STATUTFONDA ZA PROTIVPOŽARNU ZAŠTITU GRADA POŽAREVCA("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 5/2009) |
Statutom Fonda za protivpožarnu zaštitu grada Požarevca (u daljem tekstu: Fond) reguliše se način poslovanja u cilju unapređenja zaštite od požara, finansiranje i korišćenje sredstava namenjenih za protivpožarnu zaštitu na području Grada Požarevca.
Fond ima osnovnu delatnost obezbeđenje i objedinjavanje finansijskih sredstva za potrebe protivpožarne zaštite, kao i pružanje stručne pomoći subjektima zaštite od požara na teritoriji Grada Požarevca.
Fond za protivpožarnu zaštitu ima svojstvo pravnog lica.
Naziv Fonda je: FOND ZA PROTIVPOŽARNU ZAŠTITU GRADA POŽAREVCA.
Sedište Fonda je u Požarevcu, ulica Drinska br. 2.
Fond ima svoj pečat. Pečat je okruglog oblika i prečnika 16 mm i na obodu je tekst sledeće sadržine: Fond za protivpožarnu zaštitu grada Požarevca.
Finansijska sredstva se objedinjavaju iz sledećih izvora:
- premija osiguranja od požara u visini 6% koje naplate osiguravajući zavodi od osiguranja imovine, predmeta i lica na području Grada Požarevca;
- namenskih sredstava iz budžeta Grada Požarevca, dobijenih za finansiranje projekata, materijalnih troškova a po osnovu finansijskog plana Fonda, finansiranje troškova Upravnog odbora i dr.;
- donacija dobijenih od privrednih i drugih subjekata, državnih organa i građana;
- sredstava koja Fond udruži sa sličnim fondovima Grada Požarevca, kao i susednih Opština;
- sredstava od naplaćenih novčanih kazni u vezi kršenja propisa iz oblasti zaštite od požara.
Fondu se može dodeliti na upravljanje pokretna i nepokretna imovina.
Finansijska sredstva koja Fond obezbedi u smislu člana 4. ovog statuta koriste se na osnovu finansijskog plana za odgovarajuću godinu.
Sredstva Fonda se koriste za unapređenje zaštite od požara i to:
1. za nabavku opreme i sredstava za gašenje požara,
2. za izgradnju objekata za smeštaj vatrogasnih jedinica i opreme,
3. za školovanje i stručno usavršavanje kadrova, vatrogasnih jedinica,
4. za razvijanje preventivno vaspitnih aktivnosti.
Finansijska sredstva iz člana 4. stava 1. alineje 1. uplaćuju se na račun javnih prihoda - sredstva za protivpožarnu zaštitu.
Sredstva objedinjena po članu 4. vode se na posebnom računu trezora Grada Požarevca.
Izdvajanje sredstava za rezervu vršiće se svake godine, u skladu sa finansijskim mogućnostima Fonda.
Fondom upravlja Upravni odbor, koji se sastoji od 11 članova. Upravni odbor Fonda sačinjavaju:
- 4 člana koje imenuje Skupština grada,
- 3 člana koje predlažu privredni i drugi subjekti ili državni organi,
- 1 član koga predlaže Sektor za zaštitu i spasavanje u Požarevcu MUP-a Srbije,
- 1 član koga predlaže osiguravajući zavod,
- 1 član, komandir teritorijalne vatrogasne jedinice grada,
- 1 član, predsednik Dobrovoljnog vatrogasnog društva "Požarevac".
Koji će privredni i drugi subjekti ili državni organi delegirati članove Upravnog odbora, predlaže Upravni odbor Fonda.
Mandat članova Upravnog odbora Fonda traje 4 godine.
Po isteku mandata članova Upravnog odbora, može 1/3 članova da se bira u novi Upravni odbor radi kontinuiteta rada.
Mandat članova Upravnog odbora prestaje istekom vremena za koje su izabrani, razrešenjem dužnosti, ostavkom ili opozivom.
Članove Upravnog odbora i predsednika imenuje i razrešava Skupština grada.
Izbor novog predsednika ili člana Upravnog odbora Fonda, vrši se na prvoj narednoj sednici Skupštine grada.
Upravni odbor fonda obavlja sledeće poslove:
1. donosi Statut Fonda,
2. donosi izmene i dopune Statuta Fonda,
3. donosi godišnji program rada i finansijski plan Fonda,
4. odlučuje o ulaganju sredstava u investicione objekte koji su u funkciji zaštite od požara,
5. odlučuje o raspodeli sredstava korisnicima Fonda,
6. donosi godišnji završni račun Fonda,
7. organizuje poslovanje i finansiranje rada Upravnog odbora i vrši druge poslove u vezi sa radom Fonda u granicama zakonskih ovlašćenja.
Postupanje po tačkama 1, 2, 3, 4, 6. i 7. donosi se u skladu sa opštim smernicama o upotrebi sredstava Fonda i uz pribavljanje saglasnosti osnivača.
Upravni odbor Fonda radi kolektivno i svoje odluke donosi na sednici.
Upravni odbor može punovažno odlučivati samo ako je na sednici prisutna većina članova Upravnog odbora.
Odluke Upravnog odbora su punovažne ako je za njih glasala većina prisutnih članova.
Sednicama Upravnog odbora Fonda, predsedava predsednik Upravnog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti predsedava član Fonda, koga Upravni odbor odredi neposredno pre početka rada sednice.
Sednice Upravnog odbora održavaju se prema potrebi, a najmanje jedanput mesečno, a saziva ih predsednik Fonda.
Predsednik je dužan da sazove sednicu i na zahtev najmanje 1/3 članova Upravnog odbora, a ako na njihov zahtev predsednik ne sazove sednicu u roku od 15 dana, onda sednicu mogu sazvati članovi Upravnog odbora, koji su podneli zahtev za njeno sazivanje.
Članovi Upravnog odbora Fonda, imaju pravo na nadoknadu za rad, čiji iznos utvrđuje Upravni odbor, a saglasnost daje Gradsko veće grada Požarevca.
Isplata nadoknade vršiće se prisutnim članovima na sednicama Upravnog odbora i ista isplaćivati ako bude finansijskih mogućnosti prema finansijskom planu za tekuću godinu.
Fond zastupa predsednik Upravnog odbora.
Naredbodavac za izvršenje finansijskog plana Fonda je predsednik Upravnog odbora Fonda.
Finansijsko-stručne i administrativne poslove Fonda vrši nadležno odeljenje gradske uprave grada Požarevca.
Lica koja vode finansijsko-stručne i administrativne poslove Fonda za svoj rad odgovaraju naredbodavcu Fonda i Upravnom odboru Fonda.
Poslovanje Fonda vrši se po odredbama propisa o finansiranju lokalne samouprave.
Nadzor nad zakonitošću rada Fonda vrši Skupština grada.
ODNOSI IZMEĐU FONDA I KORISNIKA
Korisnici sredstava Fonda su teritorijalne industrijske profesionalne jedinice, dobrovoljna vatrogasna društva, subjekti zaštite od požara i pojedinci sa teritorije Grada Požarevca.
Za korišćenje sredstava Fonda, korisnici podnose obrazložen zahtev Upravnom odboru.
Upravni odbor Fonda na svojoj sednici razmatra pripremljene materijale od stručnih tela za dodelu sredstava i donosi odluku o dodeljivanju istih.
Između Fonda i korisnika sredstava, utvrđuju se ugovorom, uzajamna prava i obaveze, a posebno:
a) u koju se svrhu odobrena sredstva moraju koristiti - tražiti,
b) visina sredstava koju Fond daje i visina sredstava, koju je eventualno dužan da uloži,
v) rok u kome se utrošak sredstava ima izvršiti,
g) pravo kontrole od strane Fonda,
d) obaveze korisnika o čuvanju računskih i ostalih dokumenata i vođenju evidencije o utrošku sredstava iz Fonda,
đ) obaveze korisnika u pogledu podnošenja izveštaja o izvršenom utrošku sredstava u ugovorene svrhe i dokumenata o utrošenim sredstvima,
e) ostala prava i obaveze.
Vatrogasne sprave, druga oprema i potrošna sredstva koja su nabavljena iz sredstava ovog Fonda, daju se na korišćenje korisnicima sredstava Fonda. Evidenciju istih vodi služba koja upravlja tim sredstvima. Fond ih samo evidentira kroz popisne liste.
Skupština grada, kao osnivač Fonda, na predlog Fonda može preneti korisniku na trajno korišćenje osnovna sredstva nabavljena od strane Fonda, a o čemu se donosi posebna odluka.
Naredbodavac će izdati nalog da se korisniku izvrši isplata na teret sredstava Fonda, samo pod uslovom ako se prethodno zaključi ugovor o korišćenju sredstava u smislu odredbe člana 22. ovog statuta.
Korisnik je dužan odobreno sredstvo koristiti samo u svrhe i na način, propisan ovim statutom i zaključenim ugovorom.
Ako korisnik odobrena sredstva koristi u druge svrhe, a ne za one za koje su mu odobrena i kako je ugovorom predviđeno, Upravni odbor Fonda može obustaviti dalju isplatu i korišćenje dodeljenih sredstava i tražiti povraćaj nenamenski utrošenih sredstava.
Korisnik sredstava dužan je da u roku od 15 dana po izvršenom utrošku odobrenih sredstava podnese Upravnom odboru Fonda izveštaj koji treba da sadrži:
1. rezultat izvršenja dogovorene radnje oko utroška odobrenih sredstava;
2. potvrdu nadležnog organa o izvršenoj akciji, odnosno overene fakture o nabavci materijala i opreme;
3. podatke o utrošenim sredstvima, overene od strane finansijske službe - računopolagača.
Upravni odbor Fonda donosi finansijski plan Fonda na početku kalendarske godine, odnosno najkasnije 15 dana posle donošenja budžeta Grada Požarevca, sem ako drugim propisima nije drugačije određeno.
Predlog finansijskog plana dostavlja se nadležnom odeljenju za finansije i budžet u rokovima utvrđenim za korisnike budžetskih sredstava.
Po isteku tekuće godine sastavlja se godišnji završni račun Fonda.
Godišnji završni račun Fonda donosi Upravni odbor, a na predlog stručne službe za finansije po članu 17. Statuta, do roka koji se određuje posebnim propisima.
Godišnji završni račun Fonda dostavlja se nadležnom državnom organu na pregled.
Isti se dostavlja gradskom veću i Skupštini grada na potvrđivanje, po odredbama posebnih zakona ili drugih propisa.
Upravni odbor Fonda može izdati i bliža uputstva o načinu upotrebe sredstava Fonda od strane korisnika, kao i o načinu obračuna i podnošenja izveštaja i druga uputstva za unapređenje poslovanja Fonda.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje da važi Statut Fonda za protivpožarnu zaštitu Opštine Požarevac, usvojen na sednici Upravnog odbora dana 24.02.1998. godine i izmene i dopune Statuta br. 03-06-46 od 25.10.2001. godine, izmene i dopune Statuta od 12.12.2003. godine, usvojene na Upravnom odboru Fonda.
Statut stupa na snagu danom davanja saglasnosti od strane Skupštine grada Požarevca i objavljivanjem u "Službenom glasniku grada Požarevca".