1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Nacionalne strategije za borbu protiv organizovanog kriminala, koji je sastavni deo ovog zaključka.
2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Nacionalnom strategijom za borbu protiv organizovanog kriminala ("Službeni glasnik RS", broj 23/09) - (u daljem tekstu: Strategija), predviđeno je da se Akcionim planom za sprovođenje Nacionalne strategije za borbu protiv organizovanog kriminala (u daljem tekstu: Akcioni plan) urede pojedinačni ciljevi i načini ostvarivanja postavljenih ciljeva, kao i konkretne aktivnosti nadležnih izvršilaca za odabrano budžetsko razdoblje.
Akcioni plan predstavlja skup konkretnih mera, aktivnosti i zadataka kojima se planira realizacija osnovnih ciljeva predviđenih Strategijom.
Predviđene mere i aktivnosti u Akcionom planu određene u saglasnosti sa Nacionalnim programom za integraciju u Evropsku uniju.
Nosioci aktivnosti i zadataka su nadležni državni organi - nosioci borbe protiv organizovanog kriminala, jedinice lokalne samouprave, subjekti civilnog društva (nevladine organizacije, udruženja građana, mediji, strukovna udruženja i dr.) i privatni sektor.
U ostvarenju tih ciljeva nužno je zajedničko delovanje nadležnih državnih organa, sa podeljenom odgovornošću, imajući u vidu multidisciplinarnost ove problematike. Na nacionalnom nivou potrebno je kontinuirano obezbeđivati finansijske, zakonodavne i institucionalne uslove potrebne za sprovođenje svih aktivnosti i zadataka iz Akcionog plana. Pri tome, veoma je važna uloga šire društvene zajednice, gde je potrebno posebno istaći značaj saradnje državnih institucija, građana, civilnog društva i privatnog sektora na sprovođenju mera u borbi protiv organizovanog kriminala.
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala izradiće svoje sektorske akcione planove u roku od 90 dana nakon usvajanja Akcionog plana.
Cilj Akcionog plana je implementacija Strategije, kroz ispunjavanje njenih osnovnih ciljeva sprovođenjem mera, aktivnosti i zadataka.
- povećanje efikasnosti u borbi protiv organizovanog kriminala odgovarajućom primenom preventivnog i represivnog delovanja, kao i oduzimanje imovine proistekle izvršenjem krivičnog dela;
- harmonizacija nacionalnog zakonodavstva sa međunarodnim standardima u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala;
- jačanje kapaciteta (ljudskih i materijalno-tehničkih) svih državnih organa koji učestvuju u borbi protiv organizovanog kriminala;
- jačanje saradnje između državnih organa, privatnog sektora i civilnog društva.
Cilj Akcionog plana će se sprovesti kroz usklađen rad državnih organa - nosilaca borbe protiv organizovanog kriminala čijim će radom koordinirati Radno telo Vlade predviđeno Strategijom.
Za praćenje implementacije Strategije i periodično preispitivanje izvršenja mera, aktivnosti i realizacije zadataka, Radno telo Vlade može formirati poseban tim.
Cilj 1: Razvijanje proaktivnog pristupa u borbi protiv organizovanog kriminala |
MERE |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
1.1. Unapređivati prevenciju u borbi protiv organizovanog kriminala, sa težištem na izučavanju uzroka i posledica, u saradnji državnih organa sa visokoobrazovnim ustanovama i institucijama u zemlji i inostranstvu |
1.1.1. Oformiti ekspertski tim sa kontinuiranim zadatkom na unapređivanju prevencije u borbi protiv organizovanog kriminala, sačinjen od relevantnih subjekata |
1. Ministarstvo unutrašnjih poslova, u dogovoru sa Ministarstvom prosvete, Ministarstvom nauke i drugim nosiocima borbe protiv organizovanog kriminala, treba da odredi fakultete / istraživačke institute / i druge subjekte sa kojima će sarađivati |
1. Postignut sporazum o formiranju Ekspertskog tima |
Radno telo Vlade i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Prvi kvartal 2010. |
Ljudski resursi |
a) Nepostojanje međusobnog razumevanja o prirodi ekspertskog tima
b) Nedostatak interesovanja / kapaciteta istraživačkih institucija / fakulteta / i drugih subjekata
v) Unutrašnji rivalitet među članovima ekspertskog tima
g) Prezauzetost članova ekspertskog tima drugim aktivnostima
d) Nedostupnost članova ekspertskog tima
đ) Projekti ne zadovoljavaju standarde ili ne odgovaraju zadatku i postavljenim ciljevima
e) Nedostatak materijalnih resursa |
2. Svi nosioci Strategije / fakultet / istraživačka ustanova / i drugi subjekti sa kojima će sarađivati, da imenuju sopstvene stručnjake |
1. Formiran Ekspertski tim |
Drugi kvartal 2010. |
3. Ekspertski tim, u saradnji sa regionalnim i međunarodnim ekspertima za organizovani kriminal, da definiše projekte, pokrene istraživanja, daje izveštaje i preporuke o tematskim pitanjima vezanim za prevenciju organizovanog kriminala |
1. Ostvareni kontakti i saradnja sa visokoškolskim institucijama i nadležnim nacionalnim i međunarodnim institucijama |
Ekspertski tim |
Treći kvartal 2010. |
Ljudski i materijalni resursi |
2. Sačinjen plan i program rada ekspertskog tima |
Četvrti kvartal 2010. |
3. Sačinjene analize stanja organizovanog kriminala (uzroci, posledice, trendovi) |
Drugi kvartal 2011. |
4. Izvršena procena mogućeg uticaja zakonskih rešenja na prevenciju organizovanog kriminala |
5. Date preporuke za poboljšanje prevencije u borbi protiv organizovanog kriminala |
Treći kvartal 2011. |
1.1.2. Pružanje potrebnih informacija i stručne pomoći Radnom telu Vlade za efikasno sprovođenje Strategije, u okviru zajedničkih projekata sa visokoobrazovnim ustanovama i institucijama |
1. Predstavljanje projekata i potrebnih resursa Radnom telu Vlade u cilju dobijanja saglasnosti za njihovu realizaciju |
1. Dobijena saglasnost Radnog tela Vlade; pozitivan komentar |
Ekspertski tim i Radno telo Vlade |
Drugi kvartal 2010. |
Ljudski resursi |
|
2. Kvartalno izveštavanje Radnog tela Vlade o rezultatima rada ekspertskog tima |
1. Broj dostavljenih izveštaja |
Ekspertski tim |
Kontinuirano |
2. Pozitivan komentar od strane Radnog tela |
3. Dostavljanje Radnom telu Vlade, u skladu sa zakonom, potrebnih informacija i stručne pomoći za realizaciju projekata ekspertskog tima |
1. Broj iskazanih potreba |
2. Pozitivan komentar od strane Radnog tela |
3. Broj i kvalitet dostavljenih informacija |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
1.1.3. Kontinuirano sprovoditi obuke i stručna usavršavanja na unapređenju prevencije u borbi protiv organizovanog kriminala |
1. Sačiniti program obuke |
1. Program obuke sačinjen na naučno zasnovanoj metodologiji i pozitivnim nacionalnim i međunarodnim iskustvima |
Ekspertski tim i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Prvi kvartal 2011. |
Ljudski i materijalni resursi / Budžet / donacije |
2. Kontinuirano sprovoditi obuku |
1. Broj sprovedenih obuka |
Treći kvartal 2011. / kontinuirano |
2. Broj osposobljenih kadrova |
3. Pozitivan komentar učesnika obuke |
Kontinuirano |
4. Učesnici primenjuju novostečene veštine |
1.1.4. Implementirati preporuke i procene Ekspertskog tima odobrene od Radnog tela Vlade |
1. Doneti nova ili izmeniti postojeća zakonska rešenja u skladu sa procenom Ekspertskog tima |
1. Broj donetih novih ili izmenjenih i dopunjenih zakonskih rešenja u skladu sa procenom |
Ministarstvo pravde i drugi relevantni državni organi |
Treći kvartal 2011. |
Ljudski resursi |
2. Primeniti preporuke Ekspertskog tima za poboljšanje prevencije organizovanog kriminala |
1. Unapređena praksa u cilju prevencije organizovanog kriminala |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala i drugi subjekti |
Četvrti kvartal 2011. |
Ljudski i materijalni resursi / Budžet / donacije |
2. Kontinuirana razmena stavova između ekspertskih timova, Radnog tela Vlade i svih zainteresovanih strana na koje se preporuke odnose |
3. Praćenje implementacije preporuka Ekspertskog tima |
1. Redovno i objektivno izveštavanje Radnog tela Vlade |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Kontinuirano |
1.2. Razvijati proces proaktivnih istraga radi efikasnog dokazivanja i procesuiranja krivičnih dela organizovanog kriminala |
1.2.1. Kreiranje programa i obuka za vođenje proaktivnih istraga |
1. Izrada programa obuke |
1. Nastavni plan i program obuke |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala, naučno-obrazovne institucije i međunarodni partneri |
Drugi kvartal 2011. |
Ljudski resursi / donacije |
Nedovoljna zainteresovanost naučno-obrazovnih institucija |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Sprovođenje obuke za vođenje proaktivnih istraga |
1. Broj realizovanih obuka |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo prosvete, ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala i međunarodni partneri |
Treći kvartal 2011. / kontinuirano |
Ljudski resursi / donacije |
Nedovoljna zainteresovanost naučno-obrazovnih institucija |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Broj službenika koji su završili obuku i evaluacija obuke |
Četvrti kvartal 2011. / kontinuirano |
Nedovoljna zainteresovanost subjekata Strategije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
1.2.2. Uspostaviti i unaprediti procedure proaktivnih istraga |
1. Definisati procedure sprovođenja proaktivnih istraga organizovanog kriminala |
1. Donete instrukcije o procedurama u borbi protiv organizovanog kriminala |
Specijalno Tužilaštvo i ostali nosioci Strategije |
Treći kvartal 2010. |
Ljudski i materijalni resursi / donacije / Budžet |
Nedostatak finansijskih sredstava |
Nedovoljna zainteresovanost subjekata Strategije |
Nedovoljna zainteresovanost međunarodnih subjekata |
2. Primena navedenih instrukcija na svim organizacionim nivoima |
1. Razrađene navedene instrukcije na svim organizacionim nivoima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova i ostali nosioci u borbi protiv organizovanog kriminala |
Prvi kvartal 2011. / kontinuirano |
|
Nedovoljna zainteresovanost subjekata Strategije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Postupanje službenika u skladu sa navedenim aktom |
Drugi kvartal 2011 / kontinuirano |
Ljudski i materijalni resursi / Budžet |
Otpor službenika u primeni navedenih akata |
3. Kontinuirana razmena stavova između ekspertskih timova, Radnog tela Vlade, i svih zainteresovanih strana na koje se preporuke odnose |
Nedostatak obuke u primeni navedenih akata |
1.2.3. Razvijati saradnju sa drugim nadležnim državnim organima i institucijama kao i regionalnu i međunarodnu saradnju u sprovođenju proaktivnih istraga |
1. Unaprediti i razvijati proaktivne istrage na nacionalnom nivou |
1. Broj održanih sastanaka, radionica i savetovanja |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Prvi kvartal 2010. / kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet |
Nedovoljna zainteresovanost subjekata Strategije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Definisati regionalne i međunarodne partnere za sprovođenje proaktivnih istraga |
1. Uspostavljeni kontakti sa regionalnim i međunarodnim partnerima |
Drugi kvartal 2010. / kontinuirano |
Budžet / donacije |
Nedovoljna zainteresovanost regionalnih i međunarodnih subjekata |
3. Aktivno sprovoditi proaktivne istrage sa regionalnim i međunarodnim partnerima |
1. Broj pokrenutih i sprovedenih proaktivnih istraga na regionalnom nivou |
Četvrti kvartal 2010. / kontinuirano |
Ljudski resursi / donacije / Budžet |
Nedovoljna zainteresovanost regionalnih subjekata |
2. Broj pokrenutih i sprovedenih proaktivnih istraga na međunarodnom nivou |
Nedovoljna zainteresovanost međunarodnih subjekata |
3. Teškoće u međunarodnoj saradnji postepeno opadaju |
1.3. Uspostaviti i razvijati sistem efikasnih instrumenata za strategijsku analizu |
1.3.1. Unaprediti postojeće i / ili formirati nove organizacione jedinice za stratešku analizu i utvrditi nadležnosti |
1. Podizanje nivoa efikasnosti postojećih organizacionih jedinica |
1. Povećan broj i kvalitet analiza |
Radno telo Vlade, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno - informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde |
Drugi kvartal 2010. / kontinuirano |
Ljudski resursi / donacije / Budžet |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Formirati nove organizacione jedinice i utvrditi njihove nadležnosti |
1. Formirane nove jedinice i ojačane novim ljudskim i materijalnim resursima |
Ministarstvo unutrašnjih poslova i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Četvrti kvartal 2010. |
Ljudski resursi / donacije / Budžet |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Utvrđene nadležnosti novih organizacionih jedinica |
Ljudski resursi |
Nema rizika |
1.3.2. Definisati jasne programe efikasnog i ažurnog prikupljanja, analitičke obrade i razmene podataka od strateškog značaja |
1. Razviti efikasno i ažurno prikupljanje, dostavljanje i razmena podataka od strateškog značaja na nacionalnom nivou |
1. Uspostavljen sistem razmene na nacionalnom nivou |
Radno telo Vlade, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno - informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde |
Drugi kvartal 2011. |
Ljudski resursi |
Prekoračenje izveštavanja |
2. Kvalitet i značaj razmenjenih podataka |
2. Razviti efikasno i ažurno prikupljanje, dostavljanje i razmenu podataka od strateškog značaja na regionalnom i međunarodnom nivou |
1. Uspostavljen sistem razmene na regionalnom i međunarodnom nivou |
Četvrti kvartal 2011. |
Ljudski resursi |
2. Kvalitet i značaj razmenjenih podataka |
1.3.3. Uspostaviti jasne metode efikasnog i blagovremenog upoznavanja svih relevantnih subjekata sa rezultatima analiza uz neophodno praćenje njihove operacionalizacije |
1. Razviti načine efikasnog i blagovremenog upoznavanja sa rezultatima analiza |
1. Nadležni službenici na svim nivoima su upoznati sa analizom |
Radno telo Vlade, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno - informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde |
Četvrti kvartal 2011. |
Ljudski resursi |
Uopšteni, nepotpuni i neblagovremeni izveštaji, prekoračenje rokova u izveštavanju |
2. Povratni komentar nadležnih službenika |
3. Brzina procesuiranja rezultata analize od strane primalaca analize |
2. Razviti načine praćenja operacionalizacije analiza |
1. Definisan mehanizam praćenja operacionalizacije |
1.3.4. Kontinuirano sprovoditi obuke iz oblasti strateške analize |
1. Utvrditi potrebe |
1. Analiza potreba |
Radno telo Vlade, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno - informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde |
Drugi kvartal 2010. / kontinuirano |
Ljudski i materijalni resursi |
Nedostatak sredstava |
2. Sprovoditi obuku na različitim nivoima |
1. Broj obučenih rukovodilaca |
Ljudski resursi / donacije / Budžet |
Nedostatak interesovanja |
2. Broj obučenih strateških analitičara |
Smanjeno razumevanje značaja problematike |
3. Pozitivan komentar učesnika obuke |
4. Učesnici primenjuju novostečene veštine |
Cilj 2: Povećanje efikasnosti u borbi protiv organizovanog kriminala odgovarajućom primenom preventivnog i represivnog delovanja, kao i oduzimanje imovine proistekle izvršenjem krivičnog dela |
MERE |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
2.1. Razvijati institucionalne uslove za efikasno otkrivanje i dokazivanje krijumčarenja narkotika, ljudi, vozila, lakog oružja i drugih dobara, pranja novca koruptivnih i krivičnih dela iz oblasti visoke tehnologije i dosledno oduzimanje imovine stečene izvršenjem krivičnih dela |
2.1.1. Jačanje postojećeg institucionalnog okvira za borbu protiv organizovanog kriminala na osnovu stečenih iskustava, mogućnosti i potreba |
1. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Specijalnog tužilaštva |
1. Poboljšani uslovi rada |
Ministarstvo pravde, Specijalno Tužilaštvo |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Povećana motivacija zaposlenih |
2. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Posebnog odeljenja okružnog suda u Beogradu |
1. Poboljšani uslovi rada |
Ministarstvo pravde i svi nivoi suda |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Povećana motivacija zaposlenih |
3. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Uprave kriminalističke policije (Služba za borbu protiv organizovanog kriminala i dr.) |
1. Poboljšani uslovi rada |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Povećana motivacija zaposlenih |
4. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Bezbednosno informativne agencije |
1. Poboljšani uslovi rada |
Bezbednosno - informativna agencija |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Povećana motivacija zaposlenih |
5. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Ministarstva odbrane (Vojno bezbednosna agencija) |
1. Poboljšani uslovi rada |
Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija) |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Povećana motivacija zaposlenih |
6. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Uprave za sprečavanje pranja novca |
1. Povećani administrativni kapaciteti i uslovi rada |
Ministarstvo finansija, Uprava za sprečavanje pranja novca |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Povećani informacioni kapaciteti |
3. Povećana motivacija zaposlenih |
7. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti sektora Poreske uprave |
1. Poboljšani uslovi rada |
Ministarstvo finansija, Poreska uprava |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Povećana motivacija zaposlenih |
8. Unapređenje rada i povećanje efikasnosti Sektora za kontrolu primene carinskih propisa |
1. Poboljšani uslovi rada |
Ministarstvo finansija, Uprava carina |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Povećana motivacija zaposlenih |
9. Unapređenje rada i efikasnosti posebne pritvorske jedinice |
1. Poboljšani uslovi rada |
Ministarstvo pravde, Uprava za izvršenje zavodskih sankcija |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Povećana motivacija zaposlenih |
2.1.2. Dosledno oduzimanje imovine stečene izvršenjem krivičnog dela |
1. Sprovođenje finansijskih istraga u krivičnim postupcima za krivična dela organizovanog kriminala |
1. Broj sprovedenih finansijskih istraga |
Specijalno tužilaštvo, Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Oduzimanje imovine proistekle iz krivičnog dela |
1. Povećana vrednost oduzete imovine |
Sudovi |
2.2. Razvijati specijalne istražne operativno taktičke kriminalističko obaveštajne i analitičko operativne metode borbe protiv organizovanog kriminala |
2.2.1. Unaprediti i usavršiti primenu specijalnih istražnih mera u borbi protiv organizovanog kriminala |
1. Primeniti optimalne specijalne istražne mere u otkrivanju i procesuiranju organizovanog kriminala |
1. Broj procesuiranih organizovanih kriminalnih grupa uz upotrebu specijalnih istražnih mera |
Ministarstvo pravde, Specijalno tužilaštvo, Posebno odeljenje okružnog suda u Beogradu, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno -informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija) |
Kontinuirano |
Budžet / donacije |
Nedostatak ljudskih i tehničkih kapaciteta |
2. Praćenje primene specijalnih istražnih mera i prepoznavanje najbolje prakse |
1. Prepoznata najbolja praksa za primenu specijalnih istražnih mera |
Nedostatak finansijskih sredstava / ljudskih resursa |
3. Usavršavanje primene specijalnih istražnih mera u skladu sa najboljom praksom |
1. Povećana efikasnost primene specijalnih istražnih mera |
2.2.2. Uspostavljanje Kriminalističko obaveštajnog sistema (KOS) Ministarstvo unutrašnjih poslova |
1. Usvojiti program i izraditi akcioni plan za primenu programa KOS |
1. Usvojen Program KOS i izrađen i usvojen akcioni plan |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Četvrti kvartal 2009. |
Budžet / donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Razvijanje kadrovskih i materijalno tehničkih kapaciteta KOS |
1. Poboljšan kvalitet i kvantitet prikupljenih kriminalističko obaveštajnih podataka |
Četvrti kvartal 2012. / kontinuirano |
2.2.3. Unapređivanje analitičko-operativnog rada u borbi protiv organizovanog kriminala |
1. Formirati bazu podataka Specijalnog tužilaštva |
1. Formirana baza |
Specijalno tužilaštvo |
Drugi kvartal 2010. |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Povećana efikasnost u procesuiranju |
2. Usavršavanje upotrebe analitičkih softvera za automatizaciju analize prikupljenih podataka |
1. Broj sprovedenih obuka |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno -informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija), Ministarstvo pravde, Ministarstvo finansija |
Kontinuirano |
Nedostatak resursa |
2. Optimalno korišćenje softvera |
3. Unapređenje resursa (materijalnih, tehničkih i ljudskih) |
1. Realizacija planova unapređenja resursa |
2.3. Uspostaviti nove i razvijati postojeće organizacione jedinice za borbu protiv organizovanog kriminala |
2.3.1. Ubrzano razvijati novoformiranu Jedinicu za finansijske istrage shodno predloženim planovima kao i formiranje područnih organizacionih Jedinica za finansijske istrage |
1. Razvijati kapacitete jedinice za finansijske istrage i formirati područne organizacione jedinice Jedinice za finansijske istrage |
1. Sačinjen plan dinamike razvoja |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
2009. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Nema rizika |
2. Izveštaj o realizaciji plana |
2010. kontinuirano |
3. Uspostavljena Jedinica za finansijske istrage sa punim kadrovskim, materijalnim kapacitetom |
2013. |
Budžet, donacije, ljudski resursi |
Nedostatak sredstava, ljudskih resursa |
2.3.2. Ubrzano razvijati novoformiranu Direkciju za raspolaganje oduzetom imovinom |
1. Razvijati kapacitete novoformirane Direkcije za raspolaganje oduzetom imovinom |
1. Sačinjen plan |
Ministarstvo pravde, Direkcija za upravljanje oduzetom imovinom |
Četvrti kvartal 2010. |
Ljudski i materijalni resursi, Budžet |
Nedostatak sredstava, ljudskih resursa |
2. Izveštaj o realizaciji plana |
Prvi kvartal 2011. |
3. Razvijeni ljudski i materijalni resursi Direkcije |
2013 |
Cilj 3: Jačanje kapaciteta (ljudskih i materijalno-tehničkih) svih državnih organa koji učestvuju u borbi protiv organizovanog kriminala |
MERE |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
3.1. Doneti nove zakone kojima će se regulisati rad Bezbednosno-informativne agencije i Vojno-bezbednosne agencije, uz uvažavanje specifičnosti da je do daljnjeg potrebno da navedene službe bezbednosti zadrže određena policijska ovlašćenja |
3.1.1. Sačiniti Nacrt zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji |
1. Izraditi i uputiti Vladi Nacrt zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji |
1. Sačinjen Nacrt zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji |
Ministarstvo odbrane |
Treći kvartal 2009. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Neblagovremeno usvajanje Zakona |
2. Organizovana javna rasprava |
3. Upućen Vladi Nacrt zakona o Vojno-bezbednosnoj agenciji i Vojno-obaveštajnoj agenciji |
Četvrti kvartal 2009. |
3.1.2. Sačiniti Nacrt Zakona o Bezbednosno-informativnoj agenciji |
1. Izraditi i uputiti Vladi Nacrt zakona o Bezbednosno-informativnoj agenciji |
1. Sačinjen Nacrt zakona o Bezbednosno-informativnoj agenciji |
Bezbednosno-informativna agencija |
Četvrti kvartal 2009. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Neblagovremeno usvajanje Zakona |
2. Organizovana javna rasprava |
3. Upućena Vladi Nacrt zakona o Bezbednosno-informativnoj agenciji |
Prvi kvartal 2010. |
3.2. Obezbeđivati i razvijati kvalitetne kadrove u državnim organima odgovornim za sprovođenje Strategije, sa težištem na objektivnim i visokim kriterijumima selekcije, popuni, razvoju i napredovanju u karijeri zasnovanim na sposobnostima i rezultatima rada, potrebnoj specijalizaciji, motivaciji i nagrađivanju, edukaciji i obuci i razvijati sistem upravljanja i rukovođenja i njihove organizacione kompetencije |
3.2.1. Definisati potrebe i jasne kriterijume za selekciju kadrova |
1. Izvršiti analizu potreba za kadrovima |
1. Definisane jasne potrebe za kadrovima |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Drugi kvartal 2010. |
Ljudski i materijalni resursi |
Nema rizika |
2. Utvrditi jasne kriterijume za selekciju kadrova |
1. Službenici nadležni za odabir kadrova razumeju i primenjuju kriterijume |
3.2.2. Definisati procedure prijema i prioritetnog preuzimanja kadrova |
1. Utvrđivanje procedura prijema kadrova i njihovo sprovođenje |
1. Definisane procedure prijema i odabir kadrova postaje postepeno lakši |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Drugi kvartal 2010. |
Ljudski i materijalni resursi |
Otpor u organizacionim jedinicama nosilaca Strategije, nedostatak kadrova |
2. Izrada mehanizama bezuslovnog preuzimanja kadrova |
2. Definisane procedure preuzimanja kadrova |
3. Broj primljenih i preuzetih kadrova |
3.2.3. Definisati prioritete raspoređivanja i napredovanja kadrova |
1. Izvršiti analizu potreba i prioriteta |
1. Definisani prioriteti raspoređivanja i napredovanja kadrova od strane relevantnih organizacionih jedinica |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Drugi kvartal 2011. |
Ljudski i materijalni resursi |
Otpor u organizacionim jedinicama nosilaca Strategije, nedostatak kadrova i materijalnih sredstava |
2. Utvrđeni prioriteti raspoređivanja i napredovanja kadrova i njihovo sprovođenje |
1. Pojačano interesovanje za rad u organizacionim jedinicama |
Nemotivisanost kadrova |
2. Smanjen odliv kadrova |
3.2.4. Popuniti radna mesta u skladu sa potrebama i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u organizacionim jedinicama koje se bore protiv organizovanog kriminala |
1. Izvršiti popunu radnih mesta |
1. Ukupan procenat popunjenosti |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
2010./kontinuirano |
Ljudski i materijalni resursi |
Nedostatak finansijskih i ljudskih resursa |
3.2.5. Periodično sagledavati potrebu za usaglašavanjem akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u organizacionim jedinicama u skladu sa potrebama borbe protiv organizovanog kriminala |
1. Periodično vršiti analizu potreba |
1. Sprovedena analiza potreba |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Prvi kvartal 2010. kontinuirano |
Ljudski i materijalni resursi |
Nema rizika |
2. Formulisan predlog za izmenu akta |
2. Uskladiti predlog akta o unutrašnjem uređenju sa novim potrebama |
1. Izrada i primena akta |
2010./kontinuirano |
Budžet / donacije |
Otpor u organizacionim jedinicama nosilaca Strategije, nedostatak kadrova |
3.2.6. Koncipirati i organizovati u svim državnim organima, odgovornim za sprovođenje Strategije, specijalističku obuku u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala |
1. Sačiniti plan i program obuke u skladu sa potrebama svih nosilaca Strategije |
1. Sačinjen plan i program obuke |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
2010./kontinuirano |
Budžet / donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Organizovati resorne i zajedničke specijalističke obuke svih nosilaca Strategije |
1. Broj realizovanih obuka |
2. Broj službenika koji su završili obuku |
3. Pozitivan komentar učesnika obuke; učesnici obuke primenjuju novostečene veštine |
3. Organizovati obuku zainteresovanih kandidata za sudije i tužioce kroz plan i program rada Pravosudne akademije |
1. Donet Zakon o Pravosudnoj akademiji |
Ministarstvo pravde |
Prvi kvartal 2010. |
Budžet / donacije / ljudski resursi |
Prekoračenje rokova |
2. Formirana Pravosudna akademija |
Treći kvartal 2010. |
3. Pokrenut program stručnog usavršavanja |
3.2.7. Obračunavanje zarada policijskih službenika koji rade na otkrivanju i suzbijanju organizovanog kriminala u odgovarajućem, povećanom iznosu |
1. Preduzeti sve neophodne mere kako bi se zarade obračunavale i isplaćivale u odgovarajućem, povećanom iznosu |
1. Isplaćene zarade u odgovarajućem, povećanom iznosu |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Drugi kvartal 2010./kontinuirano |
Budžet |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Utvrditi kriterijume za nagrađivanje |
2. Definisani jasni kriterijumi za nagrađivanje policijskih službenika koji rade na predmetima organizovanog kriminala |
3.3. Obezbeđivati i razvijati materijalno-tehničke i finansijske kapacitete državnih organa koji su odgovorni za sprovođenje Strategije |
3.3.1. Obezbeđivanje adekvatne infrastrukture i opremanja organizacionih jedinica nadležnih za borbu protiv organizovanog kriminala u skladu sa najsavremenijim standardima i specifičnim potrebama |
1. Izraditi analizu i plan potreba |
1. Izrađen plan potreba |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Četvrti kvartal 2010./ kontinuirano |
Budžet / donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Pristupiti realizaciji plana |
1. Stepen realizacije plana |
3.3.2. Planiranje i nabavka savremenih materijalno tehničkih sredstava, u skladu sa najsavremenijim standardima i specifičnim potrebama |
1. Izvršiti analizu potreba u i sačiniti plan nabavke u skladu sa ciljevima definisanim Strategijom |
1. Izvršena analiza i sačinjen plan nabavke |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Bezbednosno-informativna agencija, Ministarstvo odbrane (Vojno-bezbednosna agencija) |
2010./ kontinuirano |
Budžet / donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Pristupiti realizaciji nabavke u skladu sa prioritetima |
1. Stepen realizacije nabavke |
Cilj 4: Harmonizacija nacionalnog zakonodavstva sa međunarodnim standardima u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala |
MERE |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
4.1. Formulisati jedinstvenu zakonsku definiciju organizovanog kriminala koja će biti usklađena sa evropskim i međunarodnim kriterijumima i omogućiti veću efikasnost u borbi protiv te pojave |
4.1.1. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Krivičnog zakonika tako da sadrži definiciju organizovanog kriminala usklađenim sa relevantnim međunarodnim konvencijama |
1. Usvojiti Zakon |
Usvojen Zakon |
Narodna Skupština |
Četvrti kvartal 2009. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Sporost u usvajanju |
4.1.2. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Zakona o organizaciji i nadležnostima državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala |
1. Usvojiti Zakon |
Usvojen Zakon |
Narodna skupština |
Četvrti kvartal 2009. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Sporost u usvajanju |
4.1.3. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Zakona o izvršenju krivičnih sankcija |
1. Usvojiti Zakon |
Usvojen Zakon |
Narodna skupština |
Četvrti kvartal 2009. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Sporost u usvajanju |
2. Donošenje podzakonskih akata za sprovođenje Zakona |
Doneti podzakonski akti |
Ministarstvo pravde |
Drugi kvartal 2010. |
4.1.4. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Zakonika o krivičnom postupku |
1. Usvojiti Zakon |
Usvojen Zakon |
Narodna skupština |
Četvrti kvartal 2009. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Sporost u usvajanju |
4.1.5. Doneti Zakon o tajnosti podataka |
1. Usvojiti Zakon |
Usvojen Zakon |
Narodna skupština |
Četvrti kvartal 2009. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Neusaglašenost nadležnosti |
2. Donošenje podzakonskih akata za sprovođenje Zakona |
Doneti podzakonski akti |
Vlada i drugi nadležni državni organi |
Drugi kvartal 2010. |
4.1.6. Doneti Zakon o izmenama i dopunama Zakona o organizaciji i nadležnostima državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala |
1. Usvojiti Zakon |
Usvojen Zakon |
Narodna skupština |
Četvrti kvartal 2009. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Sporost u usvajanju |
2. Donošenje podzakonskih akata za sprovođenje Zakona |
Doneti podzakonski akti |
Vlada i Ministarstvo pravde |
Drugi kvartal 2010. |
4.2. Proceniti normativno pravni okvir u smislu revidiranja postojećih zakona i usvajanja novih i nastaviti sa pristupanjem Republike Srbije međunarodnim konvencijama sa potpunom i doslednom primenom međunarodnih preporuka, inicijativa i standarda za borbu protiv organizovanog kriminala |
4.2.1. Formiranje Radne grupe za izmene i dopune odgovarajućih zakonskih propisa koji se odnose na borbu protiv organizovanog kriminala |
1. Imenovanje članova grupe i utvrđivanje zadataka |
1.Formirana radna grupa |
Radno telo Vlade |
Drugi kvartal 2010. |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Nema rizika |
2. Izvršiti analizu postojećih stanja |
1. Izvršena analiza postojećih stanja |
Radna grupa |
Četvrti kvartal 2010./kontinuirano |
Budžet, donacije |
3. Sačinjavanje predloga za pokretanje postupka izmene i dopune odgovarajućih zakonskih propisa |
1. Sačinjen predlog izmena |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
4.2.2. Pratiti implementaciju propisa i preporuka relevantnih međunarodnih institucija |
1. Podnošenje izveštaja o implementaciji |
1. Broj podnetih izveštaja |
Ministarstvo pravde i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Periodično i po potrebi |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Prekoračenje rokova |
2. Komentar na izveštaje od strane primalaca izveštaja |
4.2.3. Planirati pristupanje međunarodnim konvencijama za koje su obezbeđeni uslovi |
1. Praćenje međunarodnih propisa |
1. Broj potvrđenih međunarodnih propisa |
Ministarstvo pravde |
Kontinuirano |
Budžet, donacije |
Nedostatak ljudskih i materijalnih resursa |
2. Proceniti uslove za pristupanje konvenciji |
1. Utvrđeni uslovi za pristupanje konvenciji |
Po potrebi |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Nema rizika |
3. Pokretanje procedure za pristupanje |
1. Ispunjeni uslovi za pristupanje |
2. Broj pokrenutih procedura za pristupanje |
Cilj 5: Jačanje saradnje na nacionalnom, regionalnom i međunarodnom nivou |
MERE |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
5.1. Unapređivati sve oblike saradnje i koordinacije državnih organa nadležnih za sprovođenje Strategije na svim nivoima kako u Republici Srbiji tako i na regionalnom i međunarodnom nivou |
5.1.1. Usklađivanje i jačanje saradnje između svih relevantnih subjekata u borbi protiv organizovanog kriminala u Republici Srbiji |
1. Unaprediti koordinaciju u okviru pojedinačnih nosilaca Strategije |
1. Jasno definisana pravila i procedure međusobnog informisanja i komuniciranja |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo finansija, Specijalno tužilaštvo i sudovi, Ministarstvo pravde |
Kontinuirano |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Neusklađenost prioriteta |
2. Poboljšana koordinacija |
2. Izrada dokumenata (sporazuma, protokola...) o međusobnoj saradnji nadležnih državnih organa |
1. Usklađeni stavovi svih subjekata u borbi protiv organizovanog kriminala |
Komisija za usklađivanje delovanja i dalje poboljšanje saradnje između policijskih i pravosudnih organa (formirana Odlukom Vlade Srbije 05 br. 02-5582/2008) i svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Po potrebi / kontinuirano |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Sporost u izradi |
2. Jasno definisana pravila i procedure međusobne saradnje |
3. Ustanoviti i unaprediti načine brze i efikasne razmene podataka |
1. Definisan postupak razmene podataka između nosilaca borbe protiv organizovanog kriminala |
Četvrti kvartal 2010. / kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak sredstava |
2. Obezbeđeni tehnički uslovi za brzu razmenu podataka |
5.1.2. Unapređenje i razvijanje saradnje na regionalnom i međunarodnom nivou u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala |
1. Nastaviti i unaprediti međunarodnu saradnju Ministarstva pravde u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala |
1. Broj zaključenih bilateralnih ugovora |
Ministarstvo pravde |
Kontinuirano |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Neusaglašenost prioriteta |
2. Zaključivati bilateralne ugovore između tužilaštava za organizovani kriminal zemalja u regionu kojima se uređuju odnosi u pružanju direktne pravne pomoći i direktne saradnje u predkrivičnom postupku i istragama |
1. Broj zaključenih ugovora |
Ministarstvo pravde i Specijalno tužilaštvo |
Kraj 2010. / po potrebi |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Nedostatak volje i zainteresovanosti druge strane |
2. Broj slučajeva pružanja pravne pomoći |
3. Nastaviti i unaprediti policijsku saradnju na međunarodnom nivou (INTERPOL, EVROPOL, SECI CENTAR ...) u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala |
1. Broj održanih sastanaka |
Ministarstvo unutrašnjih poslova |
Kontinuirano |
Ljudski resursi, Budžet, donacije |
Neusklađeni prioriteti, nedostatak finansijskih sredstava |
2. Kvalitet razmenjenih informacija |
3. Komentar od strane nadležnih službenika |
4. Nastaviti i unaprediti saradnju u borbi protiv organizovanog kriminala sa stranim oficirima za vezu zaduženim za saradnju sa Republikom Srbijom |
1. Broj ostvarenih kontakata sa detaširanim oficirima za vezu pri ambasadama u Republici Srbiji |
Ministarstvo unutrašnjih poslova i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala po potrebi |
Kontinuirano |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Ukidanje pozicije oficira za vezu u ambasadama |
2. Kvalitet realizovanih zajedničkih aktivnosti posredstvom oficira za vezu |
Neusklađeni prioriteti |
5. Nastaviti i unaprediti mrežu oficira za vezu Republike Srbije koji bi bili raspoređeni u drugim zemljama |
1. Broj i kvalitet detaširanih službenika u ambasadama Republike Srbije u svetu |
Ministarstvo unutrašnjih poslova i drugi zainteresovani nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Četvrti kvartal 2010. kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet |
Nedostatak materijalnih i adekvatnih ljudskih resursa |
2. Kvalitet uspostavljenih kontakata u zemlji domaćina |
6. Nastaviti i unaprediti saradnju sa međunarodnim organizacijama u oblasti borbe protiv organizovanog kriminala |
1. Broj sprovedenih projekata i izveštaji evaluacije projekata |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Kontinuirano |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak materijalnih sredstava |
2. Broj novopotpisanih sporazuma |
7. Potpisati memorandume o saradnji sa svim ili sa najvećim brojem zemalja članica "EGMONT" grupe (međunarodno udruženje finansijsko-obaveštajnih službi) u cilju brže i efikasnije razmene podataka i informacija |
1. Razmena podataka u okviru "EGMONT" grupe |
Ministarstvo finansija, Uprava za sprečavanje pranja novca |
Kontinuirano |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Nedostatak kooperativnosti stranih partnera |
8. Nastaviti i unaprediti saradnju sa IOTA (Intraevropska organizacija poreskih administracija) i drugim međunarodnim organizacijama |
1. Broj održanih sastanaka |
Poreska uprava |
Kontinuirano |
Budžet / donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Broj obrađenih tema |
3. Broj razmenjenih informacija |
9. Nastaviti i unaprediti međunarodnu saradnju Sektora za kontrolu primene carinskih propisa |
1. Broj razmenjenih informacija i zajedničkih akcija |
Uprava carina |
Kontinuirano |
Budžet/ donacije |
Nedostatak zainteresovanosti |
10. Nastaviti i unaprediti međunarodnu saradnju na bilateralnom i multilateralnom nivou, sa posebnim akcentom na problematici organizovanog kriminala |
1. Kvalitet razmenjenih informacija |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Kontinuirano |
Budžet / donacije |
Nedostatak zainteresovanosti |
11. Sprovođenje projekta ILECU-s (nacionalna jedinica za koordinaciju međunarodne saradnje u oblasti sprovođenja zakona) |
1. Formirana nacionalna jedinica |
Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo pravde, Ministarstvo finansija i drugi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala po potrebi |
Četvrti kvartal 2010. |
Budžet / donacije |
Prekoračenje rokova / nedostatak sredstava |
2. Uspostavljen mehanizam međunarodne saradnje u sprovođenju zakona |
5.2. Stvarati zajedničke istražne timove i sprovoditi koordinisane akcije na svim nivoima (nacionalni, regionalni, međunarodni) |
5.2.1. Stvaranje zajedničkih "ad-hoc" istražnih timova na nacionalnom nivou |
1. Utvrđivanje potreba i stvaranje materijalno tehničkih uslova za formiranje istražnih timova |
1. Utvrđen cilj i nosioci istrage |
Radno telo Vlade, Specijalno tužilaštvo i ostali nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Po potrebi |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak sredstava i-ili interesovanja |
2. Obezbeđeni materijalno tehnički uslovi |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Nedostatak materijalno tehničkih uslova |
2. Formiranje istražnog tima |
1. Formirani istražni tim |
Nedostatak ljudskih resursa |
3. Sprovođenje istraga |
1. Broj okončanih istraga |
Neslaganja u okviru tima |
5.2.2. Realizovanje koordinisanih akcija na državnom nivou |
1. Procena potreba za sprovođenjem koordinisanih akcija |
1. Utvrđene potrebe |
Specijalno tužilaštvo, Ministarstvo unutrašnjih poslova i drugi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Kontinuirano / po potrebi |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak sredstava i ljudskih resursa |
2. Definisan plan akcije |
2. Određivanje kontakt osoba za koordinaciju aktivnosti |
1. Određene kontakt osobe |
3. Sprovođenje koordinisanih akcija |
1. Broj realizovanih akcija |
|
5.2.3. Stvaranje "ad-hoc" regionalnih i međunarodnih istražnih timova |
1. Razvijanje normativnih preduslova |
1. Doneti odgovarajući akti |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova i drugi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Po potrebi |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Nedonošenje propisa |
2. Stvaranje materijalno tehničkih uslova |
1. Obezbeđeni materijalno tehnički uslovi |
Ljudski resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak sredstava |
3. Formiranje istražnih timova |
1. Broj realizovanih istraga |
Nedostatak pravnih normi / sredstava / nedostatak harmonizacije procedura među državama / jezičke barijere koje dovode do odlaganja u procedurama / nedostatak spremnosti drugih država da učestvuju u zajedničkim istražnim timovima |
|
5.2.4. Realizovanje koordinisanih akcija na regionalnom i međunarodnom nivou |
1. Uspostavljanje i održavanje kontakata tužilačkih, policijskih i dr. organa relevantnih za sprovođenje akcije |
1. Broj ostvarenih kontakata |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova i drugi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Kontinuirano / po potrebi |
Ljudski resursi, Budžet, donacije |
Nedostatak sredstava i-ili interesovanja |
2. Utvrđivanje zajedničkih potreba |
1. Sačinjen izveštaj o zajedničkim potrebama |
3. Sprovođenje koordinisanih akcija |
1. Broj realizovanih akcija |
Cilj 6: Jačanje saradnje između državnih organa, privatnog sektora i civilnog društva |
MERE |
AKTIVNOSTI |
ZADACI |
INDIKATORI |
NOSIOCI |
ROKOVI |
RESURSI |
RIZICI |
6.1. Promovisati rezultate u borbi protiv organizovanog kriminala i transparentnost rada državnih organa odgovornih za sprovođenje Strategije, kroz objektivno i nepristrasno izveštavanje |
6.1.1. Informisanje javnosti o rezultatima borbe protiv organizovanog kriminala |
1. Redovno izveštavanje o rezultatima istraga |
1. Broj konferencija za štampu |
Posebno odeljenje okružnog suda u Beogradu i Specijalno tužilaštvo |
Kontinuirano |
Ljudski i materijalni resursi / Budžet / donacije |
Nedostatak informacija, ograničena mogućnost informisanja i neprofesionalno izveštavanje; kontradiktornost između potrebe za zaštitom podataka i komunikacije |
2. Broj saopštenja za javnost |
2. Izveštavanje javnosti o naporima državnih organa u borbi protiv organizovanog kriminala i sprovođenju Akcionog plana |
1. Broj konferencija za štampu |
Ministarstvo pravde, Ministarstvo unutrašnjih poslova i svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
2. Broj saopštenja za javnost; komentar javnosti upućen državnim organima nosiocima borbe protiv organizovanog kriminala; rezultati istraživanja javnog mnjenja (aktivnost 6.2.1) |
6.2. Razvijati mogućnosti subjekata civilnog društva za pružanje doprinosa u borbi protiv organizovanog kriminala |
6.2.1. Podizanje svesti građana o opasnostima od organizovanog kriminala |
1. Sprovoditi kampanje u medijima o pojavnim oblicima i štetnosti organizovanog kriminala po društvo |
1. Broj sprovedenih kampanja |
Ekspertski tim (iz cilja 1. aktivnost 1.1.1.) |
Kontinuirano |
Budžet / donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava, osposobljenih kadrova i nedovoljna zainteresovanost privatnog sektora i civilnog društva |
2. Pripremiti namenske brošure za edukaciju privatnog sektora o pojavnim oblicima i štetnosti organizovanog kriminala |
1. Broj obrađenih tema namenjenih privatnom sektoru |
2. Broj dostavljenih brošura namenjenih privatnom sektoru |
3. Pripremiti namenske brošure za edukaciju civilnog sektora o pojavnim oblicima i štetnosti organizovanog kriminala |
1. Broj obrađenih tema namenjenih civilnom sektoru |
2. Broj dostavljenih brošura namenjenih civilnom sektoru |
4. Evaluacija uticaja kampanja putem istraživanja javnog mnjenja |
1. Rezultati analiza javnog mnjenja nakon sprovedenih kampanja |
5. Dati podršku pripremi medijskih programa o borbi protiv organizovanog kriminala |
1. Broj dostavljenih materijala |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala i drugi zainteresovani subjekti |
2. Broj objavljenih programa |
6.2.2. Stvaranje pouzdanih mehanizama zaštite građana koji prijavljuju krivična dela organizovanog kriminala |
1. Razviti postojeće i uspostaviti nove sigurne načine prijavljivanja krivičnih dela organizovanog kriminala |
1. Definisani pouzdani mehanizmi |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
2009. / 2010. |
Budžet / donacije |
Nedovoljna diskrecija |
2. Informisanje građana o pouzdanosti načina za prijavljivanje krivičnih dela organizovanog kriminala |
1. Povećana spremnost građana za prijavljivanje krivičnih dela organizovanog kriminala |
Nepoverenje |
2. Povećan broj i blagovremenost prijavljenih krivičnih dela organizovanog kriminala |
Nedovoljna edukovanost |
6.2.3. Razvijanje saradnje sa svim subjektima civilnog društva |
1. Sprovođenje edukacije subjekata civilnog društva o opasnostima i načinima saradnje u borbi protiv organizovanog kriminala |
1. Donet plan i program edukacije |
Ekspertski tim (iz cilja 1. aktivnost 1.1.1.) |
Kontinuirano |
Budžet / donacije |
Nedostatak sredstava |
2. Broj seminara i radionica sa subjektima civilnog društva |
Svi obavezni i zainteresovani subjekti nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
3. Broj polaznika; komentar učesnika |
Nedovoljna zainteresovanost subjekata civilnog društva / nedostatak poverenja između državnih organa i subjekata civilnog društva |
2. Analiza predloga subjekata civilnog društva zainteresovanih za aktivnosti u borbi protiv organizovanog kriminala |
1. Stavovi i mišljenja |
Ekspertski tim (iz cilja 1. aktivnost 1.1.1.) i svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Kontinuirano |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Nedovoljna zainteresovanost subjekata civilnog društva |
2. Izvršena analiza dostavljenih mišljenja |
3. Obaveštavanje subjekata civilnog društva o prihvaćenim predlozima |
1. Broj povratnih informacija |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala |
Kontinuirano |
Nisu potrebna dodatna sredstva |
Neblagovremenost |
6.3. Učestvovati u zajedničkim projektima sa medijima, lokalnom zajednicom i drugim partnerima Strategije |
6.3.1. Podržati projekte udruženja građana, medija i privatnog sektora iz budžeta kojima se pomaže ostvarivanje planova i ciljeva državnih organa u borbi protiv organizovanog kriminala |
1. Izrada kriterijuma na osnovu kojih udruženja građana, mediji i privatni sektor mogu dobiti budžetska sredstva uz adekvatnu kontrolu realizacije projekta |
1. Izrađeni kriterijumi |
Ekspertski tim |
Drugi kvartal 2010. |
Budžet / donacije |
Nejasni kriterijumi |
2. Izbor zajedničkih projekata na osnovu preporuka Ekspertskog tima (iz cilja 1. aktivnost 1.1.1.) |
1. Izrađena analiza |
Ekspertski tim |
Po potrebi |
Budžet / donacije |
Predloženi projekti nezadovoljavaju kriterijume / nedostatak finansijskih sredstava |
2. Broj prihvaćenih projekata |
Radno telo Vlade |
3. Realizovanje izabranih projekata |
1. Broj realizovanih projekata |
Svi nosioci borbe protiv organizovanog kriminala i drugi zainteresovani subjekti |
Po potrebi |
Budžet / donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
4. Koristiti analize sprovedenih projekata za ažuriranje Akcionog plana |
1. Izrađena analiza |
Ekspertski tim |
Prvi kvartal 2011. |
Budžet / donacije |
Nedostatak finansijskih sredstava |
2. Ažuriran Akcioni plan |
Radna grupa za izradu Akcionog plana |
Drugi kvartal 2011. |
Budžet |
Prekoračenje rokova |