ODLUKA

O KOMUNALNOJ INSPEKCIJI

("Sl. list opštine Pančevo", br. 5/2004, 9/2004 - ispr., 21/2004 i 14/2007 i "Sl. list grada Pančeva", br. 13/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom propisuje se nadzor nad primenom Zakona o komunalnim delatnostima, odluka i drugih propisa koji se odnose na obavljanje komunalnih delatnosti, korišćenje i održavanje komunalnih objekata, uređivanje opštih uslova naseljenih mesta, javnih površina i dobara u opštoj upotrebi, kao i druge poslove utvrđene zakonom, odlukama i drugim propisima, koji obavlja na teritoriji grada Pančeva komunalna inspekcija.

Član 2

Poslove iz nadležnosti komunalne inspekcije vrše komunalni inspektori i komunalni redari.

Komunalni inspektor je samostalan u radu, u granicama ovlašćenja utvrđenih Zakonom o komunalnim delatnostima, odlukama i drugim propisima.

Član 3

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor, odnosno komunalni redar je ovlašćen da:

1. kontroliše stanje komunalnih objekata,

2. kontroliše da li se komunalne usluge pružaju u skladu sa utvrđenim propisima,

3. naredi uklanjanje stvari i drugih predmeta sa javnih površina, ako su oni tu postavljeni, odnosno ostavljeni, bez odobrenja nadležnog organa ili suprotno datom odobrenju,

4. naloži, odnosno naredi rešenjem izvršenje mera i radnji, uz određivanje za to potrebnog roka,

5. naredi izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka,

6. podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup i podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka,

7. izriče i naplaćuje novčane kazne na licu mesta za prekršaje propisane gradskim odlukama,

8. vrši pregled objekata i prostorija u cilju preduzimanja odgovarajućih mera za otklanjanje nedostataka u radu komunalnih objekata i uređaja i

9. preduzima druge mere i radnje za koje je ovlašćen zakonom, ovom odlukom i drugim propisima.

Član 4

Poslove komunalnog inspektora mogu obavljati lica koja imaju visoku ili višu stručnu spremu odgovarajućeg smera, položen stručni ispit za rad u organima uprave sa najmanje tri godine radnog iskustva.

Prilikom vršenja nadzora, komunalni inspektor mora imati legitimaciju kojom dokazuje svojstvo inspektora.

Legitimacija komunalnog inspektora izdaje se na propisanom obrascu od strane Gradske uprave - Sekretarijata za inspekcijske poslove, koja je potpisana od strane ovlašćenog lica.

Član 5

Za potrebe komunalne inspekcije, manje složene poslove, vrše komunalni redari.

Komunalni redar, pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa, mora imati srednju stručnu spremu odgovarajućeg smera, položen stručni ispit za rad u organima uprave i najmanje tri godine radnog iskustva na istim ili sličnim poslovima.

Član 6

Prilikom vršenja inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor nosi službeno odelo.

Vrsta, izgled i rok trajanja službenog odela komunalnog inspektora i komunalnog redara, utvrđuje se Pravilnikom o službenoj, zaštitnoj i radnoj odeći i obući.

Član 7

Komunalni inspektor, u vršenju poslova nadzora, sarađuje sa drugim organima i organizacijama, ustanovama, preduzećima, mesnim zajednicama, organima upravljanja stambene zgrade i drugim zainteresovanim organima, organizacijama i građanima.

Član 8

Preduzeće, ustanova i druge organizacije, odnosno građanin, dužni su da komunalnom inspektoru, odnosno komunalnom redaru, omoguće nesmetano vršenje poslova, da stave na uvid potrebna dokumenta i da, u roku koji odredi komunalni inspektor, odnosno komunalni redar, dostave potrebne podatke.

U postupku vršenja inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor može saslušavati i uzimati izjave od odgovornih i zainteresovanih lica i svedoka, a u skladu sa posebnim propisima može koristiti usluge stručnih organizacija.

Komunalni inspektor može, u slučaju potrebe, zatražiti pomoć od organa unutrašnjih poslova, radi obezbeđenja izvršenja rešenja i sprovođenja drugih radnji.

Komunalni inspektor je dužan da uzme u postupak prijave građana, preduzeća i drugih organizacija u vezi sa poslovima iz nadležnosti komunalne inspekcije i da o rezultatima postupka obavesti podnosioca prijave u što kraćem roku a koji ne može biti duži od trideset dana.

Član 9

O svakom izvršenom inspekcijskom pregledu komunalni inspektor i komunalni redar sastavlja zapisnik, koji sadrži utvrđeno činjenično stanje.

Nalog komunalnog inspektora daje se u formi rešenja gde se utvrđuje i rok za otklanjanje utvrđenih nedostataka i nepravilnosti.

Rešenje se obavezno dostavlja preduzeću, odnosno ustanovi i drugoj organizaciji odnosno građaninu nad čijim je poslovanjem, odnosno postupanjem izvršen inspekcijski nadzor.

Preduzeće, ustanova i druga organizacija, odnosno građanin iz stava 3. ovog člana, pismenim putem obaveštavaju komunalnog inspektora o preduzetim merama naloženim u rešenju, u roku od osam dana od dana isteka roka iz stava 2. ovog člana.

Nakon isteka roka za izvršenje naložene, odnosno naređene mere, komunalni inspektor, vrši kontrolni inspekcijski pregled o čemu sačinjava zapisnik.

Član 10

Kad komunalni inspektor oceni da je povredom propisa učinjen prekršaj, privredni prestup ili krivično delo dužan je da bez odlaganja podnese zahtev za pokretanje prekršanog postupka, odnosno prijavu za učinjeni privredni prestup ili krivično delo.

Član 11

Ako u vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor utvrdi povredu propisa čiju primenu kontroliše druga inspekcija, državni organ i organizacija, dužan je da ih obavesti, radi preduzimanja mera iz njihove nadležnosti.

Komunalni inspektor je dužan da čuva, kao službenu tajnu, podatke do kojih dođe prilikom vršenja nadzora ili koje mu druga inspekcija, državni organ i organizacija, dostave u vršenju nadzora.

Član 12

Komunalni inspektor, u vršenju inspekcijskog nadzora, kad utvrdi da se ometa korišćenje komunalnih objekata, ostavljanjem stvari i drugih predmeta ili na drugi način, narediće korisniku, odnosno sopstveniku, ako je prisutan, da odmah ukloni te stvari, odnosno predmete, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Ako se lice iz stava 1. ovog člana ne nalazi na licu mesta, komunalni inspektor će, bez saslušanja stranke, doneti rešenje kojim će naložiti da se stvari i drugi predmeti uklone u određenom roku, koji se može odrediti i na časove. Ovo rešenje se nalepljuje na te stvari, odnosno predmete, uz naznačenje dana i časa kada je nalepljeno i time se smatra da je dostavljanje izvršeno. Docnije oštećenje ili uklanjanje ovog rešenja ne utiče na valjanost dostavljanja.

Ako lice iz stava 1. ovog člana, ne postupi po datom nalogu, komunalni inspektor, odrediće da se te stvari uklone, o trošku korisnika, odnosno sopstvenika, preko drugog lica, na drugo mesto, koje je za to određeno, o čemu ga obaveštava, ako postoji mogućnost.

Član 12a

Stvari i drugi predmeti koji ometaju korišćenje komunalnih objekata, odnosno koji su ostavljeni ili postavljeni bez odobrenja nadležnog organa, ili suprotno datom odobrenju, ukloniće se sa javne površine nakon sprovedenog upravnog postupka, po nalogu komunalne inspekcije, preko JKP "Higijena" Pančevo (u daljem tekstu: Komunalno preduzeće), na odgovarajući prostor za smeštaj i čuvanje stvari i drugih predmeta (u daljem tekstu: skladišni prostor).

Član 12b

Troškove uklanjanja i čuvanja uklonjenih stvari i drugih predmeta sa javnih površina, plaća vlasnik, odnosno korisnik stvari i drugih predmeta.

Visinu naknade troškova iz prethodnog stava, utvrđuje Upravni odbor Komunalnog preduzeća.

Član 12v

Gradsko veće grada Pančeva, na predlog Sekretarijata za inspekcijske poslove, doneće Pravilnik o postupanju sa uklonjenim stvarima i drugim predmetima sa javnih površina, nakon sprovedenog upravnog postupka od strane komunalne inspekcije.

Pravilnikom iz stava 1. ovog člana bliže se uređuje postupak uklanjanja, čuvanja i postupanja sa uklonjenim stvarima i drugim predmetima sa javnih površina.

Član 13

Protiv rešenja komunalnog inspektora, može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Pančeva, u roku od 15 (petnaest) dana od dana dostavljanja.

Žalba protiv rešenja komunalnog inspektora, iz člana 12. stav 1. i 2. ove odluke, ne odlaže njegovo izvršenje.

Član 14

Komunalni inspektor i komunalni redar je dužan, da na zahtev starešine organa, dostavi pisani izveštaj o radu, u datom roku.

Komunalni inspektor i komunalni redar je posebno odgovoran:

1. ako u vršenju nadzora ne preduzme, ne predloži ili ne odredi meru za koju je ovlašćen;

2. ako ne predloži ili ne pokrene postupak pred nadležnim organom zbog utvrđene nezakonitosti, odnosno nepravilnosti;

3. ako prekorači granice ovlašćenja.

Član 15

Za obavljanje manje složenih poslova, za potrebe komunalne inspekcije, Gradska uprava - Sekretarijat za inspekcijske poslove, može na predlog Saveta mesne zajednice, odrediti i ovlastiti za komunalne redare - volontere, građane sa prebivalištem na teritoriji te mesne zajednice.

Komunalni redar - volonter sarađuje sa komunalnim inspektorima i komunalnim redarima.

Mandat komunalnog redara - volontera traje dve godine.

Komunalni redar - volonter može biti razrešen i pre isteka mandata, ukoliko svoju funkciju ne vrši savesno i u skladu sa gradskom odlukom i drugim propisima, koje su nadležni da primenjuju.

Član 16

Komunalni redar - volonter je dužan da dostavi pisani izveštaj o radu, Savetu mesne zajednice i komunalnoj inspekciji.

Savet mesne zajednice, nakon razmatranja izveštaja o radu komunalnog redara - volontera, može predložiti Gradskoj upravi - Sekretarijatu za inspekcijske poslove razrešenje komunalnog redara - volontera, pre isteka mandata.

Član 17

Kada komunalni redar - volonter konstatuje da je učinjen prekršaj iz odredaba ove i drugih odluka, izvestiće o tome nadležnog komunalnog inspektora, odnosno komunalnog redara, koji preduzima mere, u granicama svojih ovlašćenja.

Konstatacija da je učinjen prekršaj, vrši se u pisanoj formi, u vidu službene zabeleške i ista se dostavlja nadležnom komunalnom inspektoru, odnosno komunalnom redaru.

Član 18

Komunalna inspekcija je dužna da podnosi izveštaj o svom radu i pojavama u oblasti u kojima je vršila nadzor, o preduzetim merama i rezultatima tih mera Skupštini grada Pančeva, a komunalni redar - volonter Savetu mesne zajednice, koja ga je izabrala.

Komunalna inspekcija može po potrebi da organizuje dežurstvo u popodnevnim satima, noću, u dane vikenda i praznika, po prijavi građana i nalogu starešine, uvođenjem obaveznog dežurstva i preraspodelom radnog vremena.

II KAZNENE ODREDBE

Član 19

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 do 500.000 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

- komunalnom inspektoru ne pruži lične i druge podatke ili ga na drugi način onemogućava i ometa u vršenju službene dužnosti, odnosno ne dostavi tražene podatke, u određenom roku ili dostavi netačne podatke, (čl. 8. stav 1.),

- ne postupi po nalogu, odnosno naređenju iz rešenja komunalnog inspektora (član 12. stav 1. i 2.).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i dogovorno lice u pravnom licu, novčanom kaznom u iznosu od 2.500 do 25.000 dinara.

Član 20

Novčanom kaznom u iznosu od 25.000 do 250.000 dinara, kazniće se preduzetnik, ako učini prekršaj iz člana 19. stav 1.

Član 21

Novčanom kaznom u iznosu od 2.500 do 25.000 dinara, kazniće se fizičko lice, ako učini prekršaj iz člana 19. stav 1.

III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21a

Pravilnik o postupanju sa uklonjenim stvarima i drugim predmetima sa javnih površina iz člana 12v ove odluke doneće Gradsko veće grada Pančeva u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 22

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Pančevo".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o komunalnoj inspekciji

("Sl. list grada Pančeva", br. 13/2009)

Član 8

Ova odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".