UREDBAO SAVEZNOJ JAVNOJ USTANOVI ZA UREĐIVANJE I ODRŽAVANJE POMORSKIH PLOVNIH PUTEVA("Sl. list SRJ", br. 20/98) |
Osniva se Savezna javna ustanova za uređivanje i održavanje pomorskih plovnih puteva (u daljem tekstu: Ustanova) za obavljanje stručnih i tehničkih poslova u oblasti uređivanja i održavanja plovnih puteva u obalnom moru.
Naziv Ustanove je: Savezna javna ustanova za uređivanje i održavanje pomorskih plovnih puteva.
Skraćeni naziv Ustanove je "Plovput".
Sedište Ustanove je u Baru.
Delatnosti od opšteg interesa koje obavlja Ustanova na plovnim putevima u obalnom moru na kojima važi međunarodni režim plovidbe su: uređivanje i održavanje pomorskih plovnih puteva; održavanje plovnosti; postavljanje objekata bezbednosti plovidbe na tim putevima i obezbeđenje njihovog pravilnog funkcionisanja; vršenje radio-službe za zaštitu ljudskog života i bezbednosti plovidbe na moru; istraživanje i projektovanje radi uređivanja i održavanja tih plovnih puteva.
Ustanova može, u skladu sa svojom delatnošću, pružati usluge za potrebe i organa i organizacija republika članica, preduzeća, ustanova i drugih domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica, ako time ne dovodi u pitanje potpuno i blagovremeno obavljanje delatnosti iz člana 3. ove uredbe.
Prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Ustanove
Za vršenje delatnosti od opšteg interesa iz člana 3. ove uredbe, Ustanova utvrđuje godišnji program vršenja usluga za narednu godinu, u skladu sa rokovima utvrđenim za donošenje saveznog budžeta za tu godinu.
Na program iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Savezna vlada.
Na osnovu programa iz stava 1. ovog člana, Ustanova zaključuje ugovor sa Saveznim ministarstvom za saobraćaj kojim se utvrđuje obim poslova koji će Ustanova izvršiti, rokove za njihovo izvršavanje i visina naknade.
Zaključenim ugovorom naknada za obavljanje poslova može se utvrditi samo do visine obezbeđenih sredstava u saveznom budžetu za tu godinu.
Za poslove koji se obavljaju dugoročno, zaključuje se okvirni ugovor na osnovu programa koji se za takve poslove posebno utvrđuje i na koji saglasnost daje Savezna vlada.
Savezna vlada daje saglasnost na: statut, godišnji program i okvirne programe rada; statusne promene i povezivanje; promenu obavljanja delatnosti od opšteg interesa; investicione odluke, u skladu sa statutom; godišnji izveštaj o poslovanju; godišnji finansijski plan i prestanak Ustanove, kao i u drugim slučajevima predviđenim Zakonom o saveznim javnim ustanovama.
Organi Ustanove i njihov delokrug
Organi Ustanove su: savet, direktor i nadzorni odbor.
Savet Ustanove ima predsednika i pet članova.
Savezna vlada imenuje i razrešava predsednika i tri člana saveta, na predlog Saveznog ministarstva za saobraćaj.
Dva člana saveta biraju se iz reda zaposlenih u Ustanovi, na način utvrđen statutom Ustanove.
U slučaju jednake podele glasova, glas predsednika je odlučujući, ako statutom nije drukčije određeno.
Mandat članova saveta traje pet godina, uz mogućnost ponovnog izbora.
Savet Ustanove:
1) donosi statut;
2) utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku;
3) usvaja godišnji obračun i periodične obračune;
4) donosi godišnji program i okvirne programe rada;
5) usvaja godišnji izveštaj o poslovanju;
6) donosi godišnji finansijski plan;
7) donosi investicione odluke;
8) odlučuje o raspoređivanju viška prihoda nad rashodima i pokriću gubitaka;
9) odlučuje o promeni obavljanja delatnosti, kao i promeni sedišta Ustanove;
10) odlučuje o statusnim promenama i prestanku Ustanove;
11) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i druge opšte akte utvrđene statutom;
12) odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim statutom.
Savet Ustanove, uz saglasnost Savezne vlade, odlučuje o:
1) pribavljanju i otuđenju nepokretnosti;
2) davanju u zakup nepokretnosti koje koristi Ustanova;
3) visini tarife za pružanje usluga korisnicima Ustanove.
Savezna vlada imenuje i razrešava direktora Ustanove, na predlog Saveznog ministarstva za saobraćaj.
Za direktora Ustanove može biti imenovano lice koje ima visoku školsku spremu ili Višu pomorsku školu i iskustvo u obavljanju rukovodećih poslova i zadataka u oblasti pomorskog saobraćaja.
Direktor Ustanove:
1) zastupa Ustanovu;
2) organizuje rad u Ustanovi i rukovodi tim radom;
3) izvršava odluke saveta i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
4) stara se o zakonitosti rada i odgovara za zakonitost rada Ustanove i korišćenje i raspolaganje imovinom Ustanove;
5) vrši i druge poslove utvrđene statutom.
Mandat direktora traje pet godina, uz mogućnost ponovnog izbora.
Nadzorni odbor Ustanove ima predsednika i dva člana.
Savezna vlada imenuje i razrešava predsednika i jednog člana nadzornog odbora, na predlog Saveznog ministarstva za saobraćaj.
Jedan član nadzornog odbora bira se iz reda zaposlenih u Ustanovi, na način utvrđen statutom Ustanove.
Mandat članova nadzornog odbora traje pet godina, uz mogućnost ponovnog izbora.
Nadzorni odbor Ustanove vrši nadzor nad zakonitošću rada saveta i direktora; pregleda izveštaje o poslovanju, bilansima i poslovnoj politici Ustanove; kontroliše ostvarivanje opšteg interesa i obavlja druge poslove utvrđene statutom.
Nadzorni odbor, najmanje jedanput godišnje, obaveštava savet Ustanove i Saveznu vladu o rezultatima izvršenog nadzora.
Pored direktora, Ustanovu mogu zastupati i druga lica utvrđena statutom Ustanove.
Statutom Ustanove može se ograničiti ovlašćenje zastupnika na zaključivanje određenih ugovora ili na vršenje drugih pravnih radnji, a može se odrediti da zastupnik zaključuje ugovore i vrši druge pravne radnje samo uz saglasnost direktora Ustanove.
Zastupnik Ustanove, u odnosu na Ustanovu koju zastupa, dužan je da se pridržava ovlašćenja određenih statutom i odlukom organa Ustanove.
Imovina i način finansiranja obavljanja delatnosti Ustanove
Imovinu Ustanove čine pravo svojine na nepokretnim i pokretnim stvarima, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava (u daljem tekstu: sredstva), koja Ustanova koristi, njima upravlja i raspolaže.
Sredstva iz stava 1. ovog člana su u državnoj svojini.
O pribavljanju, korišćenju i raspolaganju sredstvima iz stava 1. ovog člana odlučuje organ Ustanove određen statutom.
Ustanova, u obavljanju delatnosti, koristi, upravlja i raspolaže sredstvima, pod uslovima i na način utvrđen saveznim zakonom.
Sredstva za finansiranje obavljanja delatnosti Ustanove obezbeđuju se:
1) iz prihoda koje ostvari obavljanjem delatnosti od opšteg interesa na osnovu ugovora zaključenog sa Saveznim ministarstvom za saobraćaj;
2) iz prihoda koje ostvari pružanjem usluga drugim korisnicima, u skladu sa tarifom za pružanje usluga korisnicima;
3) iz poklona i drugih prihoda koje ostvari, u skladu sa zakonom.
Cena usluga koje Ustanova pruža drugim korisnicima utvrđuje se ugovorom između Ustanove i tih korisnika, u skladu sa tarifom za pružanje usluga korisnicima.
Cena usluga koje nisu predviđene tarifom iz stava 1. ovog člana utvrđuje se ugovorom između Ustanove i korisnika.
Izuzetno od odredbe stava 2. člana 15. ove uredbe, pored sredstava u državnoj svojini, Ustanova u obavljanju svoje delatnosti može koristiti pokretne stvari, odnosno druga sredstva koja joj daju na korišćenje međunarodni organi, organizacije i institucije.
Način ostvarivanja stručnog i upravnog nadzora nad obavljanjem delatnosti Ustanove
Nadzor nad obavljanjem delatnosti Ustanove, u skladu s pravilima odgovarajuće struke (stručni nadzor), sprovodi savet Ustanove.
Vršenje nadzora iz stava 1. ovog člana utvrđuje se statutom, odnosno drugim opštim aktom.
Savezno ministarstvo za saobraćaj vrši nadzor u pogledu obavljanja delatnosti Ustanove koje su od opšteg interesa i u vršenju tog nadzora preduzima mere za koje je ovlašćeno saveznim zakonom.
Oblik odgovornosti Ustanove za obaveze u pravnom prometu
Ustanova odgovara za svoje obaveze celokupnom imovinom kojom raspolaže.
Organ koji je obavljao poslove održavanja pomorskih plovnih puteva nastavlja sa radom sa svim pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim ovom uredbom.
Danom početka rada Ustanova preuzima sredstva, prava i obaveze i zaposlene organa iz stava 1. ovog člana.
Do imenovanja predsednika i članova saveta, direktora, predsednika i članova nadzornog odbora Ustanove, poslove iz njihovog delokruga obavljaće organ iz člana 22. ove uredbe.
Predsednika i članove saveta, direktora i predsednika i članove nadzornog odbora Ustanove imenovaće Savezna vlada u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove uredbe, osim članova saveta i nadzornog odbora koji se biraju iz reda zaposlenih.
Zaposleni u organu iz člana 22. ove uredbe izabraće članove saveta i nadzornog odbora iz svojih redova u roku iz stava 1. ovog člana.
Savet Ustanove je dužan da u roku od 30 dana od dana imenovanja donese statut i akt o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Ustanove.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu SRJ".