ODLUKAO OSNIVANJU FONDA ZA PROTIVPOŽARNU ZAŠTITU GRADA SUBOTICE("Sl. list grada Subotice", br. 6/2009) |
Ovom Odlukom osniva se Fond za protivpožarnu zaštitu Grada Subotice (u daljem tekstu: Fond).
Svrha osnivanja Fonda je, da se, u skladu sa Zakonom, obezbede sredstva koja služe za unapređenje zaštite od požara i to za:
1. rad jedinica dobrovoljnih vatrogasnih društava i
2. finansiranje programskih aktivnosti dobrovoljnih vatrogasnih društava i vatrogasnog saveza Grada za koje se oceni da su od značaja za unapređenje stanja zaštite od požara na teritoriji Grada.
Fond se osniva na neodređeno vreme.
Sredstva Fonda koriste se za:
1) nabavku opreme i sredstava za gašenje požara,
2) izgradnju objekata za smeštaj vatrogasnih jedinica i opreme,
3) školovanje i stručno usavršavanje kadrova vatrogasnih jedinica,
4) razvijanje preventivno-vaspitnih aktivnosti i
5) finansiranje drugih aktivnosti koje služe za unapređenje zaštite od požara na teritoriji Grada.
Fondom upravlja Savet za upravljanje Fondom za protivpožarnu zaštitu (u daljem tekstu: Savet).
Savet ima predsednika, zamenika predsednika i 5 članova, koje imenuje Gradonačelnik na mandatni period od četiri godine.
Četiri člana Saveta imenuju se na predlog zainteresovanih organizacija i organa.
Pod zainteresovanim organizacijama i organima, u smislu ove Odluke, podrazumevaju se:
- Vatrogasni savez Grada,
- vatrogasne jedinice pri Ministarstvu unutrašnjih poslova,
- Ministarstvo unutrašnjih poslova - služba nadležna za inspekcijski nadzor u oblasti zaštite od požara i
- Zajednica osiguravajućih organizacija.
U vršenju poslova upravljanja Fondom Savet vrši sledeće poslove:
1) predlaže godišnji program Fonda Gradonačelniku radi usvajanja,
2) predlaže Gradonačelniku donošenje odluke o upotrebi sredstava Fonda,
3) podnosi Gradonačelniku godišnji izveštaj o realizaciji programa Fonda.
U cilju realizacije programa Fonda stručne i administrativne poslove za potrebe Fonda obavlja služba Gradske uprave nadležna za lokalni ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu i turizam (u daljem tekstu: Služba).
Služba vrši sledeće poslove:
1. priprema predlog godišnjeg programa Fonda,
2. prati realizaciju godišnjeg programa Fonda,
3. priprema predlog odluke o upotrebi sredstava Fonda,
4. sprovodi odluku o upotrebi sredstava Fonda,
5. izrađuje godišnji izveštaj o radu Fonda i
6. vrši i druge poslove koji su vezani za upravljanje Fondom.
Služba je odgovorna za upravljanje Fondom.
Gradonačelnik:
1) usvaja godišnji program Fonda, na predlog Saveta,
2) donosi odluku o upotrebi sredstava Fonda, na predlog Saveta i
3) razmatra godišnji izveštaj o realizaciji programa Fonda.
Godišnjim programom Fonda utvrđuju se:
- bliži ciljevi i konkretna namena sredstava,
- prioriteti i
- dinamika utroška sredstava.
Fond se finansira iz:
1) aproprijacija obezbeđenih u okviru budžeta za tekuću godinu
2) namenskih primanja budžeta koji su definisani kao namenska primanja Fonda:
a) 6 % od premije osiguranja od požara uplaćena na teritoriji Grada od strane zajednica osiguranja imovine i lica,
b) iznos od naplaćenih novčanih kazni za prekršaje propisa iz oblasti zaštite od požara,
3) donacija pravnih i fizičkih lica,
4) dodatnih sredstava iz budžeta Grada.
Obaveze Fonda izmiruju se iz sredstava Fonda.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Vatrogasnog fonda Opštine Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 13/78).
Lice ovlašćeno za zastupanje Vatrogasnog fonda Opštine Subotica dužno je da po stupanju na snagu ove Odluke u propisanom roku preduzme mere radi evidentiranja kod nadležnih organa prestanak Vatrogasnog fonda Opštine Subotica.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".