ODLUKA

O ORGANIZOVANJU ZAŠTITE GRAĐANA I MATERIJALNIH DOBARA NA TERITORIJI GRADA SUBOTICE ZA SLUČAJ NEPOGODA

("Sl. list grada Subotice", br. 12/2009)

Član 1

Ovom Odlukom ureduje se organizovanje zaštite građana i materijalnih dobara na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad) u situacijama nastalim elementarnim i drugim većim nepogodama (u daljem tekstu: nepogoda).

Član 2

Radi organizovane zaštite građana i materijalnih dobara na teritoriji Grada u situacijama nastalim nepogodama obrazuje se stalno telo pod nazivom Gradski štab Subotice za zaštitu od elementarnih nepogoda i za upravljanje vanrednim situacijama na lokalnom nivou (u daljem tekstu: Gradski štab).

Član 3

U sastav Gradskog štaba imenuju se sledeća lica:

1. Gradonačelnik,

2. Zamenik gradonačelnika,

3. Načelnik Gradske uprave,

4. član Gradskog veća zadužen za komunalnu delatnost i zaštitu životne sredine,

5. član Gradskog veća zadužen za privredu,

6. šef Službe za lokalni ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu i turizam u Gradskoj upravi Subotica,

7. predstavnik Službe za lokalni ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu i turizam u Gradskoj upravi Subotica zadužen za privredu i energetiku,

8. predstavnik MUP Republike Srbije - Policijska uprava Subotica - Odsek za zaštitu i spašavanje,

9. predstavnik MUP Republike Srbije - Policijska uprava Subotica - Odelenje policije,

10. predstavnik Gradske organizacije Crvenog krsta Subotice,

11. predstavnik JP "Železnice Srbije",

12. predstavnik DTD VDP - "Severna Bačka", Subotica,

13. predstavnik Doma zdravlja, Subotica,

14. predstavnik Opšte bolnice, Subotica,

15. predstavnik Ministarstva odbrane - Uprava za vanredne situacije - Odeljenje za vanredne situacije Severno-bačkog okruga, Subotica,

16. predstavnik ED "SUBOTICA" Elektrovojvodina, Subotica,

17. predstavnik Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija" Subotica,

18. predstavnik Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća i zelenilo" Subotica,

19. predstavnik Veterinarskog specijalističkog instituta "Subotica" Subotica,

20. predstavnik Udruženja građana "Terras" Subotica,

21. predstavnici prigradskih mesnih zajednica.

Članove Gradskog štaba imenuje Gradsko veće.

Mandat članova Gradskog štaba traje četiri godine.

Član 4

Pod nepogodama, u smislu ove Odluke, podrazumevaju se: požar, podzemne vode, atmosferske nepogode (grad, suša, snežni nanosi), eksplozija, zemljotres, nekontrolisano oslobađanje, izlivanje ili rasturanje štetnih gasova, tečnih ili čvrstih hemijskih i radioaktivnih materija, saobraćajna nesreca većih razmera, epidemija zaraznih bolesti, biljne i stočne zarazne bolesti i slične pojave većih razmera, koje mogu da ugroze zdravlje i život ljudi ili da prouzrokuju štete većih razmera.

Član 5

U slučaju nepogoda prvenstvo zaštite ima zaštita života i zdravlja ljudi.

Član 6

Zaštita od nepogoda obuhvata:

- preventivne mere zaštite kojim se sprečavaju nepogode ili ublažava njihovo dejstvo,

- mere zaštite u slučaju neposredne opasnosti od nepogode kojima se sprovode pripreme za učešće u zaštiti,

- mere učešća u zaštiti kada nastupe nepogode kojima se obezbeđuje učešće snaga i sredstava u zaštiti od ovih nepogoda i

- mere ublažavanja i otklanjanja neposrednih posledica nastalih dejstvom nepogode.

Član 7

Gradski štab, u skladu sa Zakonom:

- uređuje organizovanje i sprovođenje zaštite od nepogoda, obezbeđuje i usklađuje učešće građana, pravnih lica, organa Grada u zaštiti od nepogoda,

- izrađuje i donosi Plan zaštite od nepogoda,

- organizuje i sprovodi mobilizaciju građana, pravnih lica, organa Grada i mesnih zajednica radi sprovođenja mera za zaštitu od nepogoda,

- propisuje mere za zaštitu od nepogoda u oblasti urbanizma i prostornog planiranja, stanovanja, korišćenja voda, saobraćaja i u drugim oblastima,

- obezbeđuje sredstva za organizovanje zaštite i sprovođenje mera za zaštitu od nepogoda,

- obaveštava građane o opasnostima od nastupajuće nepogode,

- utvrđuje nastupanje nepogode i proglašava vanrednu situaciju na teritoriji Grada,

- proglašava prestanak vanredne situacije,

- analizira postojeće stanje u Gradu i predlaže mere zaštite koje treba preduzeti za prevazilaženje vanredne situacije,

- radi na stvaranju i poboljšanju materijalno-tehničkih uslova za učešće profesionalnih službi državnih organa, organa Grada, preduzeća, i građana u zaštiti i spašavanju ljudi i organizacija drugih lokalnih samouprava u sprovođenju zaštite od nepogoda,

- uspostavlja međunarodnu saradnju sa drugim sličnim organizacijama, radi zajedničkog delovanja u slučaju elementarnih i drugih većih nepogoda, zajedničkih vežbi, stručnog usavršavanja i razmene informacija.

Pod profesionalnim službama, u smislu stava 1. alineja 10. ovog člana, podrazumevaju se: MUP Republike Srbije - Policijska uprava Subotica - Odsek za zaštitu i spašavanje, MUP Republike Srbije - Policijska uprava Subotica - Odelenje policije, Ministarstvo odbrane - Uprava za vanredne situacije - Odeljenje za vanredne situacije Severno-bačkog okruga Subotica i Veterinarski specijalistički institut "Subotica" Subotica.

Član 8

Gradskim štabom rukovodi Gradonačelnik.

U sprovođenju zadataka Gradskog štaba Načelnik Gradske uprave koordinira rad Gradske uprave, a članovi Gradskog veća koji su članovi Gradskog štaba koordiniraju rad ostalih organa, službi, javnih preduzeća i ustanova na teritoriji Grada.

Gradski štab u slučaju nepogoda može angažovati stručnjake za pojedine oblasti zaštite od nastale nepogode.

Član 9

Gradski štab:

- obaveštava Skupštinu grada o nastaloj nepogodi i merama koje su preduzete,

- neposredno primenjuje mere zaštite, u okviru svojih nadležnosti, koje predloži Skupština grada,

- informiše Skupštinu grada o sredstvima i opremi, koja su potrebna radi poboljšanja materijalno-tehničkih uslova za zaštitu i spasavanje, ljudi i materijalnih dobara.

Član 10

U okviru svojih poslova, Gradski štab može donositi naredbe, uputstva, preporuke i rešenja.

Planove zaštite od nepogoda izraduje Gradska uprava u saradnji sa nadležnim organima i organizacijama, kao i javna preduzeća iz oblasti za koja su osnovana.

Članovi Gradskog štaba, u skladu sa svojim stručnim angažovanjem, pojedinačno učestvuju u izradi planskih dokumenata.

Administrativno stručne poslove za potrebe Gradskog štaba iz stava 1-3. ovog člana obavljaće služba Gradske uprave nadležna za poslove privrede.

Član 11

Za realizaciju ove Odluke finansijska sredstva obezbeđuju se iz budžeta Grada.

Član 12

Na predlog Gradskog štaba, Gradonačelnik će posebnim aktom obrazovati komisije za procenu nastale štete od elementarnih nepogoda.

Član 13

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".