PRAVILNIK

O TEHNIČKIM I DRUGIM USLOVIMA ZA POSTAVLJANJE REKLAMNE OZNAKE NA FASADI, KROVU I DRUGIM POVRŠINAMA ZGRADE VIDLJIVIM SA JAVNIH POVRŠINA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 37/2009)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se tehnički i drugi uslovi za postavljanje reklamne oznake na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javnih površina i utvrđuju posebni uslovi za postavljanje reklamne oznake u okviru zona pod posebnim režimom zaštite u Gradu Novom Sadu (u daljem tekstu: zona zaštite), određenih Odlukom o uređenju Grada ("Službeni list Grada Novog Sada", broj 53/2008).

Član 2

Reklamna oznaka na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javnih površina (u daljem tekstu: reklamna oznaka) u smislu ovog pravilnika je: svetleća reklama, reklamna tabla, pojedinačno slovo, elektronski displej bez tona, objedinjena informativna tabla, razapeto perforirano sintetičko platno, transparent preko zgrade i druga specifična reklamna oznaka postavljena na fasadi, krovu i drugoj površini zgrade vidljivoj sa javne površine.

II TEHNIČKI I DRUGI USLOVI ZA POSTAVLJANJE REKLAMNE OZNAKE

Član 3

Reklamna oznaka postavlja se tako da ne narušava arhitektonske i dekorativne elemente zgrade na koju se postavlja.

Na konstrukciju i dizajn reklamne oznake, koji ne smeju narušavati ambijentalne vrednosti okoline, saglasnost daje Komisija za opšte i komunalno uređenje Grada (u daljem tekstu: Komisija).

Član 4

Reklamna oznaka može da bude neosvetljena, svetleća i prosvetljena, kao i sa zasebnim izvorom osvetljenja van gabarita reklamne oznake.

Svetlost sa reklamne oznake ne sme da utiče na bezbednost saobraćaja i kvalitet stanovanja i ne sme da bude emitovana u isprekidanim intervalima.

Reklamna oznaka ne može da sadrži zvučnu poruku.

Član 5

Na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javnih površina, vlasnik, odnosno korisnik lokala može da postavi najviše dve reklamne oznake.

Izuzetno, ukoliko se lokal nalazi na uglu zgrade, vlasnik, odnosno korisnik lokala može da postavi najviše tri reklamne oznake.

Član 6

Reklamna oznaka postavlja se tako da ne zatvara otvore na zgradi i da njena svetlost ne remeti funkciju unutrašnjosti zgrade.

Prilikom izgradnje novih zgrada ili rekonstrukcije postojećih, idejnim projektom zgrade se mora predvideti mesto na fasadi za postavljanje reklamnih oznaka, u skladu sa uslovima propisanim ovim pravilnikom.

Član 7

Reklamna oznaka može biti postavljena paralelno sa fasadom zgrade (u daljem tekstu: paralelna reklamna oznaka) ili konzolno pod uglom od 90 stepeni u odnosu na fasadu zgrade (u daljem tekstu: konzolna reklamna oznaka).

Član 8

Paralelna reklamna oznaka na fasadi poslovno-stambene i stambeno-poslovne zgrade može da se postavi:

1. iznad lokala u prizemnim etažama, odnosno neposredno iznad izloga lokala ili na zidnom elementu pored izloga lokala tako da je gornja ivica reklamne oznake u ravni sa gornjom linijom portala, i

2. u izlogu lokala u ravni stakla.

Visina paralelne reklamne oznake postavljene iznad lokala iz stava 1. tačka 1. ovog člana može biti najviše 20% od visine portala.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, ukoliko visina portala prelazi 4 m, visina paralelne reklamne oznake može biti najviše 0,8 m.

Širina paralelne reklamne oznake postavljene iznad lokala iz stava 1. tačka 1. ovog člana, može biti najviše u širini portala.

Član 9

Ukoliko lokal ima više izloga odvojenih zidnim elementima, paralelna reklamna oznaka se može postaviti u svakom izlogu i smatra se kao jedna reklamna oznaka u smislu člana 5. stav 1. ovog pravilnika.

Član 10

Reklamna oznaka na krovu, odnosno iznad krovnog venca poslovno-stambene i stambeno-poslovne zgrade, može se postaviti pod uslovom da zgrada ima najmanje šest nadzemnih etaža.

Reklamna oznaka iz stava 1. ovog člana postavlja se paralelno sa građevinskom linijom.

Visina reklamne oznake iz stava 1. ovog člana, iznosi najviše 2,5 m sa konstrukcijom.

Član 11

Na stambenim zgradama može da se postavi samo paralelna reklamna oznaka na krovu, odnosno iznad krovnog venca zgrade, u skladu sa članom 10. ovog pravilnika.

Član 12

Konzolna reklamna oznaka postavlja se tako da je gornja ivica reklamne oznake u liniji gornje ivice portala lokala, minimalne vertikalne udaljenosti donje ivice od najistaknutije tačke nivelete 2,5 m, kao i da konstrukcija reklamne oznake ne prelazi građevinsku liniju više od 0,80 m.

Visina konzolne reklamne oznake iznosi najviše 0,60 m.

Član 13

Lokal koji se nalazi u pasažu može se reklamirati, pored načina i uslova utvrđenih čl. 8. i 10. ovog pravilnika, i na uličnom delu fasade isključivo na objedinjenoj informativnoj tabli.

Objedinjena informativna tabla iz stava 1. ovog člana, postavlja se na fasadi neposredno pored portala pasaža.

Dimenzije i izgled objedinjene informativne table prilagođavaju se svakom objektu posebno, u skladu sa volumenom i morfologijom zgrade.

Na dimenzije i izgled objedinjene informativne table iz stava 3. ovog člana, saglasnost daje Komisija.

Objedinjena informativna tabla izrađuje se od visokokvalitetnog materijala, nosivi okviri su od metala, a ispune su od metala ili klirita.

Reklamna oznaka lokala iz stava 1. ovog člana, postavlja se unutar za to predviđenih polja objedinjene informativne table.

Član 14

Reklamna oznaka kojom se reklamira poslovna zgrada može se postaviti neposredno ispod krovnog venca ili na krovu poslovne zgrade.

Reklamna oznaka kojom se reklamira lokal u prizemlju poslovne zgrade koji ima izlog vidljiv sa javne površine, može se postaviti:

1. iznad lokala u prizemnim etažama, odnosno neposredno iznad izloga lokala ili na zidnom elementu pored izloga lokala tako da je gornja ivica reklamne oznake u ravni sa gornjom linijom portala, i

2. u izlogu lokala u ravni stakla.

Lokal u poslovnoj zgradi koji nema izlog vidljiv sa javne površine može se reklamirati isključivo na objedinjenoj informativnoj tabli.

Objedinjena informativna tabla iz stava 3. ovog člana, može se postaviti pored svakog ulaza u poslovnu zgradu.

Izuzetno od st. 2. i 3. ovog člana, reklamna oznaka se može postaviti i na drugom mestu na fasadi i drugoj površini zgrade vidljivoj sa javne površine, uz saglasnost projektanta zgrade, odnosno nosioca autorskih prava.

U pogledu ostalih tehničkih i drugih uslova za postavljanje reklamne oznake na poslovnoj zgradi, shodno se primenjuju odredbe ovog pravilnika.

Član 15

Kada se na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javnih površina, postavlja više paralelnih reklamnih oznaka u nizu, njihove gornje ivice moraju biti u ravni.

Član 16

Razapeto perforirano sintetičko platno može se postaviti na:

1. zabatnim fasadnim zidovima koji nisu deo oblikovane fasade zgrade, i

2. gradilišnu skelu koja je postavljena radi izvođenja građevinskih radova na objektu.

Na razapetom perforiranom sintetičkom platnu koje se postavlja na gradilišnoj skeli mogu se štampati fotografije, odnosno fotorendering budućeg izgleda objekta sa informacijama o objektu na kom se izvode građevinski radovi.

Član 17

Svetleća animirana reklama, video bim ili LCD displej sa video projekcijom može da se postavi na fasadu zgrade.

Video bim ili LCD displej sa video projekcijom može da se postavi isključivo za vreme trajanja manifestacije koja se reklamira na taj način.

Član 18

Nije dozvoljeno postavljanje reklamnih oznaka na balkonima, terasama, lođama i parapetnim zidovima zgrada.

III POSEBNI USLOVI ZA POSTAVLJANJE REKLAMNIH OZNAKA U ZONI ZAŠTITE

Član 19

Posebni uslovi za postavljanje reklamnih oznaka u zoni zaštite utvrđeni su Elaboratom urbane opreme, koji je sastavni deo Rešenja o određivanju mesta i uslova za privremeno postavljanje objekata i uređaja na javnim površinama koje su u zoni zaštite ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 28/2007, 13/2008, 7/2009 i 27/2009).

U pogledu tehničkih i drugih uslova za postavljanje reklamnih oznaka u zoni zaštite koji nisu regulisani Elaboratom urbane opreme iz stava 1. ovog člana, shodno se primenjuju odredbe čl. 3. do 18. ovog pravilnika.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Reklamne oznake postavljene u skladu sa Pravilnikom o tehničkim i drugim uslovima za postavljanje reklamnih oznaka na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javnih površina ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 35/2007 i 10/2008), moraju se uskladiti sa odredbama ovog pravilnika u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 21

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o tehničkim i drugim uslovima za postavljanje reklamnih oznaka na fasadi, krovu i drugim površinama zgrade vidljivim sa javnih površina ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 35/2007 i 10/2008).

Član 22

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".