ODLUKAO OSTVARIVANJU PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE IZ NADLEŽNOSTI GRADA SUBOTICE("Sl. list grada Subotice", br. 12/2009) |
Ovom Odlukom utvrđuju se prava u socijalnoj zaštiti o čijem obezbeđivanju se stara Grad Subotica (u daljem tekstu: Grad) u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana, druga prava u oblasti socijalne zaštite i posebni oblici socijalne zaštite, kao i obim, uslovi i način ostvarivanja tih prava.
II PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE
Prava u oblasti socijalne zaštite utvrđena zakonom o čijem se obezbeđivanju stara Grad su:
1. jednokratna novčana pomoć,
2. pomoć i nega u kući,
3. privremeni smeštaj u prihvatilište ili prihvatnu stanicu,
4. oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu i
5. dnevni boravak.
Druga prava - posebni oblici socijalne zaštite su:
1. pomoć u naturi:
- besplatan obrok ("Narodna kuhinja"),
- paketi hrane,
- paketi higijene i
- ogrev;
2. besplatne autobuske karte za srednjoškolce iz prigradskih naselja,
3. troškovi sahrane,
4. preventivne, savetodavne i edukativne usluge,
5. izuzetna i interventna novčana pomoć i
6. klubovi.
Prava utvrđena stavom 1. i 2. ovog člana vezana su za ličnost i ne mogu se prenositi.
Prava utvrđena ovom Odlukom mogu da ostvare lica koja imaju prebivalište na teritoriji Grada koja se nađu u stanju socijalne potrebe ili drugoj izuzetnoj teškoj situaciji koju ne mogu samostalno da prevaziđu.
Izuzetno od stava 1. ovog člana pravo na jednokratnu novčanu pomoć i privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu mogu da ostvare i lica koja nemaju prebivalište na teritoriji Grada a nađu se u stanju socijalne potrebe na teritoriji Grada Subotice, koje indikuje neodložno obezbeđivanje ovog oblika zaštita.
Obim i uslovi za ostvarivanje prava iz člana 1. i 2. ove Odluke zavisi od raspoloživih sredstava u budžetu Grada.
Sredstva za finansiranje prava i posebnih oblika socijalne zaštite iz člana ove Odluke obezbeđuju se u budžetu Grada, učešćem korisnika prava i njihovih srodnika obaveznih na izdržavanje, od sponzora, donatora i drugih izvora.
III PRAVA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE UTVRĐENA ZAKONOM O ČIJEM SE OBEZBEĐIVANJU STARA GRAD
Pravo na jednokratnu novčanu pomoć imaju pojedinci i porodice koje se nalaze u stanju trenutne potrebe ili izuzetno teškoj situaciji, koju ne mogu samostalno prevazići u slučajevima: zadovoljavanja osnovnih životnih potreba, postpenalne zaštite, prihvata po prestanku smeštaja i u drugim situacijama po proceni Centra za socijalni rad Opštine Subotica (u daljem tekstu: Centar za socijalni rad).
Zadovoljavanjem osnovnih životnih potreba smatra se: nabavka namirnica, a u izuzetnim slučajevima, nabavka neophodne garderobe, kao i zadovoljavanje drugih potreba izazvanih specifičnim stanjem ili situacijom (bolest, teška invalidnost i sl.).
Visina jednokratne novčane pomoći utvrđuje se zavisno od potreba i stanja pojedinca, odnosno porodice.
Jednokratna novčana pomoć ostvaruje se do visine najvišeg iznosa materijalnog obezbeđenja porodice isplaćeno za mesec koji prethodi mesecu za koji se priznaje pravo na ovu pomoć.
Pravo na jednokratnu novčanu pomoć pojedinac ili porodica mogu da ostvare najviše tri puta u toku jedne kalendarske godine.
Izuzetno od stava 1. ovog člana pojedinac ili porodica mogu ovo pravo koristiti i više puta u kalendarskoj godini s tim da ukupna sredstva ostvarena po osnovu ovog prava ne prelaze iznos prosečne mesečne neto zarade po zaposlenom isplaćene na teritoriji Grada prema poslednjem objavljenom statističkom podatku.
U postupku rešavanja o pravu na jednokratnu novčanu pomoć Centar za socijalni rad dužan je da ceni da li se pružanjem drugih oblika socijalne zaštite može efikasnije postići zadovoljavanje potreba korisnika.
Postupak za ostvarivanje prava na jednokratnu novčanu pomoć je hitan, a rok za donošenje rešenja po podnetom zahtevu za ostvarivanje ovog prava je sedam dana od dana podnošenja zahteva odnosno od dana utvrđenog stanja socijalne potrebe po službenoj dužnosti od strane Centra.
Pravo na pomoć i negu u kući obezbeđuje se starim, iznemoglim, hronično obolelim licima i drugim licima koja nisu u stanju da se staraju o sebi, nakon podnošenja zahteva ovlašćenoj službi otvorene zaštite Gerontološkog centra Subotice, kancelarije Caritas Subotičke biskupije Subotica, kao i drugim pravnim i fizičkim licima koja ispunjavaju Zakonom propisane uslove za pružanje pomoći i nege.
Pomoć u kući u smislu ove Odluke obezbeđuje se pružanjem skupa socijalno-zaštitnih, higijenskih i servisnih usluga (pomoć u pripremi obroka u stanu, održavanje higijene veša i stana, zagrevanje prostorija, nabavka namirnica, plaćanje računa, nabavka lekova i slično (sa ciljem zadovoljavanja potreba korisnika).
Nega u kući u smislu ove Odluke obezbeđuje se pružanjem skupa higijenskih i zdravstvenih usluga (održavanje lične higijene korisnika, higijene postelje, masaže, previjanje rana i drugo) sa ciljem zadovoljavanja potreba korisnika.
Pružanje pomoći i nege u kući iz stava 1. i 2. ovog člana organizuje i sprovodi Gerontološki centar Subotica, Caritas Subotičke biskupije Subotica, odnosno druga pravna i fizička lica koja ispunjavaju Zakonom propisane uslove za obavljanje tih poslova.
Pravo na pomoć i negu u kući priznaje se na osnovu Rešenja donetim u skladu sa Pravilnikom pružaoca usluga, a ekonomsku cenu i učešće u ekonomskoj ceni utvrđuje organ upravljanja pružaoca usluga.
3. Privremeni smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu
Pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište ili prihvatnu stanicu imaju deca i omladina bez roditeljskog staranja, deca i omladina sa poremećajima u društvenom ponašanju, deca ciji je razvoj ometen porodičnim prilikama, žrtve porodičnog nasilja (žene i deca), odrasla i stara lica koja se nađu u skitnji i drugim slučajevima kada je neophodno organizovano zbrinjavanje ako je pružanje ovog oblika zaštite najcelishodnije u konkretnom slučaju.
Prihvatilište obezbeđuje korisnicima privremeno smeštaj, ishranu, zdravstvenu zaštitu, a deci i omladini vaspitanje i obrazovanje, do obezbeđivanja povratka u mesto prebivališta ili dok se za korisnika ne utvrdi odgovarajući oblik zaštite, a najduže u trajanju do 30 dana.
Deci i omladini u prihvatnoj stanici obezbeđuje se prihvat i kratkotrajni smeštaj, ishrana, primena zdravstveno higijenskih mera, utvrđivanje njihovog identiteta i prebivališta, sačinjavanje nalaza o njihovom stanju i ponašanju i preduzimaju se mere za obezbeđenje odgovarajućeg oblika trajnog zbrinjavanja, a najduže u trajanju do 7 dana.
Prihvatna stanica obezbeđuje odraslim i starim licima prihvat i zbrinjavanje, do obezbeđivanja povratka u mesto prebivališta ili dok se za korisnika ne utvrdi odgovarajući oblik zaštite, a najduže u trajanju do 7 dana.
Ustanove socijalne zaštite i druga pravna i fizička lica koje ispunjavaju zakonom utvrđene uslove mogu organizovati poslove prihvatne stanice i prihvatilišta za decu, omladinu, odrasla i stara lica.
Nadležni organ pružalaca usluga posebnim Pravilnikom utvrđuje normative i standarde za obavljanje delatnosti prihvatilišta i prihvatne stanice.
Centar za socijalni rad svojim rešenjem utvrđuje pravo na privremeni smeštaj u prihvatilište ili prihvatnu stanicu, kao i obavezu učešća korisnika i njihovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima privremenog smeštaja u skladu sa pozitivnim propisima.
4. Oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu
Pravo na opremu za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu ima lice koje se upućuje na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, a tu opremu ne može obezbediti sam, niti je mogu obezbediti srodnici koji su u skladu sa pozitivnim propisima dužni da učestvuju u njegovom izdržavanju.
Oprema korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite, odnosno drugu porodicu obuhvata odeću, obuću i troškove prevoza korisnika do ustanove odnosno porodice.
Putni troškovi do ustanove, odnosno porodice u koju se korisnik upućuje na smeštaj podrazumevaju stvarne troškove prevoza, a o vrsti i načinu prevoza odluku donosi Centar za socijalni rad, uzimajući u obzir pre svega zdravstveno stanje i uzrast korisnika koji se smešta.
O pravu na opremu za smeštaj korisnika u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu odlučuje Centar za socijalni rad rešenjem, nakon utvrđivanja da li su ispunjeni uslovi iz člana 16. ove Odluke.
Centar za socijalni rad će obezbediti, u skladu sa rešenjem o priznatom pravu na opremu, nabavku neophodne obuće i odeće kao i putne troškove korisniku koji se upućuje na smeštaj.
1. Dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju
Pravo na dnevni boravak imaju deca i omladina ometena u razvoju čije psihičko stanje zahteva posebne uslove u pogledu smeštaja, vaspitanja i obrazovanja i koja zbog stepena oštećenja ne mogu da stiču obrazovanje u odeljenjima specijalnog vaspitanja i obrazovanja.
Centar za dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju obezbeđuju korisnicima dnevni boravak, ishranu, zdravstvenu zaštitu, vaspitno-obrazovni rad, kulturno-zabavne i rekreativne aktivnosti prema njihovim sposobnostima, sklonostima i ispoljenom interesu.
Dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju organizuje Dom za decu ometenu u razvoju "Kolevka", odnosno mogu da organizuju i druga pravna i fizička lica koja ispunjavaju zakonom propisane uslove za organizovanje Centra za dnevni boravak za decu i omladinu ometene u razvoju.
Pravo na usluge Centra za dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju priznaje se na osnovu Rešenja a u skladu sa Pravilnikom pružaoca usluga.
2. Dnevni boravak dece i omladine sa poremećajima u društvenom ponašanju
Pravo na usluge dnevnog boravka dece i omladine sa poremećajima u društvenom ponašanju imaju deca sa poremećajem u ponašanju uzrasta od 10 do 18 godina, oba pola, sa teritorije Grada, kao i njihovi roditelji.
Dnevni boravak dece i omladine sa poremećajima u društvenom ponašanju obezbeđuju dnevni boravak, ishranu, vaspitno obrazovni rad, osposobljavanje za rad, kulturno-zabavne i rekreativne aktivnosti, savetodavno-terapijske usluge za decu i omladinu korisnike usluga Centra za dnevni boravak i savetodavne terapijske usluge za roditelje radi otklanjanja poremećaja u ponašanju.
Usluge dnevnog boravka dece i omladine sa poremećajima u društvenom ponašanju organizuje Centar za socijalni rad, odnosno druga pravna i fizička lica koja ispunjavaju Zakonom propisane usluge za organizovanje dnevnog boravka.
Pravo na usluge dnevnog boravka dece i omladine sa poremećajima priznaje se na osnovu rešenja donetim u skladu sa Pravilnikom pružaoca usluga.
3. Dnevni boravak za umereno i teže mentalno nedovoljno razvijena odrasla lica
Pravo na dnevni boravak imaju umereno i teže mentalno nedovoljno razvijena odrasla lica.
Dnevni boravak za umereno i teže mentalno nedovoljno razvijena odrasla lica obezbeđuje dnevni boravak, ishranu, zdravstvenu zaštitu, radnu i okupacionu terapiju, kulturno-zabavne i rekreativne aktivnosti prema njihovim sposobnostima i sklonostima.
Dnevni boravak za umereno i teže mentalno nedovoljno razvijena odrasla lica se organizuje u okviru OISŠ "Žarko Zrenjanin" Subotica, odnosno mogu da organizuju i druga pravna i fizička lica koja ispunjavaju Zakonom propisane uslove za organizovanje dnevnog boravka.
Pravo na usluge dnevnog boravka za umereno i teže mentalno nedovoljno razvijena odrasla lica priznaje se na osnovu rešenja donetim u skladu sa Pravilnikom pružaoca usluga.
4. Dnevni boravak odraslih i starih lica sa invaliditetom
Pravo na boravak imaju odrasle i stare osobe sa invaliditetom koja zbog stepena i vrste invalidnosti i opšteg psihofizičkog stanja nisu u stanju da se staraju o sebi.
Dnevni boravak odraslih i starih osoba sa invaliditetom obezbeđuje korisnicima zadovoljavanje svakodnevnih životnih potreba, a naročito: druženje, odnosno socijalnu integraciju i rehabilitaciju, razvijanje solidarnosti, odnosno samopomoći, kulturno-zabavne, rekreativne, duhovne i druge potrebe.
Dnevni boravak odraslih i starih osoba sa invaliditetom organizuje Gerontološki centar Subotica, odnosno mogu da organizuju i druga pravna i fizička lica koja ispunjavaju zakonom propisane uslove za organizovanje Centra.
Pravo na usluge dnevnog boravka odraslih i starih osoba sa invaliditetom priznaje se na osnovu Rešenja donetim u skladu sa Pravilnikom pružaoca usluga.
IV DRUGA PRAVA - POSEBNI OBLICI SOCIJALNE ZAŠTITE
1. Besplatan obrok narodne kuhinje
Pravo na besplatan obrok ima lice koji je korisnik prava na materijalno obezbeđenje porodice i druga lica u stanju socijalne potrebe, po stručnoj proceni Centra za socijalni rad, a na osnovu prethodno usaglašenog Plana aktivnosti Narodne kuhinje za svaku narednu kalendarsku godinu između Centra za socijalni rad, Crvenog krsta Subotice i Službe za društvene delatnosti Gradske uprave.
Postupak spremanja i podele besplatnih obroka Narodne kuhinje organizuje i sprovodi Crveni krst Subotice, odnosno druga pravna i fizička lica koja ispunjavaju zakonom propisane uslove za obavljanje tih poslova.
Pravo na besplatan obrok priznaje se na osnovu predloga stručnih radnika Centra za socijalni rad, inicijative Komisije za socijalna pitanja pri mesnim zajednicama a na osnovu konačne liste Centra za socijalni rad.
Korisnicima prava na materijalno obezbeđenje i drugim licima u stanju socijalne potrebe, ukoliko nisu korisnici besplatnog obroka narodne kuhinje, radi očuvanja minimalne egzistencije obezbeđuje se, po pravilu, jednom godišnje pomoć u vidu paketa hrane.
Pravo na pakete hrane priznaje se na osnovu predloga stručnih radnika Centra za socijalni rad, inicijative Komisije za socijalna pitanja pri mesnim zajednicama uz izdavanje potvrde Centra za socijalni rad.
Postupak spremanja i podele paketa hrane organizuje i sprovodi Crveni krst Subotice, odnosno druga pravna i fizička lica koja ispunjavaju zakonom propisane uslove za obavljanje tih poslova, u saradnji sa Centrom za socijalni rad.
Pravo na pakete higijene ima lice odnosno porodica korisnik prava na materijalno obezbeđenje porodice i druga lica u stanju socijalne potrebe po stručnoj proceni Centra za socijalni rad.
Pravo na pakete higijene priznaje se na osnovu Predloga stručnih radnika Centra za socijalni rad, inicijative Komisije za socijalna pitanja pri mesnim zajednicama uz izdavanje potvrde Centra za socijalni rad.
Postupak pripreme i podele paketa higijene organizuje i sprovodi Crveni krst Subotice, odnosno druga pravna i fizička lica koja ispunjavaju zakonom propisane uslove za obavljanje tih poslova u saradnji sa Centrom za socijalni rad.
Korisnicima prava na materijalno obezbeđenje i drugim licima u stanju socijalne potrebe radi očuvanja minimalne egzistencije, obezbeđuje se jednom godišnje pomoć u vidu ogreva, a po stručnoj proceni Centra za socijalni rad.
Korisnicima koji ostvare pravo na ogrev, na osnovu konačnog spiska Centra za socijalni rad isplaćuje se novčani iznos u visini cene jedne tone uglja lignit sa prevozom.
V PRAVO NA BESPLATNE AUTOBUSKE KARTE ZA SREDNJOŠKOLCE IZ PRIGRADSKIH NASELJA
Pravo na besplatne autobuske karte za srednjoškolce iz prigradskih naselja ostvaruje se u skladu sa Pravilnikom o participiranju putnih troškova učenika srednjih škola.
Centar za socijalni rad dostavlja nadležnoj Službi Gradske uprave Subotica predlog za besplatno putovanje učenika koji žive u socijalno ugroženim porodicama.
VI PRAVO NA NAKNADU TROŠKOVA SAHRANJIVANJA
Pravo na naknadu troškova sahranjivanja obezbeđuje se za:
1. lica u stanju socijalne potrebe koja su u momentu smrti imala prebivalište na teritoriji Grada, a koja nemaju srodnike ili lica koja su bila dužna da ih izdržavaju ili se o njima staraju ili su ta lica odbila da izvrše sahranjivanje,
2. neidentifikovana lica i lica za koja se ne može utvrditi poslednje mesto prebivališta, a koja su umrla ili su posmrtni ostaci istih nadeni na teritoriji Grada.
Grad snosi troškove pogrebne opreme, prevoza i prenosa umrlih, naknade za korišćenje rashladne komore, naknade za korišćenje mrtvačnice, naknade za grobno mesto, iskop rake, sahranjivanje i izradu humke.
Sahranjivanje lica iz stava 1. ovog člana izvršiće privredni subjekt ili preduzetnik registrovan za obavljanje ove delatnosti, po nalogu Centra za socijalni rad.
Centar za socijalni rad je dužan da pre izdavanja naloga za sahranjivanje za svako umrlo lice iz stava 1. ovog člana utvrdi da li postoje srodnici ili lica koja su bila dužna da umrlog za života izdržavaju ili da se staraju o njegovom sahranjivanju, da li umrlo lice ima zaostavštinu, socijalni status porodice umrlog i druge okolnosti koje mogu uticati na sahranjivanje i naknadu troškova sahranjivanja.
Centar za socijalni rad će u slučaju da utvrdi postojanje zaostavštine umrlog ili postojanje lica koja su bila dužna da obezbede njegovo sahranjivanje o tome obavesti Gradsku upravu Grada.
Iznos naknade za sahranjivanje lica iz stava 1. ovog člana se utvrđuje u visini 85% od cene koju utvrđuje Republički fond penzijskog invalidskog osiguranja zaposlenih.
Za lica koja umru u ustanovama socijalne zaštite izvan teritorije grada troškovi sahrane obezbediće se prema računu koji Službi za društvene delatnosti Gradske uprave dostavi organizacija koja je izvršila sahranjivanje.
Ukoliko sahranjivanje lica iz stava 1. ovog člana izvrši lice koje nije bilo u obavezi isto ima pravo na naknadu učinjenih troškova sahranjivanja, u visini utvrđene cene iz stava 6. ovog člana.
VII PREVENTIVNE, SAVETODAVNE I EDUKATIVNE USLUGE
Preventivne, savetodavne, edukativne usluge kao i terapijski stručni rad obavlja se u odnosu na pojedinca, partnere (bračne, vanbračne) porodice ili grupe na predlog Centra za socijalni rad.
Preventivne, savetodavne i edukativne usluge kao i rad sa klijentima iz stava 1. ovog člana odvija se sa stručnim radnicima Centra za socijalni rad koji obavljaju specijalizovane stručne poslove u Centru za savetovanje i podršku porodici kao i u Fondaciji mentalne higijene "EXSPECTO".
VIII IZUZETNA I INTERVENTNA NOVČANA POMOĆ
Pravo na izuzetnu materijalnu pomoć mogu ostvariti lica sa izraženim zdravstvenim problemima, samohrani roditelji i pojedinci i druge porodice koje ne ispunjavaju uslove za priznavanje prava na materijalno obezbeđenje porodice a po rešenju Centra za socijalni rad, u trajanju do 12 meseci, uz obaveznu šestomesečnu reviziju.
Visina izuzetne materijalne pomoći utvrđuje se najviše do visine materijalnog obezbeđenja porodice za pojedinca u skladu sa zakonom u iznosu visine materijalnog obezbeđenja porodice u momentu priznavanja prava.
Interventna novčana pomoć obezbeđuje se pojedincu ili porodici koji se nalaze u stanju trenutne potrebe ili izuzetno teškoj situaciji odnosno stambene ugroženosti koju ne mogu samostalno prevazići a izazvana je požarom, poplavom ili drugim događajem u kome je potpuno uništen ili znatno oštećen objekat koji koristi pojedinac odnosno porodica.
Visina interventne novčane pomoći utvrđuje se u zavisnosti od potreba i stanja pojedinca odnosno porodice, prema mišljenju stručnog tima Centra za socijalni rad i procene nadležnog organa Grada u svakom pojedinačnom slučaju.
Interventna novčana pomoć može se dodeliti najviše dva puta u toku kalendarske godine stim da se ukupan iznos interventne novčane pomoći na nivou godine može utvrditi najviše do visine dve prosečne mesečne zarade isplaćene na teritoriji Grada prema poslednjem objavljenom podatku statistike.
Klubovi obezbeđuju svojim korisnicima zadovoljavanje svakodnevnih životnih potreba, a naročito: druženje, odnosno socijalnu integraciju i rehabilitaciju, razvijanje solidarnosti, odnosno samopomoći, kulturno-zabavne, rekreativne i duhovne potrebe.
Klubovi u skladu sa mogućnostima i interesovanjima korisnika mogu da organizuju radne i proizvodne aktivnosti, kućnu radinost, ishranu, pranje i peglanje rublja i druge usluge u klubu ili u stanu korisnika.
Usluge klubova pružaju Gerontološki centar Subotica, "Caritas" Subotičke biskupije kao i druga pravna i fizička lica koja ispunjavaju zakonom propisane uslove za rad klubova.
Pravo na usluge klubova imaju odrasla i stara lica koja plaćaju članarinu i usluge klubova po utvrđenom cenovniku davaoca usluga.
X POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA
O zahtevima za ostvarivanje prava iz ove Odluke u prvom stepenu rešava Centar za socijalni rad, kao i druga pravna i fizička lica - pružaoci usluga, po postupku za ostvarivanje prava utvrđenih Zakonom o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana.
Po žalbama na rešenja iz stava 2. ovog člana rešava Gradsko veće.
Postupak za ostvarivanje prava iz ove Odluke pokreće se na zahtev lica, odnosno njegovog zakonskog zastupnika ili staraoca i po službenoj dužnosti.
Centar za socijalni rad pokreće postupak po službenoj dužnosti na svoju inicijativu ili povodom inicijative građana, drugih pravnih i fizičkih lica ili društvene zajednice.
Isplatu novčanih iznosa shodno rešenju o priznatom pravu na jednokratnu novčanu pomoć i opremu korisnika kome je priznato pravo na smeštaj u ustanovu socijalne zaštite, odnosno drugu porodicu, vrši Centar za socijalni rad.
Postupak za ostvarivanje prava utvrđenim ovom Odlukom vodi se u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku i Zakona o socijalnoj zaštiti i obezbeđivanju socijalne sigurnosti građana.
U postupku rešavanja primenjuju se metode i postupak socijalnog i drugog stručnog rada.
Nalaz i mišljenja Centra za socijalni rad o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija služe kao dokazno sredstvo za ostvarivanje prava utvrđenim ovom Odlukom.
Ustanove socijalne zaštite i drugi pružaoci usluga koji vode postupak za rešavanja o pravima iz ove Odluke sarađuju sa preduzećima, ustanovama, mesnim zajednicama, društvenim i humanitarnim organizacijama i udruženjima građana.
Postupak za utvrđivanje prava iz ove Odluke je hitan.
Korisnik prava i obaveza iz ove Odluke, odnosno njegov zakonski zastupnik ili staralac dužan je da Centru za socijalni rad i drugim pružaocima usluga prijavi svaku promenu koja je od uticaja na priznato pravo i utvrđenu obavezu u roku od 15 dana od dana nastale promene.
Ustanove socijalne zaštite, odnosno fizička i pravna lica koja učestvuju u pružanju usluga iz člana 2. ove Odluke obavezna su da Službi za društvene delatnosti Gradske uprave dostavljaju šestomesečne i godišnje izveštaje o realizaciji programa pružanja usluga koji se sastoje od narativnog i budžetskog dela u skladu sa Opštim aktom pružaoca usluga.
Pružaoci usluga iz stava 1. ovog člana Službi za društvene delatnosti Gradske uprave dostavljaju:
- Pravilnik o pružanju usluga iz ove Odluke,
- rešenja, odluke i mesečne izveštaje o priznatom pravu na jednokratnu i izuzetnu novčanu i
- druga akta u vezi sa priznavanjem prava iz ove Odluke.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o socijalnoj zaštiti ("Službeni list Opštine Subotica", br. 8/92).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".