ODLUKA

O UREĐENJU FASADA

("Sl. list grada Pančeva", br. 8/2009)

Član 1

Ovom odlukom se određuje postupak uređenja fasada objekata koji su u skladu sa članom 47. stav 1. Zakona o kulturnim dobrima ("Sl. glasnik RS", br. 71/94), utvrđeni kao nepokretna kulturna dobra na teritoriji grada Pančeva.

Član 2

Fasadu objekta čini zidno platno sa spoljnom oblogom i fasadnom plastikom i spoljnim elementima objekta, kao što su: kapije, vrata, prozori, balkoni, erkeri, strehe, oluci, krovne površine, krovne badže i dimnjaci.

Član 3

Uređenje fasade je u funkciji uređenja užeg gradskog jezgra ili manjih ambijentalnih celina grada, odnosno naseljenih mesta. Cilj uređenja fasada objekata je da fasade imaju lep izgled, da budu čiste i da svi elementi budu u funkcionalnom stanju, tako da korišćenje objekata i njihove okoline bude bezbedno.

Član 4

Poverava se, u ime grada, da JP "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo (u daljem tekstu: JP "Direkcija") vodi investicije uređenja fasada na objektima iz člana 1. Odluke, prema sredstvima planiranim Finansijskim planom JP "Direkcija".

Član 5

Zadužuje se JP "Direkcija" da raspiše konkurs za uređenje fasada na objektima iz člana 1. ove odluke, putem javnog oglasa.

Postupak za izbor objekata za uređenje fasada sprovodi Komisija za izbor objekata za uređenje fasada (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju obrazuje Upravni odbor JP "Direkcija". Komisiju čine predsednik, četiri člana i njihovi zamenici. Predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike određuju se iz reda zaposlenih u JP "Direkcija". Dva člana Komisije i njihove zamenike predlaže gradonačelnik grada Pančeva.

Član 6

Na osnovu, putem konkursa, prijavljenih objekata od strane vlasnika objekata, odnosno saveta, odnosno skupština stambenih zgrada (u daljem tekstu vlasnik objekta), Komisija će sačiniti Predlog programa za uređenje fasada na objektima iz čl. 1. ove odluke. Predlogom programa određuje se redosled objekata za uređenje fasada, sa visinom troškova utvrđenih na osnovu predmera i predračuna potrebnih radova na uređenju fasada.

Program iz stava 1. ovog člana donosi gradonačelnik grada Pančeva.

Stručno-administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja JP "Direkcija".

Član 7

Uređenje fasada finansira se tako što 70% vrednosti troškova utvrđenih predmerom i predračunom potrebnih radova, finansira grad ukoliko su Finansijskim planom JP "Direkcija" opredeljena sredstva za tu namenu, a 30% vrednosti troškova finansira vlasnik objekta.

Član 8

Vlasnik objekta je u obavezi da dostavi JP "Direkcija" Odluku o sufinansiranju radova na uređenju fasade, donetu uz saglasnost vlasnika kojima pripada više od polovine ukupne površine stanova ili drugih posebnih delova objekta, odnosno da dostavi izjavu kada se radi o fizičkom licu kao vlasniku objekta.

Odlukom o sufinansiranju radova, odnosno izjavom vlasnika objekta, se potvrđuje namera da vlasnik objekta učestvuje u finansiranju troškova uređenja fasade u iznosu od 30% od troškova utvrđenih predmerom i predračunom potrebnih radova za taj objekat.

Vlasnik objekta je u obavezi da zaključi Ugovor sa JP "Direkcija" i da, na ime garancije, uplati avans u iznosu od 15% vrednosti troškova utvrđenih predmerom i predračunom potrebnih radova na uređenju fasade, odnosno polovinu iznosa ukupnih troškova na koje se obavezao Ugovorom.

Po završetku radova, navedeni avans obračunaće se kao deo iznosa troškova koji finansira vlasnik objekta.

Član 9

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".