ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "DIREKCIJA ZA RAZVOJ I IZGRADNJU GRADA VRANJA"

("Sl. glasnik Pčinjskog okruga", br. 3/96, 12/96, 5/2001, 21/2001, 7/2004, 16/2005, 14/2008, 3/2009 i 12/2009)

Član 1

Ovom odlukom Skupština opštine Vranje osniva Javno preduzeće za uređivanje, korišćenje, unapređenje i zaštitu građevinskog zemljišta, kao i za održavanje, zaštitu, korišćenje, razvoj i upravljanje lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama, kao dobrima od opšteg interesa i izgradnju javnih objekata od značaja za opštinu Vranje.

Član 2

Javno preduzeće posluje pod firmom: "Javno preduzeće - Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" (u daljem tekstu: Direkcija).

Član 3

Sedište Direkcije je u Vranju.

Član 4

Direkcija obavlja sledeće delatnosti:

100101 Pribavljanje, uređivanje, opremanje i otuđivanje građevinskog zemljišta.

45 451 45110 Građevinarstvo, pripremni radovi, rušenje i razvijanje objekata, zemljani radovi.

4523 45230 Izgradnja saobraćajnica, aerodromskih pista i sportskih.

01 014 01412 Uređenje i održavanje parkova, zelenih i rekreacionih površina.

45 452 4521 Grubi građevinski radovi i specifični radovi.

45210 visokogradnje.

6321 63214 Usluge u drumskom saobraćaju.

74 742 7420 74202 Projektovanje građevinskih i drugih objekata.

74203 Inžinjering.

74204 Ostale arhitektonske i inžinjerinske aktivnosti i tehnički saveti.

U okviru delatnosti iz stava 1. ovog člana, Direkcija obavlja i sledeće poslove:

- za potrebe uređivanja građevinskog zemljišta pokreće inicijativu za pribavljanje ili otuđivanje nepokretnosti prema godišnjem programu,

- sprovodi odluke koje se odnose na delatnost i razvoj javnih i komunalnih preduzeća,

- pokreće i sprovodi postupak tehničkog prijema objekata preko nadležnih organa i institucija i vrši poslove veštačenja,

- stara se o održavanju horizontalne, vertikalne i svetlosne signalizacije u ulicama i naseljima,

- uređuje i održava javna parkirališta i vrši naplatu korišćenja parking prostora,

- stara se o regulisanju atmosferskih voda u Gradu i

- vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.

Vrši isplatu naknade ranijim vlasnicima i korisnicima za preuzete i eksproprisane nepokretnosti u korist i za potrebe Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja", na području opštine Vranje, izuzev područja Vranjske Banje.

Vrši isplatu naknade ranijim vlasnicima i korisnicima, po pravosnažnim rešenjima o preuzetim i eksproprisanim nepokretnostima, kao pravni sledbenik ranijeg SIZ-a za komunalnu privredu, SIZ-a stanovanja opštine Vranje, Društvenog fonda za građevinsko zemljište i puteve opštine Vranje i Odseka za komunalne poslove pri Odeljenju za urbanizam, komunalne poslove, građevinsko zemljište i puteve i građevinsko-komunalni nadzor, za slučajeve gde je krajnji korisnik Javno preduzeće "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja".

Za preuzete i eksproprisane nepokretnosti, po pravosnažnim rešenjima za potrebe drugih pravnih lica (državnih organa, preduzeća, ustanova, službi...), isplatu naknade vrši krajnji korisnici.

Za preuzete i eksproprisane nepokretnosti, po pravosnažnim rešenjima radi izgradnje energetskih objekata, vodoprivrednih objekata, telekomunikacionih objekata i drugih, isplatu naknade vrše preduzeća navedenih delatnosti, kao krajnji korisnici.

Uređuje i održava javna parkirališta i vrši naplatu korišćenja parking prostora.

Član 5

Za osnivanje, početak rada i poslovanja Direkcije sredstva se obezbeđuju iz osnivačkog uloga opštine Vranje i to:

- poslovnog prostora u Vranju,

- preduzeta sredstva Odseka za komunalne poslove i

- sredstva u visini od 300.000 novih dinara.

Član 6

Finansiranje Direkcije obezbeđuje se iz sledećih izvora, i to iz:

- naknade za uređivanje građevinskog zemljišta,

- naknade za korišćenje građevinskog zemljišta od pravnih i fizičkih lica,

- naknade za korišćenje po osnovu zakupa javnog građevinskog zemljišta na ime postavljanja montažnih objekata - kioska i baraka,

- naknade za izgradnju, održavanje i korišćenje javnih i nekategorisanih puteva, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava,

- godišnje naknade za motorna vozila, traktore i priključna vozila, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava,

- naknade za korišćenje šuma, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava,

- naknade za izvađeni materijal iz vodotoka, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava,

- naknade za izdavanje bilbordova i reklamnih panoa na korišćenje,

- naknade za parkiranje i

- iz drugih izvora, u skladu sa zakonom, Statutom Direkcije i drugim propisima kojima se reguliše finansiranje javnih preduzeća.

Član 7

Direkcija ostvaruje prihod za obavljanje stručnih poslova koje ugovara sa Opštinom ili drugim pravnim licima: vođenjem tehničkih, pravnih, finansijskih i drugih administrativnih poslova u organizovanju izgradnje i stručnog nadzora nad izgradnjom objekata koji se finansiraju iz sredstava budžeta opštine i nadizgradnjom investiciono-kapitalnih objekata na lokacijama poslovnih i javnih zgrada i na lokacijama kolektivnog stanovanja.

Direkcija može sticati prihod i obavljanjem poslova za treća lica u skladu sa članom 4. stava 2. ove odluke.

Član 7a

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Direkciji, nadležni organ Grada daje saglasnost na:

- statut,

- statusne promene,

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) imovine veće vrednosti, koja je u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

- raspodelu dobiti,

- ulaganje kapitala,

- promenu sedišta i poslovnog imena (naziva) Javnog preduzeća,

- promena delatnosti Javnog preduzeća,

- program rada Javnog preduzeća,

- finansijski plan poslovanja Javnog preduzeća i

- druge odluke, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa.

Skupština obezbeđuje zaštitu opšteg interesa i imenovanjem direktora, Upravnog i Nadzornog odbora Direkcije, kao i usvajanjem izveštaja o radu Direkcije.

Član 7b

Za svaku kalendarsku godinu, Direkcija donosi godišnji program poslovanja, prema sadržaju propisanim zakonom i dostavlja ga Skupštini radi davanja saglasnosti, najkasnije do 01. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program iz stava 1. ovog člana smatra se donetim kada na isti saglasnost da Skupština.

Program donet u smislu stava 1. i 2. ovog člana dostavlja se nadležnim ministarstvima, u skladu sa zakonom.

Član 7c

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća u obavljanju delatnosti za koju je preduzeće osnovano, u skladu sa Zakonom.

Član 7d

Ostvarivanje prava na štrajk zaposleni u Preduzeću ostvaruju u skladu sa Zakonom.

Član 8

Način unutrašnjeg organizovanja i vršenja delatnosti Direkcije, bliže se utvrđuje statutom.

Član 9

Organi Direkcije jesu:

1) upravni odbor, kao organ upravljanja;

2) direktor, kao organ poslovođenja;

3) nadzorni odbor, kao organ nadzora.

Upravni odbor i direktor Direkcije čine Upravu Javnog preduzeća.

Član 10

Upravni odbor ima sedam članova, uključujući i predsednika, koje imenuje i razrešava Skupština, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.

Predsednik Upravnog odbora ima zamenika, koji se određuje aktom o imenovanju Upravnog odbora.

Od ukupnog broja članova Upravnog odbora, pet članova su iz reda osnivača, a dva člana iz reda zaposlenih u Direkciji.

Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Direkcije.

Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine.

Član 10a

Upravni odbor Direkcije:

- donosi Statut,

- odlučuje o statusnim promenama,

- utvrđuje poslovnu politiku,

- donosi planove i programe rada Javnog preduzeća,

- donosi finansijski plan Javnog preduzeća,

- donosi plan javnih nabavki,

- odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala,

- usvaja izveštaje o poslovanju i godišnji obračun,

- odlučuje o raspodeli dobiti,

- donosi investicione programe i

- vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.

Član 11

Direktora Direkcije imenuje i razrešava Skupština, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.

Mandat direktora traje četiri godine.

Skupština može do imenovanja direktora da imenuje vršioca dužnosti direktora, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.

Mandat vršioca dužnosti direktora traje najduže jednu godinu.

Direktor Direkcije predstavlja i zastupa Javno preduzeće, organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Javnog preduzeća, odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje, podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun, izvršava odluke Upravnog odbora, vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije

Član 12

Nadzorni odbor Direkcije ima tri člana, uključujući i predsednika, koje imenuje i razrešava Skupština, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.

Od ukupnog broja članova Nadzornog odbora, dva člana su predstavnici osnivača, a jedan član je predstavnik zaposlenih u Direkciji.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Direkcije.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Nadzorni odbor vrši nadzor nad poslovanjem Direkcije, pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.

Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi osnivaču izveštaj o izvršenom nadzoru.

Izveštaj iz stava 6. ovog člana Nadzorni odbor istovremeno dostavlja Upravnom odboru Direkcije.

Član 13

(Brisan)

Član 14

Direkcija počinje sa radom 15. marta 1996. godine.*

Član 15

Danom početka rada Direkcije, prestaje sa radom Odsek za komunalne poslove pri Odeljenju za urbanizam, komunalne poslove, građevinsko zemljište i puteve i građevinsko-komunalni nadzor opštine Vranje.

Sredstva i obaveze Odseka i Službe iz stava 1. ovog člana, prelaze na Direkciju.

Opština Vranje je u obavezi da sačini bilans sredstava, imovine, prava i obaveza, kao i dokumentacije koje prenosi na Direkciju.

Javno preduzeće Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja je pravni sledbenik SIZ-a za komunalnu privredu opštine Vranje, SIZ-a stanovanja opštine Vranje, JP "Novi Dom" Vranje, Društvenog fonda za građevinsko zemljište i puteve opštine Vranje i Odseka za komunalne poslove pri Odeljenju za urbanizam, komunalne poslove, građevinsko zemljište i puteve i građevinsko-komunalni nadzor opštine Vranje, u pogledu građevinskog zemljišta, stambenih objekata, stanova i poslovnih objekata i prava korišćenja na navedenim nepokretnostima.

Direkcija je pravni sledbenik SIZ-a kulture, u pogledu građevinskog zemljišta i stambenog objekta i prava korišćenja na navedenim nepokretnostima sa kat. parcele broj 6683, KO Vranje 1, u bloku "Češalj" u Vranju.

Član 16

Danom početka rada Direkcija preuzima, od opštine Vranje, imovinu, prava i obaveze, shodno delatnostima utvrđenim u članu 4. ove odluke, kao i deo zaposlenih radnika Odeljenja za urbanizam, komunalne poslove, građevinsko zemljište i puteve i građevinsko-komunalni nadzor opštine Vranje, shodno članu 15. ove odluke.

Član 17

Upravni odbor doneće Statut u roku od mesec dana od dana imenovanja Upravnog odbora.

Član 18

Upravni odbor imenovaće direktora Direkcije u roku od mesec dana od dana stupanja na snagu statuta Direkcije.

Član 19

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Pčinjskog okruga".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća - Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje

("Sl. glasnik Pčinjskog okruga", br. 5/2001)

Član 5

Javno preduzeće - Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje, uskladiće svoja opšta akta, organizaciju i poslovanje sa Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u roku od 6 meseci od dana dostavljanja ove odluke.

Član 6

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Pčinjskog okruga".

 

Samostalni članovi Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje"

("Sl. glasnik Pčinjskog okruga", br. 16/2005)

Član 4

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o dopuni Odluke o osnivanju JP "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje" ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 21/01).

Član 5

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Pčinjskog okruga".

 

Samostalni članovi Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje"

("Sl. glasnik Pčinjskog okruga", br. 14/2008)

Član 3

Statut i druge akte Javnog preduzeća uskladiti sa odredbama ove odluke u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke.

Član 4

Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom glasniku Pčinjskog okruga".

 

Samostalni član Odluke o dopuni
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja"

("Sl. glasnik Pčinjskog okruga", br. 3/2009)

Član 2

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Pčinjskog okruga".

 

Samostalni članovi Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" Vranje

("Sl. glasnik Pčinjskog okruga", br. 12/2009)

Član 11

Član 1. Odluke o dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 3/09), briše se.

Član 13

Akti Direkcije uskladiće se sa odredbama ove odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu odluke.

Član 14

Odluka stupa na snagu u roku od osam dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Pčinjskog okruga".