PRAVILNIK

O RADU REGISTRA FORMALNOSTI

("Sl. list grada Užica", br. 9/2009)

Uvodne odredbe

Član 1

Pravilnikom o radu registra formalnosti, detaljno se uređuju pravila i procedure rada Registra formalnosti (u daljem tekstu: Registar) unutrašnja organizacija, nadležnost i način rada tela koja upravljaju radom Registra.

Član 2

Cilj donošenja Pravilnika jeste utvrđivanje obaveznih pravila rada Registra kako bi se:

1. obezbedila pravna sigurnost poslovnim subjektima i građanima prilikom podnošenja zahteva kao i u postupku odlučivanja po zahtevima

2. bolja saradnja Gradskih službi sa strankama i

3. obezbedilo donošenje kvalitetnijih propisa u budućnosti.

Član 3

Formalnost, obuhvata postupak rešavanja formalnosti od momenta podnošenja zahteva građana, poslovnih subjekata ili predstavnika civilnog društva do momenta rešavanja o podnetom zahtevu.

Pored navedenog, pojam formalnosti obuhvata i:

1. sve dozvole, odobrenja, potvrde, licence, ovlašćenja, procene, ustupanja, dopuštenja i tome slično,

2. plaćanje taksi i naknada,

3. obaveštenja Gradskoj upravi/Gradskoj službi koja su potrebna za obavljanje privrednih delatnosti odnosno za ostvarivanja prava građana i predstavnika civilnog društva.

Registar

Član 4

Registar je centralizovana elektronska baza svih podataka vezanih za formalnosti koje se primenjuju u radu Gradskih uprava odnosno službi.

Sadržaj Registra se objavljuje na posebnom delu internet prezentacije Grada.

Sve formalnosti koje Gradske uprave/Gradske službe primenjuju u svome radu, bilo da su iz delokruga poverenih poslova ili delokruga izvornih poslova, moraju biti registrovane u Registru.

Formalnosti koje nisu registrovane neće se primenjivati do uvođenja u Registar.

Formalnosti se mogu primenjivati samo u obliku u kome se nalaze u Registru.

Član 5

Elementi formalnosti su:

1. Registracioni broj formalnosti

2. Naziv formalnosti

3. Naziv organizacione jedinice Gradske uprave/Gradske službe koja sprovodi postupak i odlučuje o formalnosti (u daljem tekstu: ovlašćena služba)

4. Adresa, broj telefona/ faksa, elektronska adresa ili bilo koji drugi način na koji zainteresovani subjekti mogu dostaviti zahtev za formalnost ili dobiti druge informacije o formalnostima od ovlašćene službe

5. Delatnost na koju se formalnost odnosi

6. Svrha formalnosti

7. Pravni osnov formalnosti

8. Iznos takse i naknade koje se plaćaju prilikom podnošenja zahteva, u toku postupka odnosno nakon donošenja odluke (dozvole, odobrenja, potvrde, licence, ovlašćenja, procene, ustupanja i tome slično)

9. Informacije (podaci) koje treba dostaviti prilikom podnošenja zahteva za formalnost

10. Dokumentacija koju treba dostaviti prilikom podnošenja zahteva za formalnost

11. Rok u kome ovlašćena služba donosi odluku po podnetom zahtevu za formalnost

12. Obrazac zahteva za formalnost (ukoliko je propisan ili pripremljen)

13. Vreme važenja donete odluke po formalnosti.

Odgovorna tela

Član 6

U radu Registra učestvuju:

- Gradsko veće i

- Načelnici Gradskih uprava sa nadležnom organizacionom jedinicom za normativne i skupštinske poslove, u smislu člana 4. stava 2. Odluke o registru, (dalje u tekstu: Radno telo za regulatornu reformu).

Član 7

Registrom upravlja Gradsko veće koje je odgovorno za integritet, održivost i transparentnost Registra.

Radno telo za regulatornu reformu odgovorno je za tačnost podataka, rad i održavanje registra.

Član 8

Gradsko veće upravlja radom Registra i odgovorno je za ostvarivanje osnovnih načela rada Registra iz člana 3. Odluke o registru, kao i za poštovanje pravila i procedure rada Registra.

Na osnovu podnetog zahteva Gradske službe i mišljenja Radnog tela za regulatornu reformu, Gradsko veće donosi odluku o registraciji, izmeni ili brisanju formalnosti iz Registra.

Gradsko veće redovno izveštava Skupštinu Grada po sopstvenoj inicijativi ili na njen zahtev.

Član 9

Radno telo za regulatornu reformu obavlja stručne, administrativne i tehničke poslove.

Radno telo za regulatornu reformu donosi mišljenje za svaki podneti zahtev za registraciju, izmenu ili brisanje formalnosti iz Registra.

Član 10

Radno telo za regulatornu reformu za svoj rad odgovara Gradskom veću.

Član 11

Radno telo za regulatornu reformu ima stalne i povremene članove.

Stalni članovi Radnog tela za regulatornu reformu su:

- Načelnik Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti,

- Načelnik Gradske uprave za poslove finansija, računovodstva i privrede,

- Načelnik Gradske uprave za urbanizam, izgradnju i inspekcijske poslove,

- Rukovodilac Odeljenja za poslove uprave i organe grada,

- Rukovodilac Odeljenja za informacione tehnologije,

- Rukovodilac Odeljenja za privredu i lokalni ekonomski razvoj.

Povremeni članovi Radnog tela za regulatornu reformu su predstavnici organizacione jedinice koja podnosi zahtev za registraciju, izmene ili brisanje formalnosti.

Svi članovi Radnog tela za regulatornu reformu su zaposleni u Gradskoj upravi i učestvovanje u njegovom radu, spada u njihove redovne radne obaveze.

Rad Registra

Član 12

U Registru se sprovode tri osnovne procedure:

1. registracija formalnosti u Registar (u daljem tekstu: registracija)

2. izmene formalnosti u Registru (u daljem tekstu: izmena formalnosti)

3. brisanje formalnosti iz Registra (u daljem tekstu: brisanje formalnosti).

Postupak registracije formalnosti

Član 13

Organizaciona jedinica koja predlaže registraciju formalnosti upućuje zahtev za registraciju Radnom telu za regulatornu reformu.

Zahtev za registraciju (formular A) je sastavni deo ovog pravilnika.

Uz zahtev za registraciju se predaju sledeća dokumenta:

- kopija propisa na osnovu koga se predlaže registracija formalnosti (u slučaju kada je u pitanju republički propis),

- predlog akta organa Grade kojim se planira uvođenje formalnosti,

- popunjen formular B, koji je sastavni deo ovog pravilnika, u kome su navedeni svi elementi koje formalnost treba da sadrži,

- obrazac zahteva za formalnost:

a) propisan pravnim aktom republičkih organa i pripremljen od strane organa Grada

b) predlog obrasca pripremljen na osnovu nacrta/predloga akta organa Grada.

U slučaju kada je pravni osnov formalnosti republički propis, zahtev za registraciju formalnosti podnosi se u roku se u roku 2 dana od dana od prijema "Službenog glasnika Republike Srbije" odnosno u kome je objavljen propis.

Ukoliko se uvođenje formalnosti planira na osnovu akta Gradske uprave, zahtev za registraciju formalnosti se podnosi dok je akt u formi nacrta ili predloga.

Član 14

Prilikom pregleda zahteva za registraciju čiji je pravni osnov republički pravni akt, Radno telo za regulatornu reformu utvrđuje sledeće:

- da li je zahtev kompletan,

- da li je formalnost za koju se traži registracija u skladu sa republičkim propisom,

- da li je formalnost za koju se traži registracija povoljna za poslovanje odnosno da li su predloženim oblikom na minimum svedeni negativni uticaji na poslovne subjekte, građane i civilno društvo.

Prilikom pregleda zahteva za registraciju čiji je pravni osnov nacrt odnosno predlog akta Grada, Radno telo za regulatornu reformu utvrđuje sledeće:

- da li je zahtev kompletan,

- da li je formalnost potrebna,

- da li je formalnost legalna,

- da li je formalnost za koju se traži registracija u skladu sa nacrtom odnosno predlogom akta Grada,

- da li je formalnost za koju se traži registracija povoljna za poslovanje odnosno da li postoji alternativa formalnosti i, ako ne postoji, da li su predloženim oblikom formalnosti na minimum svedeni negativni uticaji na poslovne subjekte, građane i civilno društvo.

Član 15

Radno telo za regulatornu reformu razmatra zahtev i, u roku od 5 radnih dana od dana podnošenja zahteva za registraciju, daje mišljenje.

Mišljenje Radnog tela za regulatornu reformu može biti pozitivno ili negativno.

Pozitivno mišljenje se zajedno sa zahtevom i prilozima dostavlja Gradskom veću na razmatranje i odlučivanje.

Negativno mišljenje, čiji su sastavni delovi obrazloženje i preporuka za dopunu zahteva za registraciju, brisanje i izmenu formalnosti odnosno nacrta ili predloga akta Gradske uprave, dostavlja se organizacionoj jedinici koja je podnela zahtev.

U slučaju negativnog mišljenja Radnog tela za regulatornu reformu, ovlašćena služba je dužna da u roku od 3 dana postupi po mišljenju i preporukama za dopunu zahteva za registraciju, brisanje i izmenu formalnosti odnosno nacrta ili predloga akta Gradske uprave.

Član 16

Radno telo za regulatornu reformu uslovno registruje formalnost čiji je pravni osnov republički propis, prilikom predaje zahteva za registraciju.

Uslovna registracija se primenjuje do pozitivne odluke Gradskog veća na podneti zahtev.

Rok za uslovnu registraciju formalnosti je 5 radnih dana od dana prijema zahteva.

Član 17

Gradsko veće pregleda zahtev za registraciju i mišljenje Radnog tela za regulatornu reformu.

Gradsko veće donosi odluku o podnetom zahtevu, u roku od 15 dana od dana prijema mišljenja Radnog tela za regulatornu reformu.

Odlukom Gradskog veća zahtev se usvaja ili odbija.

Odluka Gradskog veća se dostavlja Radnom telu za regulatornu reformu i ovlašćenoj službi koja je podnela zahtev za registraciju, izmene i dopune.

Član 18

Na osnovu odluke Gradskog veća kojom se usvaja zahtev iz člana 17, Radno telo za regulatornu reformu:

- registruje novu formalnosti u roku od jednog dana od dana prijema "Sl. lista grada Užica" u kome je objavljen pravni akt.

- briše uslov kod uslovno registrovane formalnosti u roku od jednog dana od dana dostave pozitivne odluke Gradskog veća.

Član 19

U postupku registracije Gradsko veće:

- utvrđuje registracioni broj nove formalnosti, i

- utvrđuje i u Registar unosi sve elemente formalnosti iz člana 5. ovog pravilnika.

Član 20

Na osnovu negativne odluke iz člana 17, organizaciona jedinica koja je podnela zahtev za registraciju dužna je da Radnom telu za regulatornu reformu dostavi izmenjen ili dopunjen zahtev za registraciju formalnosti:

- u roku od 5 radnih dana od dana dostavljanja negativne odluke na zahtev za registraciju formalnosti čiji je pravni osnov republički propis

- u roku od 3 dana od dana dostavljanja negativne odluke na zahtev za registraciju formalnosti čiji je pravni osnov akt Grada/Gradske uprave.

Prilikom podnošenja izmenjenog ili dopunjenog zahteva za registraciju u skladu sa odlukama Gradskog veća i Radnog tela za regulatornu reformu, primenjuju se ista pravila postupka, odlučivanja i rokovi kao kod prvobitnog zahteva za registraciju formalnosti.

Izmena formalnosti

Član 21

Organizaciona jedinica koja predlaže izmenu formalnosti upućuje zahtev za izmenu Radnom telu za regulatornu reformu.

Zahtev za izmenu formalnosti (formular A) sastavni je deo ovog pravilnika.

U postupku izmene formalnosti Radno telo za regulatornu reformu vrši izmene onih elemenata formalnosti čija izmena je tražena u zahtevu.

Sva ostala pravila postupka i rokovi koji se primenjuju kod zahteva za registraciju formalnosti primenjuju se i u slučaju zahteva za izmenu formalnosti.

Brisanje formalnosti

Član 22

Organizaciona jedinica koja predlaže brisanje formalnosti iz Registra, upućuje zahtev za brisanje formalnosti Radnom telu za regulatornu reformu.

Zahtev za brisanje formalnosti (formular A) sastavni je deo ovog pravilnika.

Ukoliko je formalnost eliminisana republičkim propisom, uz zahtev za brisanje formalnosti se prilaže kopija propisa kojim se formalnost eliminiše.

Radno telo za regulatornu reformu stara se o brisanju formalnosti iz Registra u skladu sa postupkom iz ovog pravilnika.

Sva ostala pravila postupka i rokovi koji se primenjuju kod zahteva za registraciju formalnosti primenjuju se i u slučaju zahteva za brisanje formalnosti.

Prelazne i završne odredbe

Član 23

Početnu bazu Registra formalnosti čine sve formalnosti koje u svom radu primenjuju Gradske uprave i koje su sastavni deo Pravilnika o načinu rada i postupanja po formalnim zahtevima broj II Broj: 021-6/2009 od 14.05.2009. godine.

Član 24

Za formalnosti koje nisu evidentirane u Pravilniku o načinu rada i postupanju po formalnim zahtevima iz prethodnog člana, primeniće se skraćeni postupak uključivanja u Registar.

U skraćenom postupku, nadležnoj organizacionoj jedinici ostavlja se dodatni rok od 30 dana, od dana donošenja ovog pravilnika, da prijave izostavljene formalnosti.

U slučaju da nadležna organizaciona jedinica, izostavljenu formalnost prijavi u roku 30 dana, od dana donošenja ovog pravilnika, formalnost će se uključiti u Registar.

U slučaju da nadležna organizaciona jedinica ne prijavi izostavljenu formalnost u roku od 30 dana, od dana donošenja ovog pravilnika, izostavljene formalnosti će se registrovati u skladu sa redovnim postupkom iz ovog pravilnika.

Član 25

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".

Napomene

Zahtev za izmenu formalnosti (formular A) i Zahtev za brisanje formalnosti (formular A), koji su sastavni deo ovog pravilnika, nisu objavljeni u "Sl. listu grada Užica", br. 9/2009.