POSLOVNIKO RADU GRADSKOG VEĆA("Sl. list grada Kragujevca", br. 21/2008 i 19/2009) |
Poslovnikom o radu Gradskog veća (u daljem tekstu: Poslovnik) uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća i radnih tela Gradskog veća kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.
Gradsko veće je izvršni organ Grada, koje obavlja poslove lokalne samouprave utvrđene zakonom, Statutom grada Kragujevca, odlukama i drugim aktima Skupštine grada.
Gradsko veće čine Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika, kao i 10 članova Gradskog veća koje bira Skupština grada, na period od četiri godine, tajnim glasanjem, većinom od ukupnog broja odbornika.
Gradsko veće predstavlja i zastupa Gradonačelnik.
Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.
Zamenik Gradonačelnika je član Gradskog veća po funkciji.
Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća:
- saziva i predsedava sednicama Gradskog veća,
- stara se o primeni Poslovnika o radu Gradskog veća,
- stara se o ostvarivanju javnosti rada Gradskog veća,
- stara se o koordiniranju rada Gradskih uprava,
- odgovoran je za zakonitost rada Gradskog veća,
- potpisuje akta koja donosi Gradsko veće,
- stara se o blagovremenom i usklađenom radu radnih tela Gradskog veća,
- vrši i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada Kragujevca, odlukama i drugim aktima Skupštine grada i Poslovnikom o radu Gradskog veća.
Gradsko veće ima sekretara.
Za sekretara Gradskog veća (u daljem tekstu: sekretar), može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen stručni ispit za rad u organima uprave i radno iskustvo od najmanje tri godine.
Kandidata za sekretara Gradskog veća, predlaže Gradonačelnik.
Predlog kandidata za sekretara podnosi se Gradskom veću, usmeno ili u pisanom obliku.
Predlog kandidata za sekretara sadrži: ime i prezime kandidata, ličnu i radnu biografiju i saglasnost kandidata u pisanom obliku.
Za sekretara postavljen je kandidat za koga glasa većina od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Sekretar se postavlja na mandatni period od 4 godine.
Sekretar Gradskog veća:
- stara se o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Gradskog veća i njegovih radnih tela i rukovodi stručnim i administrativno-tehničkim poslovima vezanim za njihov rad,
- pomaže Gradonačelniku u radu,
- rukovodi službom nadležnom za poslove Gradskog veća,
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada, Odlukom o Gradskom veću, Poslovnikom i drugim aktima Gradskog veća.
Sekretar može biti razrešen i pre isteka mandata na koji je postavljen podnošenjem ostavke ili na predlog Gradonačelnika.
Gradsko veće, za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka iz nadležnosti Gradskog veća, obrazuje stalna i povremena radna tela.
Stalna radna tela obrazuju se kao komisije, a povremena radna tela mogu nositi i druge nazive (saveti, radne grupe, odbori i sl.).
Stalna radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća na period od četiri godine.
Predsednik stalnog radnog tela određuje se iz reda članova Gradskog veća.
Članovi radnih tela ne moraju biti iz reda članova Gradskog veća.
Povremena radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća za razmatranje pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća koja ne spadaju u delokrug stalnih radnih tela i njihov mandat prestaje izvršenjem posla i podnošenjem izveštaja Gradskom veću.
Rešenjem o obrazovanju stalnih, odnosno povremenih radnih tela utvrđuje se njihov naziv, nadležnost, sastav, način rada, i broj članova, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcionisanje radnog tela.
11a
Sednicu radnog tela saziva predsednik radnog tela, po svojoj inicijativi ili na inicijativu većine članova radnog tela, a dužan je sednicu sazvati na zahtev Gradonačelnika kao predsednika Gradskog veća.
Sednici radnog tela može prisustvovati i učestvovati u radu bez prava odlučivanja Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika i članovi Gradskog veća i kada nisu članovi radnog tela. Za rad i odlučivanje na sednicama radnih tela Gradskog veća primenjuju se odredbe ovog Poslovnika.
Gradsko veće radi u sednicama.
Sednice Gradskog veća (u daljem tekstu: sednica) održavaju se po potrebi, a obavezno jednom mesečno.
Sednicu saziva Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća po sopstvenoj inicijativi.
Sednica se može sazvati i na pisani zahtev većine od ukupnog broja članova Gradskog veća i predsednika Skupštine grada.
Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća je dužan da najkasnije u roku od 3 dana sazove sednicu na zahtev većine od ukupnog broja članova Gradskog veća ili predsednika Skupštine grada, ako se sazivanje sednice traži zbog utvrđivanja predloga odluke o budžetu.
O pripremanju sednice stara se Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća uz pomoć sekretara Gradskog veća.
Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća saziva, predlaže dnevni red sednica i predsedava sednicama Gradskog veća.
Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća saziva sednicu po pravilu pisanim putem.
Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća sednicu može sazvati i na drugi pogodan način.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika da obavlja poslove iz stava 1. ovog člana, zamenjivaće ga zamenik Gradonačelnika.
Sednica se saziva najkasnije 2 dana pre njenog održavanja.
Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća, po sopstvenoj oceni može sazvati sednicu i u kraćim rokovima, a izuzetno zbog hitnosti i telefonsku sednicu.
Članovima Gradskog veća, uz poziv za sednicu, dostavlja se predlog dnevnog reda, izvod iz zapisnika sa prethodne sednice i materijali za razmatranje.
Ukoliko je sednica sazvana u rokovima kraćim od dva dana, materijali za razmatranje se mogu dostaviti i na samoj sednici, a mogu biti i usmeno izloženi.
Na sednicu se obavezno pozivaju članovi Gradskog veća, a mogu biti pozvani predsednik i zamenik predsednika Skupštine grada, predsednici odborničkih grupa, odbornici, načelnici Gradskih uprava, predstavnici drugih organa Grada, predstavnici preduzeća, organizacija, ustanova, privrednih društava čiji je osnivač Grad, predstavnici sredstava javnog informisanja kao i predstavnici drugih subjekata.
Načelnicima Gradskih uprava, predsednicima odborničkih grupa, odbornicima, javnim preduzećima, ustanovama i drugim društvenim organizacijama, privrednim društvima, i dr. dostavljaju se materijali samo za tačke dnevnog reda, radi kojih su pozvana.
Predlog dnevnog reda, na osnovu izveštaja sekretara o pristiglim materijalima utvrđuje Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća odnosno, u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik Gradonačelnika.
U predlog dnevnog reda mogu se uvrstiti samo materijali koji su pripremljeni u skladu sa odredbama ovog Poslovnika, odnosno drugog akta Gradskog veća kojim se uređuje način pripremanja i dostavljanja akata Gradskom veću.
Materijale za sednice pripremaju nadležne Gradske uprave, služba nadležna za poslove Gradskog veća, drugi organi Grada, preduzeća, ustanove, organizacije, privredna društva čiji je osnivač Grad, kao i drugi ovlašćeni predlagači u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama organa Grada i drugim propisima (u daljem tekstu: ovlašćeni predlagač).
Preduzeća, ustanove, udruženja i druge organizacije dostavljaju materijal Gradskom veću preko nadležnih Gradskih uprava, koje pripremaju predloge akata i upućuju Gradskom veću.
Materijal za sednicu obavezno se dostavlja u formi i uz akt u kojoj ga Gradsko veće usvaja.
Materijal iz stava 2. i 4. ovog člana obavezno se dostavlja uz dopis ovlašćenog predlagača iz koga se jasno vidi ko je sačinio materijal, na osnovu kog propisa i koje lice je određeno za predstavnika predlagača na sednici Gradskog veća.
Materijali iz stava 2. i 4. ovog člana obavezno se dostavljaju Gradskom veću u pet pisanih primeraka i u elektronskom obliku.
Nacrti, odnosno predlozi opštih akata koji se kao materijali upućuju na sednicu obavezno sadrže:
- pravno formulisan tekst u obliku u kome akt treba da bude donet;
- obrazloženje koje mora da sadrži zakonski osnov, razloge za donošenje akta, objašnjenje osnovnih pravnih instituta i pojedinačnih rešenja, procenu iznosa finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta i dokaz o raspoloživim sredstvima u budžetu grada,
- pregled odredaba odluke koje se menjaju, odnosno dopunjuju ako se predlože odluke o izmenama odnosno dopunama.
Uz predloge ugovora, obavezno se dostavlja i mišljenje, odnosno saglasnost Gradskog javnog pravobranilaštva ukoliko ono nije predlagač ugovora.
Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća, odnosno u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti, zamenik Gradonačelnika otvara sednicu i utvrđuje da postoji kvorum za rad i odlučivanje (u daljem tekstu: kvorum).
Kvorum postoji ako je na sednici prisutno više od polovine od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Sednici mogu da prisustvuju samo lica koja su pozvana.
Ako se utvrdi da ne postoji kvorum, Gradonačelnik kao predsednik Gradskog veća, odnosno zamenik Gradonačelnika odlaže sednicu za odgovarajući dan i sat. O odlaganju sednice pisano se obaveštavaju samo odsutni članovi Gradskog veća.
Sednica će se prekinuti i odložiti i u slučaju, kada se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna većina članova Gradskog veća potrebna za punovažan rad.
Pre utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik sa predhodne sednice Gradskog veća.
O primedbama na zapisnik Gradsko veće odlučuje bez rasprave.
Dnevni red sednice utvrđuju članovi Gradskog veća glasanjem.
Pre utvrđivanja dnevnog reda predsednik Gradskog veća, zamenik Gradonačelnika, kao i svaki član Gradskog veća ima pravo da predloži izmene ili dopune predloženog dnevnog reda.
Gradsko veće izjašnjava se posebno o svakom predlogu za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim i o predloženom dnevnom redu u celini.
Razmatranje i odlučivanje na sednici Gradskog veća vrši se po tačkama utvrđenog dnevnog reda.
Na početku razmatranja i odlučivanja predstavnik predlagača može obrazložiti predlog.
Gradsko veće može ograničiti vreme izlaganja o pojedinim pitanjima.
Kada usled obimnosti dnevnog reda ili drugih razloga ne može da se završi rasprava po svim tačkama dnevnog reda u zakazani dan, Gradsko veće može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan i sat o čemu se pisano obaveštavaju samo odsutni članovi.
Sednice zapisuju se na audio-snimcima sa kojih se izrađuju zapisnici, koji se čuvaju u dokumentacionoj osnovi sednice.
Sa sednice se pravi izvod iz zapisnika koji se dostavlja članovima Gradskog veća uz poziv za narednu sednicu.
Izvod iz zapisnika sadrži: vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg, imena odsutnih članova Gradskog veća, imena lica koja su prisustvovala sednici po pozivu, kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imena učesnika u raspravi, rezultat glasanja o pojedinim pitanjima.
Izvod iz zapisnika sa telefonske sednice sadrži: datum i vreme održavanja sednice, konstataciju da je sednicu sazvao telefonskim putem predsednik Gradskog veća, imena lica koja su učestvovala u telefonskoj sednici, dnevni red koji je predočen članovima Gradskog veća, izjašnjavanje o predloženom dnevnom redu i odlučivanje o predloženim aktima, rezultat glasanja o predloženim aktima.
Izvod iz zapisnika potpisuje sekretar Gradskog veća.
O izvodu iz zapisnika se stara sekretar Gradskog veća.
Po zaključivanju rasprave po tački utvrđenog dnevnog reda, Gradsko veće prelazi na odlučivanje.
Gradsko veće odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća kada se radi o:
- utvrđivanju predloga Statuta grada Kragujevca,
- utvrđivanju predloga Odluke o budžetu grada Kragujevca,
- utvrđivanju predloga urbanističkih planova.
Glasanje se vrši javno, dizanjem ruke.
Kada se glasa, Gradonačelnik prvo poziva članove da se izjasne ko je "za", a zatim ko je "protiv" i ko se uzdržava od glasanja.
Nakon obavljenog glasanja Gradonačelnik zaključuje glasanje i saopštava rezultat glasanja.
Gradsko veće u vršenju poslova iz svoje nadležnosti donosi: odluke, poslovnik, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke, preporuke, planove, programe i druga akta u skladu sa zakonom, statutom, Odlukom o Gradskom veću i ovim Poslovnikom.
Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.
Poslovnikom se uređuju pitanja od značaja za organizaciju i rad Gradskog veća.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona, odluka i drugih propisa Grada radi njihovog izvršavanja.
Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova organa Grada, preduzeća, ustanova ili drugih organizacija u izvršavanju pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i pravnim interesima lica u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i odlukama Gradskog veća.
Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima, o prihvatanju određenih predloga, utvrđuju stavovi o tome, šta, kako i na koji način treba ubuduće postupati u pojedinačnim pitanjima, odnosno stvarima, inicira donošenje odluka, odnosno drugog opšteg ili pojedinačnog akta.
Akta Gradskog veća potpisuje Gradonačelnik, a tačnost prepisa overava sekretar Gradskog veća.
Opšti akti koje donosi Gradsko veće objavljuju se u "Službenom listu grada Kragujevca".
O objavljivanju akata Gradskog veća stara se sekretar Gradskog veća.
Rad Gradskog veća je javan.
Za javnost rada Gradskog veća, odgovoran je Gradonačelnik.
Javnost rada obezbeđuje se pozivanjem predstavnika sredstava javnog informisanja na sednice Gradskog veća, izdavanjem saopštenja za javnost sa održanih sednica, održavanjem konferencija za štampu ili na drugi način kojim se obezbeđuje da rad Gradskog veća bude dostupan javnosti.
Gradsko veće može dati službeno saopštenje za štampu i druga sredstva javnog informisanja sa održanih sednica ili povodom pitanja vezanih za rad i odlučivanje Gradskog veća koja se odnose na konkretne slučajeve, odnosno situacije.
Tekst službenog saopštenja sastavlja nadležna služba Gradskog veća, a odobrava ga Gradonačelnik.
VII SLUŽBA ZA POSLOVE GRADSKOG VEĆA
Stručne i druge poslove za potrebe Gradskog veća i njegovih radnih tela vrši stručna služba nadležna za poslove Gradskog veća.
Stručna služba nadležna za poslove Gradskog veća, organizuje se i vrši poslove iz svog delokruga kao jedinstvena celina.
Stručnom službom nadležnom za poslove Gradskog veća rukovodi sekretar Gradskog veća.
Naziv, organizacija i rad, kao i druga pitanja vezana za funkcionisanje i rad stručne službe nadležne za poslove Gradskog veća uređuje Skupština grada posebnom odlukom.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Donošenjem Ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Gradskog veća ("Službeni list grada Kragujevca" br. 11/2006 - prečišćen tekst i 1/2007).
Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".
Samostalni članovi Poslovnika o izmenama i dopunama
Poslovnika o radu Gradskog veća
("Sl. list grada Kragujevca", br. 19/2009)
Član 15
Ovlašćuje se Sekretarijat za poslove Gradskog veća da utvrdi i objavi prečišćen tekst Poslovnika o radu Gradskog veća.
Član 16
Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".