ODLUKA

O OSNIVANJU FONDA ZA PROTIVPOŽARNU ZAŠTITU GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 6/2009)

Član 1

Ovom Odlukom osniva se Fond za protivpožarnu zaštitu Grada Subotice (u daljem tekstu: Fond).

Član 2

Svrha osnivanja Fonda je, da se, u skladu sa Zakonom, obezbede sredstva koja služe za unapređenje zaštite od požara i to za:

1. rad jedinica dobrovoljnih vatrogasnih društava i

2. finansiranje programskih aktivnosti dobrovoljnih vatrogasnih društava i vatrogasnog saveza Grada za koje se oceni da su od značaja za unapređenje stanja zaštite od požara na teritoriji Grada.

Član 3

Fond se osniva na neodređeno vreme.

Član 4

Sredstva Fonda koriste se za:

1) nabavku opreme i sredstava za gašenje požara,

2) izgradnju objekata za smeštaj vatrogasnih jedinica i opreme,

3) školovanje i stručno usavršavanje kadrova vatrogasnih jedinica,

4) razvijanje preventivno-vaspitnih aktivnosti i

5) finansiranje drugih aktivnosti koje služe za unapređenje zaštite od požara na teritoriji Grada.

Član 5

Fondom upravlja Savet za upravljanje Fondom za protivpožarnu zaštitu (u daljem tekstu: Savet).

Savet ima predsednika, zamenika predsednika i 5 članova, koje imenuje Gradonačelnik na mandatni period od četiri godine.

Četiri člana Saveta imenuju se na predlog zainteresovanih organizacija i organa.

Pod zainteresovanim organizacijama i organima, u smislu ove Odluke, podrazumevaju se:

- Vatrogasni savez Grada,

- vatrogasne jedinice pri Ministarstvu unutrašnjih poslova,

- Ministarstvo unutrašnjih poslova - služba nadležna za inspekcijski nadzor u oblasti zaštite od požara i

- Zajednica osiguravajućih organizacija.

Član 6

U vršenju poslova upravljanja Fondom Savet vrši sledeće poslove:

1) predlaže godišnji program Fonda Gradonačelniku radi usvajanja,

2) predlaže Gradonačelniku donošenje odluke o upotrebi sredstava Fonda,

3) podnosi Gradonačelniku godišnji izveštaj o realizaciji programa Fonda.

Član 7

U cilju realizacije programa Fonda stručne i administrativne poslove za potrebe Fonda obavlja služba Gradske uprave nadležna za lokalni ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu i turizam (u daljem tekstu: Služba).

Služba vrši sledeće poslove:

1. priprema predlog godišnjeg programa Fonda,

2. prati realizaciju godišnjeg programa Fonda,

3. priprema predlog odluke o upotrebi sredstava Fonda,

4. sprovodi odluku o upotrebi sredstava Fonda,

5. izrađuje godišnji izveštaj o radu Fonda i

6. vrši i druge poslove koji su vezani za upravljanje Fondom.

Služba je odgovorna za upravljanje Fondom.

Član 8

Gradonačelnik:

1) usvaja godišnji program Fonda, na predlog Saveta,

2) donosi odluku o upotrebi sredstava Fonda, na predlog Saveta i

3) razmatra godišnji izveštaj o realizaciji programa Fonda.

Član 9

Godišnjim programom Fonda utvrđuju se:

- bliži ciljevi i konkretna namena sredstava,

- prioriteti i

- dinamika utroška sredstava.

Član 10

Fond se finansira iz:

1) aproprijacija obezbeđenih u okviru budžeta za tekuću godinu

2) namenskih primanja budžeta koji su definisani kao namenska primanja Fonda:

a) 6 % od premije osiguranja od požara uplaćena na teritoriji Grada od strane zajednica osiguranja imovine i lica,

b) iznos od naplaćenih novčanih kazni za prekršaje propisa iz oblasti zaštite od požara,

3) donacija pravnih i fizičkih lica,

4) dodatnih sredstava iz budžeta Grada.

Obaveze Fonda izmiruju se iz sredstava Fonda.

Član 11

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Vatrogasnog fonda Opštine Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 13/78).

Lice ovlašćeno za zastupanje Vatrogasnog fonda Opštine Subotica dužno je da po stupanju na snagu ove Odluke u propisanom roku preduzme mere radi evidentiranja kod nadležnih organa prestanak Vatrogasnog fonda Opštine Subotica.

Član 12

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".