ODLUKAO GEOGRAFSKOM INFORMACIONOM SISTEMU GRADA SREMSKA MITROVICA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 7/2009) |
Ovom Odlukom uređuju se uslovi za izradu, funkcionisanje i održavanje Geografskog informacionog sistema Grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: GIS), načina izrade, međusobnih odnosa delova sistema, načina pružanja usluga korisnicima sistema i održavanje funkcionisanja sistema.
Odluka se zasniva na Strategiji razvoja informacionog društva u Republici Srbiji koju je usvojila Vlada Republike Srbije.
GIS je namenjen zainteresovanim i ovlašćenim korisnicima i zasniva se na prikupljanju, obradi, održavanju, analizi i prikazivanju geografsko orijentisanih informacija.
Osnivač i vlasnik GIS je Grad Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: Grad).
Za potrebe i u ime Grada poslovima GIS-a, do momenta stavljanja u eksploataciju GIS-a, rukovodi Komisija za GIS (u daljem tekstu: Komisija).
Nadležnost Komisije je da:
- utvrđuje obim informacija kojima će da raspolaže GIS i dinamiku njihove ugradnje,
- koordinira rad gradskih uprava, Javnih preduzeća, ustanova i drugih članova sistema,
- prati i organizuje izradu i početak funkcionisanja GIS-a,
- predlaže mere i aktivnosti funkcionisanja sistema za poboljšanje funkcionisanja sistema u periodu probnog rada,
- predlaže Opšte i posebne uslove pristupanju sistemu,
- donosi preporuke, uputstva i odluke u vezi načina i uslova pristupanju članova sistema, kao i načine i uslove pristupanja sistemu svih potencijalnih korisnika sistema,
- predlaže uslove sklapanja Ugovora Gradonačelniku sa svim korisnicima sistema,
- predlaže Gradonačelniku mere i uputstva za pravna lica, čiji je osnivač Grad, da podatke sa kojima raspolažu budu obavezni da dostavljaju Komisiji,
- predlaže Gradonačelniku donošenje odluka u vezi marketinških i komercijalnih korisnika GIS-a.
Komisija ima menadžera projekta GIS-a i 5 asistenata menadžera projekta, i to:
- asistenta za koordinaciju iz Gradske uprave za budžet i finansije,
- asistenta za primenu iz Gradske uprave za urbanizam i stambeno komunalne poslove,
- asistenta za informatiku,
- asistenta za administrativno tehničku podršku iz KLER,
- asistenta za finansije.
Članovi Komisije za svoj rad imaju pravo na naknadu i naknadu putnih troškova čiju visinu određuje Gradonačelnik.
Mandat Komisije se utvrđuje na period do početka funkcionisanja GIS-a.
Član Komisije može biti razrešen u sledećim slučajevima:
- na lični zahtev,
- u slučaju fizičke sprečenosti da obavlja rad u Komisiji,
- na osnovu predloga većine članova Komisije da ne izvršava svoje obaveze.
Na prvoj sednici Komisije ima obavezu da donese Poslovnik o radu, koji obavezno sadrži:
- način rad rada Komisije,
- način odlučivanja,
- obaveze svih članova Komisije.
Grupa za GIS (u daljem tekstu: Grupa) radi sve tehničko-tehnološke i organizacione poslove predviđene za prikupljanju, obradi, održavanju, analizi i prikazivanju geografsko orijentisanih informacija.
Sastav grupe utvrđuje Komisija.
Članovi grupe su lica sa profesionalnim i stečenim iskustvima u radu sa pojedinim delovima GIS-a.
Grupa je dužna da:
- sprovodi Odluke Komisije,
- formuliše procedure i standarde neophodne za funkcionisanje sistema, načine i metode rada sistema kao i način i potrebne mere za izradu i održavanje sistema i iste prosleđuje Komisiji kako bi bili obavezujući za budući rad sistema.
Delovi sistema su: hardver, softver, podaci, članovi i korisnici sistema.
HARDVER je fizičko računarsko okruženje koje je neophodno za rad sistema.
SOFTVER obezbeđuje funkcije i alate neophodne za prikupljanje, održavanje i prikazivanje podataka.
PODACI su baze podataka sa svim neophodnim prostornim informacijama.
ČLANOVI sistema su sva javna preduzeća i ustanove koje su obavezne ili imaju potrebu da budu članovi sistema.
KORISNICI su sva pravna i fizička lica koja imaju interes i potrebu da koriste informacije sistema.
Pod aktivnostima se podrazumevaju sve radnje neophodne za funkcionisanje GIS-a, a to su: unos podataka, obrada podataka, upravljanje podacima, upiti i analize, vizuelizacija, izveštavanje, distribucija i održavanje baza podataka.
Unos podataka podrazumeva postojanje istih u digitalnom obliku, njihovo formatiranje i konverzija u propisan format za GIS.
Obrada podataka je njihovo prilagođavanje potrebnom formatu za učitavanje u GIS.
Upravljanje podacima predstavlja opredeljivanje podataka po njihovoj suštini i opredeljenosti za pojedine delove GIS-a.
Upiti i analize predstavljaju procese kojim se od postojećih podataka GIS-a, specijalnim postupcima i radnjama dobijaju izvedene informacije koje su predmet analize.
Vizuelizacija podataka je grafičko okruženje GIS koje prikazuje željene informacije u grafičkom obliku.
Izveštavanje je radnja kojom se od korišćenih podata mogu dobiti izveštaji o pojedinim delovima GIS-a u digitalnom i analognom obliku.
Distribucija podataka je prenos podataka krajnjim korisnicima sistema.
Održavanje podataka je trajni proces koji obuhvata neprekidno prikupljanje novih i dopunu postojećih podataka.
Pod članovima sistema se podrazumevaju sva javna preduzeća, ustanove i druga pravna lica koja sa gradom zaključe ugovor o pristupanju sistemu.
Odluku o pristupanju u sistem donosi Komisija, na predlog grupe.
Odluka je osnov za zaključenje ugovora i sadrži uslove pod kojim se ugovor zaključuje.
Ugovor o pristupanju GIS-u potpisuju Gradonačelnik i ovlašćeno lice ugovarača.
Korisnici GIS-a su pravna i fizička lica koja imaju za potrebu da pristupaju bazama podataka i koriste raspoložive informacije u okviru svojih potreba i određenih ovlašćenja.
Svi zainteresovani korisnici podnose zahtev uz obavezno navođenje svoje delatnosti i vrste podataka koje će da koriste, kao i vremenskog perioda korišćenja podataka. U zahtevu se mora navesti i način korišćenja podataka, tehnološka opremljenost i način pristupa podacima.
Odluku o dozvoli korišćenja podataka, na osnovu zahteva, donosi Komisija.
Komisija može zahtevati i dopunu zahteva podacima koji su od značaja za donošenje odluke o pristupu sistemu.
Sva pravna i fizička lica kojima se ne odobri pristup sistemu imaće mogućnost razgledanja i korišćenja podataka u verziji GIS-a koja će biti javno publikovana.
Markentiški i komercijalni deo GIS će imati sa svojom internet prezentacijom.
Odluku o takvom načinu korišćenja GIS i pojedinačni pristup sistemu se odobrava na isti način za sve korisnike.
Naknada za korišćenje podataka sadržanih u GIS-u Grada Sremska Mitrovica i posebni načini korišćenja GIS-a na internet prezentaciji utvrđuje Komisija posebnim aktom.
Gradonačelnik će u roku od 7 (sedam) dana od dana stupanja na snagu ove Odluke imenovati Komisiju.
Po prestanku rada Komisije nadležnosti i ovlašćenja Komisije preuzima Gradska uprava za budžet i finansije.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sremska Mitrovica".