UREDBA

O METODOLOGIJI ZA UTVRĐIVANJE OPRAVDANE PUNE CENE KOŠTANJA PREVOZA

("Sl. glasnik RS", br. 76/2009)

Član 1

Ovom uredbom propisuje se Metodologija za utvrđivanje opravdane pune cene koštanja prevoza, koja je odštampana uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 2

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

METODOLOGIJA

ZA UTVRĐIVANJE OPRAVDANE PUNE CENE KOŠTANJA PREVOZA

 

1. Predmet Metodologije

Ovom metodologijom se utvrđuje način izračunavanja opravdane pune cene koštanja prevoza (u daljem tekstu: OJP) i tako obezbeđuje izračunavanje različitih vrsta troškova prevoza koji su predmet ugovora o obavezi javnog prevoza.

Cilj ove metodologije je da utvrdi model pomoću koga se izračunava puna cena koštanja prevozne usluge, koju će Vlada ili jedinica lokalne samouprave odrediti prevozniku kao obavezu prevoza sa utvrđenom cenom i za koju se, kao obavezu javnog prevoza, vrši nadoknada između utvrđene cene do pune cene koštanja prevozne usluge.

Cilj ove metodologije je i da:

1) Vladi ili jedinici lokalne samouprave koristi za ugovaranje OJP sa prevoznikom, kao i za odlučivanje o relacijama koje će biti predmet finansiranja iz sredstava namenjenih javnom prevozu;

2) Javnom preduzeću "Železnice Srbije" (u daljem tekstu: ŽS) koristi u procesu ugovaranja prevoza obuhvaćenih Ugovorom OJP sa nadležnim organom i omogući da se definišu sve nerentabilne vrste prevoza;

3) Direkciji za železnice posluži kao mehanizam kontrole korišćenja sredstava opredeljenih prevozniku za obavljanje javnog prevoza prema ugovoru, kao i u svrhu kontrole kvaliteta usluga obuhvaćenih ugovorom OJP.

Obračun troškova opravdane pune cene koštanja prevoza vrši se za narednu godinu na osnovu računovodstvenih podataka ŽS iz prethodne poslovne godine, u momentu utvrđivanja visine troškova za obavljanje OJP, osim za 2010. godinu za koju je utvrđena na osnovu podataka iz 2006. i 2007. godine.

2. Metodološki pristup

Ovom metodologijom se utvrđuje način izračunavanja troškova različitih vrsta prevoza (putnički i robni) i način alokacije na pojedinačne prevozne relacije, na osnovu proporcije saobraćaja izraženo na tim relacijama.

Troškovi prevoza procenjeni u ovom dokumentu zasnovani su na računovodstvenim podacima ŽS i alociraju ove troškove po vrsti prevoza na osnovu predloženih ključeva u zavisnosti od prirode aktivnosti. Pored toga, ovi troškovi se zatim alociraju na pojedinačne pruge (24 pruge) + pruge Beovoza na osnovu proporcije saobraćaja na tim prugama (vozni km).

U praksi se troškovi mogu alocirati prvo na vrste prevoza, a zatim prema voznim km na pojedinačne pruge.

Metodologija za alociranje troškova prevoza sastoji se iz sledećih koraka:

1) podaci za input;

2) alokacija zajedničkih troškova na prevoz putnika i prevoz robe uz pomoć predloženih ključeva, što vodi do ukupnih (globalnih) troškova (posle raspodele);

3) alokacija globalnih troškova na pojedinačne pruge prema voznim km, i

4) početni rezultati.

3. Osnovni (primarni) podaci i ključevi za raspodelu

Različiti "operativni" podaci iz ŽS upotrebljeni su kao polazna osnova za raspodelu troškova. Odabrani podaci iz 2006. i 2007. godine, upotrebljeni su kao referenca, i uključuju sledeće:

Varijabla

Iznos

Izvor

Putnički vozni kilometri (prosek 2006 i 2007)

15 673 524

ŽS Sektor za prevoz putnika

Teretni vozni kilometri (prosek 2006 i 2007)

6 218 613

ŽS Sektor za prevoz robe

Časovi rada 2007 (putnički)

2 639 519

ŽS Sektor 800

Časovi rada 2007 (robni)

2 299 097

ŽS Sektor 700

Vozni km je polazna postavka, odnosno "default" ključ za raspodelu, jer računovodstvene troškove direktno povezuje sa ostvarenim prevozom (bilo putnika ili robe). Ostali ključevi se koriste, na primer časovi rada zaposlenih, da bi se izvršila raspodela određenih režijskih troškova.

Ovi podaci se koriste, zajedno sa ŽS računovodstvenim podacima za sve prevoze (putnika i robe) plus režijski troškovi na nivou direkcija (uključujući logistiku) da bi se dala prva procena ukupnih troškova po prevozu.

4. Opšti ciljevi i predloženi ključevi

ŽS računovodstveni sistem razlikuje određene troškove na prevoz putnika i prevoz robe, dok su ostali troškovi "zajednički" ili nisu izričito propisani. U daljem tekstu su navedeni principi raspodele i predlozi koje može primeniti ŽS. To su preporuke koje se mogu razvijati kako se menjaju uslovi u Republici Srbiji.

U praksi, ŽS može koristiti ključeve koji se već koriste za određene kalkulacije - model raspodele troškova (vidi odeljak 3) omogućava korisnicima da direktno menjaju ključeve.

1) Osnovne kategorije troškova i ključevi za raspodelu

Postoje tri osnovne kategorije troškova za koje će se koristiti ključevi za raspodelu na prevoz putnika i prevoz robe. Ovo se konkretno odnosi na troškove infrastrukture koje dele prevoz putnika i prevoz robe, naročito onaj prevoz koji se odnosi na obavljanje javnog prevoza, kao i na troškove vuče koji se dele. Ovo se takođe odnosi na oblasti gde podela između prevoza putnika i prevoza robe nije jasna:

(1) Troškovi infrastrukture: Ovi troškovi se zasnivaju na troškovima infrastrukture koje sastavlja Direkcija za infrastrukturu i koji će se na kraju snositi tokom saobraćanja vozova.1 Kako je navedeno u prethodnom poglavlju, nekoliko pristupa se koristi za raspodelu ovih fiksnih i varijabilnih troškova infrastrukture između prevoza putnika i prevoza robe. Obično je to veza između preovladavajuće vrste saobraćaja na mreži i sekcije koja će snositi trošak. U Republici Srbiji, pošto je prevoz putnika dominantna vrsta saobraćaja u smislu voznih km i takođe zahteva prugu opremljenu sofisticiranim elementima radi obezbeđivanja kvaliteta/brzine i bezbednosti, čini se da je raspodela većine fiksnih troškova infrastrukture na ovaj prevoz opravdana. Naknada za pristup za putnički saobraćaj bi se zasnivala na fiksnim i varijabilnim troškovima infrastrukture uzimajući u obzir putničke vozne km. Štaviše, ova raspodela bi omogućila razvoj železničkog robnog saobraćaja na koridoru X, čime bi ova trasa postala privlačna u odnosu na ostale trase, imajući u vidu da saobraćanje teretnih vozova zahteva manje sofisticiranu konstrukciju i opremu pruge.

Predložene formule za interno fakturisanje troškova infrastrukture su sledeće:

- za pruge ili deonice bez prevoza putnika: nema raspodele;

- za pruge ili deonice sa obe vrste prevoza: % voznih km;

- za pruge ili deonice bez prevoza robe: nema raspodele.

(2) Troškovi vuče: U sistemu obračuna troškova ŽS evidentiraju se troškovi vuče i alociraju na prevoz putnika i robe prema satima vožnje. Ključ za raspodelu koji se zasniva na voznim km dodeljuje više troškova na Sektor za prevoz putnika, dok ključ zasnovan na satima vožnje dodeljuje relativno više troškova na prevoz robe. Odnos sati vožnje može na neki način kazniti prevoz robe, jer kola često mogu biti parkirana, ali pošto je vreme putovanja putničkih vozova u Republici Srbiji dugačko, onda je odnos sati vožnje, u postojećim uslovima, tačan.

Predložena formula za troškove vuče je sledeća:

- troškovi vuče (dizel/električna): raspodela po satima vožnje.

(3) Troškovi voznih sredstava: Raspodela fizičkih sredstava (i pripadajuće amortizacije) između prevoza putnika i robe je relativno jasna kada se radi o kolima i EMV/DMV, međutim, to nije slučaj sa lokomotivama. Troškovi održavanja se direktno alociraju na prevoz putnika i robe za kola i EMV/DMV.

Za lokomotive, troškovi održavanja se generalno alociraju prema časovima vuče putničkih ili teretnih vozova.

Izbor ključa za vozna sredstva (ili ukupan broj kilometara vršenja prevoza - ili kilometri sa vučom EMV/DMV). Za ŽS, pošto trenutno nedostaje oprema (za prevoz putnika) predlaže se da se koriste vozni km, jer su u stvari kola isto toliko u saobraćaju koliko i lokomotive. Za robni saobraćaj, međutim, određene kategorije teretnih kola nisu u eksploataciji koliko i druge, usled čega dolazi do razlike između voznih km i pređenih km.

Predložene formule za interno fakturisanje troškova voznih sredstava su sledeće:

- amortizacija: funkcija ukupne vrednosti putničkih/teretnih sredstava podeljena sa voznim km gde je to primenljivo;

- zakup voznih sredstava: ukupni troškovi zakupa/vozni km;

- održavanje: ukupno održavanje/vozni km.

__________________
1 Nivo i vrsta troškova infrastrukture koji treba da budu uključeni u naknadu za pristup predmet su debate. U principu, trebalo bi da uzima u obzir sve fiksne i varijabilne troškove infrastrukture na mreži. U praksi, često se koristi varijabilno održavanje, s tim što (Država) ostaje odgovorna za kapitalne investicije i fiksne troškove.

2) Eksploatacioni koeficijenti

Eksploatacioni koeficijenti: Sledeći koeficijenti i tretman se predlažu za pojedinačne pozicije troškova poslovanja:

Železnički vozarinski eksploatacioni koeficijent označava odnos između (1) eksploatacionih troškova robnog prevoza, odnosno poslovnih rashoda umanjenih za amortizaciju i uvećanih za deo troškova koji se odnosi na manevru, ranžiranje i pregled kola, a koje snosi upravljač infrastrukture i (2) neto prihoda ostvarenih prevozom robe.

Poslovni rashodi robnog prevoza sastoje se od troškova lokomotivskog osoblja, troškova održavanja sredstava, troškova energije za vuču vozova, troškova ostalog transportnog osoblja, kao i administrativnog osoblja u robnom prevozu i troškova RIV-a.

Detaljnije pojašnjenje metodologije za izračunavanje Železničkog vozarinskog eksploatacionog koeficijenta:

(1) Troškovi lokomotivskog osoblja obuhvataju troškove zaposlenih koji se odnose na mašinovođe i pomoćnike mašinovođa na otvorenoj pruzi, kao i troškove zaposlenih koje se odnose na mašinovođe koji rade na staničnoj manevri, zajedno sa delom indirektnih troškova Sektora za vuču vozova, prema učešću u ukupnim troškovima zaposlenih u Sektoru. Podela ovih troškova na teretni i putnički prevoz vrši se prema časovima rada lokomotive

- voznim časovima lokomotive, bez potiskivanja i zaprezanja, u prevozu putnika i robe, odnosno prema časovima manevre u putničkom i robnom saobraćaju.

(2) Troškovi održavanja dizel i elektro lokomotiva, prema kalkulacijama pogonskog računovodstva, a čija se alokacija na teretni i putnički prevoz vrši prema lokomotivskim kilometrima dizel, odnosno elektro lokomotiva u prevozu putnika i robe za održavanje voznih lokomotiva, a prema satima manevre za održavanje manevarskih lokomotiva.

(3) Troškovi održavanja teretnih vagona prema kalkulacijama pogonskog računovodstva, a čija se alokacija vrši direktno na prevoz robe.

(4) Troškovi pregleda kola, koji obuhvataju troškove zaposlenih koje se odnose na zaposlene u Sektoru za TKP koji obavljaju poslove pregleda kola, zajedno sa delom indirektnih troškova, prema učešću u ukupnim troškovima zaposlenih u Sektoru. Alokacija na teretni i putnički prevoz vrši se prema broju pregledanih putničkih i teretnih kola bez otkačivanja.

(5) Troškovi dizel goriva i električne energije za vuču, mogu se alocirati na teretni i putnički saobraćaj prema ostvarenom BRTKM dizel, odnosno elektro vuče.

(6) Troškovi manevre i ranžiranja koje obavljaju zaposleni u infrastrukturi i koji obuhvataju troškove zaposlenih koji obavljaju ove poslove, zajedno sa delom indirektnih troškova Sektora za saobraćajne poslove, prema učešću u ukupnim troškovima zaposlenih u Sektoru. Alokacija na prevoz putnika i robe vrši se prema časovima manevre u putničkom i robnom saobraćaju.

(7) Troškovi ostalog transportnog osoblja, koji obuhvataju troškove zaposlenih za ostalo transportno osoblje u Sektoru za prevoz robe, zajedno sa delom indirektnih troškova, odnosno poslovnih rashoda ovog sektora, umanjenih za amortizaciju i troškove po RIV-u.

(8) Troškovi administrativnih poslova u robnom saobraćaju koji obuhvataju troškove zaposlenih za administrativno osoblje u Sektoru za prevoz robe, zajedno sa delom indirektnih troškova, odnosno poslovnih rashoda ovog sektora, umanjenih za amortizaciju i troškove po RIV-u.

(9) Troškovi po RIV-u, isključujući dug špediterima i inoželezničkim upravama iz ranijeg perioda.

Pri izračunavanju Železničkog vozarinskog eksploatacionog koeficijenta, kao imenilac obuhvataju se sledeći neto prihodi ostvareni u prevozu robe: prihodi od unutrašnjeg saobraćaja, prihodi od međunarodnog saobraćaja, ostali prihodi od prevoza robe (prihod po RIV-u, kolske dangubnine i ležarine, prihode ŽAS-a i dr.).

3) Predloženi ključevi za raspodelu

Sledeća tabela prikazuje predložene ključeve za raspodelu zajedničkih troškova između prevoza robe i prevoza putnika:

Funkcionalne kategorije

Predložena kalkulacija jediničnih troškova

Upravljanje infrastrukture

 

1. Upravljanje saobraćajem

vozni km

2. Infrastruktura

 

a. Usluge

vozni km

b. Održavanje, modernizacija, ostalo

vozni km

c. Režijski troškovi

vozni km

d. Troškovi logistike za infrastrukturu

časovi rada zaposlenih

e. Finansijski troškovi

časovi rada zaposlenih

f. Amortizacija

vozni km

g. Ostalo

časovi rada zaposlenih

Prevoz

 

1. Osoblje u vozu

 

a. Mašinovođe na otvorenoj pruzi

časovi rada zaposlenih

b. Osoblje

časovi rada zaposlenih

c. Energija (električna)

vozni km

d. Energija (dizel)

vozni km

e. Energija (parna)

vozni km

f. Energija (EMV)

vozni km

g. Energija (DMV)

vozni km

h. Ostali tekući troškovi

vozni km

i. Manevra i priprema vozova

vozni km

Vozna sredstva

 

1. Održavanje

 

a. Lokomotive (parne)

pređeni vozni km

b. Lokomotive (električne)

pređeni vozni km

c. Lokomotive (dizel)

pređeni vozni km

d. EMG

pređeni vozni km

e. DMG

pređeni vozni km

f. Putnička / teretna kola

pređeni vozni km

g. Amortizacija

vozni km

h. Ostalo

vozni km

Finansijski i opšti rashodi

 

a. Režijski troškovi (direkcija, logistika)

časovi rada zaposlenih

b. Troškovi logistike za prevoz

časovi rada zaposlenih

c. Finansije

časovi rada zaposlenih

d. Troškovi zakupa

vozni km

e. Amortizacija

vozni km

f. Ostali rashodi

časovi rada zaposlenih

5. Uputstva

Korisnik preduzima sledeće korake:

1) unos podataka;

2) odabir ključeva i kalkulaciju;

3) unos podataka o prugama;

4) procena troškova po prugama.

1) Unos podataka

Podaci iz gorenavedenih izveštaja (odeljak 2. Osnovni podaci i ključevi za raspodelu) unose se na prvu stranu modela, pod naslovom "Reference za inpute i podatke." Šifra u boji za cifre je sledeća: plavo = podaci koji se mogu menjati, crno = kalkulacije koje se ne mogu menjati.

Za svaki red inputa podataka, sa desne strane navedena je referenca za određeni izveštaj i red za izvor podataka. Korisnik kao reference može uzeti bilo koji izveštaj i uneti odgovarajuće podatke u vidu cifri u plavoj boji.

Svrha prvog koraka je da se unesu troškovi koji su već raspodeljeni na određene usluge prevoza kao i oni koji nisu raspodeljeni. Ovi poslednji troškovi će biti raspodeljeni u drugom koraku.

Prikaz strane modela "Reference za inpute i podatke" nalazi se na sledećoj strani.

Inputi i reference o prihodima:

Prihodi:

I Prevoz

 

 

 

 

 

 

 

putnički

robni

zajednički

ukupno

1

Prihodi od prodaje karata / usluga

1.690.913

8.992.565

 

10.683.478

a

Lokalni

648.200

1.210.067

 

1.858.267

b

Beovoz

109.582

 

 

109.582

c

Međunarodni

933.131

 

 

933.131

d

Uvoz

 

2.276.100

 

2.276.100

e

Izvoz

 

1.897.500

 

1.897.500

f

Tranzit

 

3.608.898

 

3.608.898

2

Ostali prihodi poslovanja

 

 

275.138

275.138

3

Subvencije

 

 

188.775

188.775

4

Finansijski prihodi

 

 

640.747

640.747

5

Vanredni prihodi

 

 

3.591.776

3.591.776

 

međusuma

1.690.913

8.992.565

4.696.436

15.379.914

Inputi i reference o troškovima:

Troškovi:

I.

Upravljanje infrastrukture

000 CSD

 

 

 

 

 

putnički

robni

zajednički

ukupno

1

Upravljanje saobraćajem

291.608

357.437

2.450.159

3.099.204

2

Infrastruktura

 

 

 

 

a

Usluge

106.288

225.459

 

331.747

b

Održavanje, modernizacija, ostalo

66.071

144.496

3.636.943

3.847.510

c

Režijski troškovi

 

 

3.544.979

3.544.979

d

Troškovi logistike za infrastrukturu

 

 

1.334.985

1.334.985

e

Finansijski troškovi

1.039

1.279

29.182

31.500

f

Amortizacija

 

 

5.428.664

5.428.664

g

Ostalo

4.166

5.402

343.740

353.308

 

međusuma

469.172

734.073

16.768.652

17.971.897

 

Ukupno infrastruktura

469.172

734.073

16.768.652

17.971.897

II. Prevoz

 

 

putnički

robni

zajednički

ukupno

1

Osoblje u vozu

 

 

 

 

a

Mašinovođe na otvorenoj pruzi

601.706

602.911

 

1.204.617

b

Osoblje

636.339

506.876

 

1.143.215

c

Energija (elektro-lokomotive)

108.072

462.315

 

570.387

d

Energija (dizel lokomotive)

63.794

535.233

 

599.027

e

Energija (parna)

4.855

0

 

4.855

f

Energija (EMV)

54.429

0

 

54.429

g

Energija (DMV)

93.226

0

 

93.226

h

Ostali tekući troškovi

535.527

2.873.390

 

3.408.917

i

Manevra i priprema vozova

103.646

186.355

 

290.001

 

međusuma

2.201.594

5.167.080

0

7.368.674

III. Vozna sredstva

1

Održavanje

putnički

robni

zajednički

ukupno

a

Lokomotive (parne)

19.680

0

0

19.680

b

Lokomotive (elektro)

252.415

300.167

0

552.582

c

Lokomotive (dizel)

98.205

173.209

0

271.414

d

EMV

265.925

0

0

265.925

e

DMV

86.623

0

0

86.623

f

Putnička / teretna kola

1.043.642

577.188

0

1.620.830

g

Amortizacija

521.710

816.159

552.493

1.890.362

h

Ostalo

223.646

244.752

651.272

1.119.670

 

međusuma

2.511.846

2.111.475

1.203.765

5.827.086

           

IV.

Finansijski i opšti troškovi

putnički

robni

zajednički

ukupno

a

Režijski troškovi

89.042

133.913

 

222.955

b

Troškovi logistike za prevoz

742.148

1.129.045

 

1.871.193

c

Finansije

192.024

522.860

50.151

765.035

d

Troškovi zakupa

0

0

22.426

22.426

e

Amortizacija

16.373

25.109

0

41.482

f

Ostali troškovi

199.635

502.788

108.665

811.088

 

međusuma

1.239.222

2.313.715

181.242

3.734.179

 

Ukupno prevoz

5.952.662

9.592.270

1.385.007

16.929.939

 

Ukupno troškova za prugu

6.421.834

10.326.343

18.153.659

34.901.836

2) Odabir ključeva za raspodelu

Ovaj korak se sastoji u odabiru odgovarajućih ključeva za raspodelu troškova koji nisu već alocirani na prevoz putnika i prevoz robe. To se radi na strani modela "Kalkulacije i formule". Ova strana je podeljena na 4 osnovne oblasti koje su kodirane bojama radi lakšeg razumevanja:

Referenca za ključeve za raspodelu

Sledeća objašnjenja ili grupe ključeva korišćeni su za alociranje troškova između različitih Direkcija i (sektora) prevoza:

Direkcija za infrastrukturu - prevoz

Troškovi logistike:

Proporcionalni operativni troškovi (materijali, usluge, zarade i ostali troškovi) Direkcije za infrastrukturu i prevoz. U 2007, ovaj odnos je bio 58% prevoz i 42% infrastruktura. Ovo je usvojeno na početku kao koeficijent za raspodelu troškova između infrastrukture i prevoza, iako ŽS može kasnije izmeniti ovu raspodelu.

Prevoz robe - putnika

Generalno, vozni km se koriste kao standard za većinu aktivnosti da bi se izvršila raspodela između prevoza putnika i prevoza robe. Radni sati zaposlenih se koriste za raspodelu režijskih troškova. Pozicije za prugu za koje nema zajedničkih troškova nema ni predloženog ključa; isti su već raspodeljeni prema računovodstvu ŽS.

Ključevi za raspodelu prihoda:

I.

Prevoz

 

1.

Prihodi od prodaje karata / prevoza

 

2.

Ostali poslovni prihodi

vozni km

3.

Subvencije

vozni km

4.

Finansijski prihodi

Sati rada zaposlenih

5.

Vanredni prihodi

Sati rada zaposlenih

Ključevi za raspodelu troškova:

I.

Upravljanje infrastrukturom

 

1.

Upravljanje saobraćajem

vozni km

2.

Infrastruktura

 

a

Usluge

 

b

Održavanje, modernizacija, ostalo

vozni km

c

Režijski troškovi

vozni km

d

Troškovi logistike za infrastrukturu

Sati rada zaposlenih

e

Finansijski troškovi

Sati rada zaposlenih

f

Amortizacija

vozni km

g

Ostalo

Sati rada zaposlenih

 

međusuma

 

 

Ukupno za infrastrukturu

 

II.

Prevoz

 

1.

Osoblje u vozu

 

a

Mašinovođe na otvorenoj pruzi

 

b

Osoblje

 

c

Energija (elektro lokomotive)

 

d

Energija (dizel lokomotive)

 

e

Energija (para)

 

f

Energija (EMG)

 

g

Energija (DMG)

 

h

Ostali tekući troškovi

 

i

Manevra i priprema vozova

 

 

međusuma

 

III.

Vozna sredstva

 

1.

Održavanje

 

a

Lokomotiva (parna)

 

b

Lokomotiva (elektro)

 

c

Lokomotiva (dizel)

 

d

EMG

 

e

DMG

 

f

Putnička/teretna kola

 

g

Amortizacija

vozni km

h

Ostalo

Sati rada zaposlenih

 

međusuma

 

IV.

Finansijski i opšti troškovi

 

a

Režijski troškovi

 

b

Troškovi logistike za prevoz

 

c

Finansije

Sati rada zaposlenih

d

Troškovi zakupa

vozni km

e

Amortizacija

vozni km

f

Ostali troškovi

Sati rada zaposlenih

Odabir ključeva

 

 

I.
Ključevi

putnički

robni

ukupno

 

no.

 

i

ii

iii

1

vozni km

15.673.524

6.218.613

21.892.137

2

sati rada zaposlenih

2.639.519

2.299.097

4.938.616

3

ostali ključevi
...

0

0

0

4

 

0

0

0

5

 

0

0

0

 

 

 

 

 

II.
Već alocirani prihodi:

 

 

 

 

III. Zajednički prihodi za raspodelu:

 

 

 

IV.
Kombinovani rezultati:

 

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

 

3

 

4

 

 

1 + 3 =

2 + 4 =

 

I

Prevoz

Već alocirani

Ukupno

 

Total

 

 

 

 

 

II

Prevoz

 

 

 

 

putnički

robni

 

 

Zajed. prihodi

Ključ br.

i/iii

putnič

ii/iii

robni

 

 

putnič

robni

ukupno

1

Prihodi od prodaje karata / usluga

1.690.913

8.992.565

10.683.478

 

0

 

 

0

 

 

1

Prihodi od prodaje karata/ usluga

 

 

 

a

Lokalni

648.200

1.210.067

1.858.267

 

0

 

 

0

 

 

a

Lokalni

648.200

1.210.067

1.858.267

b

Beovoz

109.582

0

109.582

 

0

 

 

0

 

 

b

Beovoz

109.582

0

109.582

c

Međunarodni

933.131

0

933.131

 

0

 

 

0

 

 

c

Međunarod.

933.131

0

933.131

d

Uvoz

0

2.276.100

2.276.100

 

0

 

 

0

 

 

d

Uvoz

0

2.276.100

2.276.100

e

Izvoz

0

1.897.500

1.897.500

 

0

 

 

0

 

 

e

Izvoz

0

1.897.500

1.897.500

f

Tranzit

0

3.608.898

3.608.898

 

0

 

 

0

 

 

f

Tranzit

0

3.608.898

3.608.898

2

Ostali prihodi poslovanja

0

0

0

 

275.138

1

71,6%

196.983

28, 4%

78.155

2

Ostali prihodi poslovanja

196.983

78.155

275.138

3

Subvencije

0

0

0

 

188.775

1

71,6%

135.152

28, 4%

53.623

3

Subvencije

135.152

53.623

188.775

4

Finansijski prihodi

0

0

0

 

640.747

2

53,4%

342.457

46, 6%

298.290

4

Finans. prihodi

342.457

298.290

640.747

5

Vanredni prihodi

0

0

0

 

3.591.776

2

53,4%

1.919.680

46, 6%

1.672.096

5

Vanredni prihodi

1.919.680

1.672.096

3.591.776

 

međusuma

1.690.913

8.992.565

10.683.478

 

4.696.436

 

 

2.594.272

 

2.102.164

 

međusuma

4.285.185

11.094.729

15.379.914

 

V. Već alocirani troškovi:

 

 

 

VI. Zajednički troškovi za raspodelu:

 

 

 

VII. Kombinovani rezultati:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

 

 

 

 

3

 

4

 

 

1 + 3 =

2 + 4 =

 

 

 

Već alocirani

Ukupno

a

Odabrani

b

a x b =

c

a x c =

 

 

000 CSD

I.

Upravljanje infrastruk.

putnički

robni

 

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

I.

Upravljanje infrastruk.

putnički

robni

Ukupno

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Upravljanje saobraćajem

291.608

357.437

649.045

2.450.159

1

71,6%

1.754.174

28,4%

695.985

1

Upravljanje saobraćajem

2.045.782

1.053.422

3.099.204

2

Infrastruk.

 

 

 

0

 

 

0

 

0

2

Infrastruk.

 

 

 

a

Usluge

106.288

225.459

331.747

0

 

 

0

 

0

a

Usluge

106.288

225.459

331.747

b

Održavanje, modernizacija, itd.

66.071

144.496

210.567

3.636.943

1

71,6%

2.603.844

28,4%

1.033.099

b

Održavanje, modernizac., itd.

2.669.915

1.177.595

3.847.510

c

Režijski troškovi

0

0

0

3.544.979

1

71,6%

2.538.003

28,4%

1.006.976

c

Režijski troškovi

2.538.003

1.006.976

3.544.979

d

Troškovi logistike za infrastrukturu

0

0

0

1.334.985

2

53,4%

713.503

46,6%

621.482

d

Troškovi logistike za infrastruk.

713.503

621.482

1.334.985

e

Finansijski troškovi

1.039

1.279

2.318

29.182

2

53,4%

15.597

46,6%

13.585

e

Finansijski troškovi

16.636

14.864

31.500

f

Amortizacija

0

0

0

5.428.664

1

71,6%

3.886.614

28,4%

1.542.050

f

Amortizac.

3.886.614

1.542.050

5.428.664

g

Ostalo

4.166

5.402

9.568

343.740

2

53,4%

183.717

46,6%

160.023

g

Ostalo

187.883

165.425

353.308

 

međusuma

469.172

734.073

1.203.245

16.768.652

 

 

11.695.453

 

5.073.199

 

međusuma

12.164.625

5.807.272

17.971.897

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno infrastruktura

469.172

734.073

1.203.245

16.768.652

 

 

11.695.453

 

5.073.199

 

Ukupno infrastruk.

12.164.625

5.807.272

17.971.897

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.

Prevoz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.

Prevoz

 

 

 

 

 

putnički

robni

ukupno

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

 

 

putnički

robni

Ukupno

1

Osoblje u vozu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Osoblje u vozu

 

 

 

a

Mašinovođe na otvorenoj pruzi

601.706

602.911

1.204.617

0

 

 

0

 

0

a

Mašinovođe na otvorenoj pruzi

601.706

602.911

1.204.617

b

Osoblje

636.339

506.876

1.143.215

0

 

 

0

 

0

b

Osoblje

636.339

506.876

1.143.215

c

Energija (Elektro lokomotive)

108.072

462.315

570.387

0

 

 

0

 

0

c

Energija (Elektro lokomotive)

108.072

462.315

570.387

d

Energija (dizel lokomotive)

63.794

535.233

599.027

0

 

 

0

 

0

d

Energija (dizel lokomotive)

63.794

535.233

599.027

e

Energija (parna)

4.855

0

4.855

0

 

 

0

 

0

e

Energija (parna)

4.855

0

4.855

f

Energija (EMV)

54.429

0

54.429

0

 

 

0

 

0

f

Energija (EMV)

54.429

0

54.429

g

Energija (DMV)

93.226

0

93.226

0

 

 

0

 

0

g

Energija (DMV)

93.226

0

93.226

h

Ostali tekući troškovi

535.527

2.873.390

3.408.917

0

 

 

0

 

0

h

Ostali tekući troškovi

535.527

2.873.390

3.408.917

i

Manevra i priprema vozova

103.646

186.355

290.001

0

 

 

0

 

0

i

Manevra i priprema vozova

103.646

186.355

290.001

 

međusuma

2.201.594

5.167.080

7.368.674

0

 

 

0

 

0

 

međusuma

2.201.594

5.167.080

7.368.674

III.

Vozna sredstva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III

Vozna sredstva

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Održavanje

putnički

robni

ukupno

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

1

Održavanje

putnički

robni

Ukupno

a

Lokomotive (parne)

19.680

0

19.680

0

 

 

0

 

0

a

Lokomotive (parne)

19.680

0

19.680

b

Lokomotive (elektro)

252.415

300.167

552.582

0

 

 

0

 

0

b

Lokomotive (elektro)

252.415

300.167

552.582

c

Lokomotive (dizel)

98.205

173.209

271.414

0

 

 

0

 

0

c

Lokomotive (dizel)

98.205

173.209

271.414

d

EMV

265.925

0

265.925

0

 

 

0

 

0

d

EMV

265.925

0

265.925

e

DMV

86.623

0

86.623

0

 

 

0

 

0

e

DMV

86.623

0

86.623

f

Putnička / teretna kola

1.043.642

577.188

1.620.830

0

 

 

0

 

0

f

Putnička/ teretna kola

1.043.642

577.188

1.620.830

g

Amortizacija

521.710

816.159

1.337.869

552.493

1

71,6%

395.554

28,4%

156.939

g

Amortizac.

917.264

973.098

1.890.362

h

Ostalo

223.646

244.752

468.398

651.272

2

53,4%

348.082

46,6%

303.190

h

Ostalo

571.728

547.942

1.119.670

 

međusuma

2.511.846

2.111.475

4.623.321

1.203.765

 

 

743.636

 

460.129

 

međusuma

3.255.482

2.571.604

5.827.086

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV.

Finansijski i opšti troškovi

putnički

robni

ukupno

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

IV

Finans. i opšti troškovi

putnički

robni

Ukupno

a

Režijski troškovi

89.042

133.913

222.955

0

 

 

0

 

0

a

Režijski troškovi

89.042

133.913

222.955

b

Troškovi logistike za prevoz

742.148

1.129.045

1.871.193

0

 

 

0

 

0

b

Troškovi logistike za prevoz

742.148

1.129.045

1.871.193

c

Finansije

192.024

522.860

714.884

50.151

2

53,4%

26.804

46,6%

23.347

c

Finansije

218.828

546.207

765.035

d

Troškovi zakupa

0

0

0

22.426

1

71,6%

16.056

28,4%

6.370

d

Troškovi zakupa

16.056

6.370

22.426

e

Amortizacija

16.373

25.109

41.482

0

1

71,6%

0

28,4%

0

e

Amortizacija

16.373

25.109

41.482

f

Ostali troškovi

199.635

502.788

702.423

108.665

2

53,4%

58.078

46,6%

50.587

f

Ostali troškovi

257.713

553.375

811.088

 

međusuma

1.239.222

2.313.715

3.552.937

181.242

 

 

100.937

 

80.305

 

međusuma

1.340.159

2.394.020

3.734.179

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno prevoz

5.952.662

9.592.270

15.544.932

1.385.007

 

 

844.573

 

540.434

 

Ukupno prevoz

6.797.235

10.132.704

16.929.939

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno troškova sektora

6.421.834

10.326.343

16.748.177

18.153.659

 

 

12.540.026

 

5.613.633

 

Ukupno troškova sektora

18.961.860

15.939.976

34.901.836

1. Ključevi: Ovaj deo omogućava korisniku da unese i odabere ključeve koji će se koristiti za raspodelu troškova na prevoz putnika i prevoz robe. Kao osnovna postavka se koriste vozni km jer taj ključ odražava proporcionalnu aktivnost različitih prevoza. Model koristi vozne km (2007) na mreži kao osnovu. Sati rada zaposlenih (2007) u Sektoru za prevoz robe i prevoz putnika takođe se koriste kao ključ za raspodelu opštih troškova. Model omogućava da korisnici unesu dodatne ključeve u polja ispod voznih km i sati rada zaposlenih. Prikaz ovog dela strane se nalazi u daljem tekstu:

 

I. Ključevi:

putnički

robni

ukupno

no.

 

i

ii

iii

1

vozni km

15.673.524

6.218.613

21.892.137

2

sati rada zaposlenih

2.639.519

2.299.097

4.938.616

3

ostali ključevi….

0

0

0

4

 

0

0

0

5

 

0

0

0

2. Već raspodeljeni prihodi (ili troškovi): Ova oblast u levom delu stranice "Kalkulacije i formule" na plavoj pozadini prikazuje one prihode poslovanja i troškove koji su već raspodeljeni po prevozima u prvom koraku. Podaci u kolonama označenim sa 1. i 2. će se kasnije kombinovati sa rezultatima kalkulacija u kolonama označenim sa 3. i 4. da bi se dobili kombinovani rezultati u desnom delu strane. Prikaz ovog dela strane nalazi se ispod:

II. Već alocirani prihodi:

I.

Prevoz

Već alocirani

Ukupno

 

 

putnički

robni

 

1.

Prihodi od prodaje karata / usluga

1.690.913

8.992.565

10.683.478

a

Lokalni

648.200

1.210.067

1.858.267

b

Beovoz

109.582

0

109.582

c

Međunarodni

933.131

0

933.131

d

Uvoz

0

2.276.100

2.276.100

e

Izvoz

0

1.897.500

1.897.500

f

Tranzit

0

3.608.898

3.608.898

2.

Ostali prihodi poslovanja

0

0

0

3.

Subvencije

0

0

0

4.

Finansijski prihodi

0

0

0

5.

Vanredni prihodi

0

0

0

 

međusuma

1.690.913

8.992.565

10.683.478

 

Ukupno prihoda:

1.690.913

8.992.565

10.683.478

V. Već alocirani troškovi:

 

 

1

2

 

 

 

Već alocirani

Ukupno

I.

Upravljanje infrastrukture

putnički

robni

 

1

Upravljanje saobraćajem

291.608

357.437

649.045

2

Infrastruktura

 

 

 

a

Usluge

106.288

225.459

331.747

b

Održavanje, modernizacija, itd.

66.071

144.496

210.567

c

Režijski troškovi

0

0

0

d

Troškovi logistike za infrastrukturu

0

0

0

e

Finansijski troškovi

1.039

1.279

2.318

f

Amortizacija

0

0

0

g

Ostalo

4.166

5.402

9.568

 

međusuma

469.172

734.073

1.203.245

 

Ukupno infrastruktura

469.172

734.073

1.203.245

II.

Prevoz

putnički

robni

ukupno

1

Osoblje u vozu

 

 

 

a

Mašinovođe na otvorenoj pruzi

601.706

602.911

1.204.617

b

Osoblje

636.339

506.876

1.143.215

c

Energija (Elektro lokomotive)

108.072

462.315

570.387

d

Energija (dizel lokomotive)

63.794

535.233

599.027

e

Energija (parna)

4.855

0

4.855

f

Energija (EMV)

54.429

0

54.429

II.

Prevoz

putnički

robni

ukupno

g

Energija (DMV)

93.226

0

93.226

h

Ostali tekući troškovi

535.527

2.873.390

3.408.917

i

Manevra i priprema vozova

103.646

186.355

290.001

 

međusuma

2.201.594

5.167.080

7.368.674

III.

Vozna sredstva

putnički

robni

ukupno

1

Održavanje

 

 

 

a

Lokomotive (parne)

19.680

0

19.680

b

Lokomotive (elektro)

252.415

300.167

552.582

c

Lokomotive (dizel)

98.205

173.209

271.414

d

EMV

265.925

0

265.925

e

DMV

86.623

0

86.623

f

Putnička / teretna kola

1.043.642

577.188

1.620.830

g

Amortizacija

521.710

816.159

1.337.869

h

Ostalo

223.646

244.752

468.398

 

međusuma

2.511.846

2.111.475

4.623.321

IV.

Finansijski i opšti troškovi

putnički

robni

ukupno

a

Režijski troškovi

89.042

133.913

222.955

b

Troškovi logistike za prevoz

742.148

1.129.045

1.871.193

c

Finansije

192.024

522.860

714.884

d

Troškovi zakupa

0

0

0

e

Amortizacija

16.373

25.109

41.482

f

Ostali troškovi

199.635

502.788

702.423

 

međusuma

1.239.222

2.313.715

3.552.937

 

Ukupno prevoz

5.952.662

9.592.270

15.544.932

 

Ukupno troškova sektora

6.421.834

10.326.343

16.748.177

3. Zajednički prihodi (ili troškovi) za raspodelu: Ovaj centralni deo strane "Kalkulacije i formule" (bela pozadina) omogućava transparentan odabir ključeva (iz oblasti I. Ključevi) i direktan proračun proporcionalnih troškova za raspodelu na svaki od prevoza. U koloni a navedeni su zajednički prihodi (ili troškovi) koji će se alocirati po svakoj stavci u redovima prihoda ili troškova. Brojevi koji se odnose na brojeve ključeva (deo I. Ključevi) unose se u kolonu odmah sa desne strane kolone a. Korisnik bira odgovarajući ključ (odnosno, 1 za vozne km). Model će zatim automatski izračunati procente u kolonama b. i c. u odnosu na ukupnu aktivnost a zatim i izračunati odgovarajući rezultat u kolonama 3. i 4. za svaki određeni ključ. Pisane formule koje su korišćene navedene su direktno u zaglavljima svake tabele. Prikaz kalkulacija nalazi se ispod:

III. Zajednički prihodi za raspodelu:

3

4

Ukupno

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

0

 

 

275.138

1

71,6%

196.983

28,4%

78.155

188.775

1

71,6%

135.152

28,4%

53.623

640.747

2

53,4%

342.457

46,6%

298.290

3.591.776

2

53,4%

1.919.680

46,6%

1.672.096

4.696.436

 

 

2.594.272

 

2.102.164

     

VI. Zajednički troškovi za raspodelu:

3

4

a

Odabrani

b

a x b =

c

a x c =

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

2.450.159

1

71,6%

1.754.174

28,4%

695.985

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

3.636.943

1

71,6%

2.603.844

28,4%

1.033.099

a

Odabrani

b

a x b =

c

a x c =

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

3.544.979

1

71,6%

2.538.003

28,4%

1.006.976

1.334.985

2

53,4%

713.503

46,6%

621.482

29.182

2

53,4%

15.597

46,6%

13.585

5.428.664

1

71,6%

3.886.614

28,4%

1.542.050

343.740

2

53,4%

183.717

46,6%

160.023

16.768.652

 

 

11.695.453

 

5.073.199

16.768.652

 

 

11.695.453

 

5.073.199

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

552.493

1

71,6%

395.554

28,4%

156.939

651.272

2

53,4%

348.082

46,6%

303.190

1.203.765

 

 

743.636

 

460.129

zajednički troškovi

Ključ br.

i/iii

putnički

ii/iii

robni

0

 

 

0

 

0

0

 

 

0

 

0

50.151

2

53,4%

26.804

46,6%

23.347

22.426

1

71,6%

16.056

28,4%

6.370

0

1

71,6%

0

28,4%

0

108.665

2

53,4%

58.078

46,6%

50.587

181.242

 

 

100.937

 

80.305

1.385.007

 

 

844.573

 

540.434

18.153.659

 

 

12.540.026

 

5.613.633

4. Kombinovani rezultati: Desni deo strane "Kalkulacije i formule" (žuta pozadina) kombinuje rezultate iz II. Već raspodeljeni prihodi (ili troškovi) i III. Zajednički prihodi (ili troškovi) za raspodelu. Konkretno, troškovi u kolonama jasno označenim sa 1 i 3 u ova dva dela kombinovani su za prevoz putnika dok su oni označeni sa 2 i 4 kombinovani za prevoz robe. Prikazi relevantnih delova su navedeni ispod:

IV. Kombinovani rezultati: Prihodi

     

 

 

1 + 3 =

2 + 4 =

 

I.

Prevoz

 

 

 

 

 

putnički

robni

ukupno

1

Prihodi od prodaje karata / usluga

 

 

 

a

Lokalni

648.200

1.210.067

1.858.267

b

Beovoz

109.582

0

109.582

c

Međunarodni

933.131

0

933.131

d

Uvoz

0

2.276.100

2.276.100

e

Izvoz

0

1.897.500

1.897.500

f

Tranzit

0

3.608.898

3.608.898

2

Ostali prihodi poslovanja

196.983

78.155

275.138

3

Subvencije

135.152

53.623

188.775

4

Finansijski prihodi

342.457

298.290

640.747

5

Vanredni prihodi

1.919.680

1.672.096

3.591.776

 

međusuma

4.285.185

11.094.729

15.379.914

 

Ukupno prihoda

4.285.185

11.094.729

15.379.914

 

VII. Kombinovani rezultati: Troškovi

 

Procenat alociranih troškova infrastrukture

100%

Procenat alociranih troškova prevoza

100%

 

 

 

1 + 3 =

2 + 4 =

 

 

000 RSD

I.

Upravljanje infrastrukture

 

 

putnički

robni

ukupno

1

Upravljanje saobraćajem

2.045.782

1.053.422

3.099.204

2

Infrastruktura

 

 

 

a

Usluge

106.288

225.459

331.747

b

Održavanje, modernizacija, itd.

2.669.915

1.177.595

3.847.510

c

Režijski troškovi

2.538.003

1.006.976

3.544.979

d

Troškovi logistike za infrastrukturu

713.503

621.482

1.334.985

e

Finansijski troškovi

16.636

14.864

31.500

f

Amortizacija

3.886.614

1.542.050

5.428.664

g

Ostalo

187.883

165.425

353.308

 

međusuma

12.164.625

5.807.272

17.971.897

 

Ukupno infrastruktura

12.164.625

5.807.272

17.971.897

II.

Prevoz

 

 

putnički

robni

ukupno

1

Osoblje u vozu

a

Mašinovođe na otvorenoj pruzi

601.706

602.911

1.204.617

b

Osoblje

636.339

506.876

1.143.215

c

Energija (Elektro lokomotive)

108.072

462.315

570.387

d

Energija (dizel lokomotive)

63.794

535.233

599.027

e

Energija (parna)

4.855

0

4.855

f

Energija (EMV)

54.429

0

54.429

g

Energija (DMV)

93.226

0

93.226

h

Ostali tekući troškovi

535.527

2.873.390

3.408.917

i

Manevra i priprema vozova

103.646

186.355

290.001

 

međusuma

2.201.594

5.167.080

7.368.674

III.

Vozna sredstva

1

Održavanje

putnički

robni

ukupno

a

Lokomotive (parne)

19.680

0

19.680

b

Lokomotive (elektro)

252.415

300.167

552.582

c

Lokomotive (dizel)

98.205

173.209

271.414

d

EMV

265.925

0

265.925

e

DMV

86.623

0

86.623

f

Putnička / teretna kola

1.043.642

577.188

1.620.830

g

Amortizacija

917.264

973.098

1.890.362

h

Ostalo

571.728

547.942

1.119.670

 

međusuma

3.255.482

2.571.604

5.827.086

IV.

Finansijski i opšti troškovi

 

 

putnički

robni

ukupno

a

Režijski troškovi

89.042

133.913

222.955

b

Troškovi logistike za prevoz

742.148

1.129.045

1.871.193

c

Finansije

218.828

546.207

765.035

d

Troškovi zakupa

16.056

6.370

22.426

e

Amortizacija

16.373

25.109

41.482

f

Ostali troškovi

257.713

553.375

811.088

 

međusuma

1.340.159

2.394.020

3.734.179

 

Ukupno prevoz

6.797.235

10.132.704

16.929.939

 

Ukupno troškova Sektora

18.961.860

15.939.976

34.901.836

3) Podaci o prugama i prihodi

Model sadrži stranu za input za karakteristike pojedinačnih pruga na mreži. Konkretno, ova strana omogućava korisniku da unese varijable ključeva, kao što su vozni km (putnički i robni), kojima se omogućava raspodela prema aktivnostima. Ova strana takođe omogućava korisniku da unese prihode po prugama (putnički) i za sistem Beovoz.

Prikaz strane za input sa voznim km i prihodima nalazi se na sledećoj strani:

Prikaz strane za input sa voznim km i prihodima

 

DEONICE PRUGE

 

Prosek (2006-2007)

 

Godina 2007

 

Infrastruktura

000 RSD

 

 

 

 

Blok

PUTNIČKI

ROBNI

Prihodi po prugama

Ukupno

 

Dužina
(Km)

Dva koloseka

Jedan kolosek

Elektro vuča

Automatski pružni blok

Putnički km / voz

Broj teretnih vozova

Robni km / voz

Ukupno voznih km po prugama

Unutrašnji

Međunarodni

Unutrašnji
+
međunarodni

Resnik - Vrbnica (D 50)

285,2

 

 

 

 

1.873.621

1.656

478.262

2.351.883

168.200

354.033

522.233

Batajnica - Subotica (D 30)

156,1

 

 

 

 

1.651.850

5.919

376.033

2.027.883

121.700

84.294

205.994

Resnik - Niš - Preševo (D 90)

378,3

 

 

 

 

2.866.757

5.352

809.353

3.676.110

81.100

174.488

255.588

Resnik - Niš (D 70)

229

 

 

 

 

1.306.560

6.424

499.312

1.805.872

63.500

0

63.500

Niš - Preševo (D 90)

148,9

 

 

 

 

278.815

3.860

288.716

567.531

15.500

0

15.500

Niš - Dimitrovgrad (D 80)

97,4

 

 

 

 

142.253

3.971

207.020

349.273

2.200

101.152

103.352

C. Krst - Zaječar - P. Pristanište (D 75)

182,1

 

 

 

 

844.125

405

303.871

1.147.996

23.200

0

23.200

Doljevac - Kosanička - Rača (D 60)

73,5

 

 

 

 

173.864

30

48.998

222.862

5.100

0

5.100

Stalać - Požega (D 73)

138,1

 

 

 

 

902.000

687

253.449

1.155.449

8.200

101.152

109.352

Batajnica - Stara Pazova - Sid (D 10)

94,5

 

 

 

 

358.722

6.600

101.509

460.231

40.400

50.577

90.977

Ruma - Šabac - Loznica (D 12)

84,1

 

 

 

 

326.098

1.021

53.792

379.890

1.200

0

1.200

Pančevo Gl - Vršac (D 44)

66,5

 

 

 

 

104.671

2.512

69.667

174.338

600

0

600

Rakovica - Vražogrnac (D 45)

244,8

 

 

 

 

543.211

1.186

607.854

1.151.065

15.200

0

15.200

Rakovica - Požarevac (D 45b)

80,4

 

 

 

 

187.734

2.090

266.637

454.371

7.300

0

7.300

Smederevo - Lapovo (D 71)

61,6

 

 

 

 

566.628

4.601

65.701

632.329

8.400

0

8.400

Resnik - Kraljevo - Raška (D 60)

247,8

 

 

 

 

1.285.834

4.737

220.160

1.505.994

41.800

0

41.800

Subotica - Sombor - Bogojevo (D 20)

88,1

 

 

 

 

351.211

36

119.798

471.009

9.900

0

9.900

Kikinda - B Miloševo - Senta - Subotica (D 33)

96,4

 

 

 

 

290.983

438

493.208

784.191

4.900

0

4.900

Vrbas - Sombor (D 25)

52,6

 

 

 

 

189.307

228

57.754

247.061

5.900

0

5.900

Novi Sad - Bogojevo (D21)

76,5

 

 

 

 

312.273

135

232.070

544.343

9.300

0

9.300

N. Sad - Rimski Šančevi - Orlovat stajalište - Zrenjanin (D 31)

101,2

 

 

 

 

121.541

199

354.349

475.890

2.800

0

2.800

Pančevo Gl - Kikinda (D 40)

143,8

 

 

 

 

931.536

578

287.464

1.219.000

9.600

67.435

77.035

Subotica - Horgoš (D 34)

24

 

 

 

 

39.852

1

12.033

51.885

1.900

0

1.900

Horgoš - Kanjiža (D 34)

14,5

 

 

 

 

24.077

1

11.603

35.680

300

0

300

međusuma

 

 

 

15.673.524

 

6.218.613

21.892.137

648.200

933.131

1.581.331

Izvor podataka: ŽS Sektor za prevoz putnika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beovoz saobraćaj

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

Pančevo Vojlovica Pančevo Glavna Nova Pazova (1)

 

 

 

 

 

770.000

 

 

 

54.791

 

54.791

Ripanj Beograd centar Nova Pazova Inđija (2)

 

 

 

 

 

437.500

 

 

 

33.717

 

33.717

Ripanj Pančevo Glavna Pančevo Vojlovica (3)

 

 

 

 

 

280.000

 

 

 

21.073

 

21.073

međusuma

 

 

 

 

 

1.487.500

 

 

1.487.500

109.582

 

109.582

Ukupno

 

 

 

 

17.161.024

 

6.218.613

23.379.637

757.782

933.131

1.690.913

4) Procenjeni troškovi prevoza po prugama

Kada se unesu podaci iz prethodnih koraka, model omogućava korisniku da odabere neku od ponuđenih pruga na mreži na strani "Odabir pruge" kako bi pogledao rezultate. Ova strana ima linkove sa 24 pruge u ŽS mreži i 3 pruge u sistemu Beovoz. Klikom na neku od pruga, korisnik može da vidi podatke o troškovima za tu određenu prugu kao funkciju aktivnosti na pruzi (vozni km) i između prevoza putnika i robe (ključevi za raspodelu).

Strana "Odabir pruge"

Odabir pruge

1 Resnik - Vrbnica

2 Batajnica - Subotica

3 Resnik - Niš - Preševo

4 Resnik - Niš

5 Niš - Preševo

6 Niš - Dimitrovgrad

7 Crveni Krst - Zaječar - Prahovo Pristanište

8 Niš - Doljevac - Kosanička Rača

9 Stalać - Kraljevo - Požega

10 Batajnica - Stara Pazova - Šid

11 Ruma - Šabac

12 Pančevo Glavna - Vršac

13 Rakovica - Mala Krsna - Vražogrnac

14 Rakovica - Mala Krsna - Požarevac

15 Smederevo - Lapovo

16 Resnik - Kraljevo - Raška

17 Subotica - Sombor - Bogojevo

18 Kikinda - Banatsko Miloševo - Subotica

19 Vrbas - Sombor

20 Novi Sad - Bogojevo

21 Novi Sad - Orlovat stajalište - Zrenjanin

22 Pančevo Glavna - Zrenjanin - Kikinda

23 Subotica - Horgoš

24 Horgoš - Kanjiža

25 Pančevo Vojlovica Pančevo Glavna Nova Pazova

26 Ripanj Beograd centar Nova Pazova Inđija

27 Ripanj Pančevo Glavna Pančevo Vojlovica

Formule

Formule upotrebljene u ovom modelu. Inputi i outputi celog procesa modeliranja pozivaju se na određena dokumenta i kombinaciju podataka, gde je relevantno, sa desne strane tabela, "Inputi i reference". Kao rezultat, korisnik uvek ima direktnu referencu za tačne formule upotrebljene u različitim koracima procesa modeliranja.

Formule za ključeve

U smislu ključeva, sledeća osnovna formula se koristi za raspodelu između prevoza putnika i prevoza robe:

i = količina koja se odnosi na prevoz putnika (vozni km, sati rada zaposlenih, itd.)

ii = količina koja se odnosi na prevoz robe (vozni km, sati rada zaposlenih, itd.)

iii = ukupna količina (vozni km, sati rada zaposlenih, itd…)

zajednički troškovi = oni nealocirani troškovi koji treba da budu raspodeljeni između prevoza putnika i prevoza robe.

Za raspodelu zajedničkih troškova između ovih prevoza koristi se sledeća formula:

(i/iii x zajednički troškovi = troškovi koji se odnose na prevoz putnika) + (ii/iii x zajednički troškovi = troškovi koji se odnose na prevoz robe) = ukupni zajednički troškovi.

Stoga, proporcija ukupnih zajedničkih troškova je raspodeljena na prevoz putnika i prevoz robe kao funkcija odabranih ključeva. Matrica koja se koristi u delu I. Ključevi na strani "Kalkulacije i formule" omogućava da podaci za različite ključeve budu uneti za gore navedene kalkulacije.

 

I. Ključevi:

putnički

robni

ukupno

no.

 

i

ii

iii

1

vozni km

15.673.524

6.218.613

21.892.137

2

sati rada zaposlenih

2.639.519

2.299.097

4.938.616

3

ostali ključevi….

0

0

0

4

 

0

0

0

5

 

0

0

0

Formule za raspodelu po prugama:

Model proizvodi sledeću formulu za raspodelu prihoda i troškova po pojedinačnim prugama:

PRIHODI

Za pruge za koje su poznati operativni prihodi po prugama/subvencije:

Unos o voznim km i prihodima po podacima o pruzi (polja U6:V29) = prihod po pruzi (unutrašnji i međunarodni)

Za pruge za koje prihodi po prugama/subvencije nisu poznati:
Raspodela u proporciji sa voznim km (putničkim i robnim) na toj pruzi (polja LJ6:S29) / ukupni vozni km na mreži (polje T30).

 

TROŠKOVI

Kao opšte pravilo, svi troškovi infrastrukture i prevoza su alocirani proporcionalno prema voznim km (putničkim i robnim) duž pojedine pruge (polja Q6:S29)/ ukupni vozni km na mreži (polje T30). Tačan procenat voznih km na pojedinom segmentu naveden je u poljima F6:F9 (proporcija saobraćaja na mreži) na svakoj pojedinačnoj strani.

Početni rezultati

Model proizvodi sledeće rezultate na osnovu procedure opisane u odeljku Uputstva. Radi jednostavnosti, podaci o pruzi i prihodima prikazani su odvojeno od obimnijih podataka o troškovima na stranama koje slede.

Podaci o pruzi i prihodima (Horgoš - Kanjiža)

 

I.

Karakteristike pruge

 

Razdaljina (km)

14,5

Pruga

Mreža

Putnički vozni km

24.077

67%

0,14%

Robni vozni km

11.603

33%

0,19%

Ukupno vozni km

35.680

100%

0,15%

 

II.

Prihodi ('000 RSD)

 

I.

Prevoz

 

 

 

 

putnički

robni

ukupno

1

Prihodi od prodaje karata / usluga

 

 

 

 

 

 

a

Lokalni

300

2.258

2.558

b

Beovoz

 

0

0

c

Međunarodni

0

0

0

d

Uvoz

0

4.247

4.247

e

Izvoz

0

3.540

3.540

f

Tranzit

0

6.734

6.734

2

Ostali prihodi poslovanja

276

146

422

3

Subvencije

190

100

290

4

Finansijski prihodi

480

557

1.037

5

Vanredni prihodi

2.693

3.120

5.813

 

međusuma

3.940

20.701

24.641

         

 

Ukupno prihoda

18.013

29.427

47.440

 

III.

Prihodi (€)

 

I.

Prevoz

 

 

putnički

robni

ukupno

1

Prihodi od prodaje karata / usluga

0

0

0

a

Lokalni

3.750

28.223

31.973

b

Beovoz

0

0

0

c

Međunarodni

0

0

0

d

Uvoz

0

53.086

53.086

e

Izvoz

0

44.256

44.256

f

Tranzit

0

84.171

84.171

2

Ostali prihodi poslovanja

3.455

1.823

5.277

3

Subvencije

2.370

1.251

3.621

4

Finansijski prihodi

6.006

6.957

12.963

5

Vanredni prihodi

33.667

38.999

72.665

 

međusuma

49.248

258.764

308.011

       

Ukupno prihoda

225.161

367.840

593.001

 

Podaci o troškovima (Horgoš - Kanjiža)

 

IV.

Troškovi ('000 RSD)

 

         

I.

Upravljanje infrastrukture

putnički

robni

ukupno

1

Upravljanje saobraćajem

2.870

1.966

4.836

2

Infrastruktura

0

0

0

a

Usluge

149

421

570

b

Održavanje, modernizacija, itd.

3.746

2.197

5.943

c

Režijski troškovi

3.561

1.879

5.440

d

Troškovi logistike za infrastrukturu

1.001

1.160

2.161

e

Finansijski troškovi

23

28

51

f

Amortizacija

5.453

2.877

8.330

g

Ostalo

264

309

572

 

međusuma

17.067

10.835

27.903

 

 

 

 

 

 

Ukupno infrastruktura

17.067

10.835

27.903

 

II.

Prevoz

     

 

 

putnički

robni

ukupno

1

Osoblje u vozu

 

 

 

a

Mašinovođe na otvorenoj pruzi

844

1.125

1.969

b

Osoblje

893

946

1.839

c

Energija (Elektro lokomotive)

152

863

1.014

d

Energija (dizel lokomotive)

90

999

1.088

e

Energija (parna)

7

0

7

f

Energija (EMV)

76

0

76

g

Energija (DMV)

131

0

131

h

Ostali tekući troškovi

751

5.361

6.113

i

Manevra i priprema vozova

145

348

493

 

međusuma

3.089

9.641

12.730

         

III.

Vozna sredstva

     

1

Održavanje

putnički

robni

zajed. troškovi

a

Lokomotive (parne)

28

0

28

b

Lokomotive (elektro)

354

560

914

c

Lokomotive (dizel)

138

323

461

d

EMV

373

0

373

e

DMV

122

0

122

f

Putnička / teretna kola

1.464

1.077

2.541

g

Amortizacija

1.287

1.816

3.103

h

Ostalo

802

1.022

1.825

 

međusuma

4.568

4.798

9.366

         

 

 

 

 

 

IV.

Finansijski i opšti troškovi

putnički

robni

zajed. troškovi

a

Režijski troškovi

125

250

375

b

Troškovi logistike za prevoz

1.041

2.107

3.148

c

Finansije

307

1.019

1.326

d

Troškovi zakupa

23

12

34

e

Amortizacija

23

47

70

f

Ostali troškovi

362

1.033

1.394

 

međusuma

1.880

4.467

6.347

         

 

Ukupno prevoz

9.537

18.906

28.443

         

 

Ukupno troškova sektora

26.604

29.742

56.345

   

V.

Troškovi (€)

 

 

000 RSD

I.

Upravljanje infrastrukture

putnički

robni

ukupno

1

Upravljanje saobraćajem

35.878

24.569

60.447

2

Infrastruktura

0

0

0

a

Usluge

1.864

5.258

7.122

b

Održavanje, modernizacija, itd.

46.824

27.465

74.289

c

Režijski troškovi

44.511

23.486

67.997

d

Troškovi logistike za infrastrukturu

12.513

14.495

27.008

e

Finansijski troškovi

292

347

638

f

Amortizacija

68.162

35.965

104.128

g

Ostalo

3.295

3.858

7.153

 

međusuma

213.340

135.444

348.784

 

 

     

 

Ukupno infrastruktura

213.340

135.444

348.784

 

       

II.

Prevoz

     

 

 

putnički

robni

ukupno

1

Osoblje u vozu

0

0

0

a

Mašinovođe na otvorenoj pruzi

10.553

14.062

24.614

b

Osoblje

11.160

11.822

22.982

c

Energija (Elektro lokomotive)

1.895

10.783

12.678

d

Energija (dizel lokomotive)

1.119

12.483

13.602

e

Energija (parna)

85

0

85

f

Energija (EMV)

955

0

955

g

Energija (DMV)

1.635

0

1.635

h

Ostali tekući troškovi

9.392

67.016

76.408

i

Manevra i priprema vozova

1.818

4.346

6.164

 

međusuma

38.611

120.512

159.129

III.

Vozna sredstva

         

1

Održavanje

putnički

robni

ukupno

a

Lokomotive (parne)

345

0

345

b

Lokomotive (elektro)

4.427

7.001

11.428

c

Lokomotive (dizel)

1.722

4.040

5.762

d

EMV

4.664

0

4.664

e

DMV

1.519

0

1.519

f

Putnička / teretna kola

18.303

13.462

31.765

g

Amortizacija

16.087

22.696

38.782

h

Ostalo

10.027

12.780

22.807

 

međusuma

57.094

59.978

117.072

 

 

 

 

 

IV.

Finansijski i opšti troškovi

putnički

robni

ukupno

a

Režijski troškovi

1.562

3.123

4.685

b

Troškovi logistike za prevoz

13.016

26.333

39.348

c

Finansije

3.838

12.739

16.577

d

Troškovi zakupa

282

149

430

e

Amortizacija

287

586

873

f

Ostali troškovi

4.520

12.906

17.426

 

međusuma

23.503

55.836

79.339

 

     

Ukupno prevoz

119.208

236.326

355.534

 

 

Ukupno troškova sektora

332.548

371.770

704.318