ODLUKAO POKRAJINSKIM SLUŽBENICIMA("Sl. list AP Vojvodine", br. 9/2009 - prečišćen tekst) |
Ovom odlukom uređuju se prava i dužnosti pokrajinskih službenika, prijem u radni odnos, klasifikacija radnih mesta pokrajinskih službenika, stručno osposobljavanje i usavršavanje, napredovanje u službi i druga pitanja od značaja za ostvarivanje prava i dužnosti pokrajinskih službenika, kao i određena pitanja značajna za uređivanje i ostvarivanje prava, dužnosti i odgovornosti nameštenika.
Prijem u radni odnos i klasifikacija radnih mesta pokrajinskih službenika i nameštenika zaposlenih u stručnoj službi Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine može se urediti drugačije posebnom odlukom skupštinskog odbora nadležnog za administrativne poslove.
Pojam pokrajinskog službenika i nameštenika
Poslove u pokrajinskim organima obavljaju pokrajinski službenici i nameštenici.
U smislu ove odluke, status pokrajinskog službenika ima lice zaposleno u stručnoj službi Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine, stručnoj službi Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine, u pokrajinskom organu uprave i drugom organizacionom obliku (u daljem tekstu: pokrajinski organ) koji preko svojih organa osniva Autonomna Pokrajina Vojvodina, ako drugim propisom nije drugačije uređeno.
Pokrajinski službenik obavlja poslove iz delokruga pokrajinskog organa ili sa njima povezane opšte pravne, informatičke, materijalno-finansijske, računovodstvene i administrativne poslove.
Nameštenik je lice zaposleno u pokrajinskom organu koje obavlja prateće, pomoćno-tehničke poslove.
II PRAVA I DUŽNOSTI POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA
Odlučivanje o pravima i dužnostima
O pravima i dužnostima pokrajinskih službenika i nameštenika odlučuje rukovodilac pokrajinskog organa.
Pravo na odgovarajuće uslove rada
Pokrajinskom službeniku moraju biti osigurani potrebni organizacioni i tehnički uslovi u kojima će obavljati zadatke i poslove u skladu sa principima i standardima rada.
Pokrajinskom službeniku moraju biti obezbeđeni zdravi uslovi za rad, bez izlaganja okolnostima koje bi mogle ugroziti njegovo zdravlje ili bezbednost.
Pokrajinski službenik ima pravo na zaštitu fizičkog i moralnog integriteta tokom obavljanja službenih dužnosti.
Zabrana diskriminacije pokrajinskih službenika
Zabranjeno je povlašćivanje pokrajinskog službenika ili uskraćivanje njegovih prava po bilo kom osnovu, a naročito zbog rasne, verske, polne, nacionalne ili političke pripadnosti ili zbog nekog drugog ličnog svojstva.
Pravo na platu, naknade i druga primanja
Pokrajinski službenik za svoj rad ima pravo na platu.
Pokrajinski službenik ima pravo na jednaku platu za jednak rad, odnosno rad jednake vrednosti, nezavisno od toga da li je zasnovao radni odnos na neodređeno ili određeno vreme, ili je na probnom radu.
Plate, naknade i druga primanja pokrajinskih službenika urediće se posebnom odlukom u skladu sa propisima.
Pokrajinski službenik ima pravo na odmor i odsustvo prema opštim propisima o radu i posebnom kolektivnom ugovoru.
Godišnji odmor utvrđuje se u trajanju od najmanje 20, a najviše 30 radnih dana u skladu sa kriterijumima utvrđenim posebnim kolektivnim ugovorom.
Rukovodilac pokrajinskog organa može da odobri pokrajinskom službeniku odsustvovanje sa rada radi izvršenja obaveza koje ima kao član organa u pravnom licu.
Radi ostvarivanja prava iz stava 3. ovog člana, pokrajinski službenik dužan je da podnese zahtev rukovodiocu pokrajinskog organa najmanje 48 sati pre odsustvovanja.
Članstvo u sindikatu i udruženju
Pokrajinski službenik može biti član sindikata i profesionalnih udruženja i njihovih organa upravljanja.
Napredovanje i stručno usavršavanje
Napredovanje pokrajinskog službenika zavisi od stručnosti, rezultata rada i potreba pokrajinskog organa.
Pokrajinski službenik ima pravo i dužnost da se stručno usavršava u skladu sa potrebama pokrajinskog organa.
Svi pokrajinski službenici su ravnopravni kad se odlučuje o napredovanju, nagrađivanju i ostvarivanju njihove pravne zaštite.
Pravo kandidovanja na izborima
Pokrajinski službenik može se kandidovati na republičkim, pokrajinskim i lokalnim izborima.
Političko opredeljenje pokrajinskog službenika ne utiče na njegov status i napredovanje u službi.
Političko opredeljenje pokrajinskog službenika ne sme uticati na uredno obavljanje njegovih poslova i ne može biti razlog za kršenje propisa i neizvršavanje naloga i uputstava pretpostavljenih.
Pokrajinski službenik može davati predloge u vezi s ostvarivanjem svojih prava rukovodiocu pokrajinskog organa, kao i uputiti predstavke i pritužbe nadležnim organima i telima na koje mora da dobije odgovor.
Pokrajinski službenik može, uz pismenu saglasnost rukovodioca pokrajinskog organa, van radnog vremena da radi za drugog poslodavca, ako dodatni rad nije zabranjen posebnim zakonom ili drugim propisom, ako ne predstavlja sukob interesa i ne utiče na nepristranost rada pokrajinskog službenika.
Saglasnost rukovodioca pokrajinskog organa nije potrebna za dodatni naučnoistraživački rad, objavljivanje autorskih dela i rad u kulturno-umetničkim, humanitarnim, sportskim i sličnim udruženjima.
Pokrajinski službenik dužan je da o svom dodatnom radu iz stava 2. ovog člana obavesti rukovodioca pokrajinskog organa.
Rukovodilac pokrajinskog organa može da zabrani i takav rad ako se njime onemogućava ili otežava rad pokrajinskog službenika ili šteti ugledu pokrajinskog organa.
Pokrajinski službenik ima pravo žalbe na rešenje rukovodioca pokrajinskog organa kojim se odlučuje o njegovim pravima i dužnostima.
O žalbi iz stava 1. ovog člana odlučuje Komisija za žalbe Izvršnog veća Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Komisija za žalbe).
Zakonitost rada, odgovornost i samostalnost
Pokrajinski službenik pri obavljanju poslova postupa na osnovu zakona, drugih propisa i opštih akata.
Pokrajinski službenik je obavezan da svoje dužnosti predviđene opisom poslova radnog mesta obavlja ispravno, blagovremeno, savesno, stručno, ne koristeći ih radi zadovoljavanja ličnih interesa, u skladu sa načelom javnosti. Niko ne sme da vrši uticaj na pokrajinskog službenika da nešto učini ili ne učini suprotno propisima.
Zabrana diskriminacije i povlašćivanja
Pokrajinski službenik pri obavljanju poslova ne sme diskriminisati ili povlašćivati građane na osnovu rase, nacionalne, verske, polne ili etničke pripadnosti, jezika ili političkih uverenja, invalidnosti, obrazovanja, socijalnog položaja, bračnog ili porodičnog stanja ili nekog drugog ličnog svojstva.
Stepen hijerarhijskog nivoa u pokrajinskim organima, osim za rukovodioca pokrajinskog organa, zavisi od obima ovlašćenja i odgovornosti pokrajinskog službenika.
Pokrajinski službenici dužni su da izvršavaju naloge rukovodioca pokrajinskog organa ili nadređenog pokrajinskog službenika, osim ako ovom ili drugom odlukom nije drugačije propisano.
Zabrana zloupotrebe ovlašćenja
Pokrajinski službenik je obavezan da pri obavljanju svojih dužnosti postupa u skladu sa načelom zakonitosti i zaštite javnog interesa i zabranjuje se zloupotreba ovlašćenja u postupanju prema strankama i saradnicima radi zadovoljavanja sopstvenog interesa, kao i interesa drugog fizičkog ili pravnog lica.
Pokrajinskom službeniku je zabranjeno da zahteva ili prima poklone za ličnu korist, korist svoje porodice ili pokrajinskog organa, date sa ciljem povoljnog rešavanja u upravnom ili drugom postupku.
Zabrana davanja poklona ili druge koristi drugim pokrajinskim službenicima
Pokrajinski službenik ne sme da nudi, niti da daje poklon ili druge koristi drugom pokrajinskom službeniku, njegovom srodniku, bračnom ili vanbračnom supružniku u nameri ostvarivanja privilegija ili povlastica za sebe, svoju porodicu, krug prijatelja, udruženja ili političku stranku.
Čuvanje službene i druge tajne
Pokrajinski službenik dužan je da čuva službenu ili drugu tajnu koja je kao takva određena zakonom ili drugim propisom.
Pokrajinski službenik dužan je da poštuje propisano radno vreme i pravila ponašanja u pokrajinskom organu.
U slučaju sprečenosti za rad, pokrajinski službenik je dužan da o razlozima obavesti neposredno pretpostavljenog u roku od 24 sata od nastanka razloga.
Pokrajinski službenik je dužan da unapređuje svoje stručne sposobnosti i da se stručno usavršava radi ličnog napredovanja i povećanja efikasnosti rada pokrajinskog organa.
O stručnom usavršavanju pokrajinskih službenika kroz organizovanje radionica, vežbi, seminara, kurseva i slično staraju se pokrajinski organi i stručne službe osnovane u tu svrhu.
Pokrajinski službenik obavezan je da sa dužnom pažnjom koristi imovinu koja mu je poverena radi obavljanja poslova i zadataka i ne sme je koristiti radi ostvarivanja sopstvenog interesa.
Pokrajinski službenik dužan je da se ponaša na način kojim ne umanjuje svoj ugled i ugled pokrajinskog organa, niti dovodi u pitanje svoju nepristrasnost u postupanju.
Izvršno veće Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Izvršno veće) doneće kodeks ponašanja rukovodilaca pokrajinskih organa, pokrajinskih službenika i nameštenika u pokrajinskim organima.
Pokrajinski službenik dužan je da izvrši usmeni nalog pretpostavljenog, izuzev kad smatra da je nalog suprotan propisima, pravilima struke ili da njegovo izvršenje može da prouzrokuje štetu, što saopštava pretpostavljenom.
Ukoliko pretpostavljeni ponovi nalog u pismenom obliku pokrajinski službenik je dužan da ga izvrši i da o tome u pismenoj formi obavesti rukovodioca pokrajinskog organa.
Pokrajinski službenik je dužan da odbije izvršenje usmenog ili pisanog naloga ako bi izvršenje predstavljalo kažnjivo delo i da o tome u pisanoj formi obavesti rukovodioca, odnosno organ kome rukovodilac pokrajinskog organa odgovara za svoj rad, u slučaju kad je nalog izdao rukovodilac pokrajinskog organa.
Pokrajinski službenik dužan je da prihvati premeštaj na odgovarajuće radno mesto u istom ili drugom pokrajinskom organu na koje se prema odredbama ove odluke trajno ili privremeno premešta.
Privremeni rad na poslovima koji nisu u opisu radnog mesta
Pokrajinski službenik dužan je da, na osnovu pisanog naloga pretpostavljenog radi i poslove koji nisu u opisu njegovog radnog mesta ako za njih ispunjava uslove, zbog privremeno povećanog obima posla ili zamene odsutnog pokrajinskog službenika.
Vrstu i trajanje poslova iz stava 1. ovog člana određuje pretpostavljeni pisanim nalogom.
Ako je nalogom propisano trajanje poslova duže od šest meseci, neophodna je pisana saglasnost pokrajinskog službenika.
Privremeni rad na radnom mestu nižeg ranga
U slučaju elementarnih nepogoda, više sile ili drugih nepredvidivih okolnosti, pokrajinski službenik je dužan da na osnovu pisanog naloga pretpostavljenog radi na radnom mestu nižeg ranga, dok traju te okolnosti.
Pokrajinski službenik za to vreme zadržava prava koja ima na svom radnom mestu.
Pokrajinski službenik dužan je da postupi po usmenom ili pisanom nalogu kojim mu rukovodilac pokrajinskog organa određuje rad u radnoj grupi u svom ili drugom pokrajinskom organu.
III SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA
Zabrana osnivanja privrednih društava i javnih službi
Pokrajinski službenik ne sme da osnuje privredno društvo, javnu službu, niti da se bavi preduzetništvom.
Na prenos upravljačkih prava u privrednom subjektu na drugo lice primenjuju se propisi kojima se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija.
Pokrajinski službenik dužan je da podatke o licu na koje je preneo upravljačka prava i dokaze o njihovom prenosu dostavi rukovodiocu pokrajinskog organa, a pokrajinski službenik na rukovodećem radom mestu telu nadležnom za rešavanje o sukobu interesa.
Ograničenje članstva u organima pravnog lica
Pokrajinski službenik ne sme biti direktor, zamenik ili pomoćnik direktora pravnog lica, a član Upravnog odbora, Nadzornog odbora ili drugog organa pravnog lica može biti jedino ako ga imenuje organ Republike Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave prema posebnom propisu.
Prijavljivanje interesa u vezi s odlukom pokrajinskog organa
Pokrajinski službenik dužan je da neposredno pretpostavljenog u pisanoj formi obavesti o svakom interesu koji on ili s njim povezano lice može imati u vezi sa odlukom pokrajinskog organa u čijem donošenju učestvuje, radi odlučivanja o njegovom izuzeću.
U slučaju da pokrajinskim organom rukovodi pokrajinski službenik na rukovodećem radnom mestu, on o interesu iz stava 1. ovog člana u pisanoj formi obaveštava organ nadležan za njegovo postavljenje.
Odredbe stava 1. i 2. ovog člana ne zadiru u pravila o izuzeću propisana zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Primena propisa o sprečavanju sukoba interesa na pokrajinske službenike na rukovodećim radnim mestima
Na pokrajinske službenike na rukovodećim radnim mestima primenjuju se zakoni i drugi propisi kojima se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija, kao i odredbe ove odluke o dodatnom radu i zabrani osnivanja privrednog društva, javne službe i bavljenja preduzetništvom.
IV VRSTE RADNIH MESTA POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA I NJIHOVO RAZVRSTAVANJE
1. RUKOVODEĆA I IZVRŠILAČKA RADNA MESTA
Radna mesta pokrajinskih službenika dele se na rukovodeća i izvršilačka radna mesta, u zavisnosti od složenosti poslova, ovlašćenja i odgovornosti.
Rukovodeće radno mesto je radno mesto na kome pokrajinski službenik ima ovlašćenja i odgovornosti u vezi sa vođenjem i usklađivanjem rada u pokrajinskom organu.
Rukovodeće radno mesto se stiče aktom o postavljenju Izvršnog veća ili drugog organa nadležnog za njegovo postavljenje, na period od četiri godine sa mogućnošću ponovnog postavljenja.
Za rad na rukovodećem radnom mestu pokrajinski službenik mora da ima završen fakultet i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Izvršilačka radna mesta su sva radna mesta koja nisu rukovodeća radna mesta, uključujući i radna mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica u pokrajinskom organu.
Zaposleni u pokrajinskom organu mogu sticati sledeća zvanja:
1) u okviru visokog obrazovanja: viši savetnik, savetnik, samostalni stručni saradnik, viši stručni saradnik, stručni saradnik, viši saradnik i saradnik;
2) u okviru srednjeg obrazovanja: viši referent i referent.
Za rad na poslovima u zvanju višeg savetnika pokrajinski službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na akademskim studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine i najmanje devet godina radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave.
Za rad na poslovima u zvanju savetnika pokrajinski službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na akademskim studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine i najmanje sedam godina radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave.
Za rad na poslovima u zvanju samostalnog stručnog saradnika pokrajinski službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na akademskim studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, i najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave.
Za rad na poslovima u zvanju višeg stručnog saradnika pokrajinski službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na akademskim studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije) ili na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine i najmanje tri godine radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave, odnosno stečeno visoko obrazovanje na strukovnim studijama drugog stepena (specijalističke strukovne studije) ili na akademskim studijama prvog stepena (osnovne akademske studije) i najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave.
Za rad na poslovima u zvanju stručnog saradnika pokrajinski službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na akademskim studijama drugog stepena (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije) ili na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine i završen pripravnički staž ili najmanje godinu dana radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave, odnosno stečeno visoko obrazovanje na strukovnim studijama drugog stepena (specijalističke strukovne studije) ili na akademskim studijama prvog stepena (osnovne akademske studije) i najmanje četiri godine radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave.
Za rad na poslovima u zvanju višeg saradnika pokrajinski službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na strukovnim studijama drugog stepena (specijalističke strukovne studije) ili studijama prvog stepena (osnovne akademske studije, osnovne strukovne studije), odnosno na studijama u trajanju do tri godine i najmanje tri godine radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave.
Za rad na poslovima u zvanju saradnika pokrajinski službenik mora da ima stečeno visoko obrazovanje na strukovnim studijama drugog stepena (specijalističke strukovne studije) ili visoko obrazovanje na studijama prvog stepena (osnovne akademske studije, osnovne strukovne studije), odnosno na studijama u trajanju do tri godine i završen pripravnički staž ili najmanje godinu dana radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave.
Za rad na poslovima u zvanju višeg referenta pokrajinski službenik mora da ima završenu srednju školu, najmanje dve godine radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave.
Za rad na poslovima u zvanju referenta pokrajinski službenik mora da ima završenu srednju školu, završen pripravnički staž ili najmanje godinu dana radnog iskustva u struci i položen stručni ispit za rad u organu uprave.
2. RAZVRSTAVANJE RADNIH MESTA I POSLOVA
Izvršno veće će posebnim aktom izvršiti razvrstavanje rukovodećih radnih mesta, radnih mesta rukovodilaca užih unutrašnjih jedinica, kao i izvršilačkih radnih mesta, odrediti poslove koji se obavljaju u svakom od zvanja i propisati merila za opis poslova radnih mesta u pravilniku o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Aktom iz stava 1. ovog člana utvrdiće se i radna mesta nameštenika.
V PRIJEM U RADNI ODNOS I POPUNJAVANJE RADNIH MESTA
Radna mesta se utvrđuju pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta koji donosi rukovodilac pokrajinskog organa uz saglasnost Izvršnog veća.
Izvršno veće svojim aktom utvrđuje načela za unutrašnju organizaciju i sistematizaciju radnih mesta u pokrajinskim organima.
Radna mesta mogu se popunjavati samo u skladu sa pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u pokrajinskom organu i prema usvojenom planu prijema u radni odnos.
Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji utvrđuju se radna mesta u pokrajinskom organu, potreban broj pokrajinskih službenika na svakom radnom mestu i uslovi za raspoređivanje, kao i druga pitanja od značaja za organizaciju i način rada.
Nakon dobijene saglasnosti Izvršnog veća, pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji dostavlja se stručnoj službi nadležnoj za upravljanje ljudskim resursima.
Prijem u radni odnos u pokrajinski organ može se sprovesti samo u skladu sa planom prijema pokrajinskog organa koji je utvrđen u skladu s odredbama ove odluke i drugih propisa.
Planom prijema utvrđuje se stvarno stanje popunjenosti radnih mesta u pokrajinskom organu, potreban broj pokrajinskih službenika na neodređeno vreme, broj pripravnika i prijem na određeno vreme zbog povećanog obima posla.
Planom prijema potrebno je obezbediti ostvarivanje rodne ravnopravnosti i srazmernu zastupljenost pripadnika nacionalnih zajednica koje žive na teritoriji autonomne pokrajine.
Plan prijema donosi rukovodilac pokrajinskog organa u skladu sa finansijskim planom pokrajinskog organa za narednu kalendarsku godinu.
O planu prijema pokrajinski organ obaveštava stručnu službu nadležnu za upravljanje ljudskim resursima.
Uslovi za prijem u radni odnos u pokrajinskom organu
Lice koje se prima u radni odnos u pokrajinskom organu mora imati:
- odgovarajući stepen obrazovanja,
- odgovarajuće stručno znanje i iskustvo, osim u slučaju prijema pripravnika,
- položen stručni ispit za rad u organu uprave, u skladu sa propisima,
- zdravstvenu sposobnost za obavljanje poslova radnog mesta na koje se prima,
- državljanstvo Republike Srbije.
Strani državljanin ili lice bez državljanstva može se primiti u radni odnos u pokrajinskom organu u skladu sa zakonom.
Osim uslova iz stava 1. ovoga člana drugim propisom ili pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji mogu se propisati i posebni uslovi za prijem u radni odnos u pokrajinskom organu.
U radni odnos u pokrajinskom organu ne može biti primljeno lice:
- kome je ranije prestao radni odnos u državnom ili pokrajinskom organu, odnosno organu lokalne samouprave zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa;
- koje je osuđeno na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
- kome je prestao radni odnos u državnom ili pokrajinskom organu, odnosno organu lokalne samouprave, zbog toga što nije zadovoljilo na probnom radu, pre proteka roka od četiri godine od prestanka radnog odnosa po ovom osnovu.
2. POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA
Slobodna izvršilačka radna mesta u pokrajinskom organu popunjavaju se prelaskom, sporazumnim preuzimanjem, internim oglasom ili konkursom.
O načinu popunjavanja slobodnog izvršilačkog radnog mesta odlučuje rukovodilac pokrajinskog organa.
Izvršno veće može propisati ograničenja pri popunjavanju izvršilačkih radnih mesta.
Pokrajinski službenik može preći sa jednog radnog mesta na drugo u istom pokrajinskom organu napredovanjem ili bez napredovanja.
Slobodno radno mesto u pokrajinskom organu može se popuniti sporazumom o preuzimanju iz organa državne uprave, pokrajinskog organa, organizacije čiji je osnivač Republika Srbija ili autonomna pokrajina preko svojih organa, kao i iz organa jedinice lokalne samouprave koja se nalazi na teritoriji autonomne pokrajine, ukoliko se ne popuni prelaskom.
Rukovodilac pokrajinskog organa izvršiće prethodnu proveru stručne osposobljenosti zaposlenog za radno mesto na koje se sporazumno preuzima, shodno odredbama koje važe za interni oglas, odnosno konkurs.
Sporazum o preuzimanju zaključuju rukovodioci organa iz stava 1. ovog člana uz saglasnost zaposlenog.
Slobodno radno mesto u pokrajinskom organu može se popuniti iz reda pokrajinskih službenika raspisivanjem internog oglasa, ukoliko se ne popuni prelaskom ili sporazumnim preuzimanjem. Na internom oglasu mogu da učestvuju samo pokrajinski službenici iz pokrajinskih organa koji ispunjavaju uslove za napredovanje, koji rade na radnom mestu koje ima isto zvanje kao i radno mesto koje se popunjava ili koji su neraspoređeni.
Interni oglas objavljuje stručna služba nadležna za poslove upravljanja ljudskim resursima.
Nakon uspešnog okončanja internog oglasa, donosi se rešenje o premeštaju pokrajinskog službenika.
Slobodno radno mesto u pokrajinskom organu može se popuniti raspisivanjem konkursa, ukoliko se ne popuni prelaskom, sporazumnim preuzimanjem ili internim oglasom.
Konkurs raspisuje stručna služba nadležna za poslove upravljanja ljudskim resursima putem javnih glasila i dostavlja ga organizaciji nadležnoj za poslove zapošljavanja.
Konkurs sadrži podatke o pokrajinskom organu, radnom mestu, uslovima za zaposlenje na radnom mestu, mestu rada, stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku, način njihove provere, rok u kojem se podnose prijave, ime lica zaduženog za davanje informacija o konkursu, adresu za podnošenje prijava i podatke o dokazima koji se prilažu uz prijavu.
Rok za podnošenje prijava na konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana raspisivanja.
Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive i nepotpune prijave konkursna komisija odbacuje zaključkom protiv kojeg nije dozvoljena posebna žalba.
Interni oglas i konkurs sprovodi konkursna komisija.
Konkursnu komisiju imenuje rukovodilac pokrajinskog organa, s tim da je jedan njen član pokrajinski službenik iz stručne službe nadležne za upravljanje ljudskim resursima.
Utvrđivanje liste kandidata i testiranje
Listu prijavljenih kandidata, koji ispunjavaju uslove propisane internim oglasom ili konkursom utvrđuje konkursna komisija.
Konkursna komisija testira kandidate sa liste iz stava 1. ovoga člana radi provere njihovih stručnih sposobnosti, veština i stečenog radnog iskustva u struci. Na osnovu rezultata testiranja sastavlja se lista za izbor kandidata.
Izvršno veće će posebnim aktom utvrditi postupak i način raspisivanja i sprovođenja internog oglasa i konkursa, merila za vrednovanje i bodovanje stručnih sposobnosti, veština, kao i minimalan broj bodova koji je potreban za prijem u radni odnos.
Postupak prijema u pokrajinski organ će se obustaviti ukoliko u roku određenom u internom oglasu ili konkursu prijavljeni kandidati ne ispunjavaju uslove za prijem u pokrajinski organ ili nisu postigli zadovoljavajuće rezultate na testiranju.
Odluku o izboru kandidata donosi rukovodilac pokrajinskog organa.
Raspoređivanje službenika izabranih putem konkursa ili internog oglasa
Za kandidata izabranog putem internog oglasa ili konkursa, koji već ima status pokrajinskog službenika, donosi se rešenje o raspoređivanju na radno mesto.
Ako je putem konkursa ili internog oglasa izabran kandidat koji radi u drugom pokrajinskom organu o tome će se obavestiti rukovodilac pokrajinskog organa u kojem kandidat radi i zatražiće se pisana saglasnost za premeštaj pokrajinskog službenika. Ako rukovodilac pokrajinskog organa u kojem pokrajinski službenik radi ne odgovori u roku od osam dana, smatraće se da je saglasan sa premeštajem pokrajinskog službenika u drugi pokrajinski organ.
Nakon dobijene saglasnosti za premeštaj iz stav 2. ovoga člana, rukovodilac pokrajinskog organa koji je sproveo konkurs ili interni oglas donosi rešenje o raspoređivanju službenika na radno mesto.
Ako se radno mesto popunjava kandidatom koji se prijavio na konkursu, a nije u radnom odnosu u pokrajinskom organu, donosi se rešenje o prijemu u radni odnos u pokrajinskom organu, a po konačnosti toga rešenja donosi se rešenje o raspoređivanju na radno mesto.
4. POPUNJAVANJE RUKOVODEĆIH RADNIH MESTA
Na popunjavanje rukovodećih radnih mesta shodno se primenjuju odredbe o popunjavanju izvršilačkih radnih mesta putem internog oglasa i konkursa, ako ovom odlukom nije drugačije propisano.
Bez internog oglasa i konkursa rukovodeće radno mesto može biti popunjeno:
1. ako se pokrajinski službenik, posle proteka vremena na koje je postavljen, po predlogu rukovodioca pokrajinskog organa, ponovo postavlja na rukovodeće radno mesto u istom pokrajinskom organu;
2. u kabinetu predsednika Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine i predsednika Izvršnog veća.
Oglašavanje i sprovođenje internog oglasa i konkursa
Interni oglas i konkurs oglašava stručna služba nadležna za upravljanje ljudskim resursima, a sprovodi konkursna komisija za popunjavanje rukovodećih radnih mesta.
Konkursna komisija za popunjavanje rukovodećih radnih mesta
Konkursnu komisiju za popunjavanje rukovodećih radnih mesta imenuje Komisija za žalbe Izvršnog veća, posebno za svaki interni oglas ili konkurs.
Konkursna komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od tri člana.
Po jednog člana predlaže rukovodilac pokrajinskog organa u kom je interni oglas ili konkurs raspisan, rukovodilac pokrajinskog organa nadležnog za poslove uprave, kao i rukovodilac stručne službe nadležne za upravljanje ljudskim resursima.
Član konkursne komisije iz stava 1. ovog člana mora imati završen fakultet i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Lista za izbor i predlaganje kandidata
Na osnovu rezultata testiranja sastavlja se lista za izbor sa imenima tri najbolja kandidata.
Izbor jednog kandidata sa liste iz stava 1. ovog člana vrši rukovodilac pokrajinskog organa ili drugo lice nadležno da Izvršnom veću ili organu nadležnom za postavljenje podnese predlog za postavljenje pokrajinskog službenika na rukovodeće radno mesto.
Rešenje o postavljenju donosi Izvršno veće ili organ nadležan za postavljenje.
Rešenje iz stava 1. ovog člana je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.
Stupanje na rukovodeće radno mesto
Pokrajinski službenik stupa na rukovodeće radno mesto i počinje da ostvaruje svoja prava i dužnosti kad rešenje o postavljenju postane konačno.
Radni odnos na neodređeno vreme
Po pravilu, pokrajinski službenik zasniva radni odnos na neodređeno vreme.
Radni odnos koji je zasnovan na neodređeno vreme može da prestane samo u zakonom određenim slučajevima.
Radni odnos na određeno vreme može da se zasnuje:
1) radi zamene odsutnog pokrajinskog službenika, do njegovog povratka;
2) zbog privremeno povećanog obima posla koji postojeći broj pokrajinskih službenika ne može da izvrši, a koji ne može da traje duže od šest meseci;
3) na radnim mestima u kabinetu, dok traje dužnost funkcionera;
4) radi obuke pripravnika, dok traje pripravnički staž.
Radni odnos na određeno vreme zasniva se bez konkursa ili internog oglasa, izuzev pri prijemu pripravnika.
Radni odnos na određeno vreme ne može da preraste u radni odnos na neodređeno vreme, izuzev pripravniku, kad položi stručni ispit za rad u organu uprave, ako u pokrajinskom organu postoji upražnjeno radno mesto.
Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u pokrajinskom organu, a nisu pripravnici.
Probni rad za radni odnos zasnovan na neodređeno vreme traje šest meseci.
Za radni odnos na određeno vreme probni rad je obavezan i traje dva meseca samo ako je radni odnos zasnovan na period duži od šest meseci.
Probnom radu ne podležu pokrajinski službenici na rukovodećim radnim mestima.
Probni rad pokrajinskog službenika na izvršilačkom radnom mestu prati njegov neposredno pretpostavljeni, koji posle okončanja probnog rada rukovodiocu pokrajinskog organa daje pisano mišljenje o tome da li je pokrajinski službenik zadovoljio na probnom radu.
Pokrajinskom službeniku koji ne zadovolji na probnom radu otkazuje se radni odnos bez prava na novčanu naknadu zbog otkaza.
VIII ODLUČIVANJE O PRAVIMA, OBAVEZAMA I ODGOVORNOSTI POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA
O raspoređivanju na radno mesto i o drugim pravima i obavezama iz radnog odnosa pokrajinskog službenika, kao i o prestanku radnog odnosa odlučuje rešenjem rukovodilac pokrajinskog organa ili lice koje on za to pisano ovlasti.
Ovlašćenje za donošenje rešenja iz stava 1. ovoga člana može se odnositi na donošenje svih ili samo nekih rešenja.
Rešenja iz stava 1. ovog člana su upravni akti.
Konačna rešenja kojima se odlučuje o pravima, obavezama i odgovornosti pokrajinskog službenika dostavljaju se stručnoj službi nadležnoj za upravljanje ljudskim resursima.
Protiv rešenja iz ovog člana može se podneti žalba Komisiji za žalbe.
Komisija za žalbe je komisija Izvršnog veća koja odlučuje o žalbama pokrajinskih službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima i o žalbama učesnika konkursa i internog oglasa.
Komisija za žalbe primenjuje zakon kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Rok za odlučivanje o žalbi. Pravo na upravni spor
Komisija za žalbe je dužna da odluči o žalbi u roku od 30 dana od dana njenog prijema ako ovom odlukom nije drugačije određeno.
Protiv odluke Komisije za žalbe može da se pokrene upravni spor.
Komisija za žalbe je u svom radu samostalna.
Komisija za žalbe donosi poslovnik o svom radu.
Broj i položaj članova Komisije za žalbe
Komisija za žalbe ima predsednika i četiri člana koje imenuje Izvršno veće.
Predsednik Komisije za žalbe je rukovodilac pokrajinskog organa nadležnog za poslove uprave.
Članovi Komisije za žalbe imenuju se na pet godina sa pravom ponovnog imenovanja, na predlog pokrajinskog organa nadležnog za poslove uprave, iz reda pokrajinskih službenika koji su diplomirani pravnici sa najmanje pet godina iskustva u pravnoj struci.
U radu Komisije za žalbe učestvuje i predstavnik pokrajinskog organa protiv čijeg rešenja je podneta žalba bez prava odlučivanja.
Članovi i predsednik Komisije za žalbe imaju pravo na naknadu za rad, čiju visinu određuje Izvršno veće.
Prestanak dužnosti člana Komisije za žalbe
Dužnost člana Komisije za žalbe prestaje kad protekne vreme na koje je imenovan, ako podnese pisanu ostavku, navršenjem radnog veka ili razrešenjem.
Na mesto člana Komisije za žalbe kome je dužnost prestala pre vremena imenuje se novi član Komisije, do okončanja mandata Komisije za žalbu.
Razrešenje člana Komisije za žalbe
Član Komisije za žalbe razrešava se ako nesavesno vrši svoje dužnosti ili ako je osuđen na kaznu zatvora od najmanje šest meseci ili za kažnjivo delo koje ga čini nedostojnim.
Član Komisije za žalbe razrešava se i ako prestane da bude pokrajinski službenik ili mu konačnim rešenjem bude izrečena disciplinska kazna.
Predsednik Komisije za žalbe razrešava se dužnosti ako je nesavesno ili neuspešno vrši.
Protiv rešenja o razrešenju nije dopuštena žalba, ali može da se pokrene upravni spor.
Izveštaji o radu Komisije za žalbe
Komisija za žalbe najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj o svom radu Izvršnom veću.
Stručno-tehnički poslovi za potrebe Komisije za žalbe
Stručno-tehničke i administrativne poslove za potrebe Komisije za žalbe obavlja pokrajinski organ nadležan za poslove uprave.
Posredovanje je pokušaj rešavanja spornih odnosa između pokrajinskih službenika uz pomoć posrednika.
Posredovanje je uvek dobrovoljno i zavisi od pristanka i volje pokrajinskih službenika u spornom odnosu.
Posredovanje se može primeniti u slučaju:
1) spornih odnosa između nadređenog i podređenog pokrajinskog službenika koji se odnose na izradu planova rada, raspodelu zadataka i tereta rada;
2) osporavanja predloga ocene rada i rezultata rada, koju je dao nadređeni pokrajinski službenik;
3) pritužbi zbog ličnog uznemiravanja, diskriminacije, zloupotrebe položaja od strane nadređenih i lošeg ili nepravilnog vršenja nadzora;
4) pritužbi na rad i ponašanje pokrajinskih službenika pre podnošenja predloga rukovodiocu pokrajinskog organa za pokretanje postupka zbog lakše povrede dužnosti iz radnog odnosa; i
5) drugih spornih odnosa između pokrajinskih službenika.
U svakom pokrajinskom organu zaposleni između sebe biraju jednog posrednika.
Pokrajinskog službenika koji je dobio najviše glasova rukovodilac pokrajinskog organa imenovaće za posrednika na vremenski period od najduže tri godine.
Ukoliko posrednik ne bude izabran, rukovodilac pokrajinskog organa će odrediti privremenog posrednika.
Posrednik, nakon prihvatanja dužnosti, obavlja poverene poslove posredovanja uz redovne poslove radnog mesta na koje je raspoređen.
Posrednik ima pravo na posebnu naknadu za svako posredovanje koje obavi, a visinu iznosa naknade utvrđuje rukovodilac pokrajinskog organa.
Rukovodilac pokrajinskog organa može da razreši posrednika i pre isteka perioda na koji je izabran ako on svoju dužnost ne obavlja savesno i blagovremeno.
Posrednik se može razrešiti i na sopstveni zahtev, kao i na predlog najmanje polovine zaposlenih u pokrajinskom organu.
Pokretanje i završetak posredovanja
Postupak pred posrednikom pokreće se na predlog pokrajinskog službenika koji ima interes za razrešenje spornog odnosa.
Posredovanje se završava pisanim izveštajem posrednika o mirnom rešenju spornog odnosa ili pisanim izveštajem sa predlogom za rešenje spornog odnosa, koji se dostavlja rukovodiocu pokrajinskog organa i pokrajinskim službenicima u spornom odnosu.
Posrednik je dužan da završi posredovanje u roku od 30 dana od dana podnošenja predloga iz stava 1. ovog člana.
IX PREMEŠTAJ POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA ZBOG POTREBE RADA
Pokrajinski službenik može, zbog potrebe rada, da bude trajno ili privremeno premešten na drugo odgovarajuće radno mesto u istom pokrajinskom organu ili privremeno premešten u drugi pokrajinski organ.
Za premeštaj pokrajinskog službenika zbog potrebe rada nije potrebna njegova saglasnost.
Pokrajinski službenik na rukovodećem radnom mestu ne može biti premešten.
Pojam odgovarajućeg radnog mesta
Odgovarajuće radno mesto jeste ono čiji se poslovi obavljaju u istom zvanju kao poslovi radnog mesta sa kojeg se pokrajinski službenik premešta i za koje pokrajinski službenik ispunjava sve uslove.
Premeštaj unutar istog pokrajinskog organa
Trajni premeštaj
Pokrajinski službenik može da bude trajno premešten na drugo odgovarajuće radno mesto u istom pokrajinskom organu, ako to nalažu organizacija ili racionalizacija poslova ili drugi opravdani razlozi.
Privremeni premeštaj
Pokrajinski službenik može da bude privremeno premešten na drugo odgovarajuće radno mesto u istom pokrajinskom organu zbog zamene odsutnog pokrajinskog službenika ili povećanog obima posla, pri čemu zadržava sva prava na svom radnom mestu.
Žalba ne odlaže izvršenje rešenja o premeštaju.
Privremeni premeštaj traje najduže godinu dana, posle čega pokrajinski službenik ima pravo da se vrati na radno mesto na kome je radio pre premeštaja.
Privremeni premeštaj u drugi pokrajinski organ
Razlozi i trajanje
Pokrajinski službenik može da bude privremeno premešten na odgovarajuće radno mesto u drugi pokrajinski organ u kome je povećan obim posla, a sva prava iz radnog odnosa ostvaruje u pokrajinskom organu iz kojeg je premešten.
Privremeni premeštaj u drugi pokrajinski organ traje najduže šest meseci, a izuzetno može da bude produžen najduže za još šest meseci.
Nakon proteka vremena premeštaja pokrajinski službenik ima pravo da se vrati na radno mesto na kome je radio pre premeštaja.
Način privremenog premeštaja u drugi pokrajinski organ
O privremenom premeštaju pokrajinskog službenika iz jednog u drugi pokrajinski organ rukovodioci zaključuju pisani sporazum.
Nakon zaključenja pisanog sporazuma iz stava 1. ovog člana, rukovodilac pokrajinskog organa iz kojeg se pokrajinski službenik premešta donosi rešenje o premeštaju.
Žalba ne odlaže izvršenje rešenja.
Pokrajinskom službeniku prestaje radni odnos:
1) protekom vremena na koji je zasnovan;
2) sporazumom;
3) otkazom;
4) po sili zakona;
5) na drugi način određen ovom ili drugom odlukom ili zakonom.
Prestanak radnog odnosa protekom vremena na koji je zasnovan
Radni odnos na određeno vreme prestaje protekom vremena na koji je zasnovan.
Žalba ne odlaže izvršenje rešenja kojim je utvrđen prestanak radnog odnosa zasnovanog na određeno vreme.
Prestanak radnog odnosa sporazumom
Rukovodilac pokrajinskog organa i pokrajinski službenik mogu da zaključe pisani sporazum o prestanku radnog odnosa.
Pisanim sporazumom određuje se i dan prestanka radnog odnosa.
Pokrajinskom službeniku na rukovodećem radnom mestu radni odnos ne može da prestane pismenim sporazumom.
Prestanak radnog odnosa otkazom
Pokrajinski službenik pisani otkaz podnosi najmanje 30 dana pre dana koji je označio kao dan prestanka radnog odnosa.
Pokrajinski službenik na rukovodećem radnom mestu pisani otkaz podnosi organu nadležnom za njegovo postavljenje.
Rukovodilac pokrajinskog organa otkazuje radni odnos pokrajinskom službeniku ako:
1) odbije premeštaj ili raspoređivanje kad za njih nije potrebna saglasnost pokrajinskog službenika ili neopravdano ne stupi na radno mesto na koje je premešten ili raspoređen;
2) ne zadovolji na probnom radu;
3) posle prestanka razloga za mirovanje radnog odnosa ne stupi na rad u roku od 15 dana;
4) ne položi stručni ispit za rad u organu uprave.
Radni odnos prestaje kad rešenje o otkazu postane konačno.
Prestanak radnog odnosa po sili zakona
Pokrajinskom službeniku prestaje radni odnos po sili zakona:
1) kad navrši radni vek - danom navršenja 65. godine života ako ima najmanje 15 godina staža osiguranja;
2) ako bude osuđen na kaznu zatvora od najmanje šest meseci - danom pravnosnažnosti presude;
3) ako je neraspoređen, a ne bude premešten na drugo radno mesto - narednog dana od proteka šest meseci od dana kada je postao neraspoređen.
Pokrajinskom službeniku radni odnos prestaje po sili zakona i iz drugih razloga predviđenih opštim propisima o radu kojima se uređuje prestanak radnog odnosa nezavisno od volje zaposlenog i volje poslodavca.
Utvrđenje prestanka radnog odnosa po sili zakona
O prestanku radnog odnosa po sili zakona rukovodilac pokrajinskog organa donosi rešenje kojim utvrđuje razlog zbog kojeg je radni odnos prestao i dan kad je radni odnos prestao.
Protiv rešenja žalba nije dopuštena, ali može da se pokrene upravni spor.
XI PRESTANAK RADA NA RUKOVODEĆEM RADNOM MESTU
Pokrajinskom službeniku prestaje rad na rukovodećem radnom mestu kad istekne period na koji je postavljen, ako podnese pisanu ostavku, ako stupi na funkciju u državnom organu, organu autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, ako bude ukinuto rukovodeće radno mesto, ako mu radni odnos prestaje navršenjem radnog veka ili njegovim pismenim otkazom ili ako bude razrešen.
Ukidanje rukovodećeg radnog mesta
Rukovodeće radno mesto se ukida ako se ukine pokrajinski organ, a njegov delokrug preuzme drugi pokrajinski organ ili ne preuzme nijedan pokrajinski organ; ako deo delokruga pokrajinskog organa u kome je i rukovodeće radno mesto preuzme drugi pokrajinski organ; ili ako rukovodeće radno mesto bude ukinuto donošenjem novog ili izmenom postojećeg pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Pokrajinski službenik se razrešava sa rukovodećeg radnog mesta ako mu radni odnos prestane zbog:
- osude na kaznu zatvora dužu od najmanje šest meseci;
- konačnog rešenja kojim mu je izrečena disciplinska kazna prestanka radnog odnosa;
- konačnog rešenja kojim mu je određena ocena "ne zadovoljava" na vanrednom ocenjivanju;
- mere javnog objavljivanja preporuke za razrešenje koju mu izrekne telo nadležno za rešavanje o sukobu interesa; ili
- drugih razloga predviđenih opštim propisima o radu kojima se uređuje prestanak radnog odnosa nezavisno od volje zaposlenog i volje poslodavca.
Pokrajinski službenik se razrešava sa rukovodećeg radnog mesta i ako mu dva puta, ali ne uzastopno, konačnim rešenjem bude određena ocena "ne zadovoljava".
Utvrđenje prestanka rada na rukovodećem radnom mestu
Prestanak rada na rukovodećem radnom mestu utvrđuje se rešenjem koje donosi Izvršno veće ili organ nadležan za njegovo postavljenje, u roku od osam dana od dana nastupanja razloga zbog kojih je rad na rukovodećem radnom mestu prestao.
Rešenje sadrži razloge i dan prestanka rada na rukovodećom radnom mestu.
Protiv rešenja žalba nije dopuštena, ali može da se pokrene upravni spor.
Posledice usled isteka perioda postavljenja, ostavke, promena u unutrašnjem uređenju pokrajinskog organa i negativnih ocena rada
Pokrajinski službenik kome je istekao period na koji je postavljen, koji je podneo ostavku ili kome je položaj ukinut donošenjem novog ili izmenom postojećeg pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta ima pravo da u istom pokrajinskom organu bude premešten na drugo radno mesto za koje ispunjava uslove ako on postoji, a ako ne postoji postaje neraspoređen.
Pokrajinski službenik nakon prestanka rada na rukovodećem radnom mestu ne može ostvariti prava iz stava 1. ovog člana, niti stiče status neraspoređenog pokrajinskog službenika kao ni prava koja neraspoređenom licu pripadaju na osnovu ove odluke, ako na rukovodeće radno mesto nije postavljeno iz pokrajinskog organa već mu radni odnos miruje.
Pokrajinski službenik koji je razrešen sa rukovodećeg radnog mesta, jer mu je dva puta, ali ne uzastopno, određena ocena "ne zadovoljava" odmah postaje neraspoređen.
Posledice usled promena u uređenju pokrajinskih organa
Pokrajinski službenik kome je rukovodeće radno mesto ukinuto usled ukidanja pokrajinskog organa ima pravo da, do isteka perioda na koji je bio postavljen, bude postavljen na rukovodeće radno mesto u pokrajinskom organu koji je preuzeo delokrug ukinutog pokrajinskog organa, ako novim pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta bude predviđeno isto ili slično rukovodeće radno mesto i on za njega ispunjava uslove, a ako takvo rukovodeće radno mesto ne postoji ima ista prava i dužnosti kao da mu je rukovodeće radno mesto prestalo istekom perioda na koje je postavljen.
Ista prava i dužnosti ima i pokrajinski službenik kome je rukovodeće radno mesto ukinuto usled toga što je deo delokruga pokrajinskog organa preuzeo drugi pokrajinski organ.
Ako pokrajinski organ bude ukinut, a njegov delokrug ne preuzme nijedan pokrajinski organ, pokrajinski službenik kome je rukovodeće radno mesto ukinuto postaje neraspoređen.
XII PRAVA POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA PRI PROMENAMA U ORGANIZACIJI POKRAJINSKOG ORGANA I U ORGANIZACIJI POKRAJINSKE UPRAVE
1. ORGANIZACIONA PROMENA U POKRAJINSKOM ORGANU
Ako pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji bude izmenjen u smislu da neka radna mesta budu ukinuta ili broj pokrajinskih službenika smanjen, prekobrojni pokrajinski službenici premeštaju se na druga odgovarajuća radna mesta, a prednost imaju oni sa boljim ocenama u poslednje tri godine.
Ako odgovarajuće radno mesto ne postoji, prekobrojni pokrajinski službenik može uz svoju saglasnost biti premešten na niže radno mesto koje odgovara njegovoj stručnoj spremi, a ako ni takvo radno mesto ne postoji ili se pokrajinski službenik ne saglasi sa premeštajem stiče status neraspoređenog.
Žalba ne odlaže izvršenje rešenja o premeštaju i rešenja kojim se utvrđuje da je pokrajinski službenik neraspoređen.
U slučaju donošenja novog pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji svi pokrajinski službenici raspoređuju se na odgovarajuća radna mesta, pri čemu rukovodilac pokrajinskog organa vodi računa o tome na kojim su poslovima radili pre raspoređivanja.
Ako novim pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji neka radna mesta budu ukinuta ili broj pokrajinskih službenika bude smanjen, na prekobrojne pokrajinske službenike primenjuju se odredbe ove odluke koje važe za slučaj izmene pravilnika.
2. PROMENA ORGANIZACIJE POKRAJINSKE UPRAVE
Ukidanje pokrajinskog organa uz preuzimanje njegovog delokruga
Ako pokrajinski organ bude ukinut, a njegov delokrug preuzme drugi pokrajinski organ, on preuzima i pokrajinske službenike iz ukinutog pokrajinskog organa rešenjima koja donosi rukovodilac pokrajinskog organa koji je preuzeo delokrug.
Do donošenja novog pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji u pokrajinskom organu koji je preuzeo delokrug, preuzeti pokrajinski službenici nastavljaju da rade poslove koje su radili, a pravo na platu ostvaruju prema dotadašnjim rešenjima.
Posle donošenja novog pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji primenjuju se odredbe ove odluke koje važe za slučaj kad je novi pravilnik donesen samo radi promene unutrašnjeg uređenja pokrajinskog organa.
Promena delokruga pokrajinskog organa
Ako deo delokruga pokrajinskog organa preuzme drugi pokrajinski organ, on preuzima i pokrajinske službenike koji rade u preuzetom delokrugu.
U svemu ostalom primenjuju se odredbe ove odluke koje važe za slučaj ukidanja pokrajinskog organa uz preuzimanje njegovog delokruga.
Ukidanje pokrajinskog organa i njegovog delokruga
Ako pokrajinski organ bude ukinut, a njegov delokrug ne preuzme nijedan pokrajinski organ, pokrajinski službenici iz ukinutog pokrajinskog organa ostaju neraspoređeni danom ukidanja.
U slučaju ukidanja pokrajinskog organa i njegovog delokruga rešenja kojima se utvrđuje da su pokrajinski službenici neraspoređeni donosi rukovodilac stručne službe nadležan za upravljanje ljudskim resursima.
Položaj neraspoređenih pokrajinskih službenika
Dok je neraspoređen pokrajinski službenik ima pravo na naknadu plate prema propisu kojim se uređuju plate u pokrajinskim organima.
Sva prava iz radnog odnosa pokrajinski službenik ostvaruje u pokrajinskom organu čiji je rukovodilac doneo rešenje da je pokrajinski službenik neraspoređen.
Prava iz stava 2. ovog člana kao i dužnosti Izvršno veće, odnosno skupštinski odbor nadležan za administrativne poslove bliže će urediti odlukom.
Neraspoređenom pokrajinskom službeniku prestaje radni odnos ako u roku od šest meseci, putem internog oglasa ili konkursa ne zasnuje radni odnos u drugom pokrajinskom organu.
Posebne odredbe o neraspoređenim pokrajinskim službenicima
Konačno rešenje kojim se utvrđuje da je pokrajinski službenik neraspoređen dostavlja se stručnoj službi nadležnoj za upravljanje ljudskim resursima.
Stručna služba nadležna za upravljanje ljudskim resursima unosi podatke o neraspoređenim pokrajinskim službenicima u evidenciju internog tržišta rada i ispituje mogućnost njihovog premeštaja.
XIII OCENJIVANJE RADA I NAPREDOVANJE POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA
Cilj ocenjivanja je otkrivanje i otklanjanje nedostataka u radu pokrajinskih službenika, podsticanje na bolje rezultate rada i stvaranje uslova za pravilno odlučivanje o napredovanju i stručnom usavršavanju.
Pri ocenjivanju pokrajinskog službenika vrednuju se rezultati postignuti u izvršavanju poslova radnog mesta i postavljenih ciljeva, samostalnost, stvaralačka sposobnost, preduzimljivost, preciznost i savesnost, saradnja sa drugim pokrajinskim službenicima i ostale sposobnosti koje zahteva radno mesto.
Ocenjivanje rada i delotvornosti
Ocenjivanje rada i delotvornosti pokrajinskih službenika sprovodi se svake godine za prethodnu kalendarsku godinu.
Ne ocenjuju se pokrajinski službenici koji su u prethodnoj kalendarskoj godini radili manje od šest meseci, bez obzira na razloge, ni pokrajinski službenici koji su zasnovali radni odnos na određeno vreme.
Uticaj ocene rada i delotvornosti
Ocena rada i delotvornosti uzima se u obzir prilikom utvrđivanja:
1. potrebe usavršavanja pojedinih pokrajinskih službenika ili grupe pokrajinskih službenika;
2. ispunjavanja uslova za napredovanje;
3. postojanja uslova za nastavak rada pokrajinskog službenika na probnom radu ili prestanak radnog odnosa;
4. postojanja uslova za korišćenje plaćenog studijskog odsustva.
Ocena rada i rezultat rada pokrajinskog službenika uzimaju se u obzir prilikom izricanja kazni za povrede obaveze iz radnog odnosa.
Vrste ocena i određivanje ocena
Ocene su: "ne zadovoljava", "zadovoljava", "dobar", "ističe se" i "naročito se ističe".
Pokrajinski službenik se obaveštava o predloženoj oceni.
Rukovodilac pokrajinskog organa rešenjem određuje ocenu.
O žalbama protiv rešenja iz stava 3. ovog člana odlučuje Komisija za žalbe.
Merila za ocenjivanje i postupak ocenjivanja u pokrajinskim organima bliže će urediti Izvršno veće posebnim aktom.
Pokrajinski službenik kome je određena ocena "ne zadovoljava" može biti upućen na dodatno stručno osposobljavanje.
Vanredno ocenjivanje pokrajinskog službenika se vrši nakon 90 radnih dana od dana konačnosti rešenja kojim mu je određena ocena "ne zadovoljava".
Pokrajinskom službeniku kome na vanrednom ocenjivanju bude određena ocena "ne zadovoljava" prestaje radni odnos danom konačnosti rešenja.
Rešenjem kojim je na vanrednom ocenjivanju određena ocena "ne zadovoljava" utvrđuje se i da pokrajinskom službeniku prestaje radni odnos.
Pokrajinski službenik napreduje premeštajem na neposredno više izvršilačko radno mesto ili postavljenjem na rukovodeće radno mesto u istom ili drugom pokrajinskom organu.
Neposredno više izvršilačko radno mesto jeste ono čiji se poslovi rade u neposredno višem zvanju ili u istom zvanju ali na radnom mestu rukovodioca uže unutrašnje jedinice u pokrajinskom organu.
Pokrajinski službenik može da napreduje i prelaskom u viši platni razred, bez promene radnog mesta, prema propisu kojim se uređuju plate u pokrajinskim organima.
Napredovanje na više izvršilačko radno mesto
Rukovodilac pokrajinskog organa može da premesti na neposredno više izvršilačko radno mesto pokrajinskog službenika kome je najmanje dva puta uzastopno određena ocena "naročito se ističe" ili četiri puta uzastopno "ističe se", ako postoji slobodno radno mesto i pokrajinski službenik ispunjava uslove za rad na njemu.
Izuzetno, pokrajinski službenik koji je premešten na neposredno više radno mesto, jer mu je dva puta uzastopno određena ocena "naročito se ističe", može i ako ne ispunjava uslove vezane za radno iskustvo, da bude premešten na neposredno više radno mesto ako mu opet bude određena ocena "naročito se ističe".
Ocene na kojima je zasnovano napredovanje ne uzimaju se u obzir za sledeće napredovanje.
Napredovanje na rukovodeće radno mesto ili više rukovodeće radno mesto
Pokrajinski službenik može da napreduje na svako rukovodeće radno mesto, a ne samo na neposredno više rukovodeće radno mesto.
Za napredovanje moraju da budu ispunjeni svi uslovi u pogledu ocena, postojanja slobodnog radnog mesta i radnog iskustva koji su potrebni za napredovanje na više izvršilačko radno mesto.
XIV STRUČNO USAVRŠAVANJE I DODATNO OBRAZOVANJE
Pokrajinski službenik ima pravo i dužnost da se stručno usavršava u skladu sa potrebama pokrajinskog organa.
Sredstva za stručno usavršavanje obezbeđuju se u budžetu autonomne pokrajine.
Stručno usavršavanje zasniva se na programima kojima se određuju oblici i sadržina usavršavanja, kao i visina sredstava za usavršavanje.
Program opšteg stručnog usavršavanja pokrajinskih službenika iz pokrajinskih organa za svaku godinu donosi Izvršno veće, na predlog stručne službe nadležne za upravljanje ljudskim resursima.
Program posebnog stručnog usavršavanja pokrajinskih službenika donosi rukovodilac pokrajinskog organa za svaku godinu, u skladu sa posebnim potrebama pokrajinskog organa.
2. DODATNO OBRAZOVANJE ZNAČAJNO ZA POKRAJINSKI ORGAN
Pokrajinskom službeniku može da se omogući dodatno obrazovanje značajno za pokrajinski organ.
O dodatnom obrazovanju pokrajinskog službenika odlučuje rukovodilac pokrajinskog organa na osnovu podnetog zahteva pri čemu prednost ima pokrajinski službenik koji ima viši prosek ocena rada i delotvornosti u poslednje tri godine od ostalih pokrajinskih službenika.
Troškove dodatnog obrazovanja snosi pokrajinski organ.
Prava i obaveze povodom dodatnog obrazovanja
Prava i obaveze pokrajinskog službenika koji se dodatno obrazuje uređuju se ugovorom.
Pokrajinski službenik ima pravo na mirovanje radnog odnosa ako dodatno obrazovanje zahteva privremeno odsustvo s rada.
Posle dodatnog obrazovanja pokrajinski službenik obavezan je da ostane na radu u pokrajinskom organu najmanje dvostruko duže od trajanja dodatnog obrazovanja, inače je dužan da jednokratno vrati sve troškove dodatnog obrazovanja.
Poslove i zadatke u oblasti stručnog usavršavanja pokrajinskih službenika obavlja stručna služba nadležna za upravljanje ljudskim resursima.
Pripravnik je lice koje prvi put zasniva radni odnos u svojoj struci i osposobljava se za samostalan rad i polaganje stručnog ispita za rad u organu uprave.
Pripravnik zasniva radni odnos na određeno vreme, posle sprovedenog konkursa.
Pripravnički staž na radnim mestima sa visokim obrazovanjem traje jednu godinu, na radnim mestima sa višim obrazovanjem devet, a na radnim mestima sa srednjim obrazovanjem šest meseci.
Pripravnički staž iz stava 1. ovog člana može trajati duže ili kraće ukoliko je to propisano posebnim zakonom.
Pripravniku koji iz opravdanih razloga odsustvuje sa rada duže od jednog meseca produžava se pripravnički staž onoliko koliko je trajalo odsustvo.
Program osposobljavanja pripravnika
Pripravnici se osposobljavaju za samostalan rad prema programu koji donosi rukovodilac pokrajinskog organa.
Rukovodilac pokrajinskog organa određuje mentora koji prati osposobljavanje.
Mentor određuje pripravniku poseban program osposobljavanja i pokrajinske službenike koji prate njegov rad u različitim vremenskim periodima.
Posle okončanja pripravničkog staža, mentor daje rukovodiocu pokrajinskog organa pisano mišljenje o osposobljenosti pripravnika.
Nastavljanje rada na neodređeno vreme
Posle okončanja pripravničkog staža i položenog stručnog ispita za rad u pokrajinskim organima, pripravnik može da nastavi rad na neodređeno vreme ako postoji odgovarajuće radno mesto na koje može da bude raspoređen i ako je raspoređivanje u skladu sa planom prijema.
Izvršno veće će u skladu sa propisom o stipendiranju studenata obezbediti stipendistima da, nakon okončanja studija, obave pripravnički staž u pokrajinskim organima.
Nakon obavljenog pripravničkog staža, položenog stručnog ispita za rad u organu uprave i provere stručnih sposobnosti i veština u skladu sa propisima, stipendista zasniva radni odnos na neodređeno vreme.
Pripravnik se može primiti u pokrajinski organ radi stručnog osposobljavanja i polaganja stručnog ispita u svojstvu volontera.
U toku stručnog osposobljavanja, sva prava, obaveze i odgovornosti volontera utvrđuju se ugovorom koji sa njim zaključuje rukovodilac pokrajinskog organa.
Na volontere se shodno primenjuju odredbe ove odluke o pripravnicima kada je reč o dužini trajanja staža i polaganja stručnog ispita za rad u organu uprave.
XVI ODGOVORNOST POKRAJINSKIH SLUŽBENIKA
Za svoj rad pokrajinski službenik odgovara disciplinski i materijalno.
Pokrajinski službenik je disciplinski odgovoran za povrede dužnosti iz radnog odnosa.
Odgovornost za krivično delo ili prekršaj ne isključuje disciplinsku odgovornost.
Povrede dužnosti iz radnog odnosa mogu biti lakše i teže.
Lakše povrede dužnosti iz radnog odnosa jesu:
1) učestalo zakašnjavanje, neopravdano odsustvovanje u toku radnog vremena ili raniji odlazak s rada;
2) nesavesno čuvanje službenih spisa ili podataka;
3) neopravdan izostanak s rada jedan radni dan;
4) neopravdano neobaveštavanje neposredno pretpostavljenog o razlozima sprečenosti za dolazak na rad u roku od 24 sata od nastanka razloga;
5) povreda kodeksa ponašanja pokrajinskih službenika koja nije obuhvaćena nekom od povreda dužnosti iz radnog odnosa predviđenih ovom odlukom ili posebnim propisom.
Teže povrede dužnosti iz radnog odnosa jesu:
1) neizvršavanje ili nesavesno, neblagovremeno i nemarno izvršavanje poslova ili naloga pretpostavljenog;
2) nezakonit rad ili propuštanje radnji za koje je pokrajinski službenik ovlašćen radi sprečavanja nezakonitosti ili štete;
3) zloupotreba prava iz radnog odnosa;
4) povreda načela nepristranosti ili političke neutralnosti ili izražavanje i zastupanje političkih uverenja na radu;
5) odavanje službene ili druge tajne;
6) primanje poklona u vezi s vršenjem poslova protivno odredbama ove odluke, primanje usluge ili koristi za sebe ili drugo lice, kao i zloupotreba rada u pokrajinskom organu radi uticanja na ostvarivanje sopstvenih prava ili prava lica povezanih sa pokrajinskim službenikom;
7) dodatni rad u suprotnosti sa uslovima određenim ovom odlukom;
8) preuzimanje dužnosti direktora, zamenika ili pomoćnika direktora u pravnom licu ili povreda ograničenja članstva u organima pravnog lica;
9) osnivanje privrednog društva, javne službe i bavljenje preduzetništvom;
10) neprenošenje upravljačkih prava u privrednom subjektu na drugo lice, nedostavljanje podataka rukovodiocu o licu na koje su preneta upravljačka prava ili nedostavljanje rukovodiocu dokaza o prenosu upravljačkih prava;
11) neprijavljivanje interesa koji pokrajinski službenik ili s njim povezano lice može imati u vezi s odlukom pokrajinskog organa u čijem donošenju učestvuje;
12) nezakonito raspolaganje sredstvima;
13) povreda prava drugih pokrajinskih službenika i nameštenika;
14) nedolično, nasilničko ili uvredljivo ponašanje prema strankama ili saradnicima;
15) ometanje stranaka u ostvarivanju prava i interesa pred pokrajinskim organom;
16) neopravdani izostanak sa rada najmanje dva uzastopna radna dana;
17) ponavljanje lakših povreda dužnosti utvrđenih konačnim rešenjem kojim je izrečena disciplinska kazna.
Vrste
Za lakše povrede dužnosti iz radnog odnosa izriče se novčana kazna do 20% plate za puno radno vreme, isplaćene za mesec u kome je novčana kazna izrečena.
Za teže povrede dužnosti iz radnog odnosa izriče se:
1) novčana kazna u visini od 20% do 30% plate za puno radno vreme, isplaćene za mesec u kome je novčana kazna izrečena, u trajanju do šest meseci;
2) zabrana napredovanja od dve do četiri godine;
3) prestanak radnog odnosa.
Novčana kazna uvek se izvršava administrativnim putem.
Trenutak prestanka radnog odnosa
Pokrajinskom službeniku kome je izrečena disciplinska kazna prestanka radnog odnosa prestaje radni odnos danom konačnosti rešenja kojim je disciplinska kazna izrečena.
Pokretanje disciplinskog postupka
Disciplinski postupak pokreće rukovodilac pokrajinskog organa, na sopstvenu inicijativu ili na predlog lica koje je pretpostavljeno pokrajinskom službeniku.
Disciplinski postupak pokreće se pisanim zaključkom, koji se dostavlja pokrajinskom službeniku. Protiv zaključka žalba nije dopuštena.
Svaki pokrajinski službenik koji sazna za učinjenu povredu dužnosti iz radnog odnosa može rukovodiocu pokrajinskog organa da podnese inicijativu za pokretanje disciplinskog postupka.
Vođenje disciplinskog postupka
Disciplinski postupak vodi i o disciplinskoj odgovornosti odlučuje rukovodilac pokrajinskog organa.
Rukovodilac pokrajinskog organa može da obrazuje disciplinsku komisiju od tri člana da umesto njega pokreće i vodi disciplinski postupak i odlučuje o disciplinskoj odgovornosti.
Članovi disciplinske komisije moraju da imaju završen fakultet i najmanje pet godina radnog iskustva u struci, a jedan član mora biti diplomirani pravnik.
U disciplinskom postupku održava se usmena rasprava, na kojoj pokrajinski službenik ima pravo da izloži svoju odbranu.
Pokrajinski službenik može da se na raspravi brani sam ili preko zastupnika, a može da za raspravu dostavi i odbranu u pisanoj formi.
U slučaju da je pokrajinski službenik uredno pozvan, rasprava može da se održi i bez prisustva pokrajinskog službenika ako za to postoje važni razlozi.
Na ostala pitanja vođenja disciplinskog postupka primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.
Izbor i odmeravanje disciplinske kazne
Pri izboru i odmeravanju disciplinske kazne vodi se računa o stepenu odgovornosti pokrajinskog službenika, težini posledica povrede dužnosti i subjektivnim i objektivnim okolnostima pod kojima je povreda dužnosti izvršena.
O ranije izrečenoj disciplinskoj kazni vodi se računa samo ako ona još nije izbrisana iz evidencije.
Razlozi za udaljenje sa rada i postupak udaljenja
Pokrajinski službenik protiv koga je pokrenut disciplinski postupak zbog teže povrede dužnosti može biti udaljen sa rada do okončanja disciplinskog postupka ako bi njegovo prisustvo na radu štetilo interesu pokrajinskog organa ili ometalo vođenje disciplinskog postupka.
Rešenje o udaljenju sa rada donosi rukovodilac pokrajinskog organa ili disciplinska komisija, u zavisnosti od toga ko vodi disciplinski postupak.
Rešenje o udaljenju sa rada opoziva se, po službenoj dužnosti ili na predlog pokrajinskog službenika, ako prestanu razlozi zbog kojih je doneseno.
Na rešenje o udaljenju sa rada pokrajinski službenik može da izjavi žalbu u roku od osam dana od dana prijema rešenja.
Žalba ne odlaže izvršenje rešenja.
O žalbi odlučuje Komisija za žalbe u roku od deset dana od dana prijema žalbe, inače se smatra da je žalba odbijena.
Pokretanje disciplinskog postupka za lakše povrede dužnosti zastareva protekom šest meseci od dana izvršenja povrede, a za teže povrede protekom jedne godine od dana izvršenja povrede.
Vođenje disciplinskog postupka za lakše povrede dužnosti zastareva protekom jedne godine od dana pokretanja disciplinskog postupka, a za teže povrede dužnosti protekom dve godine od dana pokretanja disciplinskog postupka.
Rok zastarevanja ne teče dok disciplinski postupak nije moguće pokrenuti ili voditi zbog odsustva pokrajinskog službenika ili iz drugih opravdanih razloga.
Upis disciplinske kazne u evidenciju i njeno brisanje
Disciplinska kazna izrečena konačnim rešenjem upisuje se u evidenciju o pokrajinskom službeniku.
Disciplinska kazna briše se iz evidencije ako pokrajinskom službeniku ne bude izrečena nova disciplinska kazna u naredne dve godine od izrečene disciplinske kazne za lakšu povredu dužnosti ili u naredne četiri godine od izrečene disciplinske kazne za težu povredu dužnosti.
Disciplinski postupak protiv pokrajinskog službenika na rukovodećem radnom mestu
Odredbe ove odluke o disciplinskoj odgovornosti pokrajinskog službenika primenjuju se i na pokrajinskog službenika na rukovodećem radnom mestu.
Uslovi odgovornosti za štetu prouzrokovanu pokrajinskom organu
Pokrajinski službenik je odgovoran za štetu koju na radu ili u vezi s radom namerno ili iz krajnje nepažnje prouzrokuje pokrajinskom organu.
Utvrđivanje postojanja štete i njena nadoknada
Postojanje štete, visinu štete i okolnosti pod kojima je šteta prouzrokovana utvrđuje rukovodilac pokrajinskog organa ili lice koje on za to ovlasti u pisanoj formi.
Ukoliko bi utvrđivanje visine štete prouzrokovalo nesrazmerne troškove, ona se može odrediti u paušalnom iznosu.
Ako pokrajinski službenik odbije da nadoknadi štetu, pravo na nadoknadu štete može da se ostvari u parničnom postupku.
Rukovodilac pokrajinskog organa i pokrajinski službenik mogu da zaključe pisani sporazum kojim određuju visinu i način naknade štete, koji ima snagu izvršne isprave.
Pokrajinski službenik se oslobađa odgovornosti za štetu koju je prouzrokovao izvršenjem naloga pretpostavljenog ako je pretpostavljenom prethodno saopštio da izvršenje naloga može da prouzrokuje štetu.
Odgovornost za štetu prouzrokovanu trećem licu
Za štetu koju pokrajinski službenik na radu ili u vezi s radom prouzrokuje trećem licu nezakonitim ili nepravilnim radom odgovara autonomna pokrajina.
Oštećenik ima pravo da naknadu štete zahteva i neposredno od pokrajinskog službenika, ako je on štetu prouzrokovao namerno.
Ako autonomna pokrajina oštećeniku nadoknadi štetu koju je pokrajinski službenik prouzrokovao namerno ili iz krajnje nepažnje, ima pravo da od pokrajinskog službenika zahteva naknadu plaćenog iznosa u roku od šest meseci od dana isplaćene naknade štete.
Odgovornost autonomne pokrajine za štetu prouzrokovanu pokrajinskom službeniku
Autonomna pokrajina odgovara za štetu prouzrokovanu pokrajinskom službeniku na radu ili u vezi s radom, prema opštim pravilima obligacionog prava.
Rukovodilac pokrajinskog i državni službenik mogu da zaključe pisani sporazum kojim određuju visinu i način naknade štete, a koji ima snagu izvršne isprave.
XVII STRUČNA SLUŽBA ZA UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA
Izvršno veće osniva stručnu službu nadležnu za upravljanje ljudskim resursima u pokrajinskim organima (u daljem tekstu: Služba) i propisuje njen delokrug i uređenje.
Služba obavlja stručne poslove u vezi sa upravljanjem ljudskim resursima u pokrajinskim organima: organizuje i koordinira stručno usavršavanje, obučavanje i dodatno obrazovanje zaposlenih u organima; vodi centralnu kadrovsku evidenciju zaposlenih u organima i prati kretanje zaposlenih na osnovu podataka dostavljenih od organa; vodi evidenciju internog tržišta rada organa; vodi evidenciju kandidata prijavljenih na oglas organa; obavlja i druge poslove u skladu ovom odlukom i drugim propisima.
Službom upravlja direktor koga postavlja Izvršno veće.
Radna mesta nameštenika, uslovi za zaposlenje i broj nameštenika određuju se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Da bi se popunilo slobodno radno mesto nameštenika potrebno je da je ono predviđeno pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i da se njegovo popunjavanje uklapa u doneseni plan prijema.
Popunjavanje slobodnih radnih mesta nameštenika vrši se putem internog oglasa ili konkursa.
Način provere znanja i veština i postupak sprovođenja internog oglasa i konkursa utvrđuje rukovodilac organa, odnosno službe koji je interni oglas ili konkurs raspisao.
Nameštenik zasniva radni odnos ugovorom o radu.
Ugovor o radu obavezno sadrži odredbu prema kojoj poslodavac može rešenjem da promeni one delove ugovora čiju jednostranu promenu zakon dopušta.
O pravima i dužnostima nameštenika rešenjem odlučuje rukovodilac pokrajinskog organa ili pokrajinski službenik koga za to u pisanoj formi ovlasti.
Nameštenik ima pravo na platu, naknade i druga primanja prema aktu kojim se uređuju plate u pokrajinskim organima.
Premeštaj i raspoređivanje nameštenika
Odredbe ove odluke o premeštaju i raspoređivanju pokrajinskih službenika shodno se primenjuju na nameštenike.
Rešenje o premeštaju odnosno raspoređivanju nameštenika zamenjuje na osnovu ove odluke odgovarajuće odredbe ugovora o radu.
Ako nameštenik odbije premeštaj ili raspoređivanje otkazuje mu se ugovor o radu.
Namešteniku se otkazuje ugovor o radu uvek kad, usled promene unutrašnje organizacije pokrajinskog organa ili promene organizacije pokrajinske uprave, više ne postoji nijedno radno mesto na koje može biti premešten ili raspoređen.
Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši pokrajinski organ uprave nadležan za poslove uprave.
U okviru nadzora organ iz stava 1. ovog člana vrši kontrolu:
1) usklađenosti pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u pokrajinskom organu sa zakonom, odlukom i drugim propisima;
2) usklađenost popunjavanja radnih mesta sa pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i planom prijema;
3) sprovođenja internog oglasa i konkursa u skladu sa ovom odlukom i drugim propisima;
4) raspoređivanja, premeštaja i napredovanja pokrajinskih službenika u skladu sa ovom odlukom i drugim propisima;
5) blagovremenost i pravilnost dostavljanja podataka koji se upisuju u centralnu kadrovsku evidenciju;
6) druga pitanja u vezi sa radnim odnosom u pokrajinskim organima.
Lice ovlašćeno za vršenje nadzora dužno je da postupi po svakoj predstavci iz svoje nadležnosti i da podnosioca predstavke obavesti o ishodu svog postupanja.
Ako lice iz stava 1. ovog člana utvrdi nezakonitost ili nepravilnost u sprovođenju ove odluke i drugih propisa i opštih akata, preduzeće mere na koje je po zakonu kojim se uređuje upravna inspekcija ovlašćen upravni inspektor.
Postavljena lica u pokrajinskim organima, koja su ta zvanja stekla u skladu sa propisima koji su važili u vreme njihovog postavljenja, a čija radna mesta postaju rukovodeća radna mesta, do isteka mandata nastavljaju da rade prema propisima koji su važili na dan njihovog postavljenja, uključujući i pravila za slučaj prestanka dužnosti.
Ako postavljenom licu dužnost prestane istekom mandata ili na drugi propisan način pre početka primene ove odluke novo postavljenje ili imenovanje sprovešće se prema propisima koji su važili na dan postavljenja lica kome je dužnost prestala.
Prečišćen tekst Odluke o pokrajinskim službenicima obuhvata:
1. Odluku o pokrajinskim službenicima ("Službeni list APV", broj 5/07), iz koje su izostavljeni sledeći članovi iz Prelaznih i završnih odredbi:
- član 155. sadrži rokove za donošenje propisa Izvršnog veća AP Vojvodine,
- član 156. koji propisuje rok za zaključivanje ugovora o radu sa nameštenicima,
- član 157. sadrži rok za usklađivanje pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta sa odredbama ove odluke,
- član 158. određuje propise po kojima će se okončati započeti postupci o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih,
- član 159. reguliše započeti probni rad i pripravnički odnos,
- član 160. propisuje primenu pojedinih odredbi odluke,
- član 161. koji utvrđuje stupanje na snagu ove odluke;
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o pokrajinskim službenicima ("Službeni list APV", broj 8/07), osim člana 3. koji propisuje stupanje na snagu ove odluke;
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o pokrajinskim službenicima ("Službeni list APV", broj 5/09), iz koje su izostavljeni:
- član 15. koji propisuje obavezu i rok za izmenu i dopunu pravnih akata u skladu sa odredbama ove odluke, usklađivanje pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta sa odredbama odluke i rok za donošenje propisa od strane skupštinskog odbora nadležnog za administrativna pitanja, odnosno posledice nedonošenja istih,
- član 16. kojim se ovlašćuje Odbor za propise Skupštine AP Vojvodine da utvrdi prečišćen tekst Odluke o pokrajinskim službenicima,
- član 17. utvrđuje stupanje na snagu odluke.