POSLOVNIK
O RADU KOMISIJE ZA PLANOVE

("Sl. list grada Kragujevca", br. 11/2009)

I. Osnovne odredbe

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se način rada i odlučivanja Komisije za planove (u daljem tekstu: Komisija) obrazovane kao radno telo Skupštine grada Kragujevca, radi pružanja stručne pomoći za obavljanje poslova u postupku izrade Prostornog plana Grada, izrade i sprovođenja urbanističkih planova, kao i davanja stručnog mišljenja o idejnim projektima po zahtevu Gradske uprave nadležne za poslove urbanizma, izgradnje i zaštite životne sredine (u daljem tekstu: Gradska uprava), odnosno davanja mišljenja na urbanističke projekte koje potvrđuje Gradska uprava.

Član 2

Odredbe ovog Poslovnika obavezujuće su za predsednika i članove Komisije, kao i za druga lica koja učestvuju u radu ili prisustvuju sednicama Komisije.

Predsednik Komisije stara se o pravilnoj primeni i poštovanju odredbi ovog Poslovnika.

II. Sazivanje sednica i javnost rada Komisije

Član 3

Komisija radi i odlučuje na sednicama.

Član 4

Sednice Komisije saziva predsednik po sopstvenoj inicijativi ili na inicijativu najmanje 2/3 članova.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika, Komisiju saziva zamenik predsednika Komisije.

Član 5

Sednice Komisije se sazivaju po potrebi, a obavezno u roku od sedam dana od dana dostavljanja materijala pripremljenog za razmatranje predsedniku Komisije.

Za planove koji se upućuju na javni uvid Gradska uprava je obavezna da najkasnije u roku od 7 dana, od dana završetka javnog uvida, dostavi sve pisane primedbe predsedniku Komisije, koji sednicu Komisije saziva najkasnije u roku od 7 dana od dana dostavljanja pisanih primedbi.

O pripremanju sednice Komisije stara se predsednik Komisije, uz pomoć sekretara Komisije.

Član 6

Sednica Komisije saziva se pisanim putem.

Poziv za sednicu sadrži:

- mesto i vreme održavanja sednice;

- predlog dnevnog reda;

- potpis predsednika, odnosno njegovog zamenika ukoliko on saziva sednicu;

- pečat Skupštine grada.

Poziv za sednicu dostavlja se članovima Komisije najkasnije tri dana pre dana održavanja sednice.

Član 7

Uz poziv za sednicu, članovima Komisije se dostavlja materijal, u digitalnom i analognom obliku i izvod iz zapisnika sa prethodne sednice.

Izuzetno, ako okolnosti to zahtevaju, materijal se članovima Komisije može uručiti i na samoj sednici.

Postojanje izuzetnih okolnosti predsednik Komisije obavezan je da posebno obrazloži, polazeći od tačke koja se predlaže ili od faze izrade plana, o čemu se Komisija izjašnjava na sednici.

Član 8

Sednici Komisije mogu prisustvovati samo lica koja su pozvana.

Na sednicu Komisije obavezno se pozivaju pored članova Komisije obrađivači plana, odgovorni urbanista, predstavnici Gradske uprave i podnosioci primedbi za planove za koje je javni uvid završen.

Na sednicu Komisije mogu biti pozvani i predstavnici sredstava javnog informisanja, kao i druga lica kojima predsednik Komisije uputi poziv.

U radu sednice Komisije od pozvanih lica mogu da uzmu učešće, po tačkama dnevnog reda, samo lica kojima predsednik da reč.

Član 9

Predsednik Komisije je obavezan da pre početka i u toku sednice, iz prostorije u kojoj se sednica održava, udalji sva lica koja joj bez poziva prisustvuju.

Član 10

Sednice Komisije mogu biti javne i zatvorene.

Komisija zaseda na zatvorenoj sednici kada je to utvrđeno zakonom ili podzakonskim aktom.

Članovi Komisije mogu da odluče da rade bez prisustva javnosti i na predlog predsednika Komisije.

Predlog za isključenje javnosti može biti iznet na sednici Komisije, pre utvrđivanja dnevnog reda i ne mora biti obrazložen.

Predlog iz stava 4. ovog člana može se odnositi na isključenje javnosti po svim ili po pojedinim tačkama dnevnog reda.

Član 11

Javnost rada Komisije obezbeđuje se na način utvrđen Statutom grada Kragujevca, Poslovnikom o radu Skupštine grada Kragujevca i ovim Poslovnikom.

III. Dnevni red i vođenje sednice Komisije

Član 12

Sednicama Komisije predsedava predsednik Komisije, koga u slučaju odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik predsednika Komisije.

Član 13

Dnevni red sednice predlaže predsednik Komisije, na osnovu obrazloženog, pisanog predloga, Gradske uprave.

IV. Tok sednice i odlučivanje

Član 14

Za punovažan rad na sednici, potrebno je prisustvo 2/3 od ukupnog broja članova Komisije.

Nakon otvaranja sednice, pre utvrđivanja dnevnog reda, predsednik Komisije utvrđuje da li sednici prisustvuje broj članova, dovoljan za punovažan rad.

Ako utvrdi da potrebna većina nije prisutna, predsednik Komisije odlaže sednicu za odgovarajući dan i sat, o čemu se pisanim putem obaveštavaju samo odsutni članovi Komisije.

Sednica će se prekinuti ili odložiti i u slučaju kada se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna potrebna većina članova Komisije.

Član 15

Pre prelaska na dnevni red usvaja se izvod iz zapisnika sa prethodne sednice.

Član 16

Po usvajanju izvoda iz zapisnika sa prethodne sednice, pristupa se utvrđivanju dnevnog reda.

Svaki član Komisije može zahtevati da se u dnevni red, pored predloženih, unesu i drugi predlozi za koje on smatra da su hitni.

O predlozima članova Komisije za izmene i dopune predloženog dnevnog reda ne vodi se rasprava.

Dnevni red se utvrđuje većinom glasova prisutnih članova Komisije.

Član 17

Po utvrđivanju dnevnog reda prelazi se na stručnu raspravu po svakoj tački utvrđenog dnevnog reda.

Komisija može, na predlog predsednika Komisije, pre otvaranja stručne rasprave, odlučiti o dužini trajanja izlaganja svakog učesnika, po svakoj tački utvrđenog dnevnog reda.

Po svakoj tački utvrđenog dnevnog reda otvara se stručna rasprava, osim u slučajevima, u kojima je ovim Poslovnikom utvrđeno da se odlučuje bez rasprave.

Stručna rasprava po određenom pitanju se zaključuje kada se iscrpi lista prijavljenih učesnika u raspravi.

Član 18

Komisija o svakom predlogu koji je stavljen na dnevni red odlučuje posle stručne rasprave.

Komisija može, u toku ili posle stručne rasprave, odlučiti da tačku koja se razmatra vrati na preispitivanje ili dopunu, uz obrazloženje u kome se navode razlozi za preispitivanje, odnosno dopunu.

Komisija može, po završenoj stručnoj raspravi odlučiti da razmatranu tačku dnevnog reda glasanjem prihvati, u skladu sa odredbama ovog Poslovnika, uz nalog da se ugrade primedbe koje je Komisija usvojila.

Član 19

Komisija odlučuje javnim glasanjem, većinom glasova od broja prisutnih članova Komisije.

U postupku glasanja predsednik prvo poziva da se izjasne članovi koji su "za", zatim poziva da se izjasne oni koji su "protiv" i na kraju pita da li ima članova koji se uzdržavaju od glasanja.

O sprovedenom glasanju se vodi evidencija.

Član Komisije koji je glasao protiv ili se uzdržao od glasanja, može tražiti da se u zapisnik unese njegovo ime, kao i obrazloženje zašto je tako glasao.

Član 20

Kada usled obimnosti dnevnog reda ili iz drugih razloga ne može da se završi stručna rasprava po svim tačkama dnevnog reda u zakazani dan, Komisija može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan i sat, o čemu se obaveštavaju samo odsutni članovi Komisije.

Član 21

Sednicu Komisije zaključuje predsednik Komisije posle sprovedenog odlučivanja po utvrđenom dnevnom redu.

Član 22

Sednice Komisije zapisuju se na audio-snimcima, sa kojih se izrađuju zapisnici, koji se čuvaju u dokumentacionoj osnovi sednice.

Sa sednice se pravi izvod iz zapisnika koji se dostavlja članovima Komisije, uz poziv za narednu sednicu.

Izvod iz zapisnika sadrži: vreme i mesto održavanja sednice, imena predsedavajućeg i sekretara, kratak tok sednice sa naznakom akata o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imenima učesnika u stručnoj raspravi, rezultat glasanja, ime i prezime člana Komisije koji je izdvojio mišljenje (ukoliko je član Komisije zahtevao da se izdvajanje mišljenja unese u zapisnik) i naziv akata donetih na sednici.

Izvod iz zapisnika potpisuje sekretar Komisije.

Član 23

O održavanju reda na sednici Komisije stara se predsednik Komisije.

Član 24

Stručno-operativne i administrativne poslove koji se odnose na sazivanje i održavanje sednica Komisije, izradu i dostavu akata Komisije, kao i arhiviranje i čuvanje dokumentacione osnove sednica obavlja stručna služba za poslove Skupštine grada.

Za pokretanje postupka izrade predloga odluka o izboru vrste planova i izrade i sprovođenja planova, za određivanje nosioca posla za izradu planova, dostavljanje zahteva za stručno mišljenje Komisije, za izlaganje planova na javni uvid: objavljivanje, prikupljanje primedbi, pružanje stručne pomoći i dostavljanje Komisiji pisanih primedbi i predloga, odgovorna je nadležna Gradska uprava.

V. Akta Komisije

Član 25

Komisija u vršenju poslova iz svoje nadležnosti donosi:

- Poslovnik o radu Komisije;

- odluke;

- izveštaje;

- zaključke;

- mišljenja;

- preporuke;

- i druga akta.

Član 26

Akta Komisije se donose, potpisuju i dostavljaju nadležnom Ministarstvu, nadležnim organima Grada i stručnim organizacijama, na način, u formi i rokovima, utvrđenih zakonom i podzakonskim aktima koji regulišu oblast planiranja, izgradnje i životne sredine.

Član 27

Akta Komisije izrađuju se, na osnovu izvornika zapisnika o radu sednice na kojoj su doneti.

O čuvanju akata Komisije, stara se sekretar Komisije.

VI. Prelazne i završne odredbe

Član 28

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Komisije za planove broj: 02-060-218 od 27.10.2003. godine.

Član 29

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".