UPUTSTVO

O NAČINU I POSTUPKU DAVANJA SAGLASNOSTI, OBEZBEĐENJU STRUČNOG NADZORA, OBRAČUNU I PROCENI SREDSTAVA ULOŽENIH U SANACIJU ILI REKONSTRUKCIJU POSLOVNOG PROSTORA KOJIM RASPOLAŽE GRAD NIŠ

("Sl. list grada Niša", br. 57/2009)

Član 1

Ovim Uputstvom reguliše se:

1. način i postupak davanja saglasnosti za izvođenje radova na sanaciji ili rekonstrukciji poslovnog prostora kojim raspolaže Grad Niš,

2. obezbeđenje stručnog nadzora i

3. obračun i procena sredstava uloženih u sanaciju ili rekonstrukciju poslovnog prostora.

I NAČIN I POSTUPAK DAVANJA SAGLASNOSTI ZA IZVOĐENJE RADOVA NA SANACIJI ILI REKONSTRUKCIJI POSLOVNOG PROSTORA

Član 2

Saglasnost za izvođenje radova na sanaciji ili rekonstrukciji poslovnog prostora daje se na osnovu:

- zahteva za izvođenje radova koji razmatra Komisija za priznavanje sredstava uloženih u sanaciju ili rekonstrukciju poslovnog prostora kojim raspolaže Grad Niš (u daljem tekstu: Komisija),

- izveštaja Komisije o izvršenoj kontroli i

- obaveštenja podnosiocu zahteva o uslovima pod kojima se može dati saglasnost za izvođenje radova.

Član 3

Komisija se sastoji od predsednika, četiri člana i njihovih zamenika.

Predsednika, članove Komisije i njihove zamenike bira i razrešava Gradonačelnik Grada Niša (u daljem tekstu: Gradonačelnik).

Komisija radi u sednicama koje saziva predsednik Komisije, a u njegovoj odsutnosti zamenik predsednika.

Na sednici Komisije vodi se zapisnik.

Stručno-administrativne poslove za Komisiju obavlja Uprava za imovinu i inspekcijske poslove.

Član 4

Komisija razmatra potpune zahteve, podnete Upravi za imovinu i inspekcijske poslove, za dobijanje saglasnosti za izvođenje radova na sanaciji ili rekonstrukciji poslovnog prostora.

Član 5

Zakupac poslovnog prostora je u obavezi da za dobijanje saglasnosti za izvođenje radova na sanaciji ili rekonstrukciji poslovnog prostora dostavi Upravi za imovinu i inspekcijske poslove sledeću dokumentaciju:

1. zahtev za dobijanje saglasnosti za sanaciju ili rekonstrukciju poslovnog prostora,

2. predmer i predračun radova za sanaciju ili rekonstrukciju poslovnog prostora, koji je urađen u skladu sa članom 107. Zakona o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", broj 47/2003 i 34/06),

3. ukoliko je veći obim radova koji se ne mogu sagledati iz predmera i predračuna, zakupac je u obavezi da dostavi i projektnu dokumentaciju u skladu sa članom 107. Zakona o planiranju i izgradnji i

4. dokaz o uplati takse za rad organa Grada.

Član 6

Za razmatranje zahteva, Komisija na osnovu priložene dokumentacije uvidom na licu mesta, vrši kontrolu u prisustvu zakupca.

Komisija sačinjava zapisnik o izvršenoj kontroli kojom utvrđuje:

1. vrstu i količinu radova koje podnosilac zahteva može da izvede:

- sa pravom na priznavanje uloženih sredstava,

- bez prava na priznavanje uloženih sredstava ,

2. radove koje podnosilac zahteva ne može da izvede i

3. visinu jediničnih cena na osnovu sprovedenih postupaka javnih nabavki za izvođenje identičnih ili sličnih radova od strane Uprave za finansije, izvorne prihode lokalne samouprave i javne nabavke, primenom najniže (najpovoljnije) izabrane ponude.

Član 7

Komisija daje predlog na osnovu zapisnika iz člana 6. Uputstva, načelniku Uprave za imovinu i inspekcijske poslove za davanje saglasnosti.

Saglasnost načelnika Uprave za imovinu i inspekcijske poslove sadrži sve elemente iz člana 6. Uputstva.

Član 8

Zakupac je u obavezi da, ukoliko je saglasan da pod navedenim uslovima izvede tražene radove u saradnji sa Upravom za imovinu i inspekcijske poslove, pribavi saglasnost javnih preduzeća ili ustanova koje su zakonom ovlašćene za njihovo davanje (ED "Jugoistok", JKP "Naissus" JP PTT, Zavod za zaštitu spomenika kulture i dr.), rešenje o odobrenju za izgradnju i prijavu radova od Uprave za planiranje i izgradnju na ime Grada, a u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.

Zakupac je u obavezi da prihvati nadzorni organ koji određuje Uprava za imovinu i inspekcijske poslove i da zaključi ugovor sa izvođačem radova.

Zakupac ne može da otpočne sa izvođenjem radova bez date saglasnosti Uprave za imovinu i inspekcijske poslove i dobijanja potrebnog odobrenja za izvođenje radova od Uprave za planiranje i izgradnju.

Troškovi izrade potrebne dokumentacije, nadzora i naknade za rad svih nadležnih institucija za davanje odobrenja za izgradnju objekata i za prijavu radova na sanaciji i rekonstrukciji poslovnog prostora padaju na teret zakupaca sa pravom na priznavanje uloženih sredstava.

Član 9

Ukoliko je zakupac saglasan sa uslovima iz člana 5. i člana 6. Uputstva, pisanim izjašnjenjem obaveštava Upravu za imovinu i inspekcijske poslove.

Član 10

U slučaju da se prilikom izvođenja radova na rekonstrukciji ili sanaciji poslovnog prostora pojavi potreba izvođenja nepredviđenih radova, zakupac je u obavezi da se obrati Upravi za imovinu i inspekcijske poslove zahtevom za dobijanje saglasnosti za izvođenje ovih radova.

Visina jediničnih cena za nepredviđene radove ne može biti veća od 25% od visine jediničnih cena utvrđenih članom 6. stav 2. tačka 3. ovog Uputstva.

Saglasnost za izvođenje nepredviđenih radova se daje po postupku koji je regulisan ovim Uputstvom.

II OBEZBEĐENJE STRUČNOG NADZORA

Član 11

Stručni nadzor u toku izvođenja radova na sanaciji ili rekonstrukciji poslovnog prostora kojim upravlja i raspolaže Grad Niš, obavlja lice koje ispunjava uslove propisane Zakonom o planiranju i izgradnji za odgovornog izvođača radova, po sprovedenom postupku javne nabavke za vršenje nadzora prilikom izvođenja radova na sanaciji ili rekonstrukciji poslovnog prostora od strane Uprave za imovinu i inspekcijske poslove.

U toku izvođenja radova, izvođač radova je u obavezi da vodi građevinski dnevnik, građevinsku knjigu i knjigu inspekcije.

Nadzorni organ jedan primerak građevinske knjige i građevinskog dnevnika - svaku stranu istih (fotokopije), mora da overi svojim licencnim pečatom i dostavi Upravi za imovinu i inspekcijske poslove, koja iste dostavlja Komisiji.

Član 12

Po dobijanju odobrenja Uprave za planiranje i izgradnju, a uz saglasnost Uprave za imovinu i inspekcijske poslove, stručni nadzor se obezbeđuje od početka do završetka izvođenja radova.

Član 13

Nadzorni organ ne može da uvede izvođača radova u posao pre pribavljanja rešenja o odobrenju za izgradnju, odnosno pre prijave početka izvođenja radova.

III OBRAČUN I PROCENA SREDSTAVA ULOŽENIH U SANACIJU ILI REKONSTRUKCIJU POSLOVNOG PROSTORA

Član 14

Komisija, nakon završetka izvođenja radova, a na osnovu priložene dokumentacije vrši kontrolu na licu mesta, izrađuje konačni obračun za utvrđivanje visine sredstava uloženih u sanaciju ili rekonstrukciju poslovnog prostora i o tome sačinjava zapisnik.

Član 15

Zapisnik na osnovu koga se vrši priznavanje sredstava uloženih u sanaciju ili rekonstrukciju poslovnog prostora sadrži:

1. broj zapisnika vezan za delovodni broj prilikom podnošenja zahteva,

2. datum i vreme kontrole izvedenih radova,

3. podatke o zakupcu ili korisniku, kao i o poslovnom prostoru u kome su izvedeni radovi,

4. podatke o izvođaču radova koji je izradio Okončanu situaciju izvedenih radova, uz koju je u obavezi da dostavi fotokopije faktura za nabavku materijala, ugovora o izvođenju radova, građevinski dnevnik i knjigu inspekcije overenih od lica koje je vršilo nadzor, zakupca i izvođača radova,

5. vrstu i količinu radova koji su izvedeni i upoređivanje sa vrstom i količinom radova za koje je zakupac dobio saglasnost načelnika Uprave za imovinu i inspekcijske poslove,

6. tabelarni pregled traženih, odobrenih vrsta i količina radova, iznos jediničnih cena kao i iznos priznatih sredstava za njihovo izvođenje i

7. predlog mera i ukupan iznos sredstava uloženih u izvođenje radova.

Član 16

Komisija na sednici usvaja zapisnik uz saglasnost svih članova Komisije i isti dostavlja Upravi za imovinu i inspekcijske poslove, radi pripreme predloga rešenja o priznavanju sredstava uloženih u sanaciju ili rekonstrukciju poslovnog prostora.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi Gradonačelnik.

Član 17

Na osnovu rešenja Gradonačelnika kojim se priznaju sredstva uložena u sanaciju ili rekonstrukciju poslovnog prostora, Uprava za imovinu i inspekcijske poslove priprema predlog Aneksa ugovora o zakupu, a u skladu sa članom 59. Odluke o poslovnom prostoru Grada Niša ("Službeni list Grada Niša" broj 27/09).

Član 18

Komisija je u obavezi da nastavi postupke priznavanja sredstava uloženih u izvođenje radova, za predmete koji nisu okončani do dana stupanja na snagu ovog Uputstva.

Član 19

Ovo Uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".