PRAVILNIK

O OBAVEZNIM ELEMENTIMA KONKURSNE DOKUMENTACIJE U POSTUPCIMA JAVNIH NABAVKI

("Sl. glasnik RS", br. 50/2009)

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuju obavezni elementi konkursne dokumentacije koja se priprema u postupku javne nabavke (u daljem tekstu: konkursna dokumentacija).

Elementi konkursne dokumentacije

Član 2

Konkursna dokumentacija sadrži:

1) poziv za podnošenje ponude;

2) uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu;

3) obrazac ponude;

4) obrazac za ocenu ispunjenosti uslova iz člana 44. Zakona o javnim nabavkama (u daljem tekstu: Zakon) i uputstvo kako se dokazuje ispunjenost tih uslova;

5) model ugovora (osim u pregovaračkom postupku i u slučaju nabavke kredita kao finansijske usluge kada konkursna dokumentacija sadrži kreditni zahtev naručioca na osnovu kojeg ponuđač dostavlja svoj model ugovora);

6) vrstu, tehničke karakteristike (specifikacije), kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i sl. (osim u slučaju nabavke kredita kao finansijske usluge);

7) tehničku dokumentaciju i planove, odnosno dokumentaciju o kreditnoj sposobnosti naručioca u slučaju javne nabavke finansijske usluge kredita;

8) obrazac strukture cene, sa uputstvom kako da se popuni.

Konkursna dokumentacija za prvu fazu restriktivnog postupka i kvalifikacioni postupak sadrži:

1) poziv za podnošenje prijave;

2) uputstvo podnosiocima prijava kako da sačine prijavu;

3) obrazac prijave;

4) obrazac za priznavanje kvalifikacije i uputstvo kako se dokazuje kvalifikacija podnosilaca prijava.

Sastavne elemente konkursne dokumentacije čine i izmene i dopune te dokumentacije, kao i dodatne informacije i objašnjenja u vezi sa pripremanjem ponude, koja su data u pisanom obliku.

Naručilac može u konkursnoj dokumentaciji da navede vrstu sredstava finansijskog obezbeđenja kojim ponuđači obezbeđuju ispunjenje svojih obaveza u postupku javne nabavke, kao i ispunjenje svojih ugovornih obaveza, odnosno za povraćaj avansnog plaćanja (različiti oblici ručne zaloge hartija od vrednosti ili drugih pokretnih stvari, hipoteka, menica, jemstvo drugog pravnog lica sa odgovarajućim bonitetom, bankarske garancije, polise osiguranja i dr.).

Konkursna dokumentacija može da sadrži i druge elemente koji su, s obzirom na predmet javne nabavke, neophodni za pripremu ponude, odnosno prijave.

Naručilac je dužan da rednim brojem označi svaku stranu konkursne dokumentacije i ukupan broj strana konkursne dokumentacije.

Podaci sadržani u konkursnoj dokumentaciji moraju biti identični sa podacima koji su navedeni u javnom pozivu.

Poziv za podnošenje ponude

Član 3

Poziv za podnošenje ponude sadrži:

1) podatke o naručiocu;

2) podatke o vrsti postupka javne nabavke i o primeni drugih zakona, propisa, međunarodnih ugovora i sporazuma, ako je njihova primena neophodna u tom postupku;

3) podatke o predmetu javne nabavke na koji se odnosi konkursna dokumentacija, a koji će biti bliže određen u okviru tehničkih specifikacija;

4) obaveštenje da se ponude pripremaju i podnose u skladu sa konkursnom dokumentacijom i javnim pozivom;

5) podatke o načinu i mestu podnošenja ponuda, kao i poslednjem danu roka, odnosno datumu i satu za podnošenje ponuda;

6) obaveštenje o mestu, danu i satu otvaranja ponuda, kao i vremenu i načinu podnošenja punomoćja za ovlašćene predstavnike ponuđača koji prisustvuju otvaranju ponuda, odnosno pregovaranju;

7) obaveštenje o roku u kome će naručilac doneti odluku o izboru najpovoljnije ponude, odnosno odluku o priznavanju kvalifikacije.

Odredbe stava 1. ovog člana shodno se primenjuju na poziv za podnošenje prijave.

Uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu

Član 4

Uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu (u daljem tekstu: uputstvo) sadrži sledeće podatke o zahtevima naručioca u pogledu sadržine ponude, kao i uslove pod kojima se sprovodi postupak javne nabavke:

1) podatke o jeziku na kojem ponuda mora biti sastavljena, a ukoliko je dozvoljena mogućnost da se ponude, u celini ili delimično, daju i na stranom jeziku, jasnu naznaku na kom stranom jeziku, kao i koji deo ponude može biti na stranom jeziku;

2) podatke o obaveznoj sadržini ponude;

3) definisanje posebnih zahteva, ukoliko isti postoje, u pogledu načina na koji ponuda mora biti sačinjena, a posebno u pogledu načina popunjavanja obrazaca datih u konkursnoj dokumentaciji, odnosno podataka koji moraju biti njihov sastavni deo, kao i preciziranje ko popunjava, potpisuje i overava te podatke i obrasce kada ponudu podnosi grupa ponuđača;

4) obaveštenje o mogućnosti da ponuđač može da podnese ponudu za jednu ili više partija i uputstvo o načinu na koji ponuda mora da bude podneta, ukoliko je predmet javne nabavke oblikovan u više partija, uz napomenu da je ponuđač dužan da u ponudi navede da li se ponuda odnosi na celokupnu nabavku ili samo na određene partije, kako bi se omogućilo ocenjivanje za svaku partiju posebno;

5) obaveštenje da li je zabranjeno podnošenje ponude sa varijantama, odnosno određivanje minimalnih tehničkih specifikacija koje se moraju poštovati u ponudi sa varijantama, ukoliko podnošenje takve ponude nije zabranjeno;

6) obaveštenje da ponuđač koji je samostalno podneo ponudu ne može istovremeno da učestvuje u zajedničkoj ponudi ili kao podizvođač;

7) zahtev da ponuđač u ponudi navede da li će izvršenje nabavke delimično poveriti podizvođaču i da navede naziv podizvođača;

8) obaveštenje o tome da li će naručilac, ukoliko zajednička ponuda bude ocenjena kao najpovoljnija, zahtevati od grupe ponuđača da podnesu pravni akt kojim se obavezuju na zajedničko izvršenje nabavke i kojim će biti precizirana odgovornost svakog ponuđača za izvršenje ugovora;

9) zahteve u pogledu traženog načina i uslova plaćanja, garantnog roka, kao i eventualnih drugih okolnosti od kojih zavisi ispravnost ponude;

10) valutu i način na koji mora biti navedena i izražena cena u ponudi;

11) podatke o vrsti, sadržini, načinu podnošenja, visini i rokovima finansijskog obezbeđenja, ukoliko isto naručilac zahteva;

12) obaveštenje o načinu označavanja poverljivih podataka u ponudi, odnosno obaveštenje da se cena i ostali podaci iz ponude koji su od značaja za primenu elemenata kriterijuma i rangiranje ponuda neće smatrati poverljivim, saglasno članu 12. Zakona;

13) obaveštenje da ponuđač može u pisanom obliku tražiti dodatne informacije ili pojašnjenja u vezi sa pripremanjem ponude, uz napomenu da traženje dodatnih informacija i pojašnjenja telefonom nije dozvoljeno;

14) rok važenja ponude koji ne može biti kraći od 60 dana od dana otvaranja ponuda;

15) obaveštenje o načinu na koji se mogu zahtevati dodatna objašnjenja od ponuđača posle otvaranja ponuda i vršiti kontrola kod ponuđača, odnosno njegovog podizvođača;

16) rok u kome će ponuđač čija je ponuda izabrana kao najpovoljnija pristupiti zaključenju ugovora;

17) vrsta drugog relevantnog dokaza koji je od značaja za uredno izvršenje obaveza ponuđača po ranije zaključenim ugovorima o javnim nabavkama;

18) elemente ugovora o kojima će se pregovarati i način pregovaranja, u slučaju sprovođenja pregovaračkog postupka;

19) vrstu kriterijuma za izbor najpovoljnije ponude, sve elemente kriterijuma na osnovu kojih se bira najpovoljnija ponuda koji moraju biti opisani i vrednosno izraženi, kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki elemenat kriterijuma koja će omogućiti naknadnu objektivnu proveru ocenjivanja ponuda;

20) elemente kriterijuma na osnovu kojih će naručilac izvršiti izbor najpovoljnije ponude u situaciji kada postoje dve ili više ponuda sa jednakim brojem pondera;

21) obaveštenje o načinu i roku podnošenja zahteva za zaštitu prava ponuđača i navođenje broja žiro računa na koji je podnosilac zahteva prilikom podnošenja zahteva dužan da uplati taksu određenu Zakonom;

22) obaveštenje da će ugovor biti zaključen nakon isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava iz člana 107. Zakona.

Uputstvo može da sadrži i razloge zbog kojih kandidat može biti isključen sa liste kandidata.

Odredbe stava 1. tač. 1), 2), 3), 4), 6), 7), 12), 13), 15), 17), 21) i 22) ovog člana shodno se primenjuju na uputstvo podnosiocima prijave kako da sačine prijavu.

Obrazac ponude

Član 5

Obrazac ponude se priprema tako da popunjen od strane ponuđača sadrži:

1) opšte podatke o ponuđaču (naziv, sedište, PIB broj, ime osobe za kontakt i dr.);

2) podatke o tome da li se ponuda podnosi samostalno ili kao zajednička ponuda ili kao ponuda sa podizvođačem;

3) rok važenja ponude izražen u broju dana od dana otvaranja ponuda;

4) ostale podatke koje naručilac smatra relevantnim za zaključenje ugovora (najmanje cenu i eventualne popuste kada je predmet javne nabavke oblikovan u više partija).

Obrazac ponude ponuđač mora da popuni, overi pečatom i potpiše, čime potvrđuje da su tačni podaci koji su u istom navedeni.

Odredbe stava 1. tač. 1) i 2) i stava 2. ovog člana shodno se primenjuju na obrazac prijave.

Obrazac za ocenu ispunjenosti uslova iz člana 44. Zakona i uputstvo kako se dokazuje ispunjenost tih uslova

Član 6

Naručilac u konkursnoj dokumentaciji navodi uslove koje ponuđač mora da ispuni da bi mogao da učestvuje u postupku javne nabavke, kao i sve dokaze kojima se dokazuje njihova ispunjenost.

Naručilac u konkursnoj dokumentaciji navodi:

1) uslove za učešće u postupku javne nabavke iz člana 44. stav 2. Zakona, uz preciziranje neophodnog finansijskog i poslovnog, kao i dovoljnog tehničkog i kadrovskog kapaciteta, koji su u skladu sa predmetom javne nabavke;

2) dodatne uslove za učešće u postupku javne nabavke, ukoliko ih je odredio;

3) uslove koje mora da ispuni podizvođač u skladu sa članom 49. Zakona;

4) uslove koje mora da ispuni svaki od ponuđača iz grupe ponuđača u skladu sa članom 50. Zakona.

Uputstvo kako se dokazuje ispunjenost uslova iz člana 44. Zakona mora da sadrži precizno navođenje jednog ili više dokaza određenih zakonom za svaki od predviđenih uslova za učešće u postupku javne nabavke i organa nadležnog za njihovo izdavanje (uz navođenje relevantnih odredaba tih zakona).

Odredbe st. 2. i 3. ovog člana shodno se primenjuju na obrazac za priznavanje kvalifikacije i uputstvo kako se dokazuje kvalifikacija podnosilaca prijava.

Model ugovora

Član 7

Model ugovora mora da sadrži sve bitne elemente ugovora (predmet, cenu i ugovorne obaveze).

Model ugovora ponuđač mora da popuni, overi pečatom i potpiše, čime potvrđuje da je saglasan sa sadržinom modela ugovora.

U slučaju podnošenja zajedničke ponude, odnosno ponude sa učešćem podizvođača, u modelu ugovora moraju biti navedeni svi ponuđači iz grupe ponuđača, odnosno svi podizvođači.

Sadržina zaključenog ugovora ne može da se razlikuje od sadržine modela ugovora.

Tehničke karakteristike (specifikacije)

Član 8

Tehničke specifikacije (specifikacije) moraju omogućiti da se dobra, radovi, ili usluge koji su predmet javne nabavke opišu na način koji je jasan i objektivan i koji odgovara potrebama naručioca.

Ukoliko naručilac zahteva od ponuđača dostavljanje dokaza o ispunjenosti tehničkih karakteristika (specifikacije), dužan je da precizno odredi koji su to dokazi i ko je nadležan za njihovo izdavanje.

Tehnička dokumentacija i planovi

Član 9

Tehnička dokumentacija i planovi izrađuju se u skladu sa zakonom, tehničkim propisima i standardima koji se odnose na oblast iz koje je predmet javne nabavke.

Obrazac strukture cene sa uputstvom kako da se popuni

Član 10

U obrascu strukture cene moraju biti prikazani osnovni elementi strukture cene kao što su:

1) jedinične cene i ukupna cena;

2) ukupna cena bez PDV-a, i ukupna cena sa PDV-om;

3) posebno iskazani troškovi koji čine ukupnu cenu (carina, troškovi prevoza, montaže i dr.).

Ukoliko je predmet javne nabavke oblikovan u više partija, u obrascu strukture cene mora biti prikazana struktura cene za svaku partiju posebno.

Sredstva finansijskog obezbeđenja

Član 11

Naručilac u konkursnoj dokumentaciji može da navede vrstu sredstava finansijskog obezbeđenja kojim ponuđači obezbeđuju ispunjenje svojih obaveza u postupku javne nabavke, kao i ispunjenje svojih ugovornih obaveza, odnosno za povraćaj avansnog plaćanja.

Sredstvo finansijskog obezbeđenja može biti:

1) bankarska garancija;

2) hipoteka;

3) jemstvo drugog pravnog lica sa odgovarajućim bonitetom;

4) jedan od oblika ručne zaloge hartija od vrednosti ili drugih pokretnih stvari;

5) menica;

6) polisa osiguranja i dr.

Vrsta sredstava finansijskog obezbeđenja u postupku javne nabavke identična je za sve ponuđače.

Član 12

Finansijsko obezbeđenje mora trajati najmanje onoliko koliko traje rok za ispunjenje obaveze ponuđača koja je predmet obezbeđenja.

Naručilac ne može vratiti ponuđaču sredstvo finansijskog obezbeđenja pre isteka roka trajanja, osim ako je ponuđač u celosti ispunio svoju obezbeđenu obavezu.

U slučaju dogovorenog avansnog plaćanja naručilac ne može da isplati nijedan iznos pre nego što primi traženo sredstvo finansijskog obezbeđenja za povraćaj avansnog plaćanja.

Bankarska garancija

Član 13

Podneta bankarska garancija mora biti bezuslovna i plativa na prvi poziv.

Podneta bankarska garancija ne može da sadrži dodatne uslove za isplatu, kraće rokove od onih koje odredi naručilac, manji iznos od onog koji odredi naručilac ili promenjenu mesnu nadležnost za rešavanje sporova.

Ako ponuđač podnese garanciju strane banke naručilac je dužan da proveri bonitet te banke kod Narodne banke Srbije.

Ako ponuđač podnese garanciju strane banke, ta banka mora imati najmanje IBCA rejting AA.

Član 14

Bankarska garancija za ozbiljnost ponude izdaje se u visini od najviše 10% od ponuđene cene, odnosno ponuđene cene za svaku od partija za koju ponuđač podnosi ponudu.

Bankarska garancija za ozbiljnost ponude traje najmanje koliko i važenje ponude.

Član 15

U uputstvu ponuđačima kako da sačine ponudu naručilac može da predvidi i obavezu podnošenja bankarskih garancija od strane ponuđača čija je ponuda ocenjena kao najpovoljnija, i to:

1) za povraćaj avansnog plaćanja;

2) za dobro izvršenje posla;

3) za otklanjanje grešaka u garantnom roku.

Član 16

Bankarska garancija za povraćaj avansnog plaćanja, koju naručilac može tražiti u slučajevima kada predviđa avansno plaćanje, izdaje se u visini plaćenog avansa i mora trajati sve do konačne isporuke ili izvršenja posla.

Visina bankarske garancije iz stava 1. ovog člana može se smanjiti ako ta garancija pokriva delimične ili sukcesivne isporuke ili situaciono izvođenje radova, kada je to dozvoljeno, pri čemu mora biti naveden i način smanjivanja vrednosti garantovanog iznosa.

Član 17

Bankarska garancija za dobro izvršenje posla izdaje se u visini od najviše 10% od vrednosti ugovora, pri čemu se uzima u obzir rok trajanja izvršenja posla.

Bankarsku garanciju za dobro izvršenje posla ponuđač mora da preda naručiocu u trenutku zaključenja ugovora ili u roku koji odredi naručilac, a najkasnije do prve isporuke.

Ako ponuđač ne postupi u roku iz stava 2. ovog člana, ugovor se zaključuje s odložnim uslovom i počinje da važi od momenta podnošenja bankarske garancije.

Bankarska garancija za dobro izvršenje posla traje najmanje tri dana duže od dana isteka roka za konačno izvršenje posla.

Ako se za vreme trajanja ugovora promene rokovi za izvršenje ugovorne obaveze, važnost bankarske garancije mora se produžiti.

Član 18

Bankarsku garanciju za otklanjanje grešaka u garantnom roku naručilac može tražiti u slučajevima kada predmet ugovora zahteva i garanciju za ispravan rad.

Bankarsku garanciju za otklanjanje grešaka u garantnom roku ponuđač predaje naručiocu u trenutku primopredaje predmeta ugovora.

Bankarskom garancijom za otklanjanje grešaka u garantnom roku, naručilac se obezbeđuje u slučaju da ponuđač ne izvrši obavezu otklanjanja kvara koji bi mogao da umanji mogućnost korišćenja predmeta ugovora u garantnom roku.

Rok važenja bankarske garancije iz stava 1. ovog člana je tri dana duži od garantnog roka koji je određen za ispravan rad i izdaje se u visini od najviše 10% od vrednosti ugovora.

Član 19

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o obaveznim elementima konkursne dokumentacije u postupcima javnih nabavki ("Službeni glasnik RS", broj 98/04).

Član 20

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".