ZAKLJUČAKO USVAJANJU NACIONALNOG PLANA AKCIJE ZA BORBU PROTIV TRGOVINE LJUDIMA ZA PERIOD OD 2009. DO 2011. GODINE("Sl. glasnik RS", br. 35/2009) |
1. Usvaja se Nacionalni plan akcije za borbu protiv trgovine ljudima za period od 2009. do 2011. godine, koji je sastavni deo ovog zaključka.
2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".
NACIONALNI PLAN AKCIJE
ZA BORBU PROTIV TRGOVINE LJUDIMA ZA PERIOD OD 2009. DO 2011. GODINE
Vlada je 7. decembra 2006. godine donela Strategiju borbe protiv trgovine ljudima u Republici Srbiji ("Službeni glasnik RS", broj 111/06) kojom su predviđeni sveobuhvatni strateški ciljevi. Ove strateške ciljeve, a na osnovu izrađenog akcionog plana, treba realizovati kroz različite aktivnosti državnih institucija, nevladinih, međunarodnih i drugih organizacija u cilju blagovremenog i sveobuhvatnog odgovora na problem trgovine ljudima, posebno iz razloga sve većeg broja domaćih državljana i dece žrtava trgovine ljudima.
U skladu sa odredbama Strategije borbe protiv trgovine ljudima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Strategija), Zaključkom Vlade 05 broj 27-5560/2008-1 od 11. decembra 2008. godine Ministarstvo unutrašnjih poslova zaduženo je da do februara 2009. godine pripremi Predlog nacionalnog plana akcije za borbu protiv trgovine ljudima (u daljem tekstu: NPA) za period od 2009. do 2011. godine.
Ministarstvo unutrašnjih poslova je pripremnim sastankom koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima i Savetodavnog tela Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima 12. januara 2009. godine iniciralo ovaj proces. Nakon toga, održani su i sastanci radnih grupa Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima na kojima je započet širok konsultativni proces i dogovorena hitna izrada Predloga NPA.
Dana 23. januara 2009. godine u službenim prostorijama Ministarstva unutrašnjih poslova održana je celodnevna radionica za izradu NPA na kojoj su učestvovali predstavnici Ministarstva unutrašnjih poslova, Ministarstva pravde, Ministarstva rada i socijalne politike, Ministarstva prosvete, Ministarstva zdravlja, Republičkog javnog tužilaštva, Kriminalističko-policijske akademije, Službe za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima, Republičkog zavoda za socijalnu zaštitu, NVO "Astra", NVO "Beosuport", NVO "Savetovalište protiv nasilja u porodici", NVO "Atina", NVO "Pomoć deci", međunarodnih organizacija - OEBS, OEBS/ODIHR, UNICEF, UNHCR, IOM, kao i Crvenog krsta Srbije. Kao posmatrači, radionici su prisustvovali predstavnici delegacije Evropske komisije u Beogradu, Ambasade SAD u Beogradu, Međunarodnog centra za razvoj migracione politike i UN Kancelarije za drogu i kriminal. Uz pomoć tima potpredsednika Vlade za implementaciju Strategije za smanjenje siromaštva, za izradu NPA angažovani su profesionalni facilitatori, a uz programsku i tehničku podršku IOM i Crvenog krsta Srbije.
Strateški ciljevi iz Strategije podeljeni su u pet oblasti: institucionalni okvir; prevencija; pomoć, zaštita i reintegracija žrtava; međunarodna saradnja; praćenje primene mehanizama za borbu protiv trgovine ljudima i evaluacija rezultata, pa su u skladu sa tim podeljene i oblasti aktivnosti u NPA.
Važno je napomenuti da je ovako izrađen NPA jedinstveno rešenje u regionu i da su se oko njega složili predstavnici vladinih, nevladinih i međunarodnih organizacija. Zahvaljujući tome, ovaj sveobuhvatan plan predstavlja primer dobre prakse i jedinstvene saradnje u regionu.
Na osnovu NPA predviđena je izrada prioritetnih aktivnosti i planiranje neophodnih sredstava za sprovođenje aktivnosti u 2009. godini.
Unapređenje Nacionalnog mehanizma za identifikaciju, pomoć i zaštitu žrtava putem:
1.1. Formalizovanja mehanizma saradnje vladinih. nevladinih i međunarodnih aktera u borbi protiv trgovine ljudima na lokalnom, regionalnom i međunarodnom nivou, i to zaključivanjem protokola o saradnji kojima će biti jasno definisane uloge i odgovornosti pojedinih aktera;
1.2. Kontinuiranog pregleda aktivnosti svih aktera uključenih u identifikaciju žrtava;
1.3. Kontinuiranog pregleda aktivnosti svih aktera uključenih u pružanje pomoći i zaštite žrtava;
1.4. Planiranje sredstava u budžetu Republike Srbije za podršku realizaciji aktivnosti u borbi protiv trgovine ljudima i zaštite žrtava. Od posebne je važnosti obezbeđivanje sredstava u budžetu za kontinuiranu finansijsku podršku skloništima za žrtve trgovine ljudima.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 1.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
1.1.1. Definisanje uloga i zadataka Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima, radnih grupa i savetodavnog tela Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Definisane uloge i donet akt kojim se uređuje način rada Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
1.1.2. Formiranje Tima za izradu nacrta protokola o saradnji vladinih i nevladinih aktera u suzbijanju trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Prvi sastanak Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima - 2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Formiran Tim za izradu protokola o saradnji vladinih i nevladinih aktera u suzbijanju trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
1.1.3. Izrada nacrta protokola o saradnji vladinih i nevladinih aktera u suzbijanju trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
Tim za izradu protokola |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Sačinjeni nacrti protokola o saradnji vladinih i nevladinih aktera u suzbijanju trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
1.1.4. Usvajanje nacrta protokola o saradnji vladinih i nevladinih aktera u suzbijanju trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima |
Drugi sastanak Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima - 2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Usvojeni nacrti protokola o saradnji vladinih i nevladinih aktera u suzbijanju trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
1.1.5. Dostavljanje nacrta protokola Savetu za borbu protiv trgovine ljudima radi zauzimanja stavova i predlaganja mera |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Mišljenje i preporuka članova Saveta za borbu protiv trgovine ljudima u vezi potpisivanja protokola o saradnji vladinih i nevladinih aktera u suzbijanju trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
1.1.6. Usvajanje protokola o saradnji vladinih i nevladinih aktera u suzbijanju trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo prosvete, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo finansija, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, u saradnji sa nevladinim organizacijama |
Tokom oktobra "Meseca borbe protiv trgovine ljudima" u 2010. godini |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Svečano potpisivanje protokola o saradnji vladinih i nevladinih aktera u suzbijanju trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
1.1.7. Jačanje međusektorske i multidisciplinarne saradnje u sprovođenju procedura i postupaka predviđenih opštim i posebnim protokolima za zaštitu dece od zlostavljanja i zanemarivanja |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo prosvete, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo finansija, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, u saradnji sa nevladinim organizacijama |
2009-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Uspostavljena saradnja, zajedničke i koordinirane aktivnosti |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 1.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
1.2.1. Dva sastanka Saveta za borbu protiv trgovine ljudima |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Kontinuirano 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih sastanaka, broj razmatranih izveštaja, zauzeti stavovi i predložene mere |
1.2.2. Izrada plana prioritetnih aktivnosti za finansiranje iz sredstava budžeta Republike Srbije |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo finansija, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Sačinjen plan prioritetnih aktivnosti koje će se finansirati iz budžeta Republike Srbije |
1.2.3. Četiri sastanka Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima |
Kontinuirano 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih sastanaka |
1.2.4. Mesečni sastanci Koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima i Savetodavnog tela Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Kontinuirano 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih sastanaka |
1.2.5. Dvomesečni sastanci Grupe za pomoć i zaštitu Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Grupa za pomoć i zaštitu |
Kontinuirano 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih sastanaka |
1.2.6. Dvomesečni sastanci Grupe za pravosuđe i policiju Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Ministarstvo pravde, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Grupa za pravosuđe i policiju |
Kontinuirano 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih sastanaka |
1.2.7. Dvomesečni sastanci Grupe za prevenciju i edukaciju Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Rukovodilac Grupe za prevenciju i edukaciju, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Grupa za prevenciju i edukaciju |
Kontinuirano 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih sastanaka |
1.2.8. Dvomesečni sastanci Grupe za borbu protiv trgovine decom Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Rukovodilac Grupe za borbu protiv trgovine decom, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Grupa za borbu protiv trgovine decom |
Kontinuirano 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih sastanaka |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 1.3. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
1.3.1. Izrada Internet prezentacije Saveta za borbu protiv trgovine ljudima i redovno ažuriranje |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina i kasnije redovno ažuriranje i prevođenje |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije |
Izrađena i postavljena Internet prezentacija, broj poseta, broj postavljenih pitanja |
1.3.2. Dostavljanje izveštaja Koordinatoru za borbu protiv trgovine ljudima o realizovanim/planiranim aktivnostima, uočenim problemima i predloženim merama u skladu sa Strategijom |
Rukovodioci radnih grupa, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo pravde |
Tromesečno u toku 2009-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj izveštaja u godini dana |
1.3.3. Dostavljanje izveštaja Savetu za borbu protiv trgovine ljudima o realizaciji mera predviđenih Strategijom, uočenim problemima i predloženim merama |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Rukovodilac Grupe za borbu protiv trgovine decom, Rukovodilac Grupe za prevenciju i edukaciju |
Šestomesečno u toku 2009-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj izveštaja u godini dana |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 1.4. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
1.4.1. Jačanje uloge Saveta za borbu protiv trgovine ljudima |
Vlada, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo finansija, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Sredstva za finansiranje aktivnosti Saveta za borbu protiv trgovine ljudima i aktivnosti Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Budžetska linija za finansiranje aktivnosti za sprovođenje predloženih mera |
1.4.2. Redefinisanje uloge i nadležnosti Službe za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima u skladu sa inicijalnim planom rada Službe kao koordinacionog tela i studijom izvodljivosti transformacije iz 2008. godine, uz jačanje kadrovskih i materijalnih kapaciteta Službe |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo rada i socijalne politike, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije za 2010. godinu |
Stepen razvoja kadrovskih i jačanja materijalnih kapaciteta Službe za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima |
1.4.3. Iniciranje formiranja posebnog Fonda za pomoć žrtvama trgovine ljudima |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Na prvom sastanku Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima inicijativa - 2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Pokrenuta inicijativa za osnivanje Fonda za pomoć žrtvama trgovine ljudima |
1.4.4. Razmatranje inicijative za formiranje posebnog Fonda za pomoć žrtvama trgovine ljudima |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo rada i socijalne politike, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Razmatranje inicijative za formiranje Fonda za pomoć žrtvama trgovine ljudima |
1.4.5. Pomoć žrtvama trgovine ljudima iz posebnog Fonda za pomoć žrtvama trgovine ljudima (ukoliko Fond bude formiran) |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo rada i socijalne politike, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima |
Kontinuirano tokom 2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Akcije pomoći žrtvama trgovine ljudima iz Fonda za pomoć žrtvama trgovine ljudima |
1.4.6. Sastanak Koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima sa predstavnicima ministarstava nadležnim za rebalans budžeta |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima i Ministarstvo finansija |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Održani sastanci i izvršene tehničke pripreme za rebalans budžeta |
Obučavanje i stručno usavršavanje svih aktera uključenih u prepoznavanje i pružanje usluga žrtvama trgovine ljudima u cilju bolje identifikacije, pomoći i zaštite žrtava putem:
2.1. Usavršavanja stručnjaka koji mogu doći u prvi kontakt sa žrtvama trgovine ljudima, posebno radnika iz sistema socijalne zaštite, zdravstvenih radnika, radnika policije, inspektora rada, prosvetnih radnika, konzularnih radnika, i dr.;
2.2. Usavršavanja stručnjaka koji rade na sprovođenju zakona, posebno predstavnika sudstva, tužilaštva, policije, i dr.;
2.3. Usavršavanja vladinih i nevladinih stručnjaka koji rade na pružanju direktne pomoći žrtvama, posebno zdravstvenih radnika, radnika iz sistema socijalne zaštite, osoblja skloništa i dr.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 1.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
2.1.1. Kreiranje programa obuka i stručnog usavršavanja za profesionalce iz različitih sistema koji rade ili mogu doći u kontakt sa žrtvama trgovine ljudima (akreditacija, po potrebi) |
Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Ministarstvo prosvete, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo finansija, Ministarstvo spoljnih poslova, Ministarstvo omladine i sporta, u saradnji sa Ministarstvom za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstvom odbrane, Advokatskom komorom Srbije, autorima programa i ekspertima |
Kreiranje programa obuka tokom 2009. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj kreiranih programa obuka (broj akreditovanih obuka, po potrebi) |
2.1.2. Sprovođenje obuka i stručnog usavršavanja za profesionalce iz različitih sistema koji rade ili mogu doći u kontakt sa žrtvama trgovine ljudima (akreditacija, po potrebi) |
Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo prosvete, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo finansija, Ministarstvo spoljnih poslova, Ministarstvo omladine i sporta, u saradnji sa Ministarstvom za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstvom odbrane, autorima programa i ekspertima |
2009-2011. godine |
Sredstva iz budžeta Republike Srbije, donacija i ostalih izvora finansiranja |
Broj održanih edukacija |
2.1.3. Obuka državnih službenika koji se upućuju na rad u inostranstvo o problemu trgovine ljudima (prepoznavanje, upućivanje) |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo spoljnih poslova, Ministarstvo finansija, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima, u saradnji sa Ministarstvom odbrane |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Obuke završene |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 2.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
2.2.1. Nastaviti sa usavršavanjem stručnjaka koji rade na sprovođenju zakona, posebno predstavnika sudstva, tužilaštva, policije i dr. |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, u saradnji sa Pravosudnim centrom za obuku i stručno usavršavanje, međunarodnim i nevladinim organizacijama |
2009-2011. godine |
Sredstva iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Broj održanih edukacija |
2.2.2. Obuka sudija, tužilaca, policije radi sprovođenja novog Zakona o oduzimanju imovine proistekle iz krivičnog dela sa posebnim osvrtom na imovinsku korist stečenu trgovinom ljudima |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, u saradnji sa Pravosudnim centrom za obuku i stručno usavršavanje, međunarodnim i nevladinim organizacijama |
2009-2011. godine |
Sredstva iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Broj održanih edukacija |
2.2.3. Nastaviti sa obukom i stručnim usavršavanjem u skladu sa Zakonom o maloletnim učiniocima krivičnih dela i krivičnopravnoj zaštiti maloletnih lica sa posebnim osvrtom na problem trgovine decom |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, u saradnji sa Pravosudnim centrom za obuku i stručno usavršavanje, međunarodnim i nevladinim organizacijama |
2009-2011. godine |
Sredstva iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Broj održanih edukacija |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 2.3. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
2.3.1. Identifikovanje mogućih pružalaca usluga žrtvama trgovine ljudima na teritoriji Republike Srbije |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima |
Do kraja 2009. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj identifikovanih pružalaca usluga |
Poboljšanje pravnog okvira rada u skladu sa preuzetim međunarodnim obavezama putem:
3.1. Analize zakonodavstva i sudske prakse u vezi sa svim oblicima trgovine ljudima;
3.2. Izrade preporuka i izmena odgovarajućih zakonskih propisa na osnovu rezultata ovih analiza.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 3.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
3.1.1. Analiza zakonodavstva i sudske prakse u vezi sa svim oblicima trgovine ljudima, efikasnijom zaštitom žrtava i izrada preporuka za izmenu odgovarajućih zakonskih i podzakonskih propisa |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, Grupa za pravosuđe i policiju, Koordinator za borbu protiv trgovine i ljudima |
Na sastancima Grupe za pravosuđe i policiju tokom 2009. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Rezultati analize i izrađene preporuke |
3.1.2. Uspostavljanje kontinuirane saradnje sa stručnim grupama i povezivanje sa stručnjacima za izradu i implementaciju strategija Vlade radi uključivanja pitanja trgovine ljudima/decom u druge strateške dokumente |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Rukovodioci grupa Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Uspostavljena saradnja, sačinjene preporuke, zajedničke aktivnosti |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 3.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
3.2.1. Pokretanje inicijative za izmenu materijalnog i procesnog zakonodavstva |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, Grupa za pravosuđe i policiju, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Pokrenuta inicijativa |
3.2.2. Usklađivanje relevantnog nacionalnog zakonodavstva sa preuzetim međunarodnim obavezama donošenjem novih zakona, izmenama i dopunama postojeće zakonske regulative i zalaganjem za njeno dosledno sprovođenje |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Grupa za pravosuđe i policiju, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za prevenciju i edukaciju, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Usklađeno domaće zakonodavstvo sa obavezama preuzetim potpisivanjem međunarodnih sporazuma |
3.2.3. Dostavljanje preporuka za izmenu odgovarajućih zakonskih propisa nadležnim ministarstvima za izmenu zakonodavstva |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, Grupa za pravosuđe i policiju, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
Kontinuirano tokom 2009. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Izrađene preporuke su dostavljene |
3.2.4. Donošenje i usklađivanje postojećih podzakonskih akata i procedura u cilju stvaranja jedinstvenog sistema zaštite od trgovine ljudima |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Grupa za pravosuđe i policiju, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
Kontinuirano tokom 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Harmonizovano domaće zakonodavstvo sa obavezama preuzetim potpisivanjem međunarodnih sporazuma i jedinstven pravni okvir za zaštitu žrtava trgovine ljudima |
3.2.5. Sprovođenje preporuka Komiteta UN za prava deteta, Komiteta za eliminisanje svih oblika diskriminacije žena, Komiteta protiv torture i Komiteta za ljudska prava u segmentu koji dotiče problem trgovine ljudima/decom |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, u saradnji sa Savetom za prava deteta |
Kontinuirano tokom 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Sprovedene preporuke |
Unapređenja statističkog praćenja pojave u cilju poboljšanja nacionalnog odgovora na trgovinu ljudima na strateškom i operativnom nivou putem:
4.1. Sistematskog prikupljanja podataka o podložnosti trgovini ljudima, posebno žena i dece;
4.2. Sistematskog prikupljanja podataka o novim trendovima trgovine ljudima;
4.3. Sistematskog prikupljanja podataka o profilu žrtava.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 4.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
4.1.1. Radni sastanak za izradu i standardizovanje indikatora u oblasti trgovine ljudima |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Grupa za pravosuđe i policiju, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima, u saradnji sa Republičkim zavodom za statistiku i međunarodnim istraživačkim institutima |
2009. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Izrađeni indikatori |
4.1.2. Radni sastanci za uspostavljanje efikasnog mehanizma za prikupljanje i analizu podataka o trgovini ljudima |
Ministarstvo pravde, Republičko javno tužilaštvo, Vrhovni sud Srbije, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Grupa za pravosuđe i policiju, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima, u saradnji sa Republičkim zavodom za statistiku i međunarodnim istraživačkim institutima |
2009. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih sastanaka |
4.1.3. Istraživanje statistike pravosuđa i povezanosti socijalnih, ekonomskih i kulturnih uticaja na pojavu, trendove i posledice trgovine ljudima u Republici Srbiji sa posebnim osvrtom na status žena, dece i drugih posebno ugroženih kategorija |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Grupa za pravosuđe i policiju, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima, u saradnji sa Republičkim zavodom za statistiku |
2010. godina |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Sprovedeno istraživanje |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 4.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
4.2.1. Kontinuirano praćenje i analiziranje statističkih podataka iz svih relevantnih izvora informacija |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Rukovodioci radnih grupa |
Kontinuirano 2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije, deo sredstava obezbeđen iz međunarodnih donacija |
Rezultati praćenja |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 4.3. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
4.3.1. Kontinuirano prikupljanje podataka o profilu identifikovanih žrtava trgovine ljudima i dostavljanje Koordinatoru za borbu protiv trgovine ljudima radi objavljivanja i javnog publikovanja |
Ministarstvo rada i socijalne politike i Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima |
Kontinuirano 2009-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Prikupljeni podaci |
Povećati nivo svesti o problemu trgovine ljudima kao oblika modernog ropstva putem:
5.1. Povećanja nivoa svesti najšire javnosti;
5.2. Povećanja nivoa svesti rizičnih grupa, a na osnovu rezultata istraživanja i njihove redovne evaluacije;
5.3. Povećanja nivoa svesti klijenata i potencijalnih eksploatatora žrtava trgovine ljudima;
5.4. Povećanja nivoa svesti državnih i nevladinih predstavnika koji rade sa grupama pod rizikom.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 5.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
5.1.1. Proglašavanje oktobra - Mesecom borbe protiv trgovine ljudima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Doneta odluka Saveta za borbu protiv trgovine ljudima o proglašenju oktobra Mesecom borbe protiv trgovine ljudima |
5.1.2. Formiranje stručne podgrupe Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima za saradnju sa medijima (reagovanje na medijske izveštaje i izveštavanje o aktivnostima Saveta za borbu protiv trgovine ljudima i Republičkog tima) |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, u saradnji sa medijskim kućama sa nacionalnom frekvencijom |
Na prvom sastanku Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima - 2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Formirana stručna podgrupa, redovno funkcionisanje |
5.1.3. Angažovanje javnih ličnosti u aktivnostima povećanja nivoa svesti najšire javnosti o problemu trgovine ljudima/decom |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, stručna podgrupa za saradnju sa medijima |
2009-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj angažovanih javnih ličnosti |
5.1.4. Sprovođenje informativne višejezične kampanje na temu "Trgovine ljudima/decom" putem elektronskih i štampanih medija |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, stručna podgrupa za saradnju sa medijima |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Sprovedena kampanja, broj emitovanih TV spotova, radio džinglova, veb linkova, itd. |
5.1.5. Izrada višejezičnog propagandnog materijala (lifleti, flajeri, posteri) i štampanje edukativnih i stručnih publikacija na temu borbe protiv trgovine ljudima/decom namenjenih profesionalcima, roditeljima, deci i opštoj javnosti |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom, u saradnji sa Savetom za prava deteta |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Tiraž odštampanih informativnih materijala (više vrsta) |
5.1.6. Kontinuirano organizovanje radionica na temu "Trgovina decom" |
Ministarstvo prosvete, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za prevenciju i edukaciju |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj organizovanih radionica |
5.1.7. Organizovanje kulturnih, sportskih i zabavnih manifestacija u cilju podizanja svesti opšte javnosti o problemu trgovine ljudima |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo omladine i sporta, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za prevenciju i edukaciju, stručna podgrupa za saradnju sa medijima, u saradnji sa Ministarstvom kulture |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih javnih manifestacija i broj učesnika |
5.1.8. Organizovanje i izvođenje informativnih radio i TV emisija, serija uz učešće eksperata na temu "Trgovina ljudima/decom" |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, stručna podgrupa za saradnju sa medijima, u saradnji sa Ministarstvom kulture |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj prikazanih emisija |
5.1.9. Održavanje redovnih pres-konferencija (kvartalno) Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, stručna podgrupa za saradnju sa medijima |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih pres-konferencija |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 5.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
5.2.1. Mapiranje rizičnih/ranjivih grupa, rizičnih područja i realizovanih istraživanja iz oblasti trgovine ljudima/decom |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo rada i socijalne politike, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za prevenciju i edukaciju |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Izrađena mapa rizičnih/ranjivih grupa, rizičnih područja i realizovanih istraživanja iz oblasti trgovine ljudima/decom |
5.2.2. Razvoj i standardizacija programa prevencije i razvijanje specifičnih programa prevencije po rizičnim/ranjivim grupama u posebno ugroženim područjima |
Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo rada i socijalne politike, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za prevenciju i edukaciju, u saradnji sa Komesarijatom za izbeglice i Savetom za prava deteta |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Razvijen i standardizovan program prevencije za posebno ugrožena područja |
5.2.3. Uvođenje sadržaja o trgovini ljudima/decom u nastavne planove i programe škola i studijske programe visokoškolskih ustanova |
Ministarstvo prosvete, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za prevenciju i edukaciju, u saradnji sa visokoškolskim ustanovama |
2011. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Uveden sadržaj kroz neku tematsku jedinicu |
5.2.4. Organizovanje vršnjačke edukacije u osnovnim i srednjim školama na temu trgovine ljudima/decom |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za prevenciju i edukaciju |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj održanih vršnjačkih edukacija |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 5.3. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
5.3.1. Pokretanje inicijative za sprovođenje istraživanja/analize o informisanosti konzumenata o trgovini ljudima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima |
2010. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Sprovedeno istraživanje |
5.3.2. Postavljanje i distribucija bilborda i drugog štampanog materijala na frekventnim javnim mestima sa upozorenjem na zakonske sankcije |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj postavljenih bilborda |
5.3.3. Raspisane javne nabavke za projekte kojima bi se predvidele mere koje obeshrabruju tražnju za svim oblicima eksploatacije ljudima/decom i formiranje komisije koja će odlučivati o javnoj nabavci |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju |
2010. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Raspisane javne nabavke |
5.3.4. Ostvarivanje saradnje sa Unijom poslodavaca, turističkim savezom i drugim relevantnim institucijama koje mogu doći u kontakt sa potencijalnim eksploatatorima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo rada i socijalne politike, u saradnji sa Ministarstvom ekonomije i regionalnog razvoja |
2009-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj sastanaka |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 5.4. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
5.4.1. Mapiranje realizovanih programa obuke sa predstavnicima različitih zainteresovanih grupa |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo zdravlja, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Izrađena mapa i dostavljena Koordinatoru za borbu protiv trgovine ljudima |
5.4.2. Akreditacija (po potrebi) ili preporučeni paketi obuke za eksperte koji se bave trgovinom ljudima/decom (multidisciplinarni i međusektorski pristup) |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo zdravlja, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom |
2010. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Izrađen i akreditovan (po potrebi) ili preporučen program obuke |
5.4.3. Edukacija budućih edukatora na osnovu akreditovanog (po potrebi) ili preporučenog programa obuke na temu "Trgovina ljudima/decom" - "TOT" na temu "Veštine obučavanja" |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo zdravlja, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Održane edukacije |
5.4.4. Edukacija profesionalaca koji rade sa ranjivim grupama sa posebnim osvrtom na stručne saradnike |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom, u saradnji sa Komesarijatom za izbeglice |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije, moguća donatorska sredstva |
Broj održanih edukacija |
5.4.5. Edukacija profesionalaca koji rade sa decom iz različitih ranjivih grupa kroz seminare, radionice, okrugle stolove, konferencije i slično |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom, u saradnji sa Komesarijatom za izbeglice i edukatorima |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije, moguća donatorska sredstva |
Broj održanih edukacija |
Smanjiti faktore rizika i podložnosti problemu putem:
6.1. Poboljšanja znanja grupa pod rizikom o merama opreza koje mogu preduzeti u cilju smanjenja rizika od trgovine ljudima;
6.2. Poboljšanja socijalnih i ekonomskih uslova grupa pod rizikom, posebno sprovođenjem Strategije za smanjenje siromaštva;
6.3. Razvijanja ekonomskih i socijalnih programa za osnaženje žena i dece pod rizikom.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 6.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
6.1.1. Izrada informativnih materijala o merama opreza za različite grupe pod rizikom |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom, u saradnji sa Komesarijatom za izbeglice, Nacionalnom službom za zapošljavanje, edukatorima i relevantnim međunarodnim organizacijama |
2010. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Izrađeni materijali |
6.1.2. Kontinuirana edukacija o merama opreza sa ranjivim grupama |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstva zdravlja, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom, u saradnji sa Komesarijatom za izbeglice, Nacionalnom službom za zapošljavanje, edukatorima i relevantnim međunarodnim organizacijama |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj edukacija |
6.1.3. Osnaživanje postojećih SOS telefona |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, u saradnji sa Ministarstvom za telekomunikacije i informaciono društvo i relevantnim nevladinim organizacijama |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije ili iz međunarodnih donacija |
Broj podržanih SOS linija |
6.1.4. Kontinuirani monitoring Interneta za prevenciju trgovine ljudima/decom |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom, u saradnji sa Ministarstvom za telekomunikacije i informaciono društvo |
2011. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije ili iz međunarodnih donacija |
Izveštaji o monitoringu |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 6.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
6.2.1. Mapiranje nacionalnih strategija i regionalnih instrumenata u vezi sa trgovinom ljudima/decom |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj mapiranih dokumenata |
6.2.2. Povezivanje i saradnja sa timovima za implementaciju postojećih strategija |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj sastanaka |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 6.3. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
6.3.1. Mapiranje postojećih i iniciranje novih ekonomskih i socijalnih programa, naročito za osnaženje žena i dece iz ranjivih grupa |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo rada i socijalne politike, u saradnji sa Ministarstvom ekonomije i regionalnog razvoja i Nacionalnom službom za zapošljavanje |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj mapiranih dokumenata |
6.3.2. Saradnja sa državnim institucijama, međunarodnim, nevladinim i drugim organizacijama koje sprovode postojeće programe, naročito za osnaživanje žena i dece |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima i Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj sastanaka |
POMOĆ, ZAŠTITA I REINTEGRACIJA ŽRTAVA
Poboljšati identifikaciju žrtava svih oblika trgovine ljudima putem:
7.1. Poboljšanja sposobnosti vladinih i nevladinih predstavnika da identifikuju žrtve različitih oblika trgovine ljudima;
7.2. Adekvatne identifikacije žrtava i olakšanja samoidentifikacije osoba kojima se trguje.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 7.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
7.1.1. Definisati i usaglasiti kriterijume za identifikaciju žrtava trgovine ljudima sa posebnim osvrtom na kriterijume za identifikovanje dece žrtava trgovine ljudima |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Usaglašena lista indikatora |
7.1.2. Ispitati potrebe za znanjem i veštinama svih relevantnih učesnika procesa zaštite žrtava trgovine ljudima |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu |
2010. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Sačinjen izveštaj o ispitivanju potreba |
7.1.3. Na osnovu ispitivanja potreba izraditi specifične programe obuke za rad sa žrtvama trgovine ljudima |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo pravde, Ministarstvo spoljnih poslova, Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Izrađeni specifični programi obuke |
7.1.4. Organizovati edukacije za predstavnike jedinica lokalnih samouprava, nevladinih i drugih organizacija na temu identifikacije i zaštite žrtava trgovine ljudima |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo rada i socijalne politike, Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za prevenciju i edukaciju, Grupa za borbu protiv trgovine decom, u saradnji sa Ministarstvom za državnu upravu i lokalnu samoupravu |
2009-2011. godine |
Delimično obezbeđena sredstva za 2009. godinu |
Broj edukacija |
7.1.5. Jačanje kapaciteta državnih organa i drugih relevantnih institucija i organizacija u cilju identifikacije žrtava trgovine ljudima/decom i učinilaca krivičnih dela povezanih sa trgovinom ljudima/decom, posebno u slučajevima kada se zloupotrebljavaju visoke tehnologije |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo unutrašnjih poslova, u saradnji sa Ministarstvom za telekomunikacije i informaciono društvo |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije, donacija i drugih izvora finansiranja |
Broj edukacija |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 7.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
7.2.1. Izrada informativnih kampanja i materijala koji treba da podstaknu samoidentifikaciju žrtava trgovine ljudima/decom |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za prevenciju i edukaciju |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Distribuirani informativni materijal |
Sprečiti sekundarnu viktimizaciju žrtava/svedoka od strane državnih organa putem:
8.1. Doslednog poštovanja ljudskih prava žrtava i primene međunarodnih standarda zaštite ljudskih prava žrtava trgovine ljudima u borbi protiv trgovine ljudima, kao što su UNICEF Smernice za zaštitu prava dece žrtava trgovine decom u jugoistočnoj Evropi i UNHCHR Principi i smernice o ljudskim pravima i trgovini ljudima;
8.2. Unaprediti propise u svrhu efikasnije zaštite žrtve i omogućiti otkrivanje, procesuiranje i sankcionisanje izvršilaca krivičnog dela trgovine ljudima:
8.3. Omogućiti efikasno obeštećenje za žrtve trgovine ljudima.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 8.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
8.1.1. Kreiranje posebnih usluga i programa za pomoć i zaštitu dece žrtava trgovine ljudima u skladu sa Konvencijom Ujedinjenih nacija o pravima deteta i preporukama Komiteta za prava deteta |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za borbu protiv trgovine decom |
2010. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Kreirani programi za decu |
8.1.2. Obezbeđivanje sredstava za nesmetano funkcionisanje programa za pomoć i zaštitu žrtava trgovine ljudima/decom |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima |
2011. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Sredstva Fonda (ukoliko bude formiran Fond za pomoć žrtvama trgovine ljudima) |
8.1.3. Dosledna primena procedura definisanih Opštim i posebnim protokolima za zaštitu dece od zlostavljanja i zanemarivanja, sa posebnim osvrtom na zaštitu dece od trgovine ljudima |
Ministarstvo prosvete, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, u saradnji sa Savetom za prava deteta |
2009-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Broj prepoznatih i prijavljenih žrtava nadležnim organima |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 8.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
8.2.1. Formiranje stručnog tima za izradu Nacrta akta o zaštiti žrtava trgovine ljudima |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine, Grupa za pomoć i zaštitu |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Formiran stručni tim |
8.2.2. Izrada Nacrta akta o zaštiti žrtava trgovine ljudima |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine, Grupa za pomoć i zaštitu |
2009. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Izrađen i distribuiran Nacrt akta |
8.2.3. Izrada instrukcije u vezi zaštite žrtava trgovine ljudima |
Ministarstvo rada i socijalne politike |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Izrađena instrukcija |
8.2.4. Formiranje stručnog tima za izradu Nacrta protokola o saradnji u identifikaciji i postupanju u slučajevima trgovine ljudima |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo pravde, Ministarstvo prosvete, Grupa za pomoć i zaštitu |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Formiran stručni tim |
8.2.5. Izrada Nacrta protokola o saradnji u identifikaciji i postupanju u slučajevima trgovine ljudima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, stručni tim za izradu Nacrta protokola o saradnji u identifikaciji i postupanju u slučajevima trgovine ljudima |
Do polovine 2010. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Izrađen Nacrt protokola |
8.2.6. Usvajanje Nacrta protokola i potpisivanje akta o saradnji vladinih, nevladinih, međunarodnih i drugih organizacija |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo prosvete, u saradnji sa nevladinim, međunarodnim i drugim organizacijama |
Kraj 2010. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Usvojen Nacrt protokola |
8.2.7. Jačanje kapaciteta i uključivanja u mehanizam zaštite žrtava trgovine ljudima, uz izmene odgovarajućeg akta |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo rada i socijalne politike, Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za pravosuđe i policiju |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Broj kontakata |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 8.3. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
8.3.1. Izraditi predlog za efikasno obeštećenje za žrtve trgovine ljudima |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju, Grupa za pomoć i zaštitu |
2010. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Izrađen predlog |
Sačiniti dugoročne programe zaštite i reintegracije žrtava trgovine ljudima radi:
9.1. Pružanja psihosocijalne podrške, pomoći i zaštite svim žrtvama trgovine ljudima, nezavisno od njihove volje da sarađuju sa državnim organima u istražnom i dokaznom postupku;
9.2. Omogućavanja nastavka školovanja;
9.3. Profesionalnog usavršavanja;
9.4. Iznalaženja adekvatnog smeštaja za žrtve trgovine ljudima, i
9.5. Iznalaženja mogućnosti za dobijanje mesečne nadoknade u procesu (re)integracije.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 9.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
9.1.1. Izrada standarda za rad sa žrtvama trgovine ljudima sa posebnim standardima za rad sa decom |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo prosvete, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Savetom za prava deteta |
2010. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Izrađeni standardi |
9.1.2. Usvajanje standarda za rad sa žrtvama trgovine ljudima sa posebnim standardima za rad sa decom od strane svih relevantnih učesnika u procesu zaštite |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo prosvete, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Savetom za prava deteta |
2011. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Usvojeni standardi |
9.1.3. Izrada mehanizama za primenu standarda za rad sa žrtvama trgovine ljudima sa posebnim standardima za rad sa decom |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo prosvete, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za borbu protiv trgovine decom, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Savetom za prava deteta |
2011. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Izrađeni mehanizmi za primenu standarda |
9.1.4. Kreiranje posebnih programa zaštite i reintegracije za žrtve sa psihički izmenjenim ponašanjem i teškoćama u mentalnom razvoju |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Ministarstvo zdravlja, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, u saradnji sa Savetom za prava deteta |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Kreirani specijalizovani programi |
9.1.5. Obezbeđivanje sredstava za nesmetano pružanje psihosocijalne, pravne i drugih vidova pomoći |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo rada i socijalne politike, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, u saradnji sa pružaocima usluga |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Pribavljena sredstva |
9.1.6. Obezbeđivanje sredstava za nesmetano funkcionisanje SOS telefona/službi |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo rada i socijalne politike, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, u saradnji sa pružaocima usluga |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije, donacija i drugih izvora finansiranja |
Pribavljena sredstva |
9.1.7. Mapiranje kapaciteta za pružanje adekvatne podrške za decu žrtve (i potencijalne žrtve) trgovine ljudima |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za borbu protiv trgovine decom, u saradnji sa Savetom za prava deteta |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Napravljen dokument o kapacitetima |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 9.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
9.2.1. Kreirati mehanizam afirmativne akcije za uključivanje žrtava trgovine ljudima (naročito dece) u sistem obrazovanja |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo prosvete, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za borbu protiv trgovine decom, u saradnji sa Savetom za prava deteta |
2010-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Kreirane mere afirmativne akcije |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 9.3. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
9.3.1. Formalizacija saradnje Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima i Nacionalne službe za zapošljavanje radi uključivanja žrtava trgovine ljudima na tržište rada, u cilju profesionalnog usavršavanja |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za prevenciju i edukaciju, u saradnji sa Ministarstvom ekonomije i regionalnog razvoja i Nacionalnom službom za zapošljavanje |
2010-2011. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Izrađen i potpisan Akt o saradnji |
9.3.2. Kreiranje mehanizama za sprovođenje afirmativne akcije za žrtve trgovine ljudima za uključivanje na tržište rada, u cilju profesionalnog usavršavanja |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za prevenciju i edukaciju, u saradnji sa Nacionalnom službom za zapošljavanje |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Kreiranje mere afirmativne akcije |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 9.4. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
9.4.1. Mapirati broj prihvatilišta i skloništa koji ispunjavaju standarde za smeštaj žrtava trgovine ljudima |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Grupa za pomoć i zaštitu, Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima |
2009. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Baza podataka o prihvatilištima i skloništima |
9.4.2. Izrada standarda za prihvatilišta za smeštaj žrtava trgovine ljudima |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Grupa za pomoć i zaštitu, u saradnji sa Republičkim zavodom za socijalnu zaštitu, stručnom grupom za standardizaciju usluge i prihvatilištima |
2009. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Izrađeni standardi |
9.4.3. Obezbeđivanje finansijskih sredstava za nesmetano formiranje prihvatilišta, skloništa i drugih oblika smeštaja žrtava trgovine ljudima iz Fonda za pomoć žrtvama trgovine ljudima (ukoliko bude formiran) |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo finansija, Ministarstvo rada i socijalne politike, u saradnji sa Ministarstvom za državnu upravu i lokalnu samoupravu |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije, donacija i drugih izvora |
Obezbeđena sredstva (ukoliko Fond za pomoć žrtvama trgovine ljudima bude formiran) |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 9.5. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
9.5.1. Sačiniti predlog za radnu grupu koja radi na pripremi predloga Zakona o socijalnoj zaštiti, o iznalaženju mogućnosti za materijalnu pomoć žrtvama trgovine ljudima/decom |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu, Grupa za pravosuđe i policiju |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Izrađen predlog |
9.5.2. Pružanje pomoći žrtvama trgovine ljudima iz sredstava koja su prikupljena Doplatnom poštanskom markom |
Ministarstvo rada i socijalne politike, Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu |
2009. godina |
Postoje prikupljena sredstva |
Iznos distribuiranog novca |
Ostvariti kontinuiranu međunarodnu i regionalnu saradnju sa drugim službama, institucijama, organizacijama koje rade na ovom problemu u cilju efikasnijeg gonjenja učinilaca krivičnog dela trgovine ljudima i drugih krivičnih dela sa elementima eksploatacije ljudi putem:
10.1. Potpisivanja i sprovođenja odgovarajućih pravnih instrumenata za zajedničko priznavanje dokaza i zajedničke istrage uz saradnju tužilaštava, policije i sudstva iz drugih zemalja, uključujući saradnju sa Interpolom, Europolom, SECI centrom, SEEPAG-om i drugim organizacijama;
10.2. Poboljšanja sistema razmene podataka sa drugim zemljama;
10.3. Ubrzanja postupka pravne pomoći, posebno izručenja učinilaca kada se radi o krivičnom gonjenju za trgovinu ljudima;
10.4. Sprovođenja sveobuhvatne finansijske istrage u cilju pronalaženja i oduzimanja imovinske koristi stečene izvršenjem krivičnog dela trgovine ljudima i srodnih krivičnih dela sa elementima eksploatacije ljudi.
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 10.1. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
10.1.1. Formiranje stručnog tima za izradu međunarodnih ugovora o sprovođenju zajedničkih istraga, posebno u slučajevima trgovine ljudima/decom |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo spoljnih poslova, Ministarstvo rada i socijalne politike, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Komisijom za usklađivanje delovanja i dalje poboljšanje saradnje u oblasti pravosuđa i unutrašnjih poslova u pitanjima od opšteg interesa, a naročito borbi protiv korupcije, organizovanog kriminala, terorizma, droge, trgovine ljudima, zaplene imovine, pranja novca i drugim povezanim pitanjima |
Kraj 2009. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Formiran stručni tim |
10.1.2. Izrada konkretnih međunarodnih sporazuma o saradnji na slučajevima trgovine ljudima/decom sa zemljama u regionu i najzastupljenijim zemljama porekla i destinacije žrtava trgovine ljudima/decom (pozivajući se BSEC sporazum - Black sea economic cooperation, SELEC sporazum - South East Europe Law enforcement center i druge) |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo spoljnih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Komisijom za usklađivanje delovanja i dalje poboljšanje saradnje u oblasti pravosuđa i unutrašnjih poslova u pitanjima od opšteg interesa, a naročito borbi protiv korupcije, organizovanog kriminala, terorizma, droge, trgovine ljudima, zaplene imovine, pranja novca i drugim povezanim pitanjima |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Nacrti sporazuma izrađeni |
10.1.3. Potpisivanje sporazuma o saradnji u borbi protiv trgovine ljudima/decom i javna promocija |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo spoljnih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Komisijom za usklađivanje delovanja i dalje poboljšanje saradnje u oblasti pravosuđa i unutrašnjih poslova u pitanjima od opšteg interesa, a naročito borbi protiv korupcije, organizovanog kriminala, terorizma, droge, trgovine ljudima, zaplene imovine, pranja novca i drugim povezanim pitanjima |
Kraj 2011. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Potpisani sporazumi (izveštaji sa pres konferencije) |
10.1.4. Davanje inicijative za kreiranje sporazuma o operativnoj saradnji sa Europolom i sa ICAT (Inter Agency cooperation group) |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo spoljnih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Komisijom za usklađivanje delovanja i dalje poboljšanje saradnje u oblasti pravosuđa i unutrašnjih poslova u pitanjima od opšteg interesa, a naročito borbi protiv korupcije, organizovanog kriminala, terorizma, droge, trgovine ljudima, zaplene imovine, pranja novca i drugim povezanim pitanjima |
2009-2010. godine |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Formulisani Predlozi za operativni sporazum s Europolom |
10.1.5. Organizovanje regionalnih konferencija na temu borbe protiv trgovine ljudima/decom i konkretne saradnje po specifičnim pitanjima (prevencija, zajednički istražni timovi, razmena informacija, programi zaštite i reintegracije žrtava trgovine ljudima/decom, najgori oblici dečijeg rada, prikupljanje podataka i drugo) |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo spoljnih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Komisijom za usklađivanje delovanja i dalje poboljšanje saradnje u oblasti pravosuđa i unutrašnjih poslova u pitanjima od opšteg interesa, a naročito borbi protiv korupcije, organizovanog kriminala, terorizma, droge, trgovine ljudima, zaplene imovine, pranja novca i drugim povezanim pitanjima, međunarodnim i nevladinim organizacijama |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Konferencije održane (agenda i izveštaj i zaključci) |
10.1.6. Redovni sastanci u skladu sa dinamikom radnih grupa sa policijskim oficirima za vezu prisutnima u Republici Srbiji |
Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Sastanci održani (izveštaji sa sastanaka, spisak učesnika) |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 10.2. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
10.2.1. Umrežavanje i saradnja tužilaca Zapadnog Balkana, sa Eurojust, SEEPAG, SELEC i drugim stručnim organizacijama |
Republičko javno tužilaštvo, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Mreža tužilaca formirana |
10.2.2. Umrežavanje Nacionalnih koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima iz regiona i održavanje redovnih sastanaka |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Mreža formirana |
10.2.3. Umrežavanje Službe za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima sa drugim srodnim službama u regionu i zemljama porekla i destinacije žrtava trgovine ljudima/decom |
Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Ministarstvo rada i socijalne politike, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Mreža formirana |
10.2.4. Učestvovanje predstavnika Saveta za borbu protiv trgovine ljudima i Koordinatora za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavnog tela Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima, Rukovodilaca grupa i članova Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima na svim relevantnim skupovima koji tretiraju problem trgovine ljudima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Učešće obezbeđeno |
10.2.5. Prikupljanje podataka o državljanima Republike Srbije identifikovanim kao (potencijalne) žrtve trgovine ljudima u inostranstvu |
Ministarstvo spoljnih poslova, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo rada i socijalne politike, Služba za koordinaciju zaštite žrtava trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pomoć i zaštitu |
Kraj 2009. godine |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Podaci prikupljeni |
10.2.6. Redovna saradnja sa Interpolom, Europolom, FRONTEX-om, učešće u Sistemu ranog upozoravanja - AENEAS projektu, saradnja sa SECI Centrom, MAPPI Regionalnim centrom, BSEC, RCC i drugim organizacijama i inicijativama od značaja za borbu protiv trgovine ljudima/decom |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo spoljnih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju |
2009-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Održani sastanci |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 10.3. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
10.3.1. Predlaganje mera za realizaciju međunarodne pravne pomoći u slučajevima trgovine ljudima/decom u skraćenom postupku |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo spoljnih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Komisijom za usklađivanje delovanja i dalje poboljšanje saradnje u oblasti pravosuđa i unutrašnjih poslova u pitanjima od opšteg interesa, a naročito borbi protiv korupcije, organizovanog kriminala, terorizma, droge, trgovine ljudima, zaplene imovine, pranja novca i drugim povezanim pitanjima |
2009. godina |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Mere izrađene - Preporuke i mišljenja formulisana |
Aktivnosti za realizaciju specifičnog cilja: 10.4. |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstava |
Pokazatelji realizacije |
10.4.1. Kontakti i saradnja sa sličnim jedinicama u svetu radi razmene dobre prakse u vezi oduzimanja imovinske koristi od trgovaca ljudima i učinilaca drugih krivičnih dela povezanih sa eksploatacijom ljudi |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo finansija, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Grupa za pravosuđe i policiju, u saradnji sa Agencijom za borbu protiv korupcije |
2010-2011. godine |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije, donacija i Direkcije za oduzimanje imovinske koristi od trgovaca ljudima |
Kontakti ostvareni |
PRAĆENJE PRIMENE MEHANIZAMA ZA BORBU PROTIV TRGOVINE LJUDIMA I EVALUACIJA REZULTATA
11. U cilju uspostavljanja uspešnog Nacionalnog mehanizma za borbu protiv trgovine ljudima, neophodno je vršiti redovnu analizu delovanja državnih institucija, nevladinih i međunarodnih organizacija. U tom smislu Republički tim će, periodično, sačinjavati izveštaj o rezultatima sprovedenih mera i aktivnosti predviđenih Strategijom i Nacionalnim planom akcije i izveštaj dostavljati Savetu za borbu protiv trgovine ljudima.
Da bi se omogućio bolji uvid u proces realizacije strateških ciljeva, svi članovi Republičkog tima će podnositi godišnji izveštaj Koordinatoru za borbu protiv trgovine ljudima, koji se nalazi na čelu Republičkog tima.
Na osnovu izveštaja Republičkog tima Savet za borbu protiv trgovine ljudima će vršiti analizu rezultata i dostavljati nadležnim organima preporuke za reviziju strateških ciljeva i predlagati neophodne mere.
Aktivnost za realizaciju |
Nosilac aktivnosti |
Rok za sprovođenje |
Potrebna sredstva |
Pokazatelji realizacije |
11.1. Definisanje mehanizama za praćenje, internu i eksternu ocenu rada državnih institucija, nevladinih, međunarodnih organizacija i drugih subjekata u borbi protiv trgovine ljudima i zaštiti žrtava |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Struktura i broj prisutnih |
11.2. Revizija Nacionalnog plana akcije za borbu protiv trgovine ljudima za period od 2009. do 2011. godine |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Republički tim za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2009. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Struktura i broj prisutnih |
11.3. Periodična procena primene Strategije borbe protiv trgovine ljudima u Republici Srbiji |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima |
2010. godina |
Sredstva obezbediti u budžetu Republike Srbije |
Upotrebljivost (broj preporuka, relevantnost, obuhvatnost) |
11.4. Završna interna i eksterna evaluacija implementacije Strategije borbe protiv trgovine ljudima u Republici Srbiji, radi izrade nove strategije |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Savet za borbu protiv trgovine ljudima, Koordinator za borbu protiv trgovine ljudima, Savetodavno telo Republičkog tima za borbu protiv trgovine ljudima, u saradnji sa stručnjacima za analiziranje rezultata rada |
2011. godina |
Sredstva obezbediti iz budžeta Republike Srbije i donacija |
Upotrebljivost (broj preporuka, relevantnost, obuhvatnost) |