POSLOVNIK

O RADU GRADSKOG VEĆA GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 9/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Kraljeva (u daljem tekstu: Veće) i radnih tela Veća, kao i druga pitanja od značaja za rad i ostvarivanje nadležnosti Veća kao izvršnog organa grada Kraljeva (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Sastav, način izbora i razrešenja, kao i nadležnost Veća utvrđuju se Zakonom o lokalnoj samoupravi i Statutom grada Kraljeva.

U cilju ostvarivanja nadležnosti Veća, mogu se utvrditi pojedinačna resorna zaduženja njegovih članova.

Pojedinačna resorna zaduženja iz stava 2. ovog člana utvrđuju se rešenjem Veća, po prethodno izvršenim konsultacijama i pribavljanju izjašnjenja članova Veća.

Član 3

Stručne i druge poslove za potrebe Veća vrši unutrašnja organizaciona jedinica Gradske uprave grada Kraljeva (u daljem tekstu: Uprava), nadležna za poslove Veća.

Član 4

Rad Veća je dostupan javnosti.

Za javnost rada Veća odgovoran je gradonačelnik, kao predsednik Veća.

Član 5

Veće ima pečat koji je okruglog oblika sa tekstom po obodu: Republika Srbija - Kraljevo, i tekstom u unutrašnjem prstenu: Grad Kraljevo - Gradsko veće, i grbom Republike Srbije u sredini.

Član 6

Veće radi i odlučuje na sednici.

Sednice veća mogu biti redovne, vanredne i konsultativne.

II PRIPREMANJE I SAZIVANJE SEDNICE VEĆA

Pripremanje materijala

Član 7

Materijale koji se razmatraju na sednici Veća pripremaju unutrašnje organizacione jedinice Uprave u čijem delokrugu su pitanja na koja se materijal odnosi.

Materijale mogu pripremati javna preduzeća, ustanove i drugi organi, organizacije i službe čiji je osnivač Grad, uz dostavljanje istog preko nadležne unutrašnje organizacione jedinice Uprave.

Unutrašnja organizaciona jedinica Uprave, koja u upravnom postupku rešava o pravima i obavezama iz izvornog delokruga Grada u prvom stepenu, Veću blagovremeno dostavlja žalbu na prvostepeno rešenje odnosno zaključak, sa svim spisima koji se odnose na predmet.

Dostavljanje materijala se vrši uz propratni akt u kome se navodi da li se materijal dostavlja radi informisanja članova Veća ili radi razmatranja i odlučivanja na sednici Veća, u rokovima predviđenim ovim Poslovnikom, uzimajući u obzir i rokove koje zakon propisuje za donošenje određenih akata.

Propratni akt iz prethodnog stava mora biti potpisan i overen, i čuva se sa izvornikom materijala u rokovima određenim Listom kategorija registraturskog materijala.

Obrađivač akta je odgovoran za kompletnost, urednost i tačnost dokumentacije priložene uz nacrte akata koji se dostavljaju Veću.

Član 8

Opšte i pojedinačne akte koje Veće predlaže Skupštini, odnosno koje donosi prilikom razmatranja i odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti, obrađivač priprema u formi nacrta i dostavlja ih Veću radi utvrđivanja predloga za Skupštinu, odnosno donošenja od strane Veća.

Nacrti opštih i pojedinačnih akata pripremaju se u formi u kojoj se akti donose, i sadrže normativni deo i obrazloženje.

Kada se aktima iz stava 1. ovog člana predviđa ili predlaže izdvajanje finansijskih sredstava, nadležni obrađivač pribavlja mišljenje unutrašnje organizacione jedinice Uprave nadležne za finansije, koje mora biti potpisano i overeno i čuva se na način određen članom 7. stav 5. ovog Poslovnika.

Kada se aktima iz stava 1. ovog člana stvaraju ugovorne obaveze grada Kraljeva, odnosno kada je u pitanju zaštita imovinskih prava i interesa Grada, nadležni obrađivač pribavlja saglasnost, odnosno mišljenje Gradskog javnog pravobranilaštva.

Član 9

Nacrti akata iz člana 8. ovog Poslovnika i radne verzije drugih akata dostavljaju se Veću od strane ovlašćenog obrađivača preko unutrašnje organizacione jedinice Uprave nadležne za poslove Veća, koja o prijemu istih vodi odgovarajuću evidenciju i blagovremeno upoznaje predsednika Veća u cilju sačinjavanja predloga dnevnog reda sednice Veća.

U slučaju da nacrti i radne verzije akata iz stava 1. ovog člana ne budu uvršćeni u predlog dnevnog reda sednice Veća, o njima se vodi posebna evidencija, koja se stalno ažurira i sa kojom se upoznaje predsednik Veća, u cilju stvaranja mogućnosti uvršćivanja u predlog dnevnog reda jedne od narednih sednica Veća.

U slučaju kada je termin održavanja sednice Veća unapred određen, nacrti i radne verzije akata iz prethodnog stava dostavljaju se od strane ovlašćenog obrađivača unutrašnjoj organizacionoj jedinici Uprave nadležnoj za poslove Veća najkasnije 4 dana pre sednice, osim kada se predlaže razmatranje po hitnom postupku ili kada se radi o dopunskom materijalu koji se prilaže uz ranije dostavljeni materijal, u kom slučaju se materijal dostavlja najkasnije dan pre sednice.

Sednice Veća

Član 10

Veće radi u sednicama koje mogu biti redovne, vanredne i konsultativne.

Redovne sednice se održavaju u unapred određenim terminima, a najmanje jednom u 20 dana.

Vanredne sednice se održavaju prema ukazanoj potrebi raspravljanja i odlučivanja po hitnom postupku.

Konsultativne sednice se održavaju u slučaju potrebe usaglašavanja stavova i dogovora o neposrednim aktivnostima, a pre održavanja redovne ili vanredne sednice.

Sazivanje sednice

Član 11

Gradonačelnik grada Kraljeva, kao predsednik Veća, saziva sednicu Veća po sopstvenoj inicijativi, ili kada to zatraži većina od ukupnog broja članova Veća i predlaže dnevni red sednice.

Pravo predlaganja tačaka koje se uvršćuju u predlog dnevnog reda sednice Veća, pored gradonačelnika, imaju zamenik gradonačelnika i članovi Veća koji imaju utvrđena resorna zaduženja po članu 2. stav 2. i 3. ovog Poslovnika.

Redovna sednica se saziva dostavljanjem poziva sa predlogom dnevnog reda, materijalima koji se odnose na predlog dnevnog reda i zapisnikom sa prethodne sednice Veća, najkasnije 3 dana pre održavanja sednice.

Vanredna sednica se saziva na način iz prethodnog stava najkasnije dan pre održavanja sednice, osim u slučaju izuzetne hitnosti kada se sazivanje vrši na dan održavanja sednice pogodnim sredstvima (telefon, faks-aparat, e-mail i slično), kojom prilikom se predlog dnevnog reda i materijal uručuju pred početak sednice.

Konsultativna sednica se saziva uz poziv za redovnu sednicu, ili na način i po postupku za sazivanje vanredne sednice.

Član 12

Na redovnu i vanrednu sednicu, osim članova Veća, obavezno se pozivaju: predsednik, zamenik predsednika i sekretar Skupštine Grada, načelnik Uprave, gradski javni pravobranilac, rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave u čiji delokrug spada pitanje koje je u predlogu dnevnog reda sednice, kao i drugi obrađivači i izvestioci.

Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave i drugi obrađivači i izvestioci ne moraju se pozivati na konsultativne sednice.

Poziv za redovnu i vanrednu sednicu dostavlja se i sredstvima javnog informisanja, zajedno sa materijalima ukoliko to dopuštaju tehničke mogućnosti umnožavanja i distribucije.

III OTVARANJE I DNEVNI RED SEDNICE VEĆA

Otvaranje sednice i kvorum

Član 13

Gradonačelnik, a u slučaju njegove odsutnosti zamenik gradonačelnika (u daljem tekstu: predsedavajući) otvara sednicu Veća i konstatuje da li sednici prisustvuje dovoljan broj članova za rad i odlučivanje (kvorum).

Veće može da radi i odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova Veća.

Sednica se može prekinuti u trajanju do jednog časa u slučaju kada se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna većina članova Veća potrebna za punovažan rad i odlučivanje.

Ukoliko se potrebna većina članova Veća ne obezbedi ni posle prekida iz stava 3. ovog člana, sednica se odlaže najdalje za tri dana.

O odlaganju sednice na pogodan način obaveštavaju se odsutni članovi Veća.

Konsultativna sednica se može održati i bez kvoruma.

Javnost rada na sednici

Član 14

Kad postoji kvorum, Veće najpre na predlog predsedavajućeg odlučuje da li će sednica u celini ili u pojedinim delovima biti zatvorena za javnost.

Isključenje javnosti se ne odnosi na predsednika, zamenika predsednika i sekretara Skupštine Grada, načelnika Uprave, gradskog javnog pravobranioca, rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave, izvestioce i stručna lica unutrašnje organizacione jedinice Uprave nadležne za poslove Veća.

U slučaju isključenja javnosti, predsedavajući upozorava prisutna lica da su dužna čuvati kao tajnu ono što se iznosi na takvoj sednici, a Veće može odlučiti da o ovakvoj sednici izda posebno saopštenje za javnost.

Utvrđivanje dnevnog reda

Član 15

Pre razmatranja i utvrđivanja dnevnog reda, Veće razmatra i usvaja izvod iz zapisnika sa prethodne sednice.

Na konsultativnim sednicama ne vodi se zapisnik, niti se usvaja izvod iz zapisnika.

Član 16

Dnevni red sednice utvrđuje se na početku svake sednice Veća, osim konsultativne.

Dnevni red predlaže predsedavajući u skladu sa predlogom koji je dostavljen uz poziv za sednicu.

Predloge za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda mogu podneti: Gradonačelnik, članovi Veća, a izuzetno i druga lica koja se, shodno članu 12. stav 1. ovog Poslovnika, obavezno pozivaju na sednicu.

Prilikom utvrđivanja dnevnog reda, najpre se glasa o predlozima za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda, a potom za dnevni red u celini.

IV RASPRAVA, ODLUČIVANJE I ODRŽAVANJE REDA NA SEDNICI VEĆA

Član 17

Rasprava i odlučivanje na sednici se sprovodi po utvrđenom dnevnom redu.

Izuzetno, Veće može i u toku sednice odlučiti da se izmeni redosled tačaka dnevnog reda, da se rasprava ili odlučivanje po pojedinim tačkama dnevnog reda objedini, ili odloži za neku od narednih sednica.

Rasprava

Član 18

Na početku rasprave o pojedinoj tački dnevnog reda, predsedavajući objavljuje predmet rasprave i daje neophodna objašnjenja, a zatim daje reč obrađivaču, odnosno izvestiocu koji daje potrebno obrazloženje.

Po datom izjašnjenju, predsedavajući otvara diskusiju u kojoj, po redosledu prijavljivanja, najpre daje reč članovima Veća, a zatim i ostalim prisutnim licima ukoliko je to potrebno.

Predstavnik nadležne unutrašnje organizacione jedinice odnosno nadležnog obrađivača ima pravo da se izjasni o predlozima za izmenu ili dopunu nacrta opšteg ili pojedinačnog akta koji se razmatra na sednici.

Ukoliko izmene i dopune nacrta iz stava 3. ovog člana budu usvojene od strane Veća, obrađivač je u obavezi da unutrašnjoj organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove Gradskog veća odmah, a najkasnije narednog dana, dostavi nacrt akta u verziji koja sadrži usvojene izmene i dopune.

Na samoj sednici Veća mogu se vršiti ispravke i tehničke korekcije teksta nacrta akata, u kom slučaju je obrađivač u obavezi da unutrašnjoj organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove Gradskog veća istog dana dostavi ispravljenu odnosno korigovanu verziju nacrta.

Kad se iscrpi lista prijavljenih za diskusiju, pristupa se odlučivanju.

Odlučivanje

Član 19

Odlučivanje se vrši javnim glasanjem, dizanjem ruku.

Pravo glasa imaju predsedavajući i svi članovi Veća.

Odluka je doneta ako se za nju izjasni potrebna većina lica sa pravom glasa iz prethodnog stava.

Član 20

Prilikom odlučivanja, glasa se najpre o predlozima za izmenu ili dopunu predloženog akta, a potom za predlog akta u celini.

Po izvršenom glasanju, predsedavajući konstatuje:

- da je odluka doneta jednoglasno,

- da je odluka doneta potrebnom većinom glasova, uz navođenje broja glasova "za", broja glasova "protiv" i broja glasova "uzdržani",

- da odluka nije doneta, uz navođenje broja glasova "za", broja glasova "protiv" i broja glasova "uzdržani".

Ukoliko član Veća izrazi sumnju u rezultat glasanja, glasanje će se ponoviti pojedinačnim izjašnjavanjem.

Član Veća koji je glasao "protiv" ili se uzdržao ima pravo da zahteva da se to konstatuje u zapisniku.

Postupanje sa nacrtima akata o kojima Veće nije donelo odluku

Član 21

Nacrti akata iz člana 8. ovog Poslovnika i radne verzije drugih akata koji su razmatrani na sednici Veća kao odgovarajuće tačke utvrđenog dnevnog reda o kojima Veće nije donelo odluku, mogu se naći na dnevnom redu jedne od narednih sednica Veća.

U slučaju kada odluka nije doneta zbog toga što se za donošenje akta nije izjasnila potrebna većina članova Veća, sačinjava se beleška koja nosi broj sednice Veća na kojoj je vršeno glasanje, i koju potpisuju predsednik Veća i lice koje vrši poslove sekretara Veća.

O nacrtima akata iz stava 1. ovog člana vodi se posebna evidencija, sa kojom se blagovremeno upoznaje predsednik Veća, u cilju stvaranja mogućnosti uvršćivanja u predlog dnevnog reda jedne od narednih sednica Veća.

Potrebna većina

Član 22

Veće odlučuje većinom od ukupnog broja lica sa pravom glasa o:

- Predlogu Statuta Grada i predlogu odluke o promeni Statuta Grada,

- predlozima odluka o budžetu Grada i dopunskom budžetu Grada,

- predlozima urbanističkih planova, programa razvoja Grada i pojedinih delatnosti,

- predlogu Poslovnika o radu Veća,

- isključenju javnosti sa sednice Veća,

- postavljenju načelnika i zamenika načelnika Uprave i

- u drugim slučajevima, u kojima Veće ima položaj ovlašćenog predlagača odluka i opštih akata koje Skupština donosi većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

O drugim pitanjima Veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova Veća.

Red na sednici

Član 23

O redu na sednici stara se predsedavajući.

Predsedavajući je ovlašćen da, u slučaju narušavanja reda, licu prisutnom na sednici izrekne meru: upozorenja, oduzimanje reči i udaljenja.

Mera upozorenja izriče se licu koje svojim ponašanjem, samovlasnim uzimanjem reči, upadanjem u reč, ometanjem govornika ili nepoštovanjem odredbi ovog poslovnika narušava red na sednici.

Mera oduzimanja reči izriče se licu koje svojim govorom ili ponašanjem narušava red na sednici, a već je na istoj sednici upozoravano zbog narušavanja reda.

Meru udaljenja sa sednice izriče Veće na predlog predsedavajućeg, licu koje posle izrečene mere upozorenja odnosno oduzimanja reči nastavi da ometa ili sprečava rad na sednici, ili vređa prisutne, ili upotrebljava izraze koji nisu u skladu sa dostojanstvom Grada i njegovih organa, odnosno za ponašanje kojim se onemogućava ili znatno otežava funkcionisanje Veća.

Izrečena mera i razlozi za njeno izricanje unose se u zapisnik.

V ZAPISNIK I IZVOD IZ ZAPISNIKA SA SEDNICE VEĆA

Zapisnik u rukopisu i originalni zapisnik

Član 24

Na sednicama Veća, osim konsultativnih, vodi se zapisnik u koji se unose svi bitni podaci o sednici.

Zapisnik u rukopisu vodi stručno lice unutrašnje organizacione jedinice Uprave nadležne za poslove Veća (u daljem tekstu: zapisničar).

Tok sednice Veća snima se korišćenjem diktafona koji ispunjava potrebne tehničke standarde, ili korišćenjem računarske tehnike, putem beleženja tonskog zapisa koji mora da sadrži sve podatke o radu na sednici, učesnicima u raspravi i njihovim izlaganjima, kao i rezultate glasanja.

Originalnim zapisnikom smatra se tonski zapis presnimljen sa hard-diska na kompakt-disk koji ispunjava potrebne tehničke standarde, odnosno zapisnik u rukopisu u slučaju kad ne postoje tehnički preduslovi za beleženje tonskog zapisa, kao i integralni tekst donetih odluka u vidu priloga zapisniku.

Originalni zapisnik i zapisnik u rukopisu se trajno čuvaju uz materijal sednice.

Izvod iz zapisnika

Član 25

Izvod iz zapisnika sadrži najosnovnije podatke o radu na sednici: redni broj i datum sednice, pitanja o kojima se odlučivalo na sednici, imena i prezimena učesnika u raspravi, ishod glasanja i izreke donetih odluka.

Izvod iz zapisnika dostavlja se uz poziv za narednu sednicu Veća, i to: gradonačelniku; zameniku gradonačelnika; drugim članovima Veća; predsedniku, zameniku predsednika i sekretaru Skupštine Grada, i načelniku Uprave.

Izvod iz zapisnika, po njegovom usvajanju, potpisuju predsedavajući i zapisničar.

U slučaju kada se iznesu primedbe na izvod iz zapisnika, o njima se glasa, a usvojene primedbe čine sastavni deo izvoda iz zapisnika.

VI POSTAVLJENJE I RAZREŠENJE NAČELNIKA I ZAMENIKA NAČELNIKA GRADSKE UPRAVE

Član 26

Veće postavlja načelnika Uprave (u daljem tekstu: načelnik) na osnovu javnog oglasa, većinom glasova od ukupnog broja članova Veća, na 5 godina.

Tekst javnog oglasa utvrđuje Veće posebnim aktom koji dostavlja unutrašnjoj organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove Opšte uprave na dalju nadležnost i postupanje.

Javni oglas obavezno sadrži: uslove koje kandidati treba da ispunjavaju, dokaze koji kandidati podnose o ispunjenosti uslova, rok za podnošenje prijava i naziv i adresu unutrašnje organizacione jedinice kojoj se prijave podnose.

Član 27

Unutrašnja organizaciona jedinica nadležna za poslove Opšte uprave, po sprovedenom javnom oglasu, dostavlja Veću izveštaj o sprovedenom postupku sa podacima o kandidatima koji ispunjavaju sve uslove javnog oglasa i podacima o kandidatima koji ne ispunjavaju uslove.

Član 28

Veće odlučuje o izboru lica za postavljenje na mesto načelnika nakon rasprave o svim kandidatima koji ispunjavaju uslove javnog oglasa, i donosi odluku o izboru.

Član 29

Na odluku o izboru lica za postavljenje na mesto načelnika, svaki učesnik javnog oglasa može podneti prigovor Veću u roku od 8 dana od dana prijema odluke.

Veće je dužno da odluči o prigovoru iz stava 1. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.

Odluka Veća po prigovoru je konačna.

Po konačnosti odluke o izboru, Veće rešenjem postavlja načelnika Uprave.

Član 30

Veće može razrešiti načelnika na njegov lični zahtev, na osnovu obrazloženih predloga gradonačelnika, najmanje 2/3 članova Veća ili najmanje 1/3 odbornika u Skupštini grada.

Član 31

Postavljenje i razrešenje zamenika načelnika vrši se po postupku predviđenim ovim poslovnikom za postavljenje i razrešenje načelnika.

VII RADNA TELA VEĆA

Član 32

Za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka, Veće može obrazovati povremena radna tela.

Povremena radna tela obrazuju se rešenjem Veća kojim se utvrđuje nadležnost, sastav, način rada, rok za izvršenje zadataka i broj članova. Mandat povremenog radnog tela prestaje izvršenjem posla i podnošenjem izveštaja Veću.

U slučaju pojedinačnih resornih zaduženja iz člana 2. stav 2. i 3. ovog Poslovnika, članovi Veća zaduženi za pojedine oblasti postaju po funkciji predsednici povremenih radnih tela koje može obrazovati Veće.

Članovi povremenih radnih tela Veća biraju se iz reda stručnjaka iz oblasti za koju se obrazuje radno telo.

Na prvoj sednici radnog tela bira se zamenik predsednika radnog tela.

Radna tela mogu raspravljati i odlučivati ako je na sednici prisutno više od polovine članova, a svoje odluke donose u formi zaključka, većinom glasova prisutnih članova.

Zaključkom radnog tela predlaže se Veću način postupanja u stvarima iz njegove nadležnosti, i daju se stavovi i mišljenja po određenom pitanju kao i predlozima drugih predlagača.

Sednice radnih tela održavaju se prema potrebi, a njih saziva predsednik radnog tela uz stručnu pomoć unutrašnje organizacione jedinice Uprave u čiji delokrug spada pitanje koje je na dnevnom redu sednice radnog tela.

Na sednici radnog tela sačinjava se zapisnik koji potpisuju predsednik radnog tela i zapisničar.

VIII VRŠENJE NADZORA I REŠAVANJE SUKOBA NADLEŽNOSTI

Vršenje nadzora nad radom Uprave

Član 33

U vršenju nadzora nad radom Uprave, Veće pribavlja izveštaje i izjašnjenja rukovodilaca unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave, ostvaruje neposredan uvid u rad pojedinih unutrašnjih organizacionih jedinica i njihovih delova, daje smernice i zauzima načelne stavove za izvršavanje odluka i drugih opštih akata.

U cilju sprovođenja neposrednog uvida iz prethodnog stava, načelnik Uprave i rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave dostavljaju Veću pravne akte koje donosi Uprava (pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke), odmah po njihovom donošenju.

Ukidanje i poništavanje akata Uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koju donosi Skupština Grada, Veće vrši nakon svestranog sagledavanja odnosnog pitanja.

Za potrebe svestranog sagledavanja pitanja iz prethodnog stava može se obrazovati odgovarajuće radno telo, a obavezno se pribavlja izjašnjenje načelnika Uprave.

Načelnik Uprave pruža stručnu pomoć Veću u vršenju nadzora nad radom Uprave i izjašnjava se u pisanom obliku po predlogu za poništavanje ili ukidanje akata Uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom koji donosi Skupština Grada.

Rešavanje sukoba nadležnosti

Član 34

Veće rešava sukob nadležnosti između Uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, u slučaju predviđenom Statutom.

IX PRAVNI AKTI VEĆA

Član 35

U vršenju poslova iz svog delokruga Veće, u skladu sa Statutom, donosi: naredbe, uputstva, rešenja, zaključke, preporuke, programe koje je zakonom, Statutom i odlukom Skupštine ovlašćeno da donese, poslovnik o svom radu, i druge pravne akte.

Veće zaključkom: utvrđuje predlog odluke odnosno akta koji donosi Skupština, odlučuje o proceduralnim pitanjima, nalaže pripremu nacrta odgovarajućeg akta ovlašćenim obrađivačima, usvaja odgovarajuće izveštaje i određuje način rešavanja pojedinih pitanja iz svoje nadležnosti.

Prilikom odlučivanja o predlozima odborničkih grupa i odbornika u Skupštini grada za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda sednice Skupštine, kao i o podnetim amandmanima na predloge odluka čiji je ovlašćeni predlagač, Veće donosi mišljenje.

Veće donosi rešenje prilikom postavljenja načelnika i zamenika načelnika Uprave, davanja saglasnosti na Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Uprave, utvrđivanja pojedinačnih resornih zaduženja iz člana 2. stav 3. ovog Poslovnika, kao i u drugim slučajevima predviđenim zakonom, Statutom i odlukama Skupštine.

Član 36

Akte koje donosi Veće potpisuje predsednik Veća, odnosno predsedavajući sednicom na kojoj su akti doneti, i na iste se stavlja pečat Veća.

O izradi izvornika akata, dostavljanju subjektima na koje se odnose, čuvanju izvornika akata i njihovoj evidenciji i objavljivanju, stara se unutrašnja organizaciona jedinica Uprave nadležna za poslove Veća.

Član 37

Opšti akti koje donosi Veće objavljuju se u "Službenom listu grada Kraljeva".

Objavljivanje drugih akata koje donosi Veće vrši se samo ako je to predviđeno tim aktima, odnosno važećim propisima.

X JAVNOST RADA

Član 38

Veće obaveštava javnost o svom radu i donetim aktima, kao i o značajnim pitanjima koja razmatra ili će razmatrati - davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, objavljivanjem informacija na WEB sajtu Uprave grada Kraljeva i na drugi pogodan način.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 39

Danom stupanja na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Opštinskog veća opštine Kraljevo ("Službeni list opštine Kraljevo", broj 5/2004), i prestaje da se primenjuje Privremeni Poslovnik o radu Gradskog veća grada Kraljeva, I broj 011-36/2008, od 30. juna 2008. godine.

Član 40

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".