ODLUKA

O PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2009. GODINI, SA PROGRAMOM

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 52/2008 i 30/2009)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora za 2009. godinu (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.

Član 2

Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:

R. br.

Izvori prihoda

u dinarima

% udeo

A.

Sredstva iz budžeta Grada za 2009. godinu

791.881.480,00

86,78

B.

Sredstva iz dodatnih prihoda budžeta Grada za 2009. godinu

80.019.120,00

8,77

C.

Prihodi iz dodatne aktivnosti budžetskog korisnika

40.630.910,75

4,45

 

1.

Prihodi za zajedničke troškove koji se refundiraju od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar Mihajla Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119

32.076.000,00

3,51

 

2.

Prihodi od inženjeringa, konsaltinga i marketing aktivnosti

2.560.000,00

0,28

 

3.

Višak prihoda - suficit

5.994.910,75

0,66

 

Ukupno sredstva: (A+B+C)

912.531.510,75

100,00

Član 3

Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima (za programsku tačku pod oznakom A i B):

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

dinara

% udeo

1.

2.

3.

4.

A.

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

791.881.480,00

86,78

1.

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

403.628.300,00

44,23

1.1.

Izgradnja škole "Milan Petrović"

303.628.300,00

33,27

1.2.

Dogradnja sprata Centra za socijalni rad

17.000.000,00

1,86

1.3.

Izgradnja objekta Sportskog centra "Slana bara" (III faza infrastrukturni radovi)

6.000.000,00

0,66

1.4.

Kulturni centar Grada Novog Sada (II faza)

77.000.000,00

8,44

2.

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

55.238.700,00

6,06

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

13.168.000,00

1,45

2.2.

Poslovni objekti - poslovni prostori

29.210.700,00

3,20

2.3.

Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

2.000.000,00

0,22

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

3.000.000,00

0,33

2.5.

Prenete nerealizovane obaveze iz 2008. godine

5.300.000,00

0,58

2.6.

Ostali objekti od interesa lokalne samouprave

2.560.000,00

0,28

3.

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

7.500.000,00

0,82

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju

2.000.000,00

0,22

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju

5.500.000,00

0,60

 

(Svega 1+2+3)

466.367.000,00

51,11

4.

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

325.514.480,00

35,67

4.1.

Troškovi osiguranja

10.500.000,00

1,15

4.2.

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

500.000,00

0,06

4.3.

Porez na dodatu vrednost (PDV)

142.000.000,00

15,56

4.4.

Izdaci - troškovi Javnog preduzeća

67.323.000,00

7,38

 

• Materijalni troškovi (struja, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje...)

42.323.000,00

4,64

 

4.4.1. Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu

6.000.000,00

0,66

 

4.4.2. Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara"

19.000.000,00

2,08

4.5.

Plate za zaposlene i naknade za Upravni i Nadzorni odbor

98.381.480,00

10,78

 

4.5.1. Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu

90.901.250,00

9,96

 

4.5.2. Naknade članovima Upravnog i Nadzornog odbora

7.480.230,00

0,82

4.6.

Izdaci za marketing

3.210.000,00

0,35

4.7.

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

3.600.000,00

0,39

 

4.7.1. DaNS za štampanje časopisa

1.200.000,00

0,13

 

4.7.2. Fond "Melanija Bugarinović"

2.400.000,00

0,26

B

Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih prihoda budžeta Grada

80.019.120,00

8,77

1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave - Gradska kuća

30.019.120,00

3,29

2.

Rekonstrukcija svečanih salona na Petrovaradinskoj tvrđavi

50.000.000,00

5,48

C

Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih aktivnosti budžetskog korisnika - sopstveni prihodi

40.630.910,75

4,45

1.

Izdaci za troškove platnog prometa

346.000,00

0,04

2.

Izdaci - troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119

26.430.000,00

2,90

3.

Porez na dodatu vrednost

5.300.000,00

0,58

4.

Stručne usluge

1.709.000,00

0,19

5.

Stipendije

851.000,00

0,09

6.

Oprema za saobraćaj

1.300.000,00

0,14

7.

Energetske usluge

3.300.000,00

0,36

8.

Komunalne usluge

894.910,75

0,10

9.

Kompjuterske usluge

500.000,00

0,05

 

Svega A+B+C:

912.531.510,75

100,00

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz programske tačke A-1.1., A-1.2., A-1.3., A-1.4. i A-3.2. ovog člana su kapitalne investicije.

Član 4

Hitne intervencije koje su navedene u tački A-2.4. Programa izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2009. godini vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu, do planiranog iznosa, a o izvršenim poslovima i utrošku sredstava za iste direktor je dužan obavestiti Upravni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na prvoj narednoj sednici.

Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Javnom preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl.).

Član 5

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 01.01.2009. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2009. godini

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 30/2009)

Član 4

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2009. GODINI

Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2009. godini, ovim programom definišu se svi objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to:

 

 

planirano

1.

Izgradnja poslovnih objekata

403.628.300,00

1.1.

Izgradnja škole "Milan Petrović"

303.628.300,00

1.2.

Dogradnja sprata Centra za socijalni rad

17000.000,00

1.3.

Izgradnja objekta Sportskog centra "Slana bara" (III faza infrastrukturni radovi)

6.000.000,00

1.4.

Kulturni centar Grada Novog Sada (II faza)

77.000.000,00

2.

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora:

135.257.820,00

2.1.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

95.747.120,00

2.1.1.

Petrovaradinska tvrđava

1.000.000,00

2.1.2.

Sinagoga

1.000.000,00

2.1.3.

Ostali javni objekti od interesa lokalne samouprave

11.168.000,00

2.1.4.

Javni objekti od interesa lokalne samouprave - gradska kuća

30.019.120,00

2.1.5.

Rekonstrukcija svečanih salona na Petrovaradinskoj tvrđavi

50.000.000,00

2.1.6.

Ostali objekti od interesa lokalne samouprave

2.560.000,00

2.2.

Poslovni objekti - poslovni prostori

29.210.700,00

2.2.1.

Tehničko poboljšanje funkcionisanja objekata i opreme

15.000.000,00

2.2.2.

Kralja Aleksandra 9, Pothodnik

2.000.000,00

2.2.3.

PC "Apolo", Trg slobode 3

2.000.000,00

2.2.4.

Trg mladenaca 7

1.000.000,00

2.2.5.

Vojvođanskih brigada broj 17

500.000,00

2.2.6.

Dom kulture Veternik

300.000,00

2.2.7.

Narodnog fronta 53

2.000.000,00

2.2.8.

Investiciono ulaganje u instalacije

3.000.000,00

2.2.9.

Opremanje Sportskog centra "Slana bara" i Sportske hale Futog

3.410.700,00

2.3.

Održavanje i servisiranje instalacija i uređaja u poslovnim objektima - prostorima

2.000.000,00

2.4.

Hitne intervencije u poslovnim objektima - prostorima

3.000.000,00

2.5.

Prenete nerealizovane obaveze iz 2008. godine

5.300.000,00

3.

Rashodi na izradi projektne dokumentacije:

7.500.000,00

3.1.

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju

2.000.000,00

3.2.

Projektna dokumentacija za izgradnju

5.500.000,00

 

Ukupno (2+3):

142.757.820,00

 

Ukupno (1+2+3):

546.386.120,00

A. Rashodi na realizaciji Programa koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada za 2009. godinu

4.1. Troškovi osiguranja

 

Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama i opremom podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njima nastaju, osiguranje prostora i opreme će se vršiti za svakovremenu stvarnu vrednost, kao i osiguranje zaposlenih za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od

10.500.000,00 dinara

4.2. i 4.3. Zakonske obaveze

 

Na ime poreskih obaveza preduzeća (porez na dobit preduzeća, porez na dodatu vrednost) planiraju se sredstva u iznosu od

142.500.000,00 dinara

4.4. Izdaci za troškove Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu

 

Na ime materijalnih troškova (izdataka) preduzeća (električna energija, grejanje, voda, održavanje higijene, obezbeđenje, kancelarijski materijal, veštačenje, platni promet, PTT, ugovori o delu, administrativna oprema, prevoz radnika, otpremnine prilikom odlaska radnika u penziju itd.) planski se određuje iznos sredstava od

42.323.000,00 dinara

U okviru ove pozicije nalaze se i planirani izdaci za reprezentaciju u iznosu od 500.000,00 dinara, a služiće za nabavku potrebnih napitaka u preduzeću, kao i za organizaciju promotivnih aktivnosti u promotivnom centru, Galeriji "Podrum", Sportskoj hali Futog i Sportskom centru "Slana bara".

 

4.4.1. Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu

6.000.000,00 dinara

4.4.2. Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) planiraju se u iznosu

19.000.000,00 dinara

4.5. Plate za zaposlene i naknade za članove Upravnog i Nadzornog odbora

 

Plate i dodaci za 58 radnika isplanirani su na nivou isplaćenih zarada za 2008. godinu uvećanih za 6,49% što je u skladu sa Predlogom Zakona o budžetu Republike Srbije za 2009. godinu i iznose

90.901.250,00 dinara

Iznos izdataka članovima Upravnog i Nadzornog odbora Preduzeća u 2009. godini planiran je u iznosu 7.480.230,00 dinara. Članovima Upravnog i Nadzornog odbora pripada mesečna naknada za rad u Upravnom i Nadzornom odboru i to:

 

• predsedniku Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 25% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

 

• članu Upravnog i Nadzornog odbora određuje se mesečna naknada u visini od 20% od ukupnog iznosa zarade direktora preduzeća

 

• mesečna naknada članu Upravnog i Nadzornog odbora umanjuje se za po 5%, zbog odsustvovanja sa zakazanih i održanih sednica bez prethodno pismeno obrazloženog razloga za odsustvovanje sa sednice i prihvaćenog obrazloženja od strane Upravnog i Nadzornog odbora o opravdanosti razloga za neprisustvovanje sednici.

 

4.6. Izdaci za marketing

 

Na ime izdataka za marketing planski se opredeljuju sredstva u iznosu od

3.210.000,00 dinara

Kriterijumi za korišćenje ovih sredstava su:

 

- za oglašavanje poslovnog prostora za izdavanje u zakup 1.500.000,00 dinara

 

- reklamne i propagandne aktivnosti za promociju promotivnog centra, PC "Apola", DK Veternik, Sportske hale u Futogu i Sportskog centra "Slana bara" 1.710.000,00 dinara.

 

4.7. Dotacije ostalim neprofitnim institucijama odnose se na sledeće:

 

- Društvu arhitekata Novog Sada za pokriće troškova štampanja časopisa DaNS u iznosu od

1.200.000,00 dinara

- Fondu "Melanije Bugarinović"

 

od zakupnine legata u Beogradu koji se izdaje u zakup, umanjene za porez na dodatu vrednost, i tako se prenosi u celokupnom godišnjem iznosu od

2.400.000,00 dinara

B. Rashodi koji se finansiraju iz dodatnih prihoda i sopstvenih prihoda preduzeća  

1. Planirani troškovi platnog prometa

 

koji se finansiraju iz dodatnih prihoda iznose

346.000,00 dinara

2. Izdaci - troškovi koji se plaćaju preko Preduzeća, a refundiraju se od zakupaca u PC "Apolo", Pothodniku, Matičarskom zdanju, Domu kulture Veternik, Vojvođanskih brigada 17, Željeznička 28, Bulevar M. Pupina 1, Kovilj - Laze Kostića 119

 

Planirani izdaci - troškovi na ovoj poziciji odnose se na plaćanje računa za zajedničke troškove (električne energije, grejanje - hlađenje, voda, održavanje higijene i obezbeđenje) u poslovnim objektima a iznose

   26.430.000,00 dinara

3. Porez na dodatu vrednost

 

Porez na dodatu vrednost planiran je na osnovu ostvarenih sopstvenih prihoda u iznosu od

5.300.000,00 dinara

4. Stručne usluge

1.709.000,00 dinara

5. Stipendije

851.000,00 dinara

6. Oprema za saobraćaj

1.300.000,00 dinara

7. Energetske usluge u iznosu

3.300.000,00 dinara

8. Komunalne usluge u iznosu

894.910,75 dinara

9. Kompjuterske usluge u iznosu

500.000,00 dinara