STATUT

JAVNOG PREDUZEĆA "LJUBIČEVO" U POŽAREVCU

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 5/2009)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Javno preduzeće "Ljubičevo" (u daljem tekstu: Javno preduzeće) je preduzeće koje obavlja privrednu delatnost na dobrima od opšteg interesa.

Član 2

Osnivač Javnog preduzeća je Grad Požarevac, svojom Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća "Ljubičevo" u Požarevcu ("Službeni glasnik opštine Požarevac", broj 2/98), Odlukom o izmenama i dopunama odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Ljubičevo" u Požarevcu ("Službeni glasnik opštine Požarevac", broj 3/05) i Odlukom o izmenama i dopunama odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Ljubičevo" u Požarevcu ("Službeni glasnik grada Požarevca", broj 1/09).

Javno preduzeće ima status pravnog lica i za obaveze u pravnom prometu odgovara celokupnom svojom imovinom.

Član 3

Prava i obaveze osnivača prema Javnom preduzeću utvrđena su aktom o osnivanju ovog preduzeća i ovim statutom.

Član 4

Zaposleni svoja prava u Javnom preduzeću ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i ovog statuta.

Član 5

Javno preduzeće je dužno da posluje u skladu sa zakonom, dobrim poslovnim običajima i poslovnim moralom.

Član 6

Javno preduzeće posluje sredstvima u državnoj svojini.

Član 7

Ovim statutom uređuju se organizacija, poslovanje i osnovna pitanja unutrašnjih odnosa u Javnom preduzeću i to:

1. Firma i sedište Javnog preduzeća;

2. Delatnost Javnog preduzeća;

3. Unutrašnja organizacija Javnog preduzeća;

4. Zastupanje i predstavljanje;

5. Unapređenje rada, poslovanja i razvoja;

6. Odgovornost Javnog preduzeća za obaveze;

7. Ovlašćenja osnivača i obezbeđivanje opšteg interesa;

8. Organi Javnog preduzeća;

9. Raspodela dobiti i pokriće gubitaka;

10. Zaštita životne sredine;

11. Poslovna tajna i obaveštavanje;

12. Statusne promene;

13. Saradnja sa sindikatom i

14. Opšti akti Javnog preduzeća.

II FIRMA I SEDIŠTE JAVNOG PREDUZEĆA

Član 8

Firma Javnoj preduzeća je: Javno preduzeće "Ljubičevo" u Požarevcu.

Skraćeni naziv firme je: JP "Ljubičevo".

Sedište Javnog preduzeća je u Ljubičevu.

Član 9

Odluku o promeni firme i promeni sedišta Javnog preduzeća donosi Upravni odbor, na predlog direktora Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Član 10

Javno preduzeće ima svoj pečat.

Pečat Javnog preduzeća je okruglog oblika, prečnika 30mm i sadrži kružno upisan tekst: Javno preduzeće Požarevac, a u sredini "Ljubičevo".

Štambilj Javnog preduzeća je pravougaonog oblika, dimenzija 70mm x 30mm, sa tekstom na srpskom jeziku ćirilicom:

JAVNO PREDUZEĆE "LJUBIČEVO"
POŽAREVAC
BROJ:_________________
_________________________
POŽAREVAC

Broj pečata i štambilja i način njihove upotrebe, čuvanja i rukovanja, regulisaće se posebnom odlukom Upravnog odbora.

III DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Član 11

Delatnost Javnog preduzeća je:

01110 - gajenje žita i drugih useva i zasada;

01121 - gajenje povrća, cveća i ukrasnog bilja;

01210 - uzgoj goveda i bivola, proizvodnja mleka;

01220 - uzgoj ovaca, koza i konja;

01230 - uzgoj svinja;

01413 - ostale poljoprivredne usluge;

01420 - usluge u uzgoju životinja;

05012 - ulov ribe na rekama i jezerima;

05020 - mrešćenje i uzgoj riba u ribnjacima;

15610 - proizvodnja mlinskih proizvoda;

52120 - ostala trgovina na malo u prodavnicama mešovite robe;

52210 - trgovina na malo voćem i povrćem;

52220 - trgovina na malo mesom i proizvodima od mesa;

52270 - ostala trgovina na malo, hranom, pićima i duvanom;

55110 - hoteli i moteli s restoranom;

55211 - dečja i omladinska odmarališta;

55220 - kampovi;

55231 - radnička odmarališta;

55232 - turistički smeštaj u domaćoj radinosti;

55300 - restorani;

55400 - barovi i

63300 - delatnost putničkih agencija.

Javno preduzeće može, bez upisa u registar, da obavlja i druge delatnosti koje služe delatnosti upisanoj u registar, koje se uobičajeno obavljaju uz te delatnosti, u manjem obimu, uz saglasnost osnivača.

Član 12

Odluku o promeni delatnosti Javnog preduzeća donosi Upravni odbor Javnog preduzeća na predlog direktora Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

IV PRAVNI POLOŽAJ JAVNOG PREDUZEĆA

Član 13

Javno preduzeće je pravno lice koje obavlja delatnost na dobrima od opšteg interesa.

Član 14

Javno preduzeće je steklo svojstvo pravnog lica donošenjem rešenja o upisu u sudski registar Fi. 273/98 od 3.04.1998. godine Privrednog suda u Požarevcu, sada Trgovinskog suda u Požarevcu.

Član 15

U pravnom prometu sa trećim licima Javno preduzeće istupa u svoje ime i za svoj račun.

Za svoje obaveze Javno preduzeće odgovara svim sredstvima kojima raspolaže (potpuna odgovornost).

V UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA JAVNOG PREDUZEĆA

Član 16

Organizacija rada i poslovanja Javnog preduzeća zasniva se na racionalnoj podeli rada, poslova i radnih zadataka koje obavljaju pojedine organizacione jedinice i radnici.

Član 17

Javno preduzeće je organizovano kao jedinstvena celina, a svoju delatnost obavlja preko organizacionih jedinica koje deluju kao delovi preduzeća, koji ne mogu poslovati u pravnom prometu samostalno niti imati poseban podračun i poseban obračun rezultata rada.

Član 18

Javno preduzeće svoju organizaciju bliže uređuje pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji poslova koju donosi direktor.

VI ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE JAVNOG PREDUZEĆA

Član 19

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Član 20

Direktor je ovlašćen da u ime Javnog preduzeća, u okviru njegove delatnosti, a u granicama svojih ovlašćenja zaključuje ugovore i vrši druge pravne radnje, kao i da zastupa Javno preduzeće pred sudovima i drugim organima.

Član 21

Direktor Javnog preduzeća može u okviru svojih ovlašćenja dati drugom licu pismeno punomoćje za zaključenje određenih vrsta ugovora i preduzimanje određenih pravnih radnji u vezi sa delatnošću Javnog preduzeća.

Član 22

Prokuru određenom licu daje direktor uz saglasnost Upravnog odbora Javnog preduzeća.

Prokura sadrži ovlašćenje za zaključivanje ugovora i vršenje pravnih poslova i radnji u vezi sa delatnošću Javnog preduzeća.

Prokura se može dati jednom licu ili većem broju lica.

Data prokura može se opozvati u svako doba, bez navođenja razloga za opozivanje.

Davanje prokure upisuje se u registar.

Član 23

Javno preduzeće popisuju njeni zastupnici.

Zastupnik potpisuje Javno preduzeće tako što uz firmu stavlja svoj potpis uz naznaku funkcije koju vrši.

Zastupnik je u obavezi da svoj potpis dostavi Agenciji za privredne registre RS koja vodi registar.

Lica ovlašćena za raspolaganje novčanim sredstvima obavezna su da svoje overene potpise dostave organizaciji ovlašćenoj za platni promet.

VII UNAPREĐENJE RADA, RAZVOJA I PLANIRANJE

Član 24

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjeročnom planu rada i razvoja.

Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja.

Godišnji program poslovanja posebno prikazuje planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama, politiku zaradu i zaposlenosti, kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Upravnog i Nadzornog odbora.

Član 25

Upravni odbor i direktor Javnog preduzeća u okviru svojih prava i dužnosti, dužni su da redovno prate i ocenjuju ostvarivanje plana rada i razvoja Javnog preduzeća i da preduzimaju mere i akcije za njihovo ostvarivanje.

Član 26

Planove rada i razvoja na predlog direktora donosi Upravni odbor javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.

Član 27

Osnove poslovne politike u Javnom preduzeću utvrđuje Upravni odbor na predlog direktora.

Član 28

Javno preduzeće je dužno da u realizaciji planova:

1. osigura trajno, nesmetano i redovno obavljanje delatnosti;

2. obezbedi kvalitet proizvodnje i usluga;

3. utvrdi takvu organizaciju i način rada koji maksimalno omogućuju iskorišćenost kapaciteta preduzeća;

4. kontinuirano osigura povećanje ekonomičnosti, rentabilnosti i produktivnosti rada.

Član 29

Osnivač ima pravo da traži, a Javno preduzeće je dužno da dostavi sve informacije i dokumentaciju uz plan.

Član 30

Direktor Javnog preduzeća je dužan da najmanje dva puta godišnje obaveštava Upravni odbor o rezultatima ostvarivanja utvrđene poslovne politike i planova Javnog preduzeća.

Član 31

Cene za tekuću godinu za svoje usluge i proizvode Javnog preduzeća utvrđuje se pri donošenju godišnjeg plana.

Ukoliko u toku tekuće godine dođe do nepredviđenih promena u uslovima privređivanja Javnog preduzeća, čime bi se odstupilo od realizacije nekog od planskih zadataka, Upravni odbor Javnog preduzeća utvrđuje nove cene uz saglasnost osnivača.

Član 32

Odluku o visini cene proizvoda i usluga donosi Upravni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.

Član 33

Prodajne cene proizvoda i cene usluga mogu se menjati jednom godišnje u zavisnosti od politike formiranja cena ili značajnih odstupanja od planom predviđenih troškova.

VIII OVLAŠĆENJA OSNIVAČA I OBEZBEĐIVANJE OPŠTEG INTERESA

Član 34

U slučaju poremećaja u poslovanju osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje i obavljanje delatnosti za koje je Javno preduzeće osnovano, a naročito:

1. promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;

2. razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Javnog preduzeća;

3. ograničenja prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

4. ograničenja u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u državnoj svojini i

5. druge mere određene zakonom.

Član 35

Radi obezbeđenja opšteg interesa u Javnom preduzeću, osnivač daje saglasnost na:

1. statut;

2. tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.);

3. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) imovinom Javnog preduzeća veće vrednosti, koja je u neposrednog funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenu osnivačkim aktom;

4. ulaganje kapitala;

5. statusne promene Javnog preduzeća;

6. akt o proceni državnog kapitala i iskazivanja tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

7. druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.

Član 36

Osnivač, odnosno vlasnici kapitala i ulagači učestvuju u raspodeli dobiti odnosno snošenju rizika i gubitaka, srazmerno delu uloženog kapitala u ukupnom kapitalu Javnog preduzeća.

Član 37

Raspodela dobiti vrši se na osnovu odluke Upravnog odbora, uz saglasnost osnivača, u skladu sa godišnjim obračunom Javnog preduzeća.

Ostvarena dobit raspodeljuje se:

1. zaposlenima u Javnom preduzeću na ime zarade u skladu sa kolektivnim ugovorom;

2. za rezerve Javnog preduzeća u skladu sa ovim statutom;

3. deo koji se usmerava osnivaču i uplaćuje na račun javnih prihoda i

4. za druge namene u skladu sa odlukom Upravnog odbora.

Član 38

Javno preduzeće formira obaveznu rezervu, tako što iz dobiti Javno preduzeće izdvaja najmanje 5% dok sredstva rezervi ne dostignu najmanje 10% osnovnog kapitala.

Ako se obavezna rezerva iz stava 1. ovog člana smanji, može se dopuniti do utvrđenog iznosa.

IX ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Član 39

Organi Javnog preduzeća su:

1. Upravni odbor, kao organ upravljanja;

2. direktor kao organ poslovođenja i

3. Nadzorni odbor.

X UPRAVNI ODBOR

Član 40

Organ upravljanja Javnog preduzeća je Upravni odbor.

Upravni odbor Javnog preduzeća ima predsednika, zamenika i 7 članova i to:

- 6 članova koje predlaže Skupština grada Požarevca i

- 3 člana predlaže Javno preduzeće.

Član 41

Članove Upravnog obora bira i razrešava Skupština grada Požarevca.

Mandat članova Upravnog odbora traje četiri godine sa pravom ponovnog imenovanja.

Član 42

Za člana Upravnog odbora ne može biti izabrano lice koje je:

1. član Upravnog odbora u najviše tri preduzeća;

2. vlasnik, direktor, član Upravnog odbora ili zaposleni u preduzeću koja obavlja istu ili srodnu delatnost;

3. lice koje prema odredbama Zakona o sprečavanju sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija ne može biti birana za člana Upravnog odbora javnog preduzeća.

Član 43

Predsednika Upravnog odbora Javnog preduzeća određuje osnivač aktom o imenovanju Upravnog odbora.

Član 44

Upravni odbor:

1. donosi Statut i odlučuje o statusnim promenama uz saglasnost osnivača;

2. utvrđuje poslovnu politiku;

3. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja uz saglasnost osnivača;

4. donosi investicione odluke;

5. usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun;

6. donosi odluku o promeni imena i sedišta javnog preduzeća uz saglasnost osnivača;

7. odlučuje o trajnoj poslovnoj saradnji i povezivanju sa drugim preduzećima;

8. daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike;

9. odlučuje o dobiti uz saglasnost osnivača;

10. donosi opšta akta Javnog preduzeća koje ne donosi direktor Javnog preduzeća;

11. donosi poslovnik o radu i

12. vrši i druge poslove utvrđene aktom o osnivanju i ovim statutom.

Član 45

Upravni odbor Javnog preduzeća radi i odlučuje na sednicama.

Upravni odbor može punovažno da radi i odlučuje ako je sednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova.

Sednice Upravnog odbora saziva i njima rukovodi predsednik Upravnog odbora, a u njihovoj odsutnosti zamenik predsednika.

Član 46

Članovi Upravnog odbora Javnog preduzeća imaju pravo na naknadu za svoj rad, čija visina zavisi od uspešnosti poslovanja Javnog preduzeća i obavljenim poslovima članova Upravnog odbora.

Naknada članovima Upravnog odbora određuje se na osnovu kriterijumima određenim u godišnjem programu poslovanja Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Član 47

Način rada Upravnog odbora bliže se reguliše Poslovnikom o radu Upravnog odbora.

XI DIREKTOR

Član 48

Direktor je organ poslovođenja u Javnom preduzeću.

Direktora Javnog preduzeća imenuje i razrešava osnivač.

Član 49

Mandat direktora traje četiri godine sa mogućnošću ponovnog izbora.

Član 50

Za direktora Javnog preduzeća može biti imenovano lice koje pored zakonskih uslova ispunjava i sledeće uslove:

- da ima visoku stručnu spremu, odnosno VII stepen stručne spreme, ekonomskog, prirodnog ili tehničkog smera;

- da ima radno iskustvo najmanje pet godina;

- da poseduje organizatorske sposobnosti i smisao za rukovođenje i preduzetništvo i

- da ne postoje zakonske smetnje.

Član 51

Ako direktor nije mogao biti imenovan osnivač postavlja vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, dužnosti i odgovornosti direktora Javnog preduzeća.

Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže godinu dana od dana postavljenja.

Član 52

Direktor predstavlja i zastupa Javno preduzeće, organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Javnog preduzeća, samostalno donosi odluke i odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, predlaže osnove poslovne politike, godišnji Program poslovanja i Plan rada i razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje, izvršava odluke Upravnog odbora, imenuje i razrešava lica sa posebnim ovlašćenjem i odgovornostima i vrši druge poslove određene zakonom i ovim statutom.

Član 53

Ako direktor Javnog preduzeća smatra da je opšti akt javnog preduzeća suprotan zakonu ili drugom propisu, dužan je takav akt obustavi od izvršenja i da o tome bez odlaganja obavesti organ koji je doneo takav akt.

Ukoliko organ Javnog preduzeća koji je doneo opšti akt iz stava 1. ovog člana ne uskladi taj akt sa zakonom u roku od 30 dana od dana kada je primio obaveštenje direktora da je taj akt obustaviti od izvršenja, direktor će po isteku tog roka u daljem roku od 8 dana pokrenuti postupak za ocenu njegove zakonitosti. Do donošenja odluke organa Javnog preduzeća povodom obaveštenja direktora iz stava 1. ovog člana odnosno do donošenja odluke ustavnog suda obustavljeni opšti akt ne može se primenjivati.

Član 54

Direktor Javnog preduzeća odgovara za svoj rad Upravnom odboru Javnog preduzeća i osnivaču.

Član 55

Direktor Javnog preduzeća odgovara solidarno sa članovima Upravnog odbora za štetu prouzrokovanu Javnom preduzeću i poveriocima, ako je odluka kojom je šteta prouzrokovana donesena grubom nepažnjom ili sa namerom da se prouzrokuje.

Član 56

Direktor javnog preduzeća može biti razrešen dužnosti i pre isteka vremena na koje je imenovan u skladu sa zakonom.

Član 57

Postupak za razrešenje direktora Javnog preduzeća pokreće Upravni odbor po svojoj inicijativi ili na zahtev osnivača.

O razrešenju direktora odlučuje osnivač.

XII NADZORNI ODBOR

Član 58

Nadzorni odbor Javnog preduzeća je organ nadzora.

U vršenju svoje funkcije Nadzorni odbor je nezavisan u svom radu.

Član 59

Nadzorni odbor Javnog preduzeća ima predsednika i 2 člana koje imenuje i razrešava Skupština grada Požarevca i to:

- 2 člana iz reda stručnjaka afirmisanih u oblasti iz delatnosti Javnog preduzeća i

- 1 član iz reda zaposlenih u javnom preduzeću.

Mandat članova Nadzornog odbora traje četiri godine sa pravom ponovnog izbora.

Član 60

Nadzorni odbor Javnog preduzeća obavlja sledeće poslove:

- vrši nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća, pregleda godišnje i periodične izveštaje o radu, godišnje i periodične izveštaje o radu i Programe poslovanja i obračune sredstava kao i odluke o raspodeli dobiti i ulaganju kapitala;

- obaveštava Upravni odbor Javnog preduzeća i Skupštinu grada Požarevca o rezultatima nadzora, najmanje jedanput godišnje.

Član 61

Sednice Nadzornog odbora saziva i njima rukovodi predsednik Nadzornog odbor, a u njegovoj odsutnosti zamenik predsednika. Sednice Nadzornog odbora sazivaju se prema potrebi.

Član 62

Nadzorni odbor može punovažno da radi i odlučuje ako na sednici prisustvuje najmanje dve trećine članova.

Nadzorni odbor donosi odluke većinom glasova prisutnih članova.

Član 63

Članovima nadzornog odbora obezbeđuje se naknada za njihov rad u skladu sa odlukom Upravnog odbora, na osnovu kriterijumima utvrđenim u godišnjem programu poslovanja Javnog preduzeća.

U određivanju naknade članovima Nadzornog odbora vodi se računa da ona bude u srazmeri sa njihovim zadacima i finansijskim stanjem Javnog preduzeća.

Član 64

Članovi Nadzornog odbora odgovaraju za svoj rad osnivaču.

Članovi Nadzornog odbora odgovorni su solidarno javnom preduzeću i poveriocima za štetu koju, u vršenju svojih ovlašćenja, prouzrokuju namerno ili grubom nepažnjom.

Odgovornost iz stava 2. ovog člana ne snosi člana nadzornog odbora koji je svoje mišljenje izdvojio u zapisnik.

Član 65

Članovi Nadzornog odbora Javnog preduzeća odgovorni su i za štetu prouzrokovanu odlukom Upravnog odbora ili direktora Javnog preduzeća ako su za tu odluku znali ili morali znati, a o tome nisu obavestili Upravni odbor i osnivača.

Član 66

Član Nadzornog odbora može biti opozvan i pre isteka vremena na koje je izabran ako bude utvrđena njegova odgovornost za radnje ili propuštanja u vezi sa obavljanjem funkcije Nadzornog odbora.

Član 67

Način rada i odlučivanja na sednicama bliže se reguliše Poslovnikom o radu.

XIII ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 68

Organi i zaposleni u Javnom preduzeću dužni su da organizuju obavljanje delatnosti kojima se osigurava bezbednost u radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, kao i zaštite životne sredine, u skladu sa zakonom.

XIV POSLOVNA TAJNA I OBAVEŠTAVANJE

Član 69

Članovi Upravnog odbora, Nadzornog odbora, direktor i zaposleni u javnom preduzeću obavezni su da informacije o poslovanju Javnog preduzeća čuvaju kao poslovnu tajnu za vreme trajanja njihove funkcije, odnosno radnog odnosa.

Poslovnu tajnu predstavljaju isprave i podaci koji su utvrđeni odlukom Javnog preduzeća.

Isprave i podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu može drugim licima saopštavati direktor Javnog preduzeća, odnosno lice koje on odredi.

Član 70

Organi javnog preduzeća dužni su da obezbede redovno, blagovremeno i potpuno obaveštavanje zaposlenih o radu i poslovanju Javnog preduzeća, a naročito o poslovnoj politici Javnog preduzeća, raspodeli dobiti, o investicionim odlukama, statusnim promenama i promeni oblika preduzeća, razvojnim planovima Javnog preduzeća i njihovim uticajima ekonomsko socijalni položaj zaposlenih, zaštita i bezbednost na radu i merama za poboljšavanje uslova rada Javnog preduzeća i drugim pitanjima od značaja za zaposlene.

Obaveštenje u javnom preduzeću vrši se putem biltena, preko oglasnih tabli ili na drugi pogodan način.

XV STATUSNE PROMENE I PROMENE OBLIKA JAVNOG PREDUZEĆA

Član 71

Odluke o statusnoj promeni javnog preduzeća donosi Upravni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.

O predloženoj statusnoj promeni Javnog preduzeća, Upravni odbor pribavlja mišljenje zaposlenih.

Član 72

Javno preduzeće u skladu sa zakonom, a u interesu unapređenja poslovanja i uvećanja kapitala može menjati oblika organizovanja.

Član 73

Odluku o promeni oblika preduzeća donosi Upravni odbor uz saglasnost osnivača.

XVI SARADNJA SA SINDIKATOM

Član 74

Javno preduzeće, odnosno njegovi organi dužni su da sindikatu omoguće delovanje u skladu sa njegovom ulogom i zadacima.

Upravni odbor je dužan da razmotri i zauzme stavove o pokrenutim inicijativama, zahtevima i predlozima sindikata, a posebno po odlukama od značaja za materijalni, ekonomski i socijalni položaj zaposlenih u Javnom preduzeću; obaveštava sindikat o pitanjima koja su od bitnog značaja za materijalni i socijalni položaj zaposlenih.

Član 75

Rad sindikata u Javnom preduzeću obavlja se na način utvrđen odredbama opšteg kolektivnog ugovora.

XVII OPŠTA AKTA JAVNOG PREDUZEĆA

Član 76

Opšta akta Javnog preduzeća su: Statut; pravilnik, odluka kojom se na opšti način uređuju određena pitanja.

Član 77

Statut je osnovni opšti akt kojim se utvrđuju najvažniji odnosi i pitanja u Javnom preduzeću.

Statut Javnog preduzeća donosi Upravni odbor uz saglasnost osnivača.

Predlog za imenu Statuta mogu podneti Upravni odbor, Nadzorni odbor, direktor, sindikalna organizacija i osnivač.

Član 78

Pravilnik je opšti akt kojim se, na osnovu statuta ili neposredno na osnovu zakona, celovito uređuje određena vrsta unutrašnjeg odnosa u Javnom preduzeću ili više vrsta ovakvih odnosa.

Odluka kao opšti akt kojom se na opšti način uređuje određeno pitanje.

Član 79

Pravilnike i odluke kao opšte akte donosi Upravni odbor Javnog preduzeća, ako za donošenje pojedinih opštih akata nije nadležan direktor Javnog preduzeća.

Član 80

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

Član 81

Postupak koji važi za donošenje Statuta i drugih opštih akata, primenjuje se i pri njihovim izmenama i dopunama.

XVIII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 82

Za sve što nije regulisano ovim statutom primenjivaće se odredbe Zakona o privrednim društvima, odredbe Zakona o javnim preduzećima koja obavljaju delatnost od opšteg interesa i odredbe Zakona o sredstvima u svojini Republike Srbije.

Član 83

Drugi opšti akti Javnog preduzeća doneće se, odnosno uskladiće se sa ovim statutom, u roku od tri meseca po donošenju ovog statuta.

Do donošenja opštih akata iz stava 1. ovog člana primenjivaće se odredbe postojećih opštih akata ukoliko nisu u suprotnosti sa Zakonom o privrednim društvima, Zakonom o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa i ovim statutom.

Član 84

Stupanjem na snagu ovog statuta prestaje da važi Statut Javnog preduzeća "Ljubičevo" broj 167 od 19.05.1998. godine.

Član 85

Ovaj statut stupa na snagu danom objavljivanja, a po prethodnoj pribavljenoj saglasnosti osnivača u skladu sa članom 27. stavu 1 tačke 9. Statuta grada Požarevca ("Službeni glasnik grada Požarevca", broj 2/08).