ZAKLJUČAK

O USVAJANJU AKCIONOG PLANA ZA SPROVOĐENJE NACIONALNE STRATEGIJE ZA BORBU PROTIV ORGANIZOVANOG KRIMINALA

("Sl. glasnik RS", br. 81/2009)

1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Nacionalne strategije za borbu protiv organizovanog kriminala, koji je sastavni deo ovog zaključka.

2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

AKCIONI PLAN
ZA SPROVOĐENJE NACIONALNE STRATEGIJE ZA BORBU PROTIV ORGANIZOVANOG KRIMINALA

 

I UVOD

Nacionalnom strategijom za borbu protiv organizovanog kriminala ("Službeni glasnik RS", broj 23/09) - (u daljem tekstu: Strategija), predviđeno je da se Akcionim planom za sprovođenje Nacionalne strategije za borbu protiv organizovanog kriminala (u daljem tekstu: Akcioni plan) urede pojedinačni ciljevi i načini ostvarivanja postavljenih ciljeva, kao i konkretne aktivnosti nadležnih izvršilaca za odabrano budžetsko razdoblje.

Akcioni plan predstavlja skup konkretnih mera, aktivnosti i zadataka kojima se planira realizacija osnovnih ciljeva predviđenih Strategijom.

Predviđene mere i aktivnosti u Akcionom planu određene u saglasnosti sa Nacionalnim programom za integraciju u Evropsku uniju.

Nosioci aktivnosti i zadataka su nadležni državni organi - nosioci borbe protiv organizovanog kriminala, jedinice lokalne samouprave, subjekti civilnog društva (nevladine organizacije, udruženja građana, mediji, strukovna udruženja i dr.) i privatni sektor.

U ostvarenju tih ciljeva nužno je zajedničko delovanje nadležnih državnih organa, sa podeljenom odgovornošću, imajući u vidu multidisciplinarnost ove problematike. Na nacionalnom nivou potrebno je kontinuirano obezbeđivati finansijske, zakonodavne i institucionalne uslove potrebne za sprovođenje svih aktivnosti i zadataka iz Akcionog plana. Pri tome, veoma je važna uloga šire društvene zajednice, gde je potrebno posebno istaći značaj saradnje državnih institucija, građana, civilnog društva i privatnog sektora na sprovođenju mera u borbi protiv organizovanog kriminala.

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala izradiće svoje sektorske akcione planove u roku od 90 dana nakon usvajanja Akcionog plana.

II CILJ AKCIONOG PLANA

Cilj Akcionog plana je implementacija Strategije, kroz ispunjavanje njenih osnovnih ciljeva sprovođenjem mera, aktivnosti i zadataka.

Strategija definiše sledeće ciljeve:

- razvijanje proaktivnog pristupa u borbi protiv organizovanog kriminala;

- povećanje efikasnosti u borbi protiv organizovanog kriminala odgovarajućom primenom preventivnog i represivnog delovanja, kao i oduzimanje imovine proistekle izvršenjem krivičnog dela;

- harmonizacija nacionalnog zakonodavstva sa međunarodnim standardima u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala;

- jačanje kapaciteta (ljudskih i materijalno-tehničkih) svih državnih organa koji učestvuju u borbi protiv organizovanog kriminala;

- jačanje saradnje na nacionalnom, regionalnom i međunarodnom nivou;

- jačanje saradnje između državnih organa, privatnog sektora i civilnog društva.

Cilj Akcionog plana će se sprovesti kroz usklađen rad državnih organa - nosilaca borbe protiv organizovanog kriminala čijim će radom koordinirati Radno telo Vlade predviđeno Strategijom.

Za praćenje implementacije Strategije i periodično preispitivanje izvršenja mera, aktivnosti i realizacije zadataka, Radno telo Vlade može formirati poseban tim.

 

Cilj 1: Razvijanje proaktivnog pristupa u borbi protiv organizovanog kriminala

MERE

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

1.1. Unapređivati prevenciju u borbi protiv organizovanog kriminala, sa težištem na izučavanju uzroka i posledica, u saradnji državnih organa sa visokoobrazovnim ustanovama i institucijama u zemlji i inostranstvu

1.1.1. Oformiti ekspertski tim sa kontinuiranim zadatkom na unapređivanju prevencije u borbi protiv organizovanog kriminala, sačinjen od relevantnih subjekata

1. Ministarstvo unutrašnjih poslova, u dogovoru sa Ministarstvom prosvete, Ministarstvom nauke i drugim nosiocima borbe protiv organizovanog kriminala, treba da odredi fakultete / istraživačke institute / i druge subjekte sa kojima će sarađivati

1. Postignut sporazum o formiranju Ekspertskog tima

Radno telo Vlade i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Prvi kvartal 2010.

Ljudski resursi

a) Nepostojanje međusobnog razumevanja o prirodi ekspertskog tima
b) Nedostatak interesovanja / kapaciteta istraživačkih institucija / fakulteta / i drugih subjekata
v) Unutrašnji rivalitet među članovima ekspertskog tima
g) Prezauzetost članova ekspertskog tima drugim aktivnostima
d) Nedostupnost članova ekspertskog tima
đ) Projekti ne zadovoljavaju standarde ili ne odgovaraju zadatku i postavljenim ciljevima
e) Nedostatak materijalnih resursa

2. Svi nosioci Strategije / fakultet / istraživačka ustanova / i drugi subjekti sa kojima će sarađivati, da imenuju sopstvene stručnjake

1. Formiran Ekspertski tim

Drugi kvartal 2010.

3. Ekspertski tim, u saradnji sa regionalnim i međunarodnim ekspertima za organizovani kriminal, da definiše projekte, pokrene istraživanja, daje izveštaje i preporuke o tematskim pitanjima vezanim za prevenciju organizovanog kriminala

1. Ostvareni kontakti i saradnja sa visokoškolskim institucijama i nadležnim nacionalnim i međunarodnim institucijama

Ekspertski tim

Treći kvartal 2010.

Ljudski i materijalni resursi

2. Sačinjen plan i program rada ekspertskog tima

Četvrti kvartal 2010.

3. Sačinjene analize stanja organizovanog kriminala (uzroci, posledice, trendovi)

Drugi kvartal 2011.

4. Izvršena procena mogućeg uticaja zakonskih rešenja na prevenciju organizovanog kriminala

5. Date preporuke za poboljšanje prevencije u borbi protiv organizovanog kriminala

Treći kvartal 2011.

1.1.2. Pružanje potrebnih informacija i stručne pomoći Radnom telu Vlade za efikasno sprovođenje Strategije, u okviru zajedničkih projekata sa visokoobrazovnim ustanovama i institucijama

1. Predstavljanje projekata i potrebnih resursa Radnom telu Vlade u cilju dobijanja saglasnosti za njihovu realizaciju

1. Dobijena saglasnost Radnog tela Vlade; pozitivan komentar

Ekspertski tim i Radno telo Vlade

Drugi kvartal 2010.

Ljudski resursi

 

2. Kvartalno izveštavanje Radnog tela Vlade o rezultatima rada ekspertskog tima

1. Broj dostavljenih izveštaja

Ekspertski tim

Kontinuirano

2. Pozitivan komentar od strane Radnog tela

3. Dostavljanje Radnom telu Vlade, u skladu sa zakonom, potrebnih informacija i stručne pomoći za realizaciju projekata ekspertskog tima

1. Broj iskazanih potreba

2. Pozitivan komentar od strane Radnog tela

3. Broj i kvalitet dostavljenih informacija

Ministarstvo unutrašnjih poslova, ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

1.1.3. Kontinuirano sprovoditi obuke i stručna usavršavanja na unapređenju prevencije u borbi protiv organizovanog kriminala

1. Sačiniti program obuke

1. Program obuke sačinjen na naučno zasnovanoj metodologiji i pozitivnim nacionalnim i međunarodnim iskustvima

Ekspertski tim i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Prvi kvartal 2011.

Ljudski i materijalni resursi / Budžet / donacije

2. Kontinuirano sprovoditi obuku

1. Broj sprovedenih obuka

Treći kvartal 2011. / kontinuirano

2. Broj osposobljenih kadrova

3. Pozitivan komentar učesnika obuke

Kontinuirano

4. Učesnici primenjuju novostečene veštine

1.1.4. Implementirati preporuke i procene Ekspertskog tima odobrene od Radnog tela Vlade

1. Doneti nova ili izmeniti postojeća zakonska rešenja u skladu sa procenom Ekspertskog tima

1. Broj donetih novih ili izmenjenih i dopunjenih zakonskih rešenja u skladu sa procenom

Ministarstvo pravde i drugi relevantni državni organi

Treći kvartal 2011.

Ljudski resursi

2. Primeniti preporuke Ekspertskog tima za poboljšanje prevencije organizovanog kriminala

1. Unapređena praksa u cilju prevencije organizovanog kriminala

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala i drugi subjekti

Četvrti kvartal 2011.

Ljudski i materijalni resursi / Budžet / donacije

2. Kontinuirana razmena stavova između ekspertskih timova, Radnog tela Vlade i svih zainteresovanih strana na koje se preporuke odnose

3. Praćenje implementacije preporuka Ekspertskog tima

1. Redovno i objektivno izveštavanje Radnog tela Vlade

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Kontinuirano

1.2. Razvijati proces proaktivnih istraga radi efikasnog dokazivanja i procesuiranja krivičnih dela organizovanog kriminala

1.2.1. Kreiranje programa i obuka za vođenje proaktivnih istraga

1. Izrada programa obuke

1. Nastavni plan i program obuke

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala, naučno-obrazovne institucije i međunarodni partneri

Drugi kvartal 2011.

Ljudski resursi / donacije

Nedovoljna zainteresovanost naučno-obrazovnih institucija

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Sprovođenje obuke za vođenje proaktivnih istraga

1. Broj realizovanih obuka

Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo prosvete, ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala i međunarodni partneri

Treći kvartal 2011. / kontinuirano

Ljudski resursi / donacije

Nedovoljna zainteresovanost naučno-obrazovnih institucija

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Broj službenika koji su završili obuku i evaluacija obuke

Četvrti kvartal 2011. / kontinuirano

Nedovoljna zainteresovanost subjekata Strategije

Nedostatak finansijskih sredstava

1.2.2. Uspostaviti i unaprediti procedure proaktivnih istraga

 

1. Definisati procedure sprovođenja proaktivnih istraga organizovanog kriminala

1. Donete instrukcije o procedurama u borbi protiv organizovanog kriminala

Specijalno Tužilaštvo i ostali nosioci Strategije

Treći kvartal 2010.

Ljudski i materijalni resursi / donacije / Budžet

Nedostatak finansijskih sredstava

Nedovoljna zainteresovanost subjekata Strategije

Nedovoljna zainteresovanost međunarodnih subjekata

2. Primena navedenih instrukcija na svim organizacionim nivoima

1. Razrađene navedene instrukcije na svim organizacionim nivoima

Ministarstvo unutrašnjih poslova i ostali nosioci u borbi protiv organizovanog kriminala

Prvi kvartal 2011. / kontinuirano

 

Nedovoljna zainteresovanost subjekata Strategije

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Postupanje službenika u skladu sa navedenim aktom

Drugi kvartal 2011 / kontinuirano

Ljudski i materijalni resursi / Budžet

Otpor službenika u primeni navedenih akata

3. Kontinuirana razmena stavova između ekspertskih timova, Radnog tela Vlade, i svih zainteresovanih strana na koje se preporuke odnose

Nedostatak obuke u primeni navedenih akata

1.2.3. Razvijati saradnju sa drugim nadležnim državnim organima i institucijama kao i regionalnu i međunarodnu saradnju u sprovođenju proaktivnih istraga

1. Unaprediti i razvijati proaktivne istrage na nacionalnom nivou

1. Broj održanih sastanaka, radionica i savetovanja

Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova

Prvi kvartal 2010. / kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet

Nedovoljna zainteresovanost subjekata Strategije

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Definisati regionalne i međunarodne partnere za sprovođenje proaktivnih istraga

1. Uspostavljeni kontakti sa regionalnim i međunarodnim partnerima

Drugi kvartal 2010. / kontinuirano

Budžet / donacije

Nedovoljna zainteresovanost regionalnih i međunarodnih subjekata

3. Aktivno sprovoditi proaktivne istrage sa regionalnim i međunarodnim partnerima

1. Broj pokrenutih i sprovedenih proaktivnih istraga na regionalnom nivou

Četvrti kvartal 2010. / kontinuirano

Ljudski resursi / donacije / Budžet

Nedovoljna zainteresovanost regionalnih subjekata

2. Broj pokrenutih i sprovedenih proaktivnih istraga na međunarodnom nivou

Nedovoljna zainteresovanost međunarodnih subjekata

3. Teškoće u međunarodnoj saradnji postepeno opadaju

1.3. Uspostaviti i razvijati sistem efikasnih instrumenata za strategijsku analizu

1.3.1. Unaprediti postojeće i / ili formirati nove organizacione jedinice za stratešku analizu i utvrditi nadležnosti

1. Podizanje nivoa efikasnosti postojećih organizacionih jedinica

1. Povećan broj i kvalitet analiza

Radno telo Vlade, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno - informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde

Drugi kvartal 2010. / kontinuirano

Ljudski resursi / donacije / Budžet

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Formirati nove organizacione jedinice i utvrditi njihove nadležnosti

1. Formirane nove jedinice i ojačane novim ljudskim i materijalnim resursima

Ministarstvo unutrašnjih poslova i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Četvrti kvartal 2010.

Ljudski resursi / donacije / Budžet

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Utvrđene nadležnosti novih organizacionih jedinica

Ljudski resursi

Nema rizika

1.3.2. Definisati jasne programe efikasnog i ažurnog prikupljanja, analitičke obrade i razmene podataka od strateškog značaja

1. Razviti efikasno i ažurno prikupljanje, dostavljanje i razmena podataka od strateškog značaja na nacionalnom nivou

1. Uspostavljen sistem razmene na nacionalnom nivou

Radno telo Vlade, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno - informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde

Drugi kvartal 2011.

Ljudski resursi

Prekoračenje izveštavanja

2. Kvalitet i značaj razmenjenih podataka

2. Razviti efikasno i ažurno prikupljanje, dostavljanje i razmenu podataka od strateškog značaja na regionalnom i međunarodnom nivou

1. Uspostavljen sistem razmene na regionalnom i međunarodnom nivou

Četvrti kvartal 2011.

Ljudski resursi

2. Kvalitet i značaj razmenjenih podataka

1.3.3. Uspostaviti jasne metode efikasnog i blagovremenog upoznavanja svih relevantnih subjekata sa rezultatima analiza uz neophodno praćenje njihove operacionalizacije

1. Razviti načine efikasnog i blagovremenog upoznavanja sa rezultatima analiza

1. Nadležni službenici na svim nivoima su upoznati sa analizom

Radno telo Vlade, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno - informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde

Četvrti kvartal 2011.

Ljudski resursi

Uopšteni, nepotpuni i neblagovremeni izveštaji, prekoračenje rokova u izveštavanju

2. Povratni komentar nadležnih službenika

3. Brzina procesuiranja rezultata analize od strane primalaca analize

2. Razviti načine praćenja operacionalizacije analiza

1. Definisan mehanizam praćenja operacionalizacije

1.3.4. Kontinuirano sprovoditi obuke iz oblasti strateške analize

1. Utvrditi potrebe

1. Analiza potreba

Radno telo Vlade, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno - informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde

Drugi kvartal 2010. / kontinuirano

Ljudski i materijalni resursi

Nedostatak sredstava

2. Sprovoditi obuku na različitim nivoima

1. Broj obučenih rukovodilaca

Ljudski resursi / donacije / Budžet

Nedostatak interesovanja

2. Broj obučenih strateških analitičara

Smanjeno razumevanje značaja problematike

3. Pozitivan komentar učesnika obuke

4. Učesnici primenjuju novostečene veštine

 

Cilj 2: Povećanje efikasnosti u borbi protiv organizovanog kriminala odgovarajućom primenom preventivnog i represivnog delovanja, kao i oduzimanje imovine proistekle izvršenjem krivičnog dela

MERE

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

2.1. Razvijati institucionalne uslove za efikasno otkrivanje i dokazivanje krijumčarenja narkotika, ljudi, vozila, lakog oružja i drugih dobara, pranja novca koruptivnih i krivičnih dela iz oblasti visoke tehnologije i dosledno oduzimanje imovine stečene izvršenjem krivičnih dela

 

 

2.1.1. Jačanje postojećeg institucionalnog okvira za borbu protiv organizovanog kriminala na osnovu stečenih iskustava, mogućnosti i potreba

 

1. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Specijalnog tužilaštva

1. Poboljšani uslovi rada

Ministarstvo pravde, Specijalno Tužilaštvo

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Povećana motivacija zaposlenih

2. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Posebnog odeljenja okružnog suda u Beogradu

1. Poboljšani uslovi rada

Ministarstvo pravde i svi nivoi suda

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Povećana motivacija zaposlenih

3. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Uprave kriminalističke policije (Služba za borbu protiv organizovanog kriminala i dr.)

1. Poboljšani uslovi rada

Ministarstvo unutrašnjih poslova

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Povećana motivacija zaposlenih

4. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Bezbednosno informativne agencije

1. Poboljšani uslovi rada

Bezbednosno - informativna agencija

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Povećana motivacija zaposlenih

5. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Ministarstva odbrane (Vojno bezbednosna agencija)

1. Poboljšani uslovi rada

Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija)

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Povećana motivacija zaposlenih

6. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Uprave za sprečavanje pranja novca

1. Povećani administrativni kapaciteti i uslovi rada

Ministarstvo finansija, Uprava za sprečavanje pranja novca

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Povećani informacioni kapaciteti

3. Povećana motivacija zaposlenih

7. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti sektora Poreske uprave

1. Poboljšani uslovi rada

Ministarstvo finansija, Poreska uprava

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Povećana motivacija zaposlenih

8. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Sektora za kontrolu primene carinskih propisa

1. Poboljšani uslovi rada

Ministarstvo finansija, Uprava carina

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Povećana motivacija zaposlenih

9. Unapređenje rada i efikasnosti posebne pritvorske jedinice

1. Poboljšani uslovi rada

Ministarstvo pravde, Uprava za izvršenje zavodskih sankcija

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Povećana motivacija zaposlenih

2.1.2. Dosledno oduzimanje imovine stečene izvršenjem krivičnog dela

1. Sprovođenje finansijskih istraga u krivičnim postupcima za krivična dela organizovanog kriminala

1. Broj sprovedenih finansijskih istraga

Specijalno tužilaštvo, Ministarstvo unutrašnjih poslova

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Oduzimanje imovine proistekle iz krivičnog dela

1. Povećana vrednost oduzete imovine

Sudovi

2.2. Razvijati specijalne istražne operativno taktičke kriminalističko obaveštajne i analitičko operativne metode borbe protiv organizovanog kriminala

 

2.2.1. Unaprediti i usavršiti primenu specijalnih istražnih mera u borbi protiv organizovanog kriminala

1. Primeniti optimalne specijalne istražne mere u otkrivanju i procesuiranju organizovanog kriminala

1. Broj procesuiranih organizovanih kriminalnih grupa uz upotrebu specijalnih istražnih mera

Ministarstvo pravde, Specijalno tužilaštvo, Posebno odeljenje okružnog suda u Beogradu, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno -informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija)

Kontinuirano

Budžet / donacije

Nedostatak ljudskih i tehničkih kapaciteta

2. Praćenje primene specijalnih istražnih mera i prepoznavanje najbolje prakse

1. Prepoznata najbolja praksa za primenu specijalnih istražnih mera

Nedostatak finansijskih sredstava / ljudskih resursa

3. Usavršavanje primene specijalnih istražnih mera u skladu sa najboljom praksom

1. Povećana efikasnost primene specijalnih istražnih mera

2.2.2. Uspostavljanje Kriminalističko obaveštajnog sistema (KOS) Ministarstvo unutrašnjih poslova

1. Usvojiti program i izraditi akcioni plan za primenu programa KOS

1. Usvojen Program KOS i izrađen i usvojen akcioni plan

Ministarstvo unutrašnjih poslova

Četvrti kvartal 2009.

Budžet / donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Razvijanje kadrovskih i materijalno tehničkih kapaciteta KOS

1. Poboljšan kvalitet i kvantitet prikupljenih kriminalističko obaveštajnih podataka

Četvrti kvartal 2012. / kontinuirano

2.2.3. Unapređivanje analitičko-operativnog rada u borbi protiv organizovanog kriminala

1. Formirati bazu podataka Specijalnog tužilaštva

1. Formirana baza

Specijalno tužilaštvo

Drugi kvartal 2010.

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Povećana efikasnost u procesuiranju

2. Usavršavanje upotrebe analitičkih softvera za automatizaciju analize prikupljenih podataka

1. Broj sprovedenih obuka

Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno -informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde, Ministarstvo finansija

Kontinuirano

Nedostatak resursa

2. Optimalno korišćenje softvera

3. Unapređenje resursa (materijalnih, tehničkih i ljudskih)

1. Realizacija planova unapređenja resursa

2.3. Uspostaviti nove i razvijati postojeće organizacione jedinice za borbu protiv organizovanog kriminala

2.3.1. Ubrzano razvijati novoformiranu Jedinicu za finansijske istrage shodno predloženim planovima kao i formiranje područnih organizacionih Jedinica za finansijske istrage

1. Razvijati kapacitete jedinice za finansijske istrage i formirati područne organizacione jedinice Jedinice za finansijske istrage

1. Sačinjen plan dinamike razvoja

Ministarstvo unutrašnjih poslova

2009.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Nema rizika

2. Izveštaj o realizaciji plana

2010. kontinuirano

3. Uspostavljena Jedinica za finansijske istrage sa punim kadrovskim, materijalnim kapacitetom

2013.

Budžet, donacije, ljudski resursi

Nedostatak sredstava, ljudskih resursa

2.3.2. Ubrzano razvijati novoformiranu Direkciju za raspolaganje oduzetom imovinom

1. Razvijati kapacitete novoformirane Direkcije za raspolaganje oduzetom imovinom

1. Sačinjen plan

Ministarstvo pravde, Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom

Četvrti kvartal 2010.

Ljudski i materijalni resursi, Budžet

Nedostatak sredstava, ljudskih resursa

2. Izveštaj o realizaciji plana

Prvi kvartal 2011.

3. Razvijeni ljudski i materijalni resursi Direkcije

2013

 

Cilj 3: Jačanje kapaciteta (ljudskih i materijalno-tehničkih) svih državnih organa koji učestvuju u borbi protiv organizovanog kriminala

MERE

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

3.1. Doneti nove zakone kojima će se regulisati rad Bezbednosno-informativne agencije i Vojno-bezbednosne agencije, uz uvažavanje specifičnosti da je do daljnjeg potrebno da navedene službe bezbednosti zadrže određena policijska ovlašćenja

3.1.1. Sačiniti Nacrt zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji

1. Izraditi i uputiti Vladi Nacrt zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji

1. Sačinjen Nacrt zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji

Ministarstvo odbrane

Treći kvartal 2009.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Neblagovremeno usvajanje Zakona

2. Organizovana javna rasprava

3. Upućen Vladi Nacrt zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji

Četvrti kvartal 2009.

3.1.2. Sačiniti Nacrt Zakona o Bezbednosno-informativnoj agenciji

1. Izraditi i uputiti Vladi Nacrt zakona o Bezbednosno-informativnoj agenciji

1. Sačinjen Nacrt zakona o Bezbednosno-informativnoj agenciji

Bezbednosno-informativna agencija

Četvrti kvartal 2009.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Neblagovremeno usvajanje Zakona

2. Organizovana javna rasprava

3. Upućena Vladi Nacrt zakona o Bezbednosno-informativnoj agenciji

Prvi kvartal 2010.

3.2. Obezbeđivati i razvijati kvalitetne kadrove u državnim organima odgovornim za sprovođenje Strategije, sa težištem na objektivnim i visokim kriterijumima selekcije, popuni, razvoju i napredovanju u karijeri zasnovanim na sposobnostima i rezultatima rada, potrebnoj specijalizaciji, motivaciji i nagrađivanju, edukaciji i obuci i razvijati sistem upravljanja i rukovođenja i njihove organizacione kompetencije

 

 

 

 

 

 

3.2.1. Definisati potrebe i jasne kriterijume za selekciju kadrova

1. Izvršiti analizu potreba za kadrovima

1. Definisane jasne potrebe za kadrovima

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Drugi kvartal 2010.

Ljudski i materijalni resursi

Nema rizika

2. Utvrditi jasne kriterijume za selekciju kadrova

1. Službenici nadležni za odabir kadrova razumeju i primenjuju kriterijume

3.2.2. Definisati procedure prijema i prioritetnog preuzimanja kadrova

1. Utvrđivanje procedura prijema kadrova i njihovo sprovođenje

1. Definisane procedure prijema i odabir kadrova postaje postepeno lakši

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Drugi kvartal 2010.

Ljudski i materijalni resursi

Otpor u organizacionim jedinicama nosilaca Strategije, nedostatak kadrova

2. Izrada mehanizama bezuslovnog preuzimanja kadrova

2. Definisane procedure preuzimanja kadrova

3. Broj primljenih i preuzetih kadrova

3.2.3. Definisati prioritete raspoređivanja i napredovanja kadrova

1. Izvršiti analizu potreba i prioriteta

1. Definisani prioriteti raspoređivanja i napredovanja kadrova od strane relevantnih organizacionih jedinica

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Drugi kvartal 2011.

Ljudski i materijalni resursi

Otpor u organizacionim jedinicama nosilaca Strategije, nedostatak kadrova i materijalnih sredstava

2. Utvrđeni prioriteti raspoređivanja i napredovanja kadrova i njihovo sprovođenje

1. Pojačano interesovanje za rad u organizacionim jedinicama

Nemotivisanost kadrova

2. Smanjen odliv kadrova

3.2.4. Popuniti radna mesta u skladu sa potrebama i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u organizacionim jedinicama koje se bore protiv organizovanog kriminala

1. Izvršiti popunu radnih mesta

1. Ukupan procenat popunjenosti

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

2010./kontinuirano

Ljudski i materijalni resursi

Nedostatak finansijskih i ljudskih resursa

3.2.5. Periodično sagledavati potrebu za usaglašavanjem akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u organizacionim jedinicama u skladu sa potrebama borbe protiv organizovanog kriminala

1. Periodično vršiti analizu potreba

1. Sprovedena analiza potreba

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Prvi kvartal 2010. kontinuirano

Ljudski i materijalni resursi

Nema rizika

2. Formulisan predlog za izmenu akta

2. Uskladiti predlog akta o unutrašnjem uređenju sa novim potrebama

1. Izrada i primena akta

2010./kontinuirano

Budžet / donacije

Otpor u organizacionim jedinicama nosilaca Strategije, nedostatak kadrova

3.2.6. Koncipirati i organizovati u svim državnim organima, odgovornim za sprovođenje Strategije, specijalističku obuku u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala

1. Sačiniti plan i program obuke u skladu sa potrebama svih nosilaca Strategije

1. Sačinjen plan i program obuke

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

2010./kontinuirano

Budžet / donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Organizovati resorne i zajedničke specijalističke obuke svih nosilaca Strategije

1. Broj realizovanih obuka

2. Broj službenika koji su završili obuku

3. Pozitivan komentar učesnika obuke; učesnici obuke primenjuju novostečene veštine

3. Organizovati obuku zainteresovanih kandidata za sudije i tužioce kroz plan i program rada Pravosudne akademije

1. Donet Zakon o Pravosudnoj akademiji

Ministarstvo pravde

Prvi kvartal 2010.

Budžet / donacije / ljudski resursi

Prekoračenje rokova

2. Formirana Pravosudna akademija

Treći kvartal 2010.

3. Pokrenut program stručnog usavršavanja

3.2.7. Obračunavanje zarada policijskih službenika koji rade na otkrivanju i suzbijanju organizovanog kriminala u odgovarajućem, povećanom iznosu

1. Preduzeti sve neophodne mere kako bi se zarade obračunavale i isplaćivale u odgovarajućem, povećanom iznosu

1. Isplaćene zarade u odgovarajućem, povećanom iznosu

Ministarstvo unutrašnjih poslova

Drugi kvartal 2010./kontinuirano

Budžet

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Utvrditi kriterijume za nagrađivanje

2. Definisani jasni kriterijumi za nagrađivanje policijskih službenika koji rade na predmetima organizovanog kriminala

3.3. Obezbeđivati i razvijati materijalno-tehničke i finansijske kapacitete državnih organa koji su odgovorni za sprovođenje Strategije

3.3.1. Obezbeđivanje adekvatne infrastrukture i opremanja organizacionih jedinica nadležnih za borbu protiv organizovanog kriminala u skladu sa najsavremenijim standardima i specifičnim potrebama

1. Izraditi analizu i plan potreba

1. Izrađen plan potreba

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Četvrti kvartal 2010./ kontinuirano

Budžet / donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Pristupiti realizaciji plana

1. Stepen realizacije plana

3.3.2. Planiranje i nabavka savremenih materijalno tehničkih sredstava, u skladu sa najsavremenijim standardima i specifičnim potrebama

1. Izvršiti analizu potreba u i sačiniti plan nabavke u skladu sa ciljevima definisanim Strategijom

1. Izvršena analiza i sačinjen plan nabavke

Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno-informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija)

2010./ kontinuirano

Budžet / donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Pristupiti realizaciji nabavke u skladu sa prioritetima

1. Stepen realizacije nabavke

 

Cilj 4: Harmonizacija nacionalnog zakonodavstva sa međunarodnim standardima u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala

MERE

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

4.1. Formulisati jedinstvenu zakonsku definiciju organizovanog kriminala koja će biti usklađena sa evropskim i međunarodnim kriterijumima i omogućiti veću efikasnost u borbi protiv te pojave

4.1.1. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Krivičnog zakonika tako da sadrži definiciju organizovanog kriminala usklađenim sa relevantnim međunarodnim konvencijama

1. Usvojiti Zakon

Usvojen Zakon

Narodna Skupština

Četvrti kvartal 2009.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Sporost u usvajanju

4.1.2. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Zakona o organizaciji i nadležnostima državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala

1. Usvojiti Zakon

Usvojen Zakon

Narodna skupština

Četvrti kvartal 2009.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Sporost u usvajanju

4.1.3. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Zakona o izvršenju krivičnih sankcija

1. Usvojiti Zakon

Usvojen Zakon

Narodna skupština

Četvrti kvartal 2009.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Sporost u usvajanju

2. Donošenje podzakonskih akata za sprovođenje Zakona

Doneti podzakonski akti

Ministarstvo pravde

Drugi kvartal 2010.

4.1.4. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Zakonika o krivičnom postupku

1. Usvojiti Zakon

Usvojen Zakon

Narodna skupština

Četvrti kvartal 2009.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Sporost u usvajanju

4.1.5. Doneti Zakon o tajnosti podataka

1. Usvojiti Zakon

Usvojen Zakon

Narodna skupština

Četvrti kvartal 2009.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Neusaglašenost nadležnosti

2. Donošenje podzakonskih akata za sprovođenje Zakona

Doneti podzakonski akti

Vlada i drugi nadležni državni organi

Drugi kvartal 2010.

4.1.6. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Zakona o organizaciji i nadležnostima državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala

1. Usvojiti Zakon

Usvojen Zakon

Narodna skupština

Četvrti kvartal 2009.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Sporost u usvajanju

2. Donošenje podzakonskih akata za sprovođenje Zakona

Doneti podzakonski akti

Vlada i Ministarstvo pravde

Drugi kvartal 2010.

4.2. Proceniti normativno pravni okvir u smislu revidiranja postojećih zakona i usvajanja novih i nastaviti sa pristupanjem Republike Srbije međunarodnim konvencijama sa potpunom i doslednom primenom međunarodnih preporuka, inicijativa i standarda za borbu protiv organizovanog kriminala

4.2.1. Formiranje Radne grupe za izmene i dopune odgovarajućih zakonskih propisa koji se odnose na borbu protiv organizovanog kriminala

1. Imenovanje članova grupe i utvrđivanje zadataka

1.Formirana radna grupa

Radno telo Vlade

Drugi kvartal 2010.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Nema rizika

2. Izvršiti analizu postojećih stanja

1. Izvršena analiza postojećih stanja

Radna grupa

Četvrti kvartal 2010./kontinuirano

Budžet, donacije

3. Sačinjavanje predloga za pokretanje postupka izmene i dopune odgovarajućih zakonskih propisa

1. Sačinjen predlog izmena

Nisu potrebna dodatna sredstva

4.2.2. Pratiti implementaciju propisa i preporuka relevantnih međunarodnih institucija

1. Podnošenje izveštaja o implementaciji

1. Broj podnetih izveštaja

Ministarstvo pravde i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Periodično i po potrebi

Nisu potrebna dodatna sredstva

Prekoračenje rokova

2. Komentar na izveštaje od strane primalaca izveštaja

4.2.3. Planirati pristupanje međunarodnim konvencijama za koje su obezbeđeni uslovi

1. Praćenje međunarodnih propisa

1. Broj potvrđenih međunarodnih propisa

Ministarstvo pravde

Kontinuirano

Budžet, donacije

Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa

2. Proceniti uslove za pristupanje konvenciji

1. Utvrđeni uslovi za pristupanje konvenciji

Po potrebi

Nisu potrebna dodatna sredstva

Nema rizika

3. Pokretanje procedure za pristupanje

1. Ispunjeni uslovi za pristupanje

2. Broj pokrenutih procedura za pristupanje

 

Cilj 5: Jačanje saradnje na nacionalnom, regionalnom i međunarodnom nivou

MERE

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

5.1. Unapređivati sve oblike saradnje i koordinacije državnih organa nadležnih za sprovođenje Strategije na svim nivoima kako u Republici Srbiji tako i na regionalnom i međunarodnom nivou

5.1.1. Usklađivanje i jačanje saradnje između svih relevantnih subjekata u borbi protiv organizovanog kriminala u Republici Srbiji

1. Unaprediti koordinaciju u okviru pojedinačnih nosilaca Strategije

1. Jasno definisana pravila i procedure međusobnog informisanja i komuniciranja

Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo finansija, Specijalno tužilaštvo i sudovi, Ministarstvo pravde

Kontinuirano

Nisu potrebna dodatna sredstva

Neusklađenost prioriteta

2. Poboljšana koordinacija

2. Izrada dokumenata (sporazuma, protokola...) o međusobnoj saradnji nadležnih državnih organa

1. Usklađeni stavovi svih subjekata u borbi protiv organizovanog kriminala

Komisija za usklađivanje delovanja i dalje poboljšanje saradnje između policijskih i pravosudnih organa (formirana Odlukom Vlade Srbije 05 br. 02-5582/2008) i svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Po potrebi / kontinuirano

Nisu potrebna dodatna sredstva

Sporost u izradi

2. Jasno definisana pravila i procedure međusobne saradnje

3. Ustanoviti i unaprediti načine brze i efikasne razmene podataka

1. Definisan postupak razmene podataka između nosilaca borbe protiv organizovanog kriminala

Četvrti kvartal 2010. / kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak sredstava

2. Obezbeđeni tehnički uslovi za brzu razmenu podataka

5.1.2. Unapređenje i razvijanje saradnje na regionalnom i međunarodnom nivou u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala

1. Nastaviti i unaprediti međunarodnu saradnju Ministarstva pravde u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala

1. Broj zaključenih bilateralnih ugovora

Ministarstvo pravde

Kontinuirano

Nisu potrebna dodatna sredstva

Neusaglašenost prioriteta

2. Zaključivati bilateralne ugovore između tužilaštava za organizovani kriminal zemalja u regionu kojima se uređuju odnosi u pružanju direktne pravne pomoći i direktne saradnje u predkrivičnom postupku i istragama

1. Broj zaključenih ugovora

Ministarstvo pravde i Specijalno tužilaštvo

Kraj 2010. / po potrebi

Nisu potrebna dodatna sredstva

Nedostatak volje i zainteresovanosti druge strane

2. Broj slučajeva pružanja pravne pomoći

3. Nastaviti i unaprediti policijsku saradnju na međunarodnom nivou (INTERPOL, EVROPOL, SECI CENTAR ...) u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala

1. Broj održanih sastanaka

Ministarstvo unutrašnjih poslova

Kontinuirano

Ljudski resursi, Budžet, donacije

Neusklađeni prioriteti, nedostatak finansijskih sredstava

2. Kvalitet razmenjenih informacija

3. Komentar od strane nadležnih službenika

4. Nastaviti i unaprediti saradnju u borbi protiv organizovanog kriminala sa stranim oficirima za vezu zaduženim za saradnju sa Republikom Srbijom

1. Broj ostvarenih kontakata sa detaširanim oficirima za vezu pri ambasadama u Republici Srbiji

Ministarstvo unutrašnjih poslova i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala po potrebi

Kontinuirano

Nisu potrebna dodatna sredstva

Ukidanje pozicije oficira za vezu u ambasadama

2. Kvalitet realizovanih zajedničkih aktivnosti posredstvom oficira za vezu

Neusklađeni prioriteti

5. Nastaviti i unaprediti mrežu oficira za vezu Republike Srbije koji bi bili raspoređeni u drugim zemljama

1. Broj i kvalitet detaširanih službenika u ambasadama Republike Srbije u svetu

Ministarstvo unutrašnjih poslova i drugi zainteresovani nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Četvrti kvartal 2010. kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet

Nedostatak materijalnih i adekvatnih ljudskih resursa

2. Kvalitet uspostavljenih kontakata u zemlji domaćina

6. Nastaviti i unaprediti saradnju sa međunarodnim organizacijama u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala

1. Broj sprovedenih projekata i izveštaji evaluacije projekata

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Kontinuirano

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak materijalnih sredstava

2. Broj novopotpisanih sporazuma

7. Potpisati memorandume o saradnji sa svim ili sa najvećim brojem zemalja članica "EGMONT" grupe (međunarodno udruženje finansijsko-obaveštajnih službi) u cilju brže i efikasnije razmene podataka i informacija

1. Razmena podataka u okviru "EGMONT" grupe

Ministarstvo finansija, Uprava za sprečavanje pranja novca

Kontinuirano

Nisu potrebna dodatna sredstva

Nedostatak kooperativnosti stranih partnera

8. Nastaviti i unaprediti saradnju sa IOTA (Intraevropska organizacija poreskih administracija) i drugim međunarodnim organizacijama

1. Broj održanih sastanaka

Poreska uprava

Kontinuirano

Budžet / donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Broj obrađenih tema

3. Broj razmenjenih informacija

9. Nastaviti i unaprediti međunarodnu saradnju Sektora za kontrolu primene carinskih propisa

1. Broj razmenjenih informacija i zajedničkih akcija

Uprava carina

Kontinuirano

Budžet/ donacije

Nedostatak zainteresovanosti

10. Nastaviti i unaprediti međunarodnu saradnju na bilateralnom i multilateralnom nivou, sa posebnim akcentom na problematici organizovanog kriminala

1. Kvalitet razmenjenih informacija

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Kontinuirano

Budžet / donacije

Nedostatak zainteresovanosti

11. Sprovođenje projekta ILECU-s (nacionalna jedinica za koordinaciju međunarodne saradnje u oblasti sprovođenja zakona)

1. Formirana nacionalna jedinica

Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo finansija i drugi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala po potrebi

Četvrti kvartal 2010.

Budžet / donacije

Prekoračenje rokova / nedostatak sredstava

2. Uspostavljen mehanizam međunarodne saradnje u sprovođenju zakona

5.2. Stvarati zajedničke istražne timove i sprovoditi koordinisane akcije na svim nivoima (nacionalni, regionalni, međunarodni)

5.2.1. Stvaranje zajedničkih "ad-hoc" istražnih timova na nacionalnom nivou

1. Utvrđivanje potreba i stvaranje materijalno tehničkih uslova za formiranje istražnih timova

1. Utvrđen cilj i nosioci istrage

Radno telo Vlade, Specijalno tužilaštvo i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Po potrebi

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak sredstava i-ili interesovanja

2. Obezbeđeni materijalno tehnički uslovi

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Nedostatak materijalno tehničkih uslova

2. Formiranje istražnog tima

1. Formirani istražni tim

Nedostatak ljudskih resursa

3. Sprovođenje istraga

1. Broj okončanih istraga

Neslaganja u okviru tima

5.2.2. Realizovanje koordinisanih akcija na državnom nivou

1. Procena potreba za sprovođenjem koordinisanih akcija

1. Utvrđene potrebe

Specijalno tužilaštvo, Ministarstvo unutrašnjih poslova i drugi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Kontinuirano / po potrebi

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak sredstava i ljudskih resursa

2. Definisan plan akcije

2. Određivanje kontakt osoba za koordinaciju aktivnosti

1. Određene kontakt osobe

3. Sprovođenje koordinisanih akcija

1. Broj realizovanih akcija

 

5.2.3. Stvaranje "ad-hoc" regionalnih i međunarodnih istražnih timova

1. Razvijanje normativnih preduslova

1. Doneti odgovarajući akti

Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova i drugi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Po potrebi

Nisu potrebna dodatna sredstva

Nedonošenje propisa

2. Stvaranje materijalno tehničkih uslova

1. Obezbeđeni materijalno tehnički uslovi

Ljudski resursi / Budžet / donacije

Nedostatak sredstava

3. Formiranje istražnih timova

1. Broj realizovanih istraga

Nedostatak pravnih normi / sredstava / nedostatak harmonizacije procedura među državama / jezičke barijere koje dovode do odlaganja u procedurama / nedostatak spremnosti drugih država da učestvuju u zajedničkim istražnim timovima

 

5.2.4. Realizovanje koordinisanih akcija na regionalnom i međunarodnom nivou

1. Uspostavljanje i održavanje kontakata tužilačkih, policijskih i dr. organa relevantnih za sprovođenje akcije

1. Broj ostvarenih kontakata

Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova i drugi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Kontinuirano / po potrebi

Ljudski resursi, Budžet, donacije

Nedostatak sredstava i-ili interesovanja

2. Utvrđivanje zajedničkih potreba

1. Sačinjen izveštaj o zajedničkim potrebama

3. Sprovođenje koordinisanih akcija

1. Broj realizovanih akcija

 

Cilj 6: Jačanje saradnje između državnih organa, privatnog sektora i civilnog društva

MERE

AKTIVNOSTI

ZADACI

INDIKATORI

NOSIOCI

ROKOVI

RESURSI

RIZICI

6.1. Promovisati rezultate u borbi protiv organizovanog kriminala i transparentnost rada državnih organa odgovornih za sprovođenje Strategije, kroz objektivno i nepristrasno izveštavanje

6.1.1. Informisanje javnosti o rezultatima borbe protiv organizovanog kriminala

1. Redovno izveštavanje o rezultatima istraga

1. Broj konferencija za štampu

Posebno odeljenje okružnog suda u Beogradu i Specijalno tužilaštvo

Kontinuirano

Ljudski i materijalni resursi / Budžet / donacije

Nedostatak informacija, ograničena mogućnost informisanja i neprofesionalno izveštavanje; kontradiktornost između potrebe za zaštitom podataka i komunikacije

2. Broj saopštenja za javnost

2. Izveštavanje javnosti o naporima državnih organa u borbi protiv organizovanog kriminala i sprovođenju Akcionog plana

1. Broj konferencija za štampu

Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova i svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

2. Broj saopštenja za javnost; komentar javnosti upućen državnim organima nosiocima borbe protiv organizovanog kriminala; rezultati istraživanja javnog mnjenja (aktivnost 6.2.1)

6.2. Razvijati mogućnosti subjekata civilnog društva za pružanje doprinosa u borbi protiv organizovanog kriminala

6.2.1. Podizanje svesti građana o opasnostima od organizovanog kriminala

1. Sprovoditi kampanje u medijima o pojavnim oblicima i štetnosti organizovanog kriminala po društvo

1. Broj sprovedenih kampanja

Ekspertski tim (iz cilja 1. aktivnost 1.1.1.)

Kontinuirano

Budžet / donacije

Nedostatak finansijskih sredstava, osposobljenih kadrova i nedovoljna zainteresovanost privatnog sektora i civilnog društva

2. Pripremiti namenske brošure za edukaciju privatnog sektora o pojavnim oblicima i štetnosti organizovanog kriminala

1. Broj obrađenih tema namenjenih privatnom sektoru

2. Broj dostavljenih brošura namenjenih privatnom sektoru

3. Pripremiti namenske brošure za edukaciju civilnog sektora o pojavnim oblicima i štetnosti organizovanog kriminala

1. Broj obrađenih tema namenjenih civilnom sektoru

2. Broj dostavljenih brošura namenjenih civilnom sektoru

4. Evaluacija uticaja kampanja putem istraživanja javnog mnjenja

1. Rezultati analiza javnog mnjenja nakon sprovedenih kampanja

5. Dati podršku pripremi medijskih programa o borbi protiv organizovanog kriminala

1. Broj dostavljenih materijala

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala i drugi zainteresovani subjekti

2. Broj objavljenih programa

6.2.2. Stvaranje pouzdanih mehanizama zaštite građana koji prijavljuju krivična dela organizovanog kriminala

1. Razviti postojeće i uspostaviti nove sigurne načine prijavljivanja krivičnih dela organizovanog kriminala

1. Definisani pouzdani mehanizmi

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

2009. / 2010.

Budžet / donacije

Nedovoljna diskrecija

2. Informisanje građana o pouzdanosti načina za prijavljivanje krivičnih dela organizovanog kriminala

1. Povećana spremnost građana za prijavljivanje krivičnih dela organizovanog kriminala

Nepoverenje

2. Povećan broj i blagovremenost prijavljenih krivičnih dela organizovanog kriminala

Nedovoljna edukovanost

6.2.3. Razvijanje saradnje sa svim subjektima civilnog društva

1. Sprovođenje edukacije subjekata civilnog društva o opasnostima i načinima saradnje u borbi protiv organizovanog kriminala

1. Donet plan i program edukacije

Ekspertski tim (iz cilja 1. aktivnost 1.1.1.)

Kontinuirano

Budžet / donacije

Nedostatak sredstava

2. Broj seminara i radionica sa subjektima civilnog društva

Svi obavezni i zainteresovani subjekti nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

3. Broj polaznika; komentar učesnika

Nedovoljna zainteresovanost subjekata civilnog društva / nedostatak poverenja između državnih organa i subjekata civilnog društva

2. Analiza predloga subjekata civilnog društva zainteresovanih za aktivnosti u borbi protiv organizovanog kriminala

1. Stavovi i mišljenja

Ekspertski tim (iz cilja 1. aktivnost 1.1.1.) i svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Kontinuirano

Nisu potrebna dodatna sredstva

Nedovoljna zainteresovanost subjekata civilnog društva

2. Izvršena analiza dostavljenih mišljenja

3. Obaveštavanje subjekata civilnog društva o prihvaćenim predlozima

1. Broj povratnih informacija

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala

Kontinuirano

Nisu potrebna dodatna sredstva

Neblagovremenost

6.3. Učestvovati u zajedničkim projektima sa medijima, lokalnom zajednicom i drugim partnerima Strategije

6.3.1. Podržati projekte udruženja građana, medija i privatnog sektora iz budžeta kojima se pomaže ostvarivanje planova i ciljeva državnih organa u borbi protiv organizovanog kriminala

1. Izrada kriterijuma na osnovu kojih udruženja građana, mediji i privatni sektor mogu dobiti budžetska sredstva uz adekvatnu kontrolu realizacije projekta

1. Izrađeni kriterijumi

Ekspertski tim

Drugi kvartal 2010.

Budžet / donacije

Nejasni kriterijumi

2. Izbor zajedničkih projekata na osnovu preporuka Ekspertskog tima (iz cilja 1. aktivnost 1.1.1.)

1. Izrađena analiza

Ekspertski tim

Po potrebi

Budžet / donacije

Predloženi projekti nezadovoljavaju kriterijume / nedostatak finansijskih sredstava

2. Broj prihvaćenih projekata

Radno telo Vlade

3. Realizovanje izabranih projekata

1. Broj realizovanih projekata

Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala i drugi zainteresovani subjekti

Po potrebi

Budžet / donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

4. Koristiti analize sprovedenih projekata za ažuriranje Akcionog plana

1. Izrađena analiza

Ekspertski tim

Prvi kvartal 2011.

Budžet / donacije

Nedostatak finansijskih sredstava

2. Ažuriran Akcioni plan

Radna grupa za izradu Akcionog plana

Drugi kvartal 2011.

Budžet

Prekoračenje rokova