STATUTUSTANOVE APOTEKA POŽAREVAC U POŽAREVCU("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 4/2009) |
Ovim statutom uređuju se: delatnost, unutrašnja organizacija, upravljanje, poslovanje, uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, kao i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Apoteke Požarevac u Požarevcu u skladu sa Zakonom.
Apoteka posluje sredstvima u državnoj svojini. Državna svojina na sredstvima koja Apoteka koristi, njima upravlja i raspolaže može se pretvarati u druge oblike svojine u skladu sa Zakonom.
Prava i dužnosti osnivača Apoteke, u skladu sa Zakonom, vrši Grad Požarevac (u daljem tekstu: osnivač).
Statusne promene Apoteke Požarevac, kao i promene i proširenje delatnosti, vrši se u skladu sa Zakonom.
Apoteka Požarevac je pravno lice sa statusom ustanove.
II NAZIV, SEDIŠTE, PEČAT I ŠTAMBILJ
Ustanova posluje pod nazivom Apoteka Požarevac.
Sedište Apoteke Požarevac je u Požarevcu, ulica Moše Pijade broj 4.
Apoteka Požarevac ima zaštitni znak-logo koji je nepravilnog geometrijskog oblika sa stilizovanom posudom sa zmijom u sredini i lentom ispod znaka.
Apoteka Požarevac može promeniti naziv i sedište.
O promeni naziva i sedišta odlučuje Upravni odbor Apoteke Požarevac uz saglasnost osnivača.
Apoteka Požarevac ima pečat i štambilj u skladu sa Zakonom.
Pečat je okruglog oblika, u čijoj sredini je grb Republike Srbije, prečnika 32 mm, sa kružno ispisanim tekstom: "Republika Srbija Apoteka Požarevac". Ako Apoteka Požarevac ima više pečata, oni se obeležavaju brojevima.
Apoteka Požarevac ima štambilj sa istim tekstom kao i pečat, sa dodatkom prostora za podatke brojeva delovodnog protokola i datumom.
Tekst pečata i štambilja ispisuje se na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom.
Direktor Apoteke Požarevac uređuje način izdavanja, zaduženja, čuvanja i evidencije broja pečata Apoteke Požarevac. Zaposleni koji rukuje pečatom i štambiljom zadužuje se njime uz potpis i lično je odgovoran za njegovu pravilnu upotrebu i čuvanje.
Pečat i štambilj posle upotrebe, čuvaju se zaključani.
III PRAVNI PROMET I ZASTUPANJE
U pravnom prometu sa trećim licima Apoteka Požarevac za svoje obaveze odgovara celokupnom imovinom kojom raspolaže.
Za obavljanje platnog prometa Apoteka Požarevac ima račun i podračune kod Uprave za trezor, u skladu sa Zakonom.
Apoteku Požarevac zastupa direktor Apoteke Požarevac.
Direktor Apoteke Požarevac može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje Apoteke Požarevac. Izdato punomoćje se može uvek opozvati.
IV DELATNOST APOTEKE POŽAREVAC
Apoteka Požarevac je zdravstvena ustanova u kojoj se obavlja farmaceutska zdravstvena delatnost na primarnom nivou na području Grada Požarevca i Opština: Veliko Gradište, Golubac, Kučevo, Malo Crniće, Petrovac, Žagubica i Žabari u skladu sa planom mreže zdravstvenih ustanova.
U Apoteci Požarevac se obavlja farmaceutska zdravstvena delatnost koja obuhvata:
1. Promociju zdravlja, prevenciju bolesti, odnosno zdravstveno vaspitanje i savetovanje za očuvanje i unapređenje zdravlja pravilnom upotrebom lekova i medicinskih sredstava;
2. Promet na malo lekova i medicinskih sredstava, a na osnovu odgovarajućih planova za nabavku lekova i medicinskih sredstava za redovne i vanredne prilike;
3. Promet na malo biljnih, tradicionalnih i homeopatskih lekova, ortopedskih pomagala, dijetetskih proizvoda, predmeta opšte upotrebe, mernih instrumenata i drugih proizvoda značajnih za zdravlje ljudi;
4. Medicinsko snabdevanje lekovima, medicinskim sredstvima stanovništva, zdravstvenih ustanova i privatne prakse;
5. Praćenje savremenih, stručnih i naučnih dostignuća u oblasti farmakoterapije i pružanje građanima, zdravstvenim radnicima, drugim zdravstvenim ustanovama i privatnoj praksi, kao i drugim zainteresovanim subjektima informacije o lekovima i medicinskim sredstvima;
6. Organizovanje i sprovođenje mera stalnog unapređenja kvaliteta stručnog rada kao i vršenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada;
7. Savetovanje pacijenata za pravilnu upotrebu lekova, medicinskih sredstava, biljnih, tradicionalnih i homeopatskih lekova;
8. Evidentiranje i prijavljivanje neželjenih efekata lekova, medicinskih sredstava, biljnih i tradicionalnih lekova;
9. Praćenje interakcije lekova biljnih i tradicionalnih lekova;
10. Učestvovanje i sprovođenje programa zdravstvene zaštite;
11. Organizovanje i sprovođenje stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika, zdravstvenih saradnika i ostalih radnika;
12. Izradu lekova i medicinskih sredstava;
13. Izradu magistralnih lekova;
14. Kontrolu sirovina i gotovih proizvoda;
15. Organizovanje, odnosno obezbeđenje mera za odlaganje lekova, medicinskih sredstava i druge vrste robe sa proteklim rokom upotrebe u skladu sa Zakonom;
16. Druge poslove u skladu sa Zakonom.
V UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA APOTEKE POŽAREVAC
Apoteka Požarevac svoju osnovnu delatnost obavlja preko organizacionih jedinica i to:
1. Apoteka;
2. Ogranaka;
3. Jedinica za izdavanje gotovih lekova;
4. Za farmako-informatiku, kvalitet, razvoj i marketing;
5. Za pravne, ekonomsko-finansijske, tehničke, i druge slične poslove.
Apoteka Požarevac obezbeđuje kontinuitet u snabdevanju lekovima i medicinskim sredstvima uvođenjem sistema dežurnih apoteka.
U sastavu organizacionih jedinica iz stava 1. ovog člana obrazuju se uže organizacione jedinice, koje se utvrđuju aktom o organizaciji i sistematizaciji poslova koji donosi direktor.
Organi Apoteke Požarevac su:
1. Direktor;
2. Upravni odbor;
3. Nadzorni odbor.
Organe Apoteke Požarevac u skladu sa Zakonom imenuje i razrešava osnivač.
Direktor rukovodi radom Apoteke Požarevac.
Izbor i razrešenje direktora vrši se na način i po postupku utvrđenim Zakonom.
Za direktora Apoteke Požarevac može biti imenovano lice koje pored opštih uslova propisanim Zakonom, ispunjava i sledeće uslove:
- Da ima završen farmaceutski fakultet i najmanje 5 godina radnog staža u oblasti zdravstvene zaštite ili;
- Završen pravni ili ekonomski fakultet, završenu edukaciju iz oblasti zdravstvenog menadžmenta i najmanje 5 godina radnog staža u oblasti zdravstvene zaštite;
- Ako za direktora Apoteke Požarevac nije imenovano lice sa visokom školskom spremom zdravstvene struke, već lice sa završenom visokom školskom spremom druge struke, pomoćnik direktora za zdravstvenu delatnost mora biti lice sa visokom školskom spremom zdravstvene struke.
Direktor Apoteke Požarevac imenuje se na osnovu javnog konkursa koji raspisuje Upravni odbor.
Javni konkurs raspisuje se 60 dana pre isteka mandata direktora.
Upravni odbor je dužan da u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa izvrši izbor kandidata i predlog dostavi osnivaču.
Na osnovu predloga Upravnog odbora, osnivač, u roku od 15 dana od dana dostavljanja predloga, imenuje direktora.
Direktor Apoteke Požarevac imenuje se na period od 4 godine, najviše 2 puta uzastopno.
Mandat direktora računa se od dana stupanja na dužnost.
Ako Upravni odbor ne izvrši izbor kandidata za direktora, odnosno, ako osnivač ne imenuje direktora u skladu sa odredbama Zakona, osnivač će imenovati vršioca dužnosti direktora Apoteke Požarevac.
Direktor Apoteke Požarevac:
1. Organizuje i rukovodi procesom rada u Apoteci Požarevac;
2. Predstavlja i zastupa Apoteku Požarevac;
3. Stara se i odgovara za zakonitost rada Apoteke Požarevac.
U ostvarivanju prava i obaveza iz stava 1. ovog člana, direktor:
- Predlaže program rada Apoteke Požarevac i preuzima mere za njegovo sprovođenje.
- Izvršava Odluke Upravnog i Nadzornog odbora.
- Donosi akt o unutrašnjoj organizaciji Apoteke Požarevac i donosi opšti akt o sistematizaciji radnih mesta u Apoteci Požarevac.
- Odlučuje o ostvarivanju prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Apoteci Požarevac, u skladu sa Zakonom i kolektivnim ugovorom.
- Naredbodavac je za izvršenje finansijskog plana i programa rada Apoteke Požarevac.
- Obezbeđuje ostvarivanje minimuma procesa rada u Apoteci Požarevac u slučaju štrajka zaposlenih, a u skladu sa Zakonom.
- Vrši i druge poslove predviđene Zakonom, drugim propisima, ovim Statutom i opštim aktima Apoteke Požarevac.
Direktor Apoteke Požarevac u vršenju svoje poslovodne funkcije odgovara naročito:
1. Za rad, poslovanje i zakonitost u radu Apoteke Požarevac;
2. Za blagovremeno i kvalitetno pružanje usluga farmaceutske zdravstvene zaštite i sprovođenje unutrašnjeg nadzora nad stručnim radom zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika;
3. Za izvršenje sudskih odluka kao i akata i naloga inspekcijskih i drugih Zakonom ovlašćenih organa.
Radi razrade ili obavljanja određenih pitanja, odnosno poslova iz svog delokruga, direktor može obrazovati radne grupe ili komisije koje rade po njegovim nalozima.
Dužnost direktora Apoteke Požarevac prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Osnivač će razrešiti direktora pre isteka mandata:
1. Na lični zahtev;
2. Ako obavlja funkciju suprotno odredbama Zakona;
3. Ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu zdravstvenoj ustanovi ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu zdravstvene ustanove;
4. Ako mu nadležna komora izrekne jednu od disciplinskih mera propisanih Zakonom;
5. Ako je nalazom zdravstvene inspekcije ustanovljena povreda propisa i opštih akata apoteke ili nepravilnost rada direktora;
6. Ako nastupe okolnosti iz člana 130. stav 6. Zakona o zdravstvenoj zaštiti;
7. Ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje te funkcije, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje funkcije direktora apoteke;
8. Ako nenamenski upotrebljava, odnosno ako dozvoli nenamensko korišćenje sredstava organizacije zdravstvenog osiguranja odnosno ako koristi sredstva u suprotnosti sa ugovorom zaključenim sa organizacijom zdravstvenog osiguranja;
9. Ako zdravstvena ustanova stiče sredstva suprotno ovom zakonu odnosno naplaćivanjem zdravstvenih usluga osiguranim licima suprotno zakonu kojim se uređuje zdravstveno osiguranje;
10. Iz drugih razloga utvrđenih Zakonom.
Upravni odbor je organ upravljanja Apoteke Požarevac. Upravni odbor ima 5 članova od kojih su 2 iz reda zaposlenih u Apoteci Požarevac a 3 su predstavnici osnivača.
Članovi Upravnog odbora imenuju se na period od 4 godine.
Upravni odbor u okviru svog delokruga:
1. Donosi Statut Apoteke Požarevac uz saglasnost osnivača;
2. Raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za obavljanje funkcije direktora;
3. Odlučuje o poslovanju Apoteke Požarevac;
4. Donosi poslovnik o svom radu;
5. Utvrđuje poslovnu politiku Apoteke Požarevac;
6. Donosi program rada Apoteke Požarevac;
7. Donosi finansijski plan Apoteke Požarevac;
8. Usvaja Izveštaj o poslovanju i godišnji obračun Apoteke Požarevac i podnosi ga osnivaču;
9. Odlučuje o korišćenju sredstava, u skladu sa Zakonom;
10. Odlučuje o davanju na korišćenje, odnosno u zakup nepokretnosti uz saglasnost osnivača u skladu sa Zakonom;
11. Odlučuje o izgradnji i rekonstrukciji objekata kao i obezbeđivanju sredstava za ove radove uz saglasnost osnivača i u skladu sa Zakonom;
12. Donosi plan nabavke medicinske i druge opreme za potrebe apoteke Požarevac i odlučuje o nabavci i otuđenju osnovnih sredstava (pokretne stvari) u skladu sa Zakonom;
13. Donosi Odluke o kreditima u vezi sa tekućim poslovanjem;
14. Utvrđuje cene zdravstvenih usluga koje pruža Apoteka Požarevac a koje nisu utvrđene Ugovorom sa Republičkim zavodom za zdravstveno osiguranje i sa nadležnim organima;
15. Donosi druge opšte akte Apoteke Požarevac u skladu sa Zakonom;
16. Donosi plan stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika i zdravstvenih saradnika i obezbeđuje uslove za njegovo ostvarivanje;
17. Odlučuje o otpisu nenaplativih i zastarelih potraživanja;
18. Odlučuje o osiguranju imovine Apoteke Požarevac i kolektivnom osiguranju zaposlenih, u skladu sa Zakonom;
19. Razmatra izveštaj o izvršenom nadzoru nad stručnim radom;
20. Razmatra izveštaj o obavljanju poslova interne kontrole najmanje dva puta godišnje;
21. Obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom.
Upravni odbor odlučuje ako je sednici prisutno više od polovine ukupnog broja članova Upravnog odbora, a odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova.
Upravni odbor podnosi osnivaču godišnji izveštaj o svome radu.
Predsednik Upravnog odbora je dužan da sazove sednicu na predlog:
1. Direktora Apoteke Požarevac;
2. Osnivača Apoteke Požarevac;
3. Najmanje dva člana Upravnog odbora;
4. Nadzornog odbora i
5. Prema potrebi.
Predsednika Upravnog odbora u slučaju otsutnosti zamenjuje zamenik predsednika Upravnog odbora.
U cilju rešavanja određenih pitanja iz delokruga Upravnog odbora ili neposrednog odlučivanja o pojedinim pitanjima, Upravni odbor obrazuje povremene komisije.
Sastav i broj povremenih komisija, njihove zadatke i ovlašćenja utvrđuje Upravni odbor svojom Odlukom.
Nadzorni odbor vrši nadzor nad radom i poslovanjem Apoteke Požarevac.
U vršenju nadzora nad radom i poslovanjem Apoteke Požarevac Nadzorni odbor obavlja nadzor nad zakonitošću rada direktora, Upravnog odbora i nad poslovanjem Apoteke Požarevac.
Nadzorni odbor ima 3 člana od kojih je jedan iz reda zaposlenih u Apoteci Požarevac a dva su predstavnici osnivača. Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od 4 godine.
Nadzorni odbor odlučuje ako je sednici prisutno više od polovine članova Nadzornog odbora, a odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor u okviru svog delokruga:
1. Pregleda periodične i godišnje račune i ostale finansijske izveštaje i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima.
2. Utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta Apoteke Požarevac vode uredno i u skladu sa propisima, a može ih dati na veštačenje.
3. Razmatra izveštaje nadležnih organa o izvršenom nadzoru nad radom Apoteke Požarevac.
4. Razmatra izveštaje revizora, nalaze i akte inspekcijskih i drugih organa.
5. Vrši uvid u sprovođenje Odluka Upravnog odbora.
6. Obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom i ovim Statutom.
Nadzorni odbor podnosi osnivaču Apoteke Požarevac godišnji izveštaj o rezultatima nadzora.
Upravni i Nadzorni odbor Apoteke Požarevac odgovorni su osnivaču za rad i poslovanje Apoteke Požarevac i odgovaraju za štetu koju prouzrokuju Apoteci namerno ili grubom nepažnjom.
Odgovornost članova Upravnog i Nadzornog odbora za prouzrokovanu štetu je solidarna.
VII STRUČNI ORGANI APOTEKE POŽAREVAC
Stručni organi u Apoteci Požarevac su:
1. Stručni savet;
2. Stručni kolegijum;
3. Etički odbor;
4. Komisija za unapređenje kvaliteta rada.
Stručni organi obavljaju svoju funkciju u skladu sa Zakonom i ovim Statutom.
Stručni savet je savetodavno telo direktora i Upravnog odbora. Pored poslova utvrđenih Zakonom stručni savet:
- Prati i analizira sprovođenje Odluka o pitanjima stručnog rada i predlaže smernice za sprovođenje istih;
- Prati i analizira sprovođenje programa stručnog rada i razvoja Apoteke Požarevac i predlaže smernice za njegovo sprovođenje;
- Analizira realizaciju stručnog usavršavanja zdravstvenih radnika i predlaže mere za njegovo poboljšanje;
- Prati i analizira unapređenje kvaliteta stručnog rada i predlaže mere za sprovođenje plana;
- Prati i organizuje sprovođenje unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada u Apoteci Požarevac;
- Analizira i druge aktivnosti u Apoteci Požarevac koje su u neposrednoj vezi sa stručnim radom i predlaže mere za njihovo sprovođenje.
Stručni savet broji 5 članova i to:
- Jedan farmaceut specijalista;
- Dva šefa apoteka;
- Jedan diplomirani farmaceut i
- Jedan farmaceutski tehničar.
Predsednika i članove Stručnog saveta na predlog organizacionih jedinica imenuje direktor.
Stručni savet radi u sednicama.
Sednicu Stručnog saveta saziva direktor.
Inicijativu za sazivanje sednice može dati svaki član, kao i članovi stručnih organa.
Stručni savet donosi plan i program rada za svaku godinu.
Stručni kolegijum čine upravnici apoteka, ogranaka apoteka i stručnih službi.
Stručni kolegijum razmatra stručna i druga pitanja od značaja za rad Apoteke Požarevac.
U svom radu Stručni kolegijum donosi Odluke, preporuke, mišljenja i zauzima stavove, a na osnovu važećih propisa (u daljem tekstu: Odluke).
Odluke iz stava 3. ovog člana obavezne su za zaposlene.
Radom Stručnog kolegijuma rukovodi i sednice saziva direktor Apoteke Požarevac.
Radu stručnog kolegijuma po pozivu mogu prisustvovati i drugi zaposleni.
Etički odbor Apoteke Požarevac je stručno telo koje prati pružanje i sprovođenje zdravstvene zaštite na načelima profesionalne etike.
Direktor Apoteke Požarevac imenuje etički odbor na predlog stručnog saveta.
Članovi etičkog odbora imenuju se iz reda zaposlenih radnika Apoteke Požarevac i građana sa završenim pravnim fakultetom koji žive i rade na teritoriji braničevskog okruga.
Etički odbor ima 5 članova od kojih su 3 zaposlena u apoteci Požarevac i dva predstavnika građana.
Zadaci etičkog odbora su:
- Da prati i analizira primenu načela profesionalne etike u obavljanju zdravstvene delatnosti;
- Prati i analizira etičnost odnosa između farmaceuta i pacijenta;
- Doprinosi stvaranju navika za poštovanje i primenu načela profesionalne etike u obavljanju zdravstvene delatnosti;
- Razmatra i druga etička pitanja u obavljanju delatnosti Apoteke Požarevac.
4. Komisija za unapređenje kvaliteta rada
Komisija za unapređenje kvaliteta rada je stručno telo koje se stara o stalnom unapređenju kvaliteta zdravstvene zaštite koja se sprovodi u Apoteci Požarevac u skladu sa Zakonom i propisima donetim za sprovođenje tog Zakona.
Komisija za unapređenje kvaliteta rada ima 3 člana koje imenuje direktor i:
- Predlaže i prati unapređenje kvaliteta farmaceutske zdravstvene zaštite;
- Donosi godišnji program za unapređenje kvaliteta rada;
- Donosi godišnji program provere kvaliteta stručnog rada Apoteke Požarevac;
- Prati i analizira rezultate unutrašnje provere kvaliteta stručnog rada;
- Radi na unapređenju kvaliteta usluga ka korisnicima analizom rezultata dobijenih u anketama za ispitivanje zadovoljstva korisnika;
- Prati primenu dokumentacije sistema menadžmenta kvalitetom Apoteke Požarevac prema zahtevima standarda JUS ISO 9001:2001.
Apoteka Požarevac ima službu interne kontrole za sve transakcije računa, prihoda i rashoda, računa finansijskih sredstava i obaveza, računa finansiranja i upravljanja državnom imovinom u svojini Apoteke Požarevac.
Služba interne kontrole ima tri radnika-kontrolora koji moraju imati najmanje srednju stručnu spremu finansijskog smera i tri godine radnog iskustva.
Organizacija i način rada službe iz stava jedan ovog člana uređuje se aktom o sistematizaciji poslova i zadataka.
Interni kontrolori su direktno odgovorni direktoru Apoteke Požarevac a izveštaj o obavljenim kontrolama poslovanja podnose Upravnom odboru najmanje dva puta godišnje.
Na postupak i način vršenja interne kontrole u Apoteci Požarevac primenjuju se odredbe Zakona kojim se uređuje budžetski sistem kao i propisa donetih za sprovođenje tog Zakona.
Apoteka Požarevac stiče sredstva za rad u skladu sa Zakonom.
Upotreba sredstava iz stava 1. ovog člana bliže se uređuje aktom koji donosi Upravni odbor.
Imovinu Apoteke Požarevac čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti, intelektualna svojina i druga imovinska prava koja Apoteka Požarevac koristi, njima upravlja i raspolaže.
Sredstva iz stava jedan ovog člana su u državnoj svojini.
Apoteka Požarevac ima u pogledu korišćenja, upravljanja i raspolaganja imovinom u državnoj svojini obaveze i odgovornosti utvrđene Zakonom.
Apoteka Požarevac ima pravo i obavezu da imovinu u državnoj svojini štiti od oštećenja i da ih koristi i održava u skladu sa njihovom namenom.
Apoteka Požarevac je obavezna da imovinu u državnoj svojini koju koristi, njome upravlja i raspolaže osigura kod organizacije za osiguranje.
Apoteka Požarevac donosi godišnji program rada.
Godišnji program rada sadrži plan usluga, mere i aktivnosti na obezbeđivanju uslova za ostvarivanje obaveza Apoteke Požarevac u sprovođenju farmaceutske zdravstvene delatnosti.
Apoteka Požarevac može doneti srednjoročni plan kao dokument programskog karaktera o čemu odlučuje Upravni odbor.
Upravni odbor prati realizaciju godišnjeg programa rada.
Ako se godišnji program rada ne ostvaruje, a uzroci su takvi da se u okviru Apoteke Požarevac ne mogu otkloniti, Upravni odbor obaveštava osnivača i nadležni zavod za zdravstveno osiguranje i predlaže mere za ostvarivanje programa.
O svom radu Apoteka Požarevac obaveštava javnost.
Informisanje javnosti o radu Apoteke Požarevac vrši direktor, odnosno lice koje on ovlasti.
XIII SLUŽBENA I POSLOVNA TAJNA
Zdravstveni radnici i drugi zaposleni u Apoteci Požarevac, u skladu sa Zakonom, dužni su da čuvaju profesionalnu tajnu (podaci o zdravstvenom stanju bolesnika i uzrocima, okolnostima i posledicama tog stanja).
Dužnosti čuvanja profesionalne tajne, zdravstveni radnik i drugi zaposleni može biti oslobođen od samog bolesnika, Odlukom nadležnog suda i u drugim slučajevima utvrđenim Zakonom.
U cilju obezbeđenja i uspešnog izvršavanja određenih poslova u Apoteci Požarevac pojedini podaci i akti predstavljaju poslovnu tajnu. Ovi podaci mogu se saopštiti trećim licima na način propisan zakonom.
Pod poslovnom tajnom u smislu stava 1. ovog člana smatraju se:
- Plan fizičko-tehničkog obezbeđenja Apoteke Požarevac;
- Podaci koji se odnose na procenu imovine Apoteke Požarevac;
- Podaci koje državni organi kao poverljive dostave Apoteci Požarevac;
- Drugi podaci koji su kao poverljivi utvrđeni Zakonom i drugim propisima.
Dokumenta i podaci koji predstavljaju poslovnu tajnu, trećim licima može dati na uvid, odnosno saopštiti direktor Apoteke Požarevac ili od njega ovlašćeno lice, pod uslovom da to ne nanosi štetu interesu Apoteke Požarevac.
Ne smatraju se povredom čuvanja poslovne tajne saopštenja isprava ili podataka koji se saopštavaju u skladu sa Zakonom.
Zaposleni koji na sednicama Upravnog i nadzornog odbora saopštava podatke koji predstavljaju poslovnu tajnu dužan je da prisutne upozori da je to poslovna tajna a prisutni su dužni da to čuvaju kao poslovnu tajnu.
XIV ZAŠTITA NA RADU I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE
Apoteka Požarevac razmatra stanje i probleme života i zdravlja radnika i zaštite i unapređenja životne sredine.
Radi ostvarivanja zadataka i obaveza iz stava 1. ovog člana, Upravni odbor Apoteke Požarevac na predlog direktora, donosi odgovarajuće Odluke i mere zaštite na radu i odlučuje o obezbeđivanju sredstava za te namene.
Apoteka Požarevac obavlja poslove odbrane u skladu sa Zakonom. U obavljanju poslova iz stava 1. ovog člana Apoteka Požarevac donosi odgovarajuće Odluke, pravilnike i druga akta.
Statut Apoteke Požarevac donosi Upravni odbor uz saglasnost osnivača, u skladu sa Zakonom.
U Apoteci Požarevac, pored Statuta, donose se sledeća opšta akta, kojima se uređuje:
- Unutrašnja organizacija;
- Sistematizacija radnih mesta;
- Način i postupak ostvarivanja zdravstvene zaštite;
- Kućni red;
- Stručno usavršavanje i specijalizacija;
- Arhivska građa.
U Apoteci Požarevac donose se i druga opšta akta čija obaveza donošenja proizilazi iz Zakona i drugih propisa donetih na osnovu Zakona.
Inicijativu za donošenje, izmenu i dopunu Statuta, odnosno drugog opšteg akta, njegovu izmenu i dopunu mogu pokrenuti:
- Direktor;
- Upravni odbor;
- Nadzorni odbor;
- Osnivač.
Inicijativa iz stava 1. ovoga člana podnosi se Upravnom odboru.
O svojoj odluci Upravni odbor obaveštava podnosioca inicijative u roku od 15 dana od dana prijema.
Izmene i dopune Statuta, odnosno drugog opšteg akta, vrše se na način i po postupku po kome je akt i donet.
XVII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Opšta akta utvrđena ovim statutom doneće se, odnosno usaglasiti u roku od 6 meseci od dana stupanja na snagu ovog Statuta.
Do donošenja, odnosno usaglašavanja opštih akata iz stava 1. ovog člana primenjivaće se postojeća opšta akta, ako nisu u suprotnosti sa odredbama ovog Statuta.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje da važi Statut Ustanove Apoteka Požarevac u Požarevcu br. 730 od 03.07.2007. godine.
Ovaj Statut, po dobijanju saglasnosti osnivača, stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Apoteke Požarevac.