UREDBAO METODOLOGIJI ZA UTVRĐIVANJE OPRAVDANE PUNE CENE KOŠTANJA PREVOZA("Sl. glasnik RS", br. 76/2009) |
Ovom uredbom propisuje se Metodologija za utvrđivanje opravdane pune cene koštanja prevoza, koja je odštampana uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
ZA UTVRĐIVANJE OPRAVDANE PUNE CENE KOŠTANJA PREVOZA
Ovom metodologijom se utvrđuje način izračunavanja opravdane pune cene koštanja prevoza (u daljem tekstu: OJP) i tako obezbeđuje izračunavanje različitih vrsta troškova prevoza koji su predmet ugovora o obavezi javnog prevoza.
Cilj ove metodologije je da utvrdi model pomoću koga se izračunava puna cena koštanja prevozne usluge, koju će Vlada ili jedinica lokalne samouprave odrediti prevozniku kao obavezu prevoza sa utvrđenom cenom i za koju se, kao obavezu javnog prevoza, vrši nadoknada između utvrđene cene do pune cene koštanja prevozne usluge.
Cilj ove metodologije je i da:
1) Vladi ili jedinici lokalne samouprave koristi za ugovaranje OJP sa prevoznikom, kao i za odlučivanje o relacijama koje će biti predmet finansiranja iz sredstava namenjenih javnom prevozu;
2) Javnom preduzeću "Železnice Srbije" (u daljem tekstu: ŽS) koristi u procesu ugovaranja prevoza obuhvaćenih Ugovorom OJP sa nadležnim organom i omogući da se definišu sve nerentabilne vrste prevoza;
3) Direkciji za železnice posluži kao mehanizam kontrole korišćenja sredstava opredeljenih prevozniku za obavljanje javnog prevoza prema ugovoru, kao i u svrhu kontrole kvaliteta usluga obuhvaćenih ugovorom OJP.
Obračun troškova opravdane pune cene koštanja prevoza vrši se za narednu godinu na osnovu računovodstvenih podataka ŽS iz prethodne poslovne godine, u momentu utvrđivanja visine troškova za obavljanje OJP, osim za 2010. godinu za koju je utvrđena na osnovu podataka iz 2006. i 2007. godine.
Ovom metodologijom se utvrđuje način izračunavanja troškova različitih vrsta prevoza (putnički i robni) i način alokacije na pojedinačne prevozne relacije, na osnovu proporcije saobraćaja izraženo na tim relacijama.
Troškovi prevoza procenjeni u ovom dokumentu zasnovani su na računovodstvenim podacima ŽS i alociraju ove troškove po vrsti prevoza na osnovu predloženih ključeva u zavisnosti od prirode aktivnosti. Pored toga, ovi troškovi se zatim alociraju na pojedinačne pruge (24 pruge) + pruge Beovoza na osnovu proporcije saobraćaja na tim prugama (vozni km).
U praksi se troškovi mogu alocirati prvo na vrste prevoza, a zatim prema voznim km na pojedinačne pruge.
Metodologija za alociranje troškova prevoza sastoji se iz sledećih koraka:
1) podaci za input;
2) alokacija zajedničkih troškova na prevoz putnika i prevoz robe uz pomoć predloženih ključeva, što vodi do ukupnih (globalnih) troškova (posle raspodele);
3) alokacija globalnih troškova na pojedinačne pruge prema voznim km, i
4) početni rezultati.
3. Osnovni (primarni) podaci i ključevi za raspodelu
Različiti "operativni" podaci iz ŽS upotrebljeni su kao polazna osnova za raspodelu troškova. Odabrani podaci iz 2006. i 2007. godine, upotrebljeni su kao referenca, i uključuju sledeće:
Varijabla |
Iznos |
Izvor |
Putnički vozni kilometri (prosek 2006 i 2007) |
15 673 524 |
ŽS Sektor za prevoz putnika |
Teretni vozni kilometri (prosek 2006 i 2007) |
6 218 613 |
ŽS Sektor za prevoz robe |
Časovi rada 2007 (putnički) |
2 639 519 |
ŽS Sektor 800 |
Časovi rada 2007 (robni) |
2 299 097 |
ŽS Sektor 700 |
Vozni km je polazna postavka, odnosno "default" ključ za raspodelu, jer računovodstvene troškove direktno povezuje sa ostvarenim prevozom (bilo putnika ili robe). Ostali ključevi se koriste, na primer časovi rada zaposlenih, da bi se izvršila raspodela određenih režijskih troškova.
Ovi podaci se koriste, zajedno sa ŽS računovodstvenim podacima za sve prevoze (putnika i robe) plus režijski troškovi na nivou direkcija (uključujući logistiku) da bi se dala prva procena ukupnih troškova po prevozu.
4. Opšti ciljevi i predloženi ključevi
ŽS računovodstveni sistem razlikuje određene troškove na prevoz putnika i prevoz robe, dok su ostali troškovi "zajednički" ili nisu izričito propisani. U daljem tekstu su navedeni principi raspodele i predlozi koje može primeniti ŽS. To su preporuke koje se mogu razvijati kako se menjaju uslovi u Republici Srbiji.
U praksi, ŽS može koristiti ključeve koji se već koriste za određene kalkulacije - model raspodele troškova (vidi odeljak 3) omogućava korisnicima da direktno menjaju ključeve.
1) Osnovne kategorije troškova i ključevi za raspodelu
Postoje tri osnovne kategorije troškova za koje će se koristiti ključevi za raspodelu na prevoz putnika i prevoz robe. Ovo se konkretno odnosi na troškove infrastrukture koje dele prevoz putnika i prevoz robe, naročito onaj prevoz koji se odnosi na obavljanje javnog prevoza, kao i na troškove vuče koji se dele. Ovo se takođe odnosi na oblasti gde podela između prevoza putnika i prevoza robe nije jasna:
(1) Troškovi infrastrukture: Ovi troškovi se zasnivaju na troškovima infrastrukture koje sastavlja Direkcija za infrastrukturu i koji će se na kraju snositi tokom saobraćanja vozova.1 Kako je navedeno u prethodnom poglavlju, nekoliko pristupa se koristi za raspodelu ovih fiksnih i varijabilnih troškova infrastrukture između prevoza putnika i prevoza robe. Obično je to veza između preovladavajuće vrste saobraćaja na mreži i sekcije koja će snositi trošak. U Republici Srbiji, pošto je prevoz putnika dominantna vrsta saobraćaja u smislu voznih km i takođe zahteva prugu opremljenu sofisticiranim elementima radi obezbeđivanja kvaliteta/brzine i bezbednosti, čini se da je raspodela većine fiksnih troškova infrastrukture na ovaj prevoz opravdana. Naknada za pristup za putnički saobraćaj bi se zasnivala na fiksnim i varijabilnim troškovima infrastrukture uzimajući u obzir putničke vozne km. Štaviše, ova raspodela bi omogućila razvoj železničkog robnog saobraćaja na koridoru X, čime bi ova trasa postala privlačna u odnosu na ostale trase, imajući u vidu da saobraćanje teretnih vozova zahteva manje sofisticiranu konstrukciju i opremu pruge.
Predložene formule za interno fakturisanje troškova infrastrukture su sledeće:
- za pruge ili deonice bez prevoza putnika: nema raspodele;
- za pruge ili deonice sa obe vrste prevoza: % voznih km;
- za pruge ili deonice bez prevoza robe: nema raspodele.
(2) Troškovi vuče: U sistemu obračuna troškova ŽS evidentiraju se troškovi vuče i alociraju na prevoz putnika i robe prema satima vožnje. Ključ za raspodelu koji se zasniva na voznim km dodeljuje više troškova na Sektor za prevoz putnika, dok ključ zasnovan na satima vožnje dodeljuje relativno više troškova na prevoz robe. Odnos sati vožnje može na neki način kazniti prevoz robe, jer kola često mogu biti parkirana, ali pošto je vreme putovanja putničkih vozova u Republici Srbiji dugačko, onda je odnos sati vožnje, u postojećim uslovima, tačan.
Predložena formula za troškove vuče je sledeća:
- troškovi vuče (dizel/električna): raspodela po satima vožnje.
(3) Troškovi voznih sredstava: Raspodela fizičkih sredstava (i pripadajuće amortizacije) između prevoza putnika i robe je relativno jasna kada se radi o kolima i EMV/DMV, međutim, to nije slučaj sa lokomotivama. Troškovi održavanja se direktno alociraju na prevoz putnika i robe za kola i EMV/DMV.
Za lokomotive, troškovi održavanja se generalno alociraju prema časovima vuče putničkih ili teretnih vozova.
Izbor ključa za vozna sredstva (ili ukupan broj kilometara vršenja prevoza - ili kilometri sa vučom EMV/DMV). Za ŽS, pošto trenutno nedostaje oprema (za prevoz putnika) predlaže se da se koriste vozni km, jer su u stvari kola isto toliko u saobraćaju koliko i lokomotive. Za robni saobraćaj, međutim, određene kategorije teretnih kola nisu u eksploataciji koliko i druge, usled čega dolazi do razlike između voznih km i pređenih km.
Predložene formule za interno fakturisanje troškova voznih sredstava su sledeće:
- amortizacija: funkcija ukupne vrednosti putničkih/teretnih sredstava podeljena sa voznim km gde je to primenljivo;
- zakup voznih sredstava: ukupni troškovi zakupa/vozni km;
- održavanje: ukupno održavanje/vozni km.
__________________
1 Nivo i vrsta troškova infrastrukture koji treba da budu uključeni u naknadu za pristup predmet su debate. U principu, trebalo bi da uzima u obzir sve fiksne i varijabilne troškove infrastrukture na mreži. U praksi, često se koristi varijabilno održavanje, s tim što (Država) ostaje odgovorna za kapitalne investicije i fiksne troškove.
2) Eksploatacioni koeficijenti
Eksploatacioni koeficijenti: Sledeći koeficijenti i tretman se predlažu za pojedinačne pozicije troškova poslovanja:
Železnički vozarinski eksploatacioni koeficijent označava odnos između (1) eksploatacionih troškova robnog prevoza, odnosno poslovnih rashoda umanjenih za amortizaciju i uvećanih za deo troškova koji se odnosi na manevru, ranžiranje i pregled kola, a koje snosi upravljač infrastrukture i (2) neto prihoda ostvarenih prevozom robe.
Poslovni rashodi robnog prevoza sastoje se od troškova lokomotivskog osoblja, troškova održavanja sredstava, troškova energije za vuču vozova, troškova ostalog transportnog osoblja, kao i administrativnog osoblja u robnom prevozu i troškova RIV-a.
Detaljnije pojašnjenje metodologije za izračunavanje Železničkog vozarinskog eksploatacionog koeficijenta:
(1) Troškovi lokomotivskog osoblja obuhvataju troškove zaposlenih koji se odnose na mašinovođe i pomoćnike mašinovođa na otvorenoj pruzi, kao i troškove zaposlenih koje se odnose na mašinovođe koji rade na staničnoj manevri, zajedno sa delom indirektnih troškova Sektora za vuču vozova, prema učešću u ukupnim troškovima zaposlenih u Sektoru. Podela ovih troškova na teretni i putnički prevoz vrši se prema časovima rada lokomotive
- voznim časovima lokomotive, bez potiskivanja i zaprezanja, u prevozu putnika i robe, odnosno prema časovima manevre u putničkom i robnom saobraćaju.
(2) Troškovi održavanja dizel i elektro lokomotiva, prema kalkulacijama pogonskog računovodstva, a čija se alokacija na teretni i putnički prevoz vrši prema lokomotivskim kilometrima dizel, odnosno elektro lokomotiva u prevozu putnika i robe za održavanje voznih lokomotiva, a prema satima manevre za održavanje manevarskih lokomotiva.
(3) Troškovi održavanja teretnih vagona prema kalkulacijama pogonskog računovodstva, a čija se alokacija vrši direktno na prevoz robe.
(4) Troškovi pregleda kola, koji obuhvataju troškove zaposlenih koje se odnose na zaposlene u Sektoru za TKP koji obavljaju poslove pregleda kola, zajedno sa delom indirektnih troškova, prema učešću u ukupnim troškovima zaposlenih u Sektoru. Alokacija na teretni i putnički prevoz vrši se prema broju pregledanih putničkih i teretnih kola bez otkačivanja.
(5) Troškovi dizel goriva i električne energije za vuču, mogu se alocirati na teretni i putnički saobraćaj prema ostvarenom BRTKM dizel, odnosno elektro vuče.
(6) Troškovi manevre i ranžiranja koje obavljaju zaposleni u infrastrukturi i koji obuhvataju troškove zaposlenih koji obavljaju ove poslove, zajedno sa delom indirektnih troškova Sektora za saobraćajne poslove, prema učešću u ukupnim troškovima zaposlenih u Sektoru. Alokacija na prevoz putnika i robe vrši se prema časovima manevre u putničkom i robnom saobraćaju.
(7) Troškovi ostalog transportnog osoblja, koji obuhvataju troškove zaposlenih za ostalo transportno osoblje u Sektoru za prevoz robe, zajedno sa delom indirektnih troškova, odnosno poslovnih rashoda ovog sektora, umanjenih za amortizaciju i troškove po RIV-u.
(8) Troškovi administrativnih poslova u robnom saobraćaju koji obuhvataju troškove zaposlenih za administrativno osoblje u Sektoru za prevoz robe, zajedno sa delom indirektnih troškova, odnosno poslovnih rashoda ovog sektora, umanjenih za amortizaciju i troškove po RIV-u.
(9) Troškovi po RIV-u, isključujući dug špediterima i inoželezničkim upravama iz ranijeg perioda.
Pri izračunavanju Železničkog vozarinskog eksploatacionog koeficijenta, kao imenilac obuhvataju se sledeći neto prihodi ostvareni u prevozu robe: prihodi od unutrašnjeg saobraćaja, prihodi od međunarodnog saobraćaja, ostali prihodi od prevoza robe (prihod po RIV-u, kolske dangubnine i ležarine, prihode ŽAS-a i dr.).
3) Predloženi ključevi za raspodelu
Sledeća tabela prikazuje predložene ključeve za raspodelu zajedničkih troškova između prevoza robe i prevoza putnika:
Funkcionalne kategorije |
Predložena kalkulacija jediničnih troškova |
Upravljanje infrastrukture |
|
1. Upravljanje saobraćajem |
vozni km |
2. Infrastruktura |
|
a. Usluge |
vozni km |
b. Održavanje, modernizacija, ostalo |
vozni km |
c. Režijski troškovi |
vozni km |
d. Troškovi logistike za infrastrukturu |
časovi rada zaposlenih |
e. Finansijski troškovi |
časovi rada zaposlenih |
f. Amortizacija |
vozni km |
g. Ostalo |
časovi rada zaposlenih |
Prevoz |
|
1. Osoblje u vozu |
|
a. Mašinovođe na otvorenoj pruzi |
časovi rada zaposlenih |
b. Osoblje |
časovi rada zaposlenih |
c. Energija (električna) |
vozni km |
d. Energija (dizel) |
vozni km |
e. Energija (parna) |
vozni km |
f. Energija (EMV) |
vozni km |
g. Energija (DMV) |
vozni km |
h. Ostali tekući troškovi |
vozni km |
i. Manevra i priprema vozova |
vozni km |
Vozna sredstva |
|
1. Održavanje |
|
a. Lokomotive (parne) |
pređeni vozni km |
b. Lokomotive (električne) |
pređeni vozni km |
c. Lokomotive (dizel) |
pređeni vozni km |
d. EMG |
pređeni vozni km |
e. DMG |
pređeni vozni km |
f. Putnička / teretna kola |
pređeni vozni km |
g. Amortizacija |
vozni km |
h. Ostalo |
vozni km |
Finansijski i opšti rashodi |
|
a. Režijski troškovi (direkcija, logistika) |
časovi rada zaposlenih |
b. Troškovi logistike za prevoz |
časovi rada zaposlenih |
c. Finansije |
časovi rada zaposlenih |
d. Troškovi zakupa |
vozni km |
e. Amortizacija |
vozni km |
f. Ostali rashodi |
časovi rada zaposlenih |
Korisnik preduzima sledeće korake:
1) unos podataka;
2) odabir ključeva i kalkulaciju;
3) unos podataka o prugama;
4) procena troškova po prugama.
Podaci iz gorenavedenih izveštaja (odeljak 2. Osnovni podaci i ključevi za raspodelu) unose se na prvu stranu modela, pod naslovom "Reference za inpute i podatke." Šifra u boji za cifre je sledeća: plavo = podaci koji se mogu menjati, crno = kalkulacije koje se ne mogu menjati.
Za svaki red inputa podataka, sa desne strane navedena je referenca za određeni izveštaj i red za izvor podataka. Korisnik kao reference može uzeti bilo koji izveštaj i uneti odgovarajuće podatke u vidu cifri u plavoj boji.
Svrha prvog koraka je da se unesu troškovi koji su već raspodeljeni na određene usluge prevoza kao i oni koji nisu raspodeljeni. Ovi poslednji troškovi će biti raspodeljeni u drugom koraku.
Prikaz strane modela "Reference za inpute i podatke" nalazi se na sledećoj strani.
Inputi i reference o prihodima:
Prihodi: |
|||||
I Prevoz
|
|
|
|
|
|
|
putnički |
robni |
zajednički |
ukupno |
|
1 |
Prihodi od prodaje karata / usluga |
1.690.913 |
8.992.565 |
|
10.683.478 |
a |
Lokalni |
648.200 |
1.210.067 |
|
1.858.267 |
b |
Beovoz |
109.582 |
|
|
109.582 |
c |
Međunarodni |
933.131 |
|
|
933.131 |
d |
Uvoz |
|
2.276.100 |
|
2.276.100 |
e |
Izvoz |
|
1.897.500 |
|
1.897.500 |
f |
Tranzit |
|
3.608.898 |
|
3.608.898 |
2 |
Ostali prihodi poslovanja |
|
|
275.138 |
275.138 |
3 |
Subvencije |
|
|
188.775 |
188.775 |
4 |
Finansijski prihodi |
|
|
640.747 |
640.747 |
5 |
Vanredni prihodi |
|
|
3.591.776 |
3.591.776 |
|
međusuma |
1.690.913 |
8.992.565 |
4.696.436 |
15.379.914 |
Inputi i reference o troškovima:
Troškovi: |
|||||
I. |
Upravljanje infrastrukture |
000 CSD |
|
|
|
|
|
putnički |
robni |
zajednički |
ukupno |
1 |
Upravljanje saobraćajem |
291.608 |
357.437 |
2.450.159 |
3.099.204 |
2 |
Infrastruktura |
|
|
|
|
a |
Usluge |
106.288 |
225.459 |
|
331.747 |
b |
Održavanje, modernizacija, ostalo |
66.071 |
144.496 |
3.636.943 |
3.847.510 |
c |
Režijski troškovi |
|
|
3.544.979 |
3.544.979 |
d |
Troškovi logistike za infrastrukturu |
|
|
1.334.985 |
1.334.985 |
e |
Finansijski troškovi |
1.039 |
1.279 |
29.182 |
31.500 |
f |
Amortizacija |
|
|
5.428.664 |
5.428.664 |
g |
Ostalo |
4.166 |
5.402 |
343.740 |
353.308 |
|
međusuma |
469.172 |
734.073 |
16.768.652 |
17.971.897 |
|
Ukupno infrastruktura |
469.172 |
734.073 |
16.768.652 |
17.971.897 |
II. Prevoz |
|||||
|
|
putnički |
robni |
zajednički |
ukupno |
1 |
Osoblje u vozu |
|
|
|
|
a |
Mašinovođe na otvorenoj pruzi |
601.706 |
602.911 |
|
1.204.617 |
b |
Osoblje |
636.339 |
506.876 |
|
1.143.215 |
c |
Energija (elektro-lokomotive) |
108.072 |
462.315 |
|
570.387 |
d |
Energija (dizel lokomotive) |
63.794 |
535.233 |
|
599.027 |
e |
Energija (parna) |
4.855 |
0 |
|
4.855 |
f |
Energija (EMV) |
54.429 |
0 |
|
54.429 |
g |
Energija (DMV) |
93.226 |
0 |
|
93.226 |
h |
Ostali tekući troškovi |
535.527 |
2.873.390 |
|
3.408.917 |
i |
Manevra i priprema vozova |
103.646 |
186.355 |
|
290.001 |
|
međusuma |
2.201.594 |
5.167.080 |
0 |
7.368.674 |
III. Vozna sredstva |
|||||
1 |
Održavanje |
putnički |
robni |
zajednički |
ukupno |
a |
Lokomotive (parne) |
19.680 |
0 |
0 |
19.680 |
b |
Lokomotive (elektro) |
252.415 |
300.167 |
0 |
552.582 |
c |
Lokomotive (dizel) |
98.205 |
173.209 |
0 |
271.414 |
d |
EMV |
265.925 |
0 |
0 |
265.925 |
e |
DMV |
86.623 |
0 |
0 |
86.623 |
f |
Putnička / teretna kola |
1.043.642 |
577.188 |
0 |
1.620.830 |
g |
Amortizacija |
521.710 |
816.159 |
552.493 |
1.890.362 |
h |
Ostalo |
223.646 |
244.752 |
651.272 |
1.119.670 |
|
međusuma |
2.511.846 |
2.111.475 |
1.203.765 |
5.827.086 |
IV. |
Finansijski i opšti troškovi |
putnički |
robni |
zajednički |
ukupno |
a |
Režijski troškovi |
89.042 |
133.913 |
|
222.955 |
b |
Troškovi logistike za prevoz |
742.148 |
1.129.045 |
|
1.871.193 |
c |
Finansije |
192.024 |
522.860 |
50.151 |
765.035 |
d |
Troškovi zakupa |
0 |
0 |
22.426 |
22.426 |
e |
Amortizacija |
16.373 |
25.109 |
0 |
41.482 |
f |
Ostali troškovi |
199.635 |
502.788 |
108.665 |
811.088 |
|
međusuma |
1.239.222 |
2.313.715 |
181.242 |
3.734.179 |
|
Ukupno prevoz |
5.952.662 |
9.592.270 |
1.385.007 |
16.929.939 |
|
Ukupno troškova za prugu |
6.421.834 |
10.326.343 |
18.153.659 |
34.901.836 |
2) Odabir ključeva za raspodelu
Ovaj korak se sastoji u odabiru odgovarajućih ključeva za raspodelu troškova koji nisu već alocirani na prevoz putnika i prevoz robe. To se radi na strani modela "Kalkulacije i formule". Ova strana je podeljena na 4 osnovne oblasti koje su kodirane bojama radi lakšeg razumevanja:
Referenca za ključeve za raspodelu
Sledeća objašnjenja ili grupe ključeva korišćeni su za alociranje troškova između različitih Direkcija i (sektora) prevoza:
Direkcija za infrastrukturu - prevoz
Troškovi logistike:
Proporcionalni operativni troškovi (materijali, usluge, zarade i ostali troškovi) Direkcije za infrastrukturu i prevoz. U 2007, ovaj odnos je bio 58% prevoz i 42% infrastruktura. Ovo je usvojeno na početku kao koeficijent za raspodelu troškova između infrastrukture i prevoza, iako ŽS može kasnije izmeniti ovu raspodelu.
Prevoz robe - putnika
Generalno, vozni km se koriste kao standard za većinu aktivnosti da bi se izvršila raspodela između prevoza putnika i prevoza robe. Radni sati zaposlenih se koriste za raspodelu režijskih troškova. Pozicije za prugu za koje nema zajedničkih troškova nema ni predloženog ključa; isti su već raspodeljeni prema računovodstvu ŽS.
Ključevi za raspodelu prihoda:
I. |
Prevoz |
|
1. |
Prihodi od prodaje karata / prevoza |
|
2. |
Ostali poslovni prihodi |
vozni km |
3. |
Subvencije |
vozni km |
4. |
Finansijski prihodi |
Sati rada zaposlenih |
5. |
Vanredni prihodi |
Sati rada zaposlenih |
Ključevi za raspodelu troškova:
I. |
Upravljanje infrastrukturom |
|
1. |
Upravljanje saobraćajem |
vozni km |
2. |
Infrastruktura |
|
a |
Usluge |
|
b |
Održavanje, modernizacija, ostalo |
vozni km |
c |
Režijski troškovi |
vozni km |
d |
Troškovi logistike za infrastrukturu |
Sati rada zaposlenih |
e |
Finansijski troškovi |
Sati rada zaposlenih |
f |
Amortizacija |
vozni km |
g |
Ostalo |
Sati rada zaposlenih |
|
međusuma |
|
|
Ukupno za infrastrukturu |
|
II. |
Prevoz |
|
1. |
Osoblje u vozu |
|
a |
Mašinovođe na otvorenoj pruzi |
|
b |
Osoblje |
|
c |
Energija (elektro lokomotive) |
|
d |
Energija (dizel lokomotive) |
|
e |
Energija (para) |
|
f |
Energija (EMG) |
|
g |
Energija (DMG) |
|
h |
Ostali tekući troškovi |
|
i |
Manevra i priprema vozova |
|
|
međusuma |
|
III. |
Vozna sredstva |
|
1. |
Održavanje |
|
a |
Lokomotiva (parna) |
|
b |
Lokomotiva (elektro) |
|
c |
Lokomotiva (dizel) |
|
d |
EMG |
|
e |
DMG |
|
f |
Putnička/teretna kola |
|
g |
Amortizacija |
vozni km |
h |
Ostalo |
Sati rada zaposlenih |
|
međusuma |
|
IV. |
Finansijski i opšti troškovi |
|
a |
Režijski troškovi |
|
b |
Troškovi logistike za prevoz |
|
c |
Finansije |
Sati rada zaposlenih |
d |
Troškovi zakupa |
vozni km |
e |
Amortizacija |
vozni km |
f |
Ostali troškovi |
Sati rada zaposlenih |
|
|
I. |
putnički |
robni |
ukupno |
|
|||||||||||
no. |
|
i |
ii |
iii |
|||||||||||||
1 |
vozni km |
15.673.524 |
6.218.613 |
21.892.137 |
|||||||||||||
2 |
sati rada zaposlenih |
2.639.519 |
2.299.097 |
4.938.616 |
|||||||||||||
3 |
ostali ključevi |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
4 |
|
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
5 |
|
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
II. |
|
|
|
|
III. Zajednički prihodi za raspodelu: |
|
|
|
IV. |
|
|
|
|||||
|
|
1 |
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
4 |
|
|
1 + 3 = |
2 + 4 = |
|
|
I |
Prevoz |
Već alocirani |
Ukupno |
|
Total |
|
|
|
|
|
II |
Prevoz |
|
|
|||
|
|
putnički |
robni |
|
|
Zajed. prihodi |
Ključ br. |
i/iii |
putnič |
ii/iii |
robni |
|
|
putnič |
robni |
ukupno |
|
1 |
Prihodi od prodaje karata / usluga |
1.690.913 |
8.992.565 |
10.683.478 |
|
0 |
|
|
0 |
|
|
1 |
Prihodi od prodaje karata/ usluga |
|
|
|
|
a |
Lokalni |
648.200 |
1.210.067 |
1.858.267 |
|
0 |
|
|
0 |
|
|
a |
Lokalni |
648.200 |
1.210.067 |
1.858.267 |
|
b |
Beovoz |
109.582 |
0 |
109.582 |
|
0 |
|
|
0 |
|
|
b |
Beovoz |
109.582 |
0 |
109.582 |
|
c |
Međunarodni |
933.131 |
0 |
933.131 |
|
0 |
|
|
0 |
|
|
c |
Međunarod. |
933.131 |
0 |
933.131 |
|
d |
Uvoz |
0 |
2.276.100 |
2.276.100 |
|
0 |
|
|
0 |
|
|
d |
Uvoz |
0 |
2.276.100 |
2.276.100 |
|
e |
Izvoz |
0 |
1.897.500 |
1.897.500 |
|
0 |
|
|
0 |
|
|
e |
Izvoz |
0 |
1.897.500 |
1.897.500 |
|
f | Tranzit |
0 |
3.608.898 |
3.608.898 |
|
0 |
|
|
0 |
|
|
f |
Tranzit |
0 |
3.608.898 |
3.608.898 |
|
2 |
Ostali prihodi poslovanja |
0 |
0 |
0 |
|
275.138 |
1 |
71,6% |
196.983 |
28, 4% |
78.155 |
2 |
Ostali prihodi poslovanja |
196.983 |
78.155 |
275.138 |
|
3 |
Subvencije |
0 |
0 |
0 |
|
188.775 |
1 |
71,6% |
135.152 |
28, 4% |
53.623 |
3 |
Subvencije |
135.152 |
53.623 |
188.775 |
|
4 |
Finansijski prihodi |
0 |
0 |
0 |
|
640.747 |
2 |
53,4% |
342.457 |
46, 6% |
298.290 |
4 |
Finans. prihodi |
342.457 |
298.290 |
640.747 |
|
5 |
Vanredni prihodi |
0 |
0 |
0 |
|
3.591.776 |
2 |
53,4% |
1.919.680 |
46, 6% |
1.672.096 |
5 |
Vanredni prihodi |
1.919.680 |
1.672.096 |
3.591.776 |
|
|
međusuma |
1.690.913 |
8.992.565 |
10.683.478 |
|
4.696.436 |
|
|
2.594.272 |
|
2.102.164 |
|
međusuma |
4.285.185 |
11.094.729 |
15.379.914 |
V. Već alocirani troškovi: |
|
|
|
VI. Zajednički troškovi za raspodelu: |
|
|
|
VII. Kombinovani rezultati: |
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
|
|
|
|
3 |
|
4 |
|
|
1 + 3 = |
2 + 4 = |
|
|
|
Već alocirani |
Ukupno |
a |
Odabrani |
b |
a x b = |
c |
a x c = |
|
|
000 CSD |
|||
I. |
Upravljanje infrastruk. |
putnički |
robni |
|
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
I. |
Upravljanje infrastruk. |
putnički |
robni |
Ukupno |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Upravljanje saobraćajem |
291.608 |
357.437 |
649.045 |
2.450.159 |
1 |
71,6% |
1.754.174 |
28,4% |
695.985 |
1 |
Upravljanje saobraćajem |
2.045.782 |
1.053.422 |
3.099.204 |
2 |
Infrastruk. |
|
|
|
0 |
|
|
0 |
|
0 |
2 |
Infrastruk. |
|
|
|
a |
Usluge |
106.288 |
225.459 |
331.747 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
a |
Usluge |
106.288 |
225.459 |
331.747 |
b |
Održavanje, modernizacija, itd. |
66.071 |
144.496 |
210.567 |
3.636.943 |
1 |
71,6% |
2.603.844 |
28,4% |
1.033.099 |
b |
Održavanje, modernizac., itd. |
2.669.915 |
1.177.595 |
3.847.510 |
c |
Režijski troškovi |
0 |
0 |
0 |
3.544.979 |
1 |
71,6% |
2.538.003 |
28,4% |
1.006.976 |
c |
Režijski troškovi |
2.538.003 |
1.006.976 |
3.544.979 |
d |
Troškovi logistike za infrastrukturu |
0 |
0 |
0 |
1.334.985 |
2 |
53,4% |
713.503 |
46,6% |
621.482 |
d |
Troškovi logistike za infrastruk. |
713.503 |
621.482 |
1.334.985 |
e |
Finansijski troškovi |
1.039 |
1.279 |
2.318 |
29.182 |
2 |
53,4% |
15.597 |
46,6% |
13.585 |
e |
Finansijski troškovi |
16.636 |
14.864 |
31.500 |
f |
Amortizacija |
0 |
0 |
0 |
5.428.664 |
1 |
71,6% |
3.886.614 |
28,4% |
1.542.050 |
f |
Amortizac. |
3.886.614 |
1.542.050 |
5.428.664 |
g |
Ostalo |
4.166 |
5.402 |
9.568 |
343.740 |
2 |
53,4% |
183.717 |
46,6% |
160.023 |
g |
Ostalo |
187.883 |
165.425 |
353.308 |
|
međusuma |
469.172 |
734.073 |
1.203.245 |
16.768.652 |
|
|
11.695.453 |
|
5.073.199 |
|
međusuma |
12.164.625 |
5.807.272 |
17.971.897 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno infrastruktura |
469.172 |
734.073 |
1.203.245 |
16.768.652 |
|
|
11.695.453 |
|
5.073.199 |
|
Ukupno infrastruk. |
12.164.625 |
5.807.272 |
17.971.897 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. |
Prevoz |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. |
Prevoz |
|
|
|
|
|
putnički |
robni |
ukupno |
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
|
|
putnički |
robni |
Ukupno |
1 |
Osoblje u vozu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Osoblje u vozu |
|
|
|
a |
Mašinovođe na otvorenoj pruzi |
601.706 |
602.911 |
1.204.617 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
a |
Mašinovođe na otvorenoj pruzi |
601.706 |
602.911 |
1.204.617 |
b |
Osoblje |
636.339 |
506.876 |
1.143.215 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
b |
Osoblje |
636.339 |
506.876 |
1.143.215 |
c |
Energija (Elektro lokomotive) |
108.072 |
462.315 |
570.387 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
c |
Energija (Elektro lokomotive) |
108.072 |
462.315 |
570.387 |
d |
Energija (dizel lokomotive) |
63.794 |
535.233 |
599.027 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
d |
Energija (dizel lokomotive) |
63.794 |
535.233 |
599.027 |
e |
Energija (parna) |
4.855 |
0 |
4.855 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
e |
Energija (parna) |
4.855 |
0 |
4.855 |
f |
Energija (EMV) |
54.429 |
0 |
54.429 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
f |
Energija (EMV) |
54.429 |
0 |
54.429 |
g |
Energija (DMV) |
93.226 |
0 |
93.226 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
g |
Energija (DMV) |
93.226 |
0 |
93.226 |
h |
Ostali tekući troškovi |
535.527 |
2.873.390 |
3.408.917 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
h |
Ostali tekući troškovi |
535.527 |
2.873.390 |
3.408.917 |
i |
Manevra i priprema vozova |
103.646 |
186.355 |
290.001 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
i |
Manevra i priprema vozova |
103.646 |
186.355 |
290.001 |
|
međusuma |
2.201.594 |
5.167.080 |
7.368.674 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
|
međusuma |
2.201.594 |
5.167.080 |
7.368.674 |
III. |
Vozna sredstva |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III |
Vozna sredstva |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Održavanje |
putnički |
robni |
ukupno |
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
1 |
Održavanje |
putnički |
robni |
Ukupno |
a |
Lokomotive (parne) |
19.680 |
0 |
19.680 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
a |
Lokomotive (parne) |
19.680 |
0 |
19.680 |
b |
Lokomotive (elektro) |
252.415 |
300.167 |
552.582 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
b |
Lokomotive (elektro) |
252.415 |
300.167 |
552.582 |
c |
Lokomotive (dizel) |
98.205 |
173.209 |
271.414 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
c |
Lokomotive (dizel) |
98.205 |
173.209 |
271.414 |
d |
EMV |
265.925 |
0 |
265.925 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
d |
EMV |
265.925 |
0 |
265.925 |
e |
DMV |
86.623 |
0 |
86.623 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
e |
DMV |
86.623 |
0 |
86.623 |
f |
Putnička / teretna kola |
1.043.642 |
577.188 |
1.620.830 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
f |
Putnička/ teretna kola |
1.043.642 |
577.188 |
1.620.830 |
g |
Amortizacija |
521.710 |
816.159 |
1.337.869 |
552.493 |
1 |
71,6% |
395.554 |
28,4% |
156.939 |
g |
Amortizac. |
917.264 |
973.098 |
1.890.362 |
h |
Ostalo |
223.646 |
244.752 |
468.398 |
651.272 |
2 |
53,4% |
348.082 |
46,6% |
303.190 |
h |
Ostalo |
571.728 |
547.942 |
1.119.670 |
|
međusuma |
2.511.846 |
2.111.475 |
4.623.321 |
1.203.765 |
|
|
743.636 |
|
460.129 |
|
međusuma |
3.255.482 |
2.571.604 |
5.827.086 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. |
Finansijski i opšti troškovi |
putnički |
robni |
ukupno |
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
IV |
Finans. i opšti troškovi |
putnički |
robni |
Ukupno |
a |
Režijski troškovi |
89.042 |
133.913 |
222.955 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
a |
Režijski troškovi |
89.042 |
133.913 |
222.955 |
b |
Troškovi logistike za prevoz |
742.148 |
1.129.045 |
1.871.193 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
b |
Troškovi logistike za prevoz |
742.148 |
1.129.045 |
1.871.193 |
c |
Finansije |
192.024 |
522.860 |
714.884 |
50.151 |
2 |
53,4% |
26.804 |
46,6% |
23.347 |
c |
Finansije |
218.828 |
546.207 |
765.035 |
d |
Troškovi zakupa |
0 |
0 |
0 |
22.426 |
1 |
71,6% |
16.056 |
28,4% |
6.370 |
d |
Troškovi zakupa |
16.056 |
6.370 |
22.426 |
e |
Amortizacija |
16.373 |
25.109 |
41.482 |
0 |
1 |
71,6% |
0 |
28,4% |
0 |
e |
Amortizacija |
16.373 |
25.109 |
41.482 |
f |
Ostali troškovi |
199.635 |
502.788 |
702.423 |
108.665 |
2 |
53,4% |
58.078 |
46,6% |
50.587 |
f |
Ostali troškovi |
257.713 |
553.375 |
811.088 |
|
međusuma |
1.239.222 |
2.313.715 |
3.552.937 |
181.242 |
|
|
100.937 |
|
80.305 |
|
međusuma |
1.340.159 |
2.394.020 |
3.734.179 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno prevoz |
5.952.662 |
9.592.270 |
15.544.932 |
1.385.007 |
|
|
844.573 |
|
540.434 |
|
Ukupno prevoz |
6.797.235 |
10.132.704 |
16.929.939 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukupno troškova sektora |
6.421.834 |
10.326.343 |
16.748.177 |
18.153.659 |
|
|
12.540.026 |
|
5.613.633 |
|
Ukupno troškova sektora |
18.961.860 |
15.939.976 |
34.901.836 |
1. Ključevi: Ovaj deo omogućava korisniku da unese i odabere ključeve koji će se koristiti za raspodelu troškova na prevoz putnika i prevoz robe. Kao osnovna postavka se koriste vozni km jer taj ključ odražava proporcionalnu aktivnost različitih prevoza. Model koristi vozne km (2007) na mreži kao osnovu. Sati rada zaposlenih (2007) u Sektoru za prevoz robe i prevoz putnika takođe se koriste kao ključ za raspodelu opštih troškova. Model omogućava da korisnici unesu dodatne ključeve u polja ispod voznih km i sati rada zaposlenih. Prikaz ovog dela strane se nalazi u daljem tekstu:
|
I. Ključevi: |
putnički |
robni |
ukupno |
no. |
|
i |
ii |
iii |
1 |
vozni km |
15.673.524 |
6.218.613 |
21.892.137 |
2 |
sati rada zaposlenih |
2.639.519 |
2.299.097 |
4.938.616 |
3 |
ostali ključevi…. |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
5 |
|
0 |
0 |
0 |
2. Već raspodeljeni prihodi (ili troškovi): Ova oblast u levom delu stranice "Kalkulacije i formule" na plavoj pozadini prikazuje one prihode poslovanja i troškove koji su već raspodeljeni po prevozima u prvom koraku. Podaci u kolonama označenim sa 1. i 2. će se kasnije kombinovati sa rezultatima kalkulacija u kolonama označenim sa 3. i 4. da bi se dobili kombinovani rezultati u desnom delu strane. Prikaz ovog dela strane nalazi se ispod:
II. Već alocirani prihodi:
I. |
Prevoz |
Već alocirani |
Ukupno |
|
|
|
putnički |
robni |
|
1. |
Prihodi od prodaje karata / usluga |
1.690.913 |
8.992.565 |
10.683.478 |
a |
Lokalni |
648.200 |
1.210.067 |
1.858.267 |
b |
Beovoz |
109.582 |
0 |
109.582 |
c |
Međunarodni |
933.131 |
0 |
933.131 |
d |
Uvoz |
0 |
2.276.100 |
2.276.100 |
e |
Izvoz |
0 |
1.897.500 |
1.897.500 |
f |
Tranzit |
0 |
3.608.898 |
3.608.898 |
2. |
Ostali prihodi poslovanja |
0 |
0 |
0 |
3. |
Subvencije |
0 |
0 |
0 |
4. |
Finansijski prihodi |
0 |
0 |
0 |
5. |
Vanredni prihodi |
0 |
0 |
0 |
|
međusuma |
1.690.913 |
8.992.565 |
10.683.478 |
|
Ukupno prihoda: |
1.690.913 |
8.992.565 |
10.683.478 |
V. Već alocirani troškovi:
|
|
1 |
2 |
|
|
|
Već alocirani |
Ukupno |
|
I. |
Upravljanje infrastrukture |
putnički |
robni |
|
1 |
Upravljanje saobraćajem |
291.608 |
357.437 |
649.045 |
2 |
Infrastruktura |
|
|
|
a |
Usluge |
106.288 |
225.459 |
331.747 |
b |
Održavanje, modernizacija, itd. |
66.071 |
144.496 |
210.567 |
c |
Režijski troškovi |
0 |
0 |
0 |
d |
Troškovi logistike za infrastrukturu |
0 |
0 |
0 |
e |
Finansijski troškovi |
1.039 |
1.279 |
2.318 |
f |
Amortizacija |
0 |
0 |
0 |
g |
Ostalo |
4.166 |
5.402 |
9.568 |
|
međusuma |
469.172 |
734.073 |
1.203.245 |
|
Ukupno infrastruktura |
469.172 |
734.073 |
1.203.245 |
II. |
Prevoz |
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Osoblje u vozu |
|
|
|
a |
Mašinovođe na otvorenoj pruzi |
601.706 |
602.911 |
1.204.617 |
b |
Osoblje |
636.339 |
506.876 |
1.143.215 |
c |
Energija (Elektro lokomotive) |
108.072 |
462.315 |
570.387 |
d |
Energija (dizel lokomotive) |
63.794 |
535.233 |
599.027 |
e |
Energija (parna) |
4.855 |
0 |
4.855 |
f |
Energija (EMV) |
54.429 |
0 |
54.429 |
II. |
Prevoz |
putnički |
robni |
ukupno |
g |
Energija (DMV) |
93.226 |
0 |
93.226 |
h |
Ostali tekući troškovi |
535.527 |
2.873.390 |
3.408.917 |
i |
Manevra i priprema vozova |
103.646 |
186.355 |
290.001 |
|
međusuma |
2.201.594 |
5.167.080 |
7.368.674 |
III. |
Vozna sredstva |
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Održavanje |
|
|
|
a |
Lokomotive (parne) |
19.680 |
0 |
19.680 |
b |
Lokomotive (elektro) |
252.415 |
300.167 |
552.582 |
c |
Lokomotive (dizel) |
98.205 |
173.209 |
271.414 |
d |
EMV |
265.925 |
0 |
265.925 |
e |
DMV |
86.623 |
0 |
86.623 |
f |
Putnička / teretna kola |
1.043.642 |
577.188 |
1.620.830 |
g |
Amortizacija |
521.710 |
816.159 |
1.337.869 |
h |
Ostalo |
223.646 |
244.752 |
468.398 |
|
međusuma |
2.511.846 |
2.111.475 |
4.623.321 |
IV. |
Finansijski i opšti troškovi |
putnički |
robni |
ukupno |
a |
Režijski troškovi |
89.042 |
133.913 |
222.955 |
b |
Troškovi logistike za prevoz |
742.148 |
1.129.045 |
1.871.193 |
c |
Finansije |
192.024 |
522.860 |
714.884 |
d |
Troškovi zakupa |
0 |
0 |
0 |
e |
Amortizacija |
16.373 |
25.109 |
41.482 |
f |
Ostali troškovi |
199.635 |
502.788 |
702.423 |
|
međusuma |
1.239.222 |
2.313.715 |
3.552.937 |
|
Ukupno prevoz |
5.952.662 |
9.592.270 |
15.544.932 |
|
Ukupno troškova sektora |
6.421.834 |
10.326.343 |
16.748.177 |
3. Zajednički prihodi (ili troškovi) za raspodelu: Ovaj centralni deo strane "Kalkulacije i formule" (bela pozadina) omogućava transparentan odabir ključeva (iz oblasti I. Ključevi) i direktan proračun proporcionalnih troškova za raspodelu na svaki od prevoza. U koloni a navedeni su zajednički prihodi (ili troškovi) koji će se alocirati po svakoj stavci u redovima prihoda ili troškova. Brojevi koji se odnose na brojeve ključeva (deo I. Ključevi) unose se u kolonu odmah sa desne strane kolone a. Korisnik bira odgovarajući ključ (odnosno, 1 za vozne km). Model će zatim automatski izračunati procente u kolonama b. i c. u odnosu na ukupnu aktivnost a zatim i izračunati odgovarajući rezultat u kolonama 3. i 4. za svaki određeni ključ. Pisane formule koje su korišćene navedene su direktno u zaglavljima svake tabele. Prikaz kalkulacija nalazi se ispod:
III. Zajednički prihodi za raspodelu: |
3 |
4 |
|||
Ukupno |
|||||
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
0 |
|
|
275.138 |
1 |
71,6% |
196.983 |
28,4% |
78.155 |
188.775 |
1 |
71,6% |
135.152 |
28,4% |
53.623 |
640.747 |
2 |
53,4% |
342.457 |
46,6% |
298.290 |
3.591.776 |
2 |
53,4% |
1.919.680 |
46,6% |
1.672.096 |
4.696.436 |
|
|
2.594.272 |
|
2.102.164 |
VI. Zajednički troškovi za raspodelu: |
3 |
4 |
|||
a |
Odabrani |
b |
a x b = |
c |
a x c = |
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
2.450.159 |
1 |
71,6% |
1.754.174 |
28,4% |
695.985 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
3.636.943 |
1 |
71,6% |
2.603.844 |
28,4% |
1.033.099 |
a |
Odabrani |
b |
a x b = |
c |
a x c = |
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
3.544.979 |
1 |
71,6% |
2.538.003 |
28,4% |
1.006.976 |
1.334.985 |
2 |
53,4% |
713.503 |
46,6% |
621.482 |
29.182 |
2 |
53,4% |
15.597 |
46,6% |
13.585 |
5.428.664 |
1 |
71,6% |
3.886.614 |
28,4% |
1.542.050 |
343.740 |
2 |
53,4% |
183.717 |
46,6% |
160.023 |
16.768.652 |
|
|
11.695.453 |
|
5.073.199 |
16.768.652 |
|
|
11.695.453 |
|
5.073.199 |
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
552.493 |
1 |
71,6% |
395.554 |
28,4% |
156.939 |
651.272 |
2 |
53,4% |
348.082 |
46,6% |
303.190 |
1.203.765 |
|
|
743.636 |
|
460.129 |
zajednički troškovi |
Ključ br. |
i/iii |
putnički |
ii/iii |
robni |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
0 |
|
|
0 |
|
0 |
50.151 |
2 |
53,4% |
26.804 |
46,6% |
23.347 |
22.426 |
1 |
71,6% |
16.056 |
28,4% |
6.370 |
0 |
1 |
71,6% |
0 |
28,4% |
0 |
108.665 |
2 |
53,4% |
58.078 |
46,6% |
50.587 |
181.242 |
|
|
100.937 |
|
80.305 |
1.385.007 |
|
|
844.573 |
|
540.434 |
18.153.659 |
|
|
12.540.026 |
|
5.613.633 |
4. Kombinovani rezultati: Desni deo strane "Kalkulacije i formule" (žuta pozadina) kombinuje rezultate iz II. Već raspodeljeni prihodi (ili troškovi) i III. Zajednički prihodi (ili troškovi) za raspodelu. Konkretno, troškovi u kolonama jasno označenim sa 1 i 3 u ova dva dela kombinovani su za prevoz putnika dok su oni označeni sa 2 i 4 kombinovani za prevoz robe. Prikazi relevantnih delova su navedeni ispod:
IV. Kombinovani rezultati: Prihodi |
||||
|
|
1 + 3 = |
2 + 4 = |
|
I. |
Prevoz |
|
|
|
|
|
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Prihodi od prodaje karata / usluga |
|
|
|
a |
Lokalni |
648.200 |
1.210.067 |
1.858.267 |
b |
Beovoz |
109.582 |
0 |
109.582 |
c |
Međunarodni |
933.131 |
0 |
933.131 |
d |
Uvoz |
0 |
2.276.100 |
2.276.100 |
e |
Izvoz |
0 |
1.897.500 |
1.897.500 |
f |
Tranzit |
0 |
3.608.898 |
3.608.898 |
2 |
Ostali prihodi poslovanja |
196.983 |
78.155 |
275.138 |
3 |
Subvencije |
135.152 |
53.623 |
188.775 |
4 |
Finansijski prihodi |
342.457 |
298.290 |
640.747 |
5 |
Vanredni prihodi |
1.919.680 |
1.672.096 |
3.591.776 |
|
međusuma |
4.285.185 |
11.094.729 |
15.379.914 |
|
Ukupno prihoda |
4.285.185 |
11.094.729 |
15.379.914 |
VII. Kombinovani rezultati: Troškovi |
|
Procenat alociranih troškova infrastrukture |
100% |
Procenat alociranih troškova prevoza |
100% |
|
|
1 + 3 = |
2 + 4 = |
|
|
000 RSD |
|||
I. |
Upravljanje infrastrukture |
|||
|
|
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Upravljanje saobraćajem |
2.045.782 |
1.053.422 |
3.099.204 |
2 |
Infrastruktura |
|
|
|
a |
Usluge |
106.288 |
225.459 |
331.747 |
b |
Održavanje, modernizacija, itd. |
2.669.915 |
1.177.595 |
3.847.510 |
c |
Režijski troškovi |
2.538.003 |
1.006.976 |
3.544.979 |
d |
Troškovi logistike za infrastrukturu |
713.503 |
621.482 |
1.334.985 |
e |
Finansijski troškovi |
16.636 |
14.864 |
31.500 |
f |
Amortizacija |
3.886.614 |
1.542.050 |
5.428.664 |
g |
Ostalo |
187.883 |
165.425 |
353.308 |
|
međusuma |
12.164.625 |
5.807.272 |
17.971.897 |
|
Ukupno infrastruktura |
12.164.625 |
5.807.272 |
17.971.897 |
II. |
Prevoz |
|||
|
|
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Osoblje u vozu |
|||
a |
Mašinovođe na otvorenoj pruzi |
601.706 |
602.911 |
1.204.617 |
b |
Osoblje |
636.339 |
506.876 |
1.143.215 |
c |
Energija (Elektro lokomotive) |
108.072 |
462.315 |
570.387 |
d |
Energija (dizel lokomotive) |
63.794 |
535.233 |
599.027 |
e |
Energija (parna) |
4.855 |
0 |
4.855 |
f |
Energija (EMV) |
54.429 |
0 |
54.429 |
g |
Energija (DMV) |
93.226 |
0 |
93.226 |
h |
Ostali tekući troškovi |
535.527 |
2.873.390 |
3.408.917 |
i |
Manevra i priprema vozova |
103.646 |
186.355 |
290.001 |
|
međusuma |
2.201.594 |
5.167.080 |
7.368.674 |
III. |
Vozna sredstva |
|||
1 |
Održavanje |
putnički |
robni |
ukupno |
a |
Lokomotive (parne) |
19.680 |
0 |
19.680 |
b |
Lokomotive (elektro) |
252.415 |
300.167 |
552.582 |
c |
Lokomotive (dizel) |
98.205 |
173.209 |
271.414 |
d |
EMV |
265.925 |
0 |
265.925 |
e |
DMV |
86.623 |
0 |
86.623 |
f |
Putnička / teretna kola |
1.043.642 |
577.188 |
1.620.830 |
g |
Amortizacija |
917.264 |
973.098 |
1.890.362 |
h |
Ostalo |
571.728 |
547.942 |
1.119.670 |
|
međusuma |
3.255.482 |
2.571.604 |
5.827.086 |
IV. |
Finansijski i opšti troškovi |
|||
|
|
putnički |
robni |
ukupno |
a |
Režijski troškovi |
89.042 |
133.913 |
222.955 |
b |
Troškovi logistike za prevoz |
742.148 |
1.129.045 |
1.871.193 |
c |
Finansije |
218.828 |
546.207 |
765.035 |
d |
Troškovi zakupa |
16.056 |
6.370 |
22.426 |
e |
Amortizacija |
16.373 |
25.109 |
41.482 |
f |
Ostali troškovi |
257.713 |
553.375 |
811.088 |
|
međusuma |
1.340.159 |
2.394.020 |
3.734.179 |
|
Ukupno prevoz |
6.797.235 |
10.132.704 |
16.929.939 |
|
Ukupno troškova Sektora |
18.961.860 |
15.939.976 |
34.901.836 |
Model sadrži stranu za input za karakteristike pojedinačnih pruga na mreži. Konkretno, ova strana omogućava korisniku da unese varijable ključeva, kao što su vozni km (putnički i robni), kojima se omogućava raspodela prema aktivnostima. Ova strana takođe omogućava korisniku da unese prihode po prugama (putnički) i za sistem Beovoz.
Prikaz strane za input sa voznim km i prihodima nalazi se na sledećoj strani:
Prikaz strane za input sa voznim km i prihodima
DEONICE PRUGE |
|
Prosek (2006-2007) |
|
Godina 2007 |
|||||||||
|
Infrastruktura |
000 RSD |
|||||||||||
|
|
|
|
Blok |
PUTNIČKI |
ROBNI |
Prihodi po prugama |
Ukupno |
|||||
|
Dužina |
Dva koloseka |
Jedan kolosek |
Elektro vuča |
Automatski pružni blok |
Putnički km / voz |
Broj teretnih vozova |
Robni km / voz |
Ukupno voznih km po prugama |
Unutrašnji |
Međunarodni |
Unutrašnji |
|
Resnik - Vrbnica (D 50) |
285,2 |
|
|
|
|
1.873.621 |
1.656 |
478.262 |
2.351.883 |
168.200 |
354.033 |
522.233 |
|
Batajnica - Subotica (D 30) |
156,1 |
|
|
|
|
1.651.850 |
5.919 |
376.033 |
2.027.883 |
121.700 |
84.294 |
205.994 |
|
Resnik - Niš - Preševo (D 90) |
378,3 |
|
|
|
|
2.866.757 |
5.352 |
809.353 |
3.676.110 |
81.100 |
174.488 |
255.588 |
|
Resnik - Niš (D 70) |
229 |
|
|
|
|
1.306.560 |
6.424 |
499.312 |
1.805.872 |
63.500 |
0 |
63.500 |
|
Niš - Preševo (D 90) |
148,9 |
|
|
|
|
278.815 |
3.860 |
288.716 |
567.531 |
15.500 |
0 |
15.500 |
|
Niš - Dimitrovgrad (D 80) |
97,4 |
|
|
|
|
142.253 |
3.971 |
207.020 |
349.273 |
2.200 |
101.152 |
103.352 |
|
C. Krst - Zaječar - P. Pristanište (D 75) |
182,1 |
|
|
|
|
844.125 |
405 |
303.871 |
1.147.996 |
23.200 |
0 |
23.200 |
|
Doljevac - Kosanička - Rača (D 60) |
73,5 |
|
|
|
|
173.864 |
30 |
48.998 |
222.862 |
5.100 |
0 |
5.100 |
|
Stalać - Požega (D 73) |
138,1 |
|
|
|
|
902.000 |
687 |
253.449 |
1.155.449 |
8.200 |
101.152 |
109.352 |
|
Batajnica - Stara Pazova - Sid (D 10) |
94,5 |
|
|
|
|
358.722 |
6.600 |
101.509 |
460.231 |
40.400 |
50.577 |
90.977 |
|
Ruma - Šabac - Loznica (D 12) |
84,1 |
|
|
|
|
326.098 |
1.021 |
53.792 |
379.890 |
1.200 |
0 |
1.200 |
|
Pančevo Gl - Vršac (D 44) |
66,5 |
|
|
|
|
104.671 |
2.512 |
69.667 |
174.338 |
600 |
0 |
600 |
|
Rakovica - Vražogrnac (D 45) |
244,8 |
|
|
|
|
543.211 |
1.186 |
607.854 |
1.151.065 |
15.200 |
0 |
15.200 |
|
Rakovica - Požarevac (D 45b) |
80,4 |
|
|
|
|
187.734 |
2.090 |
266.637 |
454.371 |
7.300 |
0 |
7.300 |
|
Smederevo - Lapovo (D 71) |
61,6 |
|
|
|
|
566.628 |
4.601 |
65.701 |
632.329 |
8.400 |
0 |
8.400 |
|
Resnik - Kraljevo - Raška (D 60) |
247,8 |
|
|
|
|
1.285.834 |
4.737 |
220.160 |
1.505.994 |
41.800 |
0 |
41.800 |
|
Subotica - Sombor - Bogojevo (D 20) |
88,1 |
|
|
|
|
351.211 |
36 |
119.798 |
471.009 |
9.900 |
0 |
9.900 |
|
Kikinda - B Miloševo - Senta - Subotica (D 33) |
96,4 |
|
|
|
|
290.983 |
438 |
493.208 |
784.191 |
4.900 |
0 |
4.900 |
|
Vrbas - Sombor (D 25) |
52,6 |
|
|
|
|
189.307 |
228 |
57.754 |
247.061 |
5.900 |
0 |
5.900 |
|
Novi Sad - Bogojevo (D21) |
76,5 |
|
|
|
|
312.273 |
135 |
232.070 |
544.343 |
9.300 |
0 |
9.300 |
|
N. Sad - Rimski Šančevi - Orlovat stajalište - Zrenjanin (D 31) |
101,2 |
|
|
|
|
121.541 |
199 |
354.349 |
475.890 |
2.800 |
0 |
2.800 |
|
Pančevo Gl - Kikinda (D 40) |
143,8 |
|
|
|
|
931.536 |
578 |
287.464 |
1.219.000 |
9.600 |
67.435 |
77.035 |
|
Subotica - Horgoš (D 34) |
24 |
|
|
|
|
39.852 |
1 |
12.033 |
51.885 |
1.900 |
0 |
1.900 |
|
Horgoš - Kanjiža (D 34) |
14,5 |
|
|
|
|
24.077 |
1 |
11.603 |
35.680 |
300 |
0 |
300 |
|
međusuma |
|
|
|
15.673.524 |
|
6.218.613 |
21.892.137 |
648.200 |
933.131 |
1.581.331 |
|||
Izvor podataka: ŽS Sektor za prevoz putnika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Beovoz saobraćaj |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
Pančevo Vojlovica Pančevo Glavna Nova Pazova (1) |
|
|
|
|
|
770.000 |
|
|
|
54.791 |
|
54.791 |
|
Ripanj Beograd centar Nova Pazova Inđija (2) |
|
|
|
|
|
437.500 |
|
|
|
33.717 |
|
33.717 |
|
Ripanj Pančevo Glavna Pančevo Vojlovica (3) |
|
|
|
|
|
280.000 |
|
|
|
21.073 |
|
21.073 |
|
međusuma |
|
|
|
|
|
1.487.500 |
|
|
1.487.500 |
109.582 |
|
109.582 |
|
Ukupno |
|
|
|
|
17.161.024 |
|
6.218.613 |
23.379.637 |
757.782 |
933.131 |
1.690.913 |
4) Procenjeni troškovi prevoza po prugama
Kada se unesu podaci iz prethodnih koraka, model omogućava korisniku da odabere neku od ponuđenih pruga na mreži na strani "Odabir pruge" kako bi pogledao rezultate. Ova strana ima linkove sa 24 pruge u ŽS mreži i 3 pruge u sistemu Beovoz. Klikom na neku od pruga, korisnik može da vidi podatke o troškovima za tu određenu prugu kao funkciju aktivnosti na pruzi (vozni km) i između prevoza putnika i robe (ključevi za raspodelu).
Strana "Odabir pruge"
Odabir pruge |
1 Resnik - Vrbnica |
2 Batajnica - Subotica |
3 Resnik - Niš - Preševo |
4 Resnik - Niš |
5 Niš - Preševo |
6 Niš - Dimitrovgrad |
7 Crveni Krst - Zaječar - Prahovo Pristanište |
8 Niš - Doljevac - Kosanička Rača |
9 Stalać - Kraljevo - Požega |
10 Batajnica - Stara Pazova - Šid |
11 Ruma - Šabac |
12 Pančevo Glavna - Vršac |
13 Rakovica - Mala Krsna - Vražogrnac |
14 Rakovica - Mala Krsna - Požarevac |
15 Smederevo - Lapovo |
16 Resnik - Kraljevo - Raška |
17 Subotica - Sombor - Bogojevo |
18 Kikinda - Banatsko Miloševo - Subotica |
19 Vrbas - Sombor |
20 Novi Sad - Bogojevo |
21 Novi Sad - Orlovat stajalište - Zrenjanin |
22 Pančevo Glavna - Zrenjanin - Kikinda |
23 Subotica - Horgoš |
24 Horgoš - Kanjiža |
25 Pančevo Vojlovica Pančevo Glavna Nova Pazova |
26 Ripanj Beograd centar Nova Pazova Inđija |
27 Ripanj Pančevo Glavna Pančevo Vojlovica |
Formule
Formule upotrebljene u ovom modelu. Inputi i outputi celog procesa modeliranja pozivaju se na određena dokumenta i kombinaciju podataka, gde je relevantno, sa desne strane tabela, "Inputi i reference". Kao rezultat, korisnik uvek ima direktnu referencu za tačne formule upotrebljene u različitim koracima procesa modeliranja.
Formule za ključeve
U smislu ključeva, sledeća osnovna formula se koristi za raspodelu između prevoza putnika i prevoza robe:
i = količina koja se odnosi na prevoz putnika (vozni km, sati rada zaposlenih, itd.) |
ii = količina koja se odnosi na prevoz robe (vozni km, sati rada zaposlenih, itd.) |
iii = ukupna količina (vozni km, sati rada zaposlenih, itd…) |
zajednički troškovi = oni nealocirani troškovi koji treba da budu raspodeljeni između prevoza putnika i prevoza robe. |
Za raspodelu zajedničkih troškova između ovih prevoza koristi se sledeća formula: |
(i/iii x zajednički troškovi = troškovi koji se odnose na prevoz putnika) + (ii/iii x zajednički troškovi = troškovi koji se odnose na prevoz robe) = ukupni zajednički troškovi. |
Stoga, proporcija ukupnih zajedničkih troškova je raspodeljena na prevoz putnika i prevoz robe kao funkcija odabranih ključeva. Matrica koja se koristi u delu I. Ključevi na strani "Kalkulacije i formule" omogućava da podaci za različite ključeve budu uneti za gore navedene kalkulacije.
|
I. Ključevi: |
putnički |
robni |
ukupno |
no. |
|
i |
ii |
iii |
1 |
vozni km |
15.673.524 |
6.218.613 |
21.892.137 |
2 |
sati rada zaposlenih |
2.639.519 |
2.299.097 |
4.938.616 |
3 |
ostali ključevi…. |
0 |
0 |
0 |
4 |
|
0 |
0 |
0 |
5 |
|
0 |
0 |
0 |
Formule za raspodelu po prugama:
Model proizvodi sledeću formulu za raspodelu prihoda i troškova po pojedinačnim prugama:
PRIHODI |
Za pruge za koje su poznati operativni prihodi po prugama/subvencije: |
Unos o voznim km i prihodima po podacima o pruzi (polja U6:V29) = prihod po pruzi (unutrašnji i međunarodni) |
Za pruge za koje prihodi po prugama/subvencije nisu poznati: |
TROŠKOVI |
Kao opšte pravilo, svi troškovi infrastrukture i prevoza su alocirani proporcionalno prema voznim km (putničkim i robnim) duž pojedine pruge (polja Q6:S29)/ ukupni vozni km na mreži (polje T30). Tačan procenat voznih km na pojedinom segmentu naveden je u poljima F6:F9 (proporcija saobraćaja na mreži) na svakoj pojedinačnoj strani. |
Početni rezultati
Model proizvodi sledeće rezultate na osnovu procedure opisane u odeljku Uputstva. Radi jednostavnosti, podaci o pruzi i prihodima prikazani su odvojeno od obimnijih podataka o troškovima na stranama koje slede.
Podaci o pruzi i prihodima (Horgoš - Kanjiža)
I. |
Karakteristike pruge |
Razdaljina (km) |
14,5 |
Pruga |
Mreža |
Putnički vozni km |
24.077 |
67% |
0,14% |
Robni vozni km |
11.603 |
33% |
0,19% |
Ukupno vozni km |
35.680 |
100% |
0,15% |
II. |
Prihodi ('000 RSD) |
I. |
Prevoz |
|
|
|
|
|
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Prihodi od prodaje karata / usluga |
|
|
|
|
|
|
||
a |
Lokalni |
300 |
2.258 |
2.558 |
b |
Beovoz |
|
0 |
0 |
c |
Međunarodni |
0 |
0 |
0 |
d |
Uvoz |
0 |
4.247 |
4.247 |
e |
Izvoz |
0 |
3.540 |
3.540 |
f |
Tranzit |
0 |
6.734 |
6.734 |
2 |
Ostali prihodi poslovanja |
276 |
146 |
422 |
3 |
Subvencije |
190 |
100 |
290 |
4 |
Finansijski prihodi |
480 |
557 |
1.037 |
5 |
Vanredni prihodi |
2.693 |
3.120 |
5.813 |
|
međusuma |
3.940 |
20.701 |
24.641 |
|
Ukupno prihoda |
18.013 |
29.427 |
47.440 |
III. |
Prihodi (€) |
I. |
Prevoz |
|||
|
putnički |
robni |
ukupno |
|
1 |
Prihodi od prodaje karata / usluga |
0 |
0 |
0 |
a |
Lokalni |
3.750 |
28.223 |
31.973 |
b |
Beovoz |
0 |
0 |
0 |
c |
Međunarodni |
0 |
0 |
0 |
d |
Uvoz |
0 |
53.086 |
53.086 |
e |
Izvoz |
0 |
44.256 |
44.256 |
f |
Tranzit |
0 |
84.171 |
84.171 |
2 |
Ostali prihodi poslovanja |
3.455 |
1.823 |
5.277 |
3 |
Subvencije |
2.370 |
1.251 |
3.621 |
4 |
Finansijski prihodi |
6.006 |
6.957 |
12.963 |
5 |
Vanredni prihodi |
33.667 |
38.999 |
72.665 |
|
međusuma |
49.248 |
258.764 |
308.011 |
Ukupno prihoda |
225.161 |
367.840 |
593.001 |
Podaci o troškovima (Horgoš - Kanjiža)
IV. |
Troškovi ('000 RSD) |
I. |
Upravljanje infrastrukture |
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Upravljanje saobraćajem |
2.870 |
1.966 |
4.836 |
2 |
Infrastruktura |
0 |
0 |
0 |
a |
Usluge |
149 |
421 |
570 |
b |
Održavanje, modernizacija, itd. |
3.746 |
2.197 |
5.943 |
c |
Režijski troškovi |
3.561 |
1.879 |
5.440 |
d |
Troškovi logistike za infrastrukturu |
1.001 |
1.160 |
2.161 |
e |
Finansijski troškovi |
23 |
28 |
51 |
f |
Amortizacija |
5.453 |
2.877 |
8.330 |
g |
Ostalo |
264 |
309 |
572 |
|
međusuma |
17.067 |
10.835 |
27.903 |
|
|
|
|
|
|
Ukupno infrastruktura |
17.067 |
10.835 |
27.903 |
II. |
Prevoz |
|||
|
|
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Osoblje u vozu |
|
|
|
a |
Mašinovođe na otvorenoj pruzi |
844 |
1.125 |
1.969 |
b |
Osoblje |
893 |
946 |
1.839 |
c |
Energija (Elektro lokomotive) |
152 |
863 |
1.014 |
d |
Energija (dizel lokomotive) |
90 |
999 |
1.088 |
e |
Energija (parna) |
7 |
0 |
7 |
f |
Energija (EMV) |
76 |
0 |
76 |
g |
Energija (DMV) |
131 |
0 |
131 |
h |
Ostali tekući troškovi |
751 |
5.361 |
6.113 |
i |
Manevra i priprema vozova |
145 |
348 |
493 |
|
međusuma |
3.089 |
9.641 |
12.730 |
III. |
Vozna sredstva |
|||
1 |
Održavanje |
putnički |
robni |
zajed. troškovi |
a |
Lokomotive (parne) |
28 |
0 |
28 |
b |
Lokomotive (elektro) |
354 |
560 |
914 |
c |
Lokomotive (dizel) |
138 |
323 |
461 |
d |
EMV |
373 |
0 |
373 |
e |
DMV |
122 |
0 |
122 |
f |
Putnička / teretna kola |
1.464 |
1.077 |
2.541 |
g |
Amortizacija |
1.287 |
1.816 |
3.103 |
h |
Ostalo |
802 |
1.022 |
1.825 |
|
međusuma |
4.568 |
4.798 |
9.366 |
|
|
|
|
|
IV. |
Finansijski i opšti troškovi |
putnički |
robni |
zajed. troškovi |
a |
Režijski troškovi |
125 |
250 |
375 |
b |
Troškovi logistike za prevoz |
1.041 |
2.107 |
3.148 |
c |
Finansije |
307 |
1.019 |
1.326 |
d |
Troškovi zakupa |
23 |
12 |
34 |
e |
Amortizacija |
23 |
47 |
70 |
f |
Ostali troškovi |
362 |
1.033 |
1.394 |
|
međusuma |
1.880 |
4.467 |
6.347 |
|
Ukupno prevoz |
9.537 |
18.906 |
28.443 |
|
Ukupno troškova sektora |
26.604 |
29.742 |
56.345 |
V. |
Troškovi (€) |
|||
|
|
000 RSD |
||
I. |
Upravljanje infrastrukture |
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Upravljanje saobraćajem |
35.878 |
24.569 |
60.447 |
2 |
Infrastruktura |
0 |
0 |
0 |
a |
Usluge |
1.864 |
5.258 |
7.122 |
b |
Održavanje, modernizacija, itd. |
46.824 |
27.465 |
74.289 |
c |
Režijski troškovi |
44.511 |
23.486 |
67.997 |
d |
Troškovi logistike za infrastrukturu |
12.513 |
14.495 |
27.008 |
e |
Finansijski troškovi |
292 |
347 |
638 |
f |
Amortizacija |
68.162 |
35.965 |
104.128 |
g |
Ostalo |
3.295 |
3.858 |
7.153 |
|
međusuma |
213.340 |
135.444 |
348.784 |
|
|
|||
|
Ukupno infrastruktura |
213.340 |
135.444 |
348.784 |
|
||||
II. |
Prevoz |
|||
|
|
putnički |
robni |
ukupno |
1 |
Osoblje u vozu |
0 |
0 |
0 |
a |
Mašinovođe na otvorenoj pruzi |
10.553 |
14.062 |
24.614 |
b |
Osoblje |
11.160 |
11.822 |
22.982 |
c |
Energija (Elektro lokomotive) |
1.895 |
10.783 |
12.678 |
d |
Energija (dizel lokomotive) |
1.119 |
12.483 |
13.602 |
e |
Energija (parna) |
85 |
0 |
85 |
f |
Energija (EMV) |
955 |
0 |
955 |
g |
Energija (DMV) |
1.635 |
0 |
1.635 |
h |
Ostali tekući troškovi |
9.392 |
67.016 |
76.408 |
i |
Manevra i priprema vozova |
1.818 |
4.346 |
6.164 |
|
međusuma |
38.611 |
120.512 |
159.129 |
III. |
Vozna sredstva |
|||
1 |
Održavanje |
putnički |
robni |
ukupno |
a |
Lokomotive (parne) |
345 |
0 |
345 |
b |
Lokomotive (elektro) |
4.427 |
7.001 |
11.428 |
c |
Lokomotive (dizel) |
1.722 |
4.040 |
5.762 |
d |
EMV |
4.664 |
0 |
4.664 |
e |
DMV |
1.519 |
0 |
1.519 |
f |
Putnička / teretna kola |
18.303 |
13.462 |
31.765 |
g |
Amortizacija |
16.087 |
22.696 |
38.782 |
h |
Ostalo |
10.027 |
12.780 |
22.807 |
|
međusuma |
57.094 |
59.978 |
117.072 |
|
|
|
|
|
IV. |
Finansijski i opšti troškovi |
putnički |
robni |
ukupno |
a |
Režijski troškovi |
1.562 |
3.123 |
4.685 |
b |
Troškovi logistike za prevoz |
13.016 |
26.333 |
39.348 |
c |
Finansije |
3.838 |
12.739 |
16.577 |
d |
Troškovi zakupa |
282 |
149 |
430 |
e |
Amortizacija |
287 |
586 |
873 |
f |
Ostali troškovi |
4.520 |
12.906 |
17.426 |
|
međusuma |
23.503 |
55.836 |
79.339 |
|
||||
Ukupno prevoz |
119.208 |
236.326 |
355.534 |
|
Ukupno troškova sektora |
332.548 |
371.770 |
704.318 |