacija elektronskih servisa u vezi doprinosa za zdravstveno i penziono osiguranje za zaposlene (potpun e-servis u podnošenju prijava, plaćanju i dobijanju obaveštenja o stanju poreskih obaveza i promeni poreskih zakona). |
MF-PU |
decembar 2011. |
|
5. Realizacija elektronskog servisa za registraciju novog preduzeća koji ostvaruju princip jedinstvenog šaltera. |
APR |
septembar 2009. |
|
6. Realizacija elektronskog servisa za prijavu poreza na dobit preduzeća (potpun e-servis u podnošenju prijava, plaćanju i dobijanju obaveštenja o stanju poreskih obaveza i promeni poreskih zakona). |
MF-PU |
decembar 2011. |
|
7. Realizacija elektronskog servisa za prijavu poreza na dodatu vrednost (potpun e-servis u podnošenju prijava, plaćanju i dobijanju obaveštenja o stanju poreskih obaveza i promeni poreskih zakona). |
MF-PU |
decembar 2011. |
|
8. Realizacija elektronskog servisa za carinske postupke. |
MF-UC |
decembar 2011. |
|
9. Uspostavljanje jedinstvenog elektronskog šaltera za spoljnotrgovinsko poslovanje u skladu sa preporukama Ekonomske komisije Ujedinjenih nacija za Evropu (UN Economic Commission for Europe). |
MERR |
mart 2011. |
|
10. Realizacija sistema elektronskih javnih nabavki. |
MF-UJN MTID |
decembar 2010. |
|
1 1. Realizacija elektronskog servisa za registar hipoteka. |
APR |
decembar 2011. |
|
12. Realizacija sistema za elektronsko podnošenja podataka Republičkom zavodu za statistiku. |
RZS |
decembar 2011. |
|
3.2.3. Uvesti set osnovnih elektronskih javnih servisa za građane |
1. Realizacija novog Portala Nacionalne službe za zapošljavanje. |
NSZ |
Portal je implementiran krajem 2008. |
2. Realizacija elektronskih servisa za ostvarivanje zakonom propisanih prava iz oblasti socijalne zaštite i finansijske podrške porodici sa decom. |
MRSP |
decembar 2012. |
|
3. Realizacija elektronskih servisa vezanih za izdavanje ličnih dokumenta (lična karta, pasoš i vozačka dozvola) do nivoa koji je limitiran obaveznim prisustvom građana radi identifikacije i uzimanja biometrijskih podataka. |
MUP |
decembar 2011. |
|
4. Realizacija elektronskih servisa registracije motornih vozila (novih, korišćenih i uvezenih) koji ne zahteva fizički dolazak građana u slučaju produžetka registracije vozila. |
MUP |
decembar 2011. |
|
5. Javne biblioteke (realizacija e-pristupačnosti kataloga i alata za pretragu publikacija). |
MK |
decembar 2011. |
|
6. Realizacija elektronskog servisa za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu. |
MDULS |
decembar 2012. |
|
7. Realizacija elektronskog servisa prijave na konkurs za upis na visokoškolske ustanove. |
MPro |
decembar 2010. |
|
8. Realizacija elektronskog servisa za podnošenje prijave promene adrese stana. |
MUP |
decembar 2011. |
|
9. Realizacija elektronskog servisa za prijavu godišnjeg poreza na dohodak građana (potpun e-servis u podnošenju prijava i dobijanju obaveštenja o stanju poreskih obaveza i promeni poreskih zakona). |
MF-PU |
decembar 2011. |
|
10. Realizacija etektronskih servisa vezanih za pružanje zdravstvenih usluga (interaktivni saveti u vezi sa dostupnošću usluga u različitim zdravstvenim ustanovama, zakazivanje pregleda i slično). |
MZ |
decembar 2011. |
|
11. Realizacija elektronskog servisa za podnošenje prijava Policiji. |
MUP |
decembar 2011. |
|
3.2.4. Uvesti set osnovnih elektronskih javnih servisa između organa javne vlasti |
1. Realizacija elektronskog servisa za trezor i programsko budžetiranje. |
MF |
jun 2010. |
2. Realizacija elektronskih servisa za sistem podrške implementaciji fondova EU. |
MF |
jun 2010. |
|
3. Realizacija elektronskog servisa za integrisanu kontrolu granica. |
MUP |
jun 2010. |
|
3.2.5. Uvesti centralne sisteme i portal e-uprave |
1. Izrada Informacionog sistema Vlade koji uključuje elektronske sednice Vlade. |
MTID |
jun 2009. |
2. Unapređenje portala e-uprave www.euprava.rs |
RZII |
decembar 2009. |
|
3. Realizacija centralnog sistema elektronskog pristupa službenim evidencijama (bazama podataka.) |
RZII |
decembar 2010. |
|
4. Realizacija sistema razmene struktuiranih elektronskih dokumenata između organa javne vlasti. |
RZII |
decembar 2010. |
|
5. Realizacija centralnog sistema čuvanja elektronskih dokumenata i upravljanja dokumentima za organe javne vlasti. |
UZZPRO |
decembar 2010. |
|
6. Unapređenje informaciono-komunikacione infrastrukture za potrebe organa državne uprave. |
UZZPRO |
decembar 2010. |
3.3. Podsticanje razvoja e-poslovanja
U saradnji sa privatnim sektorom, radiće se na razvoju strategije za e-poslovanje i preduzeti aktivne mere u prevazilaženju svih prepreka za razvoj e-poslovanja zasnovanog na regionalnim direktivama koje je razvio UNECE i usvojila eSEE Radna grupa u Solunu 1. jula 2005. godine. U cilju prevencije "odlivanja mozgova" i negovanja povoljnog ambijenta za ICT biznis u regionu, učesnici će preduzeti aktivne mere u prevazilaženju svih prepreka za razvoj e-poslovanja.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
3.3.1. Usvojiti domaći okvir za ePoslovanje usklađen sa regionalnim smernicama koje je razvio UNECE i usvojila ESEE Radna Grupa u Solunu 1. jula 2005. |
1. Izrada strategije razvoja e-poslovanja u Republici Srbiji. |
MTID |
decembar 2009. |
3.3.2. Razvoj povoljnog ambijenta za ICT poslovanje i otklanjanje prepreka za razvoj e-poslovanja |
1. Izrada zakona o elektronskom poslovanju i pratećih podzakonskih akata. |
MTID |
decembar 2010. |
3.3.3. Uklanjanje prepreka kako bi se istovremeno usmerile i strane i domaće investicije u cilju stimulisanja razvoja IT sektora u jugoistočnoj Evropi |
1. Formiranje multiresornog tela od predstavnika državnih institucija, ICT kompanija i naučnih institucija sa zadatkom da identifikuje barijere za razvoj ICT sektora i elektronskog poslovanja i predlaže mere za stimulisanje razvoja ICT sektora i elektronskog poslovanja. |
MERR |
jun 2009.
decembar 2010. |
3.3.4. Stvoriti ambijent koji doprinosi smanjenju tekućih troškova i troškova koji proizilaze iz usluga softverskih kompanija |
|||
3.3.5. Podsticati stvaranje povoljnog ambijenta za IT profesionalce putem stimulisanja biznis inkubatora, tehnoloških parkova i centara za pokretanje biznisa kroz partnerske odnose sa univerzitetima i privatnim sektorom |
|||
3.3.6. Stvoriti povoljno okruženje svim kompanijama da koriste ICT u svakodnevnom poslovanju, i da koriste moderne tehnologije kao sredstvo za učestvovanje u globalnoj ekonomiji |
3.4. Digitalne biblioteke i nasleđe
Javne, školske i specijalne biblioteke biće opremljene bibliotečko-informacionim sistemima sa naglaskom na domaćoj i regionalnoj saradnji i interkonekciji. Biće uvedeni i razvijeni programi digitalizacije kulturnog i istorijskog nasleđa.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
3.4.1. Realizovati programe za digitalizaciju biblioteka kako bi biblioteke imale pristup digitalnim sistemima |
1. Nastavljanje procesa priključenja javnih biblioteka u COBISS (jedinstven bibliotečki informacioni sistem - uzajamni centralni katalog Republike Srbije). Proces je otpočeo 2002. godine. |
MK |
jun 2010. |
3.4.2. Digitalizacija kulturnog i istorijskog nasleđa |
1. Utvrditi politiku i stvoriti okvir interoperabiliosti za sprovođenje procesa digitalizacije kulturnog nasleđa. a) Izrada strategije za digitalizaciju kulturnog nasleđa i akcionog plana za sprovođenje strategije. b) Izrada regulativnog okvira za sprovođenje procesa digitalizacije kulturnog nasleđa i definisanje okvira nacionalnog standarda za digitalizaciju kulturnog nasleđa. |
MK |
decembar 2010. |
|
2. Stvaranje preduslova za razvoj programa digitalizacije kulturnog i istorijskog nasleđa. a) Izrada centralne baze podataka o kulturnom nasleđu Republike Srbije. b) Unapređenje informaciono-komunikacione infrastrukture u ustanovama kulture. v) Realizacija prve faze implementacije GIS-a (geografskog informacionog sistema) za nepokretna kulturna dobra.
d) Utvrđivanje mera za podršku aktivnostima na đ) Izrada Internet portala Kulturna baština Srbije. |
MK MK
|
decembar 2010. decembar 2010.
decembar 2010. decembar 2010. |
|
3. Izrada zakona kojim se uređuje elektronska arhiva. |
MK |
jun 2010. |
3.5. E-participacija i e-demokratija
Budući da EU direktive iziskuju participaciju građana i pravnih lica kao integralnih učesnika servisa e-uprave, posebna pažnja će se posvetiti sredstvima e-participacije kako bi se osiguralo potpuno učešće građana u svim društvenim pitanjima, uključujući upotrebu ICT u izbornom procesu.
Ciljevi |
Aktivnosti |
Nosioci aktivnosti |
Rok |
3.5.1. Sve odluke koje zahtevaju javnu diskusiju, kao i njihovi nacrti, biće dostupni za online diskusije |
1. Realizacija jedinstvenog portala e-participacije sa podrškom za elektronske javne rasprave |
MTID |
decembar 2009. |
3.5.2. Porast učešća građana i pravnih lica u procesima donošenja javnih odluka kroz korišćenje elektronskih servisa |
|||
3.5.3. Akcioni plan za primenu ICT u izbornom procesu |
1. Izrada akcionog plana primene ICT u izbornom procesu. |
MDULS |
jun 2012. |