PRAVILNIKO NAČINU POSTUPANJA SA ELEKTRONSKIM PONUDAMA I NAČINU SPROVOĐENJA ELEKTRONSKE LICITACIJE U POSTUPCIMA JAVNIH NABAVKI("Sl. glasnik RS", br. 50/2009) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuje način postupanja sa elektronskim ponudama i način sprovođenja elektronske licitacije u postupcima javnih nabavki.
Elektronska ponuda jeste ponuda ili deo ponude koju ponuđač dostavlja naručiocu u elektronskom obliku i kao takva mora da bude predviđena konkursnom dokumentacijom, da ispunjava načelo elektronskog poslovanja prema posebnim propisima i da sa ostalim delovima ponude istog ponuđača čini nedvosmislenu celinu.
Elektronska licitacija je nadmetanje među ponuđačima u postupku javne nabavke kroz davanje novih, povoljnijih ponuda elektronskim putem, koje naručilac rangira pomoću metoda za automatsko ocenjivanje.
Podnošenje elektronskih ponuda je moguće ukoliko naručilac u konkursnoj dokumentaciji odredi takvu mogućnost.
Informacije u konkursnoj dokumentaciji potrebne za podnošenje elektronskih ponuda moraju biti dostupne svim zainteresovanim ponuđačima.
Informacioni sistem naručioca mora da obezbedi tehnološki nezavisan prijem ponuda i mora biti besplatno dostupan svim zainteresovanim ponuđačima.
Sredstva (uređaji) za prijem elektronskih ponuda moraju, uz pomoć tehničkih sredstava i odgovarajućih postupaka, osiguravati da:
1) su elektronske ponude potpisane u skladu sa propisima kojima se uređuje način njihove zaštite;
2) elektronski potpis bude overen kvalifikacionom potvrdom;
3) elektronska ponuda ima vremensku oznaku, odnosno da se tačno može odrediti datum, sat i minut prijema ponuda;
4) pre unapred određenog trenutka otvaranja ponuda niko nema pristup podacima iz ponuda;
5) se, ukoliko je prekršena zabrana pristupa podacima iz ponuda, to može lako otkriti;
6) samo osobe ovlašćene od strane naručioca mogu odrediti i promeniti datum i sat otvaranja ponuda;
7) samo ovlašćenim osobama bude omogućen pristup podacima iz ponuda, i to samo njihovim istovremenim delovanjem ako ih je više.
Dokaze o ispunjenosti uslova za učešće u postupku javne nabavke koji se ne mogu dostaviti u elektronskom obliku, ponuđači su dužni da dostave u pisanom obliku pre isteka roka za podnošenje ponuda.
U slučaju iz stava 5. ovog člana ponuđač je dužan da u elektronskom delu ponude jasno označi na koju javnu nabavku i na koju ponudu se odnosi, tako da delovi ponude čine nedvosmislenu celinu.
Na podnošenje elektronskih prijava shodno se primenjuju odredbe st. 1. do 6. ovog člana.
Informacioni sistem naručioca mora omogućiti arhiviranje elektronskih ponuda u skladu sa propisima kojima se uređuje elektronsko poslovanje i propisima kojima se uređuje oblast dokumentarne građe i arhiva.
Naručilac objavljuje nameru da sprovede elektronsku licitaciju u javnom pozivu za učestvovanje u elektronskoj licitaciji (u daljem tekstu: javni poziv) i konkursnoj dokumentaciji.
Naručilac ne može da sprovodi elektronsku licitaciju u nameri da se spreči ili ograniči konkurencija među ponuđačima ili da se promeni predmet ugovora o javnoj nabavci kako je određen u javnom pozivu i konkursnoj dokumentaciji.
Elektronska licitacija se može sprovoditi u otvorenom postupku, drugoj fazi restriktivnog postupka i pregovaračkom postupku sa objavljivanjem javnog poziva, i to samo kada se predmet javne nabavke može jasno i objektivno opisati.
Naručilac može da sprovede elektronsku licitaciju bez obzira na kriterijume na osnovu kojih bira najpovoljniju ponudu.
Elektronska licitacija se može sprovoditi samo u pogledu delova ponuda koji se mogu na jasan i razumljiv način kvantifikovati, tako da ih je moguće predstaviti u brojevima ili procentima, odnosno da su pogodni za automatsko ocenjivanje pomoću elektronskih sredstava, bez bilo kakve intervencije naručioca.
Delovi ponuda, u smislu stava 5. ovog člana mogu biti cena kao jedini kriterijum ili element kriterijuma, ali i ostali elementi kriterijuma ekonomski najpovoljnije ponude.
Elektronska licitacija se ne može sprovoditi u postupku javne nabavke usluga, ni u postupku javne nabavke radova koji obuhvataju uslugu projektovanja.
Naručilac je dužan da u konkursnoj dokumentaciji obavesti ponuđače o:
1) delovima ponude koji su predmet elektronske licitacije;
2) granicama u kojima se mogu menjati vrednosti delova ponuda;
3) uslovima pod kojima ponuđači mogu menjati ponude (npr. minimalna razlika u ceni koja se zahteva prilikom sprovođenja elektronske licitacije i dr.);
4) podacima dostupnim ponuđačima tokom elektronske licitacije, odnosno kada će biti dostupni;
5) načinu sprovođenja elektronske licitacije (npr. kada počinje; u koliko faza će se sprovoditi; na koji način ponuđači mogu da saznaju rezultate rangiranja; kada se i kako završava i dr.);
6) elektronskoj opremi kojom se sprovodi elektronska licitacija i tehničkim specifikacijama potrebnim za vezu sa informacionim sistemom naručioca.
Pre početka elektronske licitacije, naručilac sprovodi prethodnu stručnu ocenu ponuda, primenjujući kriterijum i sve elemente kriterijuma određene u javnom pozivu i konkursnoj dokumentaciji.
Javni poziv dostavlja se elektronskim putem istovremeno ponuđačima za koje se, na osnovu prethodne stručne ocene ponuda, utvrdi da su podneli ispravne i odgovarajuće ponude.
Javni poziv sadrži:
1) podatke od značaja za korišćenje informacionog sistema naručioca;
2) datum i sat početka elektronske licitacije;
3) rezultat prethodne stručne ocene ponuda;
4) matematičku formulu koja će se primenjivati u elektronskoj licitaciji, koja omogućava da se automatski odrede promene u rangiranju ponuda na osnovu ponuđenih novih cena, odnosno ostalih elemenata kriterijuma za izbor najpovoljnije ponude (u daljem tekstu: matematička formula).
Matematička formula mora da sadrži pondere za sve elemente kriterijuma koje je naručilac odredio u javnom pozivu i konkursnoj dokumentaciji, prilagođena za ocenu izmenjenih vrednosti delova ponude.
Ako su dozvoljene varijante ponude, za svaku od varijanti se sastavlja različita matematička formula.
Elektronska licitacija se može sprovoditi u više uzastopnih faza i može početi najranije dva dana od dana dostavljanja poziva iz stava 2. ovog člana.
Ukoliko su u konkretnom postupku javne nabavke ponude podnete u elektronskom obliku, naručilac može elektronsku licitaciju da sprovodi bez posebnog pozivanja ponuđača, odmah posle otvaranja ponuda i njihovog automatskog rangiranja, pod uslovom da se svakom od ponuđača omogući pristup podacima o trenutnom rangiranju i o ponuđenim vrednostima delova ponuda drugih ponuđača.
Naručilac u konkursnoj dokumentaciji objavljuje nameru da sprovede elektronsku licitaciju na način predviđen stavom 1. ovog člana.
Tokom sprovođenja svake od faza elektronske licitacije, naručilac ponuđačima istovremeno šalje podatke koji su dovoljni da u svakom trenutku odrede redosled podnetih ponuda.
Naručilac može u bilo kom trenutku da objavi broj ponuđača koji učestvuju u elektronskoj licitaciji, ali ne može da otkrije identitet ponuđača koji učestvuju u elektronskoj licitaciji.
Naručilac završava elektronsku licitaciju na jedan ili više sledećih načina:
1) određivanjem tačnog datuma i sata prestanka elektronske licitacije;
2) prestankom prijema nove cene ili elemente kriterijuma, koji zadovoljavaju zahteve u pogledu minimalnih razlika. Vreme koje je dozvoljeno da protekne posle prijema poslednje promene ponude, a pre završetka licitacije naručilac navodi u javnom pozivu;
3) završetkom broja faza elektronske licitacije određenih u javnom pozivu.
Posle završetka elektronske licitacije, naručilac sprovodi stručnu ocenu ponuda na osnovu kriterijuma i elemenata kriterijuma određenih u javnom pozivu i konkursnoj dokumentaciji.
Naručilac donosi odluku o izboru najpovoljnije ponude na osnovu stručne ocene ponuda.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".