PRAVILNIK

O USLOVIMA I POSTUPKU ODOBRAVANJA ZAKUPCU DA SOPSTVENIM SREDSTVIMA ADAPTIRA I REKONSTRUIŠE POSLOVNI, MAGACINSKI PROSTOR I GARAŽE

("Sl. list opštine Pančevo", br. 9/2003 i 8/2005 i "Sl. list grada Pančeva", br. 16/2009)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi i postupak pod kojima se zakupcu odobrava da sopstvenim sredstvima izvede radove na adaptaciji, rekonstrukciji i investicionom održavanju poslovnog, magacinskog prostora i garaže, i precizira se vrsta i vrednost radova i materijala na osnovu kojih zakupac stiče pravo da mu se za određeni period umanji plaćanje zakupnine.

Član 2

Zakupac može da izvede radove na adaptaciji, rekonstrukciji i investicionom održavanju poslovnog, magacinskog prostora i garaža samo na osnovu prethodne pismene saglasnosti gradonačelnika grada Pančevo (u daljem tekstu: gradonačelnik) uz pribavljeno mišljenje Gradskog veća grada Pančeva, a na predlog Upravnog odbora JP "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo.

Član 3

Zakupac podnosi zahtev za dobijanje saglasnosti za izvođenje radova na adaptaciji, rekonstrukciji i investicionom održavanju poslovnog, magacinskog prostora i garaže Upravnom odboru JP "Direkciji za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo (u daljem tekstu: JP "Direkcija").

Zahtev treba da sadrži:

- vrstu radova koje zakupac želi da izvede;

- skicu - tehnički crtež, ukoliko vrsta radova koji se izvode to zahteva;

- najmanje dva predmera i predračuna radova koji se izvode radi kontrole cena radova i materijala;

- drugu dokumentaciju neophodnu za potvrdu opravdanosti zahteva.

Zahtevi koji ne sadrže potrebnu dokumentaciju, neće se uzimati u razmatranje.

Zakupac ne sme da otpočne sa radovima pre dobijanja saglasnosti Gradonačelnika.

Član 4

Zahtevi zakupca prosleđuju se Komisiji za priznavanje ulaganja u poslovni, magacinski prostor i garaže (u daljem tekstu: Komisija) radi ocene njihove opravdanosti.

Komisija se sastoji od tri člana i tri zamenika člana koje imenuje direktor JP "Direkcije".

Član 5

Po podnošenju zahteva Komisija će izaći na lice mesta radi provere stanja objekta.

Ukoliko Komisija smatra da je zahtev opravdan i da je podneta dokumentacija uredna, izvršiće kontrolu vrste radova, jediničnih cena materijala i radova i sačiniće predlog odluke Upravnom odboru JP "Direkcije" kojim se daje saglasnost na vrstu i vrednost radova koje će zakupac izvesti svojim sredstvima uz preciziranja roka u kojem je dužan da izvede odobrene radove.

Član 6

Gradonačelnik po pribavljenom mišljenju Gradskog veća grada Pančeva, a na osnovu Odluke Upravnog odbora JP "Direkcija" donete na predlog komisije, donosi Zaključak kojim daje saglasnost zakupcu na vrstu i vrednost radova na adaptaciji, rekonstrukciji i investicionom održavanju poslovnog, magacinskog prostora i garaža.

Zakupac može da otpočne sa izvođenjem radova koji su mu odobreni nakon dostavljanja Zaključka gradonačelnika.

Član 7

Nadzor nad izvođenjem radova, vrši stručna služba JP "Direkcije" (u daljem tekstu: nadzorni organ).

Nakon završetka radova, nadzorni organ će zapisnički konstatovati vrstu i vrednost izvedenih radova, kao i rok u kome su isti izvedeni.

Zapisnik potpisuje nadzorni organ.

Član 8

Nadzorni organ dužan je da obavesti Komisiju o završetku radova i da joj dostavi zapisnik o vrsti i vrednosti izvedenih radova.

Upravni odbor JP "Direkcije" po predlogu Komisije donosi Odluku kojom utvrđuje konačnu vrednost izvedenih radova koja ne može biti veća od vrednosti utvrđene Zaključkom Gradonačelnika kojim je data saglasnost za izvođenje istih i utvrđuje period za koji mu se umanjuje obaveza plaćanja zakupnine na ime odobrenih ulaganja.

Član 9

Na osnovu Odluke Upravnog odbora JP "Direkcije" iz prethodnog člana zaključuje se Aneks ugovora o zakupu poslovne, magacinske prostorije i garaže, kojim se reguliše period za koji zakupac stiče pravo da mu se umanji obaveza plaćanja zakupnine.

Zakupac je dužan da do momenta zaključenja Aneks ugovora o zakupu iz prethodnog stava ovog člana plaća pun iznos zakupnine i snosi ostale obaveze predviđene ugovorom o zakupu.

Član 10

Radovi na adaptaciji, rekonstrukciji i investicionom održavanju poslovnog, magacinskog prostora i garaža su:

- građevinski,

- limarski,

- stolarski,

- keramičarski,

- molersko-farbarski,

- radovi na instalacijama vodovoda i kanalizacije,

- na elektroinstalaciji i na

- mašinskoj instalaciji.

Kod radova za koje se utvrdi da treba pribaviti građevinsku dozvolu, u skladu sa zakonom priznaju se troškovi pribavljanja iste od nadležnog organa.

Kod radova za koje se utvrdi da treba pribaviti uslove o preduzimanju mera tehničke zaštite od Zavoda za zaštitu spomenika kulture Pančevo, priznaju se troškovi izdatih uslova.

Član 11

Građevinski radovi koji se mogu priznati u celokupnom iznosu uloženih sredstava (100% iznosu) u smislu ovog pravilnika su:

1. Radovi koji se izvode u cilju poboljšanja stabilnosti objekta;

- podbetoniranje temelja zidova,

- ojačavanje nosećih zidova AB serklažama,

- zamena dotrajalih nosećih zidova od naboja zidom od čvrstog materijala (opeka ili blok) sa izvedenom hidroizolacijom zida,

- izmena dotrajalih međuspratnih konstrukcija armiranom betonskom pločom,

- izmena dotrajalih krovnih elemenata (rogovi, letve, crep),

- izmena dotrajalih podova,

- radovi na probijanju otvora na fasadi.

U slučaju da poslovni prostor nije imao vezu sa ulicom, troškovi otvaranja ulaza i izloga kao i pribavljanje potrebnih uslova i saglasnosti samo u slučaju da je Upravni odbor Oglasom odredio obavljanje delatnosti koja zahteva ulični izlaz i izlog (npr. trgovinska delatnost). Troškovi izrade projektne dokumentacije, ne priznaju se.

2. Radovi na izolaciji objekta;

- izrada hidroizolacije (horizontalne i eventualno vertikalne),

- radovi na poboljšanju termoizolovanosti objekta.

3. Zidarski radovi;

- izrada pregradnih zidova za sanitarni čvor u onim objektima gde isti nije postojao.

Član 12

Limarski radovi koji se mogu priznati u celokupnom iznosu uloženih sredstava (100% iznosu), u smislu ovog pravilnika su:

- zamena dotrajalih olučnih vertikala od pocinkovanog lima,

- zamena dotrajalih olučnih horizontala od pocinkovanog lima,

- potrebni opšivi od pocinkovanog lima.

Član 13

U celokupnom iznosu uloženih sredstava priznaju se stolarski radovi i nabavka materijala radi popravke dotrajale stolarije i zamene dotrajalih delova stolarijom standardne fabričke izrade.

Ukoliko popravka dotrajale stolarije i zamena dotrajalih delova nije svrsishodna vrši se potpuna zamena, odnosno zamena dotrajale stolarije novom, i to stolarijom standardne fabričke izrade - drvo i termopan staklo 4+12+4 mm.

U slučaju iz prethodnog stava priznaje se celokupna vrednost uloženih sredstava.

Ukoliko je umesto stolarije bravarija priznaje se celokupna vrednost uloženih sredstava u bravariju standardne fabričke izrade - čelični profili i termopan staklo 4+12+4 mm.

Član 14

Keramičarski radovi su radovi na postavljanju keramičkih pločica, a sredstva uložena u ovu vrstu radova odobravaju se kada obavljanje delatnosti u poslovnom prostoru zahteva takve obloge.

U smislu prethodnog člana, u celokupnom uloženom iznosu (100% iznosu) mogu se priznati troškovi nabavke i ugradnje keramičkih pločica standardnog kvaliteta I klase domaće proizvodnje, izvedeno kvalitetno, u skladu sa tehničkim uslovima i normativima.

Član 15

Radovi na bojenju zidova i plafona poludisperzivnom bojom uz prethodno gletovanje površine mogu se priznati u procentu od 100%.

Kod radova bojenja fasade priznaje se bojenje zidova fasade disperzivnom bojom u procentu od 100%.

Ne priznaju se razni "plemeniti" materijali primenjeni na zidove i plafone.

Član 16

Radovi na uvođenju instalacije vodovoda i kanalizacije, kao i izvođenje radova na unutrašnjoj instalaciji vodovoda i kanalizacije mogu se priznati u celokupnom iznosu uloženih sredstava (u visini od 100%) u slučaju kada poslovni i magacinski prostor ovu instalaciju nema, a potrebna je za dobijanje sanitarne saglasnosti kako bi isti bio u funkciji.

U smislu prethodnog stava priznaje se nabavka i montaža sanitarnih uređaja, i to standardnog kvaliteta - I klase domaće proizvodnje, kao i armatura uz sanitarne uređaje standardnog kvaliteta - I klase domaće proizvodnje u visini uloženih sredstava (od 100%).

Član 17

Radovi na elektroinstalaciji se priznaju u slučaju kada se umesto monofaznog priključka uvodi trofazni priključak, kao i kompletna izmena elektroinstalacije, ako se utvrdi da za to postoji potreba.

Prekidači i priključnice se priznaju u najjeftinijoj izvedbi a svetiljke se ne priznaju.

Član 18

Radovi na mašinskoj instalaciji priznaju se u slučaju kada se uvodi centralno grejanje u poslovni prostor.

U slučaju da se vrši priključak na gradsku toplanu priznaće se troškovi izvođenja u visini uloženih sredstava od 100%.

U slučaju da se grejanje prostora vrši preko peći za etažno grejanje, troškovi izvođenja radova na unutrašnjoj instalaciji osim peći, priznaju se u visini od 50%.

Izrada sistema ventilacije u slučaju da prostor nema dovoljno prirodne ventilacije a da priroda delatnosti koja se obavlja u tom prostoru istu zahteva priznaje se u visini od 100%.

Član 19

Ukoliko izvedeni radovi prelaze vrednost radova standardne izrade predviđene ovim pravilnikom, mogu se priznati samo troškovi do visine vrednosti standardne izrade.

Član 20

Radovi na uređenju enterijera, kao i pokretna oprema enterijera se ne priznaju.

Član 21

Kod izvođenja radova predviđenih članom 10. ovog pravilnika, u objektima nad kojima je ustanovljena zaštita i za koje uslove daje Zavod za zaštitu spomenika Pančevo priznaje se vrednost radova ukoliko su izvedeni u skladu sa datim uslovima (osim enterijera).

Član 22

Radovi kao što su zidarski, molersko-farbarski, gipsarski, stolarski, kao i drugi radovi koji se mogu definisati kao "rekonstrukcija fasade" izvedenih na osnovu Uslova izdatih od strane Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu, priznaju se u visini potrebnih uloženih sredstava (100%).

Radovi iz prethodnog stava ovog člana za sve objekte van zaštićene zone neće se priznavati.

Član 23

U slučaju kad zakupac, kome su odobrena ulaganja u smislu ovog pravilnika, vraća poslovni prostor u posed JP "Direkciji", dužan je da isti preda u stanju u kom je prostor bio nakon završetka radova na adaptaciji, rekonstrukciji i investicionom održavanju, uzimajući u obzir amortizaciju prostora za period koji je protekao od momenta završetka radova do predaje prostora, pod uslovom da je korišćenje prostora vršeno na način koji se smatra uobičajenim za određenu vrstu delatnosti koja se u istom obavlja.

Zakupac koji je izvršio radove na enterijeru poslovnog prostora prilikom napuštanja poslovnog prostora isti mora da vrati u stanje u kome je bio pre izvođenja radova na enterijeru, ukoliko se radovi na enterijeru odnose na postavljanje pregradnih zidova, šanka, spuštenog plafona i slično.

Ukoliko se obradom enterijera narušio osnovni izgled zakupljenog prostora zakupac može da demontira delove enterijera pod uslovom da to ne ostavi oštećenja na elementima poslovnog, magacinskog prostora i garaže.

Prilikom primopredaje poslovnog prostora obavezno se sačinjava zapisnik koji potpisuju lica koja su prisustvovala primopredaji.

Član 24

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Pančevo".