ODLUKA

O ORGANIZOVANJU KANCELARIJA GRADSKE UPRAVE

("Sl. list grada Užica", br. 7/2009)

Član 1

U skladu sa potrebom da gradske uprave predstavljaju servis građana, koje će na moderan i efikasan način obavljati poslove iz svoje nadležnosti, u mesnim zajednicama se organizuju kancelarije gradske uprave.

Ovom Odlukom se određuju poslovi koji se obavljaju u kancelarijama gradske uprave.

Član 2

Obrazuju se kancelarije gradske uprave u mesnim zajednicama: Centar, Carina, Lipa, Rosulje, Terazije, Krčagovo, Turica, Sevojno, Buar, Ljubanje, Krvavci, Karan, Kačer, Bioska, Ribaševina, Kremna, Stapari, Lunovo Selo, Mokra Gora, Ravni, Drežnik i Volujac.

Član 3

U svim kancelarijama gradske uprave obavljaju se sledeći poslovi iz nadležnosti gradskih uprava:

- primaju se podnesci i zahtevi građana na propisanim obrascima (izdaje im se zahtev, pruža potrebna pomoć za popunjavanje obrazaca), izdaje potvrda o primljenom zahtevu i zahtev se, sa priloženom dokumentacijom, u toku radnog dana dostavlja poštom ili neposredno u pisarnicu gradskih uprava,

- davanje informacija građanima o nadležnostima organa Grada,

- pružanje pomoći građanima kod popunjavanja obrazaca za registrovanje poljoprivrednih domaćinstava i ostalih obrazaca koji se predaju drugim organima,

- pružanje pomoći invalidnim licima i članovima njihove porodice i socijalno ugroženim licima u ostvarivanju prava iz oblasti socijalne zaštite i ostvarivanje prava na olakšice u plaćanju komunalnih usluga i električne energije,

- overavanje potpisa, rukopisa i prepisa,

- izdavanje izjava sa dva svedoka,

- overavanje potpisa građana za sprovođenje referenduma, građanske inicijative ili zakazivanje zbora,

- izdavanje uverenja u skladu sa članovima 161. i 162. Zakona o opštem upravnom postupku,

- pružanje pomoći građanima u sazivanju i organizovanju zbora građana, sprovođenju referenduma, javnih rasprava, anketa građana, kao i sprovođenju drugih oblika neposrednog učešća građana u ostvarivanju lokalne samouprave,

- opremanje biračkih mesta na teritoriji mesne zajednice za potrebe sprovođenja izbora i drugih oblika izjašnjavanja građana ili referenduma,

- administrativni i finansijski poslovi za potrebe režijskih odbora koje je obrazovao savet te mesne zajednice,

- staranje o seoskim grobljima - vođenje evidencije o izvršenim sahranjivanjima i grobnim mestima,

- poslovi komunalnog redara: evidentiranje i obaveštavanje komunalne inspekcije o skladištenju građevinskog i drugog materijala pored javnih puteva, stvaranju divljih deponija, sahranjivanju van utvrđenih granica groblja i slično, tako što će u dogovoru sa predsednikom saveta mesne zajednice odrediti jedan dan u nedelji za obilazak mesne zajednice,

- provera podataka za ažuriranje biračkog spiska,

- podnošenje prijava za održavanje javnih skupova,

- dostavljanje građanima sa teritorije mesne zajednice rešenja o porezu na imovinu,

- dostavljanje materijala odbornicima Skupštine grada sa teritorije te mesne zajednice,

- učešće u proceni poljskih šteta i sačinjavanje zapisnika,

- evidentiranje podataka o štetama nastalim od elementarnih nepogoda i

- drugi poslovi po nalogu neposrednog rukovodioca i načelnika uprave.

Član 4

U kancelarijama gradske uprave Sevojno, Buar, Ljubanje, Krvavci, Karan, Kačer, Bioska, Ribaševina, Kremna, Stapari, Lunovo Selo, Mokra Gora, Ravni, Drežnik i Volujac, obavljaju se i:

- matičarski poslovi: vođenje matičnih knjiga, vođenje drugog primerka matičnih knjiga u elektronskom obliku, sklapanje braka, izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana, sastavljanje smrtovnice, unos podataka iz matičnih knjiga radi stvaranja baze podataka u elektronskom obliku i drugi poslovi koji se odnose na sprovođenje propisa iz ove oblasti.

Član 5

U kancelariji gradske uprave Lipa obavljaju se i poslovi koji se odnose na prihvat i zbrinjavanje izbeglih, prognanih lica i interno raseljenih lica, a posebno:

- njihovo evidentiranje, prihvat i zbrinjavanje,

- vođenje, ažuriranje i čuvanje dokumentacione arhive,

- prijem zahteva, molbi i žalbi, izdavanje potvrda, priprema rešenja koja se dostavljaju KIRS-u na dalje postupanje u cilju regulisanja statusa,

- koordinisanje sa republičkim organima i organima lokalne samouprave, UNHCR-om, kao i vladinim i nevladinim humanitarnim organizacijama na pružanju pravne pomoći i regulisanju stambenog pitanja u zemlji porekla i

- drugi poslovi i aktivnosti usmerene na poboljšanje života i zaštitu prava, prema važećim konvencijama.

Član 6

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".