ODLUKAO ORGANIZOVANJU KANCELARIJA GRADSKE UPRAVE("Sl. list grada Užica", br. 7/2009) |
U skladu sa potrebom da gradske uprave predstavljaju servis građana, koje će na moderan i efikasan način obavljati poslove iz svoje nadležnosti, u mesnim zajednicama se organizuju kancelarije gradske uprave.
Ovom Odlukom se određuju poslovi koji se obavljaju u kancelarijama gradske uprave.
Obrazuju se kancelarije gradske uprave u mesnim zajednicama: Centar, Carina, Lipa, Rosulje, Terazije, Krčagovo, Turica, Sevojno, Buar, Ljubanje, Krvavci, Karan, Kačer, Bioska, Ribaševina, Kremna, Stapari, Lunovo Selo, Mokra Gora, Ravni, Drežnik i Volujac.
U svim kancelarijama gradske uprave obavljaju se sledeći poslovi iz nadležnosti gradskih uprava:
- primaju se podnesci i zahtevi građana na propisanim obrascima (izdaje im se zahtev, pruža potrebna pomoć za popunjavanje obrazaca), izdaje potvrda o primljenom zahtevu i zahtev se, sa priloženom dokumentacijom, u toku radnog dana dostavlja poštom ili neposredno u pisarnicu gradskih uprava,
- davanje informacija građanima o nadležnostima organa Grada,
- pružanje pomoći građanima kod popunjavanja obrazaca za registrovanje poljoprivrednih domaćinstava i ostalih obrazaca koji se predaju drugim organima,
- pružanje pomoći invalidnim licima i članovima njihove porodice i socijalno ugroženim licima u ostvarivanju prava iz oblasti socijalne zaštite i ostvarivanje prava na olakšice u plaćanju komunalnih usluga i električne energije,
- overavanje potpisa, rukopisa i prepisa,
- izdavanje izjava sa dva svedoka,
- overavanje potpisa građana za sprovođenje referenduma, građanske inicijative ili zakazivanje zbora,
- izdavanje uverenja u skladu sa članovima 161. i 162. Zakona o opštem upravnom postupku,
- pružanje pomoći građanima u sazivanju i organizovanju zbora građana, sprovođenju referenduma, javnih rasprava, anketa građana, kao i sprovođenju drugih oblika neposrednog učešća građana u ostvarivanju lokalne samouprave,
- opremanje biračkih mesta na teritoriji mesne zajednice za potrebe sprovođenja izbora i drugih oblika izjašnjavanja građana ili referenduma,
- administrativni i finansijski poslovi za potrebe režijskih odbora koje je obrazovao savet te mesne zajednice,
- staranje o seoskim grobljima - vođenje evidencije o izvršenim sahranjivanjima i grobnim mestima,
- poslovi komunalnog redara: evidentiranje i obaveštavanje komunalne inspekcije o skladištenju građevinskog i drugog materijala pored javnih puteva, stvaranju divljih deponija, sahranjivanju van utvrđenih granica groblja i slično, tako što će u dogovoru sa predsednikom saveta mesne zajednice odrediti jedan dan u nedelji za obilazak mesne zajednice,
- provera podataka za ažuriranje biračkog spiska,
- podnošenje prijava za održavanje javnih skupova,
- dostavljanje građanima sa teritorije mesne zajednice rešenja o porezu na imovinu,
- dostavljanje materijala odbornicima Skupštine grada sa teritorije te mesne zajednice,
- učešće u proceni poljskih šteta i sačinjavanje zapisnika,
- evidentiranje podataka o štetama nastalim od elementarnih nepogoda i
- drugi poslovi po nalogu neposrednog rukovodioca i načelnika uprave.
U kancelarijama gradske uprave Sevojno, Buar, Ljubanje, Krvavci, Karan, Kačer, Bioska, Ribaševina, Kremna, Stapari, Lunovo Selo, Mokra Gora, Ravni, Drežnik i Volujac, obavljaju se i:
- matičarski poslovi: vođenje matičnih knjiga, vođenje drugog primerka matičnih knjiga u elektronskom obliku, sklapanje braka, izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana, sastavljanje smrtovnice, unos podataka iz matičnih knjiga radi stvaranja baze podataka u elektronskom obliku i drugi poslovi koji se odnose na sprovođenje propisa iz ove oblasti.
U kancelariji gradske uprave Lipa obavljaju se i poslovi koji se odnose na prihvat i zbrinjavanje izbeglih, prognanih lica i interno raseljenih lica, a posebno:
- njihovo evidentiranje, prihvat i zbrinjavanje,
- vođenje, ažuriranje i čuvanje dokumentacione arhive,
- prijem zahteva, molbi i žalbi, izdavanje potvrda, priprema rešenja koja se dostavljaju KIRS-u na dalje postupanje u cilju regulisanja statusa,
- koordinisanje sa republičkim organima i organima lokalne samouprave, UNHCR-om, kao i vladinim i nevladinim humanitarnim organizacijama na pružanju pravne pomoći i regulisanju stambenog pitanja u zemlji porekla i
- drugi poslovi i aktivnosti usmerene na poboljšanje života i zaštitu prava, prema važećim konvencijama.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".