ODLUKA

O POSTUPKU I NAČINU ODRŽAVANJA SPOLJNIH I UNUTRAŠNJIH DELOVA ZGRADA NA TERITORIJI GRADA POŽAREVCA, SA UPUTSTVOM

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 5/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom se uređuju način i postupak ostvarivanja prava, prava i obaveza vlasnika zgrade, stana, poslovne prostorije i drugog posebnog dela zgrade u održavanju spoljnih i unutrašnjih delova zgrade.

Član 2

Pojedini pojmovi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

- "Zgrada", jeste individualna stambena, više stambena, stambeno-poslovna i poslovna zgrada, garaža i drugi slobodno stojeći građevinski objekat;

- "Spoljni delovi zgrade", jesu fasada, ornamenti i svi drugi elementi fasade zgrade, terasa, prozori, izlozi, portali, kapije, vrata i drugi otvori na zgradi, krov, dimnjaci, snegobrani, oluci i drugi građevinski elementi zgrade koji su vidljivi sa javnih površina;

- Unutrašnji delovi zgrade su liftovi, zajedničke prostorije, podrumske prostorije i drugi delovi objekta vidljivi iz unutrašnjeg dela zgrade.

Odredbe ove odluke koje se odnose na spoljne delove zgrade, odnose se i na fasade i zidove sporednih zgrada i pomoćnih objekata, kao i samostojeće zidove i ograde kojima je zgrada, ili drugi objekat (sportski teren, park i slično) obrađen prema javnoj površini.

- "Vlasnik", jeste pravno i fizičko lice-vlasnik, odnosno nosilac prava korišćenja na zgradi, stanu, poslovnoj prostoriji, garaži i drugom posebnom delu zgrade;

- "Organ zgrade", jeste skupština ili savet zgrade obrazovan u skladu sa zakonom.

Član 3

Vlasnik zgrade je dužan da spoljne i unutrašnje delove zgrade redovno održava u ispravnom i urednom stanju (pažnjom dobrog domaćina) i na način da spoljni i unutrašnji delovi zgrade svojim arhitektonsko-građevinskim elementima i izgledom budu u skladu sa udruženjem.

Radove na održavanju spoljnih i unutrašnjih delova zgrade vlasnik zgrade je dužan da izvodi u skladu sa ovom odlukom.

II ODRŽAVANJE SPOLJNIH I UNUTRAŠNJIH DELOVA ZGRADE

Član 4

Radove na održavanju neophodno je preduzeti ako spoljni i unutrašnji delovi zgrade nisu u funkiconalnom i urednom stanju, odnosno ako nisu omalterisani, okrečeni, ofarbani, ako su oštećeni i zaprljani, tehnički neispravni, skloni padu i ako su ispisani grafitima, i u drugim slučajevima kada spoljni ili unutrašnji delovi zgrade narušavaju ili ugrožavaju opšti estetski izgled Grada.

Član 5

Ako se na postojećoj zgradi izvode građevinski radovi kojima se menja horizontalni ili vertikalni gabarit zgrade, investitor tih radova je obavezan da u celini uredi fasadu zgrade kao i unutrašnjost zgrade.

Član 6

Regionalni zavod za zaštitu spomenika kulture Smederevo (u daljem tekstu: Zavod za zaštitu spomenika kulture) izdaje uslove za način izvođenja radova iz člana 4. i 5. ove odluke kada se ovi radovi izvode na spoljnim delovima zgrade:

1. koja je proglašena za nepokretno kulturno dobro;

2. koja se nalazi u zaštićenoj okolini nepokretnog kulturnog dobra;

3. koja se nalazi u centralnom delu grada Požarevca i

4. koja se nalazi u centralnom delu grada Kostolca.

III SPROVOĐENJE NADZORA

Član 7

Nadzor nad izvršavanjem obaveza propisanim članom 4, 5. i 6. ove odluke, vrši Gradska uprava Grada Požarevca - Odeljenje za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine (u daljem tekstu: inspektor).

Zavod za zaštitu spomenika kulture vrši nadzor da li se prilikom izvođenja radova na spoljnim delovima zgrada poštuju uslovi iz člana 6. ove odluke.

Član 8

Kada spoljni i unutrašnji delovi zgrade nisu održavani u skladu sa odredbama ove odluke, građevinski inspektor će rešenjem naložiti vlasniku zgrade da otkloni uočene nedostatke.

Rešenje iz stava 1. ovog člana sadrži opis radova koji treba da se izvedu na održavanju spoljnih i unutrašnjih delova zgrade, rok u kome je vlasnik zgrade dužan da izvede radove, odnosno da zaključi ugovor o izvođenju naloženih radova.

Rok za zaključenje ugovora za izvođenje radova ne može biti duži od 30 dana od dana prijema rešenja, a rok za završetak radova odrediće se zavisno od obima i složenosti radova koje je potrebno izvesti, a ne može da bude duži od 60 dana od dana zaključenja ugovora.

Izuzetno, na predlog vlasnika zgrade, građevinski inspektor može odobriti produženje roka za izvođenje radova za najduže 30 dana, ako oceni da je to zbog obima i složenosti radova opravdano.

U periodu od 1. novembra tekuće do 1. marta naredne godine, građevinski inspektor može da odredi da rok za završetak naloženih radova počne da teče od 1. marta.

Član 9

Rešenje o izvođenju radova dostavlja se vlasniku, a ukoliko su u pitanju zgrade kolektivnog stanovanja organu zgrade.

Rešenje iz stava 1. ovog člana koje je doneto za izvođenje radova na spoljnim i unutrašnjim delovima zgrade iz člana 6. ove odluke, inspektor je dužan da dostavi i Zavod za zaštitu spomenika kulture.

Član 10

Zavod za zaštitu spomenika kulture je dužan da u roku od 8 dana, od dana podnošenja zahteva, vlasniku zgrade dostavi uslove pod kojima moraju da se izvedu naloženi radovi kada se izvode radovi iz člana 6. ove odluke.

Član 11

Kada građevinski inspektor utvrdi da su na zgradi iz člana 5. ove odluke završeni građevinski i građevinsko tehnički radovi, doneće rešenje kojim će naložiti investitoru da u roku od 45 dana od dana prijema rešenja, izvede radove na održavanju spoljnih i unutrašnjih delova zgrade.

Investitor iz stava 1. ovog člana dužan je da pribavi uslove Zavoda za zaštitu spomenika kulture, ako radove izvodi na spoljnim delovima zgrade iz člana 6. ove odluke.

Član 12

Vlasnik zgrade je dužan da u roku od 30 dana od dana prijema rešenja, pismeno obavesti građevinskog inspektora da je pristupio izvođenju, odnosno da je zaključio ugovor za izvođenje naloženih radova dostavljanjem jednog primerka ugovora.

IV FINANSIRANJE

Član 13

Sredstva potrebna za izvođenje radova na održavanju spoljnih i unutrašnjih delova zgrade, dužni su da obezbede vlasnici zgrade, srazmerno učešću površine svojih stanova, odnosno drugih posebnih delova zgrade u površini svih stanova i drugih posebnih delova u zgradi, prema stvarno učinjenim troškovima.

Vlasnik poslovne prostorije dužan je da u troškovima iz stava 1. ovog člana učestvuje u trostrukom, a vlasnik stana u kome se obavlja poslovna delatnost u dvostrukom iznosu u odnosu na vlasnike stanova i drugih posebnih delova zgrade.

Član 14

Po završetku radova izvedenih po nalogu građevinskog inspektora a prilikom primopredaje izvedenih radova, izvođač radova vlasniku zgrade, odnosno organu zgrade uručuje račun sa specifikacijom izvedenih radova koji vlasnik zgrade, odnosno ovlašćeni predstavnik zgrade potvrđuje svojim potpisom.

Račun iz stava 1. ovog člana sadrži vrstu, količinu i vrednost izvedenih radova sa obračunom stvarno nastalih troškova srazmerno učešću površine svakog stana, odnosno poslovnog prostora i drugog posebnog dela zgrade u površini svih stanova i drugih posebnih delova u zgradi, kao i način i rok plaćanja.

Član 15

Grad Požarevac može svojim sredstvima da učestvuje - sufinansira investiciono održavanje spoljnih i unutrašnjih delova zgrada (fasade, liftovi, krovovi i oluci), a u skladu sa posebnim programom.

V MURALI

Član 16

Na spoljnim delovima zgrade i drugih objekata u javnoj upotrebi mogu se naslikati murali, po odobrenju Gradskog veća Grada Požarevca, a na predlog Gradske uprave Grada Požarevca odnosno - Odeljenja za urbanizam, komunalne i imovinsko-pravne poslove.

Murali, u smislu ove odluke, su umetnička dela isključivo estetske, nekomercijalne sadržine koji se slikaju na spoljnim delovima zgrade ili drugog objekta u javnoj upotrebi u cilju stvaranja i razvoja kulturnog ambijenta i estetskog izgleda Grada.

Član 17

U postupku pripreme predloga iz člana 16. stav 1. ove odluke Odeljenje za urbanizam, komunalne i imovinsko-pravne poslove Gradske uprave Grada Požarevac pribavlja saglasnost vlasnika zgrade, odnosno drugog objekta u javnoj upotrebi i mišljenje Zavoda za zaštitu spomenika kulture, u slučaju kad se mural slika na spoljnjem delu zgrade iz člana 6. ove odluke.

VI KAZNENE ODREDBE

Član 18

Novčanom kaznom za prekršaj u iznosu od 15.000 do 55.000 dinara kazniće se pravno lice ili preduzetnik ako po nalogu građevinskog inspektora u ostavljenom roku ne uredi spoljne delove zgrade u skladu sa članom 8. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 5.000 do 10.000 dinara.

Član 19

Novčanom kaznom za prekršaj u iznosu od 15.000 do 55.000 dinara kazniće se pravno lice ili preduzetnik ako po nalogu građevinskog inspektora u ostavljenom roku ne uredi spoljne delove zgrade u skladu sa članom 11. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 5.000 do 10.000 dinara.

Član 20

Novčanom kaznom za prekršaj u iznosu od 15.000 do 55.000 dinara kazniće se pravno lice ili preduzetnik ako ne postupi u skladu sa članom 12. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se fizičko lice i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 5.000 do 10.000 dinara.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Sastavni deo ove Odluke je i Uputstvo za sprovođenje Odluke o postupku i načinu održavanja spoljnih i unutrašnjih delova zgrada na teritoriji Grada Požarevca i Kostolca.

Član 22

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevac".

 

UPUTSTVO
ZA SPROVOĐENJE ODLUKE O POSTUPKU I NAČINU ODRŽAVANJA SPOLJNIH I UNUTRAŠNJIH DELOVA ZGRADA GRADA POŽAREVCA

 

I

Ovim uputstvom se, u cilju efikasnog i organizovanog sprovođenja Odluke o postupku i načinu održavanja spoljnih i unutrašnjih delova zgrada gradova Požarevca i Kostolca detaljnije propisuje postupanje, poslovi i organizacija rada Gradske uprave (u daljem tekstu: Gradska uprava), javnih komunalnih i drugih javnih preduzeća i službi u ostvarivanje njihovih prava i obaveza u sprovođenju Oduke.

II GRADSKA UPRAVA

1. Načelnik Gradske uprave

1.1. U cilju stvaranja uslova za efikasniju primenu odredaba Odluke, načelnik gradske uprave je dužan da preduzimanjem organizacionih mera, kadrovski osposobi i tehnički opremi organizacione delove Gradske uprave za koje iz Odluke proističu obaveze i ovlašćenja.

1.2. Načelnik Gradske uprave je dužan da se stara da nadležna Odeljenja Gradske uprave:

- planiraju potrebna sredstva za izmirenje obaveza koje gradovi Požarevac i Kostolac imaju prema Odluci;

- bez odlaganja provere urednost i ispravnost primljenih računa i

- blagovremeno pripreme naloge za plaćanje prema primljenim računima.

1.3. Načelnik gradske uprave je dužan da blagovremeno izda nalog za plaćanje primljenih računa.

2. Odeljenje za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine

2.1. Odeljenje za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine je dužno da preduzme organizacione i druge potrebne mere radi efikasnog izvršavanja svojih obaveza na sprovođenju Odluke.

2.2. Odeljenje za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine je dužno da do kraja oktobra meseca tekuće godine dostavi Gradskom veću Plan vršenja nadzora nad održavanjem spoljnih i unutrašnjih delova zgrade, za narednu godinu (u daljem tekstu: Plan).

Plan sadrži mesečnu dinamiku nadzora sa pregledom ulica u kojima će se vršiti nadzor nad održavanjem spoljnih i unutrašnjih delova zgrada u tom mesecu.

Prilikom određivanja ulica u kojima će se vršiti nadzor nad održavanjem spoljnih i unutrašnjih delova zgrada, treba obuhvatiti ulice u užem centru gradova.

Istovremeno sa dostavljanjem Plana Gradskom veću, Odeljenje za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine, dostavlja Plan Javnom preduzeću Direkciji za izgradnju Grada Požarevac i Zavodu za zaštitu spomenika kulture u Smederevu.

2.3. Odeljenje za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine će u saradnji sa Javnim preduzećem Direkcijom za izgradnju Grada Požarevca sačiniti obrazac rešenja podoban za računarsku obradu. Obrazac rešenja sadrži sve elemente propisanom Odlukom, a naročito za:

- prostor predviđen za upisivanje radova koji se nalažu radi održavanja spoljnih i unutrašnjih delova zgrade, rok za donošenje odluke vlasnika o izboru investitora, odnosno rok za izvođenje naloženih naloga sa naznakom obaveza vlasnika da u ostavljenom roku obavesti nadležnog inspektora o donetoj odluci ili izvedenim radovima,

- ime, prezime i potpis građevinskog inspektora sa njegovim sedištem i brojem telefona, i

- uputstvo vlasniku zgrade da će mu u roku od 8 dana, od dana dostavljanja rešenja, biti dostavljena ponuda Javnog preduzeća Direkciji za izgradnju Grada Požarevca, kao i upozorenje da će, ako ne postupi po rešenju, po isteku ostavljenog roka, po nalogu građevinskog inspektora naložene radove izvršiti JP Direkcija za izgradnju Grada Požarevac na njegov teret.

2.4. Prilikom obilaska, građevinski inspektor će izvršiti nadzor nad održavanjem svih spoljnih i unutrašnjih delova zgrade (član 2. stav 1. alineja 2. Odluke) i konstatovati zatečeno stanje o čemu će sačiniti zapisnik.

2.5. Kad građevinski inspektor nađe da su ispunjeni uslovi iz člana 11. stav 1. Odluke, podatke o investitoru će pribaviti od predsednika Skupštine zgrade, odnosno vlasnika zgrade. Inspektor će rešenje dostaviti investitoru ličnom dostavom putem pošte.

2.6. U slučaju da je nađeno stanje spoljnih i unutrašnjih delova zgrade takvo da je potrebno naložiti radove na održavanju, građevinski inspektor će zatražiti od Republičkog geodetskog zavoda - odeljenja za katastar nepokretnosti Požarevac ili od zemljišno-knjižnog odeljenja Opštinskog suda u Požarevcu, i iz knjige etažnih vlasnika podatke o vlasniku zgrade, odnosno stana.

Vlasnicima zgrade, kao i vlasniku zgrade, fizičkom i pravnom licu, građevinski inspektor rešenje dostavlja putem Javnog preduzeća Direkcije za izgradnju Grada Požarevca.

Vlasniku zgrade - pravnom licu, građevinski inspektor rešenje dostavlja ličnom dostavom putem pošte.

2.7. Odeljenje za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine je dužno da vodi evidenciju zgrada nad kojima je izvršen nadzor nad održavanjem spoljnih i unutrašnjih delova zgrade sa konstatacijama građevinskog inspektora o stanju spoljnih i unutrašnjih delova zgrade, kao i evidenciju o zgradama za koje su izdata rešenja o izvođenju radova na spoljnim i unutrašnjim delovima zgrade.

2.8. Primerak izdatog rešenja građevinski inspektor istovremeno sa dostavljanjem vlasniku zgrade, odnosno stana dostavlja Javnom preduzeću Direkciji za izgradnju Grada Požarevca, radi pripreme ponude i Zavodu za zaštitu spomenika kulture Smederevo u koliko se radi o zgradi iz člana 6. Odluke, radi pripreme uslova za izvođenje radova nad održavanjem spoljnih i unutrašnjim delovima zgrade.

2.9. Nakon isteka roka utvrđeno rešenjem, građevinski inspektor će utvrditi da li su radovi naloženi rešenjem izvedeni, odnosno da li je zaključen ugovor o njihovom izvođenju. Ukoliko utvrdi da vlasnik zgrade, odnosno stana nije postupio po rešenju, doneće rešenje kojim nalaže Javnom preduzeću Direkciji za izgradnju Grada Požarevca da izvede naložene radove.

3. Odeljenje za privredu, finansije i trezor

3.1. Na osnovu Plana Odeljenje za privredu, finansije, trezor i društvene delatnosti obezbeđuje sredstva saglasno članu 15. Odluke i to:

- za izradu uslova Zavoda za zaštitu spomenika kulture Smederevo, za način izvođenja radova iz člana 4. i 5. Odluke,

- za učešće gradova Požarevca i Kostolca u obnavljanju objekta u skladu sa posebnim programom,

- za troškove uklanjanja grafita sa spoljnih delova zgrade, po nalogu Gradskog veća.

4. Odeljenje za društvene delatnosti

4.1. Odeljenje za društvene delatnosti će obavestiti odgovarajuća udruženja likovnih umetnika o mogućnostima slikanja murala i pozvati likovne umetnike da se sa svojim eventualnim predlozima obrate Odeljenju za društvene delatnosti radi pripreme predloga Gradskom veću.

4.2. Odeljenje za društvene delatnosti će, u saradnji sa Odsekom za urbanizam, komunalne i građevinske poslove i Zavodom za zaštitu spomenika kulture u Smederevu sačiniti spisak zgrada iz člana 6. Odluke sa označenim spoljnim delovima zgrada na kojima bi, sa estetskog i ambijentalnog stanovišta, bilo celishodno slikati murale.

5. Odsek za stručne poslove Gradonačelnika i Gradskog veća

5.1. Odsek će u roku od 8 dana, od dana donošenja ovog uputstva, Odluku i ovo uputstvo dostaviti svim nosiocima poslova, prava i obaveza na njihovom sprovođenju.

5.2. Odsek će na zahtev Gradskog veća, prikupljati i pripremati za Gradsko veće potrebne informacije vezane za sprovođenje Odluke i ovog uputstva.

III JAVNA PREDUZEĆA I SLUŽBE

1. Javno preduzeće Direkcija za izgradnju Grada Požarevca

1.1. Preduzeće je dužno da Odluku i ovo uputstvo dostavi svakoj skupštini zgrade odnosno savetu zgrade.

1.2. Preduzeće će sačiniti predračun očekivanih troškova za učešće sredstava gradova Požarevca i Kostolca u troškovima održavanja spoljašnjih i unutrašnjih delova zgrade i uklanjanja grafita i dostaviti Odseku za urbanizam, komunalne i građevinske poslove u rokovima(budžetski kalendar) propisanim Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/02 i 87/02), u cilju planiranja ovih sredstava u budžetu grada.

1.3. Preduzeće će obavestiti građevinskog inspektora da je izvršilo radove naloženo rešenjem građevinskog inspektora.

1.4. Preduzeće će dostaviti Javnom preduzeću Direkciji za izgradnju Grada Požarevca specifikaciju troškova prema specifikaciji izvedenih radova po rešenju Odeljenja za inspekcijske poslove saglasno članu 14. stav 2. Odluke, radi njihove naplate.

Za naplatu troškova iz stava 1. ove tačke preduzeće plaća naknadu preduzeću JP Direkciji za izgradnju Grada Požarevca u skladu sa odredbama Odluke o objedinjenoj naplati komunalno-stambenih i drugih usluga.

1.5. Preduzeće sprovodi postupak javne nabavke za ustupanje izvođenje radova. Preduzeće će prilikom sprovođenja postupka javne nabavke uzeti u obzir i uslove Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Smederevu.

2. Zavod za zaštitu spomenika kulture Smederevo

2.1. Zavod će na osnovu plana sačiniti predračun očekivanih troškova za izradu uslova za održavanje spoljnih delova zgrade, za zgrade obuhvaćene članom 6. Odluke, kada se ti radovi finansiraju iz sredstava budžeta grada i isti će dostaviti Odeljenju za privredu, finansije i trezor u rokovima (budžetski kalendar) propisanim Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 9/02 i 87/02), u cilju planiranja ovih sredstava u budžetu grada.

2.2. Zavod će dostaviti Odeljenju za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine spisak objekata koji su proglašeni za nepokretna kulturna dobra, kao i spisak objekata koji su stavljeni pod prethodnu zaštitu, u roku od 15 dana od dana donošenja ovog uputstva.

3. Odeljenje za urbanizam, komunalne i imovinsko-pravne poslove Gradske uprave Grada Požarevac

3.1. Odeljenje će ne čekajući nalog građevinskog inspektora, izvršiti pregled spoljnih i unutrašnjih delova zgrada poslovnog prostora o kojim vodi evidenciju i ukoliko je to u skladu sa odredbama Odluke potrebno preduzeće mere na održavanju spoljnih i unutrašnjih delova tih zgrada u okviru planiranih sredstava.

3.2. U zgradama u kojima prema članu 13. stav 2. Odluke, Grad treba da učestvuje sa više od 50% sredstava za održavanje spoljnih i unutrašnjih delova zgrade, a za koje oceni da je u skladu sa odlukom potrebno preduzeti radove, na održavanju spoljnih i unutrašnjih delova zgrade, pokrenuće inicijativu u zgradi da organ zgrade donese odluku o izvođenju potrebnih radova.

3.3. Odeljenje za privredu, finansije, trezor i društvene delatnosti sprovodi postupak javne nabavke za ustupanje izvođenje radova na održavanju spoljnih i unutrašnjih delova zgrade za zgrade iz tačke 3.1. i 3.2. poglavlja III ovog Uputstva. Odeljenje će prilikom sprovođenja postupka javne nabavke za ustupanje izvođenja radova uzeti u obzir i uslove Zavoda za zaštitu spomenika kulture Smederevo kada se radi o održavanju spoljnih i unutrašnjih delova zgrade iz člana 6. Odluke.

3.4. Odeljenje za privredu, finansije i trezor u ime i za račun gradova Požarevca i Kostolca zaključuje ugovor sa skupštinama zgrada čije se fasade obnavljaju sredstvima Grada u skladu sa posebnim programom koji donosi Gradsko veće, kao i ugovore sa izvođačima radova na obnavljanju fasada za koje se u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, opredeli Gradsko veće.

4. Javno preduzeće Direkcija za izgradnju Grada Požarevca

4.1. Preduzeće sprovodi postupak javne nabavke za ustupanje izvođenje radova. Preduzeće će prilikom sprovođenja postupka javne nabavke uzeti u obzir i uslove Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Smederevu.

IV

Odeljenje za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine će u saradnji sa svim nosiocima posla na sprovođenju Odluke i ovog uputstva pripremiti i do kraja januara tekuće godine podneti Gradskom veću izveštaj o rezultatima sprovođenja odluke za prethodnu godinu.

Izveštaj treba naročito da sadrži: rezultate sprovedenog nadzora; broj izdatih rešenja; broj objekata na kojima su vlasnici sami izveli radove; broj izdatih rešenja da radove izvede JKP "Komunalne službe" Požarevac; broj izdatih naloga i izvedenih radova na uklanjanju grafita; broj izdatih uslova od strane Zavoda za zaštitu spomenika kulture Smederevo i visinu utrošenih sredstava po tom osnovu; visinu isplaćenih sredstava za uklanjanje grafita; broj izrečenih i naplaćenih novčanih kazni i ukupan iznos sredstava naplaćenih po tom osnovu.

Izveštaj treba da sadrži i deo o inicijativama za slikanje murala odnosno koliko je realizovano projekata na realizovanju murala.

Na osnovu stečenih iskustava na sprovođenju Odluke, uz izveštaj nosioci zadataka treba da predlože Gradskom veću eventualne izmene i dopune Odluke ili ovog uputstva u cilju otklanjanja u praksi uočenih nedostataka ili u cilju poboljšanja načina rada organa i službe na njenom sprovođenju.

V

Ovo Uputstvo stupa pa snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".