ZAKLJUČAK
O USVAJANJU AKCIONOG PLANA ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE RAZVOJA SPORTA U REPUBLICI SRBIJI ZA PERIOD OD 2009. DO 2013. GODINE

("Sl. glasnik RS", br. 80/2009)

1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Strategije razvoja sporta u Republici Srbiji za period od 2009. do 2013. godine, koji je odštampan uz ovaj zaključak i čini njegov sastavni deo.

2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

AKCIONI PLAN

ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE RAZVOJA SPORTA U REPUBLICI SRBIJI ZA PERIOD OD 2009. DO 2013. GODINE

 

1. UVOD

"Sport i sportske aktivnosti na svim nivoima i u svim oblicima obezbeđuju fizičku, mentalnu i socijalnu dobrobit građana Republike Srbije."

Vlada je usvojila Strategiju razvoja sporta u Republici Srbiji za period od 2009. do 2013. godine (u daljem tekstu: Strategija) 2. decembra 2008. godine. Ovo je prvi put u dugoj istoriji institucionalizovanog sporta u Republici Srbiji da su planovi u ovoj oblasti sistematizovani i izloženi na ovaj način. Strategijom su jasno definisane vizija i misija MOS, kao i vremenski rok za njihovo ostvarivanje.

Vizija MOS je da Republika Srbija do 2013. godine postane:

- država u kojoj je sport dostupan svakome, a naročito deci;

- država sa razvijenom sportskom infrastrukturom;

- država vrhunskih sportskih dostignuća;

- država u kojoj je sport činilac razvoja;

- država gde se neguju sportski talenti;

- država u kojoj su prava i obaveze sportskih subjekata garantovani pravnim normama.

Veliki značaj Strategije ogleda se i u definisanju sledećih prioriteta:

- sport dece i omladine;

- razvoj sportske infrastrukture;

- vrhunski sport.

Akcionim planom za sprovođenje Strategije (u daljem tekstu: Akcioni plan) postiže se dalja razrada navedenih prioriteta, koja se pre svega ogleda u definisanju aktivnosti i planiranih rokova.

Strategija definiše 22 strateška cilja, koji su predstavljali ideje vodilje pri sastavljanju Akcionog plana:

- uspostavljanje sistema sporta u skladu sa Evropskom sportskom poveljom, principima politike sporta za sve, Kodeksom sportske etike, Evropskom konvencijom o nasilju i nedoličnom ponašanju gledalaca na sportskim priredbama, posebno na fudbalskim utakmicama, Evropskom konvencijom protiv dopingovanja u sportu i Sportskom izjavom samita šefova država i vlada Evropske unije iz Amsterdama;

- razvoj i unapređenje fizičkog vežbanja dece u predškolskim ustanovama, jačanje školskog i univerzitetskog sporta i uspostavljanje funkcionalnog sistema školskih i univerzitetskih sportskih takmičenja;

- sistemsko planiranje izgradnje i održavanja sportskih objekata i uspostavljanje pravnog mehanizma za očuvanje namene postojećih sportskih objekata;

- stvaranje uslova za vrhunsko sportsko postignuće;

- uspostavljanje transparentnog sistema finansiranja sporta iz javnih i privatnih izvora i kontrola korišćenja dodeljenih sredstava;

- uspostavljanje mehanizama za povećanje obima bavljenja sportom svih građana u okviru i van sportskih organizacija;

- depolitizaciju sporta;

- jačanje autonomije sportskih saveza u regulisanju unutrašnjih odnosa svake sportske grane i u određivanju pravaca razvoja;

- unapređenje stručnog rada u sportu;

- unapređenje zdravstvene zaštite svih učesnika u sportu;

- ustanovljenje sistema praćenja razvoja sporta;

- uspostavljanje sistema licenciranja u sportu;

- omasovljavanje učešća građana u rekreativnom vežbanju kroz sistem "Sport za sve";

- unapređenje postojećeg sistema obrazovanja stručnog i naučnog kadra za potrebe sporta i podsticanje primene naučnih rezultata u sportskoj praksi;

- poboljšanje uslova za bavljenje sportom u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave;

- unapređenje uslova za masovnije učešće osoba sa invaliditetom u sportskim aktivnostima;

- unapređenje prostornih, stručnih i administrativnih kapaciteta zavoda za sport;

- podsticanje masovnosti ženskog sporta kroz maksimalno poštovanje rodne i polne ravnopravnosti;

- integraciju vojnog i policijskog sporta u Republici Srbiji u jedinstveni nacionalni sistem sporta;

- smanjenje svih oblika nasilja u sportu i povećanje bezbednosti na sportskim priredbama;

- jačanje uloge javnih glasila u promociji bavljenja sportom;

- promovisanje volonterizma u sportu.

Ostvarenje strateških ciljeva postizaće se preko većeg broja specifičnih ciljeva. S obzirom na razuđenost i raznovrsnost celokupnog sistema sporta, kao i na podelu nadležnosti između većeg broja institucija, Strategija je definisala 18 strateških oblasti kojima je pokriven celokupan sistem sporta u Republici Srbiji. Unutar strateških oblasti postavljeni su specifični ciljevi i aktivnosti za postizanje istih. Jedan broj predviđenih aktivnosti doprinosi ostvarivanju specifičnih ciljeva iz dve i više strateških oblasti, čime se postiže visok stepen efikasnosti.

U pregledu zacrtanih ciljeva po strateškim oblastima navedeni su specifični ciljevi, kratak opis aktivnosti koje su usmerene ka ostvarenju specifičnih ciljeva i predviđeni rokovi.

U tabelarnom prikazu aktivnosti izvršena je sistematizacija specifičnih ciljeva, aktivnosti, nadležnosti i indikatora pomoću kojih će se vršiti praćenje sprovođenja Akcionog plana i navedeni su rokovi.

Akcioni plan usaglašen je sa strateškim dokumentima koje je donela Vlada: Nacionalna strategija Srbije za pristupanje EU, Nacionalna strategija zapošljavanja, Nacionalni plan akcije za decu, Milenijumski ciljevi razvoja u Srbiji, Strategije unapređenja položaja osoba sa invaliditetom u Republici Srbiji, Strategija razvoja zdravlja mladih, Potrebe Republike Srbije za međunarodnom pomoći u periodu 2007–2009. godina, Strategija regionalnog razvoja Republike Srbije za period od 2007. do 2011. godine, Strategija razvoja stručnog obrazovanja u Republici Srbiji, Strategija razvoja socijalne zaštite u Republici Srbiji. Takođe, Akcioni plan je usaglašen i sa akcionim planovima koji prate realizaciju usvojenih strategija, kao i sa Nacionalnim akcionim planom za decu.

Akcioni plan definiše aktivnosti i rokove kojima će se ostvarivati ciljevi Strategije, sistematizuje ih i stavlja ih na uvid svim učesnicima u procesu i zainteresovanim stranama.

2. REALIZACIJA CILJEVA PO STRATEŠKIM OBLASTIMA

2.1. Sport dece i omladine

Jedan od tri prioriteta koji određuje Strategija je razvoj sporta dece i omladine, koji će se ostvariti ustanovljenjem savremenog sistema sporta u predškolskim, školskim i visokoškolskim ustanovama, u saradnji sa relevantnim institucijama. Proces osavremenjivanja ovog sistema počeće izradom analiza postojećeg stanja a nastaviće se definisanjem ciljeva predškolskog, školskog i visokoškolskog sporta na osnovu kojih će se sastaviti preporuke za unapređenje rada u ovoj oblasti.

Posebna pažnja će se posvetiti promociji sporta dece i omladine, putem svih dostupnih kanala komunikacije.

Podizanju kapaciteta strukovnih udruženja iz oblasti sporta dece i mladih pristupiće se planski, kako bi se razvila stabilna kadrovska podrška sistemu sporta dece i omladine.

2.2. Pravni akti u sportu

Osnov za unapređenje ove oblasti predstavlja usvajanje novog i savremenog Zakona o sportu. Dalja implementacija preporuka Saveta Evrope i pozitivnih iskustava iz sličnih pravnih sistema postići će se razradom podzakonskih akata koji će dopunjavati novi Zakon o sportu. Rad na praćenju evropskog sportskog zakonodavstva biće nastavljen.

Podignut nivo pravne sigurnosti sportista i sportskih organizacija biće ostvaren kroz saradnju MOS sa SSS, NSS i OKS.

Ova oblast predviđa i ostvarenu podršku NSS i OKS u očuvanju pozicije Republike Srbije u međunarodnim sportskim organizacijama.

2.3. Finansiranje sporta

Uspostaviće se efikasan sistem finansiranja sporta u Republici Srbiji. Prvi korak će predstavljati izrada precizne analize stanja u oblasti finansiranja sporta, na osnovu koje će se izraditi preporuke za unapređenje sistema finansiranja sporta, u saradnji sa relevantnim finansijskim institucijama i NSS. Posebna pažnja biće posvećena eventualnom uvođenju poreskih olakšica, posebno za oblast ženskog sporta i sporta osoba sa invaliditetom.

Uslov za ostvarenje transparentnosti sistema finansiranja u sportu je i uspostavljanje sistema kontrole utroška budžetskih sredstava sportskih organizacija, na svim nivoima, putem jedinstvenog softvera. Neophodno je i omogućiti konstantnu edukaciju i obuku korisnika budžetskih sredstava, o namenskom utrošku budžetskih sredstava i dostavljanju izveštaja o utrošku istih.

2.4. Sportski objekti

Unapređenje sportske infrastrukture je jedan od prioriteta Strategije, što će se, pre svega, ostvariti unapređenjem kapaciteta postojećih objekata, te je neophodno obaviti analizu trenutnog stanja u ovoj oblasti, na osnovu koje će se obaviti kategorizacija sportskih objekata kako bi se definisali prioriteti pri planiranju obnove i eventualne izgradnje novih objekata.

Izvođenjem projekta nacionalnih trening centara će se u značajnoj meri unaprediti funkcionisanje NSS, a samim tim i celokupnog sistema sporta u Republici Srbiji i predstavljaće projekat od kapitalnog značaja za srpski sport.

2.5. Vrhunski sport

Vrhunski sport je jedan od prioriteta Strategije, s obzirom da je ovo javnosti najvidljiviji deo sistema sporta, a samim tim i zamajac koji pokreće ceo sistem i promoviše sport kao zdrav način života, a ima i veliki značaj u međunarodnoj promociji zemlje.

Olimpijske igre su prepoznate kao vrhunac takmičarskog sporta i stoga je velika pažnja posvećena pripremama za predstojeće Olimpijske igre, u saradnji sa NSS i OKS, a uz podršku RZS.

Nastaviće se podrška organizaciji značajnih međunarodnih takmičenja na teritoriji Republike Srbije, pre svega kroz definisanje liste prioritetnih takmičenja kojima će biti pružena finansijska podrška.

Formiranjem Saveta za sport stvoriće se uslovi da se i vodeći sportski funkcioneri uključe u kreiranje sportske politike na najvišem nivou.

Nastaviće se sa finansiranjem redovnih programa NSS, programom stipendiranja vrhunskih sportista, programom nagrada i nacionalnih priznanja za poseban doprinos razvoju i afirmaciji sporta, programom finansiranja kampova perspektivnih sportista i finansiranjem programa iz oblasti sporta putem Budžetskog fonda koji se formira od prihoda od igara na sreću. Kako bi se unapredila transparentnost ove oblasti, lične karte NSS će biti objavljene na sajtu MOS.

2.6. Rekreativni sport

Kako bi se unapredio sistem rekreativnog sporta u Republici Srbiji pristupiće se definisanju i sistematizaciji potreba rekreativnog sporta. U saradnji sa relevantnim faktorima MOS će obrazovati radnu grupu za unapređenje rekreativnog sporta u Republici Srbiji koja će sprovesti analizu ove oblasti i na osnovu nje izraditi preporuke za unapređenje rada na ovom polju.

Ideja "Sport za sve" biće iskorišćena radi promocije rekreativnog sporta, koja će se sprovoditi kroz sve dostupne kanale komunikacije.

Uspostaviće se i sistem licenciranja stručnjaka iz oblasti rekreativnog sporta i podržaće se organizacije stručnih, edukativnih i izdavačkih aktivnosti vezanih za rekreativni sport.

Pokrenuće se konkursi za finansiranje i sufinansiranje programa iz oblasti rekreativnog sporta kako bi se omogućilo da se u unapređenje rekreativnog sporta uključe i one organizacije koje do sada nisu imale mogućnosti za to, a imaju kvalitetne programe.

2.7. Obrazovanje i nauka u sportu

U rad na unapređenju ove izuzetno važne oblasti uključiće se predstavnici MP, MNTR, OKS, SSS, NSS i AVU, kako bi na osnovu istraživanja koje će zajednički sprovesti izradili predlog preporuka za unapređenje obrazovanja i nauke u sportu.

Uspostaviće se sistem obrazovanja zaslužnih sportista u olimpijskim i paraolimpijskim disciplinama, kako bi se motivisali sportisti da svoja iskustva upotpune teorijskim znanjem i nastave da unapređuju stručni rad u sportu.

Biće sprovedena kategorizacija i licenciranje sportskih stručnjaka i unaprediće se sistem usavršavanja stručnog kadra u oblasti sporta. Ovom cilju će doprineti i uspostavljen sistem finansijske podrške stručnom i naučnom radu iz oblasti sporta.

2.8. Sport u autonomnim pokrajinama

Pri unapređenju sistema sporta u autonomnim pokrajinama, pažnja će se, posvetiti, pre svega, definisanju kanala komunikacije između pokrajinskih sekretarijata za sport i omladinu, MOS i RZS i uključenju sportskih udruženja sa područja AP u jedinstveni softver za praćenje finansijskih tokova sportskih udruženja.

Uspostaviće se mehanizam kojim će se podizati nivo znanja zaposlenih u organima uprave u oblasti sporta i poboljšaće se materijalnotehnički uslovi za bavljenje sportom u autonomnim pokrajinama tako što će se, na osnovu analiza koje će biti obavljene, ulagati u unapređenje sportske infrastrukture.

Posebna pažnja će se usmeriti na poboljšanje uslova za bavljenje rekreativnim sportom na području AP.

2.9. Sport u jedinicama lokalne samouprave

Formiraće se baza podataka svih aktera u JLS koji su zaduženi za sport i sportske infrastrukture na teritorijama JLS i definisaće se potrebe građana vezane za sport i sportsku infrastrukturu, na nivoima JLS.

Izradiće se predlozi akata koji regulišu sistem školskih takmičenja na kojima se, u velikoj meri, bazira sport u lokalnim samoupravama i unaprediće se učešće JLS u izgradnji, adaptaciji, rekonstrukciji i održavanju sportskih objekata i sportskih terena čiji je korisnik škola.

Podržaće se kampanje na nivou JLS koje će afirmisati, ukazati na značaj i podići nivo svesti o značaju rekreativnog vežbanja.

Unaprediće se rad sportskih organizacija koje realizuju sportske programske aktivnosti u JLS i motivisaće se da svoje programe ostvaruju u saradnji sa NSS.

2.10. Sport osoba sa invaliditetom

Obaviće se precizna analiza postojećeg stanja sporta osoba sa invaliditetom i utvrdiće se broj sportista i rekreativaca sa invaliditetom i identifikovaće se udruženja iz oblasti sporta osoba sa invaliditetom koje će biti partneri MOS u procesu unapređenja sporta osoba sa invaliditetom.

Na osnovu analiza izradiće se preporuke za efikasnije funkcionisanje udruženja iz oblasti sporta osoba sa invaliditetom.

Iniciraće se i podržati organizacija edukativnih aktivnosti za trenere - sportske stručnjake koji će biti usmereni na rad sa osobama sa invaliditetom i stvoriće se uslovi za uspostavljanje stalne saradnje NSS sa sportskim organizacijama osoba sa invaliditetom.

Izradiće se preporuke za korišćenje sporta u cilju promocije inkluzije u školama, koje će se dostaviti nadležnim institucijama.

2.11. Zavodi za sport

Izradiće se unificiran program aktivnosti RZS i pokrajinskih zavoda za sport usklađen prema potrebama vrhunskog i rekreativnog sporta, sporta dece i mladih, nauke u sportu.

Unaprediće se saradnja RZS i PZS sa NSS i uspostaviće se saradnja zavoda za sport sa institucijama iz srodnih oblasti, iz zemlje ili inostranstva, kako bi se omogućio konstantan priliv novih informacija, a radi unapređenja stručnog rada zavoda.

Unaprediće se infrastruktura zavoda za sport, u skladu sa prethodno utvrđenim smernicama, usklađenim sa planovima projekta nacionalnih trening centara i uvešće se nove i unaprediti postojeće usluge koje pružaju zavodi za sport.

U saradnji sa RZS i NSS sprovešće se projekat nacionalnih trening centara.

2.12. Medicina u sportu i doping u sportu

Unaprediće se zdravstvena zaštita sportista i rekreativaca. Polaznu tačku unapređenja ove oblasti predstavljaće analiza dostupnosti usluga sportske medicine i kvalitetu istih, na osnovu koje će se u saradnji sa stručnjacima MZ i UMSS, pre svega doktorima specijalistima sportske medicine, izraditi vodiče dobre prakse i stručno metodološka uputstva vezana za oblast specifičnih lekarskih pregleda sportista.

Stručnjaci RZS, ADAS i UMSS će se posredstvom MOS uključiti u proces izrade novog zakona o evidencijama u oblasti zdravstva, kojim bi bilo potrebno regulisati i vođenje obavezne evidencije lekarskih pregleda učesnika u sportu.

Predvideće se obaveza redovnog sportskog lekarskog pregleda za sve učesnike u sportu u internim pravilnicima nacionalnih sportskih saveza i uskladiće se interni pravilnici nacionalnih sportskih saveza sa propisima MZ koji regulišu obavezne sportske lekarske preglede za sve učesnike u sportu.

Unaprediće se stručna i naučnoistraživačka delatnost u oblasti sportske medicine uz sprovođenje programa edukacije sportskih radnika, lekara specijalista sportske medicine i sportista o štetnosti i neželjenim efektima dopinga i o alternativama dopingu - suplementaciji i izrada nacionalnih preporuka za suplementaciju u vrhunskom i rekreativnom sportu Republike Srbije.

Nastaviće se podrška ADAS u borbi protiv dopinga u sportu.

2.13. Žene u sportu

Unaprediće se sistem istraživanja o ženskom sportu i uložiće se napori da se ostvari rodna i polna ravnopravnost i masovnost ženskog sporta. Putem konkursa će se sufinansirati programi za unapređenje ženskog sporta sa ciljem većeg i aktivnijeg angažovanja žena u sportu, sa aspekta takmičarskih, trenerskih i upravljačkih uloga u sportu.

U saradnji sa OKS podržaće se međunarodna saradnja iz oblasti učešća žena u sportu putem identifikacije i podržavanja tela koje će biti kompetentno da o ovom pitanju uspostavlja saradnju sa drugim zainteresovanim zemljama, posećuje i učestvuje na svetskim konferencijama na ovu temu i podržava ideju o formiranju Evropske komisije za žene u sportu.

2.14. Vojni sport

U saradnji sa MO i VS, unaprediće se sistem sporta u VS. Izradiće se predlog propisa kojim će se urediti pozicija vrhunskog sportiste u VS ili MO i nastaviće se saradnja sa nadležnim institucijama po pitanju mogućeg odlaganja odsluženja vojne obaveze vrhunskim sportistima.

Radi permanentnog usavršavanja kadrova koji su odgovorni za rukovođenje, organizaciju i izvođenje savremene fizičke obuke i sporta u VS, izradiće se preporuke o uključivanju sportskih stručnjaka zaposlenih u VS u edukativne aktivnosti civilnog sportskog sektora i nastaviće se podrška učešća vojnim strukturama Republike Srbije u CISM.

U saradnji sa RZS i UMSS sastaviće se predlog za standardizaciju programa za unapređenje provere fizičkih sposobnosti profesionalnih pripadnika VS.

2.15. Policijski sport

Pružiće se podrška ustanovljenju sistema sporta u policiji Republike Srbije i sastaviće se preporuke koje će pomoći da se što veći broj pripadnika MUP uključi u sportsko-rekreativne aktivnosti van posla i preporuke o uključivanju sportskih stručnjaka zaposlenih u MUP u edukativne aktivnosti civilnog sportskog sektora. Ove preporuke biće sastavljene u saradnji sa stručnjacima iz MUP.

2.16. Sprečavanje nasilja u sportu

Aktivnosti na sprečavanju nasilja na sportskim terenima uskladiće se sa evropskim trendovima, a jedan od prvih koraka na tom putu biće organizacija konferencije Saveta Evrope sa temama sprečavanja nasilja na sportskim terenima.

Nastaviće se učešće predstavnika Republike Srbije na radnim sastancima Komisije za sprečavanje nasilja na sportskim terenima Saveta Evrope i učešće Republike Srbije u projektu koji je pokrenuo UNICEF "Ka sigurnom i podsticajnom okruženju za decu".

Savet za sprečavanje nasilja i nedoličnog ponašanja u sportu, koji čine stručnjaci MOS, MUP, MP i predstavnici NSS nastaviće da unapređuje rad u ovoj oblasti.

Kroz niz promotivnih akcija pružiće se adekvatna alternativa nasilnom ponašanju na sportskim priredbama.

Unaprediće se pravna normativa iz ove oblasti.

2.17. Javna glasila i sport

Sistemski planiranim korišćenjem svih raspoloživih kanala komunikacije maksimiziraće se efekat sportskih uspeha i iskoristiće se za uključenje celokupne populacije u različite vidove sportskih aktivnosti.

Ustanoviće se mehanizmi za osposobljavanje i stručno usavršavanje sportskih novinara, putem kurseva i seminara, u saradnji sa USNS. Promovisaće se objektivno izveštavanje o pozitivnim stranama sporta.

U saradnji sa RZS, ustanoviće se mehanizmi kojima će se podizati nivo obrazovanja zaposlenih u sportskim udruženjima o značaju i modelima saradnje sa medijima i omogućiće se dostupnost podataka o radu i planovima saveza. NSS će imati obavezu da pokrenu i ažuriraju svoje internet sajtove.

U saradnji sa relevantnim institucijama omogućiće se značajnija promocija sporta kao zdravog načina života i približiti sport građanima koji do sada nisu pokazivali interes za sport.

2.18. Volonterizam u sportu

U skladu sa brojnim pozitivnim iskustvima u organizaciji velikih međunarodnih takmičenja i po ugledu na slične sisteme u Evropi urediće se sistem volonterizma u sportu, putem promocije volonterizma i uređenja pravne normative vezane za ovu oblast.

Uspostaviće se jedinstvena volonterska mreža za oblast sporta, kako bi se zadovoljile potrebe za volonterima pri organizaciji budućih sportskih manifestacija.

Kako bi volonterski rad bio adekvatno valorizovan uspostaviće se mehanizmi za vrednovanje volonterskog rada u sportu.

3. TABELARNI PRIKAZ AKTIVNOSTI ZA PERIOD 2009-2013.

3.1. Sport dece i omladine

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Uspostavljen savremeni sistem sporta u predškolskim, školskim i visokoškolskim ustanovama

Formiranje radne grupe koja će se baviti modernizacijom sistema sporta u predškolskim, školskim i visokoškolskim ustanovama

- formirana radna grupa koja će se baviti modernizacijom sistema sporta u predškolskim, školskim i visokoškolskim ustanovama

MOS, MP, SŠSOV, UPFK, AVU, USSS, SSS

MOS, MP

2009.

Analiza stanja u predškolskom, školskom i univerzitetskom sportu

- urađena i objavljena analiza stanja u predškolskom, školskom i univerzitetskom sportu

MOS, MP

MOS, MP

2010.

Analiza sportske opreme i rekvizita, sportskih terena i sala u predškolskim, školskim i visokoškolskim ustanovama

- ustanovljene potrebe predškolskih ustanova, škola i univerziteta za sportskom opremom i rekvizitima i prostornim kapacitetima

MOS, MP, RZS

MOS, MP

2011.

Priprema preporuka za uspostavljanje jedinstvenog sistema takmičenja u školskom sportu na svim nivoima

- izdate Preporuke za uspostavljanje jedinstvenog sistema takmičenja u školskom sportu na svim nivoima

MOS, MP, SŠSOV, UPFK, AVU, USSS, SSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2011.

Priprema Preporuka za unapređenje nastave fizičkog vaspitanja u školama

- izdate preporuke za unapređenje nastave fizičkog vaspitanja u školama

MOS, MP, SŠSOV, UPFK, AVU, USSS, SSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2011.

Priprema preporuka za unapređenje sporta u predškolskim ustanovama

- izdate preporuke za unapređenje sporta u predškolskim ustanovama

MOS, MP, SŠSOV, UPFK, AVU, USSS, SSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2012.

Priprema preporuka za unapređenje sporta na univerzitetima

- izdate preporuke za unapređenje sporta na univerzitetima

MOS, MP, SŠSOV, UPFK, AVU, USSS, SSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2012.

Promovisan sport dece i omladine

Raspisivanje konkursa za finansiranje kampanja promocije sporta u predškolskim, školskim i visokoškolskim ustanovama, na godišnjem nivou

- broj finansiranih kampanja

MOS, MP, SŠSOV, UPFK, AVU, USSS, SSS

MOS

2010.

Pokretanje internet sajta sa temama sporta i rekreacije dece i omladine

- pokrenut sajt sa temama sporta i rekreacije dece i omladine

MOS, SŠSOV

MOS

2010.

Podignut kapacitet strukovnih udruženja iz oblasti sporta dece i mladih

Priprema preporuka za unapređenje rada strukovnih udruženja iz oblasti sporta dece i mladih - UPFK

- sastavljene preporuke za unapređenje rada strukovnih udruženja iz oblasti sporta dece i mladih - UPFK

MOS, MP, SŠSOV, UPFK, AVU, USSS, SSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

3.2. Pravni akti u sportu

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Usklađenost propisa koji uređuju oblast sporta u Republici Srbiji sa propisima EU i strateškim ciljevima razvoja sporta u Republici Srbiji

Priprema teksta Nacrta zakona o sportu i podzakonskih akata koji se na osnovu njega donose

- usvojen Zakon o sportu i doneti svi podzakonski akti koji se na osnovu njega donose

MOS

MOS

2010.

Učešće u pripremi primena preporuka Saveta Evrope za sprečavanje nasilja u sportu

- implementirane preporuke Saveta Evrope za sprečavanje nasilja u sportu

MUP, MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2011.

Podignut nivo pravne sigurnosti sportista i sportskih organizacija

Pripremne radnje na formiranju stalne Arbitraže i Etičkog suda kao stalnih tela Sportskog saveza Srbije

- formirana stalna Arbitraža i Etički sud

MOS, SSS, OKS

MOS

2011.

Ostvarena podrška u očuvanju pozicije Republike Srbije u međunarodnim sportskim organizacijama

Pravna i savetodavna pomoć nacionalnim granskim savezima u pravcu sprečavanja eventualnog učlanjenja granskih sportskih organizacija takozvane nezavisne Republike Kosovo u međunarodne sportske organizacije

- broj obavljenih konsultacija

MOS, MSP, SSS, OKS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2009. i kontinuirano

3.3. Finansiranje sporta

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Stvoreni uslovi za uspostavljanje efikasnog sistema finansiranja sporta u Republici Srbiji

Analiza postojećeg stanja finansiranja sporta u Republici Srbiji na republičkom nivou, u pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave

- urađena stručna analiza postojećeg stanja finansiranja sporta u Republici Srbiji na svim nivoima vlasti

MOS, MF, AP, JLS

MOS

2010.

Izrada unificiranih obrazaca za finansiranje programskih aktivnosti sportskih organizacija

- usvojen obrazac za finansiranje programskih aktivnosti sportskih organizacija

MOS, MF

MOS

2010.

Izrada nacrta propisa iz oblasti finansiranja organizacija u oblasti sporta na republičkom nivou, u pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave

- usvojeni odgovarajući propisi iz oblasti finansiranja sportskih udruženja (standardi)

MOS, MF, AP, JLS

MOS

2011.

Izrada predloga skupa poreskih olakšica za sportske organizacije

- izrađen predlog skupa poreskih olakšica za sportske organizacije

MOS, MF, NSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Stvoreni uslovi za uspostavljanje sistema kontrole utroška budžetskih sredstava sportskih organizacija, na svim nivoima

Izrada internih akata dokumenta kojim će se sportska udruženja navesti da na kraju svake budžetske godine dostave izveštaj o pravdanju budžetskih sredstava, urađen i overen od strane ovlašćene revizorske institucije

- usvojen dokument kojim će se sportska udruženja navesti da na kraju svake budžetske godine dostave izveštaj o pravdanju budžetskih sredstava, urađen i overen od strane ovlašćene revizorske institucije

MOS, MF

MOS

2011.

Organizacija stručnih skupova i seminara o finansiranju sportskih organizacija, praćenju i kontroli trošenja budžetskih sredstava

- broj održanih stručnih skupova i seminara o finansiranju sportskih organizacija
- broj relevantnih učesnika na stručnim skupovima i seminarima-predstavnika sportskih organizacija

MOS

MOS

2010.

Izrada i implementacija softvera kojim će se pratiti finansijski tokovi sportskih organizacija u Republici Srbiji

- implementiran softver kojim će se pratiti finansijski tokovi sportskih organizacija u Republici Srbiji

MOS, MF, AP, OKS, SSS, NSS

MOS, MF

2012.

3.4. Sportski objekti

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Stvoreni uslovi za sistemsko planiranje izgradnje i adaptacije sportskih objekata i njihovo finansiranje

Analiza stanja sportskih objekata u Republici Srbiji

- obavljena stručna Analiza sportskih objekata u Republici Srbiji

MOS, MP, RZS, JLS, AP

MOS

2009.

Kategorizacija sportskih objekata

- obavljena i objavljena kategorizacija sportskih objekata

MOS, RZS, AP, MP

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

Definisanje prioriteta u adaptaciji sportskih objekata, na osnovu kategorizacije i priprema plana izgradnje sportskih objekata za period od pet godina

- sastavljena lista prioriteta u adaptaciji sportskih objekata
- pripremljen i objavljen plan izgradnje sportskih objekata za period od pet godina

MOS, AP, MP

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

Stvaranje jedinstvene mreže sistema evidencije sportskih objekata u Republici Srbiji

- izrađen program jedinstvene mreže - matične evidencije sportskih objekata u Republici Srbiji

MOS, RZS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2011.

Izgrađeni nacionalni trening centri

Analiza potreba NSS za trening centrima

- izrađena Analiza potreba NSS za trening centrima

MOS, NSS

MOS

2009.

Priprema projekta izgradnje nacionalnih trening centara

- usvojen projekat izgradnje nacionalnih trening centara

MOS, AP, NSS, Zavodi za sport

MOS, NSS

2010.

Priprema finansijske konstrukcije za projekat izgradnje nacionalnih trening centara

- pripremljen program finansiranja projekta izgradnje nacionalnih trening centara

MOS, AP, NSS, Zavodi za sport, MF

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2013.

3.5. Vrhunski sport

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Pripremljen program priprema za Olimpijske igre

Prirediti listu sportista koji su identifikovani od strane nacionalnih granskih saveza kao potencijalni učesnici OI

- objavljena lista sportista koji su identifikovani od strane nacionalnih granskih saveza kao potencijalni učesnici OI

NSS, OKS, RZS, MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2009.

Predlog protokola za testiranje i praćenje stanja i razvoja forme sportista prepoznatih kao kandidata za OI

- usvojen protokol za testiranje i praćenje stanja i razvoja forme sportista prepoznatih kao kandidata za OI

RZS, OKS, MOS

RZS

2010.

Pripremiti listu takmičenja i očekivanih rezultata, u ciklusu pre OI

- objavljena lista takmičenja i očekivanih rezultata, u ciklusu pre OI

NSS, OKS, MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Izraditi plan finansiranja na osnovu liste takmičenja i očekivanih rezultata, u ciklusu pre OI

- objavljen plan finansiranja

MOS, OKS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Izraditi plan angažovanja kapaciteta nacionalnih trening centara i zavoda za sport na programu priprema za OI

- izrađen plan angažovanja kapaciteta nacionalnih trening centara i zavoda za sport na programu priprema za OI

MOS, OKS, RZS, PZS

MOS, OKS

2010.

Uspešno organizovana međunarodna sportska takmičenja na teritoriji Republike Srbije

Formirati kriterijume i liste prioritetnih takmičenja na teritoriji Republike Srbije, na godišnjem i četvorogodišnjem nivou

- objavljeni kriterijumi i lista prioritetnih takmičenja na teritoriji Republike Srbije

MOS, NSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Definisanje protokola o pravima i obavezama po pitanju organizacije i finansiranja međunarodnog sportskog događaja, između granskog saveza, MOS i lokalne samouprave

- broj potpisanih protokola o pravima i obavezama po pitanju organizacije i finansiranja međunarodnog sportskog događaja

MOS, NSS, JLS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Podrška organizaciji prioritetnih međunarodnih takmičenja

- broj finansiranih i sufinansiranih međunarodnih takmičenja

NSS, MOS, JLS

MOS, JLS, NSS

2013.

Ustanovljen sistem podrške vrhunskom sportu

Formiranje Saveta za sport

- formiran Savet za sport

MOS, NSS, SSS

MOS

2009.

Stipendiranje vrhunskih sportista

- broj stipendiranih sportista
- iznos određen za stipendije na godišnjem nivou

MOS, NSS

MOS

2009. i kontinuirano

Program nagrada i nacionalnih priznanja za poseban doprinos razvoju i afirmaciji sporta

- broj dodeljenih nacionalnih priznanja i nagrada
- iznos dodeljen za nacionalna priznanja i nagrade, na godišnjem nivou

MOS, NSS

MOS

2009. i kontinuirano

Finansiranje programa kampova perspektivnih sportista

- broj sportista koji su bili učesnici kampova stipendiranih od strane MOS
- iznos dodeljen za kampove, na godišnjem nivou

MOS, NSS

MOS

2009. i kontinuirano

Program finansiranja redovnih programa granskih sportskih saveza usmerenih ka vrhunskom sportu

- broj finansiranih redovnih programa
- iznos dodeljen za redovne programe, na godišnjem nivou

MOS, NSS

MOS

2009. i kontinuirano

Program finansiranja sporta kroz budžetski fond

- broj finansiranih programa iz budžetskog fonda
- iznos budžetskog fonda, na godišnjem nivou

MOS, NSS

MOS

2009. i kontinuirano

Izrađene i objavljene lične karte NSS

- broj objavljenih ličnih karata NSS

MOS, NSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

3.6. Rekreativni sport

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Definisane i sistematizovane potrebe rekreativnog sporta na nivou Republike Srbije

Formiranje radne grupe za unapređenje rekreativnog sporta u Republici Srbiji

- formirana radna grupe za unapređenje rekreativnog sporta u Republici Srbiji.

MOS, MZ, AVU, SSS, USSS

MOS

2010.

Istraživanje o stanju rekreativnog sporta u Republici Srbiji

- sprovedeno i objavljeno istraživanje o stanju rekreativnog sporta u Republici Srbiji

MOS, MZ, AVU, SSS

MOS

2011.

Definisanje i sistematizovanje potrebe rekreativnog sporta na nivou Republike Srbije

- objavljene potrebe rekreativnog sporta na nivou Republike Srbije

MOS, MZ, AVU, SSS, USSS

MOS

2011.

Promocija rekreativnog sporta kroz ideju "Sport za sve"

Podrška organizaciji akcija i kampanja koje služe aktiviranju pojedinaca u rekreativnom vežbanju

- broj realizovanih kampanja na godišnjem nivou

MOS, MP, MZ, AVU, SSS, SRSS, SRFS, NSS, SŠSOV, USSS, MK

MOS

2010. i kontinuirano

Priprema godišnjeg kalendara rekreativnih manifestacija na nacionalnom nivou

- usvojen i objavljen godišnji kalendar rekreativnih manifestacija na nacionalnom nivou

MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010. i kontinuirano

Izrada nacrta memoranduma o saradnji sa medijima koji su nosioci nacionalne TV frekvencije

- potpisan memorandum o saradnji sa medijima koji su nosioci Nacionalne TV frekvencije

MOS, Nacionalne TV stanice

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2011.

Uspostavljen sistem licenciranja u oblasti rekreativnog sporta

Definisanje nadležnosti i uspostavljane sistema licenciranja u oblasti rekreativnog sporta

- usvojen pravilnik o licenciranju stručnjaka u rekreaciji

MOS, MZ, AVU, SSS, USSS, udruženja iz oblasti rekreativnog sporta, RZS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

Podrška organizaciji stručnih, edukativnih i izdavačkih aktivnosti vezanih za rekreativni sport

- broj stručnih i edukativnih skupova iz oblasti rekreativnog sporta
- broj stručnih publikacija iz oblasti rekreativnog sporta

MOS, MZ, AVU, SSS, USSS, udruženja iz oblasti rekreativnog sporta, RZS

MOS

2009. i kontinuirano

Uspostavljen sistem podrške programima iz rekreativnog sporta

Organizacija konkursa za finansiranje i sufinansiranje programima iz rekreativnog sporta na godišnjem nivou

- broj realizovanih programa

MOS

MOS

2011. i kontinuirano

3.7. Obrazovanje i nauka u sportu

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Unapređen postojeći sistem obrazovanja stručnog i naučnog kadra

Formiranje radne grupe za unapređenje obrazovanja i nauke u sportu

- formirana radna grupa za unapređenje obrazovanja i nauke u sportu

MOS, MP, MNTR, SSS, OKS, NSS, AVU

MOS, MP

2009.

Sprovođenje istraživanja vezanih za ovu oblast - učešće naučno-nastavnog kadra u praksi i stručnog kadra iz prakse u nastavi.

- sprovedeno i objavljeno istraživanje
- broj doktorskih i magistarskih radova iz ovih oblasti

MOS, MP, MNTR, SSS, OKS, NSS, AVU

MOS, MP

2010.

Izrada analize i predloga preporuka za unapređenje obrazovanja i nauke u sportu

- formiran i objavljen predlog preporuka
- angažman većeg broja dokazanih stručnjaka iz prakse (redovno ili fakultativno) na AVU

MOS, MP, MNTR, SSS, OKS, NSS, AVU

MOS, MP

2011.

 

Unapređen sistem obrazovanja zaslužnih sportista u olimpijskim i paraolimpijskim disciplinama

Izrada predloga za unapređenje sistema obrazovanja zaslužnih sportista u olimpijskim i paraolimpijskim disciplinama

- izrađen predlog za unapređenje sistema obrazovanja zaslužnih sportista u olimpijskim i paraolimpijskim disciplinama

MOS, MP, MNTR, SSS, OKS, NSS, AVU

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2011.

Sprovedena kategorizacija sportskih stručnjaka

Izrada kriterijuma za kategorizaciju sportskih stručnjaka

- usvojeni kriterijumi za kategorizaciju sportskih stručnjaka

MOS, MP, MNTR, SSS, OKS, NSS, AVU

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

Unapređen sistem usavršavanja stručnog kadra u oblasti sporta

Izrada pravilnika o licenciranju sportskih stručnjaka

- usvojen pravilnik o licenciranju sportskih stručnjaka

MOS, MP, MNTR, SSS, OKS, NSS, AVU , Strukovna udruženja

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

Izrada predloga memoranduma o saradnji fakulteta za sport akreditovanih od strane MP i NSS

- potpisan memorandum memoranduma o saradnji fakulteta za sport akreditovanih od strane MP i NSS

MOS, MP, MNTR, SSS, OKS, NSS, AVU, Strukovna udruženja

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

Uspostavljen sistem podrške stručnom i naučnom radu

Raspisivanje konkursa za stručne i naučne programe u oblasti sporta i izrada godišnjeg kalendara

- broj finansiranih programa
- usvojen kalendar sprovođenja stručnih i naučnih programa

MOS

MOS

2010.

3.8. Sport u autonomnim pokrajinama

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Uspostavljen sistem komunikacije različitih nivoa državne uprave u oblasti sporta

Definisanje kanala komunikacije između PSSO i JLS za oblast sporta

- određeni kanali komunikacije između PSSO i LS za oblast sporta

PSSO, JLS, MOS, RZS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

Uključivanje sportskih organizacija sa područja AP u jedinstveni softver za praćenje finansijskih tokova

- broj sportskih organizacija sa područja AP uključenih u program

MOS, PSSO

MOS

2012.

Sastaviti jedinstvenu bazu podataka o planovima i aktivnostima saveza na nivoima AP

- postavljena jedinstvena bazu podataka o planovima i aktivnostima saveza na nivoima AP

MOS, PSSO, SSOBGD
Opštinski organi uprave iz oblasti sporta

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2011.

Uspostavljen mehanizam kojim će se podizati nivo znanja zaposlenih u organima uprave u oblasti sporta

Organizacija kurseva za sistemsku saradnju

- broj održanih kurseva
- broj polaznika
- broj predavača

MOS, PSSO, SUK

PSSO, MOS

2010. i kontinuirano

Poboljšani materijalno-tehnički uslovi za bavljenje sportom u autonomnim pokrajinama

Analiza potreba za sportskom opremom i rekvizitima, sportskim terenima i salama u AP

- ustanovljene potrebe za sportskom opremom i rekvizitima, sportskim terenima i salama u AP

MOS, PSSO, JLS

PSSO, MOS

2010.

Adaptacija postojećih i izgradnja novih sportskih otvorenih igrališta i objekata

- broj adaptiranih igrališta i objekata
- broj novoizgrađenih igrališta i objekata

MOS, PSSO, JLS

MOS, PSSO

2013.

Revitalizovani i unapređeni prostorno-funkcionalni kapaciteti PZS

- broj obnovljenih kapaciteta pod pokroviteljstvom PZS

MOS, PSSO, PZS

MOS, PSSO

2013.

Poboljšani uslovi za bavljenje rekreativnim sportom u autonomnim pokrajinama

Inicirati i podržati kampanje i projekte u cilju promocije bavljenja rekreativnim sportom uz maksimalno korišćenje postojeće sportske infrastrukture

- broj promotivnih kampanja
- broj pokrenutih projekata
- broj realizovanih projekata

PSSO, JLS, Opštinski sportski savezi

PSSO, JLS

2013.

3.9. Sport u jedinicama lokalnih samouprava

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Uspostavljen sistem saradnje svih zainteresovanih strana i plan aktivnosti za unapređenja razvoja sporta u JLS

Formiranje baze podataka (dopuna postojeće baze SSS) o akterima zaduženim za razvoj sporta u lokalnim samoupravama, kao i stanju postojeće infrastrukture u opštinama (RZS)

- formirana jedinstvena baza podataka o akterima u lokalnim samoupravama (SSS)
- istaknuta na sajtu SSS
- formirana baza podataka o stanju postojeće infrastrukture u opštinama (RZS)
- istaknuta na sajtu RZS

SSS, RZS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2009 - 2010.

Definisanje potreba građana u oblasti sporta u jedinicama lokalne samouprave i usklađivanje sa finansijskim planovima

- broj izrađenih strateških dokumenta (na lokalnim nivoima) o potrebama građana u oblasti sporta u jedinicama lokalne samouprave

JLS, SSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2011.

Unapređen sistem školskog sporta u JLS

Uspostavljanje saradnje i definisanje nadležnosti između MOS i MP

- potpisan protokol saradnji između MOS i MP

RZS , MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Izrada predloga akata koji regulišu sistem školskog sporta

- utvrđeni nacrti podzakonskih akata koja definišu sistem školskih sportskih takmičenja

MOS, MP

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Unapređenje učešća JLS u organizaciji opštinskih i među opštinskih školskih sportskih takmičenja i manifestacija

- povećan procenat sredstava koji se iz budžeta JLS izdvaja za školski sport
- broj organizovanih školskih sportski takmičenja i manifestacija u lokalnoj samoupravi

JLS

JLS

2011.

Savetodavno učešće u programima JLS koji se bave unapređenjem sporta

- broj realizovanih programa

SSS, JLS

MOS

2010-2011.

Unapređen sistem rekreativnog sporta u JLS

Sprovođenje programa unapređenja sporta za sve, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena, starijih osoba, osoba sa invaliditetom

- broj kampanja koje promovišu rekreativni sport
- medijske kampanje
- broj rekreativnih manifestacija
- procenat populacije koja se bavi rekreativnim sportom

MOS, SSS, JLS

MOS, MP, LS

Kontinuirano od 2009.

Sprovođenje programa konkursa za finansiranje i sufinansiranje projekata unapređenja rekreativnog sporta

- broj realizovanih projekta

MOS, USSS, SSS, JLS

MOS, JLS

2010. i kontinuirano

Unapređeno planiranje, izgradnja, adaptacija i održavanje sportskih objekata

Uspostavljanje standarda u oblasti izgradnje sportskih objekata i jedinstvene baze podataka postojećih objekata na teritoriji Republike Srbije

- baza podataka
- usvojeni standardi i druge vrste regulative

MOS, RZS

MOS

2011.

Unapređenje učešća JLS u izgradnji, adaptaciji, rekonstrukciji i održavanju sportskih objekata i sportskih terena čiji je korisnik škola

- broj sportskih objekata i sportskih terena čiji korisnik škola koji se koriste

JLS, Osnovne i srednje škole

JLS, MP, MOS

2010.

Unapređen rad sportskih organizacija koje realizuju sportske programske aktivnosti u JLS

Usavršavanje kadrova sportskih udruženja i profesora fizičke kulture u JLS

- broj učesnika iz sportskih udruženja iz JLS i profesora fizičke kulture na edukativnim skupovima

MOS, SSS, JLS

JLS

Kontinuirano od 2009.

Unapređenje koordinacije lokalnih sportskih organizacija sa NSS

- broj realizovanih zajedničkih projekata

NSS, Opštinski sportski savezi, Lokalne sportske organizacije

JLS

Kontinuirano od 2009.

3.10. Sport osoba sa invaliditetom

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Stvoreni uslovi za masovnije učešće osoba sa invaliditetom u sportskim aktivnostima

Analiza postojećeg stanja sporta osoba sa invaliditetom

- urađena analiza postojećeg stanja sporta osoba sa invaliditetom

MOS, MZ MRSP, RZS, Udruženja osoba sa invaliditetom iz oblasti sporta

MOS

2010.

Utvrđivanje broja sportista i rekreativaca osoba sa invaliditetom

- utvrđen broj osoba sa invaliditetom - sportista i rekreativaca

RZS, MOS, Udruženja osoba sa invaliditetom iz oblasti sporta

MOS

2010.

Rad na preporukama za efikasnije funkcionisanje udruženja iz oblasti sporta osoba sa invaliditetom (vrhunski i rekreativni sport)

- izrađene preporuke za efikasnije funkcionisanje udruženja iz oblasti sporta osoba sa invaliditetom (vrhunski i rekreativni sport)

MOS, MZ, MRSP, Udruženja osoba sa invaliditetom iz oblasti sporta

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2011.

Stvoreni uslovi za uključenje većeg broja stručnjaka iz oblasti sporta - trenera, u rad sa sportistima osoba sa invaliditetom

Organizovanje edukativnih aktivnosti za trenere-sportske stručnjake osoba sa invaliditetom u saradnji sa inostranim partnerima

- broj održanih stručnih skupova i seminara za trenere osoba sa invaliditetom
- broj učesnika na stručnim skupovima i seminarima za trenere osoba sa invaliditetom

MOS, RZS, POKS

MOS

2011. i kontinuirano

Stvoreni uslovi za uspostavljanje stalne saradnje NSS sa sportskim udruženjima osoba sa invaliditetom

Organizovanje radnih sastanaka i okruglih stolova sa predstavnicima udruženja osoba sa invaliditetom i predstavnika NSS

- broj održanih radnih sastanaka i okruglih stolova
- broj učesnika na ranim sastancima i okruglim stolovima

MOS, RZS, POKS NSS, SŠSOVS

MOS

2011. i kontinuirano

Stvoreni uslovi za unapređenje inkluzije u školama, putem sporta

Izrada preporuka za korišćenje sporta u cilju promocije inkluzije u školama

- usvojene preporuke za korišćenje sporta u cilju promocije inkluzije u školama

POKS, SŠSOVS, MOS, MP

MOS

2012.

3.11. Zavodi za sport

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Unificiran program aktivnosti RZS i pokrajinskih zavoda za sport

Izrada programa aktivnosti Republičkog zavoda za sport i pokrajinskih zavoda za sport, primeren savremenim potrebama nacionalnog sporta

- usvojen i objavljen program aktivnosti Republičkog zavoda za sport i pokrajinskih zavoda za sport

MOS, RZS, PZS, AVU

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

Revitalizovani i unapređeni prostorno-funkcionalni kapaciteti zavoda za sport

Konsultativni procesi sa NSS

- broj održanih sastanaka
- definisane potrebe NSS

MOS, RZS, PZS, NSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2009.

Unapređenje infrastrukture zavoda za sport

- broj izgrađenih objekata
- broj adaptiranih objekata

RZS, PZS

MNIP, MOS, RZS, PSSO, PZS

2012.

Uvođenje novih i unapređenje postojećih usluga koje pružaju zavodi za sport

- broj novih usluga
- nabavljena nova oprema
- angažovan novi kadar
- broj stručnih skupova koje su posetili postojeći radnici zavoda za sport

RZS, PZS

MOS, RZS, PSSO, PZS

2013.

Usklađeni planovi revitalizacije zavoda za sport sa planovima izgradnje nacionalnih trening centara

Koordinisati planove unapređenja prostorno-funkcionalnih kapaciteta zavoda za sport sa potrebama projekta nacionalnih trening centara

- usvojen projekat izgradnje nacionalnih trening centara

MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2011.

Uspostavljena institucionalna saradnja zavoda za sport sa domaćim i inostranim naučnim i obrazovnim ustanovama

Uspostavljanje saradnje zavoda za sport sa institucijama iz srodnih oblasti, iz zemlje ili inostranstva

- broj ostvarenih kontakata sa predstavnicima Institucija iz srodnih oblasti
- broj zajedničkih projekata

MOS, RZS, PZS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010. i kontinuirano

3.12. Medicina u sportu i doping u sportu

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Unapređena zdravstvena zaštita sportista i rekreativaca

Izrada analize o dostupnosti usluga sportske medicine i kvalitetu istih

- objavljena analiza o dostupnosti usluga sportske medicine i kvalitetu istih

MOS, UMSS

MOS

2010.

Izrada vodiča dobre prakse i stručno metodoloških uputstava vezanih za oblast specifičnih lekarskih pregleda sportista

- izrađen predlog vodiča dobre prakse
- izrađen predlog stručnog metodološkog uputstva

MOS, MZ, UMSS

MOS

2010.

Učešće u unapređenju programa jedinstvene evidencije lekarskih pregleda, vezano za lekarske preglede učesnika u sportu

- usvojen unapređen program jedinstvene evidencije lekarskih pregleda

MOS, MZ, UMSS, RZS

MOS, RZS

2011.

Primena preporuka SZO

- preporuke SZO implementirane u preporuke, standarde i protokole vezane za lekarske preglede učesnika u sportu

MOS, MZ, UMSS

MOS

2010. i kontinuirano

Povećan broj sportista i rekreativaca koji se redovno podvrgavaju sportskom lekarskom pregledu

Uključivanje obaveze redovnog sportskog lekarskog pregleda za sve učesnike u sportu u interne pravilnike nacionalnih sportskih saveza, usklađene sa propisima MZ koji regulišu ovu oblast

- obavezan sportski lekarski pregled naveden u takmičarskim pravilnicima granskih sportskih saveza, u skladu sa propisima

MOS, NSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Unapređena stručna i naučno-istraživačka delatnost u oblasti sportske medicine

Korišćenje podataka o lekarskim pregledima učesnika u sportu za izradu naučnih i stručnih analiza

- broj izveštaja o sistematskim pregledima
- broj objavljenih naučnih i stručnih radova u zemlji i inostranstvu
- broj održanih stručnih skupova

MOS, MZ, UMSS, RZS, ADAS

MOS

2011. i kontinuirano

Edukacija sportskih radnika o štetnosti i neželjenim efektima dopinga i o alternativama dopingu - suplementaciji

- broj održanih seminara
- broj prisutnih sportista, lekara i sportskih stručnjaka na seminarima
- broj izdatih publikacija o štetnosti i neželjenim efektima dopinga i o alternativama dopingu - suplementaciji

ADAS, MZ, UMSS

MOS, NSS, SSS

2010. i kontinuirano

Intenziviranje periodičnih testiranja učesnika u sportu

- povećan broj periodičnih testiranja učesnika u sportu
- broj radova priređenih na osnovu prikupljenih podataka

RZS, NSS

NSS, MOS, RZS

2010. i kontinuirano

Unapređen sistem antidoping kontrole

Sprovođenje obavezne antidoping kontrole

- broj kontrolisanih sportista

ADAS

ADAS

2009. i kontinuirano

Izrada nacionalnih preporuka za suplementaciju u vrhunskom i rekreativnom sportu u Republici Srbiji

- usvojena nacionalna preporuka za suplementaciju u vrhunskom i rekreativnom sportu u Republici Srbiji
- omogućena dostupnost nacionalnih preporuka putem interneta

ADAS, MZ

ADAS

2010.

Podizanje kapaciteta ADAS

- broj stručnih skupova posećenih od strane zaposlenih u ADAS
- broj izdatih radova zaposlenih u ADAS

ADAS

ADAS, MOS

2010. i kontinuirano

3.13. Žene u sportu

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Razvijen sistem istraživanja o ženskom sportu

Sprovođenje istraživanja o ženskom sportu i procentualnom učešću žena u sportskim aktivnostima

- sprovedeno i objavljeno istraživanje

MOS, SSS, OKS, AVU

MOS

2010.

Unapređivanje i sistematizovanje standarda testiranja fizičke sposobnosti za žene sportiste

- objavljeni standardi za testiranja fizičke sposobnosti za žene sportiste

RZS, MOS, UMSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Ostvarena rodna i polna ravnopravnost i masovnost ženskog sporta

Raspisivanje konkursa za sufinansiranje/finansiranje programa za unapređenje ženskog sporta, na godišnjem nivou

- broj finansiranih programa

MOS

MOS

2010. i kontinuirano

Prisutnost tema iz oblasti ženskog sporta u emisiji RTS, koja će biti pod pokroviteljstvom MOS

- broj tema iz oblasti ženskog sporta, na godišnjem nivou

MOS, NSS, OKS, SSS

MOS

Kontinuirano od 2011.

Proglašenje dana ženskog sporta kada će se dodeljivati nagrade za najveće ženske uspehe u prethodnoj godini

- proglašen dan ženskog sporta

MOS

MOS

2010.

Izrada analize zastupljenosti i angažovanja žena u sportskim udruženjima i institucijama

- objavljena Analiza zastupljenosti i angažovanja žena u sportskim udruženjima i institucijama

MOS, SSS, AVU

MOS

2011.

Podrška međunarodnoj saradnji u oblasti učešća žena u sportu

- finansirano telo koje će se baviti međunarodnom saradnjom u oblasti ženskog sporta

MOS, OKS

MOS

2009. i kontinuirano

3.14. Vojni sport

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Unapređen sistem sporta u VS

Izrada predloga propisa kojim će se urediti pozicija vrhunskih sportista zaposlenih u VS

- izrađen predlog propisa kojima će se urediti pozicija vrhunskih sportista zaposlenih u VS

MOS, VS, MO

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2011.

Izrada preporuka za intenziviranje sportsko-rekreativnih aktivnosti pripadnika VS

- sastavljanje preporuka za intenziviranje sportsko-rekreativnih aktivnosti pripadnika VS

MOS, VS, MO

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2011.

Saradnja sa VS u organizaciji Sportskog voda VS

- broj sportista koji su regulisali vojnu obavezu kroz sportski vod

MOS, VS, MO

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2009. i kontinuirano

Posredovanje u odlaganju vojne obaveze vrhunskih sportista

- broj uspešno rešenih zahteva za odlaganje vojne obaveze

MOS, VS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2009. i kontinuirano

Omogućeno permanentno usavršavanje kadrova koji su odgovorni za rukovođenje, organizaciju i izvođenje savremene fizičke obuke i sporta u VS

Uključivanje sportskih stručnjaka zaposlenih u VS u edukativne aktivnosti civilnog sportskog sektora

- sastavljena preporuka o potrebi za uključenje pripadnika VS u lokalne sportske aktivnosti
- potpisan memorandum o saradnji po pitanju edukacije između VS i određenih granskih sportskih saveza

MOS, NSS, VS, MO

MOS, VS

2011.

Savetodavna podrška učešća u CISM (međunarodnom savetu za vojne sportove)

- potpisan Memorandum o saradnji između MOS i VS, po pitanju CISM

MOS, NSS, VS, MO

MO, VS

2011.

Standardizovani programi i norme za unapređenje provere fizičkih sposobnosti profesionalnih pripadnika VS

Izrada predloga standarda za testiranje fizičke sposobnosti profesionalnih pripadnika VS

- izrađen predlog standarda za testiranje fizičke sposobnosti profesionalnih pripadnika VS

RZS, MOS, UMSS, MO, VS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2011.

3.15. Policijski sport

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Ustanovljen sistem sporta u policiji Republike Srbije

Izrada preporuka za intenziviranje sportsko-rekreativnih aktivnosti pripadnika MUP

- sastavljanje preporuka za intenziviranje sportsko-rekreativnih aktivnosti pripadnika MUP

MOS, MUP

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Uključenje pripadnika MUP u sportske aktivnosti na lokalnom nivou (RSI...)

- sastavljena preporuka o potrebi za uključenje pripadnika MUP u lokalne sportske aktivnosti

MOS, MUP

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Postignut potreban nivo specijalnih sportskih znanja, veština i sposobnosti koje doprinose uspešnom radu pripadnika MUP

Uključivanje sportskih stručnjaka zaposlenih u MUP u edukativne aktivnosti civilnog sportskog sektora

- sastavljena preporuka o potrebi za uključenje pripadnika MUP u lokalne sportske aktivnosti
- potpisan memorandum o saradnji po pitanju edukacije između MUP i određenih granskih sportskih saveza

MOS, MUP, NSS, AVU

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2009. i kontinuirano.

3.16. Sprečavanje nasilja u sportu

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Usklađene aktivnosti na sprečavanju nasilja na sportskim terenima sa evropskim trendovima

Organizacija konferencije o sprečavanju nasilja na sportskim terenima u saradnji sa Savetom Evrope

- organizovana konferencija terenima u saradnji sa Savetom Evrope sa temama iz oblasti sprečavanja nasilja na sportskim terenima

MOS, MUP

SE, MOS

2009.

Učešća na sastancima radne grupe za sprečavanje nasilja na sportskim terenima Saveta Evrope (T-RV Comittee)

- broj posećenih sastanaka vezanih za sprečavanje nasilja na sportskim terenima

MOS, MUP

SE, MOS

2009. i kontinuirano

Učešće u UNICEF projektu "Ka sigurnom i podsticajnom okruženju za decu"

- broj sastanaka radnih grupa u kojima učestvuju predstavnici MOS

MP, UNICEF, MUP, MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2009. i kontinuirano

Uspostavljena saradnja sa ministarstvima koja se bave pitanjem sprečavanja nasilja na sportskim terenima

Rad na formiranju Saveta za borbu protiv nasilja

- formiran Savet za borbu protiv nasilja
- broj sastanaka Saveta
- broj usvojenih preporuka

MOS, MUP, MP, Udruženja iz oblasti sporta

MOS, MUP, MP

2009. i kontinuirano

Praćenje i analiza pojava nasilja na sportskim terenima

- izrađene godišnje analize

MOS, MUP

MOS

2010. i kontinuirano

Uspostavljena saradnja sa NSS po pitanju sprečavanja nasilja na sportskim terenima

Putem radnih sastanaka prikupiti ideje NSS po pitanju sprečavanja nasilja na sportskim terenima i obraditi dobijene podatke

- broj održanih sastanaka
- dokumentovani predlozi granskih sportskih saveza

MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2011.

Regulisana pravna normativa vezana za sprečavanje nasilja na sportskim terenima

Rad na izradi Pravilnika o redarima

- izrađen Pravilnik o redarima

MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Rad na predlogu izmena i dopuna Zakona o sprečavanju nasilja i nedoličnog ponašanja na sportskim terenima, u skladu sa preporukama Saveta Evrope

izrađen predlog izmena i dopuna Zakona o sprečavanju nasilja i nedoličnog ponašanja na sportskim terenima

MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2011.

Pružena adekvatna alternativa nasilnom navijanju

Edukacija navijača i navijačkih grupa

- broj organizovanih predavanja za navijače

MOS, RZS

MOS

2010.

Podsticanje navijanja za nacionalne selekcije

- sprovedena kampanja promovisanja navijanja za nacionalnu selekciju

MOS, OKS

MOS, OKS

2012.

Kampanja afirmacije pozitivnog klupskog navijanja

- sprovedena kampanja afirmacije pozitivnog klupskog navijanja

MOS, OKS, SSS

MOS, OKS, SSS

2010.

3.17. Javna glasila i sport

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Ustanovljeni mehanizmi za osposobljavanje i stručno usavršavanje novinara

Sastavljena lista aktivnih sportskih novinara i aktivno učestvovanje u organizaciji stručnog usavršavanja sportskih novinara

- sastavljena lista aktivnih sportskih novinara
- broj ostvarenih akcija stručnog usavršavanja sportskih novinara

MOS, USNS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2010.

Organizacija stručnog usavršavanja za sportske novinare

- broj održanih kurseva
- broj polaznika
- broj predavača

RZS, MOS, USNS

Komercijalno isplativa aktivnost

2010.

Akcija afirmacije pozitivnog informisanja

- broj održanih aktivnosti
- broj uključenih novinara

MOS, USNS

MOS

2010.

Ustanovljen mehanizam kojim će se podizati nivo obrazovanja zaposlenih u sportskim udruženjima o medijima

U program nacionalnog seminara za trenere RZS uvrstiti i predavanja o medijima u sportu

- broj predavanja o medijima na nacionalnom seminaru za trenere RZS
- broj zaposlenih u sportskim organizacijama koji su pohađali seminar

RZS, MOS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Obezbeđena dostupnost podataka o radu i planovima saveza

Organizovati radne sastanke generalnih sekretara saveza sa predstavnicima medija, na četvoromesečnom nivou

- broj prisutnih generalnih sekretara
- broj predstavnika medija
- broj organizovanih sastanaka

MOS

MOS

2009. i kontinuirano

Obavezati saveze da jednom mesečno organizuju "otvorena vrata" za medije i pripremaju mesečne izveštaje za medije

- broj saveza koji redovno organizuju ove aktivnosti
- broj pripadnika medija koji posećuju ovakve događaje
- kvalitet pripremljenih materijala

MOS, NSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Obavezati saveze da vode ažurne internet sajtove i propisati minimum podataka koji moraju biti redovno ažurirani

- broj saveza koji vode ažurne internet sajtove
- kvalitet internet sajtova sportskih saveza

MOS, NSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Obavezati saveze uključene u projekat "LONDON 2012." da informišu medije o napretku projekta

- procenat saveza uključenih u projekat "LONDON 2012." koji objavljuju tražene informacije

MOS, NSS uključeni u Projekat "London 2012.“, OKS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno budžetiranje

2010.

Omogućena veća promocija sporta kao zdravog načina života i približiti sport građanima koji do sada nisu pokazivali interes za sport

Pokretanje emisije na RTS koja će se baviti promocijom rekreativnog sporta, sporta kao zdravog načina života, borbom protiv dopinga, promocijom "malih“ sportova

- početak emitovanja emisije
- rejting emisije

MOS, ADAS, RZS, RTS

Ova aktivnost bila bi sufinansirana iz budžeta MOS

2011.

Plan konkursa za finansiranje i sufinansiranje izdavačkih projekata iz oblasti sporta

- pokrenut program konkursa
- broj realizovanih projekata

MOS

MOS

2010.

Podrška lokalnim kampanjama koje će sport koristiti za poboljšanje kvaliteta života građana

- pokrenut program
- broj realizovanih kampanja

MOS, JLS, Lokalni sportski savezi

Ova aktivnost bila bi sufinansirana iz budžeta MOS

2010.

Pokrenuti program finansiranja i sufinansiranja umetničkih projekata sa temom sporta

- pokrenut program
- broj realizovanih projekata

MOS, MK

Ova aktivnost bila bi sufinansirana iz budžeta MOS

2011.

Učešće u obeležavanju međunarodnih dana posvećenih određenim temama

- broj podržanih manifestacija

MOS

MOS

2010. i kontinuirano

3.18. Volonterizam u sportu

CILJ

AKTIVNOSTI

INDIKATOR

NOSIOCI AKTIVNOSTI

IZVOR FINANSIRANJA

VREMENSKI OKVIR

Uređen sistem volonterizma u sportu

Izrada preporuka za zakonsko uređenje volonterizma

- sastavljene preporuke za podržavanje zakonskog uređenje volonterizma

MOS, MRSP

MOS

2009.

Promovisanje ideje volonterizma kroz edukaciju i promotivne kampanje i podsticanje učešća dece, omladine i starih u sportu kroz volonterski rad

- broj kampanja i edukativnih prezentacija

MOS, SSS, JLS, NSS

MOS

2010.

Uspostavljena jedinstvena volonterska mreža za oblast sporta

Povezivanje sistema školstva, omladinskih organizacija i privrednog sektora sa sportskim organizacijama

- broj sprovedenih akcija

MOS, JLS, PSSO, NSS

MOS

2009. i kontinuirano

Sprovesti istraživanje o potrebama za volonterima u sportu u periodu 2009-2013.

- broj predstojećih takmičenja i sportskih manifestacija i potrebnih volontera
- broj saveza i klubova zainteresovanih za volontere

MOS, JLS, NSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2009.

Formiranje jedinstvene baze podataka volontera u sportu po regionima i na nivou republike

- broj volontera po regionu

MOS , JLS, NSS, Kancelarije za mlade

MOS

2010.

Uspostavljen mehanizam za vrednovanje volonterskog rada u sportu

Izrada preporuka za vrednovanje volonterskog rada kroz priznanje znanja i radnog iskustva stečenog volontiranjem

- povećanje procenta zainteresovanih za volontiranje u odnosu na period pre toga

MOS, MRSP, SSS

Ova aktivnost ne zahteva dodatno finansiranje

2011.

 

4. UPRAVLJANJE PROCESOM IMPLEMENTACIJE STRATEGIJE RAZVOJA SPORTA

Veliki broj aktivnosti navedenih u Akcionom planu predstavljaju redovne aktivnosti MOS, koje se na ovaj način sistematizuju i transparentno prikazuju kao deo celokupnog sistema sporta. Akcioni plan definiše ciljeve, ali zadržava određeni, visok nivo opštosti pri određivanju aktivnosti. To je planski urađeno s obzirom na dinamiku društvenih procesa i sistema sporta, kao i na nemogućnost preciznijeg projektovanja budžeta za naredne godine koji će biti raspoloživ sportu. Predviđeno je da se na osnovu Akcionog plana i očekivanog budžeta za sledeću godinu, pred kraj svake kalendarske godine pripremaju godišnji operativni planovi, koji će detaljnije razrađivati predviđene aktivnosti.

Partneri MOS u ostvarivanju ciljeva Akcionog plana su različiti, te će i modeli po kojima se ta partnerstva uspostavljaju biti različiti. Najviši nivo partnerstva MOS će ostvarivati sa drugim ministarstvima i taj odnos će biti partnerski i savetodavni, s obzirom na zajedničke ingerencije povodom određenog broja pitanja iz oblasti sporta.

MOS će unutar svojih organizacionih jedinica, a u skladu sa propisanom sistematizacijom, odrediti radnu grupu koja će se baviti praćenjem implementacije Akcionog plana.

SKRAĆENICE

EU

Evropska unija (European Union)

JLS

Jedinica lokalne samouprave

MOS

Ministarstvo omladine i sporta

MZ

Ministarstvo zdravlja

MUP

Ministarstvo unutrašnjih poslova

MO

Ministarstvo odbrane

VS

Vojska Srbije

MP

Ministarstvo prosvete

MDULS

Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu

MSP

Ministarstvo spoljnih poslova

MF

Ministarstvo finansija

MK

Ministarstvo kulture

MNTR

Ministarstvo za nauku i tehnološki razvoj

MRSP

Ministarstvo rada i socijalne politike

MNIP

Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan

NIP

Nacionalni investicioni plan

RZS

Republički zavod za sport

PZS

Pokrajinski zavodi za sport

ADAS

Antidoping agencija Srbije

AP

Autonomne pokrajine

OKS

Olimpijski komitet Srbije

MOK

Međunarodni Olimpijski komitet (International Olympic Committee)

MPK

Međunarodni Paraolimpijski komitet (International Paralympic Committee)

POKS

Paraolimpijski komitet Srbije

SSS

Sportski savez Srbije

NSS

Nacionalni sportski savezi

LSS

Lokalni sportski savezi

USS

Univerzitetski savez Srbije

SŠSOV

Savez za školski sport i olimpijsko vaspitanje

UPFK

Udruženje pedagoga fizičke kulture

USSS

Udruženje "Sport za sve" Srbije

AVU

Akreditovane visokoškolske ustanove

OI

Olimpijske igre

PSSO

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu

SSOBGD

Sekretarijat za sport i omladinu grada Beograda

SRSS

Savez za rekreativni sport Srbije

SRFS

Savez za rekreaciju i fitnes Srbije

SUK

Služba za upravljanje kadrovima

UMSS

Udruženje za medicinu sporta Srbije

SZO

Svetska zdravstvena organizacija

RTS

Radio televizija Srbije

SE

Savet Evrope

UNICEF

Dečji fond Ujedinjenih nacija

USNS

Udruženje sportskih novinara Srbije

UNS

Udruženje novinara Srbije

CISM

Internacionalni savet za vojni sport