Prethodni

Razdeo

Glavni
program/
program/
projekat

Funkcija

Ekonomska klasifi-
kacija

Opis

Sredstva
iz budžeta

Izdaci iz dodatnih
prihoda

Ukupna sredstva

1

2

3

4

5

6

7

8

 

2003

 

 

 

OSNOVNO OBRAZOVANJE

50.872.220.000

10.669.772.000

61.541.992.000

 

 

 

 

910

 

Predškolsko i osnovno obrazovanje

 

 

 

 

 

2003-01

 

 

Realizacija delatnosti osnovnog obrazovanja

50.722.521.000

9.633.870.000

60.356.391.000

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

31.106.885.000

514.539.000

31.621.424.000

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

5.581.974.000

93.163.000

5.675.137.000

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

 

400.582.000

400.582.000

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

140.000.000

362.653.000

502.653.000

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

10.000

354.746.000

354.756.000

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

239.382.000

239.383.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

 

3.239.203.000

3.239.203.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

 

412.432.000

412.432.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

1.733.005.000

1.733.005.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

1.850.000

148.358.000

150.208.000

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

 

1.276.033.000

1.276.033.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

 

752.968.000

752.968.000

 

 

 

 

 

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

19.050.000

19.050.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

13.766.000.000

5.262.000

13.771.262.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

 

66.329.000

66.329.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

 

201.000

201.000

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

15.582.000

15.582.000

 

 

 

 

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

1.000

382.000

383.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0910

 

 

Nabavka besplatnih udžbenika za đake prvake

125.800.000

 

125.800.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

125.800.000

 

125.800.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2003-02

 

 

Dopunska škola u inostranstvu

77.700.000

 

77.700.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

77.700.000

 

77.700.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2003-03

 

 

Takmičenje učenika

14.944.000

 

14.944.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

1.850.000

 

1.850.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

6.512.000

 

6.512.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

4.292.000

 

4.292.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

2.290.000

 

2.290.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2003-04

 

 

Stručno usavršavanje zaposlenih u osnovnim školama

10.086.000

 

10.086.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

5.106.000

 

5.106.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

3.189.000

 

3.189.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

1.791.000

 

1.791.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2003-05

 

 

Unapređenje infrastrukture osnovnih škola

46.969.000

1.035.902.000

1.082.871.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

281.000

12.750.000

13.031.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

555.000

 

555.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

2.804.000

4.360.000

7.164.000

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

37.000

 

37.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

192.000

 

192.000

 

 

 

 

 

511

Zgrade i građevinski objekti

32.000.000

836.377.000

868.377.000

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

11.100.000

182.415.000

193.515.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2004

 

 

 

SREDNJE OBRAZOVANJE

23.624.571.000

5.103.787.000

28.728.358.000

 

 

 

 

920

 

Srednje obrazovanje

 

 

 

 

 

2004-01

 

 

Realizacija delatnosti srednjeg obrazovanja

23.571.986.000

4.518.179.000

28.090.165.000

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

14.932.000.000

324.133.000

15.256.133.000

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

2.654.000.000

49.867.000

2.703.867.000

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

5.000.000

122.730.000

127.730.000

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

110.500.000

67.970.000

178.470.000

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

2.700.000

164.750.000

167.450.000

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

137.812.000

137.813.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

11.739.000

1.715.739.000

1.727.478.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

2.638.000

179.204.000

181.842.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

37.588.000

346.398.000

383.986.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

2.560.000

106.106.000

108.666.000

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

2.220.000

621.663.000

623.883.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

9.039.000

522.368.000

531.407.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

5.802.000.000

81.319.000

5.883.319.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

 

56.379.000

56.379.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

 

229.000

229.000

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

7.339.000

7.339.000

 

 

 

 

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

1.000

14.173.000

14.174.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2004-02

 

 

Takmičenje učenika

15.710.000

 

15.710.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

2.220.000

 

2.220.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

4.588.000

 

4.588.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

5.180.000

 

5.180.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

3.722.000

 

3.722.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2004-03

 

 

Rad sa talentovanim i darovitim učenicima

7.400.000

 

7.400.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

7.400.000

 

7.400.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2004-04

 

 

Unapređenje infrastrukture srednjih škola

23.000.000

585.608.000

608.608.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

600.000

600.000

 

 

 

 

 

511

Zgrade i građevinski objekti

13.750.000

392.875.000

406.625.000

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

9.250.000

192.133.000

201.383.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2004-05

 

 

Stručno usavršavanje zaposlenih u srednjem obrazovanju

6.475.000

 

6.475.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

3.700.000

 

3.700.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

1.850.000

 

1.850.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

925.000

 

925.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2005

 

 

 

VISOKO OBRAZOVANJE

20.695.913.000

6.712.326.000

27.408.239.000

 

 

 

 

940

 

Visoko obrazovanje

 

 

 

 

 

2005-01

 

 

Realizacija delatnosti višeg i visokog obrazovanja

20.592.313.000

6.429.626.000

27.021.939.000

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

13.200.000.000

1.726.849.000

14.926.849.000

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

2.364.000.000

357.859.000

2.721.859.000

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

12.633.000

9.303.000

21.936.000

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

1.000

157.001.000

157.002.000

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

120.000.000

84.688.000

204.688.000

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

 

40.998.000

40.998.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

394.019.000

360.136.000

754.155.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

16.206.000

267.171.000

283.377.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

35.204.000

1.855.100.000

1.890.304.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

7.586.000

728.067.000

735.653.000

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

26.981.000

313.281.000

340.262.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

40.683.000

302.216.000

342.899.000

 

 

 

 

 

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

149.000.000

149.000.000

 

 

 

 

 

435

Upotreba prirodne imovine

 

3.964.000

3.964.000

 

 

 

 

 

441

Otplate domaćih kamata

 

586.000

586.000

 

 

 

 

 

444

Prateći troškovi zaduživanja

 

2.251.000

2.251.000

 

 

 

 

 

451

Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama

 

1.335.000

1.335.000

 

 

 

 

 

462

Dotacije međunarodnim organizacijama

 

293.000

293.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

4.150.000.000

5.460.000

4.155.460.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

225.000.000

6.418.000

231.418.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

 

13.648.000

13.648.000

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

26.549.000

26.549.000

 

 

 

 

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

 

1.693.000

1.693.000

 

 

 

 

 

484

Naknada štete za povrede ili štetu nastalu usled elementarnih nepogoda ili drugih prirodnih uzroka

 

812.000

812.000

 

 

 

 

 

611

Otplata glavnice domaćim kreditorima

 

574.000

574.000

 

 

 

 

 

621

Nabavka domaće finansijske imovine

 

14.374.000

14.374.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2005-02

 

 

Međunarodna saradnja, razmena studenata i lektora

59.200.000

 

59.200.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

59.200.000

 

59.200.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2005-03

 

 

Unapređenje infrastrukture ustanova visokog obrazovanja

44.400.000

282.700.000

327.100.000

 

 

 

 

 

511

Zgrade i građevinski objekti

37.000.000

 

37.000.000

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

7.400.000

282.700.000

290.100.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007

 

 

 

POMOĆNE USLUGE OBRAZOVANJU

8.217.856.000

2.027.436.000

10.245.292.000

 

 

 

 

960

 

Pomoćne usluge obrazovanju

 

 

 

 

 

2007-01

 

 

Podrška realizaciji procesa nastave na teritoriji AP KiM (osnovno obrazovanje)

59.201.000

 

59.201.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

2.220.000

 

2.220.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

55.500.000

 

55.500.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

1.480.000

 

1.480.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007-02

 

 

Podrška realizaciji procesa nastave na teritoriji AP KiM (srednje obrazovanje)

74.809.000

 

74.809.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

1.480.000

 

1.480.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

71.848.000

 

71.848.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

1.480.000

 

1.480.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007-03

 

 

Sistem ustanova učeničkog standarda (srednje obrazovanje)

2.073.164.000

313.867.000

2.387.031.000

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

479.993.000

86.761.000

566.754.000

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

86.040.000

15.530.000

101.570.000

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

 

1.918.000

1.918.000

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

4.000.000

11.051.000

15.051.000

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

1.000

9.401.000

9.402.000

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

7.071.000

7.072.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

1.000

18.737.000

18.738.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

 

6.052.000

6.052.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

19.834.000

19.834.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

2.590.000

6.978.000

9.568.000

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

39.960.000

33.552.000

73.512.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

 

53.013.000

53.013.000

 

 

 

 

 

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

4.693.000

4.693.000

 

 

 

 

 

435

Upotreba prirodne imovine

 

49.000

49.000

 

 

 

 

 

441

Otplate domaćih kamata

 

92.000

92.000

 

 

 

 

 

444

Prateći troškovi zaduživanja

 

141.000

141.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

160.577.000

34.993.000

195.570.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

1.300.000.000

 

1.300.000.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

 

158.000

158.000

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

1.618.000

1.618.000

 

 

 

 

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

1.000

1.755.000

1.756.000

 

 

 

 

 

611

Otplata glavnice domaćim kreditorima

 

470.000

470.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007-04

 

 

Unapređivanje infrastrukture ustanova učeničkog standarda

66.600.000

57.034.000

123.634.000

 

 

 

 

 

511

Zgrade i građevinski objekti

44.400.000

39.862.000

84.262.000

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

22.200.000

17.172.000

39.372.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007-05

 

 

Individualna pomoć učenicima (srednje obrazovanje)

479.956.000

 

479.956.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

467.943.000

 

467.943.000

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

296.000

 

296.000

 

 

 

 

 

621

Nabavka domaće finansijske imovine

11.717.000

 

11.717.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007-06

 

 

Sistem ustanova studentskog standarda (visoko obrazovanje)

3.894.841.000

717.496.000

4.612.337.000

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

804.433.000

146.667.000

951.100.000

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

143.752.000

26.253.000

170.005.000

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

1.000

2.200.000

2.201.000

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

7.000.000

6.747.000

13.747.000

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

1.000

2.933.000

2.934.000

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

2.200.000

2.201.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

1.000

164.780.000

164.781.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

 

2.933.000

2.933.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

54.963.000

54.963.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

5.920.000

15.840.000

21.760.000

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

44.400.000

78.630.000

123.030.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

 

163.410.000

163.410.000

 

 

 

 

 

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

5.647.000

5.647.000

 

 

 

 

 

441

Otplate domaćih kamata

 

147.000

147.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

214.497.000

33.000.000

247.497.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

2.674.834.000

 

2.674.834.000

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

9.313.000

9.313.000

 

 

 

 

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

1.000

1.833.000

1.834.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007-07

 

 

Unapređenje infrastrukture ustanova studentskog standarda

77.700.000

765.334.000

843.034.000

 

 

 

 

 

511

Zgrade i građevinski objekti

51.800.000

535.667.000

587.467.000

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

25.900.000

229.667.000

255.567.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007-08

 

 

Individualna pomoć studentima (visoko obrazovanje)

1.402.180.000

150.000.000

1.552.180.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

477.000.000

 

477.000.000

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

5.180.000

 

5.180.000

 

 

 

 

 

621

Nabavka domaće finansijske imovine

920.000.000

150.000.000

1.070.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2007-09

 

 

Unapređenje studentskog stvaralaštva

89.405.000

23.705.000

113.110.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

 

1.907.000

1.907.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

5.446.000

5.446.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

 

6.327.000

6.327.000

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

 

29.000

29.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

 

1.687.000

1.687.000

 

 

 

 

 

431

Amortizacija nekretnina i opreme

 

257.000

257.000

 

 

 

 

 

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

73.630.000

 

73.630.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

15.775.000

 

15.775.000

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

 

7.003.000

7.003.000

 

 

 

 

 

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova i sudskih tela

 

1.049.000

1.049.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2501

 

 

 

NACIONALNI INVESTICIONI PLAN

807.172.000

 

807.172.000

 

 

 

 

980

 

Obrazovanje nekvalifikovano na drugom mestu

 

 

 

 

 

2501-01

 

 

Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana

807.172.000

 

807.172.000

 

 

 

 

 

551

Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana

807.172.000

 

807.172.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60

 

 

 

 

 

MINISTARSTVO ZA DRŽAVNU UPRAVU I LOKALNU SAMOUPRAVU

468.935.000

603.633.000

1.072.568.000

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja:

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

468.935.000

 

468.935.000

 

 

 

 

 

04

Sopstveni prihodi budžetskih korisnika

 

388.667.000

388.667.000

 

 

 

 

 

06

Donacije od međunarodnih organizacija

 

12.000.000

12.000.000

 

 

 

 

 

13

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

 

202.500.000

202.500.000

 

 

 

 

 

15

Neutrošena sredstva od donacija iz prethodnih godina

 

466.000

466.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601

 

 

 

UREĐENJE, KOORDINACIJA I NADZOR U OBLASTI DRŽAVNE UPRAVE I LOKALNE SAMOUPRAVE

351.034.000

24.500.000

375.534.000

 

 

 

 

110

 

Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi

 

 

 

 

 

0601-01

 

 

Razvoj politike i kontrola

229.034.000

 

229.034.000

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

71.616.000

 

71.616.000

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

12.821.000

 

12.821.000

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

500.000

 

500.000

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

2.500.000

 

2.500.000

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

3.000.000

 

3.000.000

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

3.300.000

 

3.300.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

3.300.000

 

3.300.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

37.000.000

 

37.000.000

 

 

 

 

 

424

Specijalizovane usluge

6.000

 

6.000

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

700.000

 

700.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

6.290.000

 

6.290.000

 

 

 

 

 

462

Donacije međunarodnim organizacijama

12.000.000

 

12.000.000

 

 

 

 

 

482

Porezi, obavezne takse i kazne

500.000

 

500.000

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

53.500.000

 

53.500.000

 

 

 

 

 

515

Nematerijalna imovina

22.000.000

 

22.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-02

 

 

Otpremnine za zaposlene u državnim organima

122.000.000

 

122.000.000

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

122.000.000

 

122.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-03

 

 

Državni stručni ispiti za rad u organima državne uprave

 

24.500.000

24.500.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

24.353.000

24.353.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

 

147.000

147.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0601-04

 

 

Racionalizacija zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0602

 

 

 

RAZVOJNI I DRUGI PROGRAMI U OBLASTI LOKALNE SAMOUPRAVE

 

566.667.000

566.667.000

 

 

 

 

180

 

Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti

 

 

 

 

 

0602-01

 

 

Podrška projektima koji se finansiraju od strane lokalne samouprave

 

198.333.000

198.333.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

198.333.000

198.333.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0602-02

 

 

Realizacija programa racionalizacije na lokalnom nivou

 

56.667.000

56.667.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

56.667.000

56.667.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0602-03

 

 

Pružanje pomoći lokalnim samoupravama usled elementarnih nepogoda

 

56.667.000

56.667.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

56.667.000

56.667.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0602-04

 

 

Pružanje pomoći u cilju modernizacije rada lokalnih

 

113.333.000

113.333.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

2.200.000

2.200.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

106.000.000

106.000.000

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

 

5.133.000

5.133.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0602-05

 

 

Podrška projektima na lokalnom nivou koji se finansiraju iz međunarodnih sredstava

 

141.667.000

141.667.000

 

 

 

 

 

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

 

141.667.000

141.667.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0605

 

 

 

SPROVOĐENJE PROGRAMA U OBLASTI DRŽAVNE UPRAVE

 

12.466.000

12.466.000

 

 

 

 

110

 

Izvršni i zakonodavni organi, finansijski i fiskalni poslovi i spoljni poslovi

 

 

 

 

 

0605-01

 

 

Podrška procesu sprovođenja reforme državne uprave

 

12.466.000

12.466.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

 

 

Podrška strategiji reforme državne uprave u Srbiji - druga

 

12.466.000

12.466.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

 

66.000

66.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

 

12.400.000

12.400.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2501

 

 

 

NACIONALNI INVESTICIONI PLAN

117.901.000

 

117.901.000

 

 

 

 

180

 

Transakcije opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti

 

 

 

 

 

2501-01

 

 

Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana

117.901.000

 

117.901.000

 

 

 

 

 

551

Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana

117.901.000

 

117.901.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

61

 

 

 

 

 

MINISTARSTVO VERA

748.829.000

 

748.829.000

 

 

 

 

 

 

Izvori finansiranja:

 

 

 

 

 

 

 

 

01

Prihodi iz budžeta

748.829.000

 

748.829.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1901

 

 

 

UREĐENJE I NADZOR SISTEMA KULTURE, NEVLADINIH ORGANIZACIJA I VERSKIH ZAJEDNICA

31.179.000

 

31.179.000

 

 

 

 

840

 

Verske i druge zajednice

 

 

 

 

 

1901-01

 

 

Uređenje saradnje države sa crkvama i verskim zajednicama

31.179.000

 

31.179.000

 

 

 

 

 

411

Plate, dodaci i naknade zaposlenih (zarade)

14.116.000

 

14.116.000

 

 

 

 

 

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

2.527.000

 

2.527.000

 

 

 

 

 

413

Naknade u naturi

500.000

 

500.000

 

 

 

 

 

414

Socijalna davanja zaposlenima

750.000

 

750.000

 

 

 

 

 

415

Naknade troškova za zaposlene

720.000

 

720.000

 

 

 

 

 

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

1.000

 

1.000

 

 

 

 

 

421

Stalni troškovi

1.420.000

 

1.420.000

 

 

 

 

 

422

Troškovi putovanja

2.000.000

 

2.000.000

 

 

 

 

 

423

Usluge po ugovoru

7.947.000

 

7.947.000

 

 

 

 

 

425

Tekuće popravke i održavanje

72.000

 

72.000

 

 

 

 

 

426

Materijal

626.000

 

626.000

 

 

 

 

 

512

Mašine i oprema

500.000

 

500.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1904

 

 

 

POMOĆ VERSKIM I DRUGIM POSEBNIM ZAJEDNICAMA

569.645.000

 

569.645.000

 

 

 

 

840

 

Verske i druge zajednice

 

 

 

 

 

1904-01

 

 

Ostvarivanje saradnje države sa crkvama i verskim

183.000.000

 

183.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

 

 

Unapređenje verske kulture, verskih sloboda i tolerancije

45.000.000

 

45.000.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

45.000.000

 

45.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

 

Zaštita verskog, kulturnog i nacionalnog identiteta

138.000.000

 

138.000.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

138.000.000

 

138.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1904-02

 

 

Versko obrazovanje

144.600.000

 

144.600.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

01

 

 

Srednjoškolsko obrazovanje

95.000.000

 

95.000.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

95.000.000

 

95.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

 

Visoko teološko obrazovanje

49.600.000

 

49.600.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

49.600.000

 

49.600.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1904-03

 

 

Pomoć crkvama i verskim zajednicama

242.045.000

 

242.045.000

                 

 

 

01

 

 

Pomoć za gradnju, održavanje, hitne sanacije i rekonstrukciju hramova u nerazvijenim područjima

95.000.000

 

95.000.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

95.000.000

 

95.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02

 

 

Pomoć sveštenstvu i monaštvu na Kosovu i Metohiji

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

50.000.000

 

50.000.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

03

 

 

Pomoć sveštenicima, monasima i verskim službenicima u pograničnim i ekonomski nerazvijenim područjima i radi regulisanja doprinosa za penzijsko - invalidsko i zdravstveno osiguranje

97.045.000

 

97.045.000

 

 

 

 

 

481

Dotacije nevladinim organizacijama

97.045.000

 

97.045.000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2501

 

 

 

NACIONALNI INVESTICIONI PLAN

148.005.000

 

148.005.000

 

 

 

 

840

 

Verske i druge zajednice

 

 

 

 

 

2501-01

 

 

Nefinansijska imovina koja se finansira iz Nacionalnog investicionog plana

148.005.000

 

148.005.000

 

 

 

 

 

489

Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana

148.005.000

 

148.005.000

 

IV IZVRŠAVANJE BUDŽETA

Član 7

Na osnovu čl. 8. i 41. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06 - ispravka i 115/06 - ispravka) utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike u neto iznosu od 16.049 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Član 8

Na osnovu člana 48. stav 4. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika utvrđuje se procenat od ukupnog iznosa sredstava za plate namenjen za ostvarene rezultate rada nameštenika i to 1% mesečnog platnog fonda za mesec koji prethodi mesecu za koji se isplaćuje plata, a za Upravu za zajedničke poslove republičkih organa i Avio službu Vlade u iznosu od 15% mesečnog platnog fonda.

Član 9

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.

Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Izuzetno, u 2009. godini u slučaju da se primanja budžeta Republike Srbije ostvaruju u manjem iznosu od planiranih i posle preduzimanja mera iz člana 42. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/02, 87/02, 61/05 - dr. zakon, 66/05, 101/05 - dr. zakon, 62/06 - dr. zakon i 85/06), Vlada donosi odluku da se iznos aproprijacije koji nije moguće iskoristiti, unese u tekuću budžetsku rezervu.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode utvrđene u čl. 5. i 6. ovog zakona, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Ako korisnici budžetskih sredstava ostvare dodatne prihode u iznosu većem od iznosa iskazanog u čl. 5. i 6. ovog zakona, mogu koristiti sredstva ostvarena iz dodatnih prihoda do nivoa do koga su ta sredstva i ostvarena, a za namene utvrđene ovim zakonom.

Član 10

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije ne mogu zasnovati radni odnos sa novim licima, ukoliko to nije u skladu sa kadrovskim planom.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji nemaju kadrovski plan ne mogu zasnovati radni odnos sa novim licima bez saglasnosti ministarstva nadležnog za poslove finansija.

Član 10a

Ukoliko broj zaposlenih kod korisnika sredstava budžeta Republike Srbije prelazi broj zaposlenih za čije su plate obezbeđena sredstva ovim budžetom, korisnik je dužan da odmah preduzme mere iz svoje nadležnosti, kako bi se broj zaposlenih uskladio sa brojem zaposlenih za čije su plate sredstva obezbeđena ovim zakonom.

Član 11

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojim upravljaju drugi korisnici javnih sredstava, ne plaćaju zakup u 2009. godini.

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava koriste poslovni prostor iz stava 1. ovog člana, prema planu korišćenja koji će Vlada doneti u roku od 30 dana od dana usvajanja Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu.

Član 12

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije koji raspolažu nepokretnostima u državnoj svojini, dužni su da nepokretnostima raspolažu u skladu sa zakonom.

Korisnici iz stava 1. ovog člana koji nepokretnosti u državnoj svojini daju na korišćenje, odnosno u zakup uz naknadu, dužni su da sredstva stečena po ovom osnovu uplate u budžet Republike Srbije.

Sredstva iz stava 2. ovog člana smatraju se javnim prihodima i služe za finansiranje javnih rashoda u skladu sa zakonom.

Član 13

Izuzetno, Vlada može da odluči o otpisu, odnosno pretvaranju pojedinih dospelih potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu pozajmica iz budžeta Republike Srbije, u kapital dužnika - pravnog lica, a na osnovu kriterijuma koje utvrđuje Ministarstvo finansija.

Član 14

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta, umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad u 2009. godini, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.

Član 15

Izdaci organa i organizacija Republike Srbije izvršavaće se preko trezora Republike Srbije, koji će obavljati kontrolu tih izdataka, a koja obuhvata upravljanje procesima odobravanja preuzimanja obaveza i odobravanja plaćanja na teret budžetskih sredstava.

Član 16

Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana izvršavaće se u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 39/02, 43/03 - dr. zakon, 55/04 i 101/05 - dr. zakon).

Na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan, Vlada uredbom uređuje postupak po kome se biraju projekti za Nacionalni investicioni plan i postupak po kome se Nacionalni investicioni plan sprovodi.

Poseban akt kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana, Vlada donosi na predlog Ministarstva za Nacionalni investicioni plan.

Aktom Vlade iz stava 3. ovog člana, deo sredstava raspoređen u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan može se rasporediti, odnosno preneti drugom direktnom budžetskom korisniku za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog budžetskog korisnika.

U slučaju iz stava 4. ovog člana, za iznos prenetih sredstava umanjuje se iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, a preneta sredstva iskazuju se na aproprijaciji 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru razdela direktnog budžetskog korisnika kome je taj deo sredstava prenet.

Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana raspoređena u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, koja se aktom Vlade iz stava 3. ovog člana rasporede, odnosno prenesu Ministarstvu vera za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog ministarstva, izvršavaće se preko nove aproprijacije 489 - Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana, za čiji iznos će se umanjiti iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan.

Sredstva iz stava 6. ovog člana prenose se investitorima - crkvama i verskim zajednicama.

Član 17

Izvršavanje obaveza za projekte Nacionalnog investicionog plana, kao i obaveza za projekte koji se finansiraju sredstvima budžeta planiranim kao kapitalni izdatak, može se vršiti i obračunskim oblicima plaćanja (asignacija, cesija, kompenzacija, preuzimanje duga i dr.).

Ministar nadležan za poslove finansija bliže će urediti način izvršavanja izdataka iz stava 1. ovog člana.

Član 18

Nalog za izvršenje ukupnih izdataka za realizaciju Nacionalnog investicionog plana zajednički izdaju funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 16. stav 3. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 16. stav 3. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan, zajednički su odgovorni za preuzimanje obaveza, izdavanje naloga za plaćanje i za izvršavanje izdataka namenjenih za realizaciju Nacionalnog investicionog plana.

Ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan ili lice koje on ovlasti učestvuje u pregovaranju oko izdavanja garancija i odobravanja projektnih zajmova namenjenih za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana iz člana 3. ovog zakona.

Za sredstva Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan koja predlaže Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, kao i za sredstva namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, nalogodavac je ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Izvršena sredstva iz stava 4. ovog člana namenjena za projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, evidentiraju se u budžetu Republike Srbije kao izvršeni izdaci budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine. Ova sredstva izvršavaće se prenosom budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine prema dinamici koju određuje ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Listu projekata Nacionalnog investicionog plana na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za koje se rasporede sredstva u okviru Razdela 27 - Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan, utvrdiće Vlada na predlog nadležnog organa Autonomne pokrajine Vojvodine.

Član 19

Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi na evidencione račune pravosudnih organa, kao i za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu sudskih taksi sa računa budžeta na podračune pravosudnih organa.

Ministar nadležan za poslove pravde nadležan je i za davanje naloga za prenos pravosudnim organima i ostalih sredstava iz razdela 5 - Pravosudni organi sa računa budžeta na podračune pravosudnih organa, osim Vrhovnom sudu Srbije, Upravnom sudu, Višem trgovinskom sudu, Visokom savetu sudstva, Državnom veću tužilaca, Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine i Republičkom javnom pravobranilaštvu.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje jesu funkcioneri koji rukovode radom pravosudnih organa iz Razdela 5 - Pravosudni organi.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, za izdavanje naloga za plaćanje kod javnih nabavki koje se vrše jedinstveno za sve pravosudne organe i za druga plaćanja za koja se ne može utvrditi nadležnost funkcionera koji rukovodi radom pravosudnog organa, nadležan je ministar nadležan za poslove pravde.

Ministarstvo nadležno za poslove pravde vrši nadzor nad trošenjem sredstava iz Razdela 5 - Pravosudni organi, ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije određeno.

Član 19a

Ministar nadležan za poslove nauke i tehnološkog razvoja daje naloge za izvršavanje rashoda sa ekonomske klasifikacije 424 - Specijalizovane usluge, za programe i projekte u skladu sa čl. 10. i 98. Zakona o naučnoistraživačkoj delatnosti ("Službeni glasnik RS", br. 110/05 i 50/06 - ispravka).

Projektno finansiranje obuhvata i isplatu zarada istraživača u institutima koji su angažovani na projektima.

Član 19b

U skladu sa članom 23. Zakona o ministarstvima ("Službeni glasnik RS", broj 65/08) naloge za izvršavanje izdataka u oblasti obrazovanja, socijalne politike, kulture i infrastrukture za teritoriju Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija koji se finansiraju iz budžeta Republike Srbije zajednički izdaju ministar u čijem razdelu su obezbeđena sredstva za te izdatke i ministar nadležan za Kosovo i Metohiju.

Član 20

Transfere sredstava prema indirektnim korisnicima budžeta Republike mogu vršiti svi direktni korisnici budžetskih sredstava kada transferišu sredstva indirektnom korisniku na istom nivou vlasti.

Član 21

Funkcioner koji rukovodi radom direktnog korisnika budžetskih sredstava može, uz saglasnost Vlade, preneti direktoru Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije ovlašćenje za raspolaganje odobrenim aproprijacijama utvrđenim ovim zakonom, koje se odnose na kapitalne investicije i održavanje objekata u svojini Republike Srbije, osim za kapitalne investicije iz Nacionalnog investicionog plana.

Član 22

Za javnu nabavku iznad iznosa sredstava od 590.000.000 dinara, naručilac zahteva bankarsku garanciju u postupku javne nabavke u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Nabavkom male vrednosti, u smislu Zakona o javnim nabavkama, smatra se nabavka čija je procenjena vrednost od 290.000 dinara do 2.900.000 dinara.

Član 23

Obaveze Republike Srbije po Zakonu o izdavanju kratkoročnih obveznica ("Službeni glasnik RS", broj 54/96) izmiriće se do kraja 2010. godine.

Član 24

Sredstva koja su u 2007. godini i ranijim godinama političke stranke utrošile u većem iznosu od predviđenog Zakonom o finansiranju političkih stranaka ("Službeni glasnik RS", br. 72/03 i 75/03 - ispravka), a nisu izvršile povraćaj u budžet do kraja 2008. godine, naplatiće se prinudnim putem.

Član 24a

Ukoliko korisnici sredstava budžeta Republike Srbije u izvršavanju rashoda postupe suprotno odredbama ovog zakona, Vlada, na predlog Ministarstva finansija, donosi odluku o obustavi izvršavanja odgovarajuće aproprijacije utvrđene ovim zakonom tom budžetskom korisniku.

Član 25

Jedinice lokalne samouprave u 2009. godini mogu planirati ukupna sredstva potrebna za isplatu plata zaposlenih koje se finansiraju iz budžeta jedinica lokalne samouprave, tako da masu sredstava za plate isplaćenu u 2008. godini uvećavaju najviše do 6,5%.

Sredstva iz stava 1. ovog člana jedinice lokalne samouprave mogu uvećati za iznos sredstava potreban za isplatu plata zaposlenih koje će preuzeti iz Ministarstva finansija - Poreske uprave.

Ukoliko jedinice lokalne samouprave ne planiraju u svojim odlukama o budžetu za 2009. godinu i ne izvršavaju ukupna sredstva za isplatu plata na način utvrđen u stavu 1. ovog člana, ministar nadležan za poslove finansija može obustaviti prenos transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije, dok se visina sredstava za plate ne uskladi sa ograničenjem iz stava 1. ovog člana.

Jedinice lokalne samouprave podnose Ministarstvu finansija izveštaje o platama isplaćenim u prethodnom mesecu najkasnije do 15. u tekućem mesecu, počev od januara 2009. godine.

Ministar nadležan za poslove finansija bliže uređuje način i sadržaj izveštavanja iz stava 4. ovog člana.

Član 25a

Izuzetno od odredbi člana 37. Zakona o finansiranju lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 62/06), godišnji iznos ukupnog nenamenskog transfera koji se raspoređuje jedinicama lokalne samouprave, u 2009. godini, umanjuje se za 15,0 milijardi dinara, tako da iznosi 25,7 milijardi dinara.

Umanjenje po jedinicama lokalne samouprave utvrđuje se u skladu sa obimom budžeta iskazanog po stanovniku jedinice lokalne samouprave, tako da je iznos smanjenja srazmeran obimu budžeta po stanovniku.

Pregled nenamenskog transfera po svakoj jedinici lokalne samouprave, u skladu sa stavom 2. ovog člana, priprema Ministarstvo finansija u saradnji sa Komisijom za finansiranje lokalne samouprave.

U skladu sa iznosima iz stava 3. ovog člana, Vlada, na predlog Ministarstva finansija, donosi odluku o izmeni revidiranog Memoranduma o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici za 2009. godinu, sa projekcijama za 2010. i 2011. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 113/08), u delu koji se odnosi na raspodelu nenamenskog transfera po opštinama, gradovima i gradu Beogradu.

Član 25b

Ukoliko se u 2009. godini prihodi od doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje ostvaruju u većem iznosu od iznosa planiranog Finansijskim planom Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje za 2009. godinu, umanjiće se transferna sredstva iz budžeta Republike Srbije ovom fondu za iznos više ostvarenih prihoda po osnovu doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje.

Neiskorišćena transferna sredstva iz stava 1. ovog člana prenose se u tekuću budžetsku rezervu.

Deo prenetih sredstava iz stava 2. ovog člana u iznosu od 60% usmeriće se za podsticaje u poljoprivredi.

Član 25v

Ukoliko se u 2009. godini prihodi organizacija obaveznog socijalnog osiguranja, po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, ostvaruju u manjim iznosima od iznosa utvrđenih finansijskim planovima za 2009. godinu, upravni odbori će svojim odlukama, na koje saglasnost daje Vlada, ograničiti rashode u skladu sa smanjenim prihodima.

Član 25g

U organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja i zdravstvenim ustanovama koje se finansiraju iz javnih prihoda, radni odnos sa novim licima može se zasnovati na osnovu kadrovskog plana koji sačinjava nadležno ministarstvo.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 26

Izuzetno od odredaba Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju ("Službeni glasnik RS", br. 34/03, 64/04 - US, 84/04 - dr. zakon, 85/05, 101/05 - dr. zakon i 63/06 - US) i Zakona o Vojsci Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 116/07) kojima se uređuje usklađivanje, iznos penzije, najniži iznos penzije, iznos novčane naknade, iznos opšteg boda i iznos penzije vojnih osiguranika, utvrđen za oktobar 2008. godine povećanjem za 10% izvršenim zajedno sa redovnim usklađivanjem penzija u skladu sa odredbama Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju - predstavlja osnov za isplatu penzije, odnosno novčane naknade i određivanje vrednosti opšteg boda za 2009. godinu, i neće se menjati u 2009. godini.

Vlada će pratiti monetarno-finansijska i ekonomska kretanja u 2009. godini i, u skladu s tim, može predložiti odgovarajuće mere.

Član 27

Obaveze po osnovu neisplaćenih penzija i novčanih naknada, po osnovu javnog duga poljoprivrednim osiguranicima, koje u skladu sa Zakonom o javnom dugu Republike Srbije po osnovu preuzimanja obaveza Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje poljoprivrednika nastalih po osnovu neisplaćenih penzija i novčanih naknada ("Službeni glasnik RS", br. 85/05 i 115/05) dospevaju u 2009. godini, izvršiće se u celosti u 2010. godini, uvećane za iznos kamate obračunate po stopi od 8,5% na godišnjem nivou.

Član 28

U skladu sa članom 2. tačka 8), članom 35. i članom 36. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/02, 87/02, 61/05 - dr. zakon, 66/05, 101/05 - dr. zakon, 62/06 - dr. zakon i 85/06), u budžetskoj 2009. godini neće se vršiti obračun i isplata prema Odluci o primeni Opšteg kolektivnog ugovora na sve poslodavce na teritoriji Republike Srbije i Aneksu I Opšteg kolektivnog ugovora ("Službeni glasnik RS", broj 104/08), kao ni obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne vlasti, organizacije obaveznog socijalnog osiguranja i njihove korisnike.

Član 29

Ako se donese propis kojim se određene nadležnosti prenose sa Republike na Autonomnu pokrajinu Vojvodinu, sredstva koja su planirana u budžetu Republike Srbije za 2009. godinu, a neutrošena za finansiranje tih nadležnosti, unose se u tekuću budžetsku rezervu i usmeravaju budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine preko razdela Ministarstva finansija.

Član 30

Sredstva opredeljena ovim zakonom za finansiranje izgradnje i sanacije objekata na teritorijama opština Kolubarskog upravnog okruga pogođenog zemljotresom, prenosiće se Direkciji za izgradnju i razvoj Kolubarskog okruga pogođenog zemljotresom (u daljem tekstu: Direkcija) po dobijanju izveštaja o utrošku sredstava prenetih Direkciji iz budžeta Republike Srbije u 2008. godini.

Ako su sredstva iz stava 1. ovog člana utrošena u skladu sa principima efikasnosti i ekonomičnosti, propisanih u članu 4. Zakona o budžetskom sistemu, sredstva opredeljena ovim zakonom preneće se Direkciji u skladu sa utvrđenim kvotama u roku od pet dana po dobijanju izveštaja.

U narednom periodu sredstva će se prenositi Direkciji tromesečno u roku od pet dana po dobijanju izveštaja o sredstvima prenetim iz budžeta Republike Srbije, ukoliko su sredstva utrošena u skladu sa principima iz stava 2. ovog člana.

Izveštaji iz st. 1. i 3. ovog člana dostavljaju se ministarstvu nadležnom za poslove planiranja i izgradnje.

Član 31

Sredstva ostvarena od prodaje kapitala u postupku privatizacije koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji, u visini od 5%, izdvajaju se za isplatu naknade licima čija je imovina nacionalizovana.

Isplata sredstava iz stava 1. ovog člana vršiće se prema kriterijumima i postupku koji će se urediti posebnim zakonom.

Sredstva od prodaje kapitala u postupku privatizacije u visini od 5% namenjenih lokalnoj samoupravi sa čije teritorije je subjekt privatizacije prebacuju se lokalnoj samoupravi u roku od sedam dana od dana uplate u budžet Republike Srbije od strane kupca.

Član 32

Izveštaj o sredstvima ostvarenim od prodaje kapitala u postupku privatizacije, a pre isplate provizije u visini od 5% od ugovorene cene, određene Pravilnikom o visini posebne naknade ostvarene zaključenjem ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine ("Službeni glasnik RS", broj 49/05) koja se uplaćuju na uplatni račun budžeta Republike Srbije, u skladu sa Zakonom o privatizaciji ("Službeni glasnik RS", br. 38/01, 18/03, 45/05, 123/07 i 123/07 - dr. zakon), dostavlja se Ministarstvu finansija i nadležnim skupštinskim odborima u roku od sedam dana od zaključenja prodaje.

Član 33

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije preneće na račun - Izvršenje budžeta Republike Srbije do 31. januara 2009. godine sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2008. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2008. godinu ("Službeni glasnik RS", br. 123/07 i 102/08) zaključno sa 31. decembrom 2008. godine.

Ministar nadležan za poslove finansija propisuje način utvrđivanja iznosa i postupak vraćanja neutrošenih sredstava iz stava 1. ovog člana.

Član 34

Vlada je u obavezi da Narodnoj skupštini Republike Srbije najkasnije do septembra 2009. godine podnese detaljan Izveštaj o realizaciji sredstava, programa i projekata koji se finansiraju iz Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu, a odnose se na:

- subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama i privatnim preduzećima;

- nefinansijsku imovinu koja se finansira iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana;

- garancije koje izdaje Republika Srbija u 2009. godini i Projektne zajmove koje će Republika Srbija izdvojiti u 2009. godini.

Član 34a

Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Vlada može da odluči o pokretanju postupka za davanje garancije Republike Srbije radi obezbeđivanja finansijske stabilnosti, finansiranja ili refinansiranja likvidnosti pravnih lica, odnosno radi sprečavanja nastupanja ili otklanjanja posledica vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili da prouzrokuju štetu većih razmera, u iznosu do 100.000.000 evra, a na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.

Davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa odredbama Zakona o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", broj 61/05).

Član 35

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. januara 2009. godine.

 

Samostalni članovi Zakona o izmenama i dopunama
Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu

("Sl. glasnik RS", br. 31/2009)

Član 15[s1]

Deo prihoda direktnih i indirektnih korisnika budžeta Republike Srbije koji se iskazuje kao izvor 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika u visini od 40% koristiće se za finansiranje rashoda koji se iskazuju na izvoru 01 - Prihodi iz budžeta, u skladu sa ovim zakonom.

Ograničenje iz stava 1. ovog člana ne odnosi se na: naknade za korišćenje dobara od opšteg interesa (naknade za vode i naknade za šume) i na naknade propisane Zakonom o veterinarstvu ("Službeni glasnik RS", broj 91/05), koje se koriste za finansiranje poslova od opšteg, odnosno javnog interesa, u skladu sa zakonom; sudske takse u delu koji pripada pravosudnim organima; tržišne naknade za rad osuđenika van zavoda za izvršenje zavodskih sankcija; naknade za usluge u vezi sa osnovnom delatnošću Ministarstva unutrašnjih poslova; sopstvene prihode ustanova socijalne zaštite i na sredstva prikupljena za vreme "Dečije nedelje" i od prodate doplatne poštanske marke.

Na predlog ministarstva koje je nadležno za druge korisnike javnih sredstava koji su uključeni u sistem konsolidovanog računa trezora Republike Srbije, Vlada odlučuje o primeni ograničenja iz stava 1. ovog člana na sopstvene prihode tih korisnika javnih sredstava.

Ukoliko Vlada, na predlog Ministarstva finansija, oceni da ograničenje iz stava 1. ovog člana ugrožava funkcionisanje budžetskog korisnika, donosi odluku o drukčijem rasporedu sopstvenih prihoda tog budžetskog korisnika.

Član 16[s1]

Izuzetno, u 2009. godini deo sredstava koja nisu angažovana za plasmane preko Fonda za podsticanje razvoja poljoprivredne proizvodnje u Republici Srbiji, preneće se na podračun za izvršenje budžeta Republike Srbije i evidentiraće se kao sopstveni prihod Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede namenjen subvencijama u poljoprivredi.

Na sredstva iz stava 1. ovog člana ne primenjuje se ograničenje iz člana 15. stav 1. ovog zakona.

Član 17[s1]

Odredbe člana 15. ovog zakona primenjuju se na prihode ostvarene počev od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Član 18[s1]

U ukupan iznos sredstava utvrđen ovim zakonom uračunata su i sredstva stavljena na raspolaganje direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava saglasno Zakonu o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 120/08).

Član 19[s1]

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".