ODLUKA

O RADNIM TELIMA SKUPŠTINE GRADA VALJEVA

("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 4/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se naziv, delokrug, obrazovanje i sastav stalnih radnih tela, obrazovanje i sastav povremenih radnih tela, način rada i druga pitanja od značaja za rad radnih tela Skupštine grada Valjeva.

Član 2

Za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti Skupština grada Valjeva (u daljem tekstu: Skupština) obrazuje stalna i povremena radna tela.

Član 3

Radna tela daju mišljenja na predloge propisa koje donosi Skupština i obavljaju druge poslove iz oblasti za koju su obrazovana.

II NAZIV, DELOKRUG, OBRAZOVANJE I SASTAV STALNIH RADNIH TELA

Član 4

Stalna radna tela daju Skupštini mišljenja na predloge propisa i drugih akata koje donosi Skupština, podnose amandmane na predloge opštih akata, razmatraju pitanja i sagledavaju stanje u oblasti za koju su obrazovana i obavljaju druge poslove u skladu sa odlukama Skupštine.

Član 5

Stalna radna tela su:

1) Komisija za budžet i finansije,

2) Komisija za urbanizam; komunalne delatnosti i zaštitu životne sredine,

3) Komisija za statutarna pitanja, organizaciju i normativna akta Skupštine,

4) Komisija za kadrovska i administrativna pitanja i radne odnose,

5) Mandatno-imunitetska komisija,

6) Komisija za predstavke i žalbe,

7) Komisija za društvene delatnosti i obrazovanje,

8) Komisija za selo i poljoprivredu,

9) Komisija za privredu.

1. Komisija za budžet i finansije

Član 6

Komisija za budžet i finansije razmatra:

- predlog odluke o budžetu Grada,

- predloge odluke o raspolaganju prihodima i rashodima budžeta Grada,

- predloge odluka i drugih opštih akata koji se odnose na finansiranje poslova Grada, takse, naknade i druge izvorne prihode, završni račun, zajmove Grada, zaduživanje i imovinu Grada,

- predloge drugih odluka iz oblasti finansija, kao i druga pitanja iz oblasti imovinsko-pravnih odnosa i investicija Grada.

2. Komisija za urbanizam, komunalne delatnosti i zaštitu životne sredine

Član 7

Komisija za urbanizam, komunalne delatnosti i zaštitu životne sredine razmatra:

- predlog odluke o usvajanju urbanističkog plana i drugih odluka iz oblasti prostornog planiranja i urbanizma,

- predloge odluka i drugih akata koji se odnose na obavljanje i razvoj komunalnih delatnosti,

- predloge akata iz oblasti stambene i poslovne izgradnje i stambenih odnosa, uređivanja i korišćenja građevinskog zemljišta, korišćenja poslovnog prostora, saobraćaja i zaštite životne sredine.

3. Komisija za statutarna pitanja, organizaciju i normativna akta Skupštine

Član 8

Komisija za statutarna pitanja, organizaciju i normativna akta Skupštine:

- razmatra predloge normativnih akata koje donosi Skupština, usklađenost istih sa Ustavom, zakonom, Statutom grada i drugim propisima,

- predlaže Skupštini autentična tumačenja Statuta i odluka Skupštine,

- i utvrđuje prečišćen tekst odluka i drugih opštih akata.

4. Komisija za kadrovska i administrativna pitanja i radne odnose

Član 9

Komisija za kadrovska i administrativna pitanja i radne odnose:

- priprema predloge rešenja o imenovanju i razrešenju članova organa u javnim preduzećima, ustanovama, organizacijama i službama koje osniva Grad kao i drugim organima u skladu sa zakonom i propisima Grada, kada nije određen drugi predlagač,

- priprema predloge rešenja o imenovanju i razrešenju lica, kao i obrazovanju komisija iz nadležnosti Skupštine a za koja nisu određeni drugi predlagači,

- raspisuje konkurse za imenovanje direktora javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad, osim kada je drugačije određeno osnivačkim aktima preduzeća ili ustanova i priprema predlog rešenja o imenovanju po sprovedenom konkursu,

- razmatra predloge odluka o naknadama troškova i dnevnica odbornika i lica angažovanih na poslovima iz nadležnosti Skupštine,

- odlučuje o zaradama izabranih, imenovanih i postavljenih lica.

5. Mandatno-imunitetska komisija

Član 10

Mandatno-imunitetska komisija:

- stara se o primeni odredaba Statuta grada o mandatno-imunitetskim pravima odbornika,

- predlaže pojedinačna akta o statusnim pitanjima lica koja bira i postavlja Skupština,

- predlaže verifikaciju mandata odbornika kojima mandati nisu verifikovani na konstitutivnoj sednici Skupštine,

- utvrđuje da li su nastupili zakonom propisani razlozi za prestanak mandata odbornika na osnovu obaveštenja dostavljenog od strane sekretara Skupštine i o tome pismenim putem obaveštava Skupštinu,

- predlaže verifikaciju mandata novih odbornika koji popunjavaju upražnjena odbornička mesta, a na osnovu akata dostavljenih od strane Gradske izborne komisije.

U postupku verifikacije mandata novih odbornika, komisija radi na način utvrđen poslovnikom Skupštine za rad verifikacione komisije.

6. Komisija za predstavke i žalbe

Član 11

Komisija za predstavke i žalbe:

- razmatra predstavke i žalbe koje su upućene organima Grada i Komisiji za predstavke i žalbe,

- dostavlja preporuke, mišljenja i konstatacije nadležnim organima i službama,

- dostavlja obaveštenja podnosiocima predstavki i žalbi.

7. Komisija za društvene delatnosti i obrazovanje

Član 12

Komisija za društvene delatnosti i obrazovanje razmatra:

- pitanja zadovoljavanja određenih potreba građana u oblastima kulture, zdravstvene i socijalne zaštite, društvene brige o deci, fizičke kulture i javnog obaveštavanja,

- pitanja vezana za odnose sa verskim zajednicama i predlaže mere za unapređenje i razvoj saradnje i odnosa sa verskim zajednicama,

- pitanja u oblasti obrazovanja i vaspitanja i drugim oblastima društvenih delatnosti.

8. Komisija za selo i poljoprivredu

Član 13

Komisija za selo i poljoprivredu:

- razmatra pitanja iz oblasti poljoprivrede,

- prati sprovođenje utvrđene politike razvoja sela,

- prati pojavu biljnih i stočnih bolesti i predlaže preduzimanje mera za njihovo suzbijanje,

- razmatra i prati pitanja koja se odnose na robne rezerve,

- prati funkcionisanje protivgradne zaštite i druga pitanja iz ove oblasti.

9. Komisija za privredu

Član 14

Komisija za privredu prati i razmatra pitanja koja se odnose na razvoj: industrije, zanatstva, turizma, ugostiteljstva, trgovine, privatnog preduzetništva, kao i druga pitanja od značaja za razvoj privrednih grana.

Član 15

Predsednika i članove stalnih radnih tela bira i razrešava Skupština.

Za članove stalnih radnih tela, pored odbornika, Skupština bira i određeni broj građana koji ne može biti veći od broja odbornika u radnom telu.

Predsednik stalnog radnog tela bira se iz reda odbornika.

Odbornik može biti član samo dva stalna radna tela.

Stalna radna tela imaju ukupno sedam članova i to: predsednika, zamenika predsednika i pet članova.

Članovi Gradskog veća grada Valjeva ne mogu biti članovi stalnih radnih tela.

Članovi stalnog radnog tela biraju se na mandatni period od četiri godine odnosno do isteka mandata Skupštine.

Član 16

Kandidate za članove stalnih radnih tela predlažu političke stranke, koalicije političkih stranaka, političke organizacije ili grupe građana koje imaju odbornike u Skupštini.

Na osnovu predloga iz stava 1. ovog člana, predsednik Skupštine utvrđuje predlog rešenja o obrazovanju stalnog radnog tela.

Član 17

Mandat člana stalnog radnog tela može prestati i pre isteka mandata na koji je izabran, razrešenjem ili ostavkom.

Skupština može razrešiti člana stalnog radnog tela na predlog predsednika Skupštine ili političke stranke, koalicije stranaka, političke organizacije ili grupe građana na čiji predlog je isti izabran i izabrati novog, na način i po postupku propisanom članovima 15. i 16. ove odluke.

Član 18

Član stalnog radnog tela može podneti ostavku.

O ostavci koju je član stalnog radnog tela podneo između dve sednice Skupštine, Skupština je dužna da odluči na prvoj narednoj sednici.

O podnetoj ostavci ne otvara se pretres, već se prestanak mandata člana stalnog radnog tela samo konstatuje.

Prestanak mandata utvrđuje se sa danom podnošenja ostavke.

III OBRAZOVANJE I SASTAV POVREMENIH RADNIH TELA

Član 19

Za razmatranje pojedinih pitanja iz svoje nadležnosti koja nisu u delokrugu stalnih radnih tela Skupština obrazuje povremena radna tela.

Član 20

Kandidate za članove povremenih radnih tela predlažu političke stranke, koalicije političkih stranaka, političke organizacije ili grupe građana koje imaju odbornike u Skupštini.

Na osnovu predloga iz stava 1. ovog člana, predsednik Skupštine utvrđuje predlog rešenja o obrazovanju povremenog radnog tela.

Član 21

Za članove povremenih radnih tela mogu se birati odbornici, stručna lica za određene oblasti i građani.

Odbornik može biti član najviše dva povremena radna tela.

Član 22

Aktom o obrazovanju povremenog radnog tela utvrđuje se: delokrug, sastav i vreme na koje se obrazuje.

Član 23

Na prestanak mandata člana povremenog radnog tela shodno se primenjuju odredbe člana 17. i 18. ove odluke.

IV NAČIN RADA RADNIH TELA

Član 24

Radna tela rade i odlučuju na sednicama.

Sednice radnih tela održavaju se po potrebi, a saziva ih predsednik radnog tela po sopstvenoj inicijativi ili na inicijativu najmanje tri člana radnog tela, predsednika Skupštine ili sekretara Skupštine.

Predsednik radnog tela predlaže dnevni red sednice i rukovodi njenim radom.

U slučaju sprečenosti predsednika radnog tela, sednicu saziva i njenim radom predsedava zamenik predsednika radnog tela.

Pisani poziv za sednicu radnog tela sa materijalom dostavlja se predsedniku Skupštine i članovima radnog tela najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice.

Kada postoje opravdani razlozi rok iz stava 5. ovog člana može biti i kraći.

Član 25

O radu na sednicama radnog tela vodi se zapisnik.

Zapisnik vodi lice koje odredi sekretar Skupštine.

U zapisnik sa sednice radnog tela obavezno se unose: vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg, imena prisutnih, predlozi izneti na sednici, mišljenje radnog tela i svako izdvojeno mišljenje.

Zapisnik sa sednice radnog tela potpisuje predsednik radnog tela i lice koje vodi zapisnik.

Član 26

Radna tela odlučuju na sednicama na kojima je prisutna većina članova, a odluke se donose većinom glasova prisutnih članova.

Sednicama radnih tela obavezno prisustvuje, sa pravom učestvovanja u radu, bez prava glasa, predstavnik predlagača akta čiji predlog radno telo razmatra i predstavnik odeljenja gradske uprave u čijem delokrugu je pitanje koje se razmatra na sednici radnog tela.

Sednicama radnih tela mogu prisustvovati i učestvovati u radu, bez prava glasa odbornici Skupštine koji nisu članovi radnog tela.

Predstavnici predlagača i stručna lica koja prisustvuju sednicama mogu, na zahtev radnog tela, podnositi izveštaje, davati mišljenja po pojedinim pitanjima i učestvovati u pretresanju pitanja koja se nalaze na dnevnom redu.

Član 27

Kada su predmet razmatranja u radnim telima pitanja iz delokruga dva ili više radnih tela, mogu se održati zajedničke sednice dva ili više radnih tela, ili jedno radno telo može tražiti da mu drugo radno telo dostavi svoje mišljenje.

Zajedničkim sednicama dva ili više radnih tela naizmenično predsedavaju predsednici tih radnih tela.

Član 28

Nakon razmatranja predloga akta ili pitanja iz nadležnosti radnog tela, radno telo podnosi Skupštini izveštaj koji sadrži mišljenja i predloge radnog tela.

Radno telo određuje svog predstavnika koji na sednici Skupštine obrazlaže izveštaj istog.

Na zahtev člana radnog tela njegovo izdvojeno mišljenje izloženo na sednici radnog tela navodi se u izveštaju radnog tela i on ima pravo da ga obrazloži na početku pretresa o predlogu odgovarajućeg akta na sednici Skupštine.

V ZAVRŠNE ODREDBE

Član 29

Stručne i administrativne poslove za potrebe radnih tela obavlja Gradska uprava za lokalni razvoj, privredu, urbanizam i komunalne poslove - Odeljenje za poslove organa grada.

Član 30

Na sva pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom shodno se primenjuju odredbe poslovnika Skupštine grada Valjeva.

Član 31

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o radnim telima Skupštine opštine Valjevo ("Službeni glasnik opštine Valjevo", broj 11/04).

Član 32

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".