ODLUKAO OBRAZOVANJU I RADU ADMINISTRATIVNE KANCELARIJE("Sl. glasnik RS", br. 55/2009) |
Radi obavljanja stručnih, administrativnih i drugih poslova u okviru Državnog veća tužilaca (u daljem tekstu: Veće), obrazuje se Administrativna kancelarija.
Ovom odlukom uređuje se rad Administrativne kancelarije, određuju i razvrstavaju položaji i uređuju druga pitanja od značaja za rad Administrativne kancelarije.
Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Administrativnoj kancelariji uređuju se posebnim aktom, koji donosi Veće, na predlog sekretara Veća.
Veće donosi i druge pravilnike, naredbe, uputstva i odluke o načinu rada i izvršavanju poslova u Administrativnoj kancelariji.
Prava i dužnosti poslodavca državnih službenika i nameštenika u Administrativnoj kancelariji vrši predsednik Veća, kao rukovodilac organa.
Predsednik Veća je i naredbodavac za materijalno-finansijsko poslovanje Administrativne kancelarije.
Administrativnom kancelarijom rukovodi sekretar Veća koji organizuje i obezbeđuje njen delotvoran rad i za svoj rad i rad Administrativne kancelarije odgovara Veću.
Sekretar ima pomoćnike koji rukovode zaokruženom oblašću rada za koju se organizuju sektori.
Pomoćnici se staraju o zakonitom i blagovremenom izvršavanju poslova unutar sektora i za svoj rad i rad sektora odgovaraju sekretaru Veća.
Kabinetom predsednika Veća kao posebnom organizacionom jedinicom rukovodi šef Kabineta, koji za svoj rad i rad Kabineta odgovara predsedniku Veća.
Poslove u Administrativnoj kancelariji obavljaju državni službenici i nameštenici.
Radna mesta na kojima rade državni službenici dele se na položaje i izvršilačka radna mesta, zavisno od složenosti poslova, ovlašćenja i odgovornosti.
Položaji su radna mesta koja podrazumevaju ovlašćenja i odgovornosti vezana za vođenje i usklađivanje rada u organu.
Izvršilačka radna mesta jesu sva radna mesta državnih službenika koja nisu položaji i ona se razvrstavaju po zvanjima.
Radna mesta nameštenika se sastoje od pratećih pomoćno tehničkih poslova u Administrativnoj kancelariji.
U Administrativnoj kancelariji, po osnovu ugovora mogu se angažovati i druga lica u cilju pružanja ekspertskih, prevodilačkih, tehničkih i drugih usluga.
Položaji u Administrativnoj kancelariji su: sekretar Veća, pomoćnici sekretara i šef Kabineta.
Državne službenike na položaje u Administrativnoj kancelariji postavlja i razrešava Veće.
Sekretar Veća i pomoćnici sekretara se postavljaju na položaj na period od pet godina, na osnovu internog ili javnog konkursa, s tim što će se javni konkurs raspisati ako interni konkurs nije uspeo.
Sekretar Veća i pomoćnici sekretara, po proteku vremena na koje su postavljeni na položaj, mogu biti ponovo postavljeni, bez konkursa.
Šef Kabineta postavlja se na položaj do prestanka dužnosti predsednika Veća.
Sekretar Veća se razvrstava u drugu grupu položaja, pomoćnici sekretara u treću grupu položaja, a šef Kabineta u četvrtu grupu položaja.
U pogledu zasnivanja radnog odnosa, prava i dužnosti državnih službenika u Administrativnoj kancelariji primenjuju se propisi koji regulišu prava i dužnosti državnih službenika, a u pogledu nameštenika, opšti propisi o radu.
O žalbama državnih službenika u Administrativnoj kancelariji, na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima i o žalbama učesnika konkursa, odlučuje žalbena komisija koju obrazuje Veće, iz reda zaposlenih državnih službenika u Administrativnoj kancelariji, odnosno zaposlenih državnih službenika u drugim državnim organima.
Žalbena komisija ima pet članova, uključujući predsednika komisije.
Predsednik i članovi žalbene komisije imenuju se na period od pet godina i mogu biti ponovo imenovani.
Žalbena komisija radi u veću od tri člana.
Predsednik i članovi Žalbene komisije za svoj rad primaju naknadu koju utvrđuje Veće.
Sredstva za plate i rad Administrativne kancelarije obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije.
Plate, naknade i druga primanja državnih službenika i nameštenika u Administrativnoj kancelariji određuju se u skladu sa propisima kojima se uređuju plate državnih službenika i nameštenika.
Veće će doneti prvi akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Administrativnoj kancelariji bez predloga sekretara Veća.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku RS".